שאלה אולי טיפשית שמטרידה אותי.
בצמיגים 31" (MTR במקרה זה) בבוץ מה עדיף להוריד לחץ אויר ל 20-18 ו"לצוף" כמה שיותר , או לשמור על לחץ גבוה 30-32 בכדי ליצור מגע עמוק וחזק יותר בקרקע?
Printable View
שאלה אולי טיפשית שמטרידה אותי.
בצמיגים 31" (MTR במקרה זה) בבוץ מה עדיף להוריד לחץ אויר ל 20-18 ו"לצוף" כמה שיותר , או לשמור על לחץ גבוה 30-32 בכדי ליצור מגע עמוק וחזק יותר בקרקע?
שאלה מעניינת. בעקרון הבוץ אחרי הגשמים הקלים שירדו בינתיים לא אמורים להיות ממש עמוק. לכן, אולי למטה יש עדיין אחיזה. נסה להשאר עם לחץ רגיל, שה MTR שלך יחפור פנימה ויתן אחיזה איפה שהו איכול. אם תתקע :( ותהיה חייב לצוף - עצור רגע ונסה להוריד דקת אוויר מכל גלגל. זאת התשובה הכי טובה שאני יכול לתת לך. :D
רוני ז, אתה עדיין חי בשנות ה60 של המאה הקודמת?ציטוט:
נכתב במקור על ידי האיש הזקן
כל ונטיל מוריד כמות שונה של אוויר.....
בכל פעם שתוריד דקה אוויר תגיע לתוצאה אחרת....
אם רוצים להוריד אוויר נא להשתמש במדיד, ההבדלים יכולים להגיע לעשרות אחוזים בין גלגל לגלגל(בדוק)
עוד שאלת תם
מנסיוני הורדת אוויר בבוץ חודר לך בוץ בין הגאנט לצמיג
התוצאה:בריחת אויר מסיבית
מה שמוכיח, שוב, שכל החיים זה פשרה :wink:ציטוט:
מנסיוני הורדת אוויר בבוץ חודר לך בוץ בין הגאנט לצמיג
עוד פרמטרים לבעייה:
לטובת לחץ אוויר נמוך:ככל שלחץ האוויר נמוך יותר, הגלגל "בונה" לפניו קיר נמוך יותר, ויותר קל לו להתקדם בשטח.
לטובת לחץ אוויר גבוה:
ככל שלחץ האוויר נמוך יותר, גם הקיר שנוצר מצידיו נמוך יותר ולכן היציבות הכיוונית שלו אובדת, מה שיגרום לנטיה מוגברת להחלקה הצידה מהשביל, וכמו שכל המנוסים כאן יודעים, השקיעה, אם קורית, קורית בד"כ לא על השביל, אלא בצד השביל, לאחר שהחלקת.
לא ברור מה ניתן ללמוד מזה:
יש תיאוריה שאומרת שבבוץ רדוד, לחץ אוויר גבוה יאפשר לצמיג "לנגוס" בקרקע הקשה שמתחת לבוץ. מעולם לא ראיתי איך מישהו ששקע מנפח אוויר ומצליח לצאת מהשקיעה. את התסריט ההפוך ראיתי המון. שוקעים, מורידים אוויר, וממשיכים הלאה.
שורה תחתונה: אין. אני מוריד אוויר בכניסה לבוץ, כי זה מה שלמדתי מנסיוני.
הכי חשוב: צאו לשטח, תשקעו, תחלצו, תנסו כך, תנסו אחרת, אין תחליף לנסיון, וגם עם נסיון אתם תשקעו, זה חלק מהפאן.
בשנה הראשונה שלי עם ויטרה עם צמיגים מקוריים, חשבתי שלא ניתן לנסוע איתה בבוץ בלי לשקוע, לאחר ארבע שנים נוספות כבר חשבתי שאני בלתי מנוצח עם הויטרה בבוץ.
זה מאוד משנה מה חתך וגודל הצמיג ביחס למשקל הרכב, כמו גם עומק וסוג הבוץ.
בלי להכניס אתכם יותר מדי לתאוריות, יש שני סוגי קרקע גרגרית טהורים- קרקע דביקה וקרקע לא דביקה. בקרקע הדביקה (בצורתה הטהורה זה משהו כמו חרסית רטובה או חומר), הכוח מהרכב לקרקע עובר מהקוביות, דרך החומר שנדחס מאחוריהן וביניהן. בוץ נורמלי די קרוב להגדרה של קרקע דביקה (cohesive, non frictional). לכן בצמיגי בוץ יש קוביות גדולות ומרווחות.
