-
דיסקברי דיזל - כמה הוא באמת עולה...?
שלום,
בעקבות השרשור שנפתח מה עדיף דיסקו TD5 או TDI300, אני מוצא לנכון לשים את העלויות בגלוי, מהנסיון שלי.
כמה הערות:
1. כל שקל ששמתי ברכב נרשם ושוקלל. כולל העברת הבעלות, כולל חלקים, מיגונים, נורות שרופות, כלי עבודה הכל כולל הכל, ללא דלק!
2. עלויות הביטוחים הן רלוונטיות לגבי בלבד. כל אחד רואה עלויות שונות. עם זאת השונות אינה משמעותית, בשום זמן לא היה ביטוח לנהג חדש/צעיר.
3. העלויות המחושבות כוללות את ההפרש בין מחיר המכירה למחיר הקניה, כוללות אגרות רישוי (אגרת טסט) וביטוחים מקיף + חובה.
4. העלויות לא כוללות את מחיר הדלק!
5. העלויות לא כוללות את מחיר הדלק.
6. המכוניות לא תוחזקו אצל מוסכי "גורו". כל תקלה, בעיקר במחצית השניה של התקופה הכוללת טופלה אצל המומחה הרלוונטי. גרשון, רמי, וכד'.
7. ככה אני החזקתי את המכוניות, מעולם לא נתקעתי בשטח עימן, בכל התקופה הכוללת המדוברת, למעלה מ 7 וחצי שנים.
8. אין באמור להסיק דבר לגבי ההנאה המרובה שהסבו לי המכוניות הללו בשטח. אנחנו בשלב המספרים היבשים. זהירות ספוילר -המספר הכולל הוא 227,364 שקלים! לא מדובר בטעות מאתים עשרים ושבע אלף שקלים...!!! פרצוף עצוב. פרצוף בוכה.
9. אני מודה לאישתי שיכלה לראות מעבר לאופק והאמינה שאמצא את הכוחות להשתקם...פרצוף מחייך.
והמספרים הזוכים הם:
דיסקברי 97'
תקופת החזקה: 3 שנים ו - 5 חודשים.
עלות כוללת לתקופה: 90,364 שקלים.
עלות לחודש: 2205 שקלים.
עלות לק"מ: 1.0 ש"ח לק"מ.
דיסקברי 98' עם EDC:
תקופת החזקה: שנה ו - 10 חודשים.
עלות כוללת לתקופה: 51,000 שקלים.
עלות לחודש: 2320 שקלים.
עלות לק"מ: 1.35 שקלים.
דיסקברי 2001 TD5 - דגם ES:
תקופת החזקה: שנתיים ו - 5 חודשים.
עלות כוללת לתקופה: 99,250 שקלים.
עלות לחודש: 3422 שקלים.
עלות לק"מ: 1.7 שקלים.
-
תגובה להודעה: דיסקברי דיזל - כמה הוא באמת עולה...?
-
תגובה להודעה: דיסקברי דיזל - כמה הוא באמת עולה...?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
יואב
שלום,
בעקבות השרשור שנפתח מה עדיף דיסקו TD5 או TDI300, אני מוצא לנכון לשים את העלויות בגלוי, מהנסיון שלי.
כמה הערות:
1. כל שקל ששמתי ברכב נרשם ושוקלל. כולל העברת הבעלות, כולל חלקים, מיגונים, נורות שרופות, כלי עבודה הכל כולל הכל, ללא דלק!
2. עלויות הביטוחים הן רלוונטיות לגבי בלבד. כל אחד רואה עלויות שונות. עם זאת השונות אינה משמעותית, בשום זמן לא היה ביטוח לנהג חדש/צעיר.
3. העלויות המחושבות כוללות את ההפרש בין מחיר המכירה למחיר הקניה, כוללות אגרות רישוי (אגרת טסט) וביטוחים מקיף + חובה.
4. העלויות לא כוללות את מחיר הדלק!
5. העלויות לא כוללות את מחיר הדלק.
6. המכוניות לא תוחזקו אצל מוסכי "גורו". כל תקלה, בעיקר במחצית השניה של התקופה הכוללת טופלה אצל המומחה הרלוונטי. גרשון, רמי, וכד'.
7. ככה אני החזקתי את המכוניות, מעולם לא נתקעתי בשטח עימן, בכל התקופה הכוללת המדוברת, למעלה מ 7 וחצי שנים.
8. אין באמור להסיק דבר לגבי ההנאה המרובה שהסבו לי המכוניות הללו בשטח. אנחנו בשלב המספרים היבשים. זהירות ספוילר -המספר הכולל הוא 227,364 שקלים! לא מדובר בטעות מאתים עשרים ושבע אלף שקלים...!!! פרצוף עצוב. פרצוף בוכה.
9. אני מודה לאישתי שיכלה לראות מעבר לאופק והאמינה שאמצא את הכוחות להשתקם...פרצוף מחייך.
