-
(עוד) שאלה על רעידות בג'ימני - כותרת נערכה
מי התקין את הקיט בוקסות ושימסים של סוזוקי שפותרת את הבעיה /מחלה של הרעידות בהגה ב70 קמש,האם זה פתר את הבעיה?
במוסך סוזוקי אמרו לי שיש להם סט מיוחד של סוזוקי שפותר את הבעיה, ושכול מי שמתלונן והוא באחריות הם מתקינים את זה על חשבונם,לי נגמרה האחריות והם רוצים כסף,ולכן לפני שאני שופך איזה 800 שקל ,זה באמת עוזר/פותר את הרעידות ?(גלגלים מאוזנים וצמיגים תקינים)בוצע איזון גלגלים
בתודה מראש "אספנות"
-
תגובה להודעה: שאלה :לפני שאני משלם כסף
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
אספנות
מי התקין את הקיט בוקסות ושימסים של סוזוקי שפותרת את הבעיה /מחלה של הרעידות בהגה ב70 קמש,האם זה פתר את הבעיה?
במוסך סוזוקי אמרו לי שיש להם סט מיוחד של סוזוקי שפותר את הבעיה, ושכול מי שמתלונן והוא באחריות הם מתקינים את זה על חשבונם,לי נגמרה האחריות והם רוצים כסף,ולכן לפני שאני שופך איזה 800 שקל ,זה באמת עוזר/פותר את הרעידות ?(גלגלים מאוזנים וצמיגים תקינים)בוצע איזון גלגלים
בתודה מראש "אספנות"
על איזה אוטו אתה מדבר?
-
תגובה להודעה: שאלה :לפני שאני משלם כסף
אם מדובר על ג"ימיני ממליץ לך לדבר עם ד"ר מורי יש לו פיתרון הרבה יותר טוב מהשימסים ואמין לאורך שנים
-
תגובה להודעה: שאלה :לפני שאני משלם כסף
"אספנות",
חוץ מדגם הרכב תוכל לציין עם הוא מוגבה? ואם כן כמה מוגבה?
-
תגובה להודעה: שאלה :לפני שאני משלם כסף
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
אספנות
מי התקין את הקיט בוקסות ושימסים של סוזוקי שפותרת את הבעיה /מחלה של הרעידות בהגה ב70 קמש,האם זה פתר את הבעיה?
במוסך סוזוקי אמרו לי שיש להם סט מיוחד של סוזוקי שפותר את הבעיה, ושכול מי שמתלונן והוא באחריות הם מתקינים את זה על חשבונם,לי נגמרה האחריות והם רוצים כסף,ולכן לפני שאני שופך איזה 800 שקל ,זה באמת עוזר/פותר את הרעידות ?(גלגלים מאוזנים וצמיגים תקינים)בוצע איזון גלגלים
בתודה מראש "אספנות"
"אספנות" - מדובר בתקלת RECALL, מי שביקש ממך כסף על זה לא היה ממש ישר איתך. איפה זה קרה ? במוסך מרכזי או מוסך מורשה ?
-
תגובה להודעה: שאלה :לפני שאני משלם כסף
מדובר בג'ימני 2007 20K ק"מ שקניתי לבת שלי(וקצת לי:rolleyes:)
הוא לא מוגבהה הכול אורגינל מיגון מלא אספיר
ברצוני להודות לכם על התגובות/תשובות המהירות אחלה פורום והרבה תודה על ההתיחסות
במוסך שאלתי למה התיקון הזה הוא לא RECALL ?ותשובתם:מי שבאחריות מתלונן יתוקן על חשבון סוזוקי .ולמי שנגמרה האחריות כ 800 שקל,
האם יש לינק לRECALL הזה על מנת שאני ידפיס ויגש עם זה למשרד הראשי של היבואן
"הבושה הורגת"
יום טוב ישראל
-
תגובה להודעה: שאלה :לפני שאני משלם כסף
תפנה למוסך המרכזי בפתח תקווה. תבקש לדבר עם ראלף. הוא המהנדס הראשי והוא יעזור לך עם האישור. היה על זה שרשור כאן בעבר הקרוב בעניין.
