-
צמיגים ומשרד התחבורה
לא נמאס לכם הקרקס שמתנהל במדינה הנאורה הניקראת ארץ ישראל?
הנה הסיפור:
מתוך ניסיון לגלות מה מידות הצמיגים המאושרות להתקנה על הרכב שלי - גראנד צירוקי 98 - פניתי למכון רישוי ושם נאמר לי כי המידות המאושרות הן המידות הכתובות ב Auto Data שזהו כמעין קטלוג האמור להכיל את נתוני כל הרכבים בעולם החל ממנועים רגשים וכו ועד לשירטוטים חשמליים וכו וכולל מידות צמיגים.
ובכן הלכתי לבדוק מה כתוב שם ולתדהמתי ראיתי ש...........
הצמיגים האורגינליים של הרכב איתם יצא מהיצרן ואיתם הגיע לארץ והם הרשומים ברישיונו כלל לא מופיעים שם אתם מבינים את זה? ועל הקטלוג הזה מסתמך משרד התחבורה שלנו על מנת לאשר צמיגים או לא לאשר צמיגים לרכבים במדינה.
מי שם את Auto Data כסמכות הקובעת בעניין בכלל?
לך תבין את טיפשי משרד התחבורה שלנו אבל במדינה עם כל כך הרבה תאונות ובעיות תחבורה שהמשרד האחראי עליה נחשב למשרד נחות זה כניראה לא פלא שכך הדברים מתנהלים
ותחשבו על זה....
-
תגובה להודעה: צמיגים ומשרד התחבורה
אני במקומך הייתי הולך לעשות שיעורי בית....
דווקא ההחלטה הזו היא מהיותר סבירות ומקצועיות שישנן במשרד התחבורע.
-
תגובה להודעה: צמיגים ומשרד התחבורה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
omri_t
אני במקומך הייתי הולך לעשות שיעורי בית....
דווקא ההחלטה הזו היא מהיותר סבירות ומקצועיות שישנן במשרד התחבורע.
איזה שעורי בית אתה רוצה שאני אעשה? מידת הצמיגים המקוריים של הרכב שלי לא נימצאת ברשימת המידות המותרות שם. מה עוד יש פה לדבר? מה עוד יש פה ללמוד?
ורק לידיעתך יש בידי את המפרט המלא - מ Jeep - של הרכב כפי שעזב את המפעל ואלו הן מידות הצמיגים, אם ברצונך לרמוז שאולי מישהו החליף שינה אותם ברישיון.
-
תגובה להודעה: צמיגים ומשרד התחבורה
ועוד משהו ששכחתי - בספר הרכב שלי מופיעות עוד כמה מידות שאינן רשומות ב Auto Data המהולל.
-
תגובה להודעה: צמיגים ומשרד התחבורה
מותר ליבואן לרשום בהוראת הרישום של הרכב מידות שונות ממה שמופיע באוטודאטה.
קח בחשבון שבמקרים רבים האוטודאטה מתייחס לגרסאות האירופיות של הרכב, ולא לגרסה האמריקאית.
אסף.
-
תגובה להודעה: צמיגים ומשרד התחבורה
הכל טוב ויפה ולכן אין להיסתמך על אוטו דטה ולראות בו סמכות כלשהי לקביעת מידות צמיגים מאושרים אתה רק מחזק את הטענה שלי.
ובכלל אוטו דטה זהו מוצר מסחרי כמו עוד מוצרים דומים עם מטרות רווח כשל כל מוצר מסחרי אחר האם נערך איזה מכרז לקביעת מיהו המוצר המסחרי שיקבל את הסמכות להיות הקובע בנושא הזה?
אני יודע על הרבה פנצריות שקנו את האוטו דטה רק בגלל הסיבה שהוא נקבע ע"י משרד התחבורה כסמכות בנושא הצמיגים, האם נערכה בדיקה רצינית לגבי אמינותו בכלל ואמינותו בפרט מול מוצרים אחרים בתחום?
-
תגובה להודעה: צמיגים ומשרד התחבורה
אתה מעלה שלוש טענות שונות. האחת, על עצם העובדה שהמשרד מתייחס לאוטודטה כאל "תנך". זו אולי בעיה, אבל זו אינה "חוסר מקצועיות" - דווקא חשוב שיהיה מסד-נתונים אובייקטיבי וגלוי, במיוחד כשעוסקים בפקידים ובירוקרטיה. השניה, על חוסר-דיוק או חסרונות של האוטודטה - זו תמיד בעיה, אבל כנראה שאינה באשמת המשרד והיא נובעת בכלל מהפער בין האירופי לאמריקאי. השלישית היא לגבי הבחירה באוטודאטה - כאן העניין ברור: בוקר טוב ידידי - אתה חי בחברה קפיטליסטית שבה המוצר המסחרי שולט בנכס הציבורי! הדוגמה הטובה ביותר היא שליטתו של השמאי יצחק-לוי בשוק הרכב..גרוע ומבחיל, אבל הבעיה כאן הרבה יותר עמוקה מחוברת כזו או אחרת.
