-
מעלה מרזבה - שיפור פשוט אך חשוב !!
בעקבות תאונות חוזרות ונשנות, ובחג האחרון מדובר על טרופר שמצא את עצמו עם 4 גלגלים באוויר לאחר פליק פלאק לאחור, אני רוצה להציע / לבקש כאן ממי שהיכולת בכיסו וציוד מתאים בכליו,
לתקוע עוגן בקיר, לטובת עיגון כננת למי שמנסה לעלות מלמטה.
אני מוכן, להיות לעזר אבל אין לי את הידע ו /או הכלים המתאימים לביצוע המשימה, במידה ויש פה מישהו שמוכן להרים את הכפפה, אני מוכן לסייע בכל מה שצריך. להוביל, קפה, מנגל ...
ואפילו לבוא אם צריך.
-
תגובה להודעה: מעלה מרזבה - שיפור פשוט אך חשוב !!
אתה מדבר על מעלה שלוחת צלמון ? כך לפחות מופיע השם שלו בעמוד ענן
האם נתן לרדת אותו , או שגם זה מאד מסוכן. אשמח אם תדבר איתי
בועז
050-8454614
-
תגובה להודעה: מעלה מרזבה - שיפור פשוט אך חשוב !!
כן בועז , מעלה מרזבה הוא בסוף ירידת שלוחת צלמון שנקראת גם דרב-א-סולטן הסמ"ש השחור
שמתחבר לנקרות (אדום) .
יש שרשור ממש מתחת ...
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=48423
שחר.
-
תגובה להודעה: מעלה מרזבה - שיפור פשוט אך חשוב !!
ידידי,
הרעיון לא מוצלח.
מי שמתאים לו, יעשה את שיקול הדעת ואת ההכנות המתאימות, ויעלה. מי שלא, לא.
אתה צודק שיש רבים שעולים למרות שלא עשו הכנות , אין להם נסיון מתאים, לא נוקטים בזהירות הנדרשת.
גם בכביש תמצא רבים כאלה.
אין צורך וזה מזיק לתקוע עיגונים קבועים בסלע. עוד יבואו אליך בטענות גם על שמירת הטבע, גם על האחריות למקרה של תאונה, וגם על זה שתגביר את כמות המנסים לעלות.
-
תגובה להודעה: מעלה מרזבה - שיפור פשוט אך חשוב !!
מסכים עם ליאור, לא כדאי לעשות שם כלום כי אח"כ יבואו אליך, למרות הכוונות הטובות.
לעומת זאת, אתה יכול לפנות לרט"ג שיציבו שם שלט שיזהיר מפני סכנת התהפכות או משהו בסגנון אולי זה יעזור...
ד"א, גם אני חויתי שם "כמעט התהפכות"(עם טרקטורון) ומסכים שזה מקום די מסוכן.
-
תגובה להודעה: מעלה מרזבה - שיפור פשוט אך חשוב !!
וולה שחר , איך לא שמתי לב. האמת חיפשתי אם מישהו ענה לי. ולא ראיתי
טוב, תודה . דיון מענייין התפתח. נשארתי עם הדילמה.
מילא אני, אבל יש איתנו עוד 2 שאני לא בדיוק מכיר את היכולות שלהם. יונדאי טרקן או משהו.
לפי התמונה לא נראה ככ בעייתי, אבל אני מאמין לכם.
-
תגובה להודעה: מעלה מרזבה - שיפור פשוט אך חשוב !!
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ליאור מ
ידידי,
הרעיון לא מוצלח.
מי שמתאים לו, יעשה את שיקול הדעת ואת ההכנות המתאימות, ויעלה. מי שלא, לא.
אתה צודק שיש רבים שעולים למרות שלא עשו הכנות , אין להם נסיון מתאים, לא נוקטים בזהירות הנדרשת.
גם בכביש תמצא רבים כאלה.
אין צורך וזה מזיק לתקוע עיגונים קבועים בסלע. עוד יבואו אליך בטענות גם על שמירת הטבע, גם על האחריות למקרה של תאונה, וגם על זה שתגביר את כמות המנסים לעלות.
