פגוש אחורי לג'יפ CJ ולסופה
החלטתי שיש צורך לבנות פגוש אחורי עוד כשבדקתי את הג'יפ לפני הקניה. הסיבה היתה שככל הנראה, חילצו את הג'יפ דרך וו גרירה שהיה מחובר לפגוש האחורי. בעצם זה לא בדיוק פגוש, זה קורת השלדה האחורית (למי שלא יודע: פגוש מקורי של CJ הוא זוג טבעות ברזל שמחוזקות לאחורי הג'יפ בשני צידי הקורה האחורית).
טוב. אז בראש ובראשונה, רציתי משהו חזק. לכן בחרתי בU80 עם פרופיל כמתואר בשרטוט.
http://imgsrv.pic4u.co.il/6a90c6f2a6...fd0020000.aspx
את הפגוש סגרתי עם פלח 80 מ"מ בעובי 5 מ"מ לאורכו. שיטת הריתוך היתה ע"י חירוץ V עם דיסק ומילוי שלו עם אלקטרודה. אח"כ שייפתי את המשטח לגימור יפה.
עניין נקודות העיגון, עמד בראש הדרישות, לכן מצאתי שיטת חיבור חזקה (או שכך לפחות אני מקווה) לשקלים (קרוסבי 3/4).
ניתן לראות בתמונה: השאקלים שבורגיהם רותכו לברזל U60 מסוג אחר (כמו בשרטוט מימין) הוכנסו לתוך הU80 בעזרת פטיש ורותכו שם ככל הניתן.
http://imgsrv.pic4u.co.il/6a90c656bd...830020000.aspx
במרכז הפגוש ריתכתי זוג ברזלים שהיו לי והברזתי בהם לברגי M10 על מנת שיוכל לקלוט וו גרירה בעתיד:
http://imgsrv.pic4u.co.il/6a90c65501...240020000.aspx
את הפגוש, עיגנתי לקורת השלדה האחורית עם ברגים שמונה 7/16, גרייד 5 ואומי נילוק - לחורים המקוריים.
http://imgsrv.pic4u.co.il/6a90c62819...540020000.aspx
http://imgsrv.pic4u.co.il/6a90c6f4b2...ed0020000.aspx
אני רוצה לציין שבין הפגוש הזה לבטיחות אין שום קשר. הוא חזק מידי כדי לספוג מכה. במקרה של תאונה, יש סיכוי לכיפוף השלדה שלי או של מעורבים אחרים.
אין לי ספק שהפגוש הזה מספיק חזק כדי לקלוט כל מיני מיתקונים בעתיד
http://imgsrv.pic4u.co.il/6a90c6400a...070030000.aspx
אשמח לענות על שאלות.
אורי טל.