-
יום שיפורים לויטרה שנגמר בכלום.
היום הוחלט לשפר את המהלך מתלה מקדימה.
רוב החברים מכירים אותי ויכולים לראות בסרטונים שאין מהלך מתלה קדמי בכלל בויטרה.
שרכשתי את הגייפ היה בו קפיצים של קינג ובולמים מקורי . הם נראו לי קשים מדי לרכב ולא נתנו מהלך מתלה בכלל . אבל בכביש הרכב היה יציב יותר מפרייבט . ( מה שאותי ממש לא מעניין בגייפ )
החלפתי אותם בקפיצים מקורי והוספתי ספייסר. זה שיפר מעט את המהלך וזה מה שיש לי היום בגייפ( וכידוע לכם אין מהלך מתלה של גייפ אצלי).
לכן לקחתי את הקפיצים אחורי של ויטרה והרכבתי אותם מקדימה עם הספייסר . הגייפ ירד ב4 סמ.
נסעתי לחרט והכנתי הגבהה חדשה של 9 סמ
הרכבתי הכל ברכב והרוחתי 2 סמ.
זהו הכל מורכב ונראה פצצה יוצאים לסיבוב אני וחבר שעזר לי. בכביש הגייפ בולע בקלות כל פס ההאטה אני מרגיש שזה הדבר. נכנסים לשטח עליתי סלע בגובהה מטר בגלגל אחד כדי לראות את הסגירה . הכל נראה חבל על הזמן.
אני יורד מהסלע והקפיץ בצד ימין נשאר סגור לגמרי הפסים שלו נוגעים אחד בשני .
נסעתי לבית אני ושימי יושבים וחושבים מה הדבר הזה.נסינו להרים את הגייפ ביד הרכב עולה ויורד למצב סגירה של הקפיץ. החלטנו שהקפיץ הימני מקולקל . אין בעייה יש לי 3 סטים . שוב מחליפים קפיץ . מרכבים הכל נראה פצצה עוד סיבוב ושתי הקפיצים נסגרו לגמרי . עכשיו 1:30 בלילה ופה אני מפסיק נראה מחר מה עושים .
אגב יש תמונות אבל אני עייף והכל נרשם באייפון ואין דרך לעלות תמונות דרכו.
מישהו יודע למה שהקפיץ נסגר עד הסוף הוא נתקע שם??
-
תגובה להודעה: יום שיפורים לויטרה שנגמר בכלום.
עוד דבר חשוב אחרי הרמה בג׳ק של הרכב הקפיץ חוזר למקומו ואין שום דבר שנוגע בו .
-
תגובה להודעה: יום שיפורים לויטרה שנגמר בכלום.
נסה לבדוק את הבולם... יכול להיות שהוא תפוס ומתנגד לפתיחה
לגבי ההרמה של הרכב על ג'ק - אם הבולם תפוס המשקל של הזרוע עלול למשוך אותו למטה בניגוד לקפיץ שלא מצליח לפתוח אותו עם משקל הרכב
מקווה שעזרתי
בכל מקרה בהצלחה
-
תגובה להודעה: יום שיפורים לויטרה שנגמר בכלום.
הבולמים במצב מצויין. גליתי שהגומי שהיה עלהם הפריע קצת .ונראה לי שהגומי שהיה אצלי יש ברוב הויטרות .
-
תגובה להודעה: יום שיפורים לויטרה שנגמר בכלום.
הגומי שהפריע לך היה "באמפ סטופ", הוא היה כדי שהקפיץ לא יגיע לסגירה מלאה וגם הבולם שיכול להתפס למגן האבק של עצמו
כדי לך להחזיר אותו
סתם לידע כללי, כשאתה מוסיף ספייסרים אתה לא משנה את מהלך המתלה בשום מובן רק את הגובה של הרכב ואת "הסטאפ" של יכולת הגיהוץ של הרכב שלך.
עכשיו יש לך יותר מהלך כניסה ופחות מהלך יציאה.
במתלה נפרד אתה מאוד מוגבל ביכולת הגדלת מהלך המתלה, אני לא מכיר ויטרה אבל זכור לי שהמתלה הקדמי זה" מקפרסון" אם כך במצב המקורי בולם ארוך יותר אולי יוסיף לך כמה ס"מ של מהלך אך אני בספק
כדי לשפר את מהלך המתלה יש צורך להחליף זרועות כמו בקיטים של קלמיני
מאחור זה פחות בעיה, זה סרן, אם אתה רוצה להגדיל את מהלך המתלה ובזול תתחיל משם.
