-
הסבת משפחתית לרכב שבילים\כביש משובש
שלום
אני מעוניין לקנות רכב פרטי (פולו\פולו קלאסיק\סיאט קורדובה לא הוחלט סופית) לרכב שבילים\כביש משובש.
יש לציין שאני מעוניין לעשות זאת מתוך צורך ופחות מהנאה.
אשמח לשמוע אם יש כל מיני קיטים או שיש רכבים משפחתיים אחרים שיש להם קיטים לדבר כזה.
אם מישהו מכיר את התהליך שרכב כזה צריך לעבור אשמח לדעת מה היא העלות של כזה פרוייקט, כמו כן אם תוכלו להאיר את עיני ולהגיד לי במה תהליך כזה כרוך מבחינה טכנית (חיזוקים,תוספות הסרות וכו')
בתודה מתן
-
תגובה: הסבת משפחתית לרכב שבילים\כביש משובש
לדעתי תחפש פורסטר או איזה ג'יפון. ככה תוכל לנסוע בשבילים בלי חשש.
-
תגובה: הסבת משפחתית לרכב שבילים\כביש משובש
קבוצת פולסווגן ידועה במכוניות הנמוכות שלה...
בעבר אף הביאו קיט הגבהה לאוקטביה עבור נהגי מוניות (ע"מ שסף המדרכה לא יפגע בטמבון)
לרכבים אלו יש מגן מקרטון מתחת למנוע. ניתן להחליפו במגן אלומיניום.
אם אתה נעול על קבוצת פולסווגן, לדעתי טנדרון קאדי קצת יותר גבוה (והוא פולו לכל דבר).
גם רומסטאר סקאוט מעט גבוהה יותר (רכב נפלא ד.א.).
חוצמזה, אתה רוצה שימוש שהרבה רכבי ליסינג עוברים, כך שכנראה אפשר...
-
תגובה: הסבת משפחתית לרכב שבילים\כביש משובש
לצערי זה הולך להיות הרכב שלי ואין לי את הסטיקר שמשפר את העבירות, זה רכב לנסיע יום יום ז"א שכל יום הוא יפגוש את התנאים האלו.
בקנית הרכב עצמה מעורב בחורה ככה ש"אני" לא מעוניין במסחרית :) אלא משהו קצת יותר אלגנתי(אם אפף לקרוא לזה ככה)
חוצמה צריכ הדלק בין מסחרית למשפחתית היא לא שונה? לטובת המשפחתית כמובן
-
תגובה: הסבת משפחתית לרכב שבילים\כביש משובש
אם מדובר בשבילים אתה יכול לבדוק סובארו פורסטר (יתן הכי תחושה של רכב פרטי) או כל ג'יפון אחד כמו: הונדה CRV, טיוטה ראב4, ניסאן קאשקאי (אפילו יש גירסת 2X4
). כל אחד מאלה יתן לך גובה ושקט נפשי בנסיעה בשביל, נוחות נסיעה, סטייל והוצאות אחזקה של רכב פרטי מקביל. מכיוון שלא ציינת תקציב, שנתונים או דרישות נוספות התגובות הן כלליות מאוד.
-
תגובה: הסבת משפחתית לרכב שבילים\כביש משובש
שרק, נראה לי שלא הגדרת מסגרת תקציב... לכן ההמלצות כאן אולי לא רלוונטיות.
הפולו קלאסיק על נגזרותיו הוא אוטו מעולה. מנועי ה SDI אמינים מאוד. היה לי כזה בתקופת הלימודים והוא גמע מעל 150 ק"מ ביום בלי למצמץ.
אכן כלל הרכבים האלו מאוד נמוכים ולא ממש נוחים בדרכי אפר.
נסה לפזול לכיוון טנדרונים,
החל מסובראו טנדר, ברלינגואים למניהם וכו'.
