-
מחפש להשאיל שעון לבדיקת לחץ דלק
זקוק לשעון לבדיקת לחץ במערכת הדלק (בחליל). לא מוכרח לקחת את השעון - אני יכול גם להגיע ולבצע את הבדיקה במקום.
הסופה לא חשה בטוב - אמנם מניעה מצוין ומאיצה היטב, אבל מדי פעם מאבדת סחיבה ומשתנקת, בעיקר בשיוט רגוע על כביש מהיר (אבל זה קרה גם בפול גז בטיפוס על דיונה לפני כחודש) וזה לא מרגיש כמו חשמל/הצתה אלא כמו מחסור נקודתי בדלק. מנסיון עבר עם תופעה דומה אני חושד שמשאבת הדלק מסיימת את פרק חייה המועיל ורוצה לאמת/לשלול את החשד הזה, לפני שאני קונה משאבה ו/או בודק הלאה.
לחילופין - אם יש למישהו משאבת דלק רזרבית שהוא יודע שהיא תקינה פיקס, אני מעוניין להשאיל לכמה שעות/ימים לבדיקה בנסיעה.
תודה.
דרור
052-8635759
-
תגובה להודעה: מחפש להשאיל שעון לבדיקת לחץ דלק
אם אתה מדרים טיפה יש לי שעון שאילטרתי
שעון חדש ומדוייק (ויקר- אבל לא קניתי חח)
שמחובר לחליל עם מחבר של צנרת גז מזגנים
כרגע הוא מורכב אצלי.. גם רק לאינדיקציה
אבל אין בעיה לפרק ולהעביר לך אפילו אם תרצה ליסוע איתו כמה ימים
-
תגובה להודעה: מחפש להשאיל שעון לבדיקת לחץ דלק
שווה להחזיק אחד בארגז הכלים. מדובר בכלי דיאגנוסטיקה מאוד יעיל, שנותן תשובה חד משמעית בתנאי מוסך או בשטח לגבי מצב המשאבה, וגם כל הסיפור צריך לעלות 100-150 לכל היותר.
קובי
-
תגובה להודעה: מחפש להשאיל שעון לבדיקת לחץ דלק
אתה מוזמן להשאיל את שלי,
0546688864.
אלי.
-
תגובה להודעה: מחפש להשאיל שעון לבדיקת לחץ דלק
אגב, אם אפשר להתעלק- איך נקרא החיבור שעל החליל? (זה כמו וונטיל של גלגל אבל גדול יותר)
פשוט שעון יש לי- אבל אין לי חיבור מתאים לחליל.
תודה!
-
תגובה להודעה: מחפש להשאיל שעון לבדיקת לחץ דלק
לא יודע איך קוראים לו, אבל הוא מידה סטנדרטית של וונטיל במערכות גז במיזוג אוויר (רכב\בית), ודרך אנשי מזגנים או חנויות אספקה לתחום בד"כ ניתן להשיג חיבור תואם, כזה שגם מתאים בתבריג וגם לוחץ את הוונטיל בדומה לפיית ניפוח גלגלים וכו'.
קובי
-
תגובה להודעה: מחפש להשאיל שעון לבדיקת לחץ דלק
תודות גדולות לכל מציעי העזרה. בינתיים הג'יפ במנוחה כפויה עד יום ראשון כי נפלו עלי כמה מכוניות מבחן לסופ"ש... כך שרק ביום ראשון נחליט למי להתקשר ולקחת שעון... אכן חיים קשים.
תזכירו לי רק כמה צריך להיות הלחץ התקין?
-
תגובה להודעה: מחפש להשאיל שעון לבדיקת לחץ דלק
-
תגובה להודעה: מחפש להשאיל שעון לבדיקת לחץ דלק
אני מאמין שאתה יודע אבל סתם בישביל ריענון..
עם וואקום מחובר 31 PSI
בלי וואקום 39-40
ואחרי חצי שעה שהאוטו מכובה אם השעון ירד ל20 PSI זה תקין
אם אתה לוחץ את הצינור חזרה השעון אמור להגיע ל95 PSI (אבל ישר לכבות את הרכב)
(כל זה מהספר חח)
-
תגובה להודעה: מחפש להשאיל שעון לבדיקת לחץ דלק
ציטוט:
לחילופין - אם יש למישהו משאבת דלק רזרבית שהוא יודע שהיא תקינה פיקס, אני מעוניין להשאיל לכמה שעות/ימים לבדיקה בנסיעה.