-
תגובה להודעה: יום שיפורים לויטרה שנגמר בכלום.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
תום
הגומי שהפריע לך היה "באמפ סטופ", הוא היה כדי שהקפיץ לא יגיע לסגירה מלאה וגם הבולם שיכול להתפס למגן האבק של עצמו
כדי לך להחזיר אותו
סתם לידע כללי, כשאתה מוסיף ספייסרים אתה לא משנה את מהלך המתלה בשום מובן רק את הגובה של הרכב ואת "הסטאפ" של יכולת הגיהוץ של הרכב שלך.
עכשיו יש לך יותר מהלך כניסה ופחות מהלך יציאה.
במתלה נפרד אתה מאוד מוגבל ביכולת הגדלת מהלך המתלה, אני לא מכיר ויטרה אבל זכור לי שהמתלה הקדמי זה" מקפרסון" אם כך במצב המקורי בולם ארוך יותר אולי יוסיף לך כמה ס"מ של מהלך אך אני בספק
כדי לשפר את מהלך המתלה יש צורך להחליף זרועות כמו בקיטים של קלמיני
מאחור זה פחות בעיה, זה סרן, אם אתה רוצה להגדיל את מהלך המתלה ובזול תתחיל משם.
הגומי שהפריע הוא גומית אבק לבולם בקצה שלו היה חלק קשה שלוש גולות או משהו כזה.
לגבי הבמפסטוף הם לא מפרעים לי אני בכלל לא מגיע הלהם בשום מצב ופה הבעייה.
חבר תודה שאתה מנסה לעזור אבל לא שאתי את הדברים האלה . השאלה למה הקפיץ נשאר למטה .
-
תגובה להודעה: יום שיפורים לויטרה שנגמר בכלום.
אתה לא מגיע אליהם מפני שהרכבת ספייסרים ומה שקורה הוא שהקפיץ מגיע לנעילה לפני שהבאמפ סטופ עוצר אותו, נשמע לך הגיוני?
קפיץ לא אמור להגיע לקצה מהלכו כאשר עוד משקל מועמס עליו בגלל שאין באמפסטופ,
אתה צריך להנמיך את הבאמפ סטופ עד למצב שהוא מגן על הקפיצים מפני סגירה מלאה
-
תגובה להודעה: יום שיפורים לויטרה שנגמר בכלום.
תום עכשיו 4:40 רק עכשיו סימתי לעשות שדרוגים בחדר השינה(שדרוגים של מבוגרים) ואני עף לישון נדבר מחר.
-
תגובה להודעה: יום שיפורים לויטרה שנגמר בכלום.
הגעת לתחום הפלסטי של הקפיץ והרסת אותו
-
תגובה להודעה: יום שיפורים לויטרה שנגמר בכלום.
השאלה איזה קפיץ יעשה את העבודה מקדימה . כאשר האחורי מגיעה לנקודה הסגירה הוא נשאר שם , המקורי גם נמוך וגם אין מהלך מתלה , המשופר מתנהג כמו ברזל ללא תנועה בכלל.
-
תגובה להודעה: יום שיפורים לויטרה שנגמר בכלום.
יונתן
תרשה לי שאלת תם?
מה המשמעות של "התחום הפלסטי של הקפיץ"? לא נתקלתי אף פעם בסוגיה ואשמח אם תרחיב טיפה
-
תגובה להודעה: יום שיפורים לויטרה שנגמר בכלום.
-
תגובה להודעה: יום שיפורים לויטרה שנגמר בכלום.
למדתי משהו חדש. תודה יונתן :)
-
תגובה להודעה: יום שיפורים לויטרה שנגמר בכלום.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
yaniv050
השאלה איזה קפיץ יעשה את העבודה מקדימה . כאשר האחורי מגיעה לנקודה הסגירה הוא נשאר שם , המקורי גם נמוך וגם אין מהלך מתלה , המשופר מתנהג כמו ברזל ללא תנועה בכלל.
קפיץ קידמי של גראנד ויטרה ארוכה.
-
תגובה להודעה: יום שיפורים לויטרה שנגמר בכלום.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
yaniv050
תום עכשיו 4:40 רק עכשיו סימתי לעשות שדרוגים בחדר השינה(שדרוגים של מבוגרים) ואני עף לישון נדבר מחר.
אשמח אם תפרט לנו
-
תגובה להודעה: יום שיפורים לויטרה שנגמר בכלום.
