שיפורי מנוע עשה זאת בעצמך!! זול וקל!
הגעתי למסקנה שלשפר מנוע 4 פעימות לא קשה בכלל
בצעירותי היו לי אופנועים 50 סמ"ק 2 פעימות שאחרי שאני התעסקתי איתם הם היו בנפח 80 מוגדלי
קרבורטור מקוצרי בוכנה ויחס דחיסה גבוה.. שהגיעו ל13 סוסים מכובדים אבל החזיקו חודשיים
בנסיעה עשירה בסל"ד!! הקראנק פשוט לא עמד בלחץ
טוב אז ככה ..
כמה הצעות ייעול יש לי בשבילכם לאנשים שרוצים קצת יותר סוסים מהחמור שלהם!
כל מה שאני רושם פה עובד וגם עבד על חלק מהרכבים שהיו לי כמו סיקס ,באגי,וסמוראי
אבל בעיקרון אני מציע את השיפורים לסמוראי ..
1.פילטר אוויר פתוח-מי שמכיר ברחוב צ'לנוב יש חנות שנקראת בייקר
אתם ניגשים לבני ותמורת 200 שקל בערך אתם מקבלים פילטר של k@n
מוצאים חתיכת צינור פלסטיק בעובי של הפילטר ומחברים ע"י גומייה ישירות לבית המקורי
שמחובר לקרבורטור --הרכב נושם יותר טוב מקבל סינון יותר טוב ויש רעש מדליק
2.נכנסים לאגזוזיה קרובה ומחליפים את הדוד אגזוז האחורי בדוד ישיר ..
(עברתי טסט בלי בעייה..) הדוד הישן מלא פיח ומחסומים שמורידים הספק חשוב
לי זה עלה כ 300 שקל -שווה כל אגורה
קיבלתי יותר כוח ורעש לא נורא בכלל (יש לי עוד דוד פתוח מקדימה)
3.קידום הצתה קליל..
+החלפת פלאגים למשולשים או סיכות.. -משהו כמו 150 שקל .. או יותר .. לא זוכר
+החלפת חוטי הצתה של רכב עם הספק יותר גדול וחדיש
התמורה תהיה שרפת תערובת יותר חזקה אתם תרגישו שיפור קטן מובטח ! אני הרגשתי!
4.לבדוק צריכת דלק במכון קרב' אם הצריכה גבוהה האוטו ייסע חלש בהתאם ואם היא ענייה אז גם יירד לו כוח
5.שיפור קצת ליותר מתקדמים...
הורדתי ראש מנוע ניקיתי ,בדקתי שסתומים ,ושלחתי לשלייף לא זכור לי מה הגובה בדיוק שהורידו לי מהראש אבל אני יבדוק את זה פשוט זה היה מזמן..
התוצאה -יחס דחיסה גבוה יותר =יותר כוח יותר סוסים !!
6.תודו שהקרב' המקורי הוא חרא של דבר וכל שנה צריך לעשות לו שיפוץ
אז אני שיפצתי אותו לבד..
(ניקיתי עם מלא ספריי קרבורטור ולחץ אויר בכל החורים שיש )
ושיחקתי עם הפתיחה של המצערת המישנית..
המישנית ניפתחת ע"י ואקום אז נתתי לה ואקום ישירות מסעפת היניקה!!
בתוספת של הנחתה קטנה והקטנתי את הדיזה ל100
התוצאה= ב3.5 סל"ד המישני ניפתח ויש תאוצה שמורחת לי חיוך של אידיוט כל פעם מחדש
7.זה שיפור באמת קצת יותר רציני ומורגש..
הוא ישפר את תגובת המנוע בהרבה .. תלוי כמה תסחפו..
והוא גורר עוד שיפור לקלאץ!
גלגל התנופה -- אצלי עדיין לא עשיתי את זה בסמוראי אבל במנוע של סובארו כן וזה היה להיט!!
להוריד משקל מגלגל התנופה נותן תגובת מצערת חזקה
+כוח בסל"ד גבוה
+המנוע יגיע גם לסל"ד יותר גבוה
המינוסים הם...
תהיה ירידה בטורק ואם תסחפו מאוד בהורדת המשקל הסיבובי סרק לא יהיו כל כך יציבים
המנוע יהיה בעל בלאי יותר גדול -עקב נסיעה בסל"ד גבוה
במנוע הסובארו מכת גז חזקה וארוכה שלא בוצעה בכוונה שברה לי את הקראנק
אצלי זה עבד במנוע הסובארו מצויין והורדתי כ40 אחוז ממשקל גלגל התנופה המקורי
שיפור של לפחות 15 20 אחוז בכוח מנוע!!
ואם השיפור הזה יבוא גם שיפור קלאץ זול
תמורת 150 שקל החלפתי לשמש מחוזקת של קלאץ חזקה פי 2 זאת אומרת הקלאץ נהיה טיפה קשה אבל אין כמעט החלקת קלאץ
אני שוב רוצה להדגיש כי השיפורים האחרונים יכולים לפגוע באמינות המנוע
אבל מי שחולה שיפורים כמוני אולי זה לא יזיז לו!
אם אני יזכר בעוד דברים אני ירשום ...
ויש עוד כמה שיפורים שאני יכול להציע אבל עזבו זה כבר מוגזם ויותר יקר ועדיין לא נוסה
על שום רכב שלי..