-
עזרה בקנית רכב שטח (אני אבוד)
שלום
אני ומשפחתי מחפשים רכב שטח ונקודת ההתחלה שלי בידע היא מאפס.
התחלתי בכתבות באתר, קראתי, עברתי לחיפוש בגוגל, קראתי, עברתי לפורום חיפשתי וקראתי.
עדיין אני אבוד בתוך כל האינפורמציה.
אני אשמח לעזרה בכיוון כללי ומשם אני אמשיך.
מוכן לשים עד80-90 אלף גג
הרכב אמור לשמש רק לשטח כמעט אולי קצת לעבודה ולנסיעות כהפרייווט תפוס
אמור להכיל בשיא 5 אנשים מהמשפחה לדעתי יכיל רוב הזמן פחות.
לדעתי לא אמור לעשות יותר מדי בשנה בהתחשב והוא לא רכב ראשון אבל אני לא יכול לחזות
כמה המשפחה שלי\אני הולך להכנס לזה.
עדיף שלא יאכל יותר מדי דלק, שיהיה אמין ולא צריך מחשבים ודברי מותרות.
תנאי סף לדעתי אני וכל המשפחה שלי לא סובלים אוטומט, חייב להיות ידני אלא אם כן תהיה
סיבה טובה לא.
(אמא שלי צועקת מאחורה "לא כזה עם ברזנטים כזה עם מזגן" לדעתי אפשר להתפשר על זה
בשביל יכולות שטח)
התחלתי להסתכל על פאג'רו, דפנדר, היילקס, ויטרה ואז כבר התחלתי להסתבך.
מתלים נפרדים, סרן קדמי חי מת....הלכתי לאיבוד
אני אשמח להכוונה כלשהי אפילו אם זה לעוד כתבות ומאמרים אני אקרא ואחזור עם עוד
שאלות.
תודה מראש,
שקד.
-
תגובה להודעה: עזרה בקנית רכב שטח (אני אבוד)
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
spankus
היילקס, ויטרה ואז כבר התחלתי להסתבך.
שקד.
לפחות לשני אלה, אין לך מה לבנות על 5 אנשים בטיול שטח-לפחות לא עם אנשים שאתה רוצה לשמור על קשר גם אחרי הטיול.
-
תגובה להודעה: עזרה בקנית רכב שטח (אני אבוד)
האמת שאני לא מעריץ גדול של איסוזו אבל במחיר הזה אפשר לקנות איסוזו רודיאו
שיהיה עם מנוע בנזין היות וזה רכב שני במשפחה אז זה לא ממש נורא...
נוח מאוד מפואר ובעל עבירות מעולה .
אפשר גם לקנות דיסקברי 2004-5 אבל לנדרובר זה לנדרובר לטוב ולרע תקרא תבין ...
ניסן טראנו 2005 יכול להיות גם אחלה רכב במיוחד עם המנוע 3 ליטר של הפטרול
וכמובן טויוטה פראדו רק שב80-90 יהיה אפשר לקנות רק 2000-2002 והק"מ בשמיים
כל אלו כמובן אוטומטיים
במידה ותרצה רק ידני תוכל
ללכת על ... סופה סגורה או דיפנדר ... מעבר לזה אין עוד הרבה אופציות
אלו הם פחות או יותר הבחירות העיקריות עכשיו תשב תעשה חיפוש על כל רכב תראה מה כותבים ועל בסיס זה תחליט .
מקווה שעזרתי
עידן
-
תגובה להודעה: עזרה בקנית רכב שטח (אני אבוד)
עזוב אותך 4X4 תתרכז בצילום... :)
האמת, תלוי מאוד איך יהיה אופי הטיולים שלכם ומה באמת אתה מחפש מהרכב.
היילקס או דיפנדר ייתנו לך שטח מצוין, אבל לגבי הנוחות בהיילקס אני בספק אם זה הרכב המועדף למתחילים בתחום והדיפנדר צריך הרבה "תשומי".
סוזוקי לחמישה אנשים יהיה צפוף קצת לטעמי (כמובן ה 5 דלתות בלבד), למרות שבנסיבות מסוימות הוא יכול להתאים.
טראנו/פאג'רו/טרופר יכולים יותר להתאים, הן בשל היותם גדולים יותר והן בגלל שהם קצת יותר נוחים למשפחה, לדעתי האישית.
-
תגובה להודעה: עזרה בקנית רכב שטח (אני אבוד)
אולי אני משוחד, אבל אני הייתי קונה גראנד צ'ירוקי.
רגע... בעצם קניתי גראנד צ'ירוקי.
הבעיה היא רק שיתבאסו להזיז את הפרייבט... מדי פעם כדי להטעין את המצבר...
-
תגובה להודעה: עזרה בקנית רכב שטח (אני אבוד)
אם הרכב רק לטיולים, צריכת הדלק לא רלוונטית.
בכזה סכום לרכב שלא נוסע כמעט אתה יכול לקנות סופה או דינפנדר ולשפץ אותו למצב אמין ויציב.
אם אתה מתעקש על ידני , טראנו ישן גם תמצא בהרבה פחות ותשים עליו סכום של כמה אלפים טובים לשיפורים ויש לך ידני אמין ובעל יכולות, עם פינוק שאין בסופה.
