-
איך עושים חור ברדיאטור לשם הרכבת רגש חום
אני רוצה להסב את הפאגרו שלי למניפה חשמלית
פירקתי רדיאטור ואני רוצה לעשות בו חור ולהרכיב שם רגש עם הברגה
לרגש יש 2 טמפרטורות (3 מגעים) העניין שאין מספיק מקום ברדיאטור בשביל שהחור יהיה ישר והוא חייב לעמוד
בזווית מה שלא נראה לי אפשרי
יש כל מיני מידות של רגשים כאלו ?
יש המלצה לעסק שיכול לעשו לי דבר כזה?
-
תגובה להודעה: איך עושים חור ברדיאטור לשם הרכבת רגש חום
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
UNIX
יש המלצה לעסק שיכול לעשות לי דבר כזה?
ש.ש רדיאטורים, לייד בלומפילד.
-
תגובה להודעה: איך עושים חור ברדיאטור לשם הרכבת רגש חום
עם זה רדיאטור אלומיניום אני יכול לעשות את העבודה .
עידו
0527468878
-
תגובה להודעה: איך עושים חור ברדיאטור לשם הרכבת רגש חום
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
UNIX
אני רוצה להסב את הפאגרו שלי למניפה חשמלית
פירקתי רדיאטור ואני רוצה לעשות בו חור ולהרכיב שם רגש עם הברגה
לרגש יש 2 טמפרטורות (3 מגעים) העניין שאין מספיק מקום ברדיאטור בשביל שהחור יהיה ישר והוא חייב לעמוד
בזווית מה שלא נראה לי אפשרי
יש כל מיני מידות של רגשים כאלו ?
יש המלצה לעסק שיכול לעשו לי דבר כזה?
לדעתי אתה עושה טעות.
האמינות של מאוור מכני גדולה יותר.
אם היית מתכנן גיבוי חשמלי זה מצויין.
"מקצת" למידה עצמית על הפג'רו (כשעוד רציתי בנזין קצר) מפורומים בחו"ל, הבנתי שהתחממות זה לא דבר נדיר.
הפתרונות היו , השתלת רדיאטור HD של 4 שורות.
נדמה לי שגם מישהו הגדיל את הקולר גיר.
הכי טוב תחפש בפורומים של הנסכויות , הם שם סובלים מחום ואין להם בעיית כסף למחקר ומציאת פתרון.
בהצלחה
רענן
-
תגובה להודעה: איך עושים חור ברדיאטור לשם הרכבת רגש חום
האמינות אולי גדולה יותר אבל בטורים נמוכים הוא פשוט לא עושה את העבודה
ייתכן שהוא היה עושה את העבודה כשהרכב היה סטנדרטי ללא מיגונים שחוסמים את האוויר, בכל אופן אצלי כל המערכת חדשה מלבד הפאן
קלאץ שכל מי שבדק אותו עד עכשיו אמר שהוא בסדר אבל עדיין יש ספק לגביו
אבל במחיר שלו אני יכול לעשות את ההסבה למשהו מודרני יותר
בכל מקרה בתנאים שאני עובד איתו הוא לא מספק אותי
חוץ מזה שמאווררים חשמלים משפרים הכל , כח מנוע , דלק, טמפרטורת עבודה קבועה .
חשוב לעשות עבודה פעם אחת כמו שצריך ובגלל זה אני מתעקש לעשות חור ברדיאטור
לרגש ולא סתם למקם אותו על הצינור .
-
תגובה להודעה: איך עושים חור ברדיאטור לשם הרכבת רגש חום
1. אין מניפה חשמלית שיכולה להזיז יותר אויר ממניפה מכנית (כל עוד הם באותו גודל)
2. אף כמות של מניפות חשמליות לא תעזור במצב שהרדיאטור קטן על המנוע, כלומר, אתה נותן לחולה סרטן אספרין.
אם כול זה לא משכנע אותך.....קדימה צעד עם הרס הרדיאטור :-)
בהצלחה!
