-
זוכרים את הסובאגי?? היא חוזרת
הסובאגי נבנתה כשעשוע הנובע משעמום בשנת 2006
http://www.jeepolog.com/271.html
הבניה נעשתה ממכלולי סובארו B4 שהולבשו על שילדת צינורות, כאשר המתלים חוזקו במידת מה.
היא היתה חד מושבית וחמודה, עד שאריה פאהן החליט שיוכל להשתתף איתה בחוצה ישראל, וכך היה.
הרכב נסע מצויין עד שבאחת הקפיצות באזור הדרום קפצה רצועת הטיימינג, מה שבטעות אובחן כבעיית ראש מנוע, ולכן פרש.
במסגרת התכנית "כבקשתך", הופכת הסובאגי בתוך מספר ימים לדו מושבית, מושב אחרי מושב כמו במסוק קוברה, עם השלמת כלוב כמובן, בולמי מירוץ, כסאות, רתמות, מערכת קשר וכו', והיא תעשה הופעת בכורה במירוץ ההקפות בצאלים.
לא שהיא מתאימה לשטח כזה עם מהלכי מתלה של נמלה :cool: ומנוע חלוש למדי(125 כ"ס), אבל בתור נסיעת אימון ראשונה, לה וגם לנהג ערן כהן שינהג לראשונה בחייו במירוץ ראלי רייד, זה אמור להיות חוויה נחמדה.
תמונות בקרוב.
-
תגובה להודעה: זוכרים את הסובאגי?? היא חוזרת
איזה כיף להיות נווט ברכב הזה, יכול לתת קאפות לנהג,כל פעם שמעצבן אותו :p
דרך אגב, בקוברה הישיבה הפוכה, הטייס (הנהג) יושב מאחור.
-
תגובה להודעה: זוכרים את הסובאגי?? היא חוזרת
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
גל שחם
איזה כיף להיות נווט ברכב הזה, יכול לתת קאפות לנהג,כל פעם שמעצבן אותו :p
זה בדיוק הפואנטה - ערן יהיה במירוץ הראשון שלו, אבל הנווט, ששמו עדיין לא הותר לפרסום ע"י מערכת הבטחון:cool:, היה נהג מירוצים זמן רב מאד, והוא נווט מצויין, כך שהפוזיציה הזאת תאפשר לו לדפוק כאפות בלי הכרה....
זה גם ניסוי מענין לראות איך יתפקד צוות נהג/נווט במבנה כסאות כזה.
היתרון של ריכוז מירב המאסה בקו המרכזי של הרכב, ברור. אם זה יעבוד טוב גם מבחינת תפקוד הצוות, אולי זאת התצורה שתהיה מועדפת גם ברכבים אחרים.
-
תגובה להודעה: זוכרים את הסובאגי?? היא חוזרת
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
הצפרדע
זה גם ניסוי מענין לראות איך יתפקד צוות נהג/נווט במבנה כסאות כזה.
היתרון של ריכוז מירב המאסה בקו המרכזי של הרכב, ברור. אם זה יעבוד טוב גם מבחינת תפקוד הצוות, אולי זאת התצורה שתהיה מועדפת גם ברכבים אחרים.
נשמע מאוד מעניין. אתה הולך להגביה את המושב האחורי בשביל שדה הראייה של הנווט או להשאיר אותו נמוך בשביל מרכז הכובד?
יש פה יתרון לנהג שיושב ממורכז אבל מצד שני לנווט ולנהג יהיה יותר קשה לתקשר במקרה של תקלה. בהצלחה לצמד, נראה שיש כאן פוטנציאל.
-
תגובה להודעה: זוכרים את הסובאגי?? היא חוזרת
-
תגובה להודעה: זוכרים את הסובאגי?? היא חוזרת
בהצלחה במירוצים,
קראתי עכשיו את הכתבה שוב, האם הבאגי נישקלה? אם כן אפשר לדעת כמה היא שוקלת?
לא רוצה לפתח את כל נושא המישקל מחדש פשוט כאן מדובר במנוע יחסית חלש ומעניין אותי בכמה קוצץ המישקל יחסית ל B4 מקורית, אולי יום אחד גם אני אלך לכיוון ....
-
תגובה להודעה: זוכרים את הסובאגי?? היא חוזרת
המושב האחורי גבוה מהקדמי באופן משמעותי, כך שלנווט יש שדה ראיה טוב.
יותר מזה, מכיוון שהרכב צר, ברוחב הדרוש לאדם אחד, יש שדה ראיה מצויין גם מהצדדים.
לגבי המשקל, לא שקלתי עדיין. מה שאני יכול לומר הוא שהסובארו המקורית שקלה כ 1450 ק"ג, ככל הזכור לי, וכאן כל הבודי איננו, אם כי יש במקומו שילדת צינורות.
