-
דריישפט קדמי בסופה.
כשקנית יאת הג'יפ, הוא הגיע עם דריישפט קדמי שהחלק הזחיח שלו במצב קטטוני. חופש גדול כמו שאומרים.
יומיים אחר הקנייה, הוחלף לדריישפט משופץ. כל זה קרה בתחילת ספטמבר.
לפני שבוע-שבועיים הג'יפ החל לווברץ חזק במהירות גבוהה על כביש. מכיוון שמאז לא היה לי זמן ולא יצא לי לנסוע ממש מהר, בדקתי את העניין לעומק רק אתמול. הצלבים יפים ותקינים, אבל הדריישפט המשופץ והיפה פשוט גמור. החופש בין הזכר לנקבה לא גדול, אלא ענק, כולל רפרטואר מחליא של רעשים ודפיקות.
אז קודם כל - איך דריישפט משופץ מחזיק רק 8 חודשים?...
שנית - למה משום מה הדריישפט נראה לי קצת קצר מדי?.... כאילו כל העסק מחזיק על הקצה ובגלל זה מתבלה כל כך מהר. נכון שהאוטו גבוה, אבל ממש לא בהגזמה. 4 אינץ' מקובלים.
השאלה היא - האם יש בסופות דגמי דריישפטים קדמיים שונים?
הרי יש סופה אוטומטית, שהגיר שלה באורך אחר, יש סופות (צבאיות/ממוגנות) עם תיבת העברה 241. (231 ברוב הסופות האזרחיות, והג'יפ שלי אזרחי במקור. לא מכרזים ולא מוסדות) האם הדריישפטים שלהם שונים באורכם?
-
תגובה להודעה: דריישפט קדמי בסופה.
אתה לא הראשון, דרור.
כן, הגבהה של 4'' דורשת לא פעם קיצור אחורי והארכת קדמי.
כבר נתקלתי בזה בכמה וכמה סופות, גם של חברה כאן באתר.
גם הסופות הפסיקו כבר להיות סטנדרט.
עלית לבד על הסיבות, וכן, כבר אין סטנדרט שמתאים לכולן, וצריך לשלוח לעיתים להארכות וקיצורים.
ואכן,דריבשאפט שיושב על הקצה מתבלה מהר. אם הוא לא עף החוצה קודם לכן.
-
תגובה להודעה: דריישפט קדמי בסופה.
את זה אני יודע, ולכן אני שואל.
הסופה הקודמת היתה באותו גובה של זו אם לא יותר. שם לא נרשמו מעולם בעיות בדריישפט... למעשה, דריישפט קדמי מקורי החזיק שם מעל 250K ק"מ לפני שפיתח קצת חופש...
השאלה שלי נובעת מהעובדה שיש בסופות שני סוגי גירים ושני סוגי טרנספרים - האם יש גם כמה אורכים של דריישפט קדמי מקורי, זה הכל.
-
תגובה להודעה: דריישפט קדמי בסופה.
דרור יתכן שהחופש בכלל נובע מהיוקים או של הטרנספר או של הסרן הקדמי שגורמים לחופש בדריישפט הקדמי כמו כן יתכן ולא האריכו מספיק את הדריישפט.
-
תגובה להודעה: דריישפט קדמי בסופה.
דרור ידידי, הייתי בסרט הזה ששיגע אותי כחצי שנה.
במקרה שלי הבעיה זוהתה כבעיה בגל הקדמי כיוון שבנסיעה עם גל מפורק הכל היה תקין. הלכתי עם הג'יפ למשפץ ומדדנו על האוטו (אצל המשפץ ביפו) את האורך ואז הגל נחרט ואוזן.
בפועל העסק עבד ואחרי חצי שנה התחילו הרעידות שוב.
למזלי, החלפתי גיר ומנוע והיום הכל כשורה. אני מניח שהבעיה היתה בגיר/טרנספר.
האם בשילוב לקדמי, התופעה קיימת ? נסה לנסוע בלי הדריישפט כדי לראות האם הרעידות פוסקות.
-
תגובה להודעה: דריישפט קדמי בסופה.