יש לי משאבה חדשה
050-3366262 ניר
-
תגובה להודעה: מחפש להשאיל שעון לבדיקת לחץ דלק
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
סופת המדבר
אני מאמין שאתה יודע אבל סתם בישביל ריענון..
עם וואקום מחובר 31 PSI
בלי וואקום 39-40
ואחרי חצי שעה שהאוטו מכובה אם השעון ירד ל20 PSI זה תקין
אם אתה לוחץ את הצינור חזרה השעון אמור להגיע ל95 PSI (אבל ישר לכבות את הרכב)
(כל זה מהספר חח)
איך וואקום מתקשר לבדיקת לחץ דלק?
מענין אותי לדעת.
תודה.
טל.
-
תגובה להודעה: מחפש להשאיל שעון לבדיקת לחץ דלק
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
tallevi
איך וואקום מתקשר לבדיקת לחץ דלק?
מענין אותי לדעת.
תודה.
טל.
היי טל
וסת הדלק בסופה (וברכבים רבים אחרים) מספק לחץ משתנה כתלות בעצמת הואקום שהוא מקבל. הסיבה לכך היא שעצמת הואקום מהווה מדד לפתיחת המצערת, וככל שהואקום חלש יותר כך המנוע צריך כמות דלק גדולה יותר בכל פולס.
קובי
-
תגובה להודעה: מחפש להשאיל שעון לבדיקת לחץ דלק
לא בדיוק.
שינוי לחץ הדלק כפונקציה של לחץ הסעפת נועד ליצור הפרשי לחצים קבועים על המזרק ובכך לגרום לספיקה קבועה של המזרק, עבור פולס ברוחב נתון.
-
תגובה להודעה: מחפש להשאיל שעון לבדיקת לחץ דלק
-
תגובה להודעה: מחפש להשאיל שעון לבדיקת לחץ דלק
קודם כל תודות לרמי - "רמוראי" האחד והיחיד, וליוסי בן שושן ממוסך "קאר-זון" במושב גנות על האירוח, השימוש בציוד והעזרה באיתור ופתרון הבעיה.
בסופו של דבר, למרות שהלחצים שהראה השעון היו לכאורה תקינים, ניתוק צינורית הואקום מווסת הדלק "פתר" זמנית ולכאורה את הבעיה - ללא החזרת עודפי הדלק למיכל הג'יפ חזר לפתע לנסוע טוב, כרגיל (אבל לצרוך כמויות בלתי נתפסות של בנזין...). אכן משאבת דלק תקולה, כפי שחשדתי מלכתחילה.
בסופו של דבר האינטואיציה שלי הייתה אולי נכונה, אבל העדפתי לבדוק ולוודא ולא סתם לקנות על עיוור ולעבוד לפי ניחוש.
המשאבה הוחלפה היום, ונכון לרגע זה הג'יפ חזר לנסוע היטב והכל בא על מקומו בשלום. כך אני מקווה. בימים הקרובים הוא יהיה תחת זכוכית מגדלת.
-
תגובה להודעה: מחפש להשאיל שעון לבדיקת לחץ דלק
שמחנו לעזור.
תרגישו טוב;).
-
תגובה להודעה: מחפש להשאיל שעון לבדיקת לחץ דלק
בוקר טוב.
עם משאבה חדשה הג'יפ מרגיש מצוין בנסיעה. חזק וחלק. איזה יופי.
אבל - חם או קר, לא משנה, הוא מניע קשה. זקוק לסטרטר ארוך מדי לטעמי. קודם היה מניע בנגיעה.
-
תגובה להודעה: מחפש להשאיל שעון לבדיקת לחץ דלק
חזרה לשעון לחץ
לבדוק כמה זמן הקו נשאר בלחץ אחרי שמכבים את המנוע .
לבדוק תוך כמה זמן המשאבה בונה לחץ לפני שמניעים את המנוע .