-
תגובה להודעה: עזרה בקנית רכב שטח (אני אבוד)
רכב שטח זה אינו דבר הגיוני
ועל כל דעה שמישהו יכתוב פה יהיו 10 שיכתבו לך למה הוא טועה
כל רכבי השטח בעלי הילוך כוח יעברו ב99% מהשבילים בארץ
וכל הגיפונים יעברו ב90% מהשבילים בארץ
נכון שיהיו כאלה שיעברו יותר בקלות יש כאלה שיצטרכו עבודות מע"צ למיניהם
אך בגדול אלה העובדות
עכשיו השאלה היא מה אתה מחפש
עם אתה מחפש נוחות זה אמרקאי או בריטי
עם אתה מחפש "אמיניות" זה יפנים
אתה אוהב לתקן לבד זה או שברלוט או לנדרובר
עם מראש אתה יודע שלא תפתח מכסה מנוע (אלה רק מוסך) זה טארנו או לנדקורזר שכל מוסך יכול לטפל
מחפש ספרטניות זה סופה או סמוראי
ועוד ועוד
ובעניין ידני ואוטומט
לצורך מעברים טכניים רצוי רכב אוטומט זה מאפשר גמישות במעבר ושומר על יחידת הכוח.
לכן גם במדינות שבהם אוטומט נחשב לקללה (אנגליה למשל) רכבי השטח הם אוטמטים.
חוץ מזה כל השאר זה הוויכוח התמידי בין גיר רגיל לאוטומט
שיהיה בהצלחה
-
תגובה להודעה: עזרה בקנית רכב שטח (אני אבוד)
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
idanx2
האמת שאני לא מעריץ גדול של איסוזו אבל במחיר הזה אפשר לקנות איסוזו רודיאו
שיהיה עם מנוע בנזין היות וזה רכב שני במשפחה אז זה לא ממש נורא...
נוח מאוד מפואר ובעל עבירות מעולה .
עבירות מעולה? רודיאו? מעולה?
אסף.
-
תגובה להודעה: עזרה בקנית רכב שטח (אני אבוד)
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asafk
עבירות מעולה? רודיאו? מעולה?
אסף.
נהג טוב יעביר את הרודיאו בקלות בכל המסלולים המוכרים.
עם הגבהה+מיגון ונעילה אחת או שתיים זה כבר אוטו עם יכולת לא מבוטלת. גם אני הופתעתי.
-
תגובה להודעה: עזרה בקנית רכב שטח (אני אבוד)
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דרור ברלי
נהג טוב יעביר את הרודיאו בקלות בכל המסלולים המוכרים.
עם הגבהה+מיגון ונעילה אחת או שתיים זה כבר אוטו עם יכולת לא מבוטלת. גם אני הופתעתי.
זה נכון לגבי כל suv, השאלה היא זמינות הנעילה/השיפורים ועלות.
-
תגובה להודעה: עזרה בקנית רכב שטח (אני אבוד)
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
spankus
לדעתי לא אמור לעשות יותר מדי בשנה בהתחשב והוא לא רכב ראשון אבל אני לא יכול לחזות כמה המשפחה שלי\אני הולך להכנס לזה.
עדיף שלא יאכל יותר מדי דלק, שיהיה אמין ולא צריך מחשבים ודברי מותרות.
הי שקד וברוך הבא :p
שני המשפטים המצוטטים מעלה עומדים בסתירה מסויימת אחד לשני ... אני מניח שכוונתך שאתה מוכן לספוג צריכת דלק גבוהה משל רכב פרטי, אבל לא מחפש משהו ששותה כמו וואנדורה ...
כרכב שני שלא מיועד לנסוע הרבה, אבל לא רוצים ממנו יותר מדי צרות, הייתי הולך על אחד היפניים הארוכים (ג'יפ, לא טנדר) מסוף שנות התשעים כשעוד היו יותר סרנים חיים בסביבה ופשטות יחסית, ואת הכסף שנותר משאיר מקצה לשיפורים, דלק ובלת"מים. פאג'רו/טראנו/טרופר/פראדו, יש מגוון דגמים עם יתרונות וחסרונות, ודיעות עליהן לרוב :rolleyes: קטונתי מלייעץ ביניהם, לא מכיר מספיק אותם ואותך ...
הערה לגבי הויטארה הארוכה: היא יותר מרווחת ל- 5 אנשים ממה שנדמה במבט ראשון, ואף יותר מחלק מהמתחרים הגדולים ממנה חיצונית - אבל לעניין השרשור הזה נראית לי פחות מתאימה כי התחושה הכללית בה היא יותר של פרייבט מאשר של ג'יפ (לטוב ולרע ... זה נהדר למי שמשתמש ברכב גם ליום-יום ... )
להתראות בשטח,
נדב.
-
תגובה להודעה: עזרה בקנית רכב שטח (אני אבוד)
אם הבנתי נכון,"אמא צועקת מאחור" ,אתה מתכנן לטייל עם ההורים?
