חברים יקרים
עכשיו, לאחר ששלושת הטנדרים הושקו מחדש נשאר רק לבצע מבחן מקיף לשלושתם.
מי הגרזן בשטח ?
מי טוב בכביש ?
ומי משלב את הטוב משני העולמות ?
Printable View
חברים יקרים
עכשיו, לאחר ששלושת הטנדרים הושקו מחדש נשאר רק לבצע מבחן מקיף לשלושתם.
מי הגרזן בשטח ?
מי טוב בכביש ?
ומי משלב את הטוב משני העולמות ?
לפחות ל2 מתוך ה3... יותר בקרוב ממה שאתה חושב...
אסף.
המממ...מבחן כזה ? http://www.youtube.com/watch?v=Lvn6-NWRqvo&feature=fvw
או משהו שמכוון גם לשטח ?
שטח... לא משהו מוגזם... קצת שטח...
:razz::razz:
(ונסתפק בזה בינתיים, בסדר? )
http://jeepolog.com/forums/attachmen...1&d=1293395027
אסף.
בקיצור אני רואה שנתקעת על אספלט :D (נו טוב מחלוטה;))
סוטים :shock:
טמבון שכשאתה מצלם אותו, הוא מצלם אותך חזרה :)
מה העניינים אם המבחן דרכים???
אני כבר הזמנתי אבל מאוד מעניין אותי מה יש לכם להגיד על הרכבים
סתם, מעניין אותי לדעת - איך מנהיגה אפשר להסיק על "חוסן מכני שלדה" של הפורד לעומת הראם?
אסף.
קראתי את הכתבה.
1) 12 ליטר למאה ק"מ זה אומר 1:8.5 . מופרך. באיזה תנאים? באיזה נהיגה? תחת עומס?
עם הסילברדו, בלי משקל ורגל מאד עדינה אני מגיע ל 1:7 . קשה לי להאמין על הנתון שהוצד במבחן אבל אשמח להתוודע אליו "פנים מול פנים".
2) תכיפות טיפולים. כל כמה? זה משמעותי....
3) התחננתי בפני כמה חבריי מערכת להצטרף למבחן. תמיד דופקים את השחורים....?!! :)
בעיניי, הוא הרבה פחות יפה מהשניים האחרים...
חוסן מכני של הראם ??? אתה מכיר את הרכב ואתה יודע שהראם תמיד היה מנוע , מנוע ומעט אוטו, אבל הסבר מקיף יותר אתה מוזמן לקבל מחברינו ב DIESEL POWER בגיליון פבואר 2011 ,
1 . מאמר על איך קאמינס הצילה את הדודג.
2. למה הראם חלש מול המתחרים
3.יש מאמר מצויין לגבי מה שצריך לעשות לראם על מנת שיחזיר את הכבוד האבוד.
ואני איש של פורד אז אני חייב לפרגן ולהקטין תאחרים.
ועדיין לא הבנתי את הקביעה על החוסן המכני.
קודם כל, אני מסכים איתך שהדורמאקס הוא מכונת הכבישים העדיפה מהשלושה.
אבל לי חשובים גם ביצועי השטח. ואם מחר בבוקר אני צריך לבחור - זה בין פורד לבין ראם, והבחירה לא קלה.
אני לא מסכים עם הקביעה שלך לגבי חוסן מכני ושלדה, כיוון ש"באלה הידיים" פירקתי גם כאלו וגם כאלו. והשלדה דומה עד זהה (בראם יש חיזוק רציני באזור הכיפוף שמאחורי הקבינה, בפורד החלק הקדמי בנוי נכון יותר כמקשה אחת עם הירידה של הפגוש התת רכבי). גם לגבי גיר ומכללים... בוא נגיד שהסרנים כמעט זהים, והגיר היפני בינתיים מוכיח את עצמו כבר כמה שנים בלי שום בעיות. הטרנספר זהה לחלוטין.
ואז מגיעים למנוע. חלש יותר? המספרים מדברים על מנועים עם אותם נתונים, פחות או יותר. את המנוע החדש של פורד אני לא מכיר אבל גם הוא V8 ולכן גם הוא, אני מניח, מנוע מהיר. ויש לו 50 כ"ס יותר. זה מרשים. אבל יש מרוץ חימוש ובשנה הבאה כולם יעלו בעוד 50 כ"ס כדי להשתוות. הקאמינס לטעמי האישי מתאים יותר למשאית כזו - וההבדל ביניהם הוא לא במי יותר חזק או חלש, אלא באופי שלהם. והקאמינס הזה עושה את הראם, ללא ספק.
המתלים הם כן נקודת תורפה של הסופרדיוטי, המתלה הקדמי אם לדייק, וכאן יש בראם מתלה קדמי מצויין. האחורי די דומה, כמעט זהה.
בקיצור, לדעתי קבעת כמה קביעות שלא קשורות לנתונים אמיתיים, סתם בשביל לפרגן למותג שאתה נוסע בו. זה בסדר, אפילו מקובל, בכל מיני מקומות, בסגנון "דיטי שולטתתתתת".
