בהמשך לשיפוץ הג'יפ...
כרגע על הרדיאטור יש לי מאוורר אחד בקדמת הג'יפ, ואת הפאן קלאץ'
האם זה אפשרי לבטל את הפאן קלאץ', ולהוסיף עוד מאוורר בקידמת הג'יפ, ולהשאר עם חום מנוע סביר?
תודה
אור
Printable View
בהמשך לשיפוץ הג'יפ...
כרגע על הרדיאטור יש לי מאוורר אחד בקדמת הג'יפ, ואת הפאן קלאץ'
האם זה אפשרי לבטל את הפאן קלאץ', ולהוסיף עוד מאוורר בקידמת הג'יפ, ולהשאר עם חום מנוע סביר?
תודה
אור
בהחלט אפשר, ראה כאן.
http://img368.imageshack.us/img368/7...gfan020zs8.jpg
כמו שאשר אמר\כתב אכן הדבר אפשרי,
מעבר לכך שזה אפשרי נראה שזה עושה את העבודה בצורה מצויינת, עדיין לא נבדק על ידי אישית בשיא החום במעלות איטיים אבל מעבר לכך עושה רושם מצויין
זה גם הזמן להודות לאשר על הטיפים והתמיכה,
תודה :)
אשר אשמח אם תוכל לפרט את סוג המאוורר ומאיזה רכב הוא נלקח.
יחסוך לי (ולאחרים שמעונינים לעשות כזה פרויקט) את החיפוש במגרשי הגרוטאות.
יום שישי השתכנעתי סופית שזה הכיוון לדינוזאור שלי.
לווגוניר יש שילדה פתוחה וגמישה מאוד מאוד.
אני בניתי למאוורר סגירה לתוספת יעילות.
הבאתי בחשבון את הגמישות של השילדה ולכן הסגירה היתה בשלוש סנטימטר יותר גדולה ברדיוס מהמאורר.
זה לא ממש עזר )-:
באחד מההצלבות המאוד קשות ובעליה המאורר נגע בסגירה...
תוך שניות כול הסגירה נטחנה ונוצר חור ברדיטור.
סיכום.. נראה לי שאין ברירה אלא לעבור למאוורר חשמלי שלא יהיה קשור כלל למנוע )-:
המניפה של פורד מונדיאו 95-03 בערך...
כדאי גם לקחת מהרכב המפורק את שלושת הקונקטורים ואת שני הריליי, שניהם של 70A ירוק ושחור.
אפשר וכדאי לפרק את הקונקטור עצמו ולהחליף את החיווט בעבה יותר.
הבקר של דיקסל, XT121, אבל יואב מצא אצלהם בקר שעונה על הצרכים במחיר זול משמעותית.
http://img269.imageshack.us/img269/5928/img0130wp.jpg
קודם כל נפתח בזה שהשידרוג לסט'אפ הזה היה השידרוג המשמעותי והמורגש ביותר.
אז כמו שאשר כתב, המערכת ירדה מפורד מונדאו מסוף ה90 כולל המחברים,
אצלי הציפוי המקורי של החוטים היה יבש והתפורר לי בידיים , הפתרון היה לפרק את הקונקטורים ולהלחים את חוטים החדשים מהבסיס של הקונקטורים.
לפי המלצתו של רבנו הירושלמי השתמשתי בחוטים של 6MM וריליים של 70AMP .
הפיוז נקנה באיזו חנות חשמל רכב בראשון והוא של 60AMP.
לגבי הבקר.
בקר של דיקסל דגם XR40CX-0P1C0
ורגש PTC סיליקון עד 150 מעלות מדגם PRB-S6.SH
צריך לבקש שיתכנתו אותו להפעלת שני מאווררים לרכב.
נקנה ב"טרמוליין" בירושלים (02-6799479) סה"כ כולל מע"מ- 350 ש"ח.
אני תכנתתי אותו שיפתח למהירות נמוכה ב 91C וכיבוי ב 88C
המהירות הגבוה נפתחת ב 94C ונכבת ב 90C
נוסע עם טרמוסטט 82C כך שברוב הזמן של הנסיע הוונטות לא עובדות.
במהלך טיול של שלושה ימים לדרום בפסח המערכת עבדה מצוין והגיע להפעלת המהירות הגבוה רק שלוש פעמים.
תמונות של ההתקנה שלי אפשר לראות כאן
ושוב תודה לאשר
יואב
יואב, אתה שפן... תחליף כבר לטרמוסטט 90 מעלות.
שלא כפי שרשום בשרשור על הג'יפ שלי, לשעבר, טמפ' ההפעלה עם טרמוסטט 195 מעלות פרנהייט הן:
מהירות נמוכה- הפעלה ב209 וכיבוי ב203.
מהירות גבוהה- הפעלה ב214 כיבוי ב205.
לא רלוונטי לרוב בעלי הCJ והסופה אבל למען ההסטוריה, מחשב ההזרקה (מחשב צ'ירוקי) מפעיל ב218 ומכבה ב200.
לשימוש בסקאלה של פרנהייט יתרון במידת הדיוק, יחידת המדידה קטנה יותר.
מקפיץ:
במונדיאו יש עד 97, ו-98-2007. שני דגמים שונים. איזה מהם?
מישהו ניסה עם פלאנג' סיקס והרגש הרגיל בצילינדר 6 בראש?
איך הייתם מחברים את ההפעלות למזגן?
עריכה: אפשר משנת 94 עד 2002
2004 נראה כמעט אותו הדבר חיצונית אבל יש לו מאורר אחד
תלוי בבקר שתבחר, הבקרים של דיקסל יודעים לעבוד עם טרמוקאפל K,J וS, עם PTC, NTC ועוד, לא עם חיישן כמו של CJ.
