תיקוני מערכת היגוי כתוצאה מהגבהה
אחרי הRUF אני נתקל בכמה תופעות מרגיזות מאוד, שאחת מהם משותפת גם לכל מי שמערגל את הקפיצים שלו משמעותית: השינוי בזוית בין הדראג לינק והרצפה יוצר במפ סטיר וחוסר סימטריות בסיבובי ההגה (יותר לשמאל).
הפתרון המוכר הוא הנמכת הפיטמן (3'' במקרה שלי). אני שואל למה לא דרופ דראג לינק?
למה אין כזה דבר? מה מונע ממני לעשות S בדראג לינק שלי (לייתר דיוק, לבנות חדש)? זה לא יפתור את אותן הבעיות שיפתור לי דרופ פיטמן? זה הרבה יותר פשוט וזול מבניית (או קניית) דרופ פיטמן.
הסיבה היחידה שאני מצליח להעלות בדעתי היא התפוחים, שבעצם ישנו את את מצב הדראג לינק הזה ביחס לרצפה - יש לו תנועה על ציר רוחבי, תנועה שאיננה רלוונטית לצינור עגול אבל תהיה רלוונטית לצורה החדשה. האם זו הסיבה?
אני לא מגביל את הכותרת לנושא משום שיש לי הרגשה שעוד יהיו לי הרבה שאלות בקרוב לגבי HI STEER וכד'.
חוזר: תיקוני מערכת היגוי כתוצאה מהגבהה
לא של סופה, של סיקס. של סופה לא מתאימים, מעגל חלוקה שונה.
זרוע פיטמן מונמכת לא ניתן, למיטב ידיעתי, להשיג בארץ. זה גם לא הגורם לבעיית השיוט; הגורם נעוץ כלל הנראה באופן שבו הגבהת, לכן אם תוכל לפרט מה בדיוק עשית זה יעזור.
חוזר: תיקוני מערכת היגוי כתוצאה מהגבהה
הגבהתי על ידי עירגול קפיצים והארכת שאקלים.
חוזר: תיקוני מערכת היגוי כתוצאה מהגבהה
הארכת השאקלים היא האשמה העיקרית. תחשוב על מוט באורך מטר שקצה אחד קבוע לרצפה והמוט ניצב לה. אם אתה תזיז את המוט כמה מעלות כך שהוא כבר לא ניצב, הקצה הלא קבוע יזוז מעט. אם תזיז מוט אחר שאורכו 100 מטר את אותה כמות מעלות אתה תקבל תנועה הרבה יותר גדולה בקצה המוט. זה בדיוק מה שקורה כשאתה מאריך את השאקל - אתה מאריך את המוט (הדוגמא הייתה קיצונית למען ההבנה, ברור שזה לא אותו יחס כאן) ולכן הקצה זז יותר.
כשאתה מסובב את ההגה הגלגלים מגיבים באותה המהירות, אבל מכאן והלאה נכנס ההבדל. קודם הגלגלים הסתובבו ותו"כ זה הסרן זז (אם פנית ימינה, הסרן זז שמאלה. לא ניכנס למתי בדיוק הסרן מתחיל לנוע ביחס לרכב) כמות מסויימת שיצרה לך עיכוב קטן, מה שאתה עד היום הגדרת כנורמלי. היום הסרן זז הרבה יותר, אז לוקח יותר זמן עד שאתה מקבל תגובה מההגה, אז נוצר לך עיכוב בסיבוב. בעת נסיעה על כביש מהיר, הסיבוב הוא מאוד קטן ולכן התנועה המועטה של הסרן לוקחת הרבה יותר זמן, זה מתורגם אצלך לשיוט לא נורמלי.
מה המרחק בין חור לחור בשאקלים?
חוזר: תיקוני מערכת היגוי כתוצאה מהגבהה
אני מדבר על חופש בהגה שהיה גם לפני ולא הגדרתי אותו כנורמאלי, והיום הוא הרבה יותר לא נורמאלי, הג'יפ מטייל בכביש ימינה ושמאלה הרבה מאוד, בלי שזה מורגש בהגה בכלל.
מרחק החורים הוא 14 ס"מ (אני יודע שזה קצת הרבה אבל אני לא מאמין שרק מפה נובעת הבעיה)
חוזר: תיקוני מערכת היגוי כתוצאה מהגבהה
החרפת הבעיה נובעת ישירות מהאורך של השאקל, לא משום דבר אחר. אף אחד לא יכול להצביע על מספר מדוייק שממנו השיוט נהיה בלתי סביר, אבל מקובל לומר שתוספת של מעל 30% היא לרוב יותר מדי. המרחק המקורי היה 70 או 75 מ"מ, דהיינו המרחק המקסימלי הרצוי איננו עובר את ה11 ס"מ וכנראה גם לא מגיע אליו. ישנם גם גורסים רבים בזכות תוספת מרחק של לא יותר מ2 אינץ', דהיינו לא יותר מ12 ס"מ. כך או כך, אתה הרבה מעבר.
אם יש לך בעיות במערכת ההיגוי בלי קשר להגבהה, תקן אותם בלי קשר להגבהה. השינוי בגובה של הדראג לינק ייצור לך באמפ סטיר, לא שיוט, לכן דרופ פיטמן כן נדרש אבל לא יפתור לך את הבעיה של השיוט. אמרנו בעבר ונאמר שוב, הגבהת ערגול ושאקלים היא ההגבהה הזולה, הפשוטה והגרועה ביותר שיש להוציא אולי את הבודי ליפט. זכותך לבחור בה, אבל זה המחיר.
חוזר: תיקוני מערכת היגוי כתוצאה מהגבהה
זה התקציב שיש כרגע...
מה לגבי הסבה להגה כח של ויטרה?
בכל הדיון זה לא הועלה, לא שווה?