והמספרים הזוכים הם:
דיסקברי 97'
תקופת החזקה: 3 שנים ו - 5 חודשים.
עלות כוללת לתקופה: 90,364 שקלים.
עלות לחודש: 2205 שקלים.
עלות לק"מ: 1.0 ש"ח לק"מ.
דיסקברי 98' עם EDC:
תקופת החזקה: שנה ו - 10 חודשים.
עלות כוללת לתקופה: 51,000 שקלים.
עלות לחודש: 2320 שקלים.
עלות לק"מ: 1.35 שקלים.
דיסקברי 2001 TD5 - דגם ES:
תקופת החזקה: שנתיים ו - 5 חודשים.
עלות כוללת לתקופה: 99,250 שקלים.
עלות לחודש: 3422 שקלים.
עלות לק"מ: 1.7 שקלים.
היי יואב, ראשית כל הכבוד על ההתמדה (אצלי התמדה דומה היתה נגמרת ביונדאי I10 או דומה...)
יש מצב לסננן את כל מה שקיים בכל רכב, ירידת ערך (שזה גם קשור למחיר קניה מכירה וכח מיקוח), טיפולים שוטפים (שוב שקיימים בכל רכב), כנ"ל לגבי ביטוח, טסט, העברת בעלות ?, כלי עבודה ??? (אלא אם אם לא ישמשו אותך לבניית ארון או לרכב הבא). בקיצור אשמח לדעת עלויות שהנן חריגות לרכבים דומים, אחרת 227,364 ש"ח הנה "דמגוגיה של גופים ירוקים"
גיא
-
תגובה להודעה: דיסקברי דיזל - כמה הוא באמת עולה...?
אני יכול להוסיף מהניסיון שלי , לגבי דיסקברי 95 דיזל אוטומט ,
הכל לפי אותם חישובים של יואב , חוץ מעניין המכירה - יש כמה מתעניינים אבל עדיין לא נימכר ...
הרכב בבעלותינו מ 2006 - 5 שנים.
הסכומים לא כוללים דלק , כן כוללים ביטוח , תיקונים , טיפולים ,התקנה של תוספות כמו שעון חום כו, הרכב טופל כל התקופה במוסך גבע.
סכומים עבור 5 שנים :
תיקונים , טיפולים , שיפורים : 49,891
ביטוחים + טסט וכו' : 32,500
ביחד : 82391
בתקופה הזו עשה 110000 ק"מ
עלות לחודש : 1373
עלות לק"מ : 0.749 שח לק"מ
אם מסתכלים רק על תיקונים + טיפולים לשנה : 10K שח בממוצע
-
תגובה להודעה: דיסקברי דיזל - כמה הוא באמת עולה...?
גיא,
בוודאי שיש אפשרות לעשות רזולוציה. ברכב הראשון עשיתי רזולוציה שכזו בין טיפולים שוטפים / שיפורים / וירקות אחרים.
זה רק גרם לי לשקר לעצמי.
עוד דבר, שיפורים שניתן היה להעביר בין רכבים - הועברו. כך מדרגות הצד עברו את שלושת הרכבים, תוך שמבוצעות בהם ההתאמות המתאימות. קשר נקנה רק פעם אחת, וכמובן שהועבר, וכד'.
גם אם תפחית 5000 שקלים מסעיף כלשהו, בשביל להתאים למבנה חישוב שונה, התמונה הכוללת לא תשתנה מהותית.
לגבי הפרש של קניה ומכירה - אף רכב לא קניתי במחיר מחירון, אף רכב לא מכרתי במחיר מחירון. בשני המקרים המחירון היה בסיס להפחתות שונות. כאמור, זה אני, עם כושר המיקוח המוגבל שלי.
רזולוציה שאפשר לעשות ותיתן אולי נקודות התייחסות מעט שונות היא הפרדה בין ירידת ערך לבין קבועות (ביטוחים + רישוי) ולבין תיקונים + כל היתר.
הנה ההפרדה (כל הסכומים מדובר בהוצאה למעט מקרה יחיד שיסומן באופן ברור) :
דיסקו 97'
טיפולים: 44,214 שקלים
הפרש בין קניה למכירה: 16,000 שקלים
ביטוחים + טסטים: 30,000
דיסקו 98' עם EDC:
טיפולים 37,169 שקלים
הפרש בין קניה למכירה: +6000 שקלים. הרכב נמכר ב 6000 שקלים יותר ממה שנקנה. הרכב עבר מקצה שיפורים משמעותי, ולא דמה כלל למצבו בקניה.
ביטוחים + טסטים: 19,800 שקלים
דיסקברי TD5:
טיפולים 43,000 שקלים (הסכום הזה הוא נטו, אחרי שמכרתי חלק מהדברים שהיו מורכבים על הרכב דוגמת מיגונים, פגושים ועוד. אם לא מורידים את הציוד שנמכר, עלות הסעיף היא 45,500)
הפרש בין קניה למכירה: 31,000 שקלים
ביטוחים + טסטים: 25,250 שקלים
שחק עם זה איך שבא לך...