לעניות דעתי זו גישה קצת פאסיבית. המציאות מוכיחה שהמעלה (שבמקרה משמש גם כמעבר הכרחי, קרי, אין בקרבת מקום דרך עוקפת) מסוכן וגובה מחיר ברכבים. למה נחכה שיגבה גם בנפש? רק לנהגים מיומנים מותר לחצות את דארב א-סולטאן עם משפחתם ושהייתר לא יעברו, או שפשוט יסכנו נפשות?
הרעיון שעלה באשכול הוא הוא כבר שיפור, אבל אם זה היה תלוי בי, הייתי שמח שהמקום יוסדר על ידי כלי צמ"ה.
-
תגובה להודעה: מעלה מרזבה - שיפור פשוט אך חשוב !!
למי שלא זוכר - המעלה כבר סודר/הוחרב לפחות פעם אחת.
לפני כמה שנים טובות, היתה אפשרות לעלות מצד ימין. זה היה יותר קשה, רבים לא הצליחו לעלות, אבל לפחות זה לא היה מסוכן. אחר כך נפרץ נתיב שחותך מצד ימין שמאלה. הצריך קצת תמרון, לא היה קל, אבל שוב - לא היה שם אלמנט של סיכון. לא כולם עלו בנסיון ראשון, מי שהיה לו קשה יכל לבחור ולנסות משמאל - קל יותר אבל בשפ"צ מסוכן.
הכל היה בסדר עד שבבת אחת נחסמו הנתיבים מצד ימין ומהאמצע ונשאר רק צד שמאל. לא יודע איך נחסמו, אבל משום מה זה לא נראה כמו תהליך טבעי אלא מעשה ידי אדם. אדם שמפעיל ציוד כבד. היום זה לא באמת קשה, אבל זה כן מסוכן ביותר. גם לותיקים ומנוסים בכלים משופרים לעילא.
המצב כיום בלתי נסבל. נכון, אנחנו אוהבים אתגרים, אבל האתגר כאן לא כזה גדול, ולא מצדיק את הסיכון. התהפכות יכולה להיגמר באסון ובפגיעה בחיי אדם, מה עוד שהמעלה הזה הוא חלק מציר נסיעה שמטיילים בו ולא מעט, ולא איזה דד-אנד שמוביל לשום-מקום (כמו מעלה עמיעז למשל) שמגיעים אליו רק כדי לטפס, לסמן וי ומיד לרדת בחזרה.
מישהו שיכול ויש לו סמכות חוקית (ואני מתכוון לרשט"ג/מועצה אזורית וכו') צריך לקחת אחריות ולסדר את המעלה הזה.
-
תגובה להודעה: מעלה מרזבה - שיפור פשוט אך חשוב !!
אני שמח לתגובות של שרון ושל דרור,
א. יש הסכמה שהמעלה מסוכן והסיכון בו קיצוני ומיותר.
ב. יש הסכמה כי הוא חלק מציר חשוב.
ג. אם יש למישהו אפשרות ליצור קשר עם "מיישרי השבילים", שישלח אותם לשם.
אולי הפתרון יהיה לתקוע עמוד חשמל מעל המעלה כדי שחברת חשמל יפתחו את הציר ...
איפה כל אלה ששיטחו את מעלה עוזי [שלא הזיק לאיש..] , בדיוק כשצריך אותם ???
-
תגובה להודעה: מעלה מרזבה - שיפור פשוט אך חשוב !!
יוסי
דיברתי כרגע עם מנהל הערבה של הרשות, הוא אמר שאחרי החג ישפצו את המעלה, למרות שהמקום אינו שמורת טבע, כל הכבוד.
נמרוד
-
תגובה להודעה: מעלה מרזבה - שיפור פשוט אך חשוב !!
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
נמרוד - מערד
יוסי
דיברתי כרגע עם מנהל הערבה של הרשות, הוא אמר שאחרי החג ישפצו את המעלה, למרות שהמקום אינו שמורת טבע, כל הכבוד.
נמרוד
זה טוב, רק אני מקווה שלא ייסחפו יותר מידי עם השיפוץ... ;)
-
תגובה להודעה: מעלה מרזבה - שיפור פשוט אך חשוב !!
הבטחות זה טוב ויפה.
מחמאות יגיעו רק אחרי שבאמת ישפצו בצורה שתשאיר את המעבר מעניין אבל תבטל את הסיכון.
