-
שיפורים חדשים .
טוב אז כמו שראיתם לאחרונה הופיעה לי בחתימה "גימיני או סמוראי זאת השאלה " .
אז לאחר לבטים וחיפוש אחרי גימיני הגיעה הכרעה . סמוראי
מה עמד בשיקולים ולמה החלטתי :
רציתי להישתדרג בנוחות בצריכת הדלק (למרות ששלי מוזרק) ובביצועים .
אבל גם רציתי רכב שתהיה לו יכולת עבירות גבוהה ממה שיש לי היום .
מבחינה כלכלית גימני יענה לי על כל הדרישות בשורה הראשונה , רק שלא היה נשאר כסף לשיפורים בכלל והייתי פשוט נשאר עם רכב עם אותן יכולות עבירות +- אבל יותר נוח וחסכוני .
לכן לבסוף הוחלט להישאר עם הסמוראי , גם בגלל שיש לו פלטפורמה מעולה שילדה נקייה מרכב דיי טוב . ומכלולים במצב מעולה , אבל מנוע קצת עייף (אוכל שמן) .
אז מה יהיה/היה לנו :
1- החלפת כל המיסבים בטרנספר + יחסי העברה 4.16 (כן יונתן אתה צודק התבלבלתי ) .
2- שופץ כל הסרן הקדמי כולל כלל המייסבים (קינגפין קליפרים מייסבי גלגל מחזשים וכו... )
שכמובן הכל נעשה לבד בעזרת ספר רכב והרבה תמיכה מחברי הפורום .
3- הוחלף קופלנג צלב הגה הכל ממכשירי תנועה .
4- הוחלפו הגומיות מקדימה של כל מערכת הקפיצים .
5- נעילה אחורית 1510 .
6- לאחר שהוחלפו גומיות השסתומים (אולי תצא כתבה או שרשור עדיין מחכה לתמונות שנמצאות אצל אחד מחברי הפורום). אך צמצמו באופן מינורי את צריכת השמן (כניראה מאזור הרינגים ) .
יוחלף המנוע למנוע מייבוא , המטרה היא לשתול מנוע מהדגמים החדשים כגון : יורו סוויפט , גימיני או משהו באזור...
7- מעבר מ215 שטח מלא ל 235 שטח מלא + ג'אנט אופסט או ספייסרים לגלגלים.
קצת תמונות להמחשה :
-
תגובה להודעה: שיפורים חדשים .
טוב כניראה שיש בעיה במערכת העלת הקבצים , תמונות יעלו בקרוב
-
תגובה להודעה: שיפורים חדשים .
-
תגובה להודעה: שיפורים חדשים .
עדיין לא הותקנה .
אבל תותקן באופן עצמאי .
-
7 קבצים מצורפים
תגובה להודעה: שיפורים חדשים .
תמונות.
כל הרכיבים נרכשו דרך low range gear ,כאשר הם מתחייבים לספק או חלקים מקוריים או של חברות מובילות .
כל המייסבים הם של חברת ntn כאשר כל המחזשים הם מקוריים .
-
תגובה להודעה: שיפורים חדשים .
פשששששששששש!
תתחדש לך.
אתה מתחיל ליהיות "מסוכן".:p
-
תגובה להודעה: שיפורים חדשים .
הזמנת ישירות מהחברה?
אתה יכול לפרט מחירים ופרוצדורות (מכס וכאלה)?
-
תגובה להודעה: שיפורים חדשים .
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
RAMURAI
פשששששששששש!
תתחדש לך.
אתה מתחיל ליהיות "מסוכן".:p
תודה רמי :) .
לגבי עליות -כל הרכיבים נרכשו דרך האתר: http://www.lowrangeoffroad.com/
ייבוא באופן אישי אפרט בפרטי ...
לאחר שרמי המליץ לי על השירות של האתר וניסיון מר עם rocky road .
לגבי החלקים המקוריים -החברה שם בארה"ב מספקים את כל המחזשים מקוריים של סוזוקי במחירים שכאן הם רק המע"מ ...
כל המייסבים שאני קיבלתי של ntn חברה יפנית בעלת שם , והם מתחייבים לספק רק רכיבים איכותיים.
וכל גגשים בעלי אחריות ... (לא שזה עוזר כאן ).
עכשיו רק נישאר למצוא את הזמן שמסתבר שהוא הפריט דיי בעייתי כאן בעסק .
-
תגובה להודעה: שיפורים חדשים .
-
תגובה להודעה: שיפורים חדשים .
מה קורה גלעד, זוכר אותי? עידו עם הסמוראי מפ''ת,
היתה בעיה כל שהיא להביא את החלקים לארץ?
-
תגובה להודעה: שיפורים חדשים .
בטח זוכר ...
השרשור הזה :http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=47751
מסביר הרבה בנושא .
חוץ מיזה היום יש חברות שמתחילות ליבא חלקים לארץ כמו זוקי לנד , גם זוקי פרו .