-
תגובה להודעה: דיסקברי דיזל - כמה הוא באמת עולה...?
בכלל לא נראה מטורף, מדובר ב 8 שנים ובמכוניות שכשנקנו לא היו במחירי רצפה.
אין דין דיסקברי 97 היום כדין דיסקברי 97 לפני 8 שנים - צריך להוון את המספרים האלה או להזיז קדימה את השנתונים כדי לקבל פרופורציה.
אם אקנה היום דיסקברי 4 בן שנה ואמכור אותו כעבור 3 שנים - אאבד סכום דומה על ירידת ערך בלבד.
-
תגובה להודעה: דיסקברי דיזל - כמה הוא באמת עולה...?
:D :D :D
שקל לק"מ זאת מספר מתקופת האבן . אולי מי שנוסע על אבנים עוד יכול לחשב מספרים כאלה .
תתחילו להתרגל
תתחילו לחשב גם 10 שקלים לק"מ וזה עוד לא הסוף .
מה זה משנה באיזה סעיף אתה תרשום את ההוצעה
בסעיף ירידת ערך או בסעיף הוצעות כלליות
באיזה שהוא מקום תיהיה הוצעה כספית כבדה .
וזה עוד לא הסוף ;)
איציק
-
תגובה להודעה: דיסקברי דיזל - כמה הוא באמת עולה...?
יש בזה משהו ...
קנינו את הדיסקו ב55 אלף בערך , והיום חמש שנים אחרי , המחירון שלו 25 אלף ...
וזה עוד רכב ישן ... רכבים חדשים - ירידת ערך של עשרות אלפי שקלים בשנה שנתיים הראשונות זה לא נדיר.
-
תגובה להודעה: דיסקברי דיזל - כמה הוא באמת עולה...?
הי
המספרים אכן מטורפים.
גרמת לי לשבת ולחשב את ההוצאות שלי...
6 שנים עם XJ, העלות שאציין אינה כוללת ביטוחים/דלק.
עלות חלקים ועבודה אם לא נשעתה על ידי.
רוב העבודה (למעט מילוי גז במזגן) נעשתה על ידי.
העלות כוללת הגבהה ב 2" ואח"כ החלפת הקיט ל RE3.5"
2 סטים של צמיגי שטח, 2 מצברים ועוד מיני חלקים קטנים יותר או פחות שהוחלפו במהלך השנים.
וכוללת טיפולים תקופתיים.
סה"כ עד כה (טפו טפו) 23500 ש"ח.
הרכב נרכש ב 2004 עם 54K ק"מ. היום הוא עם 105K ק"מ.
כמובן שלא חישבתי ירידת ערך, הרכב לא נמכר ולא צפוי שימכר בקרוב, אני לא רוצה :D
סער
-
תגובה להודעה: דיסקברי דיזל - כמה הוא באמת עולה...?
המספרים לפי דעתי מטעים כמו שכתבו
אני את הרכב שלי קניתי בדצמבר 2007
המחיר היה 42,000 ש"ח
טסט 3*1400 = 4,200 ש"ח
ביטוח בשנתיים הראשונות היה מקיף
2 * 4,000 = 8,000 ש"ח
השנה רק צד ג'
2,100 ש"ח
טיפולים
מיישר ראשון 4,000 ש"ח
משאבת הגה 1,000 ש"ח
קצר חשמלי בצמה ראשית 800 ש"ח
טיפול טסט שנה ראשונה כולל תיקונים ותוספות קטנות 1,200 ש"ח
מנגנון חלון חשמלי + שלט שירות 800 ש"ח
טיפול טסט שנה שנייה 700 ש"ח
החלפת רדיאטור 2300 ש"ח
החלפת מדחס מזגן + תיקונים במיזוג 3,000 ש"ח
החלפת 4 צמיגים 1856 ש"ח (כן המחיר הוא 400 ש"ח לצמיג לפני מע"מ)
טיפול טסט שנה שלישית כולל תיקונים והחלפת רצועות 2,000 ש"ח
סה"כ
טסט וביטוחים 13,300
טיפולים 17,656
סה"כ ל 3 שנים 30,956 ש"ח
לשנה 10,318 ש"ח לחודש 860 ש"ח
הפרשי קנייה מכירה עדיין אין וכנראה לא יהיו כי יש מחיר שמתחתיו עדיף שישכב אצלי
-
תגובה להודעה: דיסקברי דיזל - כמה הוא באמת עולה...?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
gradar
"דמגוגיה של גופים ירוקים"
גיא
תודה גיא, דמגוגיה.
זו המילה שחיפשתי.
-
תגובה להודעה: דיסקברי דיזל - כמה הוא באמת עולה...?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
יואב
שלום,
והמספרים הזוכים הם:
דיסקברי 97'
תקופת החזקה: 3 שנים ו - 5 חודשים.