-
תגובה להודעה: איך עושים חור ברדיאטור לשם הרכבת רגש חום
מנסיון קצר עם מניפה חשמלית:
1. ללא ספק כוח המנוע הזמין גדל. לא שיפור היסטרי אבל בהחלט מורגש.
2. הרכב יותר שקט (אפילו במצב שהמניפה החשמלית עובדת).
3. לגבי צריחת דלק אין לי נתונים ברורים כי נסעתי מעט מדי.
4. המניפה החשמלית עושה את העבודה ללא בעיות. בד"ח מספיק חצי דקה להורדת 4 מעלות.
ניסיתי בכמה שרבים את המערכת, עובד יפה.
5. אני התקנתי את הרגש על יציאת המים החמים. יש הבדל גדול בין חום המנוע ליציאת המים
כאשר הרגש עומד על 70 מד חום המנוע מראה 90. בכל מקרה יש קורלציה ברורה בין שני המקומות.
סיכום: עד כה בהחלט מומלץ. במהירות רכב נמוכה יעיל יותר מהמכני, ובגבוה אין צורך במניפה כלל.
מומלץ מערכת בקרת טמפרטורה ולא רגש כי יכול להיות הבדלים בין טמפרטורת באזורים שונים.
בקרת טמפרטורה מאפשרת את הכוונין העדין.
לא ממליץ על התקנת רגש על הרדיטור. עלול לגרום להרבה צרות. עדיף להתקין על הצינורות.*
-
תגובה להודעה: איך עושים חור ברדיאטור לשם הרכבת רגש חום
מה סתומרת רדיאטור קטן למנוע ? זה הרדיאטור המקורי והבנתי ששום פאגרו לא מתחמם !
גו אולי המכני חזק יותר אבל בזחילה הוא לא שווה כלום
-
תגובה להודעה: איך עושים חור ברדיאטור לשם הרכבת רגש חום
ואולי הפן קלאץ' שלך לא תקין, אתה יודע את זה, ואתה מחפש תירוצים לעשות את הפרוייקט הזה? יכול להיות?
-
תגובה להודעה: איך עושים חור ברדיאטור לשם הרכבת רגש חום
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
UNIX
מה סתומרת רדיאטור קטן למנוע ? זה הרדיאטור המקורי והבנתי ששום פאגרו לא מתחמם !
גו אולי המכני חזק יותר אבל בזחילה הוא לא שווה כלום
פאגרו לא מתחמם,
בזחילה לא שווה כלום,
אז תחליט, מתחמם או לא מתחמם?
יש לך בעיה או כמו תמיד אתה מחפש הרפתקאות?
-
תגובה להודעה: איך עושים חור ברדיאטור לשם הרכבת רגש חום
לא מתחמם בנסיעה. אבל, בזחילה וטיפוס קשה (עם מזגן כמובן) מתחמם !(ראיתי לפחות אחד כזה בטיולים המשותפים שלנו וכן גם עפ"י פורומים בחו"ל)
לדעתי תחפש את הפתרון של התקנת רדיאטור HD של 4 שורות (ראיתי בעבר תמונה של התקנה כזאת בפורום מחו"ל).
בהצלחה
רענן
-
תגובה להודעה: איך עושים חור ברדיאטור לשם הרכבת רגש חום
בדיונות ובנסיעה מהירה אין שום בעיה
בזחילה ארוכה הוא מתחמם ואת זה רק מאוורר חשמלי יפתור
גו' מה שאתה אומר לא הגיוני
נגיד והמאוורר המכני יותר חזק מהחשמלי במהירות של 1000 סל"ד הוא לא מושך מספיק אוויר מה שחשמלי כן ימשוך
באיזה סל"ד חשמלי עובד?
-
תגובה להודעה: איך עושים חור ברדיאטור לשם הרכבת רגש חום
חברים אני שומע פה דברים שקצת (המון!!!) צורמים לי לאוזן..