-
תגובה להודעה: מעלה מרזבה - שיפור פשוט אך חשוב !!
מצדי שלא ישאר מעניין מבחינת עבירות. מדובר במעבר חשוב שצריך להיות פתוח, ובמצבו היום רבים נמנעים מלעבור בו (כולל אני). ברגע שכבר הכשרת אותו, זה לא משנה מה רמת הקושי שלו, בעומק השטח יש מספיק דברים מעניינים מבחינת עבירות.
אגב, את המסלול הימני לא חסמו כלי צמ"ה, אלא שטפון שפירק לחלוטין את המפלון שהיה שם.
אסף.
-
תגובה להודעה: מעלה מרזבה - שיפור פשוט אך חשוב !!
בכל פעם שאני מטפס במרזבה אני מבטיח לעצמי שזו הפעם האחרונה ויותר אני לא בא לכאן אם לא ישפצו, כי זה לא שווה את הסיכון. דיבורים כמו חול, כל שנה אני מגיע שוב ושוב...
אתה בטוח שרק שיטפון הזיז שם את הסלעים העצומים ההם?
בפעמים הראשונות שהגעתי לשם, עוד בימי הסיקסים הלא נעולים בתחילת שנות התשעים, השפ"צ בצד שמאל הרתיע אותי, אז טיפסתי מהמפלון. אחר כך (לפני עשר שנים בערך) המפלון נהרס, וטיפסנו מימין עם שבירה חדה שמאלה והמשך טיפוס משמאל.
ממה שאני זוכר, זה נראה ממש כאילו הוזזו שם סלעים ספציפיים.
-
תגובה להודעה: מעלה מרזבה - שיפור פשוט אך חשוב !!
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דרור ברלי
בכל פעם שאני מטפס במרזבה אני מבטיח לעצמי שזו הפעם האחרונה ויותר אני לא בא לכאן אם לא ישפצו, כי זה לא שווה את הסיכון. דיבורים כמו חול, כל שנה אני מגיע שוב ושוב...
אתה בטוח שרק שיטפון הזיז שם את הסלעים העצומים ההם?
בפעמים הראשונות שהגעתי לשם, עוד בימי הסיקסים הלא נעולים בתחילת שנות התשעים, השפ"צ בצד שמאל הרתיע אותי, אז טיפסתי מהמפלון. אחר כך (לפני עשר שנים בערך) המפלון נהרס, וטיפסנו מימין עם שבירה חדה שמאלה והמשך טיפוס משמאל.
ממה שאני זוכר, זה נראה ממש כאילו הוזזו שם סלעים ספציפיים.
נמרוד, תודה על היוזמה. כל הכבוד.
אני מאמין שאם הובטח, העניין יטופל,
אישית, אני לא מחפש שם אתגר עבירות, שיהיה מחלף של כביש 6....
-
תגובה להודעה: מעלה מרזבה - שיפור פשוט אך חשוב !!
הדרך הזו היא קריטית וחשובה כמעט בכל טיול סיבובי שרוצים
לעשות באיזור, אני לא רואה סיבה לא לאפשר לכל אחד עם רכב סביר לטייל ללא צורך
בסיכונים מיותרים ,אפשר לטפל במעלה מבלי לפגוע בנוף ובצורה כזו שלא כל חורף יצטרכו
לטפל בו מחדש. הכשרת נתיבי נסיעה סבירים בכל המעלות הבעייתיים תעלה את כמות
המשפחות שיכירו את הנגב ויהנו מהמראות שלו.
המטרה היא לטייל ולהכיר את הנגב , ויסלחו כל המצ'ואיסטים שחושבים שרק אם
יש לך גדול אתה רשאי לעבור.
-
תגובה להודעה: מעלה מרזבה - שיפור פשוט אך חשוב !!
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
moshik999
הדרך הזו היא קריטית וחשובה כמעט בכל טיול סיבובי שרוצים
לעשות באיזור, אני לא רואה סיבה לא לאפשר לכל אחד עם רכב סביר לטייל ללא צורך
בסיכונים מיותרים ,אפשר לטפל במעלה מבלי לפגוע בנוף ובצורה כזו שלא כל חורף יצטרכו
לטפל בו מחדש. הכשרת נתיבי נסיעה סבירים בכל המעלות הבעייתיים תעלה את כמות
המשפחות שיכירו את הנגב ויהנו מהמראות שלו.