היתרון הנלווה למערכת קירור כזאת הוא מידת הדיוק של קריאת הבקר, אני מסופק אם החיישן המקורי מסוגל לכך.
יואב השתמש בבית טרמוסטט של ה4.0L כדיי למקם את החיישן, אצלי היציאה היתה בשימוש עם חיישן ההזרקה. אם אני זוכר נכון אצלך יש כזה אבל היציאה משמשת לשעון מכני, אני לא רואה סיבה להשאיר שעון מכני כאשר יש את הבקר של דיקסל.
מחר תגיע אלי יחידה מפירוק. 500 ש"ח כולל הממסרים.
לעניין המזגן - לטעמי, אין סיבה שהמאווררים יעבדו כל הזמן גם כשהמזגן עובד, וודאי בנסיעה בינעירונית.
נשאלת השאלה, אם כך, על מה ו/או איך לגרום להם לפעול רק כשצריך.
היציאה אצלי לשעון המכאני היא זו שבבלוק.
מי עוד חוץ מאשר בירושליים מתעסק עם הבקרים?
בעיקרון כל מי שמתעסק עם מקררים תעשייתים וחדרי קרור יש לו גישה לבקרים הנ"ל.
תודה חנן.
בעקבות התשובה ניגשתי היום לאיש המזגנים המוערך ביותר באיזור, (חזי, מאונקור בנתניה), שאמר שהוא לא מכיר יוניט של 250, אלא רק כזו שהוא קרא "TRENER", שמפעיל ב-270, ומפסיק ב-163 (אם אני זוכר נכון את המספרים).
הוא הציע את המהירות הנמוכה להפעיל ע"י מפסק בתוך העיר, ואת המהירות הגבוהה לחבר לטרנר, כך שיעבוד מעל 270PSI ועד הגבול התחתון.
התשובה שקיבלת ממנו מצוינת, לעניות דעתי. ה250 היה רק סדר גודל, לא מספר מדויק.
יואב:
הבקר שלך נותן גם מידע חזותי, כמו של אשר, או רק הפעלות?
לא יזיק אם תשים תמונה.
כן, החוטי חשמל של המונדיאו ח*א. עשיתי את אותו התרגיל של החלפת החיווט בתוך המחברים.
האם כדאי לי ל''השתדרג'' גם בסופה ולעבור לוונטות חשמליות?
או שהשיפור בכח מורגש רק בסיקס?
כי בינתיים ראיתי רק סיקסים עם שידרוג כזה
ד'א חבר שלי גם שידרג את הסיקס שלו ככה אבל בלי כל הרגשים ובלי בקר
יענו סתם בחאפריות היה מדליק את הוונטות עם מפסק והוא אמר שהשיפור מורגש ביותר..
ועוד שאלה אם אי אפשר לשים יוניט של OFF\ON שהיא תדליק את הוונטות?
שמיל,
לבקשתך תמונה של הבקר עם מסגרת מיועדת לבקר.
עד היום לא העלתי את התמונה בגלל הבושה ממצב הדש.
http://www.jeepolog.com/forums/attac...1&d=1273562554
לגבי סופה.
יהיה שיפור אבל לא כמו בסיקס היות ובסופה יש פאן קלא'צ מקורי(בסיקס המניפה מחוברת ישר על המשאבת מים)
עד שהשגתי בקר טמפ' בחינם;)
טוב אני יראה כמה יעלה לי וונטה אם מחיר זול אז אולי שווה לנסות
ד'א גם אם הפן קלאצ' מקורי לא נראה לי שהוא עדיין תקין = הוונטה תמיד עובדת
היום ביררתי בפירוקיה ..ונטה של מונדאו 98 (יענו שתי וונטות)
עם ריליים ב500 ש'ח בישבילי ב400 לא יקר?
לא יקר.
זה המחירים.
לפני שמשקיעים הרבה כסף ומשנים מערכות מקוריות שעובדות טוב, פשוט פרק את המניפה מהאוטו וצא לסיבוב. דווח על הממצאים. לא אמורה להיות בעייה כל עוד הרכב בתנועה. אני נסעתי ככה פעם מבאר שבע עד חולון (ועם רדיאטור חילופי רקוב).
עדכון - התקנת הכונס על רדיאטור 3 שורות מחייבת מתאם והרחקה של הכונס ב-1.5 ס"מ מתושבות הרדיאטור הרגילות.
פרופיל 15X30 עם קצת קידוחים והתאמות עושה את העבודה מצויין.
תובנות נוספות -
1.לגשש (הדיקסל ptc של יואב hitoy) אסור להמצא במגע ישיר עם מי הקירור, ונבנה לו בית מפליז ונחושת, בתמונה.
2. לרדיאטור 3 שורות של סיקס, הכונס של המונדיאו מתאים בול וללא רווח למטה.
http://www.jeepolog.com/forums/attac...1&d=1274985881
שאלה טובה.
לא ממש בדקתי למה, הסתפקתי בעובדה שחבר, איש מערכות וקרור ובקרה מאד מקצועי, אמר שאסור, וליתר בטחון הרמתי טלפון לטרמוליין בירושלים, שמכרו לי (ליתר דיוק ליואב) את הגשש וביקשתי לדבר עם איש מקצוע טכני.
כששאלתי אותו האם מותר, התשובה היתה - מי ברז כנראה שיהיה בסדר, אבל מים מטופלים ועם תוספים - אסור. כיוון שלא היתה לי כוונה להתחיל לבדוק מה התוספים במים ירוקים, הכנתילו את הבית.
מה שלא כתבתי, זה שבתוך הבית הוכנסה כמות נדיבה של משחה טרמית, שגם אם קיים חופש קטן עדיין תהיה מוליכות טובה.