אין ויכוח שכל ההתנהלות של הרשויות בנושאי רישוי, מידות, ייבוא וכד', היא מעצבנת, מקפחת, לא צודקת וחסרת הגיון - אבל לפחות היא אובייקטיבית על הנייר. וכיצד אתה מציע לחלץ את משרד התחבורה מעליבותו?
חן
-
תגובה להודעה: צמיגים ומשרד התחבורה
כולנו רוצים איזה מין מצב אוטופי שכל אחד יוכל לעשות ברכב שלו מה שבא לו... אבל תהיו רציניים, אתם יודעים למה זה יוביל, וזה לא יכול לעבוד ככה. זה לא צודק? יכול להיות, אבל אפילו באמריקה שבה "הכל מותר" יש איזה שהם קריטריונים ויש גם חוקים - וחוקים לא באים לעשות צדק אלא לעשות סדר.
אנחנו חיים בחברה אנושית, ומוכרח להיות קריטריון שלפיו דברים מתנהלים. המצב שבו אין קריטריון ברור וכל בוחן יפסוק כטוב בעיניו, הוא הרבה יותר גרוע... אם ענף הרכב הישראלי עובד לפי תקינה אירופית, אז אוטו-דאטה הוא סוג של קריטריון. אידיאלי? ממש לא. חסר בו מידע? יכול להיות. אבל זה יותר טוב מכלום.
הפתרון האידיאלי שאני הייתי רוצה בתור התחלה, הוא התייחסות להוראות היצרן (ולא היבואן) כבסיס להכל. אם היצרן מציע לדוגמה כמה מידות צמיגים אפשריות בדגם רכב מסוים, אז שכולן יהיו חוקיות ומותרות, וליבואן - כנציגו של היצרן בארץ, לא יהיה שום פתחון פה בעניין. הוא יצטרך לגבות את כל מה שהיצרן מתיר ומאפשר לעשות ברכב.
בנוסף, הייתי רוצה לראות כאן גוף חיצוני, מקצועי, פרטי - מין מעבדה מוסמכת שכל מי שיבצע ברכב שלו שינויים וירצה שיישאר חוקי לכביש, יגיע אליו כדי לעבור בדיקה מקצועית (שתעלה כסף, ולא מעט) ושם יאשר מידות צמיגים חריגות, שינויי מתלים וכו'. במקום כזה יעבדו מהנדסי רכב, אנשים מקצועיים והכי חשוב - אובייקטיביים. תפקידם יהיה לבדוק כמו שצריך ולוודא שהרכב המשופר נשאר בטיחותי: יציב, נשלט, מסוגל לבלום ולפנות כמו שצריך והעיקר - לא לנפנף את הלקוח שמגיע אליהם בתואנות של "לא חוקי" אלא להסביר ללקוח ולהדריך אותו מה הוא צריך לבצע כדי שהרכב יעבור בהצלחה וכן יהיה חוקי. החתימה שלהם תהיה מחייבת - ולכן הבדיקה הזו תהיה אובייקטיבית ומקצועית על הקשקש וגם תעלה כסף בהתאם. ואם מישהו מודאג מההוצאה הכספית, שיתנחם בעובדה שרכב משופר שקיבל אסמכתא כזו יהיה לא רק חוקי למהדרין אלא מין הסתם גם יהיה שווה הרבה יותר במעמד המכירה.
-
תגובה להודעה: צמיגים ומשרד התחבורה
לא מבין על מה הטענה, למיטב זכרוני מה שמופיע באוטודטה לגרנד ZJ הם בדיוק המידות שהרכב מגיע איתן.
בפעם האחרונה שבדקתי אפילו הצליחו להפריד בין השנתונים ... "15 עד לשנת 95 ו "16 החל ב 96...
האם משהו השתנה מאז ? מהן המידות שראית ?
-
תגובה להודעה: צמיגים ומשרד התחבורה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
sos4u
לא מבין על מה הטענה, למיטב זכרוני מה שמופיע באוטודטה לגרנד ZJ הם בדיוק המידות שהרכב מגיע איתן.
בפעם האחרונה שבדקתי אפילו הצליחו להפריד בין השנתונים ... "15 עד לשנת 95 ו "16 החל ב 96...
האם משהו השתנה מאז ? מהן המידות שראית ?
כן דבר איתנו במספרים...