-
תגובה להודעה: שאלה :לפני שאני משלם כסף
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
GodsFather
תפנה למוסך המרכזי בפתח תקווה. תבקש לדבר עם ראלף. הוא המהנדס הראשי והוא יעזור לך עם האישור. היה על זה שרשור כאן בעבר הקרוב בעניין.
דיברתי כעת עם ראלף.
לדבריו - לא היה RECALL בענין אלא התיחסות מסוימת מצד היצרן.
הפתרון שהוא מציע: לפנות למוסך נ.ש.ר. ברח' בן אביגדור 13, תל אביב, טל' 03-5620041.
לדבריו זה מוסך שהתמחה בענין וכבר פתר את הבעיה במספר מקרים.
עבור רכב מעבר לאחריות זה בתשלום.
-
תגובה להודעה: (עוד) שאלה על רעידות בג'ימני - כותרת נערכה
אם זה מה שהוא אומר, קטונתי.
אפשר לקחת את זה כ"תביעה" אבל זה יהיה יותר מסובך מלשלם 800 שקל.
-
תגובה להודעה: (עוד) שאלה על רעידות בג'ימני - כותרת נערכה
-
תגובה להודעה: (עוד) שאלה על רעידות בג'ימני - כותרת נערכה
הרבה תודה
בקיצור ילכו כמה "ג'ובות "למוסך ,המנהל מוסך אמר לי שהבעיה תיפתר עם הרכבת הקיט
-
תגובה להודעה: (עוד) שאלה על רעידות בג'ימני - כותרת נערכה
הגעתי למוסך היום, המנהל שלח אותי קודם כל לאיזון גלגלים,שם נמצא שגלגל אחד היה חסר 15 גרם,וגלגל אחורי אחד 10 גרם,המנהל של הפנצ'ריה בא לבדוק את הגלגלים ואמר לי שיש צורך לעלות את הלחץ אויר ל 28PSI בכל הגלגלים והוא מכיר את הבעיה , ואכן הרעידות נעלמו,חזרתי למוסך סוזוקי והמנהל אמר לי שהקיט הזה פותר זמנית את הבעיה ולא לחלוטין וחבל על הכסף כי ברוב המקרים יש צורך לבצע איזון גלגלים בלבד!!!
אכן יש כתב שרות "service bulletin" של סוזוקי בעניין הרעידות והוספת השימסים ומשקולות/בוקסות ISSUE NO-Q-SN-004
מתאריך :09/04/2009
שאלה "service bulletin "זה ריקול?
-
תגובה להודעה: (עוד) שאלה על רעידות בג'ימני - כותרת נערכה
כמו שאמרתי - יש לך אפשרות "לתבוע" לפי הסעיף הזה.
מאידך, כמו שאופייני ליהודים, 3 יהודים 9 דעות, אפילו שיש SERVICE bulletin.
במקומך, הייתי מתקשר לראלף ליד המנהל ומבקש לדעת מה נכון לעשות ומה לא. בזאת זה היה מסתכם.
איזון זה נסיון אחד לפתור את התקלה
שימסים זה נסיון נוסף (יש כמה אפשרויות של הרכבת השימסים, בהליך של ניסוי וטעיה)
אויר בצמיגים - 28 רשום בספר או בראש של הפנצ'ר-מעכר? לפי הוראות יצרן זה 23 אם אני זוכר נכון... תבדוק מה רשום במשקוף הדלת.
והכי חשוב - עכשיו אתה רועד או לא ?
-
תגובה להודעה: (עוד) שאלה על רעידות בג'ימני - כותרת נערכה
23 קדימה, 26 אחורה.
אם 28 לא כתוב ב SB, אז זה במוחו של הצמיגאי שהחליט להגדיל ראש.