-
תגובה: הסבת משפחתית לרכב שבילים\כביש משובש
אני חייל משוחרר, אין לי תקציב אני מגבש תקציב לרכב עצמו ואחרי זה משפר אותו, מה שאני מנסה לברר זה מה העלות של כזה פרוייקט ככה אני אוכל לדעת עם שווה לי להתחיל אותו או לקנות רכב אחר, משהו בסגנון סוברו פרוסר\אוטבק היה יכול להיות מעולה בשבילי אבל הוא בהחלט לא בתקציב שלי.
אני חושב שאני מוכן להוציא על כזה דבר משהו כמו 25 אלף שקלים כולל הרכב עצמו.
לכן העלתי את השאלה שלי לפה אחרי שקבלתי תשובות מגוכחות בפורום שיפור רכבים אחר (הם יותר בקטע של להנמיך ולנסוע מהר)
-
תגובה: הסבת משפחתית לרכב שבילים\כביש משובש
יש דבר כזה מוכן - סובארו טנדר 4X4 או אם תמצא סטיישן 4X4 [עם טרנספר ו LOW]
-
תגובה: הסבת משפחתית לרכב שבילים\כביש משובש
כל טנדרון (קאנגו/ברלינגו וכד') יתן לך מענה בנושא הזה.
הם טיפה יותר גבוהים ממשפחתיות ויוכלו לנסוע בשבילים קצת משובשים.
חוץ מזה זה הדבר היחיד שנותן מה שאתה מבקש ועדיין נמצא בתקציב שלך.
אלי
-
תגובה: הסבת משפחתית לרכב שבילים\כביש משובש
-
תגובה: הסבת משפחתית לרכב שבילים\כביש משובש
הי
כמה ק"מ ביום על "שבילים"? האם שביל זה שביל כורכר כבוש או שביל משובש עם קצת "מיני בולדרים" פה ושם?
סער
-
תגובה: הסבת משפחתית לרכב שבילים\כביש משובש
בשביל שיהיה יותר קל לעזור לך, תתחיל להיות ספציפי אם אפשר.
באיזה אזור בארץ מדובר?
איזה סוג של שבילים?
כל מכונית נורמלית תיסע ברוב השבילים, ללא ספק טנדרונים יהיו מוצלחים יותר בקטע הזה (עם הסתייגות משמעותית מהטנדרונים שיש להם "סרן מת" מאחורה שזה מין צינור שמנמיך את האוטו)
הבעיות מתחילות בחורף = קוליסים = צריך מרווח גחון מינימלי
תבחר רכב עם צמיגים בחתך גבוה, וכמה שיותר גדולים.
הכי טוב זה רכב שבמידות הצמיגים שלו יש צמיגים מסחריים שפחות רגישים לקרעים בדופן.
כשבוחרים רכב זוחלים מתחת לראות כמה הוא פגיע.
בהרבה מכוניות יש מגן רפש, שזה מין מגן גחון רק שעשוי מפלסטיק, מתחת למנוע. מחליפים אותו במגן עם אותה גאומטריה אבל מאלומיניום או פח דק.
להרבה יותר מכוניות ממה שאתה חושב יש ערכות LSD יש מיגונים ויש מתלים להגבהה - הכל היישר מעולם הראלי.
אבל זה יעלה לך כמו עוד אוטו, לפחות.
אסף.
-
תגובה: הסבת משפחתית לרכב שבילים\כביש משובש
זה בעיקר כביש משובש, תדמיינו כביש שיש בו מלא חורים מהגשם מחוסר תחזוקה\תחזוקה לא נכונה ובנוסף מלא פאצ'ים ששמו לכסות כל מיני חורים בכביש ככה שחלק מהכביש עם חורים וחלק מהכביש עם במפרים\גבשושיות.
יש נסיעה של 10-15 דקות ואותו הדבר חזור, דרך מפותלת בגליל, כמו כן נסיעה ביער כמו בכרמל, בקיצור אני גר במקום מאוד יפה. אני חושב שאפשר לעשות פה יופי של ראלי.