אתמול, כשהיינו צריכים להזיז את הרכב ימינה, לא טרחנו להסיע אותו קדימה ואחורה, אלא שמשכנו אותו הצידה, על הצמיגים, ושני אנשים עשו זאת די בקלות.
אני רוצה לקוות שהרכב ישקול יבש כ 1100 ק"ג, מה שעושה אותו - עם מנוע שנותן בסביבות 125 כ"ס - נסבל, אולי אפילו סביר.
עמדתי להחליף לו את המנוע/גיר עכשיו מ-B4 שנת 2008(לאחר תאונה) עם 165 כ"ס, אבל כשהגענו למגרש, ראינו שהמנוע נדפק ולא היה טעם לגעת בו. אני מקווה שעד חוצה ישראל, יהיו לו כבר מנוע וגיר חדשים וחזקים הרבה יותר, אולי אפילו סובארו 3 ליטר 6 צילינדרים עם 245 כ"ס.
-
תגובה להודעה: זוכרים את הסובאגי?? היא חוזרת
יש לי זכרונות יפים מהתחרות שהשתתפתי ברכב הזה, היתה חוויה מעניינת.
אפשר לשפר אותו כדי שיהיה באמת תחרותי, אני לא הייתי הופך אותו לרכב ראלי רייד שמצריך נווט.
הייתי משתמש בו לתחרויות כמו באחה הקפות בצאלים ותחרויות כמו ראליספרינט ( תחרויות שלא חייבים נווט )
-
תגובה להודעה: זוכרים את הסובאגי?? היא חוזרת
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
אריה פאהן
אפשר לשפר אותו כדי שיהיה באמת תחרותי, אני לא הייתי הופך אותו לרכב ראלי רייד שמצריך נווט.
מה היית עושה על מנת לשפר?
ענין הנווט כבר גמור - הכלוב הושלם, הכסא כבר כבר קיים, הרדיאטור עבר אחורה, כך גם מיכל הדלק, וגם מיקום הספיירים שונה.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
אריה פאהן
הייתי משתמש בו לתחרויות כמו באחה הקפות בצאלים ותחרויות כמו ראליספרינט ( תחרויות שלא חייבים נווט )
דוקא צאלים? חשבתי שדוקא שם יהיה לו קשה בגלל תואי הקרקע, למרות שהופתעתי מהמהלכים שלו - יש לו בערך 18 ס"מ כניסה .....
-
תגובה להודעה: זוכרים את הסובאגי?? היא חוזרת
הרכב שלי שוקל כ900 ק"ג עם 90 כ"ס ו14 קג"מ בגלגלים מצליח לנוע לא רע בשטח...
-
תגובה להודעה: זוכרים את הסובאגי?? היא חוזרת
הרעיון של הרכב שבנית בזמנו היה טיל בליסטי, רכב 4*4 עם מנוע חזק ומשקל 600-700 ק"ג .
בסופו של דבר כנראה שהגדלת הצמיגים כבר האטה אותו מאוד יחסית לרכב כזה עם צמיגים רגילים.
אם היום תגדיל את השילדה והמרכב + נווט , לדעתי תוסיף משקל שיסרס את הרכב לגמרי.
דבר שני - המתלה הקדמי ( מקפרסון ) לא היה מוצלח, הייתי משנה אותו למשולשים .
דבר שלישי - היגוי, היו חופשים גדולים מאוד בהיגוי וכן ההיגוי שלו מאוד מעורפל ( הרבה סיבובי הגה ) , לדעתי צריך להחליף לו את מע' ההיגוי לגמרי .
דבר רביעי - בעיית קפיצת רצועת הטיימינג, בדיעבד הסתבר שהבעיה מוכרת בסובארו, בזמנו דיברתי עם המנהל הטכני של סובארו והיה לו פתרון לזה .
-
תגובה להודעה: זוכרים את הסובאגי?? היא חוזרת
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
אריה פאהן
הרעיון של הרכב שבנית בזמנו היה טיל בליסטי, רכב 4*4 עם מנוע חזק ומשקל 600-700 ק"ג .
מעולם לא היה בסביבות הללו - נכון שאני קוסם :), אבל גם אני לא הצלחתי להוריד את משקלו הרכב ל 600-700 ק"ג. בסה"כ הוחלף שם כל הבודי בשילדת צינורות חד מושבית, מה שהוריד להערכתי בין 400ל 500 ק"ג, כלומר כבר אז הרכב היה בסביבת ה 900-1000ק"ג.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
אריה פאהן
בסופו של דבר כנראה שהגדלת הצמיגים כבר האטה אותו מאוד יחסית לרכב כזה עם צמיגים רגילים.