אני מפרק עדו מעט את הגל ונוסע קצת בלי, ואז נראה.
הגל פשוט הרוס. חופש היסטרי ורעש.
אגב - אין חופש ביוקים. אין רעשים מהטרנספר או מהדיפ'. הדיפ' נראה תקין ואת זה ראיתי לפני חודש. כשפתחתי אותו.
-
תגובה להודעה: דריישפט קדמי בסופה.
שילוב ל-4X4 על הכביש פותר את זה לכמה שניות ואז הרעידות חוזרות. כאמרו כל העסק מתרחש במהירות של 80-90 ומעלה. לפני כן לא מרגישים כלום. אבל הגל הרוס. רואים בעיניים ומרגישים בידיים. חופש כזה לא עובר בכלל.
עוד מעט אסע בלי גל ואהיה חכם יותר.
-
תגובה להודעה: דריישפט קדמי בסופה.
וכל זה עדיין לא עונה לי על השאלה
בסופה אוטומטית הגל באורך שונה מאשר בידנית?
בסופה עם טרנספר 241 הגל באורך שונה מאשר עם טרנספר 231?
זה נראה כאילו הגל שמותקן אצלי קצר מדי. ואז זה מסביר למה הוא מתבלה כל כך מהר.
-
תגובה להודעה: דריישפט קדמי בסופה.
קצת סדר בדברים. יש 2 סוגיי דריישפט. 1 רגיל . 2 מחוזק. ההבדל ביניהם הוא בזכר נקבה. המחוזק יותר מסיבי . כמובן שיש לגיר רגיל ואטומטי. ההבדל בינהם הוא האורך. האחורי לדנה 60 הוא רגיל. למאט הטרנספר המחוזק ששם הציר כניסה לטרנספר עבה יותר.. כאשר מגביהים את הגיפ בקיט של 4 אינץ. חובה להמיך את הטרנספר על מנת לפצות על פתיחת השיניים בדריישפט. דריישפט שיעבוד על שליש מהשיניים יקבל חופש מהר מאוד. וזה מה שקרה לך דרור.. עכשו אם תאריך את הטרנספר והגיפ ישקע במשך הזמן יש מצב בכאשר תיכנס לבמב הדריישפט ינעל ותפוצץ את הטרנספר . וכבר קרו מיקרים . . לכן חובה להנמיך אץ הטרנספר. זה תופס גם לאחורי. הריי ברגע שמגביהים את הגיפ הדריישפט מקבל זוית ויוצא החוצה. על אחת כמה וכמה עם דנה 60. טעה חברנו שאמר שצריך לקצר את האחורי. . רוב הקיטים שמגיעים הם של רנגלר. מיפתח הקפיץ ברנגלר שונה . ולכן קודחים ומשנים ביית הקפיץ בשסי. על מנת להקריב את היוק לכיוון הטרנספר . . הראייה לכף היא מיכסה הסרן בדנה 60 נוגע במיכל דלק. ומקדימה הזרוע פיטמן נוגעת בשפור שטנגה.. .. .. דרור שקניתה דריישפט משופץ . למעשה לקחת דרישפט משומש שהחליפו לו את הצלבים. ניקו שטפו צבעו . ואמרו משופץ. ואני מאמין ששילמת 400 שקל.. אני בונה את הדרייפטים שלי אצל נחמן ותאמין לי שאני עושה הרבה. ואיין לי שום בעיות . אמנם אני משלם יקר . אבל מישתלם.... עצתי לך היא. לך לנחמן עם הגיפ. שם תפרק את הדרישפט . שם תימדוד ממרכז צלב למרכז צלב. ולפי זה שיתן לך דריישפט... בהצלחה.
-
תגובה להודעה: דריישפט קדמי בסופה.
הלוואי 400.... 700 תבין ותקילין בשביל החתיכת זבל, שכנראה בדיוק כמו שאמרת, צבוע יפה בשחור ועם צלבים חדשים. כמובן שלא היה לו שום חופש והוא הרגיש ונראה אז טוב, אבל אי אפשר לדעת.
מה סדר גודל של עלות אצל נחמן?