זה דורש ממך חשיבה אסטרטגית אחרת לגמרי,חשיבות הנוחות בנסיעה הופכת להיות מרכזית,לכן אתה צריך לחפש SUV
נח תנאים נוחים לנוסעים מאחור וממוזג כהלכה,תשכח מכל הספארטנים דוגמת-היילקס,דיפנדר,סופה וכו
בתקציב הנ"ל אתה יכול למצוא יופי של רכבים-פאגרו,לנד קרוזר,טרופר,סורנטו ,גראנד ויטארה,טארנו
חמישה מבוגרים בטיול צריכים קצת מרחב לכן לא הייתי בוחר וויטארה או גיפון מצומצם נפח אחר.
דבר ראשון תבדוק במחירון מי מהרכבים הנ"ל נכנס ובאיזה מודל לתקציב שלך-אחר תחפש את זה עם הכי פחות היסטוריה וק"מ(גיר ידני קצת קשה יותר למצוא בארצנו).כשתגיע לדגם אחד או שניים ש/אתה רוצה,תחזור לכאן לקבל המלצות מבעלי ניסיון.
בהצלחה
דרור הראל
-
תגובה להודעה: עזרה בקנית רכב שטח (אני אבוד)
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
אלדר
זה נכון לגבי כל suv, השאלה היא זמינות הנעילה/השיפורים ועלות.
חוויתי את הרכב המאוד צנוע הזה במכשולים נקודתיים מול כל מיני SUV אחרים, חלקם בעלי מוניטין והילת גיבורים. הוא עבר בקלות מביכה והם לא. נכון שהנהג שלו עשה הכל כמו שצריך והאחרים אולי טעו פה ושם. אבל בשורה התחתונה הוא לא עיכב את כל השיירה. הם כן.
מה יש לו? המון כוח, מימדים קומפקטיים. מכלולים חזקים. די נוח למשפחה גם בכביש, למי שאוהב את הז'אנר האמריקאי הזה.
מה חסר לו? מרווח גחון (ברכב סטנדרטי).
צמיגי שטח, מיגונים, הגבהות/קיטי מתלים - כולם זמינים בשוק. גם נעילות ARB.
אין לו הילת גיבורים, הוא לא הלהיט התורן שמככב במחירונים כמו כל מיני טויוטות - וזה טוב.
אם הרודיאו גם אמין - יכול להיות דיל לא רע. אבל ממש.
-
תגובה להודעה: עזרה בקנית רכב שטח (אני אבוד)
כל רכבי השטח בעלי הילוך כוח יעברו ב99% מהשבילים בארץ
וכל הגיפונים יעברו ב90% מהשבילים בארץ
גם אני נוכחתי לא פעם ולא פעמיים שהרכב הזה בעל יכולת לא מבוטלת בשטח ואלו שאני ראיתי היו כמעט בלי שיפורים בכלל
ובנוסף הוא גם רכב מפנק מאוד בכביש מנוע מעולה וחזק , לגביי רמת האמינות אין לי בסיס לחוות דעת .
שיפורים קימיים כמו שכתב דרור כי בחו"ל הרכב הזה דווקא מאוד מצליח
וכמובן שבגלל צריכת הדלק ומנוע הבנזין "האימתני" במדינת ישראל אין לו שוק
בקיצור קנייה משתלמת בתור רכב שני למשפחה ...
-
תגובה להודעה: עזרה בקנית רכב שטח (אני אבוד)
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דרור ברלי
חוויתי את הרכב המאוד צנוע הזה במכשולים נקודתיים מול כל מיני SUV אחרים, חלקם בעלי מוניטין והילת גיבורים. הוא עבר בקלות מביכה והם לא. נכון שהנהג שלו עשה הכל כמו שצריך והאחרים אולי טעו פה ושם. אבל בשורה התחתונה הוא לא עיכב את כל השיירה. הם כן.
מה יש לו? המון כוח, מימדים קומפקטיים. מכלולים חזקים. די נוח למשפחה גם בכביש, למי שאוהב את הז'אנר האמריקאי הזה.
מה חסר לו? מרווח גחון (ברכב סטנדרטי).
צמיגי שטח, מיגונים, הגבהות/קיטי מתלים - כולם זמינים בשוק. גם נעילות ARB.
אין לו הילת גיבורים, הוא לא הלהיט התורן שמככב במחירונים כמו כל מיני טויוטות - וזה טוב.
אם הרודיאו גם אמין - יכול להיות דיל לא רע. אבל ממש.
רכב שמזמן שמתי עליו עין.
לולא "צריחת" הדלק שלו, לא היתה לי בעיה לקנות אותו.
מעט שיפורים והעברת הגלגל רזבי לדלת האחורית, אין לו שום בעיה לעבור הרבה דברים יפים.
יש מספר דוגמאות יפות ליכולת שלו.
http://4wd.co.il/page.asp?div=Photos&id=65
http://4wd.co.il/page.asp?div=Photos&id=72
-
תגובה להודעה: עזרה בקנית רכב שטח (אני אבוד)
וואו....לא ציפיתי לכל כך הרבה תגובות כל כך מהר...תודה
דבהר ראשון כמה הבהרות,
אני בן 20, הורים בני 50 אבל קשוחים ואוהבי שטח שקצת נגמר להם הכח לתיקים והליכות ארוכות.