דיסקברי 98' עם EDC:
תקופת החזקה: שנה ו - 10 חודשים.
דיסקברי 2001 TD5 - דגם ES:
תקופת החזקה: שנתיים ו - 5 חודשים.
עלות לק"מ: 1.7 שקלים.
נק' למחשבה, אחרי 10.5 שנים !!! עם הדיסקו הקשיש שלי (עוד 17 שנה לאספנות), נראה לי כי רוב ההוצאות, ביחוד לאלו שכן מתחזקים את הרכב כמו שצריך, הם בשנתיים הראשונות. אני יכול להעיד שבשנים האחרונות (אמנם מתוכן שנתיים שהדיסקו עבר להיות רכב ב') עלות האחזקה (טיפולים שוטפים, בלתמים, חלקים...) לשנה לא עוברת את ה- 2500 ש"ח.
ד"א השנה היקרה ביותר היתה לפני 7 שנים וכללה תיבת הגה (חדשה, לא משופצת, סוג של סריטה) ובאותה שנה האחזקה קפצה ל 5500 ש"ח, כולל התיבה כמובן.
האם ייתכן שבגלל תק' אחזקת הרכבים הקצרה יחסית יוקר האחזקה עלה ?, זה יכול להסביר את העלות הנמוכה (יחסית) ברכב הראשון.
גיא
גילוי נאות, אף גורו לא נוגע לי בדיסקו.
גיא
-
תגובה להודעה: דיסקברי דיזל - כמה הוא באמת עולה...?
גיא,
גם לדעתי תקופת האחזקה היא ללא ספק גורם משמעותי, בעיקר בדיסקברים הישנים.
ההוצאות הגדולות של נעילה, מיגונים, טיפול מכאני שיהיה לשביעות רצוני וכד' - מצריך כיס עמוק וסבלנות.
נקודה נוספת משמעותית היא שווי הרכב. אין ספק שרכב יקר מאבד מערכו יותר שקלים מרכב זול. אני לא מתייחס לאחוזים. רק לשקלים שיוצאים מהכיס.
עוד נקודה שלא התייחסתי אליה כלל מפני שהיא אינה רלוונטית ליצרן הרכב, היא העלות האלטרנטיבית. אותו כסף ש"השכבתי" על הרכב - איזו ריבית היה צובר בבנק בתשואה חסרת סיכון. אני לא מתייחס לזה כי אין כאן הבדל בין דיסקברי למאזדה 3.
ועדיין, שימו לב למה שאיציק מרקדו כתב - זה לא משנה איך תסווג את ההוצאה, איך תקרא לה, ואם היא תבוא לבד או שאתה שורק בכדי שהיא תגיע - במשך שבע וחצי השנים האמורות הצאתי מהכיס 230,000 שקלים על הנבלות. 30.0 ומשהוא אלף שקלים לשנה, 2526 שקלים בחודש, כל חודש, במשך שבע וחצי שנים.
-
תגובה להודעה: דיסקברי דיזל - כמה הוא באמת עולה...?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
יואב
גיא,
גם לדעתי תקופת האחזקה היא ללא ספק גורם משמעותי, בעיקר בדיסקברים הישנים.
ההוצאות הגדולות של נעילה, מיגונים, טיפול מכאני שיהיה לשביעות רצוני וכד' - מצריך כיס עמוק וסבלנות.
נקודה נוספת משמעותית היא שווי הרכב. אין ספק שרכב יקר מאבד מערכו יותר שקלים מרכב זול. אני לא מתייחס לאחוזים. רק לשקלים שיוצאים מהכיס.
עוד נקודה שלא התייחסתי אליה כלל מפני שהיא אינה רלוונטית ליצרן הרכב, היא העלות האלטרנטיבית. אותו כסף ש"השכבתי" על הרכב - איזו ריבית היה צובר בבנק בתשואה חסרת סיכון. אני לא מתייחס לזה כי אין כאן הבדל בין דיסקברי למאזדה 3.
ועדיין, שימו לב למה שאיציק מרקדו כתב - זה לא משנה איך תסווג את ההוצאה, איך תקרא לה, ואם היא תבוא לבד או שאתה שורק בכדי שהיא תגיע - במשך שבע וחצי השנים האמורות הצאתי מהכיס 230,000 שקלים על הנבלות. 30.0 ומשהוא אלף שקלים לשנה, 2526 שקלים בחודש, כל חודש, במשך שבע וחצי שנים.
אכן חתיכת תחביב מצאנו לנו....
כל שכתבתי היה להדגיש שאין הבדל בין נבלה (לנד רובר) לכל טריפה יפאנית/קוריאנית דומה.
ד"א בתחביב הראשון שלי, אופני הרים העלויות גם לא מבוטלות, כ-800 ש"ח בחודש (כולל ירידת ערך) ושם אפילו לא משתמשים ביום יום...
כמו שאמרתי, כל הכבוד לך. אני , אם הייתי מעז לעלות נתונים על גליון הייתי נוסע על I10 ובטח לא רוכב על אופניים.