איציק
-
תגובה להודעה: מחפש להשאיל שעון לבדיקת לחץ דלק
דרור, ניסית לפתוח ולסגור סוויץ' פעם-פעמיים לפני ההתנעה, כדי ליצר לחץ דלק בחליל? אם הבעיה היא בירידת לחץ בזמן המנוחה, הטריק הזה יגרום להתנעה קלה וחלקה, וגם ייתן לך כיוון לפתרון הבעיה.
קובי
-
תגובה להודעה: מחפש להשאיל שעון לבדיקת לחץ דלק
אכן, אחרי שתי פתיחות סוויץ' לשתיים-שלוש שניות, הג'יפ מניע יפה.
מה הצעד הבא?
-
תגובה להודעה: מחפש להשאיל שעון לבדיקת לחץ דלק
הבעיה שלא מוחזק לחץ בקו הדלק.
כתוצאה מכך עם פתיחת הסוויץ המשאבה לא בונה מספיק לחץ
רק אחרי שניה או שתים אחרי שמגיע פולס נוסף מהמחשב להפעיל את המשאבה יש מספיק לחץ
והמנוע מניע.
הבעיה היא בשסתום האל חוזר במשאבה, או בפריקה של לחץ בחליל.
היית ולא החלפת חליל או מזרקים או שסתום חליל, הבעיה כנראה בשסתום האל חוזר במשאבה.
אם היא היתה ישנה היתי אומר תקלה, אבל היית והיא חדשה...
כנראה היא בלי שסתום כזה, או שהוא לא מתפקד.
-
תגובה להודעה: מחפש להשאיל שעון לבדיקת לחץ דלק
כאשר שעון הלחץ מחובר לחליל ואחרי שנבנה לחץ של 30PSI לפחות:
-סגור את שני הצינורות, מאבד לחץ? הבעיה במזרקים. אם לא המשך הלאה.
-חסום/סגור צינור עודפים, מאבד לחץ? הבעיה במשאבה. לא מאבד? הלאה-
-סגור צינור כניסה שחרר צינור עודפים, מאבד לחץ? הבעיה בווסת.
אם עלה שהבעיה במזרקים פרק את החליל כאשר המזרקים עדיין עליו ותפוסים עם הקליפס, פתח סוויץ' ובנה לחץ, חפש מזרק דולף.
-
תגובה להודעה: מחפש להשאיל שעון לבדיקת לחץ דלק
לא רציתי לפתוח עוד שרשור כי יש לי בערך אותה בעיה..
כשהאוטו חם ההנעה ארוכה מידי
שהוא קר גם אחרי שבועיים שלא הניע הוא מניע בנגיע
כרגע אני עם שעון לחץ דלק מחובר קבוע וכשאני פותח סוויצ' הלחץ עולה ל30 PSI
אני נותן סטרטר ולוקח לו איזה 5-4שניות להניע
אני יודע מכמה חבר'ה שהחליפו ווסת והבעיה נפתרה (אבל לא יודע מה היה הלחץ דלק אצלם)
אבל אם אני רואה בשעון לחץ 30 אז יכול ליהיות שבלי שום קשר יש עדיין בעיה בווסת
משאבת דלק הוחלפה ליפני 3-4 חודשים
גם בספר רכב רשום שאם יש את הבעיה הזאת אז יש בעיה או בווסת או במשאבה
אבל אני ינסה את מה שCOAS כתב ונראה
ד'א יש אפשרות לשים אל חוזר חיצוני על הקו דלק..?
-
תגובה להודעה: מחפש להשאיל שעון לבדיקת לחץ דלק
עשיתי את הבדיקה..
פתחתי סוויצ הלחץ עלה סגרתי סוויצ סגרתי את שתי הצינורות דלק (כניסה ויציאה)
והלחץ ירד ז'תומרת שיש בריחה מאחד המזרקים
אבל אני לא מבין איך מזרק אחד או כמה שדולפים יקשו על ההנעה
אפילו אם האוטו מכובה חצי דקה
-
תגובה להודעה: מחפש להשאיל שעון לבדיקת לחץ דלק
מומלץ לבצע ניקוי מרססים והחלפת פילטרים פנימיים, וגם אורינגים על הדרך . כל התוספים והאינפוזיות די שווים לת@ת במקרה כזה, ואין תחליף לפירוק מלא וניקוי בחוץ, בלחץ. קל ופשוט לבצע את הניקוי לבד בבית באמצעים פשוטים, ואם לא מתאים לך לבד אז כמובן שניתן לעשות במוסך שמתמחה בהזרקות. במידה והמרסס ממשיך "להשתין" אחרי הניקוי-זורקים לפח ושמים אחר.