הכוונה שלי בלא בזבזני מדי בדלק היא לא 1 ל-5 אלא יותר 1 ל-10\11 אבל אני מודע להוצאות.
בינתיים נתתם לי עוד קצת חומר למחשבה, אני אקרא פרטנית על כמה מהדגמים שנתתם לי פה
(אם יש לכם המלצה איפה יש מאמרים נוחים ותמציתיים לקריאה על הנושא אני אשמח)
ואחזור עם שאלות.
ואלרועי, נחמד לראות אותך שוב. =]
שוב תודה,
שקד.
-
תגובה להודעה: עזרה בקנית רכב שטח (אני אבוד)
הי שקד,
כאחד שעכשיו רק מתחיל להכנס ל"עסק" ואינו יודע כיצד זה יתפתח, מה גם שהרכב מיועד לסופ"ש/טיולים בלבד, לא הייתי מוצא ישר את הסכום עליו אתה מדבר.
קנה רכב זול יותר, מעט ישן יותר ללא שיפורים/שינויים ותוספות (בכוונה אינני ממליץ על איזה רכב) ותתחילו להתנסות.
לאחר מספר חודשים (וטיולים) תהיו יותר מנוסים, תדעו מה אתם רוצים ואוהבים ותוכלו להתמקד.
- אולי אמא תגלה שבטיול הרעיון של מזגן מיותר משהו...
- תגלו שאתם אוהבים פתוח ואז סופה היא הרכב הנכון ביותר?
- תגלה שכמו רובנו בטיול לא סופרים דלק.
- האם כואב לכם מכל שריטה של ענף מזדמן או לא?
- אתם אוהבים בכלל את הג'אנר?
גילוי נאות ששוויץ גלום בו:
התשובה שלנו לשאלות אלו היתה, לאחר התנסות בטרופר ידני, באפלו ידני, ופג'רו ישן אך אוטומאטי, בסופו של דבר סופה ארוכה ידנית ופתוחה (גם בחורף).
ללא מזגן (פרקתי), ללא רדיו ועוד פינוקים כאלו ואחרים.
הורי - 60+ סופרים את הימים לקראת סוף השבוע לטיול המשותף.
אשתי לא מוותרת (ואף כועסת שמדי פעם אני מבריז לים).
הילדים מאוהבים (הקטן, שנה וחצי, לא מוכן לסוע בשום רכב פרט לסופה, אחרת מראה לנו פיתוח ריאות מהו).
בהצלחה ותתחדש.
-
תגובה להודעה: עזרה בקנית רכב שטח (אני אבוד)
אז מה היה לנו \ או מה יש לנו ?
80-90 אלף שקל גג אז שלא יהיה לנו צרות נעשה את זה 70-80 שישאר תקציב לחודש הראשון .
הבחור לא יודע כלום .
אז מה עכשיו זה הזמן לעשות לו בית ספר ? סופה ... נו באמת :roll:
מאותם סיבות אסור לו לחשוב על לנד רובר :wink:
רודיאו ?? נראה יפה אבל זה סוס מת כמה כאלה יש עדין בשימוש ? כמה כאלה בכלל יש ?
וזה עוד לפני שנכנסים למגבלות זמינות חלקים מוסכים .
כל ה SUV החדשים \ ישנים שמתאימים לתקציב ומרשימים במראה . הם מפלצת מוצצת למתחילים . כל אחד והמציצה שלו . לאחד מראה במחיר 5000 ש"ח . ולשני דפרנציאל כל יום שני וחמישי .
טנדר איסוזו ... טנדר הילקס .... טנדר מציבושי ... :cool: לא נראה לי שאמא באמת חושבת לכיוון הזה .
טרופר לא לחשוב עליו בלי שאתה מבין טוב טוב את המלכודת . וגם אז תחששוב טוב .
אז מה נשאר ?
פראדו
גאלופר
פאגרו
תתמקד בכלי הרכב האלה ותתפשר על גיר אוטומטי
איציק
-
4 קבצים מצורפים
תגובה להודעה: עזרה בקנית רכב שטח (אני אבוד)
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דרור ברלי
חוויתי את הרכב המאוד צנוע הזה במכשולים נקודתיים מול כל מיני SUV אחרים, חלקם בעלי מוניטין והילת גיבורים. הוא עבר בקלות מביכה והם לא. נכון שהנהג שלו עשה הכל כמו שצריך והאחרים אולי טעו פה ושם. אבל בשורה התחתונה הוא לא עיכב את כל השיירה. הם כן.
מה יש לו? המון כוח, מימדים קומפקטיים. מכלולים חזקים. די נוח למשפחה גם בכביש, למי שאוהב את הז'אנר האמריקאי הזה.
מה חסר לו? מרווח גחון (ברכב סטנדרטי).
צמיגי שטח, מיגונים, הגבהות/קיטי מתלים - כולם זמינים בשוק. גם נעילות ARB.
אין לו הילת גיבורים, הוא לא הלהיט התורן שמככב במחירונים כמו כל מיני טויוטות - וזה טוב.