-
תגובה להודעה: צמיגים ומשרד התחבורה
זה אסור כמו בגושים והמבין (ברלי) יבין....
-
תגובה להודעה: צמיגים ומשרד התחבורה
למיטב זיכרוני לא היו שם מידות עם אופן 16 אינץ בכלל אלא רק 15.
יכול להיות שהאוטודטה לא היה הכי עדכני לא יודע לא בדקתי מה שמחזיר אותנו לנקודה שאם רוצים להישאר מעודכנים צריך לשלם לאוטודטה מה משרד התחבורע שלנו דואג לפרנסתם של מחברי אוטודטה?
-
תגובה להודעה: צמיגים ומשרד התחבורה
לדרור
אני בהחלט לא רוצה מצב שבו כל אחד יעשה מה בא לו אבל כמו שאמרת שיהיה גוף מרכזי מקצועי אמיתי ולא "הגאונים" כמו שניתקלתי במשרד התחבורה שיקבע את הדברים מתוך ידע מקצועי ולא מתוך רצון לכסת"ח.
ולגבי הגאונים של משרד התחבורה אני אפרט:
צמיג במידה 245/75 R 15 הוא המקביל לצמיג במידה 30X9.5 R 15 באינצים בקרוב של מילימטרים ספורים בלבד
הבה נחשב 245 רוחב סוליה - 9.5 אינץ זה 241.3 הבדל של 3.7 ממ
גובה הצמיג יוצא בחישוב פשוט 29.5 אינץ - 30 אינץ גדול בחצי אינץ שזה בערך 12 ממ ואם נבדוק נגלה שבדרך כלל מידת הקוטר הכללי קטנה מהמצוין על הצמיג בין 0.2 0.5 אינץ מה שמצמצם את הפער.
הלכתי לבוחן הראשי בספר הרכב שלי היתה כתובה המידה 245 75 R 15 והבוחן בחוסר רצון גלוי אמר שהוא יאשר את זה אבל רק אם על הצמיג יהיה כתוב בדיוק זה ולא המידה המקבילה באינצים. מה הטיפשות הזאת מה משנה באיזה יחידות רשומה המידה אם זו אותה המידה מה אתה מאשר גודל או יחידות מידהת אם אני אתן למישהו אינץ של חבל או 25.4 ממ של חבל זה לא אותו הדבר? כניראה שאצל גאוני משרד התחבורה זה לא!
-
תגובה להודעה: צמיגים ומשרד התחבורה
אתה לא חושב שאתה מגזים ? !!
גם שידעו לקרוא ולכתוב (בגושים) וגם שידעו לעשות המרה בין יחידות מידה .
מה עוד אתה רוצה שיהיה להם 12 שנות לימוד ? חוצפן! ! ! .
-
תגובה להודעה: צמיגים ומשרד התחבורה
for the record
המידה לבדה לא מספיקה. אין דינו של צמיג P כדינו של צמיג LT או C.
וזו רק דוגמה.
יש עוד הרבה נתונים להמיר, והפקידים לא רוצים להתעסק בזה - זה דורש מקצועיות. לכן הכי קל לומר שאסור הכל.
ההצעה שדרור מעלה על הכתב הוצעה פעמים רבות על ידי גורמים שונים, וככה זה עובד ברוב מדינות מערב אירופה.
אסף.
-
תגובה להודעה: צמיגים ומשרד התחבורה
לא נראה לי שיש שם במשרד התחבורה כל הבנה למה LT P וכו אומרים. ההיתיחסות שלהם היא רק למידה ולא נראה לי שבודקים בטסט קודי עומסים וכו מה גם שזה לא מופיע ברישיון הרכב ולכן אני לא בטוח בכלל שרכב שאמור לקבל צמיגים נגיד של קוד מהירות V ואני אשים את אותה מידת צמיג אבל עם קוד מהירות אחר זה יזיז למישהו שם במכוני הרישוי דהיינו במקום צמיג 245/60 VR 15 אני אשים 245/60 R 15.
האמת היא שכבר יצא לי מהאף כל ההתנהלות של המדינה הזאת בנושאי רכב ותחבורה. מי שאמורים להיות הממומחים בנושא לא מבינים בזה יותר מידי הנה עוד דוגמא:
למה יש דרישה שרכב מעל 15 שנה יביא אישור בלמים ממוסך? מה הטיפשות הזאת? או שאתה יודע לבדוק בלמים או לא?
מכוני הבדיקה הם אלה - לעניות דעתי - שבסופו של עניין בודקים את עבודת המוסך אז אם לפתע המכון מאמין למוסך שהוא בדק וזה תקין לפי אותו הגיון לא צריך בכלל מכון בדיקה המוסך המטפל יתן אישור תקינות וזהו, למה אני צריך להיות מטורטר פעמיים ונבדק פעמיים?