קובי
-
תגובה להודעה: מחפש להשאיל שעון לבדיקת לחץ דלק
ניקוי כבר עשיתי (באמצעים ביתיים) ותאמת זה שיפר מאד את תגובת המנוע
וההשפרצה של המזרק עברה מ לחץ של פיפי לרסס כמו ספריי
אבל לא הבנתי עדיין
גם אם מזרק דולף כמה כבר דלק הוא יכול לאבד בחצי דקה
ומה הקשר בין זה לבין הנעה ארוכה?
אבל מצד שני יש לחץ דלק תקין בהנעה
והיום גם פירקתי את הצינור חזרה מהווסת(שיש לחץ בחליל) וראיתי שהוא לא מאבד דלק\לא מטפטף
-
תגובה להודעה: מחפש להשאיל שעון לבדיקת לחץ דלק
שלום לך סופה במדבר
זה לא משנה כמה דלק מזרק יכול לאבד בשניה בדקה או בשעה.
המערכת צריכה לשמור על לחץ קו מסויים כדי שתתאפשר הנעה.
כאשר ישנו מזרק משתין (בשפה המקצועית :p) הלחץ במערכת אינו נשמר - זה בכלל לא קשור לשאלה שלך.
לעניין שאלתך.
מזרק מזריך כ- 30 CC (תלוי במזרק) לערך באלפית שניה בזמן העבודה של המנוע.
עכשיו תעשה את החשבון כמה דלק מזרק מאבד בדקה בלחץ של כ 4.5 באר.
ההנעה הארוכה קשורה לזה שהמערכת בונה את הלחץ הראשוני במהלך הסטרטר הארוך (אותו לחץ שכבר היה צריך להיות במערכת) ורק לאחר בניית הלחץ הרכב מניע.
את אותה הפעולה - כמובן שבשמירה יתרה על הסטרטר - דרור מקבל בפתיחה והסגירה של הסוויץ לפני ההנעה. בכל פתיחת סוויץ המשאבת בונה לחץ ראשוני ובכך בעצם נבנה אותו לחץ (שוב שהיה אמור להיות כבר במערכת) ורק בפיחה השלישית/רביעית הרכב יניע בנגיעה.
רפי
-
תגובה להודעה: מחפש להשאיל שעון לבדיקת לחץ דלק
אני מבין אותך ואולי אתה קצת לא הבנת אותי
כשאני פותח סוויצ' פעם אחת הלחץ עולה ל 30PSI+ וגם אחרי סטרטר ארוך נשאר אותו לחץ
זה לחץ שאמור ליהיות מתאים להנעה והוא כבר מילא את מה שהמזרק איבד
אפילו בספר רכב כתוב שאם המערכת מאבדת בחצי שעה עד 20 PSI זה תקין
השאלה מה צריך ליהיות אחרי חצי שעה..? שהיא תמשיך לאבד באותו קצב?
או שהלחץ צריך להישאר כל הזמן כמו אחרי חצי שעה (עד 20 פחות)
-
תגובה להודעה: מחפש להשאיל שעון לבדיקת לחץ דלק
סוף דבר.
תזכורת:
כאמור, לאחר החלפת משאבה התופעה לא נפתרה. כאמור הג'יפ הניע קשה. סטרטר ארוך. עלו כל מיני סברות והשערות, במהלכן גם החלפתי יזום חיישן קראנק ורוטור במפלג. הג'יפ אכן נסע טוב יותר, אבל המשיך לקטע בקטנה מדי פעם ולהניע קשה.
את עניין ההנעה הקשה "פתרתי" זמנית ע"י פתיחת סוויץ' פעמיים לפני כל התנעה. ניג'וס אבל מתרגלים...