אם הרודיאו גם אמין - יכול להיות דיל לא רע. אבל ממש.
בתור בעלים של רודיאו בחמשת החודשים האחרונים יכול רק להסכים עם הדברים הנ"ל.
1. עבירות - אכן אין לרכב במה להתבייש. הרכב שלי ממוגן ומוגבה (בולמי אולדמן, קפיצי קינג) - מתקבל מהלך מתלה נאה מאוד מאחורה וגובה מספק. יצא לי לטייל בכמה מסלולים ברמות עבירות שונות (משלט 21, פרצים עליון וכדו) - אין טענות בינתיים...
2. אמינות - לפי ההיסטוריה של הרכב (135000 ק"מ בקניה עם היסטורית טיפולים מלאה) + החודשים האחרונים אצלי מתקבל בסה"כ רושם של רכב אמין. הבעיה העיקרית - עלות החלפים
ב-UMI. מצד שני, הרכב די נפוץ בארה"ב כך שאת רוב החלפים ניתן להזמין באינטרנט.
3. "צריחת" דלק - כאן אין הפתעות... ממוצע 5-6 ק"מ לליטר (עירוני, בין-עירוני, שטח). אצלי משמש כרכב שני לנסיעות קצרות ביום-יום כך שלא בעייתי מדי מבחינתי.
בשורה תחתונה - ברמות המחירון הנוכחיות של הרכב, עלויות הביטוח (כ- 5200 ש"ח מקיף + חובה) והזמינות של רכבים שמורים בלוחות המכירה (אני סגרתי הסיפור ב- 62000 אלף שח - רודיאו LS 2002 שמור, ממוגן, מוגבה, צמיגי AT ולאחר יישור קו...) הוא בהחלט מהווה אלטרנטיבה אטרקטיבית.
-
תגובה להודעה: עזרה בקנית רכב שטח (אני אבוד)
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
איציק - 4X6ZH
אז מה היה לנו \ או מה יש לנו ?
רודיאו ?? נראה יפה אבל זה סוס מת כמה כאלה יש עדין בשימוש ? כמה כאלה בכלל יש ?
וזה עוד לפני שנכנסים למגבלות זמינות חלקים מוסכים .
איציק
סוס מת? מאיפה הידע?
יש מספיק רודיאו על הכביש (נמכרו כ-1500 רכבים בתקופה שהביאו הרכב לארץ) וגם מבחינת מוסכים וחלפים המצב בסה"כ בסדר.
-
תגובה להודעה: עזרה בקנית רכב שטח (אני אבוד)
לא מבין איך הרודיאו הפך פה לשיחת היום ?
המר בחור *אמר שהוא לא מחפש צרחן דלק, ולמי שלא ברור 1 ל 5 זה כפול מ 1 ל 10 יענו אם הוא מוציא 1000 ש"ח בחודש על רכב של 1 ל 10 הוא יוציא 2000 ש"ח ברכב של 1 ל 5, יענו 12000 ש"ח לשנה יותר ! עכשיו בואו נוסיף פחת מקובל לרודיאו כ 15% בשנה (במקרה הטוב) על רכב שיעלה לו 70K הוא יפסיד עוד 10K כל שנה. כלומר 25K דלק + 10K פחת = 35K ועוד לא כולל טיפולים/רישוי/ביטוח/שידרוגים ושיפורים.
מיי 20 סנט , תתרכז ברכבים שהם מיינסטרים, כאלה שהם סחירים ותמיד תוכל למכור בלי להפסיד הרבה : טראנו/טרופר/פראדו/פאגרו.
80-90 K ישיגו לך: טראנו עד 2005, טרופר עד 2004, פראדו עד 2001, פאגרו עד 2003 (קינג).
הכי חשוב שתראה מה שיותר רכבים, תיסע עליהם ותחליט מה מתאים לך. קנית ולא יתאים לך ? מקסימום תמכור אחרי חצי שנה בלי נזק רציני. אל תתפתה לדיסקברי/רודיאו או כל רכב אחר שנראה מציאה ביחס למחיר, השוק לא טועה ואם המחיר נמוך יש לזה סיבה, וכבר אמרו חכמים - אתה לא מספיק עשיר לקנות בזול
-
תגובה להודעה: עזרה בקנית רכב שטח (אני אבוד)
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
joconto
לא מבין איך הרודיאו הפך פה לשיחת היום ?
המר בחור *אמר שהוא לא מחפש צרחן דלק, ולמי שלא ברור 1 ל 5 זה כפול מ 1 ל 10 יענו אם הוא מוציא 1000 ש"ח בחודש על רכב של 1 ל 10 הוא יוציא 2000 ש"ח ברכב של 1 ל 5, יענו 12000 ש"ח לשנה יותר ! עכשיו בואו נוסיף פחת מקובל לרודיאו כ 15% בשנה (במקרה הטוב) על רכב שיעלה לו 70K הוא יפסיד עוד 10K כל שנה. כלומר 25K דלק + 10K פחת = 35K ועוד לא כולל טיפולים/רישוי/ביטוח/שידרוגים ושיפורים.
מיי 20 סנט , תתרכז ברכבים שהם מיינסטרים, כאלה שהם סחירים ותמיד תוכל למכור בלי להפסיד הרבה : טראנו/טרופר/פראדו/פאגרו.