אבל- בצמיג לא גדול במיוחד ולא רחב במיוחד (לדוגמה, מידה 31), במקרה בו הבוץ עמוק- הרכב ישקע. למה? כי הרכב כבד. במקרה כזה הפחתת לחץ האוויר תועיל. ועוד אבל- אם הבוץ לא עמוק- הורדת לחץ האוויר תסגור את המרווחים בין הקוביות ויעבור פחות כוח לקרקע. הצמיג לא יחדור את השכבה הרכב ולא יגיע לשכבה שיש בה אחיזה. בנוסף, הפרופיל שנמשך לצד הצמיג יעבוד בכל מקרה- גם בלחץ נמוך וגם בלחץ גבוה- בגלל שהוא בכל מקרה בתוך הבוץ.
אל תשכח שצמיגים כמו MT/R במידות הקטנות (31 זו מידה קטנה) הם לא בדיוק צמיגי בוץ. הם בהחלט צמיגי שטח אגרסיביים ורב שימושיים- אבל לא מיועדים ספציפית לבוץ.
מכל מה שכתבתי, אני ממליץ אם הבוץ לא עמוק לא להוריד אוויר. אם הבוץ עמוק יותר מחצי הגלגל- תוריד אוויר ו... הרבה גז. הגלגלים יסתחררו, וככה גם ישחררו את הבוץ מבין הקוביות, וגם לאט לאט יצרו לעצמם אחיזה ו"ציפה"..
אני שונא בוץ.
אסף.
אבל כאשר מורידים אויר אתה מגדיל את הסיכוי לקילוף הצמיג מהגנט .
אז בחול אין בעיה בקבוק מים ואין חול
בקרח זה לא נעים קרררר
אבל בבוץ .... גם קר גם זה לא יורד וגם אין סיכוי להעלות את הצמיג חזרה .
ואני רק מהמחשבה שהצמיג יתקלף לי לא מוריד אויר בבוץ .
*****
איציק
ששון מרשה לך לסחרר גלגלים ולחפור בבוץ? :lol: חכם גדול, כאן הוא לא שומע אותך....ציטוט:
נכתב במקור על ידי asafk
וברצינות, נסיוני הדל הוכיח שככל שתסחרר את הגלגלים יותר (אחרי ששקעת), רק תשקע מהר יותר, איפה אני טועה?
נכון, אם כבר שקעת, סחרור הגלגלים רק יושיב אותך יותר.ציטוט:
וברצינות, נסיוני הדל הוכיח שככל שתסחרר את הגלגלים יותר (אחרי ששקעת), רק תשקע מהר יותר, איפה אני טועה?
הרעיון הוא להגיע עם תנופה ומומנט ולסחרר את הגלגלים תוך כדי תנועה, כך הפרופיל באמת מתנקה ומעניק כמה אחיזה שהוא יכול (בהתאם לתנאי הבוץ כמובן). בנוסף התנופה והמומנט עוזרים לעבור קטע טובעני (תרתי משמע) במיוחד.
הבעיה בשיטה זו, במיוחד בבוץ חלק (אדמה שחורה וחרסיות) היא הסיכון שבהחלקה לא מבוקרת לתעלה בצד הדרך (במקרה הטוב) או אל תוך עץ או תהום במקרה הרע.
גם אני שונא בוץ.
לפני שנים הורדתי אויר בגבי צין התקלף הצמיג ,ביצעתי החלפת גלגל זריזה
מה זו זריזה היתושים אכלו אותי חי
מאז לא מוריד אויר בבוץ
אם כבר שאלות בוץ מה עדיף? יחסי העברה נמוכים או גבוהים בבוץ?
נגיד נקסוס עם יחסי בעברה נמוכים מאוד לא יכול לתת הרבה בגז בבוץ , יש משהו במה שאני אומר ?
אבל ממש.ציטוט:
נכתב במקור על ידי asafk
אסף.
ותמיד זה נגמר בלפחות מחז"ש אחד !
האמת גם אני לא מבין מה ההתלהבות מבוץ,אולי כי חלק לא מבוטל מהילדות עבר עם טרקטור בבוץ,3-4 שקיעות ביום,ושקיעות של טרקטור זה מטר וחצי בוץ לעומק.
לא מבין מה כיף בזה,רק הורס,נכנס לכל סדק ומתפקד כמו משחת שחיקה.
נראה אותו נותן גז ברוורס :twisted: !!!!!!ציטוט:
נכתב במקור על ידי UNIX
סיפור כמו של חנן עם הויטרה ,היה לי עם הסמוראי ,פשוט סירב לשקוע !!!