בגלל שבתכלס התופעה לא השביתה את הג'יפ (היומיומי להזכיר) שהמשיך לנסוע ולנסוע לא רע בסך הכל, ואני אדם עסוק ללא דקה פנויה (וכאן המקום להודות לחברים טובים שהציעו עזרה, במיוחד לגיתאי שחיכה שאגיע, פשוט לא מצאתי זמן להרחיק עד אדרת כדי לנסות לפתור את הבעיה... עוד נבוא אליך, אל תדאג) והעניין קצת נמרח ונמרח עד.... עד שהגעתי לביקור אצל יריב ואורן בכפר הנגיד. וזה המקום לפרגן ולשבח בית עסק/סדנת שיפורים שבעליו ועובדיו לא באים סתם לעבודה בבוקר כדי להעביר את היום, ולא רק כדי להתפרנס, אלא אוהבים את מה שהם עושים ונהנים מכל רגע. והתוצאות ניכרות. לא רק בג'יפים הפרטיים שלהם אלא גם ובעיקר באיכות העבודה.
ביום שישי, למרות שהמקום בתכלס סגור, יריב ושוקר הקדישו מזמנם הפרטי, השאילו לי מחשב ניהול מנוע חלופי למשך השבת למקרה שהתופעה קשורה בו. נאדה. גם חיישן מהירות ניתקתי כדי לאמת/לשלול את האפשרות שיש לו יד בדבר. הוא לא. סתם חשדתי בחיישן תקין, וחיברתי בחזרה.
היום בבוקר הד"ר אורן התלבש על הג'יפ בשיטתיות, בלי ניחושים ובלי השערות - עבר חלק-חלק, חוט-חוט, מזרק-מזרק, בדק מתחים ולחצים, שלל אפשרויות (ויש המון אפשרויות במנועים הממוחשבים יימח שמם, גם עתיקים וטפשים יחסית כמו של הסופה) וכמה צפוי (כאילו דא) פתר את הבעיה, שכמה צפוי, כל-כולה נעוצה במערכת הדלק. מסתבר שמשאבת דלק החדשה שהרכבתי שווה לת***ת ולא בונה לחץ, ושווסת הדלק שלי (בדיעבד כל השלושה שמתגוללים אצלי בארגז הספיירים) סיים את חייו המועילים.
בצהריים, יצאנו לנסיעת נסיון עם משאבה+ווסת תקינים. נכון לרגע זה, וכמו שאומרים באידיש מדוברת: א-מחייה. מניע בנגיעה, ואם קודם נסע טוב, עכשיו נוסע פצצה. כמו שסופה יודעת וצריכה לנסוע.
תודה רבה לאנשים יקרים - ליריב, לאורן, לסגל ולשוקר. מקצוענים זו לא הגזמה ולא סופרלטיב ריק מתוכן. החיוכים, הסבלנות, הקפה, הסימפטיה, כל אלה רק בונוס משלים לחווית הביקור במקום שכיף לבוא אליו ושיוצאים ממנו עם חיוך. שירות כמו שצריך ששווה כל שקל, לא משהו נפוץ בביצה המקומית שלנו.
וכמו שיריב תמיד "מזהיר" אותנו - אחרי שרואים מה הולך שם, התיאבון רק נפתח, וצריך הרבה משמעת עצמית והתאפקות כדי לא להידבק במחלת השידרוגיטיס חשוכת המרפא... מזל שאני כבר לא צעיר ופוחז, שיש לי שכר דירה על הראש ומספיק ילדים להאכיל ושמצב העו"ש הרגעי לא הרשה לי להשאיר את הג'יפ כבר היום בכפר הנגיד לאי-אילו השתלות מעניינות... (זמנית חברים, רק זמנית... I'll be back)
לסיום חברים יקרים - נכנסתם רשמית לרשימת המומלצים שלי. תודה!
-
תגובה להודעה: מחפש להשאיל שעון לבדיקת לחץ דלק
חייב להצטרף למחמאות של דרור, וכמו שנאמר, הדרך שבה מתקבלים אצל אורן מערכות גוררת אחריה התמכרות קשה, במיוחד לאור מה שמתרחש במקומות אחרים בארץ בענף הזה...