אין מניפה חשמלית שתינק כמו מכאנית??? עידכון - יש מניפות שיונקות פי-3 מפן קלאצ' חדש!!!
צ'יטוט קצר ברשת תגלו עולם של וונטות עם 3500 PSM ומעלה ....(אין לי כח ללינקים ...)..
יתרונות : המניפה אינה תלוייה בסל"ד מנוע סניקה קבועה....כח מנוע..(המעט שיש לי בהיילקס...)וכו'
פאן קלאצ' .... מניסיון שלי ..לא משהו.. מי שמכיר את דיאגרמת היניקה של הפאן קלאצ' היא אינה אחידה גם בסל"ד גבוהה..מסל"ד מסוים היניקה פוחתת...אין לך שליטה עליו ( וונטה חשמלית ניתן לכיוון...)
לדעתי וונטה חשמלית עדיפה.....
היום אני נמצא בתהליך של חיפוש וונטה מתאימה למידות של ההיילקס שלי ...
חיווט....בקר 2 טמפ'+רגשים כבר יש..
נכון להיום אני די מוגבל במקום אי לי מספיק מרווח בין פולי משא' מים לרדיאטור...
עדיין מחפש אם מישהו עשה או יודע אשמח לשמוע...
תודה
ראם
[email protected]
0573807860
ד"א פאג'רו\מגנום כן מתחמם....ידוע...
-
תגובה להודעה: איך עושים חור ברדיאטור לשם הרכבת רגש חום
ברוך,
מאות מליונים של רכבים עם פטן מכני יושבים בפקקים יומית מסביב לעולם יומית בלי להתחמם.(ועוד בחום שילמד אותך להעריך את האקלים בארץ)
אלא אם יש להם בעיה.
ונשמע שאצלך יש בעיה, או 2
אולי הפאן קלאטצ' חלש ו-או הרדיאטור כבר סתום.
דינגו, אני עומד מאחורי מה שכתבתי.....ממליץ לך לקרוא קצת על הנושא.
אשמח אם תוכיח שאני טועה.
-
תגובה להודעה: איך עושים חור ברדיאטור לשם הרכבת רגש חום
שאלת תם:
אם מרכיבים מניפות חשמליות לגיבוי
הם לא חוסמות את האויר שמגיע מהגריל?ז"א בזמן שהן כבויות
-
תגובה להודעה: איך עושים חור ברדיאטור לשם הרכבת רגש חום
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
tzagi
ברוך,
מאות מליונים של רכבים עם פטן מכני יושבים בפקקים יומית מסביב לעולם יומית בלי להתחמם.(ועוד בחום שילמד אותך להעריך את האקלים בארץ) בפקקים אין בעיה הבעיה מתחילה בעלייה\מאמץ סל"ד גבוהה יניקה איטית עקב ירידה טבעית של הפאן בסל"ד גבוהה או אי זרימת אויר ממהירות הרכב..
אלא אם יש להם בעיה.
ונשמע שאצלך יש בעיה, או 2
אולי הפאן קלאטצ' חלש ו-או הרדיאטור כבר סתום.(פאן בן 10 חודשים רדיאטור נקי.. מנוע חדש!! ...בדוק..) כשאני אומר מתחממם אני מתכוון שהשעונים (מקורי +דיגי') עולים מעל הנורמה לא רותח...
אני לא מתכוון ללמד אותך את הנושא ...(מצטער אני עסוק ... יש לי גיבור בן 1.8 שרוצה כל היום לראות "צ'יפ בבוס"...תרגום ללא מוצץ ג'יפ בבוץ) אני מספר מניסיוני..(חי..לגעת בחלקים בעיקר מעט קריאה...) ומחברים..
אין לי כח וזמן להתנצח ..אחי הכל יופי.. זה פורום אין כל שום דבר מחייב הכל דיבורים....
אני אעשה מה אני רוצה ואתה תעשה מה אתה רוצה...
שנה טובה..