-
תגובה להודעה: צמיגים ומשרד התחבורה
ביבי, מכיר דון קישוט? ההוא שהתעקש להילחם בטחנות רוח?
למה, למה ולמה. גם הבן שלי בן שנתיים ותשעה חודשים שואל כל הזמן למה. אז אני מסביר ומסביר, אבל בגלל שהוא קטן ותמים ועוד לא התנסה בעובדות החיים, לא תמיד ההסברים מסתדרים לו, אז הוא לא מפסיק לשאול. אני מודה שלפעמים, כשנמאס לי מהניג'וס - אני עונה לו בפשטות "ככה".
אז כן. ככה. ככה זה במדינה הזו.
מה אתה מצפה מהם - פקידונים של משרד ממשלתי שהם כולם מינויים פוליטיים, עסקנים קטנים, חברי מרכזי מפלגות שצברו כוח וקיבלו ג'וב. לא, בד"כ הם לא אנשי מקצוע. לפעמים יש ביניהם אפילו אנשים שבאו מהרחוב - באסטונרים, תגרנים בשוק, מאכערים קטנים, שפשוט ידעו למי ללקק במשך שנים, למי להיצמד ולמי לעזור, והנה הגיע היום - קיבלו סוף-סוף ג'וב נחשק ועלו לגדולה. כאלה מין. בשביל זה יש להם יועצים, ותראה איזה מין יועצים. אז אתה מצפה מפקידון כזה לדעת כמה מ"מ זה אינץ'? אולי לדעת לשלוט בטבלאות המרה? עבד כי ימלוך, מה פתאום שהוא בכלל יענה לך?
ולמה אתה מצפה שטבלאות המרה פשוטות כאלה יהיו בכל מכון רישוי? למה להקל אם אפשר להקשות, באמת למה? ככה. הבוחנים הם ראש קטן, והם לא מוכנים לקחת אחריות על שום דבר ואני מבין אותם. במדינה שבה כלבוטק ומפקחי משרד התחבורע מזמזמים סביבך ללא הפסקה ועורכי דין ותביעות על כל שטות מנהלים את סדר היום, ככה זה. לא בטוח שבמקומו ובמצבו של הבוחן הזה, אתה או אני היינו מתנהגים אחרת.
לעניין אישור בלמים לרכב מיושן ושני טסטים בשנה - אין לזה שום קשר למצב הרכב. זה מגיע מהרצון המוצהר של המערכת להקשות על חייו של בעל רכב ישן. נכון - להפוך את אחזקת המכוניות הישנות ליקרה וקשה יותר ויותר משנה לשנה וכך להוריד מכוניות ישנות מהכביש. למה? בגלל כל מיני סיבות - בטיחות, איכות סביבה וכו'. האם זה צודק? ממש לא, אבל זה נושא לויכוח נפרד. תגיד תודה שאלה הסנקציות היחידות כי בלא מעט ארצות אחרות המצב גרוע בהרבה.
-
תגובה להודעה: צמיגים ומשרד התחבורה
דרור
כל מילה אמת. אבל בחלק מזה אנחנו - העם - אשמים בזה שאנחנו לא מסוגלים - בנושאים גדולים כקטנים - להתארגן ולעשות בלגן כזה שיחיב את השלטונות לשנות ולהישתנות. אנחנו עם שפשוט מקבל את הגזרות ולא נוקף אצבע חוץ מלהיתלונן ככה בפורומים או בדלת אמותינו.
אז אולי הגיע הזמן שנתארגן ונבלגן וניצעק עד שישמעו.
ותחשבו על זה...
-
תגובה להודעה: צמיגים ומשרד התחבורה
טוב, נו.
אני אומר את זה כבר שנים, אבל למי אכפת.
פעם ראו לזה "לדפוק על שולחנות". אחר כך קראו לזה "לשרוף את המועדון".
אבל זה עם אדיש וטיפש.
בחייך, חייל מופקר כבר 1642 יום בעזה, ולאף אחד זה לא מזיז.
רבע מהילדים במדינה הזו מתחת לקו העוני, ולאף אחד זה לא מזיז.
מיסים חדשים כל שני וחמישי. עוד שבוע - מס חדש ונוסף על הדלק.
וזו רק ההתחלה. הרשימה עוד ארוכה. שאני אמשיך?
זה מכניס את העוולות של משרד התחבורע לפרופורציות.
כדי שדברים יזוזו כבר לא מספיק לדפוק על השולחן ולשרוף מועדון. צריך לשרוף הרבה יותר מזה.
-
תגובה להודעה: צמיגים ומשרד התחבורה
מסכים מסכים אז מה עושים? חורקים שיניים וממשיכים או שמא מנסים לארגן משהו?