יאאלה לשטח,
גיא
-
תגובה להודעה: דיסקברי דיזל - כמה הוא באמת עולה...?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
gradar
אכן חתיכת תחביב מצאנו לנו....
כל שכתבתי היה להדגיש שאין הבדל בין נבלה (לנד רובר) לכל טריפה יפאנית/קוריאנית דומה.
גיא
זהו, שאני ממש לא בטוח.
מישהו כאן עושה כמו יואב טבלת אקסל מסודרת שבה הוא רושם כל הוצאה על האוטו? כל שקל ושקל שנכנס תחת סעיף "רכב שטח"?
אתם צריכים מישהו עם SUV יפני מקביל שעושה טבלה מסודרת כדי להשוות. אני משוכנע שלא תאהבו את ההשוואה.
-
תגובה להודעה: דיסקברי דיזל - כמה הוא באמת עולה...?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
gradar
ד"א בתחביב הראשון שלי, אופני הרים העלויות גם לא מבוטלות, כ-800 ש"ח בחודש (כולל ירידת ערך) ושם אפילו לא משתמשים ביום יום...
כאן טמונה הבעייה, וגם התשובה. כאחד שסובל משתי המחלות (סליחה תחביבים) האלו, אני יכול להגיד שמי שיש לו מוציא ומי שאין לו מוציא הרבה פחות. ויש גם את עניין הקמצנות וסדר העדיפויות.
כשיש מי שישלם 800 ש"ח בחודש על תחביב כמו אופניים, או מעל 2000 ש"ח על תחביב מוטורי (וזה עוד בלי להיכנס לספורט המוטורי) אז גם המחירים של התחביב עולים.
יש לי בסמוראי רשימה אין-סופית של תוספות, שפצורים, פינוקים ושיפורים שנשארים בשלב זה ברמת הפינטוז. כנ"ל באופניים.
ובכל זאת, אני נהנה (או לפחות משתדל להנות) עד כמה שניתן אפילו משני התחביבים ובעלויות נמוכות משמעותית מהמתואר בשרשור.
באופניים למשל, אני רוכב על טרנטה מעפנות, שלא שוות היום יותר מ-2000 ש"ח, נוסע על הצמיגים עד שהם כמעט חלקים, לא משדרג את הברקסים (אפילו שהם גורמים לידיים שלי להתעייף), נוסע על ציוד משומש ובולמים מסוג סביר ובכל זאת נהנה מכל רגע. ולא חוסך מעצמי מהירות ופאן גם בהשוואה לרוכבים שעלות הציוד שלהם היא לפחות X2 מעלות הסמוראי שלי.
כנ"ל בסמוראי, למרות שהרכב לא משופר עד העצם, ולמעשה הוא משופר ברמה מינימאלית יחסית, אין מקום שאני לא מטייל איתו, ולא חושש להיכנס איתו לשטחים קשים ביותר. אז לפעמים יותר בזהירות, יותר לאט, יותר נסיונות, אבל עדיין- נהנה!! :D
אין מה לעשות, מי שמוכן לשלם הרבה על תחביב יקר לא יכול להתלונן על זה שהוא משלם הרבה על תחביב יקר... ;)
(אני הולך לברר פרטים על שחמט...)
-
תגובה להודעה: דיסקברי דיזל - כמה הוא באמת עולה...?
יונתן, הבעיה לא בשיפורים.
הבעיה היא ברכב עצמו. שאיכויותיו (עבירות, נוחות) לא נתונות בכלל לויכוח, אבל הוא גם עתיר תחזוקה, גם נוטה להתקלקל הרבה מעל לממוצע וגם חלקיו שאינם מהזולים (גם אם לא היקרים ביותר) ושרוב הבעלים שלו לא נוטים לתחזק אותו בעצמם אלא משלמים למוסך שיעשה זאת.
הסכומים האלה רבותי, מבהילים לגמרי. לא פחות.
אתם משוגעים. זה אוטו שמיועד רק לעשירים והוא נשאר כזה גם כשהוא ישן ושווה בפועל לא יותר מ-15-20K.
-
תגובה להודעה: דיסקברי דיזל - כמה הוא באמת עולה...?
דרור ברלי תגובה להודעה: דיסקברי דיזל - כמה הוא באמת עולה...?
ציטוט:
פורסם במקור על ידי gradar
אכן חתיכת תחביב מצאנו לנו....
כל שכתבתי היה להדגיש שאין הבדל בין נבלה (לנד רובר) לכל טריפה יפאנית/קוריאנית דומה.
גיא
זהו, שאני ממש לא בטוח.
מישהו כאן עושה כמו יואב טבלת אקסל מסודרת שבה הוא רושם כל הוצאה על האוטו? כל שקל ושקל שנכנס תחת סעיף "רכב שטח"?
אתם צריכים מישהו עם SUV יפני מקביל שעושה טבלה מסודרת כדי להשוות. אני משוכנע שלא תאהבו את ההשוואה.