המטרה היא לטייל ולהכיר את הנגב , ויסלחו כל המצ'ואיסטים שחושבים שרק אם
יש לך גדול אתה רשאי לעבור.
לא מסכים איתך.
המטרה בין ההנאה היא גם האתגרים המפוזרים, זה מוסיף תבלינים לטיול, זה חלק מהחויה, בגלל אנשים כמוך ודיעות כמוך הופכים את הנגב לכביש 6...
אם אתה לא רוצה להסתכן, סע על כביש מצפה ותהנה מהנוף.
ציטוט:
ויסלחו כל המצ'ואיסטים שחושבים שרק אם
יש לך גדול אתה רשאי לעבור.
משפט מקומם ומגעיל!
נ.ב.
כן מסכים, שיש מה לעשות עם מעלה מרזבה, בגלל הסכנה המהותית שהוא משמש ובגלל מיקומו האסטרטגי בבניית צירי טיול שונים.
-
תגובה להודעה: מעלה מרזבה - שיפור פשוט אך חשוב !!
אפשר להכשיר בצידי הדרכים מסלולי עבירות לכאלה שאוהבים את זה.
מדובר רק בצירים חשובים שמאפשרים לטייל מבלי לעשות עיקופים גדולים.
-
תגובה להודעה: מעלה מרזבה - שיפור פשוט אך חשוב !!
אני מצטער זה באמת אמירה מוגזמת.אם הייתה אפשרות עריכה הייתי מוחק.
-
תגובה להודעה: מעלה מרזבה - שיפור פשוט אך חשוב !!
דרור,
השיטפון במקום פירק את המעבר הקודם, זה לא היה שטפון "סטנדרטי" אלא אירוע רציני לפי מה שזכור לי.
נשמע מוגזם?
אם תעבור בקינה שנה אחרי שנה תיווכח בהעלמותם של סלעים במשקל מאות ק"ג עד טון+ ומאידך הופעה של אחרים שנראים כמו נולדו במקום..
"גם הסלעים פרשו כנפיים"..
גם אני נמנע מהמעבר הזה, לא שווה את הסיכון, זה לא אתגר עבירות אלא סתם מקום מסוכן.
היות ואין מעבר נורמלי בסביבה הקרובה, מה שניתן לעשות הוא לרדת לערבה רק מצפון באזור חצבה ושות'.
לדעתי גם עיגון בקיר לא יעזור כי הוקטור שלו לא יהיה בניצב לזוית גלגול הרכב, ובמידה ורכב יתחיל להתהפך הכבל לא ימנע את ההתהפכות אלא רק את התדרדרות מטה לערוצון.
כדי שעיגון כזה יהיה אפקטיבי הוא צריך להיות מחובר לגג הרכב, ובמצב מתיחה כל העליה-לא פתרון מתאים למקום שכל תכליתו היא קישור בין 2 תאי שטח ואינו תחרות עבירות.
אתגרים יש מספיק במקומות אחרים.
לפני כמה שנים סידרו את המדרגה אבל כדרכן של מדרגות זה החזיק מעט זמן, הפתרון הנכון הוא למלא את המעבר הצפוני ההרוס בסלעים כבדים וחומר דק יותר בתור מילוי כדי שיחזיק גם אחרי החורף או לחילופין לסלק את הבולדרים הגדולים שחוסמים את היכולת לטפס במפלון.
-
תגובה להודעה: מעלה מרזבה - שיפור פשוט אך חשוב !!
דורון, בתור בעל מקצוע, דבר עם מי שצריך ברשות, לא יזיק להם ייעוץ (בהתנדבות כמובן). זה עדיף על הדרך הרגילה שלהם, של לשלוח שופליסט שיעשה מה שנראה לו - ובד"כ מחזיק מעמד לא יותר מעונה אחת.
כאמור, את הנגב צריך להשאיר כמו שהוא, אבל את המעבר החשוב הזה - טוב אם יכשירו.
אסף.
-
תגובה להודעה: מעלה מרזבה - שיפור פשוט אך חשוב !!