אולי מתוך ניסיון מוצלח לשנות משהו במשרד התחבורע התהליך ימשיך ויתגלגל גם הלאה לנושאים יותר גדולים.
אתה יודע לפעמים צריך להתחיל בקטן כמו שמתחילים לנגן אי אפשר ישר לקפוץ לנגן סימפוניות של מוצארט צריך להתחיל בדברים הפשוטים להתאמן ולעבור לאט לאט לדברים הגדולים.
-
תגובה להודעה: צמיגים ומשרד התחבורה
חברים יקרים
2000 שנה של אי שייכות טוטאלית לכלל כניראה הטביעה את חותמה על הגנטיקה שלנו
הרוב פה אינם לויאלים למדינה שלהם
אז מה אכפת מחוקים ,אכפת איך לעקוף אותם בלי שישימו לב
כניראה שריח של תאי גזים מיתנדף מהזיכרון אחרי דור
אין אחווה לדגל
אין אחוות לוחמים כמו פעם
אז פאק על הכל
ותמשיכו ליזלול
בלי ליפזול
טל
-
תגובה להודעה: צמיגים ומשרד התחבורה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דרור ברלי
ביבי, מכיר דון קישוט? ההוא שהתעקש להילחם בטחנות רוח?
למה, למה ולמה. גם הבן שלי בן שנתיים ותשעה חודשים שואל כל הזמן למה. אז אני מסביר ומסביר, אבל בגלל שהוא קטן ותמים ועוד לא התנסה בעובדות החיים, לא תמיד ההסברים מסתדרים לו, אז הוא לא מפסיק לשאול. אני מודה שלפעמים, כשנמאס לי מהניג'וס - אני עונה לו בפשטות "ככה".
אז כן. ככה. ככה זה במדינה הזו.
מה אתה מצפה מהם - פקידונים של משרד ממשלתי שהם כולם מינויים פוליטיים, עסקנים קטנים, חברי מרכזי מפלגות שצברו כוח וקיבלו ג'וב. לא, בד"כ הם לא אנשי מקצוע. לפעמים יש ביניהם אפילו אנשים שבאו מהרחוב - באסטונרים, תגרנים בשוק, מאכערים קטנים, שפשוט ידעו למי ללקק במשך שנים, למי להיצמד ולמי לעזור, והנה הגיע היום - קיבלו סוף-סוף ג'וב נחשק ועלו לגדולה. כאלה מין. בשביל זה יש להם יועצים, ותראה איזה מין יועצים. אז אתה מצפה מפקידון כזה לדעת כמה מ"מ זה אינץ'? אולי לדעת לשלוט בטבלאות המרה? עבד כי ימלוך, מה פתאום שהוא בכלל יענה לך?
ולמה אתה מצפה שטבלאות המרה פשוטות כאלה יהיו בכל מכון רישוי? למה להקל אם אפשר להקשות, באמת למה? ככה. הבוחנים הם ראש קטן, והם לא מוכנים לקחת אחריות על שום דבר ואני מבין אותם. במדינה שבה כלבוטק ומפקחי משרד התחבורע מזמזמים סביבך ללא הפסקה ועורכי דין ותביעות על כל שטות מנהלים את סדר היום, ככה זה. לא בטוח שבמקומו ובמצבו של הבוחן הזה, אתה או אני היינו מתנהגים אחרת.
לעניין אישור בלמים לרכב מיושן ושני טסטים בשנה - אין לזה שום קשר למצב הרכב. זה מגיע מהרצון המוצהר של המערכת להקשות על חייו של בעל רכב ישן. נכון - להפוך את אחזקת המכוניות הישנות ליקרה וקשה יותר ויותר משנה לשנה וכך להוריד מכוניות ישנות מהכביש. למה? בגלל כל מיני סיבות - בטיחות, איכות סביבה וכו'. האם זה צודק? ממש לא, אבל זה נושא לויכוח נפרד. תגיד תודה שאלה הסנקציות היחידות כי בלא מעט ארצות אחרות המצב גרוע בהרבה.
לשם שינוי אני לא מסכים.
בלמים ?!מה הקשר?ככל שהרכב ישן ומתיישן הוא לא יין,הם צודקים בהחלט,רצון מובהק או לא ,דחילק דרור.
נכון רכב ישן קשה מאד מאד להחזיק ועל אחת כמה וכמה גיפים ,והמתעלל יבין...
איכות סביבה? למה שהקרבורטור שלך לא יהיה מכוון?? זה יעשה לך,לך,לך,רק טוב וגם לגיפ ולבסוף גם למאדאם
איכות הסביבה.