תברר איתם אם אין מי שביא במזוודה עדיף לשלם יותר ולהיות בטוח שמוצר יגיע מאשר לגלות שהוא נשלח ע"י משרד התחבורה בחזרה לחול ואתה צריך גם לשלם להם על עלות המשלוח .
-
4 קבצים מצורפים
תגובה להודעה: שיפורים חדשים .
קצת תמונות מהחלפת גומיות שסתומים שנעשתה ...
שלחתי בעבר לאחד ממנהלי הפורום בקשה להכין כתבה שלא נענתה עד היום אז נסתפק בזה ...
גם יחסי העברה הותקנו , עוד תמונות יועלו .
ונעילה בקרוב כאשר אני ישיג את כל החלקים להתקנה +כיוון נכון של הקורונה פניון .
-
תגובה להודעה: שיפורים חדשים .
אפשר גם לקרוא לזה שיפור : http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=50669
זה כלי שרצוי שיהיה לפני כיוון קורונה פניון , עלמנת שאוכל להרכיב את הנעילה במצב אידיאלי של הדיפרנציאל .
-
תגובה להודעה: שיפורים חדשים .
למה צריך את זה לכיוון הקורונה פיניון?
יש שני דרכים יעילות לכיוון:
האחת להשתמש בפילר גייג'
והשניה להשתמש במעט צבע מקום השפש/וף צריך להיות בדיוק באמצע
בהצלחה
-
תגובה להודעה: שיפורים חדשים .
אני צריך מכבש(פרס) גם כי זה עוזר מאוד בשיפוץ של הרבה מיכלולים , וכמובן למשימה של הכיוון צריך לחלוץ את מיסבי הפיניון מספר פעמים והחלפות מידות שימסים עד שמגיעים למצב הרצוי, עבודה דיי סיזיפית ללא מכבש.
אגב תודה .
-
11 קבצים מצורפים
תגובה להודעה: שיפורים חדשים .
בשעה טובה הותקנה הנעילה , לקח לי 3 פעמים של פירוק והרכבה עד שהעסק עבד !!@#
:evil::evil::evil:
כאן גם מגיעה תודה ענקית לכמה אנשים שהם במקרה גם בעלי מקצוע , שהתקשרו על חשבונם ובזבזו מזמנם ללא כל אינטרס וסייעו ואפילו הציעו לי להגיע אליהם ולסייע ללא כל תמורה .
לרמי שעזר והסביר טלפונית איך לבדוק את הנעילה בחוץ דבר שחסכך לי עוד פירוק או שניים !! .
ולליאור שלבסוף אבחן את הבעיה טלפונית והגיע למסקנה שהריבוע של הקרוס שאפטים כנראה לא התאים והיה צריך לשייף אותו קצת , ואז גם ניתקלתי בשרשור הזה (אחרי שכבר הותקן ועבד):http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=4232.
בנוסף עלינו במידה לצמיגי מקסיס 8060 235/75/15 , אחיזת כביש טובה הרבה מה- הנקוק , וגם מתאימים מאוד ליחסים הנמוכים יותר.
קצת תמונות :
-
תגובה להודעה: שיפורים חדשים .
-
תגובה להודעה: שיפורים חדשים .
נו...
ספר איך ההרגשה.. מה קורה?
אפשר לשאול איך התאמת את המתלים לצמיגים החדשים?
-
תגובה להודעה: שיפורים חדשים .
באמת מעניין, מה שבטוח שמעבר לציג 235 משפר את הרכב בתחום העבירות אבל פוגע בו קשה מאוד בתחום "גיהוץ" שבילים ואפילו כפלי קרקע בכביש.
מזל טוב על החידושים, יש תמונות של הכל? כולל איך הרכב נראה עם הצמיגים
-
תגובה להודעה: שיפורים חדשים .
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
chase
באמת מעניין, אבל פוגע בו קשה מאוד בתחום "גיהוץ" שבילים ואפילו כפלי קרקע בכביש.
מאיפה הבאת הדבר הזה בדיוק ?
-
תגובה להודעה: שיפורים חדשים .
מניסיון אישי.
אצלי ברכב היו צמיגי 205 על ג'אנט 5.5 , אני חובב שבילים ואכן בשלב הזה הייתה לרכב התנהגות שביל סבירה.
כאשר עברתי לצמיגים במידה 235 כולל ג'אנט 7 ,לקחתי בחשבון שעקב מידת הצמיג הגדולה יכולת "גיהוץ" השבילים תשתפר גם היא.
אך לא כך הדבר, הסט החדש כולל צמיג 50/50, כבד בלפחות 10 ק"ג לגלגל בהשוואה לצמיגי 205 וג'אנט 5.5.
הרכב אמנם מגהץ חריצים קטנים אבל כאשר מגיעה אחד גדול תוספת המשקל בסרנים פשוט עושה רע
והרכב לא מצליח לרסן את התנודות.
הפתרון הלא כל כך מעשי לבעיה הזאת הוא להעמיס את הרכב בלפחות 100 ק"ג כדי לסדר את היחס.