אני לא מעוניין ברכב בצורה המסחרית (אינקה, קאדי ואנים למיניהם)
איפה אפשר להשיג ערכות lsd ומה המחירים שלהן? עולם הראלי יתאים לי מאוד. אני פשוט מבקש לדעת כמה זה "עוד אוטו" אשמח אם תתרגם לי את זה למספרים.
הייתי רוצה לקנות ג'יפ ולסגור עניין, אבל אני יודע שלא יצא לי לעשות הרבה טיולים איתו בשלב הזה של חיי, אז חבל לי, רוב האנשים קונים ג'יפ ולא יורדים לשטח באמת, הם לא עולים עליות טכניות לא מקפצים על הסלעים, הם יותר בקטע של לעלות על מדרכות.
כמובן שאני לא רוצה להעליב אף אחד ואני יודע שהגולשים בפורום הם מהאנשים שדווקא כן יורדים לשטח.
בתודה מתן
-
תגובה: הסבת משפחתית לרכב שבילים\כביש משובש
הי
מה שאתה מאתר יכול להתאים נהדר לויטרה לא משופרת מתחילת שנות ה 90.
אבל, באותו המחיר, אתה יכול לקנות פרייבט צעיר ב 8-10 שנים ולקוות לטוב.
קשה לי לחשוב על פרייבט ספציפי בתקציב הזה שיתאים וישרוד כבישים ברמה הזו.
באיזה מכוניות נוסעים השכנים שלך?
(בהנחה שיש שכנים :-) )
סער
-
תגובה: הסבת משפחתית לרכב שבילים\כביש משובש
מה דעתך על דיהטסו טיריוס - ג'ים מדרכות אולטמטיבי.
רובם המכריע שמע על שטח רק כששיפצו את הכבישים בשכונה.
4X4 - יש (ותמיד).
מרווח גחון - יש.
צמיגים גדולים - יש.
רכב לבחורות - יש ויש (רובם נרכשו במקור ע"י אבא לבת או בעל אוהב/מתנצל לאשתו...)
-
תגובה: הסבת משפחתית לרכב שבילים\כביש משובש
שלום מתן, גם אני חושב שכיוון הטריוס יוכל להתאים לך.
עם זאת, למיטב הבנתי השאלה שלך היא לגבי שיפורים של רכבים פרטיים קטנים.
מישהו מהפורום פעם רשם שהוא הגביהה רנו קליאו (או שזה היה 205) - לא זוכר בדיוק. - אני חושב שהייתה לו בעיה דומה לשלך.
את ההגבהה עשה על ידי החלפת קפיצים ובולמים במוסך רגיל ויחסית בזול. כמובן שאם אתה לא מתקין משהו ייעודי לאותו דגם ספציפי לא כדאי לך להיכנס לזה מהפן הבטיחותי.
תעשה חיפוש- נסה למצוא את השרשור הזה. הבנתי שהבחור היה מרוצה.
אחלה יום.
-
תגובה: הסבת משפחתית לרכב שבילים\כביש משובש
אני לא רוצה לרדת משנתון 98 ואני מעוניין לברר את השיפורים לגבי משפחתית, אשמח אם לא תציעו לי כל מיני ג'פונים כי כרגע זה לא הכיוון שלי ואני מודע לקיומם.
-
תגובה: הסבת משפחתית לרכב שבילים\כביש משובש
רכב פרטי מוגבה לא יעבור טסט!
טריוס סטנדרטי, כן.
-
תגובה: הסבת משפחתית לרכב שבילים\כביש משובש
אתה מכניס ראש בריא למיטה חולה....
רכב משפחתי לא נועד ל"שיפורים" כאלו בד"כ.
שוב אשאל, במה נוסעים השכנים?
-
תגובה: הסבת משפחתית לרכב שבילים\כביש משובש
גם אני חושב שמשהו בסיגנון טריוס יהיה טוב מאוד בשבילי, למרות שאני לא ממש מחבב מנועים קטנים, אבל כרגע אני בוחן עוד אפשריות. (אגב איך הוא מבחינת אמינות,מרווח לנוסעים קדימה+אחורה?)