80-90 K ישיגו לך: טראנו עד 2005, טרופר עד 2004, פראדו עד 2001, פאגרו עד 2003 (קינג).
הכי חשוב שתראה מה שיותר רכבים, תיסע עליהם ותחליט מה מתאים לך. קנית ולא יתאים לך ? מקסימום תמכור אחרי חצי שנה בלי נזק רציני. אל תתפתה לדיסקברי/רודיאו או כל רכב אחר שנראה מציאה ביחס למחיר, השוק לא טועה ואם המחיר נמוך יש לזה סיבה, וכבר אמרו חכמים - אתה לא מספיק עשיר לקנות בזול
נתחיל בזה שרכב הוא לא השקע כלכלית וג'יפ בפרט.
לגבי שכירות של רכבים אחרים לעומת הרודיאו לא נראה לי שביקוש לטראנו כל כך גדול. אני מכיר כמה חברים שמנסים למכור טראנואים שמורים כבר הרבה זמן. רוצה לשמוע משהו אפילו לא מתקשרים אליהם:roll:.
לדעתי ג'יפ קונים מהלב.
-
תגובה להודעה: עזרה בקנית רכב שטח (אני אבוד)
צריחת דלק - צאו מהסרט של 10-11 ק"מ לליטר. תקבלו את זה רק בג'ימני וזה לא אוטו שמכניסים לתוכו משפחה.
ג'יפון בנזין קטן כמו ויטארה או ספורטאז' יעשה 7-8 לליטר עם גיר ידני, 6-7 באוטומטי. תלוי בגודל הצמיגים, בעומס על הרכב ובצורת הנהיגה. SUV עם מנוע בנזין ייסע 5-6 ק"מ לליטר בממוצע. כלים גדולים (אמריקאים או בריטים) עם מנוע בנזין וגיר אוטומטי לא יתביישו להראות גם 4 ק"מ לליטר ואפילו פחות. קחו בחשבון.
סופה תקינה - 6-7 ק"מ לליטר בממוצע עם גיר ידני, 4-5 וגם פחות מזה עם אוטומט.
ה-SUV הגדולים, אלה מה"מיינסטרים", יצרכו 7-8 ק"מ לליטר. סולר. בד"כ היותר ישנים מביניהם כבר משומשים להחריד, עם מאות אלפי ק"מ בתחת. כשנבלה כזו מפילה עליך כשל במשאבת סולר, או טורבו, או גיר אוטומטי, חייך חביבי, אכלת אותה. תכין את הארנק ואת מנהל הבנק.
ככה ש-SUV דיזל כדאי רק למי שנוסע הרבה. ומי שנוסע הרבה מוטב לו להתאמץ קצת ולרכוש רכב כמה יותר חדש.
רכב לטיולים בלבד, או יומיומי עם ק"מ שנתי נמוך - אפשר ומומלץ לקחת בנזין. נכון - קצת שתיין, אבל תמיד אמין יותר ובלי כל מיני כשלים של טורבואים ומשאבות למיניהם.
גיר - ברוב הכלים האלה אין אפשרות לבחירה ואוטומט הוא ברירת המחדל. איפה שאפשר לבחור - תעשו לעצמכם טובה וקחו רק ידני. ולא רק מפני שהידני חסכוני יותר בדלק אלא כי גיר אוטומטי משומש זה חתול שורט ונושך שמשתולל בתוך השק.
-
תגובה להודעה: עזרה בקנית רכב שטח (אני אבוד)
בתנאים האלו הייתי מתלבט בין 2 אופציות עיקריות:
1. איסוזו טרופר בנזין
2. גראנד צירוקי - בתקציב נמוך יותר ומשפרו (או קונה משופר בתקציב הנ"ל)
היתרון הבולט של הטרופר - הוא גדול, מאוד גדול, חזק ואמין יחסית (שוב, מדובר על בנזין)
כבר אמרתי שהוא גדול ומרווח?
גם בשטח לא תהיה לו בעיה ברב המסלולים המוכרים עם צמיגים טובים.
הגראנד? זה ליגה אחרת כאשר הוא משופר (אפילו עם 2-3") אבל, הוא פחות מרווח מטרופר.
ד"א, לא נראה לי שיהיה לך קל למצוא רכב ידני במחירים האלו ובסגנון שאותו אתה מחפש (SUV...)
סער.
-
תגובה להודעה: עזרה בקנית רכב שטח (אני אבוד)
דרור - 1:9-10 במיינסטרים הדיזלים הגדולים, היו לי כבר כמה כאלו.
איציק - רציתי לשאול למה טראנו לא ברשימה שלך. מאיזו סיבה ?
-
תגובה להודעה: עזרה בקנית רכב שטח (אני אבוד)
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
היפה והחיה
אני מכיר את הרכב בתמונות- הוא דוגמא לאן אפשר להגיע כשמשפרים רודאו, ממש לא דוגמא לרודאו סטנדרטי.
הראודו הזה נעול ק+א, מוגבה וממוגן.