צודק בהחלט, אבל זאת המגרעת העיקרית כאשר אתה משתמש ברכב נתון עם טראנסאקסל - קשה מאד לשנות יחסי הערבה, אם בכלל.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
אריה פאהן
אם היום תגדיל את השילדה והמרכב + נווט , לדעתי תוסיף משקל שיסרס את הרכב לגמרי.
תוספת המשקל זניחה מאד מכיוון שרק הוספתי חלק קטן של כלוב מאחור לנווט, כאשר הבסיס לכלוב כבר היה קיים, מה גם שהכנסתי מיכל דלק קליל במקום הכבד שבניתי אז. אבל זה נכון שהגדלת הגלגל גרעה מאד מזריזות הרכב, ולכן מלכתחילה לא ייעדתי אותו למירוצים. אם אקבל את ה B4 עם מנוע ה 3 ליטר על ה 245 כ"ס שלו, זה כבר יהיה סיפור אחר.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
אריה פאהן
דבר שני - המתלה הקדמי ( מקפרסון ) לא היה מוצלח, הייתי משנה אותו למשולשים .
צודק שוב. החיזוק שעשיתי למתלה מחזיק מעמד, אבל אין ספק שרצוי להחליפו למשולשים. גם זה בתכנית, מתישהו.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
אריה פאהן
דבר שלישי - היגוי, היו חופשים גדולים מאוד בהיגוי וכן ההיגוי שלו מאוד מעורפל ( הרבה סיבובי הגה ) , לדעתי צריך להחליף לו את מע' ההיגוי לגמרי
הענין הזה היה תקלה והוא סודר. לגבי מספר סיבובי ההגה, מדדתי קצת פחות משלושה מנעילה לנעילה. לא היגוי ספורטיבי במיוחד, אבל נראה לי שאפשר יהיה לחיות איתו.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
אריה פאהן
דבר רביעי - בעיית קפיצת רצועת הטיימינג, בדיעבד הסתבר שהבעיה מוכרת בסובארו, בזמנו דיברתי עם המנהל הטכני של סובארו והיה לו פתרון לזה .
זה מענין - מה התקלה ומה הפתרון? יש לך שם במחלקת השירות בסובארו או תפקיד?
-
תגובה להודעה: זוכרים את הסובאגי?? היא חוזרת
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
הצפרדע
זה מענין - מה התקלה ומה הפתרון? יש לך שם במחלקת השירות בסובארו או תפקיד?
אחרי ראלי סובארו- איתוראן שברוך שליט אירגן לפני בערך 4 שנים, קראו לי לישיבת הפקת לקחים בבית סובארו, פגשתי שם מישהו שאחראי על המערך הטכני של סובארו, אותו אדם סיפר לי שהוא זה שהצליח להוציא את הפורסטר מסובארו לטובת תחרויות הראלי רייד, זאת שיובל מלמד נהג בה.
דבר עם יובל מלמד הוא וודאי מכיר את האיש, אני לא זוכר את שמו.(נועם הימן גם היה שם ומכיר אותו)
בכל אופן שסיפרתי לו את המקרה של קפיצת רצועת הטיימינג בתחרות הוא אמר לי שזה תקלה מוכרת ברכב,הוא אמר שאביא לו את הרכב והוא יפתור את זה בדרך שתחזיק מעמד.
-
תגובה להודעה: זוכרים את הסובאגי?? היא חוזרת
עוד משהו, לפני החלפת מנוע+גיר הייתי בודק אפשרות לשפר את המנוע הזה כדי שיתן עוד 30 כ"ס שיפצו על הגדלת הגלגלים, אולי ע"י משחק במחשב ניהול מנוע או משהו כזה, אני חושש שלשים מנוע של 245 כ"ס על על מכלולים שבנויים ל 125 כ"ס יגרום לשבירות.
עם המנוע הנוכחי הוא נסע יפה מאוד, חסר לו רק תוספת קטנה של כוח .
ואז בתחרויות ראליספרינט הוא יכול לתת הופעה מרשימה
-
תגובה להודעה: זוכרים את הסובאגי?? היא חוזרת
תודה על העצות והרעיונות - אין חכם כבעל נסיון
-
תגובה להודעה: זוכרים את הסובאגי?? היא חוזרת
ברוך, אני חושב שאתה מכיר מישהו שעובד בסובארו....?
אסף.
-
תגובה להודעה: זוכרים את הסובאגי?? היא חוזרת
וואללה נכון, קטן כזה ורזה. אתה צודק 8-)
-
תגובה להודעה: זוכרים את הסובאגי?? היא חוזרת
זה מענין - מה התקלה ומה הפתרון? יש לך שם במחלקת השירות בסובארו או תפקיד?[/quote]
מר ברוך!