דינגו, אני עומד מאחורי מה שכתבתי.....ממליץ לך לקרוא קצת על הנושא.
אשמח אם תוכיח שאני טועה.
שנה טובה..
-
תגובה להודעה: איך עושים חור ברדיאטור לשם הרכבת רגש חום
יש לך קונס מסביב לוונטה?
נראה כאילו אין קונס ואז היא לא מצליחה לשאוב אויר במהירות נמוכה
-
תגובה להודעה: איך עושים חור ברדיאטור לשם הרכבת רגש חום
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
dingo1st
שנה טובה..
חבל שאין לך כוח ללמד, ממש נשמע שהנסיון האישי והידע שלך דגול.
-
תגובה להודעה: איך עושים חור ברדיאטור לשם הרכבת רגש חום
הרדיאטור לאחר ניקוי
ונאמר לי שהוא היה מאוד סתום
הייתי בטוח שהבעייה תיפתר כי הכל חדש
חוץ מהפאן קלאץ הכל חדש ועדיין התופעה ממשיכה .
מה גם שברגע שהמחוג עולה מעל החצי אני נוסע במהירות של 30 40 קמ"ש ותוך כמה שניות המחוג חוזר
לחצי .
בפקקים אין שום בעיה הבעיה בשטח בלבד
-
תגובה להודעה: איך עושים חור ברדיאטור לשם הרכבת רגש חום
אגב ג'ו מה זה אומר פאן קלאץ חלש?
אני יכול לחמם את הפאן קלאץ עם בלוואר עד שיהיה מאוד חם הוא אמור להיתפס מאה אחוז אל המאוורר?
-
תגובה להודעה: איך עושים חור ברדיאטור לשם הרכבת רגש חום
יש 2 סוגים של קלאטצ'ים
טרמי וסנטרפוגלי
בסנטרפוגלי החום לא מעניין, בטרמי, במידה שהוא תקין, החימום אמור לנעול אותו ל70-80%
אבל זה לא יהיה 100% בחיים., יש כאלה ששמו בורג לנעול ל100%.....שווה לבדוק במיוחד עם הסיליקון ברח לו גם ככה.
שמע
אם גם ככה אתה צריך להחליף קלאטצ' (לא תקני)
ואתה רוצה לשדרג למניפה חשמלית, לך על זה
כול מה שניסיתי להגיד,
המניפה החשמלית לא תקרר יותר טוב מהמערכת המקורית כשהיא תקינה.
-
תגובה להודעה: איך עושים חור ברדיאטור לשם הרכבת רגש חום
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
dingo1st
פורסם במקור על ידי
tzagi http://www.jeepolog.com/forums/image...d/viewpost.gif
ברוך,
מאות מליונים של רכבים עם פטן מכני יושבים בפקקים יומית מסביב לעולם יומית בלי להתחמם.(ועוד בחום שילמד אותך להעריך את האקלים בארץ) בפקקים אין בעיה הבעיה מתחילה בעלייה\מאמץ סל"ד גבוהה יניקה איטית עקב ירידה טבעית של הפאן בסל"ד גבוהה או אי זרימת אויר ממהירות הרכב..
אלא אם יש להם בעיה.
ונשמע שאצלך יש בעיה, או 2
אולי הפאן קלאטצ' חלש ו-או הרדיאטור כבר סתום.(פאן בן 10 חודשים רדיאטור נקי.. מנוע חדש!! ...בדוק..) כשאני אומר מתחממם אני מתכוון שהשעונים (מקורי +דיגי') עולים מעל הנורמה לא רותח...
אני לא מתכוון ללמד אותך את הנושא ...(מצטער אני עסוק ... יש לי גיבור בן 1.8 שרוצה כל היום לראות "צ'יפ בבוס"...תרגום ללא מוצץ ג'יפ בבוץ) אני מספר מניסיוני..(חי..לגעת בחלקים בעיקר מעט קריאה...) ומחברים..