עם האחורי אין לי בעיה. גם בלי לקדוח את תושבות הקפיץ הדיפ' לא נוגע בטנק הדלק ואין בעיות בכלל. לא בג'יפ הזה ולא בירוק שנגנב.
להנמיך טרנספר - ידוע. יבוצע. למרות שבג'יפ הירוק אותו סט קפיצים עצמו (אני נוסע היום על קפיצים שהיו לי פעם) לא דרש את זה בכלל ולא היו בעיות - עד שהחלפנו לקיט של רוביקון שגרם לויברציות בכל מהירות ודרש הנמכה.
-
תגובה להודעה: דריישפט קדמי בסופה.
דרור תצלם את הסליפ יוק אצלך שנראה כמה הוא בחוץ ונוכל להשוות
בכל מקרה שאני קנית דרייבשאפט משופץ ישר שמתי לו על הסליפ יוק
גומיה\ גרמושקה של מסרק הגה (של פרייבט כמובן -יש כאלה שבאות עם חורים גדולים בשתי הצדדים)
חבקתי אותו עם שתי אזיקונים... ונראה כמה זמן הוא יחזיק
זה כמובן אמור לימנוע מחול להגיע לסליפ יוק
-
תגובה להודעה: דריישפט קדמי בסופה.
הי דרור.
יש מצב שכששיפצו לך את הדרייבשפט הם החליפו רק את הגומיה בסליפ יוק?
מה שנותן לך את התחושה שהוא מהודק בלי חופשים.
אצל מי שופץ?
-
תגובה להודעה: דריישפט קדמי בסופה.
בדיעבד, אחרי 8 חודשים? לך תדע. היית ישם בדיוק 10 דקות. נתתי אחד תקול ולקחתי אחר משופץ. זה בית מלאכה קטן לדריישפטים בבית האדום שמול איצטדיון בלומפילד. ליד איפה שהיה פעם בניין מרכזים. ואין שום צורך אמיתי לשים גרמושקה על הסליפ-יוק.
-
תגובה להודעה: דריישפט קדמי בסופה.
אני הרסתי את בית מרכזים:) נחמד לדעת שהוא נ"צ
השאלה שלי לידע כללי-
איך גילית את הרעשים?
אתה 4X4 בכביש?ב80 קמש?
התעניינות נטו (או שחשדת ברעש ואז עשית זאת?)
-
תגובה להודעה: דריישפט קדמי בסופה.
מישהו יכול לתאר מה זה הרעידות שכולם מדברים עליהן
אצלי הדריבשאפט הקידמי היה גמור לגמרי עם חופש עד כדי כך שהייתה לו בטן בין שני החלקים של הזכר ונקבה
ולא הרגשתי רעידות מי יודע מה גם במהירות גבוהה...חשבתי שזה הצמיגים 100 אחוז שטח..
-
4 קבצים מצורפים
תגובה להודעה: דריישפט קדמי בסופה.
טוב. פירקתי את שאריות הדריישפט ונסעתי קצת בלעדיו. מה יש להוסיף? תענוג. הנסיעה חלקה וענוגה ונעימה.
שימו לב לתמונות. האיכות לא משהו כי זה מצולם בטלפון, אבל אפשר לראות כמה הוא הרוס - מהשיניים לא נותר כמעט כלום. הגומיה נעלמה... פלא שהוא מרעיד את כל הג'יפ?
-
תגובה להודעה: דריישפט קדמי בסופה.
דרור
אין שום היגיון בדרייב-שאפט שנראה ככה אחרי כ"כ מעט זמן. לי נראה שפשוט נפלת על דרייב-שאפט מחורבן, זבל סיני או משהו בסגנון, מסתבר שגם לדרייב-שאפטים זה הגיע. אני לא הייתי שובר את הראש על זויות עבודה, הנמכת טרנספר וכו', פשוט תרכיב אחד נורמלי ושכח מהבעיה.
קובי
-
תגובה להודעה: דריישפט קדמי בסופה.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דרור ברלי
טוב. פירקתי את שאריות הדריישפט ונסעתי קצת בלעדיו. מה יש להוסיף? תענוג. הנסיעה חלקה וענוגה ונעימה.