אבל אני מחכה שיגיע גם הסופרדיוטי החדש למבחן, ואז נוכל לדבר. בינתיים ההשוואה שלי מתייחסת לסופרדיוטי היוצא.
אייל, המדידה של צריכת הדלק הפתיעה גם אותי. לא, לא עמוס. בתנאי המבחן של סוף השבוע. הוא מאוד מאוד חסכוני בנסיעה בכביש המהיר במהירויות גבוהות, ואני חושב שהקטעים האלו הורידו את הממוצע באופן משמעותי.
אסף.
זה מונח ששווה להתעכב עליו.
"מנוע דיזל מהיר" הוא מנוע שדומה באופי שלו יותר למנוע בנזין מאשר למנועי דיזל מסורתיים. מנוע שעולה בקלות בסל"ד, ואוהב את הסל"ד הגבוה, מרגיש "חי" באזור הסל"ד של שיא ההספק. הקו האדום של מנוע כזה נמצא גבוה יחסית. כשנוסעים בF550 עמוס, משקל כולל של 8.5 ~ 9 טון, הוא לא עולה את העליות התלולות של החורשן בלי לצעוק ובלי להיות בסל"ד גבוה.
"מנוע דיזל איטי" הוא מנוע של משאית, תן לו לחיות כל היום סביב הסל"ד של שיא המומנט, אין לו מה לחפש בסל"ד הגבוה, הוא נועד לעבודה נטו. הקאמינס של דודג' הוא לא מנוע איטי, אבל וודאי לא מנוע מהיר. את העליות של החורשן עם RAM5500 במשקל כולל 9 טון עשיתי איתו סביב ה1200 ~ 1500 סל"ד. משאית עם מנוע איטי באמת עולה את העליות האלו סביב ה1000 סל"ד, על קצת יותר מסרק, "על המומנט".
אסף.
אסף, תיארתי לעצמי שלזה התכוונת.
מנועי V מטבעם בכלל, יותר מהירים ממנועים טוריים.
למרות שבדודג' (ביחס לפורד ולדורמקס)המנוע הוא טורי, ולמרות שקאמינס הוא יצרן מנועי דיזל כבדים, עדיין שיא ההספק והמומנט גבוהים יותר בפורד (לא בדקתי בדורמקס) ומושגים בסל"ד נמוך יותר מאשר בקאמינס.
באשר לתחושה בנהיגה, מנוע טורי באותו הנפח עם שני צילינדרים פחות, תמיד יעניק תחושת גמישות גבוהה יותר ביחס ל-V8.
אורן
יפה, הוא שאמרתי. מנוע V8 יהיה מהיר יותר וגמיש פחות ממנוע I6 באותו נפח. ובהשוואה הספציפית בין שלישיית הפיקאפים האלה, זה בולט.
אבל כאמור, זה עניין של אופי המנוע יותר מאשר של ביצועים נטו.
אסף.
אתה מצטט משפט כללי שכתבתי שהוא לא במדוייק נכון לדודג' קאמינס (וכתבתי את זה קודם).
כשאני מדבר על הדודג' מול הפורד והדוראמקס אני לא מדבר על גמישות אלא על זריזות. כמה מהר המנוע עולה בסל"ד. יש מנועים שלא אוהבים לעלות בסל"ד, ויש מנועים שכן. וכמו שכתבתי הקאמניס של דודג' הוא ממש לא מנוע איטי, אבל גם לא מהיר (ובמיוחד בהשוואה לדורמקס, ואת המנוע החדש של פורד, כאמור, אני לא מכיר). אני כן מכיר נהיגה באותו המסלול, עם הפורד הישן והדודג' החדש, ב8.5 טון פחות או יותר. ואופי הנהיגה שונה מאוד.
קח דודג' לסיבוב, אולי תצליח להסביר יותר טוב ממני אחרי זה.
אסף.
אז בסופו של יום ,יש לנו מנצח או שנקרא עוד ?
אני פשוט מחליף טנדר ורוצה לדעת מבין 3 הבהמות האלו מה הכי כדאי ,אמין ואחזקה שוטפת
מתכוון ל2011 (מחליף בגלל המיסוי ) נוסע בכביש מעמיס לא מי יודע מה ,שטח? זה לפעמים בפנאי בלבד
נהגתי על הפורד החדשה ומחכה לנהוג על השברולט ,אבל מניסיון שלכם מה מומלץ .
טוב לפי מה שקראתי (http://www.jeepolog.com/forums/content.php?2027) מרוץ החימוש ממשיך וזה היה מיתבקש שדודג' לא ישארו מאחור 390 כ"ס ומומנט 110 קג"מ מעמיד אותו באותו קו עם הפורד והסילוורדו,
אני אמור להחליף את הבהמה ליקראת סוף שנה ומיתלבט בין הדודג' לסילורדו הקצר,
הפורד לא בא בחשבון ביגלל רמת הגימור הנמוכה.
אני מחכה שיגיע הדודג' עם המנוע המחוזק ואז אקבל החלטה.