יש לי טראנו דיזל אוטומט שנת 2002.
בכל עליה המזגן מפסיק לקרר גם כשהרכב לא מתאמץ .בירידות המזגן עובד סבבה.
בוצע בדיקת גז והחלפת פילטר למזגן , ע"פ איש המזגנים לא היה חסר גז והמזגן תקין.
מה צריך עוד לבדוק וכיצד?
Printable View
יש לי טראנו דיזל אוטומט שנת 2002.
בכל עליה המזגן מפסיק לקרר גם כשהרכב לא מתאמץ .בירידות המזגן עובד סבבה.
בוצע בדיקת גז והחלפת פילטר למזגן , ע"פ איש המזגנים לא היה חסר גז והמזגן תקין.
מה צריך עוד לבדוק וכיצד?
מאוור של המזגן? נבדק?
אולי הוא לא עובד וברגע שהאוטו מתאמץ בעליה אז קודם כל המזגן מתנתק כדי לא להעמיס על המנוע
כשאתה אומר מפסיק לקרר למה אתה מתכוון
זרימת האויר הקר נפסקת ובמקומה אתה מקבל אויר חם
מדחס המזגן מתנתק ?
המדחס ממשיך לעבוד אבל המערכת לא מקררת
איציק
הייתי מחפש מגע חשמלי רופף, או חוט שכמעט קרוע ושינוי הזווית מזיז אותו קצת ...
מה אומר מד החום במצב הזה?(כמו שאני מכיר טראנו,בטח צועק הצילו...)
דבר שני - מה,עוד לא התקנת ברז לניתוק החימום הפנימי?!
טל.
שהתכוונתי מפסיק לקרר התכוונתי לכך שתפוקת הקור ירדה משמעותית אך בוודאי לא יוצא אויר חם.
המאוורר נבדק והוא נכנס לפעולה, אני לא יודע להגיד אם הוא מפסיק את הפעולה שהמנוע קצת מתאמץ. לא חושב שהרכב מתאמץ בכל עליה.
מה קובע למאוורר מתי להיכנס לפעולה ? האם יתכן שהוא נכנס לעבודה מאוחר ?
החום מנוע לא עולה אפילו בקצת , עומד על השליש קבוע.
המכונאי שלי ביצע בדיקה מקיפה של מערכת הקירור ברכב , בוצע ניקוי רדיאטור שהיה סתום רק ב 20% וכעת היא תקינה לחלוטין.
אצלי ברכב (תוספת של הבעלים הקודם - רענן) יש חיווי מתי המאוורר של המזגן פועל.
זה קל לביצוע, אפילו אם תשאיר נורה פרוביזורית לתקופת הבדיקה.
כך תוכל לזהות את אופי הניתוק של המערכת, אם בכלל. (אולי תגלה שיש ניתוקים גם בזמן אחר או מגע רופף)
אם יש דרך (אין לי מושג) לקבל חיווי על הפעלת המדחס עצמו - מה טוב
כנראה שהמנוע מתחמם, אפילו בצורה כזו שלא רואים על מחוג חום מנוע,
אבל כן בצורה כזו שגורמת למדחס להתנתק כדי להוריד עומס.
תבדוק למה מתחמם
בהצלחה
מה גורם למדחס להפסיק את פעולתו? האם יכול להיות שהוא מפסיק את פעולת המדחס מוקדם ממה שצריך?
שמע היה לי בעיה כזו ועדשמצאתי חבל על הזמן דבר פשוט בדוק אם האפס לא משוחרר של המאוורר ואז פעם עובד פעם לא עובד אדם
הינה הניסיון שלי:
הסימפטומים שלי היו דומים, לבסוף הבעייה היתה בקלאץ של המדחס, תחת עומס מסויים הוא היה מיתנתק.
אני לא *חושב* שאתה אמור להוסף ברז - בדגמים האלה הייצרן הוסיף אותו.
בכל מיקרה אם אתה צריך להשקיע סכום רציני, אזיי כדאיי להתקין מערכת חדשה, לא מקורית ומשופרת.