דרור כאן הטעות שלך .
עם כל האגדות על היפנים. הם מוציאים יופי כסף על הרכבים . העניין הוא שרובם עושים זאת בשו,שו , לאור קריאת השירשורים שלהם כאן ובצהוב (ושם זה אפילו קיצוני יותר) וגם אם תדבר עם בעלי טויוטה שלא גולשים באתרים אלו . תראה כאילו מדיניות מאורגנת של הכחשה : אין תקלות , אין הוצאות , טיפולים גם ,,, בקושי . ואז חברים שלהם מגלים לך שהבן אדם הוציא קרוב ל- 20,000 ש"ח על ראש מנוע 14000 דפרציאל אחורי 12 או יותר על גיר ועוד ועוד .
משום מה כשאני עובר ליד מוסכי טויוטה נראה שהם מלאים ועובדים לא רע, אפילו טוב מאוד ( הלוואי עלי עסק מניב . כזה) . אז ? מה הם מתקנים שם לכל הרוחות ?? ? אולי טויוטות שהן לא לנד קרוזר ,או פראדו או היילקס . אההה,, . אבל, כשאני שואל איזה רכב ( פרייבט) כדאי לקנות , אז כולם אומרים לי רק טויוטה ! הכי אמין לא רואה מוסך ! אז ? אולי מוסכי טויוטה בכלל מתקנים ,,,,,,, לנד רוברים !
רכב שנוסע יום יום וגם נכנס לשטח ואני מתכוון שטח כולל עבירויות , מוציא כסף.
אל תשכח שמי שקונה רכב שטח בפעם הראשונה בחייו , לוקח לו מספר שנים עד שהוא לומד היכן לרכוש חלקים בזול לתקן לבד ולמי ללכת והכי חשוב לדעת באמת מה קורה לרכב ומה צריך לבצע בו שזה קובע את המחיר העיקרי והסופי.
-
תגובה להודעה: דיסקברי דיזל - כמה הוא באמת עולה...?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דרור ברלי
יונתן, הבעיה לא בשיפורים.
הבעיה היא ברכב עצמו. שאיכויותיו (עבירות, נוחות) לא נתונות בכלל לויכוח, אבל הוא גם עתיר תחזוקה, גם נוטה להתקלקל הרבה מעל לממוצע וגם חלקיו שאינם מהזולים (גם אם לא היקרים ביותר) ושרוב הבעלים שלו לא נוטים לתחזק אותו בעצמם אלא משלמים למוסך שיעשה זאת.
הסכומים האלה רבותי, מבהילים לגמרי. לא פחות.
אתם משוגעים. זה אוטו שמיועד רק לעשירים והוא נשאר כזה גם כשהוא ישן ושווה בפועל לא יותר מ-15-20K.
אולי. למרות שאי אפשר לדעת כמה מתוך הנתונים שסיפקו לנו הם תיקונים וכמה שיפורים. יואב כתב לפחות לגבי אחד מהרכבים שהוא נמכר ברווח כי הוא עבר מקצה שיפורים משמעותי. מקצה כזה (הגבהות, נעילות, מיגונים, צמיגים) יכול בקלות לעלות 20-30 אלף. זה אחוז גדול מאד מהסכום הכללי לאותו רכב תחת הסעיף "טיפולים".
האם מישהו יכול להפריד בין הוצאות "חובה" לבין הוצאות "מותרות"?
דרור- וזה לא כולל דלק והוצאות פר כל טיול....... ללא ספק סכומים הזויים!:shock:
-
תגובה להודעה: דיסקברי דיזל - כמה הוא באמת עולה...?
חמודים,
אין שום משמעות לאבחנה בין שוטף/שבר/שיפורים/פינוק של הבעלים/ פינוק של הרכב.
כל המכוניות הוחזקו באותו האופן. כל מה שיכולתי להעביר בין רכבים עבר. דברים שלא יכולתי לקבל עבורם כסף כשהיו על האוטו פורקו ונמכרו/נמסרו.
השורה התחתונה היא שהסכום האמור יצא מחשבון הבנק שלי.
ההשוואה הנכונה תהיה מול מי שמוכן לפרסם נתונים ברזולוציה דומה על כל רכב שטח אחר, וגם זה לאורך זמן. שנה או שנה וחצי לא מייצגות דבר.
-
תגובה להודעה: דיסקברי דיזל - כמה הוא באמת עולה...?
כמו כל דבר אחר בחיים, הכל הוא מנקודת ההשקפה וכן מהאלטרנטיבה מול הקיים, כלומר,
אים היה לי רכב שונה מדיסקו, נגיד פג'רו או טרופר, אין לי ספק שהעלות מול המספרים שלהלן
היו יותר גבוהים, או לפחות כמו בדיסקו: (החישוב ל-4 שנים 48 חודש)
דיסקו יפני
ביטוחים 25,600ש"ח 25,600 ש"ח
רישוי 6,800 ש"ח 6,800 ש"ח
תיקונים, טיפולים ושידרוג 11,400 ש"ח ?????????????.