בסדר תחבורע או תחבורה או תחבולה ,אנחנו רק נובחים והשיירה עוברת כמו הכל...
ואני לא מתלהם ולא מתלונן שבטסט האחרון שלי,לפי הספר ,אכלתי לקרדה מדגם פולני משובח.[4500 שח ]!כולל כל האישורים לאחר מכן..
ושלושה בוחנים למטה בבור,ועוד שניים למעלה עשו לי את המוות,[ופקק תנועה מאחורי ]..
אז כעת אני מאושר כי עברתי את האמאמא של הביקורת ,וטוב לי. ואני מאושר.[נגיד].
ומכאן לתאי גזים ,אי לויאליות.עבריינות וכו.הדרך ארוכה ולא שייכת לכאן.
מי שלא מתאים לו יכול לתפוס את לופטהנזה ישר לגהנום.אז דחילק .פרופורציות.
-
תגובה להודעה: צמיגים ומשרד התחבורה
אז זהו רוני
כניראה שלא הבנת אותי
מפה ישר לגהנום אין אופציה אחרת.
אם אתה אוהב לאכול לקרדות של 4500 ש"ח ליחידה וזה עושה לך טוב בלי לדעת למה
אז תדע שעל אנשים כמוך בונים תקציבי ממשלה
ובשביל שתבין אותי הפעם, אז החלקים הבטיחותיים שרכשת אמורים לעלות רבע.
טל
-
תגובה להודעה: צמיגים ומשרד התחבורה
אז תגיד חיובי!
אני לא ככ אוהב לקרדות במיוחד לא במחיר מופקע.
אבל אני יודע למה ,כי...
א.לא תקין
וב. לא תקין .
וככה לא צריך להיות ,אני לא בוחן ולא רב בוחן ,ולא קובע מה בטיחותי לי ו/או לסביבתי.
לכן אני מחוייב לטסט[במקרה שלי רק פעם בשנה].אספנות.
ואין שום קשר לאדריכלות/ בניה ותקציבי ממשלה.
ואוי ואווי אם היו צריכים לבנות עלי...
ואני הבנתי אותך היטב גם בפעם הקודמת ולא הסכמתי ,וזו זכותי המלאה.
ואני עדיין לא מתלהם.
ואתה צודק במיליון אחוז,מחירי החלקים בארץ יקרים ולא בגלל שקונים אותם ביוקר.
כי..וכאן אני חוזר למה שאתה חושב שלא הבנתי,כאן בארץ הקודש ,שוחטים אותנו במיסים ,שלא תמיד מוצדקים.
אבל צריך לפרנס את ה"חברה" ,וגם כאן אין לנו הרבה מה לעשות,עם כל הצער והכאב בכיס.
רק תנסה לבחור נכון בפעם הבאה...[ואני לא יודע מה נכון].
-
תגובה להודעה: צמיגים ומשרד התחבורה
להמ אתה לא מסכים, רוני?
אם תצליח לשכנע אותי מה ההבדל הבטיחותי בין ברקסים תקינים של אוטו בן 14 לברקסים תקינים של אוטו זהה בן 15, אני מגיש לך אישית את המנה הראשונה מהפויקה שאני מהנדס למחר בערב.
כל "אישור הבלמים" הזה הוא סוג של בדיחה לא מוצלחת. בחייך - בלמים הם חלק מתכלה שהבלאי שלו לא קשור לגיל הרכב אלא לשימוש בו. אני יכול להראות לך ברקסים גמורים גם באוטו בן 3 (היום כל העגלומטיות המשפחתיות שנוסעות כל היום בעיר ובפקקים גומרות ברקסים תוך 20K ק"מ בממוצע). אבל מה, הוא לא צריך "אישור בלמים" ואם הוא הצליח לעצור את מתקן הבלימה בטסט אז הוא הוא מקבל חותמת כשרות עד לשנה הבאה...
גם טסט פעמיים בשנה לרכב בן 19 ומעלה לא נועדו להגביר את הבטיחות שלך כי גם אתה יודע שזה קישקוש מקושקש. לפי התיאוריה הזו למה לא לעשות טסט בכל חודש?...
מטרת אישורי הבלמים והטסטים אחת לחצי שנה היא אך ורק לטרטר את בעל הרכב הישן, לגרום לו להשקיע בו - בעל כורחו כמובן - הרבה יותר זמן וכסף ממה שמשתלם ונוח. להפוך את האוטו הישן לנטל הולך וגובר עבור בעליו, וכך לשכנע אותו להיפטר מהגרוטאה ולעבור לרכב חדיש יותר, שתיאורטית אמור להיות בטוח יותר ומזהם פחות. בתכל'ס - תחלופת הרכבים והצערת צי הרכב לא רק מכניסה המון כסף למדינה, אלא מניעה את הכלכלה. זו גם הסיבה שמדינת ישראל מעודדת בעקיפין את מכת גניבות הרכב ולא עושה כלום כדי לעצור אותה.
