-
התחלת פרוייקט
שלום לכולם ! אני מתחיל בימים אלה פרוייקט של רכב עבירות בתקווה להתחרות ביום מן הימים! יש לי כמה שאלות שלא כל כך הצלחתי למצוא להם תשובה! האם יש תקנון בטיחות כל שהוא שאני צריך ללכת איתו לצורך תחרויות עבירות בארץ? זאת אומרת:מישקלים,גודל צמיגים,כלוב וכו' !?
קצת על הרכב: בניית שילדה מאפס, סרנים דנה 70 א דנה 60 ק צמיגים 40', מיתלים-משולש קדימה עם מיסב מרכזי(חקלאי סגנון מיסב זרוע שלישית) +מוט פנהרד אותו דבר לגביי סרן אחורי! בולמים קפיצים עוד לא הוחלט!! מנוע-פונטיאק 3800 + הגיר המקורי (מסובב) היגוי אידראולי מלא (בוכנה של מלגזה)!! אשמח לקבל ביקורות עצות וכו' תודה
-
תגובה להודעה: התחלת פרוייקט
אהלן, זה מה שמופיע מלחיצה על קישור בעמוד הראשון באתר של עמותת העבירות.
אמנם מ2008 ואני לא יודע עד כמה זה מעודכן אבל בכל אופן זה מה שמופיע אצלם באתר, אז מי אני, מה אני בעצם?. תתחיל מכאן ומקווה שעזרתי: http://www.i4x4f.org/a/images/avirut01.pdf.
חוץ מזה הרעיון שלך נשמע מעניין, תן עוד פרטים.... בהצלחה.
-
תגובה להודעה: התחלת פרוייקט
אגב יוגי, למה לבנות ולא לקנות משהו מוכן ?
-
תגובה להודעה: התחלת פרוייקט
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
יוגי
מיתלים-משולש קדימה עם מיסב מרכזי(חקלאי סגנון מיסב זרוע שלישית) +מוט פנהרד אותו דבר לגביי סרן אחורי!
אין חיה כזאת - אתה מדבר באותה נשימה על שני סוגי מתלים שונים, כאשר האחד סותר את השני.
תבדוק את עצמך או שתתחיל ללמוד קצת יותר על הנושא לפני שאתה מחליט לתכנן רכב.
אחרת תמצא את עצמך עם רכב שהמתלים שלו נעולים....:rolleyes:
-
תגובה להודעה: התחלת פרוייקט
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
יוגי
אשמח לקבל ביקורות עצות וכו' תודה
העצה הכי טובה שאני יכול לתת לך - יש מספר מתחרים שמעוניינים למכור את הרכבים שלהם, אתה יכול לקנות משהו מוכן שעולה פחות מסך כל חלקיו .
עצה נוספת- תתחיל בקטגוריית אדוונצ'ר, אחרי שתצבור ידע ונסיון תחשוב האם לעבור לקטגוריית האקסטרים.
בכל מקרה שיהיה בהצלחה .
-
1 קבצים מצורפים
תגובה להודעה: התחלת פרוייקט
אהלן חברה !! לגביי התקנון ! בידיוק מה שחיפשתי תודה רבה רבה! עכשיו לגבי קנייה של רכב לא בישבילי יש את כל האמצעים (יש לי מסגרייה לציוד חקלאי) כולל כל חלקי הרכב המדוברים! עכשיו לגביי הרכב-כנראה שלא היסברתי את עצמי כמו שצריך! לאחר חפירות רבות באינטרנט ולילות ללא שינה והיתלהבות רבה מהצפרדע והמנוע של ההונדה (רכב מדהים)!!! מצאתי שבאירופה רוב הרכבים בנויים באותו צורה שניסיתי להסביר!! מודה על התענינות והתגבות ! בקרוב תמונות
-
תגובה להודעה: התחלת פרוייקט
איך אתה גורם בבניה הזאת לסרן לזוז בצורה כזאת שגלגל ימין למשל ירד ושמאל יעלה?