שימו לב לתמונות. האיכות לא משהו כי זה מצולם בטלפון, אבל אפשר לראות כמה הוא הרוס - מהשיניים לא נותר כמעט כלום. הגומיה נעלמה... פלא שהוא מרעיד את כל הג'יפ?
האלן דרור
אני לא יודע בקשר לאורכים של הדריישפטים העלתי פעם שאלה כזו ולא מצאתי תשובה
את הסופה שלי קניתי עם דריישפט שלטעמי היה ארוך מידי , כלומר לא ראו בכלל שיניים שני החלקים היו צמודים אחד לשני , חשבתי אולי זה דריישפט של אוטומט , פרקתי אותו וקיצרתי אותו בבית מלאכה שמבין עיניין , היום יש לי קצת רעידות , אולי צריך שוב איזון .
לדעתי יש דגם ארוך ודגם קצר , אבל לא יודע להגיד מי שייך למה
עדכן אותנו , ונחכים........
-
תגובה להודעה: דריישפט קדמי בסופה.
"אלביס" (וואליד שעובד אצל מוחמד) שהוא אחד ממכונאי הג'יפים הותיקים שאני מכיר, אומר שיש שני אורכים. לגיר רגיל ולאוטומט.
בקשר לזוויות עבודה, בסופה הפיניון הקדמי גבוה ולכן הגל בשום מצב לא עובד בזויות חדות/חריגות. גם לי ברור שבלאי כזה שגובל בחורבן גמור, לא נוצר ביום-יומיים.
בלי גל קדמי (או עם גל תקין) סופה פתוחה זה ממש מטוס... נהג של איזה GTI קטנה, נדמה לי ש-VW פולו, קיבל בראש לפני כמה דקות... איזה כיף דבילי. תזכורת נוספת למה הבדואים משתגעים על הג'יפים האלה.
-
תגובה להודעה: דריישפט קדמי בסופה.
ממש כואב הלב. אני סבלתי כך כמעט שנה. הרעידה היתה מתחיל ב-90 קמ"ש - ממש אסון.
האם בדקת את כיוון הדריישפט? האם הוא מורכב נכון?
אני מציע שתחזור ל"משפץ" ותתבע תיקון חוזר במסגרת אחריותו ומדידה האורך על הרכב כפי שאני עשיתי.
עם זאת מנסיוני, זו אינה בדיוק הכתובת המועדפת לאיזון דריישפט.
-
תגובה להודעה: דריישפט קדמי בסופה.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
זאבי
ממש כואב הלב. אני סבלתי כך כמעט שנה. הרעידה היתה מתחיל ב-90 קמ"ש - ממש אסון.
האם בדקת את כיוון הדריישפט? האם הוא מורכב נכון?
אני מציע שתחזור ל"משפץ" ותתבע תיקון חוזר במסגרת אחריותו ומדידה האורך על הרכב כפי שאני עשיתי.
עם זאת מנסיוני, זו אינה בדיוק הכתובת המועדפת לאיזון דריישפט.
לא ברור מה היה הפתרון, האם הכיוון לא היה נכון או שביצעת איזון, ואם כן איפה?(שם עסק)
איזה אחריות אחרי 8 חודשים??אתה חושב שדרור יקבל, בכל מקרה אין מה להפסיד
יואב
-
תגובה להודעה: דריישפט קדמי בסופה.
חזרתי למשפץ (אותו משפץ שדרור ציין) שמדד על הג'יפ את אורך גל ההנעה והוא תיקן את הציר (הארכה).
לאחר ההתקנה נראה כי המצב השתפר אך לאחר כחדשיים הבעיה חזרה אך במינון מופחת (רעידה פחות חזקה.
למזלי, החלפתי את הגיר האוטומטי בגיר רגיל ומאז אני מאושר וגם אין רעידות.
המסקנה:
הרעידות נבעו במקור מהדריישפט הקדמי.
הבעיה היתה איזון ומידות (זויות ואורך)
למרות התיקונים, הבעיה בסופו של דבר לא נפתרה בגלל שממילא החלפתי גיר.