אין לי כח וזמן להתנצח ..אחי הכל יופי.. זה פורום אין כל שום דבר מחייב הכל דיבורים....
אני אעשה מה אני רוצה ואתה תעשה מה אתה רוצה...
שנה טובה..
דינגו, אני עומד מאחורי מה שכתבתי.....ממליץ לך לקרוא קצת על הנושא.
אשמח אם תוכיח שאני טועה.
ראם, כדאי להקשיב לג'ו, את מה שהוא שכח אנחנו עוד לא למדנו.
למרות שהמרוקאית גוזלת ממנו לא מעט תאי מוח, הוא עדיין יכול ללמד אותך פרק או שניים במכונאות.
אם טענת כך וכך כדאי גם להוכיח בכתובים.
-
תגובה להודעה: איך עושים חור ברדיאטור לשם הרכבת רגש חום
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
tzagi
חבל שאין לך כוח ללמד, ממש נשמע שהנסיון האישי והידע שלך דגול.
תמיד מוזמן לבירה קרה...
הבית פתוח..
ראם
-
תגובה להודעה: איך עושים חור ברדיאטור לשם הרכבת רגש חום
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
dingo1st
תמיד מוזמן לבירה קרה...
הבית פתוח..
ראם
ומי ישלם את כרטיס הטיסה?
ג'ו גר בטקסס, והוא התכוון שתכתוב את זה כאן.
וגם אני מצטרף לדברי אשר (coas).
-
תגובה להודעה: איך עושים חור ברדיאטור לשם הרכבת רגש חום
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
coas
ראם, כדאי להקשיב לג'ו, את מה שהוא שכח אנחנו עוד לא למדנו.
למרות שהמרוקאית גוזלת ממנו לא מעט תאי מוח, הוא עדיין יכול ללמד אותך פרק או שניים במכונאות.
אם טענת כך וכך כדאי גם להוכיח בכתובים.
היי אשר..
אתה חי ?
אני שמח שזה אתה שמגיב לי ..
ראשית אין לי דבר רע נגד ג'ו...ההפך "מכל מלמדי השכלתי.."
וכשדיברנו על היתחחמות רכב אני מאמין שידוע לנו שהיא אינה נימדדת רק בעמידה בפקק אלא בעוד כמה מצבים...(מאמץ ...עומס...מזג אויר ... מצב המע'...)
שנית אין דבר כזה "בכתובים"(לצערי..) הגמל שלי בא עם פאן קלאצ' כמו שה-7 שלך ... (ז"ל..)
ואם אני זוכר נכון גם אתה הסבת לוונטה חשמלית...ולך יש\היה המון מקום בתא מנוע בניגוד אלי...
לסיכום ..
הכל ברוח טובה וכמו שפתחתי אסיים אני שמח שאתה מגיב לי כי אתה יודע איפה אני גר ...
אז תעמיס את ג'ו לבירה..
ואני מקווה לכשאסיים להתקין את הוונטה והכל יעבוד יופי אעלה תמונות והסברים..
יאללה שנה טובה..
ראם
נ.ב
עכשו ראיתי שג'ו גר בטקסס..?(זה נכון?)
אם כן ... אחי יש מצב אתה שולח לי איזה מיניפה שראיתי E-BAY?
ואני מאמין שאם תראה אותה תבין מה זה מניפה חשמלית חזקה...
שוב תודה...
-
תגובה להודעה: איך עושים חור ברדיאטור לשם הרכבת רגש חום
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
UNIX
הרדיאטור לאחר ניקוי
ונאמר לי שהוא היה מאוד סתום
הייתי בטוח שהבעייה תיפתר כי הכל חדש
חוץ מהפאן קלאץ הכל חדש ועדיין התופעה ממשיכה .
מה גם שברגע שהמחוג עולה מעל החצי אני נוסע במהירות של 30 40 קמ"ש ותוך כמה שניות המחוג חוזר
לחצי .