מניסיון רב בבוץ (מי שמכיר אותי יודע שאני מת על בוץ) אני תמיד מוריד אויר במיוחד בהיילקס ששם ההורדה עוזרת גם ל"נוחות" .
אני לא מאמין בהורדת אויר וציפה בבוץ ,בד"כ נוסעים בתוך קוליסים שנחפרו ע"י אחרים לפניך ,והורדת אויר תגרום רק להורדת מרווח הגחון ותקיעה, אני גם מסכים עם כל מה שאמרו לפני לגבי סכנת קילוף הצמיגים או צביטתם מסלעים שנמצאים מתחת לבוץ, במיוחד לאור העובדה שכדי לצלוח בוץ צריך לשמור על נהיגה מהירה ורצופה
עוד משהו - אני מת על נהיגת בוץ :D , ולא זה לא דומה לטרקטורים הייתי גם בסרט הזה :D
האמת.
גם אני שונא! בוץ.
ובמיוחד שונא לנקות את כל המכלולים ממנו.
אבל בטיולי חורף אי אפשר להמנע מזה, תמיד יהיו מעברי בוץ במיוחד לאחר תקופה גשומה.
לצאת סתם להשתולל בבוץ - לא תודה.
עד היום, לא הורדתי אויר, שילבתי LOW הילוך DRIVE לקחתי תנופה, ועברתי במהירות גבוהה יחסית כל בוץ. אבל יש תמיד סיכון שאולי המהירות הגבוהה מדי תגרום לזריקת הרכב הצידה, או לנפילה לבור במקרה הטוב ופגישה עם סלע חבוי במיקרה הרע.
בוץ זה הדבר האמיתי !!!.
בוץ זה חרא.
המקסימום שאני מוכן לתת- וגם זה רק אם ממש לוחצים עליי- זה טיול בוץ אחד בחורף. לא יותר מזה.
לא כזה כיף, לא מאתגר, ואני לא הכי מבין את הסטיה של להנות מהעובדה שכולך מתלכלך בבוץ אחרי שקיעה של אחד החברים- ולאחר מכן מן הסתם כל רצפת הג'יפ בפנים- מלאה בוץ.
מעטים טיולי הבוץ שנגמרים ללא הוצאות על מחז"ש/ קליפרים/ רפידות/ ואלוהים יודע מה עוד.
(הידע שלי בנזקי בוץ שאני מציין- מוגבל לסיקס. הייתי בבוץ רק עם הסיקס שלי- והלך לי שם קליפר קדמי- אבל שמעתי עוד על רבים וטובים שיוצאים ברוב המקרים עם נזק.)
בוץ לא עושה טוב לג'יפ, לא עושה טוב לנהיגה חזרה הביתה (מינימום 50 ק"ג נוספים על הג'יפ), לא עושה טוב לבודי ושות',
ולא עושה טוב לי לראות את הג'יפ שלי מלא בבוץ בכל חור.
זוהי דעתי.
אם בוץ זה הקטע שלך- לך על זה.
-ארז 8) -
זאת החתימה החדשה שלך?!?!
אלוהים אדירים, קודם אריק, ועכשיו זה...ציטוט:
אתה נודר להפיח חיים ב CJ המחולל שרכשת מסתם מישהו, נעשה אדוק למלאכה, חרד לתוצאות, כל שלב בדרך כואב בכיס אבל מרפא עוד פצע בגוף החי של המפלץ....
יש לנו פה מוסד אשפוז רשמי! אני שואל - איפה הכסף?! למה אני לא מקבל שום דבר מקופות החולים שלכם?
אם ככה- אז בריא להיות חולההה :twisted: :twisted: :twisted:
-ארז 8) -
איזה סוג של טיול כן עושה טוב לג'יפ ?ציטוט:
נכתב במקור על ידי six 4 life
וחגי, זכור לי טיול אחד לפני כמה שנים, רמת הגולן ... אתה שקעת כמו שלא שקעו לפני זה ... ואחרי זה :twisted:
כל טיול שלא משאיר לי לחות חומצית כזו או אחרת על הבודי יותר טוב בשבילי מטיול בוץ.
והאמת?