-
תגובה להודעה: צמיגים ומשרד התחבורה
אנחנו מתחילים בדיון פילוסופי גרידה.
אין שום הבדל בין בלם תקין של רכב חדש או רכב ישן.תקין זה תקין ולא אני קובע ולא אף אחד.רק בוחן בטסט
שמעלה אותך לגלילים.
אבל,וכאן האבל הגדול .
לא כל תפרן,קמצן,או סתם רשלן יוציא מכיסו, שקל ועשרים ,לתקן את הבלם הגבולי שלו,אה ,רק נוזל,אה,הרפידות "שורקות".
אה,אין בשר בסנדלים.ואה ואהו ובו.רק תרוצים.
וכשזה נוגע להחלטת ההדיוט.אז מדיניות החיפוף תגבר על הכל .[ולא אצל כולם ].
לגבי ה"אישור" [בלמים,מיושן].אתה צודק.
לגבי טסט פעמיים בשנה ,אתה צודק[עובדה שלאספנות זה רק פעם אחת.].
שוב זה סוג של מסחטת כספים.
כמו גם נושא ה"גריטה".שמעודדים אותך ,תמורת 3000 שח.להפטר המגרוטאה שלך/שלי.
מכאן ועד להסקת מסקנות לגבי גניבות רכבים הדרך עקלקלה..
אבל שלא תטעה אדון מהנדס.פוייקה או לא ,רק שתצליח לעצור אחרוי זה. איכות הסביבה בשטח.
יאאללה תן בגז[בעדינות,ברכות].
-
תגובה להודעה: צמיגים ומשרד התחבורה
גם אני לא מת על משרד התחבורה.
אבל לפסול באופן גורף כל מה שהם דורשים זה לא לעניין.
בדיקת בלמים ברכב מיושן היא דבר חשוב. הבדיקה, בשונה מבדיקת מכון הרישוי, כוללת פירוק גלגלים ותופים, ובדיקה של מצב המשאבות/ קליפרים והרפידות.
זה בגלל שמשאבות מתחילות לנזול מתישהו. זה בגלל שדבק או מסמרות של רפידות מתחילים להיפרד מתישהו.
הבדיקה במוסך לא מאשרת שהרכב תקין כרגע, אלא גם שככל הנראה יצליח להישאר בחתיכה אחת עד הטסט הבא, עוד שנה. הבדיקה בטסט מאשרת שהרכב תקין כרגע. זה הבדל ענק.
זה שהחליטו לחתוך ב 15 שנה? זה משנה אם זה 15 או 16? צריך לחתוך איפושהו, להתפס ל"מה ההבדל בין רכב בן 14 לרכב בן 15" זו דמגוגיה.
מה זה משנה אם אתה דופק בחורה בת 16 פחות יום או בחורה בת 16 ויום? חתכו כי צריך לשים קו איפושהו.
אסף.
-
תגובה להודעה: צמיגים ומשרד התחבורה
אסף ,
דחילאק ,שנת 2000 מזמן עברה ,
מי דופק בחורה ? ועוד בת 16 ?!:D
לא שמעתי את הביטוי הזה מגיל העשרה....
-
תגובה להודעה: צמיגים ומשרד התחבורה
כאחד שקצת מכיר את נושא האישורים.......
האישור נועד רק לדבר אחד בלבד.....
להעביר את האחריות על התקינות ממכון הרישוי למנהל המיקצועי שחתום על הטופס.
כמו שכתבת אסף, בטסט לא בודקים בלמים ! בודקים כח עצירה רגעי של הרכב !
כח זה אינו מייצג את מצב הבלמים. גם רכב שבולם "ברזל על ברזל" יעבור טסט.
ולכן נועדו כל האישורים "רכב מיושן" " אישור בלמים" "אישור תיקון" וכו' וכו'.....
להסיר את האחריות ממשרד הרישוי ולהעבירה למנהל המקצועי החתום על הטפסים.
אגב דרור.......
כמו שכבר הבנת זה גם לא קשור לטירטור של בעל הרכב או מי מטעמו.....
רפי
-
תגובה להודעה: צמיגים ומשרד התחבורה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
asafk
גם אני לא מת על משרד התחבורה.
אבל לפסול באופן גורף כל מה שהם דורשים זה לא לעניין.
בדיקת בלמים ברכב מיושן היא דבר חשוב. הבדיקה, בשונה מבדיקת מכון הרישוי, כוללת פירוק גלגלים ותופים, ובדיקה של מצב המשאבות/ קליפרים והרפידות.