חשוב מאד למצוא משפץ טוב וכנראה המשפץ המדובר אינו כזה.
נ.ב.
בנוסף יש לוודא כיוון הרכבה נכון של הגל.
-
תגובה להודעה: דריישפט קדמי בסופה.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
זאבי
חזרתי למשפץ (אותו משפץ שדרור ציין) שמדד על הג'יפ את אורך גל ההנעה והוא תיקן את הציר (הארכה).
לאחר ההתקנה נראה כי המצב השתפר אך לאחר כחדשיים הבעיה חזרה אך במינון מופחת (רעידה פחות חזקה.
למזלי, החלפתי את הגיר האוטומטי בגיר רגיל ומאז אני מאושר וגם אין רעידות.
המסקנה:
הרעידות נבעו במקור מהדריישפט הקדמי.
הבעיה היתה איזון ומידות (זויות ואורך)
למרות התיקונים, הבעיה בסופו של דבר לא נפתרה בגלל שממילא החלפתי גיר.
חשוב מאד למצוא משפץ טוב וכנראה המשפץ המדובר אינו כזה.
נ.ב.
בנוסף יש לוודא כיוון הרכבה נכון של הגל.
מה הכיוון הרכבה הנכון של הגל.??
-
תגובה להודעה: דריישפט קדמי בסופה.
בשיפוץ של גל הינע אמורים להחליף גם את הסליפ-יוק ולא רק להחליף צלבים.
מכרו לך כנראה חומר לא איכותי - סליפ-יוק ממתכת באיכות ירודה.
גש לזאב בדרך בן - גוריון 111 ר"ג, זה בית מלאכה שנמצא בחצר של בית. תמדוד שהגל באורך תקין כך שבעמידת מוצא הוא בערך באמצע המהלך ותגיע אליו שיחליף לך סליפ-יוק לאורגינל של דאנה. גם גרינגראס יודע להוציא תחת ידיו כל מני קטסטרופות. ואל תעיז להרכיב גל הינע של טרקטור כמו שמייצרים היום אצלם למפלצות עבירות אבל גם לסוזוקי סמוראי...
-
תגובה להודעה: דריישפט קדמי בסופה.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
סופת המדבר
מה הכיוון הרכבה הנכון של הגל.??
בספר ההדרכה של הסופה היוק (פיית הגירוז) אמורה להיות מלפנים.
למרות זאת שמעתי מיודעי דבר כי ההרכבה הנכונה היא הפוכה ולחיזוק דעתם הם מצביעים על חור גירוז הקיים בגשר הגיר במקום המיועד לגירוז.
מה נכון אני ממש לא יודע. אני נכנעתי לנאמר בספר ולהמלצת "אלביס" אך נשאלת השאלה מדוע יש חור לגירוז בגשר אם זו ההרכבה הנכונה.
לשמחתי היום אני חי טוב עם ההרכבה לפנים ולכן לא המשכתי להתעתק בנושא.
-
תגובה להודעה: דריישפט קדמי בסופה.
היי לכולם,
התחילו לי רעשים לא נורמליים בנסיעה לאחור.
חשבתי שזה אולי מהדריישפט האחורי, וגיליתי שהחלק שישב בתוך הטרנספר היה שבור לגמרי.
כמובן שהרעש בנסיעה לאחור לא הפסיק גם לאחר שהורדתי את הדריישפט.
לאחר שנתיים שהרכב לא ראה מוסך, הבנתי שאני חייב לקחת אותו.
אמרו לי במוסך שיש שני אורכים של דריישפט אחורי (אולי קידמי). אחד לממוגן (קצר) ואחד לרגיל (ארוך).
מי שמכר לי את הג'יפ, כנראה הרכיב קצר, דבר שגרם לדריישפט האחורי להישבר בתוך הטרנפסר - ככל הנראה בנסיעת שטח - לדברי המוסך.
הסופה שלי מקוצרת, ונוסעת ככה חמש שנים ללא בעיות. יכול להיות שבאמת הדריישפט לא מתאים?