חפרתי את האינטרנט ועדיין אין לי מושג איזה קפיץ יעשה את העבודה.
מה עושים??
-
תגובה להודעה: יום שיפורים לויטרה שנגמר בכלום.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
אלדר
קפיץ קידמי של גראנד ויטרה ארוכה.
יניב, ראית את זה ?
-
תגובה להודעה: יום שיפורים לויטרה שנגמר בכלום.
יניב, לא חשבת שהדבר הבעיתי ביותר בכל הסיפור זאת הציריה?
לא משנה מה תעשה, היא זו שתגביל את מהלך המתלה.
זאת תמונה של ויטרה שלי, קפיץ מקורי + 3ס"מ ספייסר, בולם מקורי. מייצב משוחרר, והגלגל באוויר.
http://fotoplenka.ru/photo/snp/389174/7523010.jpg
-
תגובה להודעה: יום שיפורים לויטרה שנגמר בכלום.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
GodsFather
יניב, ראית את זה ?
ראיתי אבל אני מחפש את הקפיץ הכי חלש וארוך שאפשר כדי להגיע למצב שבהצלבה הגלגל יסגר עד הסוף.
לגבי הצריות אני מודע למצב וזה סובל דיחוי מכוון שלא שיניתי כלום בבולם ( בנתיים) והוא מגביל את הפתיחה.
-
תגובה להודעה: יום שיפורים לויטרה שנגמר בכלום.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
yaniv050
ראיתי אבל אני מחפש את הקפיץ הכי חלש וארוך שאפשר כדי להגיע למצב שבהצלבה הגלגל יסגר עד הסוף.
לגבי הצריות אני מודע למצב וזה סובל דיחוי מכוון שלא שיניתי כלום בבולם ( בנתיים) והוא מגביל את הפתיחה.
למיטב ידיעתי, כל הבולמים הקדמיים לויטארה מותאמים לרכב בגובה מקורי (אשמח לדעת אם אני טועה) ולכן סביר להניח שרוב הבולמים יהיו במידות דומות במצב פתוח וסגור, לכן אני מתייחס כאילו הבולמים הקיימים הם שיהיו, ולא מנתקים אותם בעת המדידה. אם אני טועה אז צריך להתאים את ההנחיות בהמשך לבולמים המיועדים ...
המקומות הטובים בארץ לשאול על קפיצים הם המתלם וחמילבסקי, אבל לפני שאתה רץ אליהם, הכן קצת שיעורי בית (אתה צריך להביא לקפיצאי 4 מידות):
1 בהנחה שאין לך תוכניות לשנות מידת צמיגים (אם יש, אז תבצע אותן קודם ...), הוצא את הקפיץ לחלוטין מהמתלה, והרם את הגלגל עד שהוא כמעט נוגע בכנף (או עד שמשהו אחר מגביל את המהלך). עכשיו מדוד את המרווח שפנוי לך בשביל קפיץ מכווץ. הקפיץ שתרכיב צריך להיות קרוב ככל שניתן למידה זו כשהוא מכווץ, אבל לא קצר ממנה.
2. כעת הנח לגלגל לרדת עד שהבולם (או משהו אחר) מגביל אותו ומדוד שוב. הקפיץ שתרכיב צריך להיות ארוך מהמידה הזו במצב מנוחה (לא מורכב על הרכב)
3. מדוד את קוטר הסליל של הקפיץ בחלקו העליון
4. מדוד את קוטר הסליל של הקפיץ בחלקו התחתון
עם המספרים האלו, פנה לקפיצאים ותשמע מה שיש להם להציע ...
אגב, כדי לשפר את מהלך המתלה מלפנים בלי להרוס מיידית את הציריות, מומלץ לעשות הנמכה לסרן הקדמי. (אם אתה רוצה לראות איך קאלמיני עשו זאת, אתה מוזמן לביקור ...)
בהצלחה,
נדב.
-
תגובה להודעה: יום שיפורים לויטרה שנגמר בכלום.
לדעתי כולנו בעלי הויטרות מאבדים מהלך סגירה בגלל קפיץ לא מתאים ( לשטח) במהלך פתיחה הדברים ידועים ואולי יש יותר עבודה לעשות אבל יש מלא חומר באינטרנט. לגבי סגירה אין חומר ואני מתכוון לשפר את הפתיחה וגם הסגירה לנצול מלא של הבולם המקורי.