אני מוכן לשלם נזקים על טיול ראוי ומאתגר. לא על פירפורים בבוץ ולחפש איפה לשקוע כדי להתחיל לראות מי מבין בחילוצים, ומי יודע, ולמי יש את הכננת הכי חזקה ובלה בלה בלה
טיול בוץ של כמה שעות בבוץ סמיך ודביק (לדוגמה הבוץ של הירקון)-
יגרום לך הרבה יותר נזקים מאשר טיול יבש וממוצע :twisted:
-ארז 8) -
מצטער ח'ברה, אני חולה בוץ....בגלל זה אגב שאר החברים שלי לא אוהבים בוץ, הם צריכים לקום ב3 בבוקר ולבוא לחלץ אותי :P
לא מוריד אוויר בשום שוג של בוץ, אבל זה כנראה לא בגלל עיקרון כלשהו אלא עצלנות טהורה....הרי במילא בדרך כלל אני נכנס לכאלו מקומות שרק מנוף יוציא אותי משם.... :twisted:
אגב, אני גם לא מנקה אחרי הבוץ...זה בסדר, במשך הקיץ זה יפול מתישהו..... :twisted:
בפירוש לא נכון ארז.
אתה יודע בזחילת סלעים יש גם סיכוי לנזקים : תיבת הגה , תפוחים , התהפכויות וכו' .
אין טעם לפרט והלרחיב כי זה שטויות והכל תלוי בנהג , אם אתה לא אוהב בוץ אז סבבה אבל אני למשל מת על בוץ ועל זחילת סלעים , והנזק היחיד שהבוץ עושה לי זה שהמנוע שלי מתלכלך ואני ממש לא אוהב את זה :twisted: .
זחילת סלעים זה כבר סיפור אחר ואני יכול רק להגיד לך שהחלפתי עד היום הרבה מכלולים של מערכת ההיגוי בג'יפ רק בגלל זה ואני לוקח את זה בחשבון כשאני מטפס על עוד איזה סלע חדש .
תזכיר לי על איזה צמיג אתה מתגלגל... :twisted: ...?ציטוט:
נכתב במקור על ידי ארז
UNIX כתב:
ציטוט:
אתה יודע בזחילת סלעים יש גם סיכוי לנזקים : תיבת הגה , תפוחים , התהפכויות וכו' .
הכל מתחיל ונגמר בדרך שבה אתה נוהג.ציטוט:
זחילת סלעים זה כבר סיפור אחר ואני יכול רק להגיד לך שהחלפתי עד היום הרבה מכלולים של מערכת ההיגוי בג'יפ רק בגלל זה ואני לוקח את זה בחשבון כשאני מטפס על עוד איזה סלע חדש .
ואם יורשה לי- גם בכמה אתה מחובר לרכב שלך.
-ארז 8) -
טוב אם אנחנו בעיניין קשקשת בוץ ,
1. לכתוב אני לא נוסע ב......... כי זה עושה נזק ,זה נראה לי נוגד את חוקי האתר הזה :D
וברצינות ,נסיעה בגדות הירקון לגבי זה לא ממש נהיגת בוץ כייפית ,מהסיבה שבנהיגת בוץ מה שאני אוהב ,זה נסיעה מהירה ורצופה ככל האפשר ,תוך זריקות והחלקות ,בירקון זה בילתי אפשרי מהפחד של להחליק ולפול לתוך הנחל ואז אללה ירחמו ,
אז בנימה רצינית דיר בלק, גדות הירקון מסוכנות לאללה להחלקה לתוך הנחל ,זה כמו מרגרינה בעובי של 5 ס"מ
גדות הירקון זה ממש לא כייף
ביתרונות רוחמה זה הדבר
הצמיג הכי קלאסי לבוץ הוא צמיג צר וגבוה ב P.S.I בריא ככל שניתן .
אישית , אני לא מוריד אויר בבוץ ולא בשל עצלנות , אלא מפני שמנסיוני
זה הלחץ הטוב ביותר מבחינתי עבור צמיג 32" על ג'אנט אופסט ו33" כיום .
הורדת אויר בבוץ שווה מבחינתי להגדלת התנגדות ואי יכולת של הצמיג
לחפור בקרקע ע"מ להשיג את האחיזה בשכבות התחתונות הקשות יותר של
הקרקע.זו דעתי ,בנוסף כמובן ,למה שכתבו קודמיי לטובת העיניין של אי הורדת
אויר בבוץ.
six 4 life (ארז) כתב: " לא כזה כיף, לא מאתגר, ואני לא הכי מבין את הסטיה של להנות מהעובדה שכולך מתלכלך בבוץ".
ארז , לגבי הסטיה והאהבה לבוץ אני לא אכנס ...גם לדעתך האישית שאותה אני
מכבד שזה לא כיף ...אין בעיה .אבל לכתוב שזה לא מאתגר :shock: . זה אולי
חלק ממצעי השטח הכי מאתגרים ...כאן באה לידי ביטוי עבודת נהג אמיתית והמון
ידע וניסיון בשל מצב של החלקות ואי אחיזה "ושליטה" לכאורה.
שחר.