ראיתי אותו עולה את הזיק בקצב הליכה כשהמעלה היה במצב די מחורבן, אבל- וזה אבל גדול מאד, הרכב הזה ממש לא מדגם מייצג של רכב סטנדרטי.
-
תגובה להודעה: עזרה בקנית רכב שטח (אני אבוד)
דרור ברלי - צריחת דלק - צאו מהסרט של 10-11 ק"מ לליטר
לחלוטין לא מדוייק, כל המיינסטרים שהזכרתי עושים בין 8-10, בנוסף לכך שהדיזל זול יותר, מביא אותך להוצאה על דלק מקבילה ל 1-10 במנוע בנזין.
אלדר - נתחיל בזה שרכב הוא לא השקע כלכלית וג'יפ בפרט.
זה שרכב הוא לא השקעה זה ברור, זה עדיין לא אומר שאתה צריך לזרוק עליו כסף בלי חשבון. בכלל ברוב משקי הבית ההוצאה על רכב היא ההוצאה החודשית הגבוה ביותר, ותכנון נכון של הרכב לצרכים יכול לחסוך הרבה (מאוד !) כסף.
אנשים מסתכלים בד"כ על מחיר הקניה וזה טעות ! כי מחיר הקניה הוא רק חלק מחישוב העלות, בוודאי אם אין לך צורך במימון.
בעולם יש מושג שנקרא TCO - TOTAL COST OF OWNERSHIP, שאומר תכלס כמה יעלה לך להחזיק רכב מסויים כולל הכל: דלק, פחת ומימון, תיקונים, רישוי, בקיצור הכל.
לשם הדוגמה, TCO של רכב משפחתי ממוצע (נגיד מאזדה 3) שנקנה חדש, נמכר אחרי 3 שנים, ועושה 18000 קמ בשנה, הוא בין 3000 ל 3500 ש"ח בחודש (36000-42000 בשנה !)
אם תקנה את מאזדה בן 3 שנים ותמכור אחרי 3 שנים (בן 6), ה TCO ירד לאיזור ה 2500 בחודש (פחות פחת,קצת יותר תיקונים).
בוא ניקח רודיאו 2004 שעולה 70K, פחת של 15% בשנה, אוכל 1 ל 5 בנזין, תיקונים ב 6K לשנה, אגרות וביטוח, יביא אותך ל TCO של 3900 ש"ח בחודש !
חישוב דומה לפראדו 2000 שעולה 80K, עם פחת של 10% (למרות שבפועל נמוך מזה), עושה 1 ל 9 דיזל, ביטוח, אגרות ותיקונים אותו דבר, יביא אותך ל TCO של 2700 ש"ח בחודש, שזה בחישוב שנתי כמעט 15,000 פחות מהרודיאו !
רכב עם ביקוש גבוה בד"כ מעיד על TCO נמוך יחסית, ולהיפך. מה שמסביר למה מחירי הדיסקו בקרשים, ומחירי הטויוטות בשמים.
עכשיו שהבחור יעשה חשבון מה מתאים לו,לא נראה לי שזה רודיאו....
-
תגובה להודעה: עזרה בקנית רכב שטח (אני אבוד)
כל ה-SUV דיזל שאני מכיר, עשו במבחנים בין 7 ל-8 ק"מ לליטר בממוצע. וזה כלל נהיגה נורמלית בכל תוואי השטח/כביש. היו גם כאלה שלא התעלו מעל ל-6-6.5. כן, אלה היו כלים מה"מיינסטרים" המקודש. ואני לא אציין כאן דגמים ושמות ספציפיים ומי אכל כמה, כי זה יעורר מהומות ומלחמות.
בואו ונאמר ש-SUV אוטומטי ששוקל (יבש וריק) 2 טון פלוס עם מנוע של 125-170 כ"ס, לא אוכל 10 לליטר בממוצע. פשוט לא. ושלא ימכרו כאן אשליות ופנטזיות לאף אחד.
מי שנוהג כמו סבתא מתה רק כדי לחסוך דלק הוא לא דוגמא מייצגת.
מי שמודד רק בכביש מהיר הוא לא דוגמא מייצגת.
כבר היו לנו חוכמולוגים שהציעו לכבות מנוע בירידות כדי לחסוך עוד כמה סמ"קים של דלק.
כדי לדעת כמה דלק הרכב שלכם צורך באמת, בחיים האמיתיים - שווה אולי למדוד קילומטראז' שנתי וכמות הליטרים השנתית ואז לקבל תשובה אמיתית. מישהו כאן עשה את זה?
TCO לא יכול להיות מדויק על המילימטר כי הוא מכניס גם נתונים שאין להם קשר לאמינות אמיתית או לצריכת דלק.
ביטוח למשל? הפרמיה יכולה להשתנות מעלה או מטה בהתאם למידת הגניבות של הרכב או למקום המגורים של בעל הרכב ואני מדבר על הפרשים של עשרות אחוזים.
ירידת ערך ו"סחירות"? באופן כללי מושפעת לפחות בישראל גם מ"מוניטין" ומסיפורי סבתא ואגדות עם. רכב מסוים יכול להיות יקר במחירון, ואחרי כמה שנים לאבד גובה באופן משמעותי ולהפך. דוגמא מצוינת הם מחירי הסופות ששנים ארוכות היו בשפל ולפני כשנה התחילו להתפוצץ כלפי מעלה. הסבר? אין. גם לא מחיר-מחירון רלוונטי שמשקף את המציאות...