יש כמה ג'יפים, יש סוברו אוטבאק, יש משפחתיות רגילות, יש פה הכול, מזדות, פולו, גולף רנו מגאן.
נוחות הנסיעה של המשפחתיות פה היא לא בשמים, לא כמו שאני רוצה, ברור לי שאני אסתדר אם רכב משפחתי סטנדרתי אבל אני רוצה יותר.
בעיקבות השירשור, אני שואל-האם התקנה של בולמי זעזועים וקפיצים חדשים שמותאמים לשטח כזה+שיפור המיגונים בגחון יעשה את העבודה?
אני מודה לכם על הסבלנות
-
תגובה: הסבת משפחתית לרכב שבילים\כביש משובש
שרק היקר.
בולמי זעזועים וקפיצים המתאימים לשטח קיימים עבור רכבי שטח וחלק מרכבי הפנאי. אני בספק אם יש כאלה עבור כלי רכב המיועדים לכביש.
מגיני גחון מקטינים את מרווח הגחון. ברכב הנמוך במילא, מרווח הגחון יהפוך לבלתי אפשרי, וכל אבן לא גדולה עלולה לפגוע במגן הגחון.
אם רצית לשפר רכב פרטי קטן, הרי שרכבי שטח גדולים, ואפילו האאוטבק שהזכרת, "גדולים עליך".
חבל לקחת רכב פרטי, להשקיע בו אלפי שקלים על "שיפורים" שלא מיועדים לו, ולגמור אותו בשטח. המבנה של רכב מסוג זה לא מתוכנן לנסיעות שמרעידות את הרכב, והוא עלול "להתפרק".
עדיף לך לקנות רכב פנאי/שטח קומפקטי, אפילו בצורה המקורית שלו, ורק אם תיסע בשטח קשה יותר מאשר אותם כבישים משובשים שציינת, שוה לך להשקיע במיגונים, ואחר כך בהגבהות, קפיצים ובולמים.
חבל על הכסף שלך ועל עגמת הנפש.
-
תגובה: הסבת משפחתית לרכב שבילים\כביש משובש
שרק,
אני מבין את ההתלהבות שבשידרוג/שינוי רכב, אינני בטוח שיעבור טסט.
יחד עם זאת, אם אתה גר היכן שאני חושב, הרי שהטיריוס (או ג'ימיני) יהיו עדיפים (מה גם שאצל השכנים באותו מקום גם מכסחת דשא תעבור טסט בתור גולף GTI טורבו אינג'קשן...).
אם אתה אחרי צבא ללא צאצאים - מה דעתך על טנדר סונומה? (2X4, נוח חזק וגבוהה)
אם חייב משפחתית, נסה למצא סוברו אוטבק מהשנים הראשונות אולי גם פורסטר משנים אלו יכנס בתקציב.
.
-
תגובה: הסבת משפחתית לרכב שבילים\כביש משובש
הי
אתה מנסה להשקיע במקום הלא נכון.
אין מה לשדרג רכב משפחתי לטובת שטח, לא תקבל מזה כלום למעט חור בכיס.
(גם אם משקיעים בתפוז, הוא לא יהיה תפוח....)
חבל על הכסף שלך.
סער.
-
תגובה: הסבת משפחתית לרכב שבילים\כביש משובש
חברה, אני משקיע מתוך צורך, ואני לא מעוניין לרדת לשטח, אני לא רוצה שהרכב יתנהג כמו מכונית ראלי, אני רוצה לסוע באותו הכביש ככה שיגרם פחות נזק למכלולים של הרכב ושיהיה יותר נוח לנהג. אני מודה לכם על כל העצות, אני יודע שיש הרבה הגיון מאחוריהן, אני לא שולל אף אחד מהן.
אשמח אם תתיחסו ספציפית לסוגיית שיפור הרכב המשפחתי בקטע הכספי, כמה זה באמת עולה במספרים, וכמו כן לקטע הטכני אילו שינויים נעשים.