התחלתי לחפש קפצים אחרים בפרוקיות אני יעדכן בהמשך.
-
תגובה להודעה: יום שיפורים לויטרה שנגמר בכלום.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
yaniv050
לדעתי כולנו בעלי הויטרות מאבדים מהלך סגירה בגלל קפיץ לא מתאים ( לשטח) במהלך פתיחה הדברים ידועים ואולי יש יותר עבודה לעשות אבל יש מלא חומר באינטרנט. לגבי סגירה אין חומר ואני מתכוון לשפר את הפתיחה וגם הסגירה לנצול מלא של הבולם המקורי.
התחלתי לחפש קפצים אחרים בפרוקיות אני יעדכן בהמשך.
אתה בטוח בכלל שיש מה לשפר ??? ממה שאני זוכר הגלגל נכנס די עמוק לתוך הכנף, אז אלא אם כן יש לך בודי ליפט או הגבהה מאוד משמעותית, פשוט אין מה לעשות כי הגלגל ייגע בכנף ...
-
תגובה להודעה: יום שיפורים לויטרה שנגמר בכלום.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נדב42
המקומות הטובים בארץ לשאול על קפיצים הם המתלם וחמילבסקי, אבל לפני שאתה רץ אליהם, הכן קצת שיעורי בית (אתה צריך להביא לקפיצאי 4 מידות):
המתלם וחמילבסקי, מומלצים ומצויינים ככל שיהיו מתעסקים בעיקר בעלים. לגבי סלילים הייתי מנסה סדנאות שיפור 4X4 ותיקות ומנוסות
-
תגובה להודעה: יום שיפורים לויטרה שנגמר בכלום.
S-N-P צודק לחלוטין
גם אני ההיתי בסרט הזה
אתה לא יכול להגביה את הגיפ כמה שתרצה לפחות לא מקדימה
כי גם הבולם מגביל לך את הפתיחה ד'א כול הבולמים הקידמיים שיש להשיג לויטרה הם במידה מקורית
אז אפשר לשים ספייסר מעל הבולם זה יכול לתת לך קצת יותר פתיחה
אבל חשבת על זה שגם לציריה יש תחום
היא לא יכולה לעבוד בכל זוית שאתה רוצה
וכמה שיותר מהלך פתיה אז הזוית של הציריה ניהית יותר חדה
ואם תגדיל את המהלך בלי להיתחשב בציריה
בפתיחת מהלך הראשונה אתה נשאר בשטח עם פעמון ציריה שבור
מה שאתה צריך לעשות זה לפרק את הבולם והקפיץ ולתת לגלגל לרדת לאט לאט
ושישאר במצב ישר עד שתראה שכבר הצירה מגיע לסוף מהלך והיא מגבילה אותו
עכשיו אתה צריך למדודו את האורך של הבולם פחות איזה 2 ס'מ לפחות
אלא אם תנמיך גם את הביצה הקידמית
-
תגובה להודעה: יום שיפורים לויטרה שנגמר בכלום.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ishc
המתלם וחמילבסקי, מומלצים ומצויינים ככל שיהיו מתעסקים בעיקר בעלים. לגבי סלילים הייתי מנסה סדנאות שיפור 4X4 ותיקות ומנוסות
יש להם נסיון עם סלילים גם כן. אמנם לא כמו בייצור עלים אבל הם יכולים להתאים מערכת מבוססת סלילים גם כן.
-
תגובה להודעה: יום שיפורים לויטרה שנגמר בכלום.
הסיבה שהקפיץ ניסגר עד הסוף, היא בגלל שהוא לא בנוי לתמוך בעומס המישקל קדימה.
זה קפיץ יותר רך מהקדמי ,ולכן הוא גם פחות בנוי למשקל.
ודרך אגב מה שמגביל את מהלך המיתלה, זה אורך הבולם, ללא קשר לאורך או גובה הקפיץ.
זה שאתה עכשיו הרמת את הרכב בעזרת הקפיץ ולא הארכת את הבולם, בעצם פגעת במהלך המיתלה יותר מלפני ההגבה.
יש 2 ברירות או להאריך את הבולם עם ספייסר כמו אצלי .
או להנמיך את הקפיצים למצב המקורי ואז מהלך המיתלה יהיה יותר טוב.
ועוד דבר מה שעוצר את המהלך מיתלה עד גבול מסויים {גם אם תשים בולמים ארוכים}
אלו זרועות ההגה ולא הצירייה כפי שרשמתם.