(או שלא רואים טוב והמוטות שמחוברות בין הסרן לשלדה בצורת משולש מתחברות בנפרד?)
-
1 קבצים מצורפים
תגובה להודעה: התחלת פרוייקט
בכל קודקוד של המשולש ישנו סוג של מייסב (מייסב קצה ) כמובן הרבה יותר מסיבי ! יש לא מעט סוגיי מייסבים שמתאימים! מקווה שהצלחתי להסביר את עצמי!? תמונה להמחשה-
-
תגובה להודעה: התחלת פרוייקט
יש מיסב כדורי אחד בלבד, בקודקוד שמחובר לשלדה. בצד הסרן המשולש מחובר בצורה קשיחה. אם תשים מיסבים גם בקודקודי המשולש שמחוברים לסרן, המתלה יתקפל על עצמו מידית.
הנושא הזה של מתלה דמוי יונימוג נידון כבר בפורום. חיפוש מעלה לפחות דיון אחד:
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=26722
-
תגובה להודעה: התחלת פרוייקט
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נמרוד
יש מיסב כדורי אחד בלבד, בקודקוד שמחובר לשלדה. בצד הסרן המשולש מחובר בצורה קשיחה. אם תשים מיסבים גם בקודקודי המשולש שמחוברים לסרן, המתלה יתקפל על עצמו מידית.
הנושא הזה של מתלה דמוי יונימוג נידון כבר בפורום. חיפוש מעלה לפחות דיון אחד:
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=26722
אני מדבר כמובן ששתי הפרופילים של המשולש מרותכים לסרן!! +מוט פנהרד כמו ביונימוג!! עם יש חסרונות אשמח לישמוע
-
תגובה להודעה: התחלת פרוייקט
קח בחשבון שהמיסב הוא בהחלט לא מיסב חקלאי או מיסב של טרקטור... מדובר במיסב קצה תעופתי גדול (ויקר!!!), שאולי מזכיר מעט בצורה החיצונית מיסב חקלאי, אבל שונה ממנו מאוד בהרבה פרמטרים.
ודא"ג, הזרועות לא מרותכות לסרן, אלא פשוט מחוברות איליו בחיבור קשיח.
קובי
-
4 קבצים מצורפים
תגובה להודעה: התחלת פרוייקט
אני ינסה למצוא תמונות של רכב קיים ! המשולש אכן מרותך על הסרן ולגבי המייסבים ראיתי וקראתי (עוד לא נסיתי כי עדין הרכב לא נוסע!!) אבל יש לא מעט מייסבים בתחום החקלאות שעומדים בעומסים מאד גדולים! ניראה שכרגע אין לי ברירה אלה ללכת על הניסוי והטעיה! מצאתי קצת תמונות עדיין לא בידיוק מיסב חקלאי אבל גם לא משהו נדיר!!! אשמח לתגובות על התמונות!!
-
3 קבצים מצורפים
תגובה להודעה: התחלת פרוייקט
תמונות ראשונות מתחילת הפרויקט!! בהמשך התאמת מנוע+ציריות\דרייבשפטים!! ומיקום מייסבים! מקווה להמשך תמונות בקרוב
-
תגובה להודעה: התחלת פרוייקט
באילו פרופילים אתה עובד?
איזה קפיצים אתה מרכיב?
העסק נראה קטן מאוד איפה יהיה מקום למנוע ולטרנספר?