סה"כ 43,800 ש"ח
לשנה = 10,950 ש"ח
לחודש 912 ש"ח
לק"מ 1.46 ש"ח וזאת מכיוון שהרכב נוסע פחות מחצי מהממוצע
כלומר ברכב זהה עם קילומטרג' סביר המחיר לק"מ היה כ 0.70 אג' לק"מ
באים יש כאן בפורום מישהו (אמיתי ) עם רכב יפני, שיכול להוסיף את סעיף העלות המקבילה
של תיקונים טיפולים ושידרוג , שירים את הכפפה ונראה פעם אחת השוואה אמיתית.
גילוי נאות: התחשיב אינו כולל מתנה שקיבלתי מיואב (האורגינל) ושווה הרבה כסף.
-
תגובה להודעה: דיסקברי דיזל - כמה הוא באמת עולה...?
ידידי המלומד שוכח שאם הרכב היה נוסע יותר העלות לק"מ לא היתה פוחתת בחצי, אלא בפחות מחצי שכן גם תדירות הטיפולים והבלת"מים היתה עולה.
בנוסף, כבודו נוסע ברכב חדש יחסית, או נכון לומר רכב שנקנה עם קילומטראז נמוך מאוד - "אין כאלה בחיים האמיתיים". יקח כבודו את אותו הרכב בדיוק, יכפיל את כמות הקילומטרים ב 1.5 (וגם אז מדובר בק"מ נמוך יחסית) - ויצטרך להכפיל גם את עלויות התיקונים.
-
תגובה להודעה: דיסקברי דיזל - כמה הוא באמת עולה...?
אני גם מנהל טבלה, אבל של חלפים וחומרים בלבד. לא לSUV היפני שחיפשתם, אלא להיילקס, עד רמת הנורה.
17500 ש"ח לחמש שנים ורבע. 75000 ק"מ.
-
תגובה להודעה: דיסקברי דיזל - כמה הוא באמת עולה...?
היה לי דיסקברי 97 שנתיים באפריקה (TDI300 ידני), קניתי בחשש מסויים (שם, המשמעות של להיתקע בשום מקום אינה רק כלכלית), קניתי אותו כשהיה בן 8 אבל עם ק"מ נמוך יחסית 70K ק"מ ומטופל.
ביטוח וטסט אני לא זוכר וגם לא רלוונטי לכאן אבל תיקונים אני זוכר שהיו מעט מאוד (סט צמיגים, תיקון משאבת דלק) ותחזוקה שוטפת שעלתה כ-3000 ש"ח לשנתיים על פני כ-20K ק"מ + ירידת ערך 5000 ש"ח = 40 אגורות לק"מ (אייקון של מתחבא מתחת לשולחן).
נסיעות שטח היו ממש קצת כמובן הכבישים משובשים וזאת הסיבה העיקרית שקניתי רכב שטח.
-
תגובה להודעה: דיסקברי דיזל - כמה הוא באמת עולה...?
הי יואב,
קבל חח על ההתמדה והתעוד, האם יש אפשרות לפרוט הטיפולים: 43000 - 45500 ב 29 חודשים נשמע מפחיד.
מה כוללים השקלים האלה, טיפולים שוטפים? שיפורים? צמיגים? מה?
אני חולק על דעתו של איציק שאומר לא משנה לאיזה סעיף שייכת הההוצאה, יש הבדלל בין תיקונים לשיפורים.
תיקון = אין בררה חייבים.
שיפור = אתה יכול לבחור , לבזז או לא.
הניסיון שלי בעבר עם דיפנדר ( את הסמוראי לא תעדתי ) במשך 5 שנים.
מודה שנורות לא תעדתי , למרות שזה קרה רק פעם אחת וינקר שמלאלי קדמי.
רוב ההוצאות היו שיפורים + תחזוקה : מתקן גלגל, גגון, מיכל מים, צמיגים, מצבר וכו'
סעיף התיקונים - כלל : אלטרנטור, דיפרנציאל קידמי ודריישפט קידמי.
בסופו של יום התחביב הוא תחביב יקר. כל רכב שטח שמטייל יעלה ( גם היילקס ..)
בכל מקרה , בהצלחה עם הטויוטה...
ותסכם את המיציבושי
ניב
-
תגובה להודעה: דיסקברי דיזל - כמה הוא באמת עולה...?