בפקקים אין שום בעיה הבעיה בשטח בלבד
2 שאלות שאולי יעזרו להבין את הגורמים לחימום:
1- שמתחמם, אם אתה לא נוסע 30-40 קמ"ש אלא, עומד במקום ונותן קצת גז (2000 סל"ד), מה קורה? הטמפ' יורדת?
2- קירור של הגיר - מקורי? משולב בראדיאטור? ראדיאטור נפרד?
לא הייתי נפרד מהמניפה המכאנית כל כך מהר (אם היא לא תקינה תחליף).
כן הייתי מפריד שמן גיר לרדיאטור נפרד, ומוסיף מניפה חשמלאית (דוחפת מלפנים) לגויבוי \ תיגבור.
אפרופו נסיכויות וכו', תחפש טוב בספר הרכב (של הרכב שלך - פג'ארו), אם יש דגמים שמיועדים לאקלים מדברי, ותנסה להבין את הפתרון (הוספת מניפה חשמלית, דגם מכאני אחר?).
לפחות לגבי טרופר (שהיה לי), גליתי הרבה מידע (כולל הכנה חשמלאית), שקיימת כאופצייה לאקלים חם.
-
תגובה להודעה: איך עושים חור ברדיאטור לשם הרכבת רגש חום
הגיר במערכת נפרדת לחלוטין
גם אם אני אעמוד במקום וארים טורים החום ירד
הרדיאטור כבר בעבודה
-
תגובה להודעה: איך עושים חור ברדיאטור לשם הרכבת רגש חום
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
dingo1st
חברים אני שומע פה דברים שקצת (המון!!!) צורמים לי לאוזן..
אין מניפה חשמלית שתינק כמו מכאנית??? עידכון - יש מניפות שיונקות פי-3 מפן קלאצ' חדש!!!
...
נכון להיום אני די מוגבל ....
ראם
שלום ראם,
בוא נעשה יחד חשבון. נניח שמצא מנוע מניפה ענק, והוא יקח 50A מהאלטרנטור.
במעגל של 12V הוא יצליח להוציא הספק של 50*12=600W.
600W הם אפילו לא 1 כוח סוס.
תגיד, יכול להיות שהמניפה המכאנית צורכת מעל 5 כ"ס? ובגלל זה במיצובישי ישב מהנדס והתקין שתירצועות V במידה B יחד על מנת לתמוך בהספק הנדרש?
-
תגובה להודעה: איך עושים חור ברדיאטור לשם הרכבת רגש חום
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
UNIX
חוץ מזה שמאווררים חשמלים משפרים הכל , כח מנוע , דלק, .
איך בדיוק?
מנוע המניפה יגיע ממעבדה של נאסאף ויהיה ביעולות של 100%,
האלטרנטור שמספק לו את החשמל, נותן נצילות נמוכה של 30%. ככה זה גנרנטור של מתח נמוך.
מהיכן מרווחים כול מנוע?
מהיכן צורכים פחות דלק?
אלטרנטור מפסיד 70%. אם הוא לא היה מפסיד, לא היתה לא מניפת קירור כל כך גדולה.
מנוע המניפה מפסיד 10%. אם הוא לא היה מפסיד, הוא לא היה חם.
מתמתיקה אינה קשורה למכונית כזו או אחרת.
מאחל הסבה נעימה.
קיד.
-
תגובה להודעה: איך עושים חור ברדיאטור לשם הרכבת רגש חום
מבחינתי לא מעניין כל השאר סתם רשמתי את היתרונות שהבנתי שקיימות בהסבה כזו
כח מנוע
נגיד ורוצים לעלות דיונה מסויימת אין התנגדות של המאוורר המכני
שמכביד על המנוע אז נכון שהחשמלי גם לוקח דרך האלטרנטור כח אבל אפשרי לחכות שהוא יכבה ואז לעלות
אבל זו לא המטרה המטרה לספק הרבה אוויר לרדיאטור גם בזחילה
דבר שכיון לא קורה
תודה