-
תגובה להודעה: (עוד) שאלה על רעידות בג'ימני - כותרת נערכה
א.הלחץ 28 נקבע ע"פ "הראש של הפנצ'רמכר" אני יודע מה כתוב בדלת 23 קדימה 26 אחורה ,וע"פ מה שאני ראיתי "אכילת הצמיגים בטוח שאנחנו על לחץ נמוך מידי קדימה!!!
ואני לא מזלגל בניסיונו של אחד שמלטף צמיגים כל יום!!!
נגמרו הרעידות!!!!
מחר אני ינסה להשיג את הservice bulletin ואני יעלה אותו לפה מי שימצא את הקישור או יעלה את הקבצים באינטרנט "בירה עליי"-כתב שרות "service bulletin" של סוזוקי בעניין הרעידות והוספת השימסים ומשקולות/בוקסות
ISSUE NO: Q-SN-004
מתאריך :09/04/2009
נ.ב
נכון לחץ אויר נקבע שהצמיג קר....ורשום גם על הצמיג מה הלחץ המקסימלי(שקניתי את הג'ימני מהיד הראשונה היה לחץ 32 והיא אמרה לי שזה מה שמלאו לה במוסך...ואז לא היו רעידות)
-
1 קבצים מצורפים
תגובה להודעה: (עוד) שאלה על רעידות בג'ימני - כותרת נערכה
-
תגובה להודעה: (עוד) שאלה על רעידות בג'ימני - כותרת נערכה
-
4 קבצים מצורפים
תגובה להודעה: (עוד) שאלה על רעידות בג'ימני - כותרת נערכה
קבל את שאר דפים מ ה service bulletin :D:rolleyes::cool:
-
תגובה להודעה: (עוד) שאלה על רעידות בג'ימני - כותרת נערכה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
אספנות
service bulletin
מאיפה השגת את הדפים של ה"קריאת שירות" ? או שיש לינק כדי להדפיס את המקור ?
לפני כמה חודשים נכנסתי למוסך המרכזי בפ"ת עם אותה בעיה של רעידות, דאגתי להראות להם הדפסות של הדיונים המלומדים שבפורום הזה סביב הרעידות וקריאת השירות שאמורה להיות אי שם בסוזוקי..בהתחלה טענו שאין שום קריאת שירות שכזו, ואף התעקשו שאני אעשה איזון גלגלים דינמי בתשלום ! למרות שאג'יפ שלי באחריות ! אחרי שהתווכחתי איתם, ואמרתי להם שאיזון גלגלים קודם שיבצעתי אצל "הצמיגאי עאלק" שלהם לא עזר, ואיימתי בעוד כמה דברים, עירבו במקרה שלי אף את מנהל המוסך המרכזי (את ראלף לא יצא לי אף פעם לראות או להכיר), אשר סירב בתוקף לספוג את עלות האיזון. עוד ויכוח ועוד ויכוח, ומפה לשם "הפלא ופלא" הסכים מנהל המוסך לשלוח אותי לאיזון גלגלים דינמי ב"צמיג ישיר" ממש לידם. לא יודע מה זה "איזון דינמי" ומה ההבדל בינו לבין איזון רגיל, אבל שם בצמיג ישיר, רק פירקו לי גלגל גלגל, ניקו את החול שהצטבר בין הצמיג לגלגל, והעבירו אותם במכונה כזו שמאזנת אותם. לא שמו את הרכב על מכונה לבצע איזון נוסף, כך שאם זה נקרא איזון דינמי, אז ביצעו לי שם איזון דינמי..לאחר הטיפול אכן חלפו הרעידות לזמן מה, אולם כעבור חודש-חודשיים חזרו בגדול (-: אגב, שכחתי לציין שכאשר אמרתי למנהל המוסך המרכזי של סוזוקי בפ"ת כי הומלץ בתגובה לרעידות לבצע החלפת/התקנת בוקסות, שימסים וכו', הגיב המנהל כי מדובר בניתוח פולשני ואחרון לבעייה, כמו החלפת ראש מנוע, ושלא הייתי רוצה שיעשו את זה לפני שהולכים על איזון דינמי כפתרון לבעיה.