ניב,
בבקשה,
(למען ההגינות, חלק מינורי שונה, מחשש לעין רעה. המספרים הם המספרים, ההוצאות הן ההוצאות):
בדיקה 800
העברת בעלות 181
נקיון פנימי + חיצוני 950
איתוראן 1721
מיגונים (דיפ' קדמי, מיכל דלק, סף) 1963
צמיגים קדמיים 1362
פ"וה דיבורית 220
פילטר קומפרסור + בדיקה 350
חיווט חשמל 200
בדיקת חשמלאי 300
2 קפיצי אויר 2429
הרכבת קפיץ אויר 277
מצבר 1262
שמנים 585
פילטרים + צמה פנימית 959
בולמים 3150
בלמים + בדיקה 1050
שעון חום+נעילה מרכזית 750
נורות + חומר לריפוד עור 73
פגושים 4000
תיקון אגזוז 300
תיקון חשמל אחורי 100
פילטרים + שמנים 684
טיפול 140,000 – דרך השטח 3040
טסט + אישורי מוסך 174
נזילת שמן הידראולי 1776
ניקוז מזגן, מרכזית, 100
מחשב לאיתור תקלה 300
חיישן ABS+מראה ימנית 1100
חשמלאי - התקנת חיישן 300
נאבה קדמית (מפירוק) 2200
התקנת נאבה 404
צמיגים אחוריים 1340
פולי מנוע ראשי+הרכבה 1600
צלחות קדמיות+רפידות+פילטר סולר ואוויר 900
רפידות אחוריות + פקק 350
פילטר גיר + טיפול 1312
פגוש קדמי (מסירה) -------
פגוש אחורי (מכירה) -1000
מגב אחורי 128
מדרגות סף (מכירה) -800
טסט 110
מגבים 112
איתוראן 747
מותחן+רצועה 1262
צינורות גיר+מים 3486
צינורות מים + עבודה 860
מים 200
סה"כ 43300
-
תגובה להודעה: דיסקברי דיזל - כמה הוא באמת עולה...?
אחרי הנתונים שיואב הציג, עניין אותי מה ההוצאות שלי, או יותר נכון הניתוח של ההוצאות האלו, לכן ישבתי והקלדתי לאקסל את כל חשבוניות ההוצאה שלי על דיסקברי 98 EDC אותם אני שומר בקפדנות מרשימה, מדובר על כל ההוצאות של הרכב עד רמת הבורג למעט סולר.
המספרים שונים, לא מהותית אבל בהחלט שונים מהמספרים שהציג יואב:
בשלוש שנים וארבע חודשים שהרכב אצלי סה"כ הוצאה 77093 שקל.
שזה 1927 שקל לחודש בממוצע ו 90 אגורות לקילומטר.
סך ההוצאה כולל 17876 שקל שיפורים, כלומר דברים שלא ממש צריך ע"מ להניע בבוקר: גגון, כננת, שנורקל, מגירות, דרופ קיט וכדומה.
ביטול הוצאות השיפורים, מעביר את המספרים ל 1480 שקל לחודש ו69 אגורות לחודש.
לא יודע לומר הרבה\מעט ביחס לאלטרנטיבות.
לי האקסל הזה הציף הרבה סוגיות שיעזרו לי לחסוך בהמשך.
ממולץ בחום. תודה יואב (ללא כל ציניות).
-
תגובה להודעה: דיסקברי דיזל - כמה הוא באמת עולה...?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
amirk
סך ההוצאה כולל 17876 שקל שיפורים, כלומר דברים שלא ממש צריך ע"מ להניע בבוקר: גגון, כננת, שנורקל, מגירות, דרופ קיט וכדומה.
ביטול הוצאות השיפורים, מעביר את המספרים ל 1480 שקל לחודש ו69 אגורות לחודש.
אהלן,
הוצאת השיפורים מהסך הכולל - האם הוצאת את הכסף או לא?
הנכון הוא לכל רכבי השטח, ולא רק לדיסקברים, שאת השיפורים ששמת היית מרכיב גם אם היה לך קינג / טרופר/ רנגלר/לנדקרוזר.
עדיין בשורה התחתונה - הוצאת את הכסף הזה מהכיס. זו המשמעות הגדולה כאן.
דבר נוסף, שגורם לי למחשבות נוגות משהו.
היום אני עם רכב שטח אחר, שמשמש רק לטיולים. הרכב לא ממוגן, לא משופר, הכי מקורי שיכול להיות..ועתיק (1997). עדיין אני נוסע באותם המקומות בדיוק. מה זה אומר על כל הכסף שאנחנו שופכים על שיפורים / שידרוגים?
-
תגובה להודעה: דיסקברי דיזל - כמה הוא באמת עולה...?
לדעתי השיפורים צריכים להיות מסוכמים בנפרד. הם הוצאה שרובינו עושים ורלוונטית ליוקר התחביב, אבל לא לעלויות אחזקת הרכב, במיוחד כאשר רוצים להשוות בין רכבים שונים.
בפירוט של יואב קשה לדעת בחלק מהמקרים מה שיפור ומה החלפה עקב תקלה/בלאי.
בולמים, צמיגים, קפיצים, פגושים - זה הרבה כסף ולא ברור אם הוחלפו כי התבלו או כשיפור.
-
תגובה להודעה: דיסקברי דיזל - כמה הוא באמת עולה...?
למעט הפגושים - כל היתר הוחלפו עקב בלאי טבעי.