אז ככה שיש מיגבלה למהלך המיתלה בויטרה קדימה.
לעומת זאת ,מאחורה את יכול להאריך את הבולם ,והתוצאה תהיה אפקטיבית יותר.
-
תגובה להודעה: יום שיפורים לויטרה שנגמר בכלום.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
תום
סתם לידע כללי, כשאתה מוסיף ספייסרים אתה לא משנה את מהלך המתלה בשום מובן רק את הגובה של הרכב ואת "הסטאפ" של יכולת הגיהוץ של הרכב שלך.
להיפך,
הוספת ספייסר רק מקטינה לך את המהלך אם לא שינית כלום חוץ מהוספת הספייסר.
לתוך המהלך שהיה קבוע הכנסה גורם שלא משתתף בשיכוך והפחתת את טוח התנועה של הקפיץ, בפועל לגלגל שלך יש היום פחות טווח תנועה.
ללא הנמכת הבאמפסטופ כנדרש אתה מכניס את הקפיץ לתחום הפלסטי שלו, כמו שיונתן רשם שלך ובעצם הורג אותו, זה אל יעזור לך לחפש קפיץ אחר, כל עוד הספייסר שם ולא הנמכת את הבאמפסטופ, אתה תהרוג כל קפיץ שתכניס לשם אלא אם תמצא אחד כ"כ קשה שיצאו לך הסתימות מהשיניים גם במעבר מטבע של שקל.
אם אתה לא משנה את כל המתלה (אורך הזרועות והגיאומטריה שלהן), אתה יכול להרוויח טיפלה מהלך אם תמצא בולם מתאים לרכב שטווח הכניסה שלו זהה אבל עם יותר טווח פתיחה+קפיץ קצת יותר קשיח מהמקורי.
תכיר מציאות הקשה, יש לך רכב שאפשרויות שיפור המהלך שלו מקדימה מאד מצומצמות עם המבנה המקורי, ובכל מקרה הציריות יתחילו לסבול מזויות חריגות מידי.
-
תגובה להודעה: יום שיפורים לויטרה שנגמר בכלום.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נדב42
1 בהנחה שאין לך תוכניות לשנות מידת צמיגים (אם יש, אז תבצע אותן קודם ...), הוצא את הקפיץ לחלוטין מהמתלה, והרם את הגלגל עד שהוא כמעט נוגע בכנף (או עד שמשהו אחר מגביל את המהלך). עכשיו מדוד את המרווח שפנוי לך בשביל קפיץ מכווץ. הקפיץ שתרכיב צריך להיות קרוב ככל שניתן למידה זו כשהוא מכווץ, אבל לא קצר ממנה.
נדב.
אתה מתכוון לא ארוך ממנה.
אם הוא טיפה קצר, הוא לא יסגר עד הסוף ולא יקרה כלום
אבל אם כשהקפיץ ארוך יותר במצב סגור מהמרווח שיש לו לחיות בו... אתה בבעיה.
איל
-
תגובה להודעה: יום שיפורים לויטרה שנגמר בכלום.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
יונתןמצפה
הגעת לתחום הפלסטי של הקפיץ והרסת אותו
יונתן,
בתיאוריה אתה צודק. בפועל נראה לי פחות...
קשה לי להאמין שקפיץ סלילי ברכב יגיע לנקודת כניעה לפני שהוא סגור לגמרי.
מה שזה אומר, זה שהוא ינעל כריכה על כריכה, הרבה לפני שהפלדה תיכשל.
בקפיצים קוניים (אם השיפוע מספיק) מה שאתה אומר אכן קורה. כי שם אין מגע בין הכריכות
איל
-
תגובה להודעה: יום שיפורים לויטרה שנגמר בכלום.
לאחר בדיקה של עוד שתי סוגי קפיצים ( נבדקו כולל המקורי 5 סוגים) לא נמצא קפיץ יותר טוב מהמקורי.
החלטתי להזיז את המהלך למטה . ב 7-5 סמ ( זה מה שנשאר פתוח מהבולם והבמפסטופ במצב סגור לגמרי) למעשה אותי מעניין רק הבולם ואני רוצה ניצול מלא שלו.
לכן הגבהתי את הגייפ בעוד 6-7 סמ ובקרוב אני יעשה תושבות חדשות לסרן ולבולם גם של 5-6 סמ.
לא ברור למה אבל אחרי תוספת גובה הגייפ הרבה יותר נעים בנסיעה מהירה על אבנים.
*