שוב, למי שאיבד אותי בתגובה הארוכה אבל האמוציונאלית שכתבתי, האיזון שבוצע לא פתר את הבעייה לטווח ארוך, אלא שימש רק מעין "אקמול" לטווח קצר.
ולסיום, אספנות, אני חייב לינק או דפים מודפסים, שאיתם אגש למוסך המרכזי לבצע את התקנת הבוקסות/שימסים. בלי זה, אני כבר מכיר את כל התירוצים וההתממויות העלובות שלהם.
תודה !
-
תגובה להודעה: (עוד) שאלה על רעידות בג'ימני - כותרת נערכה
גל , תפנה לראלף , פשוט מאד.
-
תגובה להודעה: (עוד) שאלה על רעידות בג'ימני - כותרת נערכה
עכשיו תקשרו את הדיון הזה לדיון על התקנת קולר לגיר של הגימיני
תמשיכו להאמין לכל מה שמוכרים לכם במיוחד המומחים בטלפון .
וההגה ימשיך לרעוד !
והגיר ימשיך להתחמם !
ובעלי הרכב יגיעו רועדים וחמים למנהל הבנק ;)
איציק
-
תגובה להודעה: (עוד) שאלה על רעידות בג'ימני - כותרת נערכה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ג'ימניגל
מאיפה השגת את הדפים של ה"קריאת שירות" ? או שיש לינק כדי להדפיס את המקור ?
לפני כמה חודשים נכנסתי למוסך המרכזי בפ"ת עם אותה בעיה של רעידות, דאגתי להראות להם הדפסות של הדיונים המלומדים שבפורום הזה סביב הרעידות וקריאת השירות שאמורה להיות אי שם בסוזוקי..בהתחלה טענו שאין שום קריאת שירות שכזו, ואף התעקשו שאני אעשה איזון גלגלים דינמי בתשלום ! למרות שאג'יפ שלי באחריות ! אחרי שהתווכחתי איתם, ואמרתי להם שאיזון גלגלים קודם שיבצעתי אצל "הצמיגאי עאלק" שלהם לא עזר, ואיימתי בעוד כמה דברים, עירבו במקרה שלי אף את מנהל המוסך המרכזי (את ראלף לא יצא לי אף פעם לראות או להכיר), אשר סירב בתוקף לספוג את עלות האיזון. עוד ויכוח ועוד ויכוח, ומפה לשם "הפלא ופלא" הסכים מנהל המוסך לשלוח אותי לאיזון גלגלים דינמי ב"צמיג ישיר" ממש לידם. לא יודע מה זה "איזון דינמי" ומה ההבדל בינו לבין איזון רגיל, אבל שם בצמיג ישיר, רק פירקו לי גלגל גלגל, ניקו את החול שהצטבר בין הצמיג לגלגל, והעבירו אותם במכונה כזו שמאזנת אותם. לא שמו את הרכב על מכונה לבצע איזון נוסף, כך שאם זה נקרא איזון דינמי, אז ביצעו לי שם איזון דינמי..לאחר הטיפול אכן חלפו הרעידות לזמן מה, אולם כעבור חודש-חודשיים חזרו בגדול (-: אגב, שכחתי לציין שכאשר אמרתי למנהל המוסך המרכזי של סוזוקי בפ"ת כי הומלץ בתגובה לרעידות לבצע החלפת/התקנת בוקסות, שימסים וכו', הגיב המנהל כי מדובר בניתוח פולשני ואחרון לבעייה, כמו החלפת ראש מנוע, ושלא הייתי רוצה שיעשו את זה לפני שהולכים על איזון דינמי כפתרון לבעיה.
שוב, למי שאיבד אותי בתגובה הארוכה אבל האמוציונאלית שכתבתי, האיזון שבוצע לא פתר את הבעייה לטווח ארוך, אלא שימש רק מעין "אקמול" לטווח קצר.