זה בגלל שמשאבות מתחילות לנזול מתישהו. זה בגלל שדבק או מסמרות של רפידות מתחילים להיפרד מתישהו.
הבדיקה במוסך לא מאשרת שהרכב תקין כרגע, אלא גם שככל הנראה יצליח להישאר בחתיכה אחת עד הטסט הבא, עוד שנה. הבדיקה בטסט מאשרת שהרכב תקין כרגע. זה הבדל ענק.
זה שהחליטו לחתוך ב 15 שנה? זה משנה אם זה 15 או 16? צריך לחתוך איפושהו, להתפס ל"מה ההבדל בין רכב בן 14 לרכב בן 15" זו דמגוגיה.
מה זה משנה אם אתה דופק בחורה בת 16 פחות יום או בחורה בת 16 ויום? חתכו כי צריך לשים קו איפושהו.
אסף.
דמגוגיה? הרי בעצמך אתה יודע טוב מאד שזה קישקוש.
וזה כי לא רק בעלי מכוניות ישנות מחפפים ומנסים לחסוך.
רוצה דוגמה של גברת אחת, עצמאית, אמא לשני ילדים קטנים, בעלת מאזדה 3 מודל 2006, שלפני יומיים נכנסה סוף סוף לטיפול כשהאוטו כבר כמעט ולא עוצר - הרפידות כבר על הברזלים, בולם אחורי אחד נוזל ושני חלש, ויברציות ודפיקה בכל התחלת נסיעה כי תושבת מנוע סיימה את חייה... ולמה ההזנחה הזו? "כי כרגע אין כסף בשביל זה אז דחיתי את הטיפול". אז מבקשים מהאוטו יפה להתאפק, דוחים את הטיפול עוד ועוד, אבל כמובן שלא מפסיקים לנסוע בו לפחות 50-60 ק"מ כל יום. כולל במהירויות גבוהות, כולל עם הילדים ברכב.
ואז, כשהמכונית המסכנה כבר באמת צועקת הצילו, אמא שלה מכניסה אותה סוף-סוף לטיפול, ומקבלת חשבון של איזה 6,000 שקלים עבור החלפת ארבעה בלמים קומפלט כי הצלחות היו חרוצות לחלוטין (כבר אמרנו שהגיעה לברזלים? ולמרו תזאת היא טסה 130-140 קמ"ש על כביש 431 מדי יום ביומו) ושני בולמים אחוריים (כי לא מחליפים רק אחד) ותושבת מנוע (יקרה רצח) ועוד כל מיני זנבות מסביב + הדברים הרגילים שעושים בטיפול (שמנים ומסננים ומצתים וכו') + עבודה + מע"מ. ואז כמובן שהיא מתקשרת לקבל עצה מה עושים ומייללת ששדדו אותה במוסך ומה פתאום זה כל כך יקר?... לך תסביר לה שאם האוטו היה מטופל כמו שצריך ובזמן, זה היה עולה אותו בדיוק אותו דבר רק מתחלק לכמה תשלומים על פני תקופה, אבל בכל התקופה הזו היא היתה נוסעת בבטיחות ברכב תקין ולא מסכנת את עצמה, את הילדים שלה ואת כולנו.
אבל מה? זה "רכב חדיש"... רק בן 4... לפני חצי שנה עבר טסט חלק לגמרי... למרות שהוא מוזנח ובמצב של פצצת זמן, הוא לא צריך אישור בלמים. ניידות הבטיחות לא עוצרות אוטו כזה לבדיקות פתע... הכל בסדר עאלק.
נראה לך שזה מקרה חריג? כי אם כן, אתה חי בסרט. לא תאמין כמה אנשים מתייחסים ככה למכוניות שלהם. תחזוקת שבר כברירת מחדל.
מה שאני טוען זה שאם בדיקת בלמים היא דבר כל כך חשוב (ואני כמוך, חושב שהיא כן) אז היו מבקשים "אישור בלמים" מכל רכב, גם אם הוא בן שנתיים, לפני הטסט. הרי הברקסים לא בני 15... וזה רק מאשש את מה שאני חושב - שבטיחות נטו אינה במקום הראשון בסדר העדיפויות של משרד התחבורע. תפיסת העולם שלו גורסת שכלי רכב מיושנים צריכים לרדת מהכביש ממגוון סיבות (שחלקן אולי לגיטימיות וזה ויכוח נפרד) ואחת הדרכים לגרום לבעלי רכב ישן להיפטר ממנו היא להקשות על חייו ולמרר אותם במגוון תרגילים שכאלה שכולם מתבטאים בשורה תחתונה אחת: בזבוז זמן והוצאות כספיות.