רבין
מה זה אומר בעיה בקלאץ' של המדחס, הלך המדחס?
איך המזגן יודע מתי המנוע מתאמץ? האם אפשר לנטרל את זה או להחליף לפחות רגיש?
ד"א יש לי ברז.
בדרך כלל המדחס מפסיק לעבוד כשהמנוע מתחמם. אצלי סידרתי מעקף לוונטה של המזגן והיא עובדת כל פעם שהמזגן עובד, ללא קשר ללחץ. כל פעם שמדליקים את המזגן המאוורר נכנס לפעולה ומסייע בקירור המנוע.
ה-ECM מתוכנן לנתק את המדחס בזמן עומס(הוא "יודע" על העומס מנתוני ה-MAF וה-TPS)
ז"א אם אתה סוחט את הדוושה עד הסוף אל תתלונן שהמדחס מתנתק לו...
כמובן גם במצב שטמפ' המנוע גבוהה מעל ערך מסויים,המדחס יתנתק.
אם בעליות ממושכות המחוג לא עולה מעבר לשליש,אז או שרגש החום לא תקין או שהתכוונת לשליש מהסוף או שזה לא טראנו ;).
ד"א היכן ממוקם הברז המקורי של היצרן ואיך הוא נשלט?
טל.
אתה טוען שכל הטרנואים מתחממים ?אז כנראה שלא במקרה שלי,המכונאי שלי נסע עם הרכב מחובר למחשב ולא ראה התחממות.
מצב שהמחוג עובר לשליש האחרון זה נראה לי התחממות משמעותית שלא ניתן להתייחס אליה כמצב תקין.
אני יכול להבין שברגע שנותנים גז מתנתק המזגן כדי להעביר יותר כוח למנוע, אומנם זה דפוק בארץ שלנו.אני מעדיף שהרכב יסחוב קצת פחות ויהיה לי נעים.
אם אני אגרום למאוורר לעבוד כל הזמן או בשליטה ידנית,זה אכן יכול לשפר את תפוקת המזגן?
האם ניתן לנתק את המזגן מתלות במנוע ? מישהו עשה זאת?
יגעת ומצאת ,תאמין.
אכן זהו הברז המדובר(לא הייתי בטוח לכן הסתכלתי אצלי בזום רציני).
הברז הזה נראה לי מקור לצרות,בספק רב אם מצליח לסגור
לחלוטין את מעבר המים,
וגם אם צריך מעבר מים טוב,אני מתאר לעצמי שהוא רק יפריע.
מה גם שאין שליטה ישירה עליו.
אני התקנתי ברז כדורי על צינור הכניסה למערכת היוצא מבית התרמוסטט.
עם הברז הזה אין משחקים כשאתה רוצה לנתק את החימום בקיץ אתה סוגר
אותו ואתה יכול להיות בטוח שטיפת מים לא תגיע
למקרן(רדיאטור חימום),וכשאתה רוצה להתחמם בחורף או יותר חשוב להפשיר
את האדים מהחלון,אתה פותח אותו ואתה בטוח שהחימום יעבוד במלוא תפוקתו.
המלצה שלי למי שכבר קיים אצלו ברז שכזה ומתחיל
לעשות לו צרות,לנתק,לבטל,לעקור,להעלים,
ורק אח"כ להתקין את הכדורי.
טל.
הברז קיים בוודאות ונמצא במצב סגור.
יש דרך לבדוק את חיישן החום מלבד להחליף אותו?
כפי שאתה מתאר שזה מצב טבעי שהחום עולה בעליות ארוכות,יוצא מצב שאין סיבה שהמזגן יעבוד ויקרר בעליות וכול בעלי הטראנו סובלים מבעייה זהה לשלי.
לא הבנתי אם שליטה ידנית על הוונטה תשפר את המצב?
למה לדעתך מיותר לשנות את הפיקוד על המדחס אם נוצר מצב של חוסר הנאה עד סבל מהמזגן?