כמו שכבר כתבו לך תתיעץ עם הקרובים אליך אחר כך עם אנשי סוברו:x:x:x:x:x
הבעיה בטימינג נובעת מפעולה של מותח הידראולי שלא עומד בעומסי הסל"ד הגבוהים
הפתאומים ישנם שני פיתרונות :
למותח ההידראולי יש גם מתיחה ידנית (יש לו חריצים אובלים)ואז פשוט ממקמים אותו
במקסימום מתיחה והוא בתור הידראולי עושה את שאר העבודה.פתרון טוב
עד שהמותח נחלש!
פתרון שני מתאים לרכבי ראלי ומנועי סוברו משופרים פשוט מבטלים את המתיחה ההידראולית
לטובת מתיחה מכנית והבעיה נפתרה!!!
נ.ב-למי להוציא חשבונית???
-
תגובה להודעה: זוכרים את הסובאגי?? היא חוזרת
לי, אבל אחרי שתעשה את העבודה....:mrgreen:
-
תגובה להודעה: זוכרים את הסובאגי?? היא חוזרת
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
הצפרדע
תמונות בקרוב.
יש תמונות?? הבטחת..אז תקיים:)
ארי.
-
תגובה להודעה: זוכרים את הסובאגי?? היא חוזרת
this thread is worthless without
pics
תתחיל לשחרר תמונות - אנחנו הרי יודעים שכבר יש מה להראות . ואני לא מתכוון לתמונות של הז"ל. מזה יש לנו מספיק ......
__________________
הכל שטויות
-
תגובה להודעה: זוכרים את הסובאגי?? היא חוזרת
טוב, טוב, אני מקווה שעד יום ד'(אחרי יום העצמאות) כבר תראו תמונות של הרכב עם שילדה ערומה, ללא חיפויים.
היום הנענו אותה,עם מיכל הדלק החדש והמשאבה הטבולה, ולא יאומן איך מנוע הבוקסר הישן הזה מנגן כמו שעון שויצרי.
-
תגובה להודעה: זוכרים את הסובאגי?? היא חוזרת
משאבה של מה?
לי יש משאבה קוית (לא טבולה) שמתחילה להרגיז ולחתוך בקפיצות.
-
תגובה להודעה: זוכרים את הסובאגי?? היא חוזרת
מיכל דלק קומפלט של סוזוקי בלנו, כולל המשאבה הטבולה שלו.
מיכל דקיק שנכנס יופי מתחת למושב הנווט, בקיבולת של כ 60 ליטר.
-
10 קבצים מצורפים
תגובה להודעה: זוכרים את הסובאגי?? היא חוזרת
קצת באיחור, אבל מוטב מאוחר מאשר בכלל לא - כמה תמונות עם חיפוי חלקי, בלי חיפוי, ליד ה"אח הגדול" וכו'.
הרכב נוסע יופי, ונראה איך יחזיקו המתלים בצאלים 8-)
-
1 קבצים מצורפים
תגובה להודעה: זוכרים את הסובאגי?? היא חוזרת
דרך אגב, ככה היא נראתה לפני שבוע - חלודה , אומללה וחד מושבית...:roll:
-
1 קבצים מצורפים
תגובה להודעה: זוכרים את הסובאגי?? היא חוזרת
חלוקת המשקל עכשיו היא אידיאלית - מקדימה, מנוע/גיר/נהג
ומאחור, נווט/מיכל דלק/רדיאטור/שני גלגלי ספייר
-
תגובה להודעה: זוכרים את הסובאגי?? היא חוזרת
היי ברוך,
אני כבר לא יכול להיות אפילו הקיביצער.
מצד אחד אני מתפעל מהעבודה.
מצד שני אני חושב לתומי שזה ממש מזל שלא נתנו לך לתכנן את בר רפאלי.
-
תגובה להודעה: זוכרים את הסובאגי?? היא חוזרת
ברוך בגלגול הבא שלה היא תהיה פיראנה אם מנוע סובארו זה יהיה פיצוץ של באגי.
-
תגובה להודעה: זוכרים את הסובאגי?? היא חוזרת
הנה סרטון קצר מהסובאגי היום בצאלים.
נסעה חזק כ 130 ק"מ, וזה נראה טוב, אם כי 120 כ"ס לא מספיקים לה.
למרות שאין לנו שום יומרות ושום סיכוי מול ה T1 הכרישים, נחכה להקפות...
מכיוון שהרכב הוא בניה עצמית ו 4X4, הוא חייב להיות ב T1, עד כמה שזה נשמע מוזר.
http://www.youtube.com/watch?v=9sZjKF9N9qw