ולסיום, אספנות, אני חייב לינק או דפים מודפסים, שאיתם אגש למוסך המרכזי לבצע את התקנת הבוקסות/שימסים. בלי זה, אני כבר מכיר את כל התירוצים וההתממויות העלובות שלהם.
תודה !
כנס לגוגל תעשה חיפוש על service bulletin יש אתרים באנגליה שמפרסמים כל בעיה ברכב או תיקון או בירור או ריקול לציבור
-
תגובה להודעה: (עוד) שאלה על רעידות בג'ימני - כותרת נערכה
בעבר גם אני נכנסתי על אותה בעיה, שלחו אותי לאיזון דינמי.
החלטתי להשאר עם הבעיה במקום לשלם 300 ש"ח לאיזון דינמי שאולי יפתור את הבעיה.
אם הבנתי נכון החזירו לך את הכסף על האיזון הדינמי?
-
תגובה להודעה: (עוד) שאלה על רעידות בג'ימני - כותרת נערכה
בושינגים של SUPER PRO מקדימה פותרים את כל הרעידות באופן מוחלט. לפחות אצלי.
-
תגובה להודעה: (עוד) שאלה על רעידות בג'ימני - כותרת נערכה
גם לפי הservice bulletin, מתואר בתרשים הזרימה להתחיל מאיזון גלגלים, ורק אם הוא לא פותר את הבעיה- לעשות את שאר השינויים.
גל (ג'ימניגל) כתב שלאחר איזון, הרעידות נעלמו לחודשיים ואז חזרו. אני כרגע עם איזון שנעשה לפני כמה ימים, שהעלים לי את הרעידות לבינתיים ומחכה לראות אם זה יחזיק. גם אצלי וגם אצלו (לפי התיאור שלו), לא נעשה איזון דינאמי (כשהצמיגים מורכבים על הרכב) אלא איזון רגיל (פירוק הצמיגים ואיזון במכונה). איזון כזה עולה בסדר גודל של עשרות שקלים לשני הצמיגים הקדמיים (סביב ה50-80 ש"ח), ולדעתי שווה את הנסיון לפני שמוותרים.
בשרשור "בעלי מקצוע מומלצים" צירפתי המלצה למקום שבו אני עשיתי את האיזון, אם זה רלוונטי.
-
1 קבצים מצורפים
תגובה להודעה: (עוד) שאלה על רעידות בג'ימני - כותרת נערכה
טוב אז הלכתי חזרה לספרים
בעקבות הוראות היצרן שפורסמו כאן .
ומצאתי הוראה יצרן על רעידות במערכת היגוי של רכב אחר לגמרי . ובהוראה נאמר החלף את הבוקסה מהדגם הישן בבוקסה מדגם חדש .
במקרה הזה גם יש הבדל בין צד שמאל לצד ימין .
בקיצור כנראה שהכל מתחיל ונגמר בבוקסות . כל עוד המיתלה תקין ומואזן אז הכל בסדר .
אבל גלגלים נוהגים לצאת מאיזון וכאן מתחיל מחול שדים שלם .
החלפת הבוקסות היא פעולה לא פשוטה \ לא זולה .
לכן כולם שומרים את הקלפים קרוב לחזה .
איציק
-
תגובה להודעה: (עוד) שאלה על רעידות בג'ימני - כותרת נערכה
בעבר חשבתי שהרעידות קשורות איך שהו לצמיגים היבשים שהיו מותקנים לי ברכב.. לאחר החלפת הצמיגים ואיזון, וכיוון פרונט הרעידות בעצירה נעלמו, אך נשארתי עם הרעידות שמופיעות ב70-80 קמ"ש.. תרם חפרתי בנושא אך אני מבין שהתופעה הזאת מופיעה אצל רכבים נוספים.
לסיום שאלה קטנה.. האם אחרי החלפת בולמים צריך לעשות כיוון פרונט נוסף?