בתור אחד שחזר משם ממש אתמול.
למרות האזהרות כאן, שעל כולן אני מודה ובצדק המעלה מסוכן. החבר'ה שלי רצו לנסות...
מה יכולתי לומר !!!
אגב, זה באמת מה שקוראים "מעבר הכרחי" החיוני בטיולים באזור.
אז באנו מכוון הירידה. אכן מורד תלול שעיקר הבעיה שלו היא בשיפוע צד במדרגה האחרונה [כאשר באים מלמעלה]
אבל עם קצת בנייה [כי כבר יש שם די הרבה אבן שטרחו אחרים] ומכוון טוב , זו לא בעיה מיוחדת
לדעתי הדגש הוא על מכוון טוב.
לעלות זה כבר סיפור אחר כיון שהלחץ של הגלגל על האבנים יפרק את כל הבנייה.
אם אכן יסדרו שם , מה טוב . אם לא, אז לפי הבנתי אין צורך ביתד בסלע ממול אלא דווקא בשניים שלשה יתדות למטה מן הצד שימנעו מן האבנים לברוח הצידה , זה הכל.
זה יאפשר למלא אבן גדולה ובינונית וליצור את השיפוע למדרגה.
הבעיה היא לתקוע שם יתד יכול להיות שיש סלע מתחת.
תודות לכל המזהירים ובעיקר לשחר SOS4U , שטרח לטלפן אלי. ותודות לכל החברה שהשקיעו בבנייה כל אחד בתורו.
בועז
-
תגובה להודעה: מעלה מרזבה - שיפור פשוט אך חשוב !!
לעניות דעתי, לא צריך כלים כבדים.
כל מה שצריך זה לסדר את האבנים הנוכחיות פלוס קצת אבנים נוספות ושני שקי מלט.
האתגר היחידי, שכל הגוש הזה לא יחליק - הרעיון של יתדות הכי פשוט, אבל גם מצריך זהירות ע"מ שבשום מקרה, אם חלק מהאבנים \ בטון מתגלה, היתדות לא יחשפו ויגמרו את הצמיג.
אני מכיר את אחד האנשים שעושים לרשות את הפרויקטים של השבילים הרגליים בכל הנקיקים והמעלות (אותן ידיות ומדרגות פלדה שמעוגנות בסלע), וניתן להתיעץ איתו.*
בכל מקרה ההערה של איש הרשות לגבי העובדה שזה לא שטח שמורה, אומרת גם דבר נוסף - לא צריך רשות לבצע את העובודה לבד.
אם רוצים להתארגן ליום עבודה - אני בפנים.
דרך אגב, האתגר הגדול ביותר שאני רואה- איך חוסמים את המעלה ל 24 שעות עד שהבטון יתייבש?
-
תגובה להודעה: מעלה מרזבה - שיפור פשוט אך חשוב !!
אני יכול לחסוך לכם את כל ההתארגנויות.
יצרנו קשר עם רשות שמורות הטבע, ולמרות שהמקום אינו מוגדר כשמורת טבע, תיבחן האפשרות לטפל בו [ מתוך ההבנה שהמעבר חיוני להרבה מאד טיולים שעוברים באיזור] ובמהירות האפשרית.
אין לי עדיין לוחות זמנים אבל, אני מבטיח לעדכן בכל התקדמות שתהיה.
אני מאמין שעבודה יסודית / מקצועית, ע"י גורם שמוסמך לכך, תחזיק קצת יותר זמן מאשר "קצת אבנים, ושני שקי מלט"...
מקווה שכבר בשבועות הקרובים יהיה אפשר לעבור במקום [ לפחות בירידה] בביטחון יחסי ...
-
תגובה להודעה: מעלה מרזבה - שיפור פשוט אך חשוב !!
בועז-
גם בירידה יש סכנה- שהבניה תתפרק לך במהלך הירידה- ותמצא את עצמך הפוך בצד.
הצרה כמו שראית שחלק הוא סלע יציב וחלק בנייה רעורה שלא מחזיקה.
לדעתי,בהחלט עדיף שגוף כמו הרשות יקח על זה אחריות.
התארגנות לעיגון המקום בהחלט מבורכת.