ועוד שאלה, מה הסיבה שאי אפשר פשוט להחליף את הצלבים? האם משיקולי כוחות ?
תודה רבה!
מאור.
-
תגובה להודעה: דריישפט קדמי בסופה.
לצערי הרב השרשור הזה עדיין חי ובועט....:evil:
גם הדריישפט המשומש במצב מעולה שהרכבתי לפני חודשיים וחצי - נגמר.
הסימפטומים דומים: חופש גדול, שיניים אכולות, רעש קל והתחלה של ויברציות קלות במהירות גבוהה.
לא צריך להיות גאון כדי להבין ששוב צריך לפרק, לשפץ/להחליף. אבל התיאבון של האוטו הזה לדריישפטים קדמיים לא מסתדר לי.
הפעם הלכתי לנחמן גרינגראס, גורו של דריישפטים, כדי שיחווה את דעתו לפני שאני מפרק ומרכיב ושוב מוציא אי אילו מאות שקלים מהארנק.
הוא שכב מתחת לג'יפ ומדד פעם ופעמיים ולטענתו 2 הדריישפטים הקדמיים המכוסחים שלי, (זה שעל הג'יפ וקודמו ששמרתי במחסן והבאתי איתי, שניהם במידה מקורית של סופה ידנית רגילה עם טרנספר 231) פשוט קצרים מדי.
"האוטו שלך גבוה, הדריישפט פתוח עד הסוף, בטח שהוא ייגמר מהר". ככה בפשטות.
הוא אומר שכדי לפתור את הבעיה, צריך דריישפט ארוך בלפחות 3-4 ס"מ (!!!) ממה שיש היום (מקורי).
אגב, הצעת המחיר שלו עבור ביצוע העבודה, נשמעת לי הוגנת ביותר. הופתעתי לטובה.
ובכל זאת אני לא שקט. משום מה תוספת אורך של 4 ס"מ נראית לי לא נורמלית. תיאורטית יכול להיות כאן סיכון שבסגירת מתלה הדריישפט ייסגר עד הסוף ויפצח את הטרנספר. ובכל זאת אני שואל - זה הגיוני שקיט קפיצים של 4-4.5 אינץ' מותח ופותח דריישפט קדמי ככה עד קצה גבול יכולתו? עם אותם קפיצים ממש על הסופה הקודמת לא היו שום בעיות במשך שנים. נכון שהיא היתה סגורה וכבדה יותר באיזה 200 ק"ג ולכן אולי-אולי נמוכה בס"מ וחצי, ממש לא יותר. אמור להיות כזה הבדל? אני סתם חרד?
-
תגובה להודעה: דריישפט קדמי בסופה.
דרור
לגביי מה ששאלת- בוודאי שעם קיט 4.5 דריישפט מקורי שיודע לעבוד עם גובה של אינצ' וחצי-2, יפתח כמעט עד הסוף. כל שינוי בגובה הרכב לרוב יגרור שינוי בגלי ההינע. באותה הזדמנות כדאי גם שיעיף מבט על הדרייבשאפט האחורי שלך, יתכן ואתה עובד על הקצה שלו גם כן ומסכן את זנב הטרנספר.
על נחמן- בדרייבשאפטים אני עובד אך ורק איתו, והרבה מאוד. הוא בעל מקצוע ברמה והוא יודע את העבודה שלו. מהנסיון שלי איתו (והרבה), אתה יכול להיות רגוע. תן לו לעשות את מה שהוא יודע ותהנה.
-
תגובה להודעה: דריישפט קדמי בסופה.
דרור שלום
אצלי יש קיט 4.5 של רוביקון אקספרס ולא הוחלף שום דריישפט
וטפו טפו כבר שנה וחצי הכל עובד כמו שצריך....
-
תגובה להודעה: דריישפט קדמי בסופה.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
עמית שלגי
דרור שלום
אצלי יש קיט 4.5 של רוביקון אקספרס ולא הוחלף שום דריישפט
וטפו טפו כבר שנה וחצי הכל עובד כמו שצריך....
עמית,
אני חולם?
למיטב זכרוני היה לך משהו עם דרייבשאפט סגור מדי...