-
תגובה להודעה: (עוד) שאלה על רעידות בג'ימני - כותרת נערכה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
איציק - 4X6ZH
טוב אז הלכתי חזרה לספרים
בעקבות הוראות היצרן שפורסמו כאן .
ומצאתי הוראה יצרן על רעידות במערכת היגוי של רכב אחר לגמרי . ובהוראה נאמר החלף את הבוקסה מהדגם הישן בבוקסה מדגם חדש .
במקרה הזה גם יש הבדל בין צד שמאל לצד ימין .
בקיצור כנראה שהכל מתחיל ונגמר בבוקסות . כל עוד המיתלה תקין ומואזן אז הכל בסדר .
אבל גלגלים נוהגים לצאת מאיזון וכאן מתחיל מחול שדים שלם .
החלפת הבוקסות היא פעולה לא פשוטה \ לא זולה .
לכן כולם שומרים את הקלפים קרוב לחזה .
איציק
איציק, תקן אותי אם אני טועה, אבל לפי התמונות מדובר במתלה קדמי נפרד של רכב כשלהו. אם כך, מה הקשר לג'ימיני?
איו לי ג'ימיני אבל אני עוקב באדיקות אחרי שרשורי הרעידות למניהם (והגיר וכו'). לפי הבנתי, בעיית הרעידות קשורה לזווית שבה יושב הסרן הקדמי ביחס למישור הרכב (זווית קסטר?). ברגע שהסרן (ציר סיבוב הגלגלים מבחינת ההיגוי) לא אנך למישוב הרכב, כל סטייה קלה של ההגה מתחילה לשגע את הרכב. - למעשה מרחיקה/מקרבת את הסרן לקרקע.
אם כך הדבר (ובהנחה שאני לא מדבר שטויות), אז הבושיניגים נשמעים שוב כמו אקמול לאפנדציט. אלא אם כן מדובר בבושינגים אקצנטרים למשעשה משנים מעט את מידות מוטות הרדיוס- שהם למעשה המקור לכל הצרות.
ברור שככל שנמזער חופשים ונקשיח את חיבורי הסרן הקדמי (בדיוק כמו שהחברה ממליצה על הוספת שימס כדי להגדיל את הלחץ של הקינגפינים), הנקודה בה יופיעו הרעידות מתרחקת מתחום העבודה הממוצע של מכלולי הרכב. אבל שוב, זה לא פותר את שורש הבעייה!
-
תגובה להודעה: (עוד) שאלה על רעידות בג'ימני - כותרת נערכה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
im_ri
בעבר גם אני נכנסתי על אותה בעיה, שלחו אותי לאיזון דינמי.
החלטתי להשאר עם הבעיה במקום לשלם 300 ש"ח לאיזון דינמי שאולי יפתור את הבעיה.
אם הבנתי נכון החזירו לך את הכסף על האיזון הדינמי?
אז זהו, מסתבר שזה לא היה איזון דינאמי אלא איזון זול ורגיל - ראה התגובה של מיכל. "חסכו עליי"..
בכל מקרה, לא שילמתי אגורה - קיבלתי "הפנייה" לבצע איזון ב"צמיג ישיר" מהמוסך המרכזי.
בפעם הבאה אשמע בעצת הסנדק, ואחפש שם את ראלף (אף פעם לא יצא לי להיתקל בו עד היום) בתקווה שהוא יעזור עם הרעידות.
סעו בזהירות ! גל
-
תגובה להודעה: (עוד) שאלה על רעידות בג'ימני - כותרת נערכה
יונתן, אכן מדובר בבושינגים אקסנטריים, משהו כזה:
http://www.e-shetach.co.il/Pic_Pop.a...temID=SPF1877K
חשבתי לנסות את זה בעבר, אבל זה נראה לי הוצאה כספית גדולה מדי למשהו שאולי יעבוד.
עכשיו, בשרשור הזה, נועם כתב שאצלו זה פתר את הבעיה, מה שמביא אותי לחשוב שאני יודעת בדיוק איזו מתנה אני רוצה לחגים...