על פי מה שאני מבין הטרנספר חייב להיות מעל הקורה האמצעית וממנו יצאו שני דרייבשאפטים
מכאן שכל רכבת ההינע נמצאת מעל למסגרת ולדעתי צפויות לך המון בעיות עם הסרן הקדמי והמנוע
יהיה מעניין לראות סקיצה של כל הרכב כדי להבין מה הולך כאן
-
4 קבצים מצורפים
תגובה להודעה: התחלת פרוייקט
אהלן הפרופילים הם 50*50- 4 מ'מ! כרגע בתיכנון לגבי הקפיצים-אייר שוק או קויל אובר! עכשיו ברכב אין טרנספר! מיכוון שאני שם מנוע של פריווט הנעה קידמית מסובב!! המנוע ממוקם קצת קדימה מעל המשולש הקידמי!! צירייה קדימה צירייה אחורה(דרייבשפטים)+הנבות והדיסקים! מקווה שהצלחתי להסביר את עצמי! אני יעלה קצת תמונות של המודל לחיקוי! (נקווה שהפרוייקט יצליח)
-
תגובה להודעה: התחלת פרוייקט
המודל לחיקוי יפה מאד. וגם יש מודל כזה בארץ - הצפרהונדה. חפש על זה, יש כתבות באתר אם אתה רוצה עוד פרטים.
פרטים על רכבת כוח בא לך לתת ? כמה כוח יש למנוע 3800 של פונטיאק, האם אתה מתכוון לחזק אותו ?
יחסי העברה וכד'.
-
תגובה להודעה: התחלת פרוייקט
-
3 קבצים מצורפים
תגובה להודעה: התחלת פרוייקט
קודם כל תודה! המנוע כרגע ניראה לי חזק מידי אני עוד מנסה לחשוב על ורסיות אחרות יחסי העברה מופחתים בצורה קיצונית (אני לא זוכר במיספרים) אבל כוח לא יהיה חסר! מהירות תיהיה חסרה! בגדול זה מזכיר את הצפרהונדה! הבנייה שונה לא אותו סוג מיתלים המיקומים והגדלים שונים! עוד קצת תמונות
-
תגובה להודעה: התחלת פרוייקט
יפה נראה טוב מקווה שתצליח
יהיה יותר בטוח אם תגדיל את מרחק הסרנים
איך אתה מתכוון לנעול את הדיפרנציאל של הציריות של הפונטיאק?
-
תגובה להודעה: התחלת פרוייקט
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
יוגי
קודם כל תודה! המנוע כרגע ניראה לי חזק מידי אני עוד מנסה לחשוב על ורסיות אחרות יחסי העברה מופחתים בצורה קיצונית (אני לא זוכר במיספרים) אבל כוח לא יהיה חסר! מהירות תיהיה חסרה! בגדול זה מזכיר את הצפרהונדה! הבנייה שונה לא אותו סוג מיתלים המיקומים והגדלים שונים! עוד קצת תמונות
יש דבר כזה מנוע חזק מדי ברכב עבירות? ועוד כשמדברים על מנוע של פרייבט שמניע סרנים כ"כ מפלצתיים (דנה 60+70?), וצמיגים בהתאם?
מה היתרון בלמקם את המנוע מקדימה ולא מרכזי, שנותן חלוקת משקלים אידיאלית?
קובי
-
תגובה להודעה: התחלת פרוייקט
מבחינת הכוח לא יהיה חסר ניראה לי כרגע שהמהירות תיהיה בעייתית בגלל יחסי ההעברה בסרנים(4.88) אני יצתרך לפצות עם צמיג גדול!! לגבי מיקום המנוע היתה לי כבר את ההיתלבטות הזאת! אבל ניראה לי שלמקם אותו קצת קדימה יכול לעזור בעליות! יכול להיות שאני טועה?. המרחק סרנים הוא 2.85 מרגיש לי קצת קצר עם יש למישהו עצה אני ישמח לדעת מה המרחק סרנים הנכון??(עם יש כזה)
-
תגובה להודעה: התחלת פרוייקט
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
יוגי