אצלך אמיר אני זוכר שהיה המון ציוד, משהו כמו 70-80 ק"ג תוספת משקל כולל כסא הידראולי.
לכן המצב לא דומה.
הרכב שלי ריק מציוד.
חשוב לציין שיכולת השטח הטכני השתפרה בצורה משמעותית אך לא יכולת השבילים.
-
תגובה להודעה: שיפורים חדשים .
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
שגיא S
נו...
ספר איך ההרגשה.. מה קורה?
אפשר לשאול איך התאמת את המתלים לצמיגים החדשים?
לגבי הנעילה עולם אחר של נסיעת שטח לא צריך לחשוב כל כך לפני כל מעלה :D:D.
פשוט זוחלים למעלה ,אבל דיי מטריד בכביש.
לגבי הצמיגים , אין לי יותר מידי זמן אותם אבל בגדול אני אומר שצריך לייצר סמוראי עם צמיגי 235 ויחסי 4.16 , זה פשוט אידיאלי לרכב הזה .
מעולים בבוץ וסלעים , ומוסיפים לשיכוך הנסיעה באופן משמעותי אני לא מרגיש צורך עז להוריד אוויר בשטח כמו לפני כן אבל עדיין צריך .
בכלל לא שומעים אותם שקטים לגמרי אבל מורגש העומס .
לגבי מתלים הם עדיין מקוריים , כשאני מסובב את ההגה שמאלה עד הסף יש נגיעה קלה בקפיץ אבל זה ייפתר או ע"י ספייסר או גאנט עם אופסט גדול יותר .
המתלים כניראה יוחלפו לruff שזה cj מאחורה ואחוריים מקדימה .
גלעד
-
תגובה להודעה: שיפורים חדשים .
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
איש
המתלים כניראה יוחלפו לruff שזה cj מאחורה ואחוריים מקדימה .
גלעד
RUF - Rears Up Front
-
תגובה להודעה: שיפורים חדשים .
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
איש
... בגדול אני אומר שצריך לייצר סמוראי עם צמיגי 235 ויחסי 4.16 , זה פשוט אידיאלי לרכב הזה .
מסכים ובגדול!
בסמוראי שהיה לי 4.16 עם 235 באמת הרגיש כמו השילוב הכי נכון.
LOW מאוד נמוך וחזק.
התנהגות טובה בשטח מעט נוח יותר וגם בכביש במהירות שיוט.
-
תגובה להודעה: שיפורים חדשים .
אני לא מסכים אתכם, כנראה לא יצא לכם לעשות השוואה משמעותית בנהיגת שבילים או שלא הייתה מספיק צומת לב לנושא.
מבחינה פיזיקאלית הדבר ברור.
גודל הגלגל לא מחפר על תוספת המשקל המשמעותית שאתה מוסיף על המתלים.
ויש פה קונצנזוס גדול מידי בקשר להגדלת צמיגים ברכבי שטח.
-
תגובה להודעה: שיפורים חדשים .
שמע יש לי כיסא הידאולי ,אני ממזמן וויתרתי על הנסיון להפוך את הכלי הזה ליותר נוח.
מבחינה פיזקאלית אתה צודק .
אבל וזה אבל גדול כשאתה מוריד אוויר בצמיג 235 ויש לך הרבה אוויר להוריד לא כמו ב205 , אז הצמיג עצמו הופך לבולם הרבה יותר טוב ויעיל ממה שהמתלים שהמקורים של הסמוראי אי פעם יהיו.
-
תגובה להודעה: שיפורים חדשים .
גם את זה ניסיתי, כשאתה מוריד אוויר ב205, נניח ל15 PSI אז הרכב נוח יותר ומאפשר נסיעת שבילים סבירה.
עם ה235 כדי להגיע לאותה רמת שיכוך אתה צריך להוריד ל12, אבל אז אתה כבר מקבל התנהגות דינמית ספוגית ומתסכלת, זה טוב רק אם אתה נוסע לאט או מחפש איפה לעשות מנגל.
ככה או ככה בנהיגת שבילים וכביש זה גרוע, אז לומר שסמוראי נועד לצמיג כזה?
לא נראה לי, זה יותר טוב לאלה שמחפשים טיולים רגועים ועבירות שזה רוב קהל היעד של הרכב הזה.
-
תגובה להודעה: שיפורים חדשים .
chase - זכותך לחשוב אחרת. זה לגיטימי לחלוטין שדעתך תהייה שונה משל הרבה אחרים.
ולדעתי:
סמוראי מגהץ שבילים בדיוק כמו שסבתא שלי רוקדת.
וסמוראי נוח זה כמו שהיא שרה.
וסמוראי נוסע מהר בשטח ממש כמו שהיא רצה.
:)
-
תגובה להודעה: שיפורים חדשים .
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
omri_t
chase
וסמוראי נוסע מהר בשטח ממש כמו שהיא רצה.
ועל זה תרשה לי לחלוק עליך... :p
נ.ב. - בעצם אני לא מכיר את סבתא שלך.
-
תגובה להודעה: שיפורים חדשים .