עלויות תיקונים? לפי מה זה מחושב בדיוק? מחירי החלקים ושעות העבודה במוסכי יבואן? ואם ברכב X אני יכול לטפל בעצמי ולחסוך המון כסף, וברכב Y לא, ואין ברירה אלא לאשפז אותו לטיפולים במוסך ולשלם תועפות?
אתה יכול להתנבא לגבי עלויות תיקונים אמיתיות של מכונית משומשת ספציפית? ממש לא, אפילו לא בלנדרובר דיסקברי שזו נבלה אמיתית... וזה מה שכל כך עקום בסטטיסטיקות. מספיק שראש מנוע יקרוס בפאג'רו, או דיפרנציאל קדמי/אחורי או טרנספר יילכו בפראדו, או שיעוף מנוע בפטרול או בטרופר (בכוונה הזכרתי כמה תקלות כרוניות אופייניות, כי כלים יפניים מהמיינסטרים מתקלקלים ועוד איך), וכל החישוב היפה שלך קורס. כמו גם תקלות הנובעות מבלאי שאופייניות לכל רכב ישן עם מנוע טורבו דיזל - מגדשים, משאבות הזרקה וכו'. כל פריט כזה עולה אלפים רבים גם אצל ספקים חיצוניים שזולים בהרבה מהיבואן הרשמי.
בנוסף, במכוניות בנות כמה וכמה שנים שום דבר כבר לא ידוע מראש. הסבירות שפראדו בן 9-10 שנים עם 200-300 אלפי ק"מ יתקלקל גבוהה יותר מאשר טראנו בן 5 שנים עם 100 אלף ק"מ.
המציאות מלמדת שכולם מתקלקלים, גם יפניים בעלי מוניטין, גם "אגדות מוטוריות" כפי שמכנים אותם כתבי רכב עם דמיון מפותח, ואז הם יקרים לתיקון ברמות שבנאדם ממוצע מהיישוב שאינו עובד חברת החשמל או מתכנת בכיר בחברת הייטק, זה שחי על משכורת רגילה ומחשב את צעדיו היטב לפני שהוא פותח ת'ארנק, לא יכול לעמוד בהן.
אל תשכחו שערך מכונית משומשת יורד כל הזמן, אבל מחירי החלקים והטיפולים נשארים קבועים במקרה הטוב, ומתייקרים במקרה הנפוץ. וכך - רכב שמלכתחילה מיועד לעשירים ועלויות תחזוקתו בהתאם, יישאר כזה גם כשערכו צלל לכדי 20-30% ממחירו כחדש.
-
תגובה להודעה: עזרה בקנית רכב שטח (אני אבוד)
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ד ו ר ו ן
אני מכיר את הרכב בתמונות- הוא דוגמא לאן אפשר להגיע כשמשפרים רודאו, ממש לא דוגמא לרודאו סטנדרטי.
הראודו הזה נעול ק+א, מוגבה וממוגן.
ראיתי אותו עולה את הזיק בקצב הליכה כשהמעלה היה במצב די מחורבן, אבל- וזה אבל גדול מאד, הרכב הזה ממש לא מדגם מייצג של רכב סטנדרטי.
בכדי לעלות את הזיק, מחמל, גרופית ודומיהם, כל רכב סטנדרטי צריך שיפור.
הרכב של חיים הוא יותא דופן אבל לטיולים רגילים, לא חושב שהוא פחות טוב מאחרים.
יש לו הרבה כח במנוע ויש לו LOW,
לרוב הטיולים שיוצאים רכבים ללא סטרואידים, הוא יכל לצאת בקלות גם ללא שיפורים.
-
תגובה להודעה: עזרה בקנית רכב שטח (אני אבוד)
דרור אכן צודק הסטטיסטיקה לא מייצגת כמעט כלום ברכב שטח שהבעלים קונה על מנת לטייל בשטח ,יכול להיות אולי שהסטטיסטיקה יותר תתאים למאזדה 3 שנת 2009 או קורולה 2009 אבל לא לרכב שטח בן 4-5 שנים ויותר .
יש דעה רווחת אצלנו במדינה שטויוטה בפרט ורכבים יפניים בכלל לא מתקלקלים .. ויכול להיות שלדעה הזו יש בסיס אבל בסופו של דבר כולם מתקלקלים הכל תלוי בכמות הטיפולים,יחס,אהבה
שקיבל הרכב הספציפי . יש דיסקברים שנסעו חצי מיליון ק"מ ועוד נוסעים ויש פטרולים עם 100K שכבר הזמינו להם חלקת קבר ... בקיצור כל רכב לגופו . ולכן אני לא רואה שום סיבה לשלם על פראדו בן 10 עם 300K באמתחתו ובטוח יותר מ2-3 בעלים מחיר כמו של רכב בן 4-5 עם 100K ובעלים אחד את אותו המחיר או במקרה של הטויוטה גם מעל למחירון .