מבחינת הכוח לא יהיה חסר ניראה לי כרגע שהמהירות תיהיה בעייתית בגלל יחסי ההעברה בסרנים(4.88) אני יצתרך לפצות עם צמיג גדול!! לגבי מיקום המנוע היתה לי כבר את ההיתלבטות הזאת! אבל ניראה לי שלמקם אותו קצת קדימה יכול לעזור בעליות! יכול להיות שאני טועה?. המרחק סרנים הוא 2.85 מרגיש לי קצת קצר עם יש למישהו עצה אני ישמח לדעת מה המרחק סרנים הנכון??(עם יש כזה)
אומרים שיש כזה אני מאמין שהכל בהתאם לגובה הרכב וביחס למרכז הכובד ומיקומו כמובן גם בגודל הגלגל
את הרכב שלי הארכתי רק לאחר שהתהפכתי כ 5 פעמים חחחחחחחחח
לאחר מחשבה קטנה:
אולי עדיף לך לבנות חיבור לסרן ללא ריתוך ואולי משהו בלי המון שינויים בסרן כך סתוכל להחליף במידת הצורך
ולא לחתוך ברגע של בעיות
אני מאמין שרכב טוב או הכי טוב זה רכב שהכי קל לתקן מינימום תקלות וכמה שיותר אופציות לחלקי חילוף
יש לי עוד רעיון
נסה לחבר את אחת הציריות לטרנספר ומהטרנספר צא לגלגלים כך תוכל למקם את המנוע היכן שאתה רוצה אולי גם מאחור
בקיצור יפתחו לך המון אופציות וכך גם תקבל יחס זחילה טוב
מה גודל הגלגל שאתה מתכנן לשים?
-
תגובה להודעה: התחלת פרוייקט
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
combina347
יש לי עוד רעיון
נסה לחבר את אחת הציריות לטרנספר ומהטרנספר צא לגלגלים כך תוכל למקם את המנוע היכן שאתה רוצה אולי גם מאחור
בקיצור יפתחו לך המון אופציות וכך גם תקבל יחס זחילה טוב
מה גודל הגלגל שאתה מתכנן לשים?
בשביל זה הוא יהיה חייב לנעול את הדיפ ...
-
תגובה להודעה: התחלת פרוייקט
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
יקיר גרין
בשביל זה הוא יהיה חייב לנעול את הדיפ ...
שעדיין לא בטוח שיעמוד בעומס חד צידי.
תדהר.
-
תגובה להודעה: התחלת פרוייקט
מסכים איתך לחלוטין שצריך לנעול אפילו במצב הקיים צריך לנעול
אך עם טרנספר ההפחתה משמעותית ומקלה על כל המערכת חוץ מזה אם לא היה נעול היה משמש כדיפרנציאל שלישי
ואז הרכב לא יכול היה לשמש לעבירות
-
תגובה להודעה: התחלת פרוייקט
אהלן! בהקשר לחיבור המשולש לסרן חלפה המחשבה לא לרתך בגלל זה עדיין לא ריתכתי אני עדיין לא סגור על מרחק הסרנים אבל ניראה לי שאני יאריך את כל הסיפור ל-3.00 מ (הצמיג המתוכנן הוא 40") ואני מסכים איתך לחלוטין לגבי הפשטות הנוחות והאמינות!! גם את עיניין הטרנספר גילגלתי בראש ! זה יהיה כבר גדול מידי והיציאה של הדרייבשפטים תיהיה יותר מידי בצד! שהשאיפה שלי שהצלבים יהיו כמה שיותר קרובים למיסב הראשי של המשולש! וגם ככה הדרייבשפטים יהיו קצרים (הקידמי במיוחד בגלל מבנה הדיפנציאל בגיר!)
-
תגובה להודעה: התחלת פרוייקט
40 אינצ' עם יחס העברה 4.88... :???:
-
תגובה להודעה: התחלת פרוייקט
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
GodsFather
40 אינצ' עם יחס העברה 4.88... :???:
מה עם הגיר?? בצפרדע עם אני לא טועה שונה היחס ל-3.75(עם אני לא טועה) על צמיג 39.5 בגלל צורך במהירות!!
-
תגובה להודעה: התחלת פרוייקט
איך אתה מתכוון לשנות יחסים בגיר?
-
תגובה להודעה: התחלת פרוייקט
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
GodsFather
40 אינצ' עם יחס העברה 4.88... :???:
מה הבעיה עם זה ?