גם אנחנו חשבנו בעבר לרדת לשם עם ציוד ולסדר את המקום. (ציוד מתאים יש, ידיים עובדות יש ורצון לתרום- תמיד יש)
אבל אני לא רוצה לחשוב על מצב שאיזה ג'יפ שיעלה שם יתהפך כתוצאה מהתפרקות הבניה -
ואז מישהו עוד עלול לתבוע אותך על העבודה הרשלנית או השם יודע על מה...
ואם גורם ממוסד כלשהו לוקח אחריות אבל צריך זוג ידיים או טפהל'ה - אני כאן.
-
תגובה להודעה: מעלה מרזבה - שיפור פשוט אך חשוב !!
החשיבה צריכה להיות הפוכה
לא לבנות משהו שיכול לההרס
אלא ליישר את המדרגה והשיפוע
המסלולים האלה לא נוצרו ע"י הטבע הם נפרצו בעבר בעיקר בעבודת ידיים ,ואפשר לשפר אותם בצורה מקצועית
במקומות המסוכנים.
-
תגובה להודעה: מעלה מרזבה - שיפור פשוט אך חשוב !!
ליישר את המדרגה לא יעזור לאורך זמן, זה נעשה בעבר ולא החזיק מסיבה פשוטה, יחידת הסלע במקום, המהווה את המדרגה ומשתרעת בזוית ביחס לכיוון העליה, לכיוון צפון לערוץ שפרץ וחתר בנקודת החולשה של הסלע.
המשמעות היא שהבליה/התפרקות שלה תמיד תהיה באלכסון ותמיד תיצור שיפוע צד בעליה/ירידה.
זה או ליצוק מגלש בטון מאסיבי שיבטל את המדרגה, שצריך לכלול בתוכו עיגונים ליחידת הסלע מלמטה וחיזוק משמעותי לצד המפל, למניעת התחתרות בשטפון הבא, או לסדר את המפל בצד הצפוני, שם הבלייה אולי תיצור מדרגה קשה לעלייה אבל לא אלכסונית.
-
תגובה להודעה: מעלה מרזבה - שיפור פשוט אך חשוב !!
ירדתי שם ביום ראשון.
המדרגה נראית כרגיל. אני חולק על זה שהיא מהווה סיכון ממשי בירידה. הסטטיסטיקה כאן לא משקרת. מישהו מכיר מישהו שהתהפך בירידה? בעליה כולם מכירים...
זה לא שהיא לא בעייתית בירידה, אבל לא יותר מהרבה מקומות אחרים. אם בונים נכון ויורדים חכם אין סכנה.
לא כך בעלייה, שם גם בנייה נכונה ומאסיבית, רכבים טובים, נהגים מנוסים, שיקול דעת ולמרות זאת רבים וטובים עדיין מגיעים יותר מדי למצב של כמעט או חמור מזה.
מה שלא יעשו שם, אני רק מקווה שזה לא יהיה מאסיבי ובלתי הפיך. אני לא רוצה לראות את המעבר הזה סלול עם בטון ומלט. אם זו הדרך היחידה אז מבחינתי עדיף שיישאר כמו שהוא.
-
תגובה להודעה: מעלה מרזבה - שיפור פשוט אך חשוב !!
אף אחד לא רוצה לראות את המעבר הזה "סלול".
אבל המעלה הוא חלק מציר פעיל מאוד, שנוסעים בו לא רק פריקים של עבירות וסכנות, אלא גם ובעיקר - מטיילים עם משפחות וילדים. ואף אחד לא רוצה לראות ובוודאי לחוות - רכבים מתהפכים ואנשים שנפגעים.
אם מעלה עוזי הוא דוגמא מצויינת לשיטוח פראי שלא לצורך, מעלה המרזבה/שלוחת צלמון הוא דוגמא לא פחות טובה למקום שזועק שישטחו אותו - רק קצת, מספיק כדי למנוע/להקטין סיכון. לפני שיקרה אסון.
-
תגובה להודעה: מעלה מרזבה - שיפור פשוט אך חשוב !!
יונתן,
זה לא רציני להגיד על מעלה/מעבר זה או אחר שהוא לא מסוכן רק בכיוון אחד.
אתה באמת יכול לשלוט או בכלל רוצה לשלוט באיזה כיוון עוברים בו?