-
1 קבצים מצורפים
תגובה: הסבת משפחתית לרכב שבילים\כביש משובש
סט של בולמים וקפיצים יתחיל באזור ה 4000 ויגמר טוב (ביחס לאופציה הבאה).
סט של 4 ספייסרים להגבהה יתחילו באזור ה 200 ש"ח ויגמרו רע. לא מומלץ!
אם כי יכול להיות מעניין לראות מאזדה לנטיס עם בודי ליפט. :)
-
תגובה: הסבת משפחתית לרכב שבילים\כביש משובש
הי שרק.
קיימת אפשרות שכבר בוצעה בעבר:
יש סט הגבהה לפורסטר ששימש בעבר להגבהת אימפרזה (ארבעה ספייסרים המגביהים את גוף הרכב מעל תושבות הבולמים, עם הקפיצים המקוריים וללא כל שינוי בבולמים).
אין טעם למגן את הגחון אם אתה מתכוון לנסוע רק בדרכים משובשות, ולנסיעות בשטח תצטרך במילא רכב שטח/פנאי.
אחרי ההגבהה יש צורך לכוון את זויות הגלגלים.
אם אימפרזה מתאימה לך לצורך העניין ואתה מעוניין בפתרון זה, פתח את הנושא בפורום סובארו שטח:
http://www.subaru4x4.com/phpbb3/index.php
פיני.
-
תגובה: הסבת משפחתית לרכב שבילים\כביש משובש
בואו נחשוב,
התקציב שלו דל, הוא צריך רכב שגם בחורה יכולה לנהוג בו,
הוא רוצה רק לעבור איתו דרכים משובשות, אני הייתי הולך על סובארו DL - GL - BRAT
למרות שגם חיפושית תתאים לו, מה שכן טויוטה היילקס 4X2 משנתונים נמוכים גם נכנסת לתקציב
גם אמינה (הייתה לי כזאת מהעבודה על קרוב למיליון ק"מ) גם חזקה וגם אוכלת דרכים משובשות,
מספיק להסתכל על מדינות ערב כדי להבין,
-
תגובה: הסבת משפחתית לרכב שבילים\כביש משובש
הי,
אכן לפי מה שאתה מתאר ולפי התקציב, כלי הרכב הכי נכון זה סובארו. לא פורסטר כי זה ממש לא בתחום התקציב, אך יש סובארו לגאסי סטיישן 4X4 וסובארו אימפרזה 4X4.
במקרה של הלגאסי, רכב גדול ונוח, ניתן להגביהה ע"י ספייסרים (למרות שבכללי אני לא ממליץ, בסובארו זה עובד טוב) והכלי יסע מצויין בשבילים. אימפרזה סטיישן 4X4 בד"כ עם מנוע 1.6 וגיר רגיל- היתרון: יש גם HI ו LOW.
אם אתה נעול על כלי רכב מתוצרת קונצרן פולקסווגן, אז תמיד אפשר לשפר ולשנות. בזול: ספייסרים (במקרה זה פחות מומלץ, אך עובד), מגן גחון וביטוח טוב (-: ביוקר: סט מתלים (קויילאובר) ייעודי לאותו כלי רכב וגם כאן מגן גחון. סט מתלים כזה יכול להגיע ל 8000 ש"ח ויותר, אך חווית נהיגה מדהימה וגובה מקסימלי בגבולות המתלה וההיגיון.
יום נפלא!
-
תגובה: הסבת משפחתית לרכב שבילים\כביש משובש
קודם כל, מה שאתה מתאר כל מכונית תעשה ותשרוד.
הבעיות שעליהן תוציא את הכסף יהיו בולמים ומסרקי הגה, בתדירות גבוהה מהרגיל. אני במקומך הייתי מוצא רכב שיש הרבה בשוק והסחירות שלו טובה, ומחליף כל שנה-שנתיים את כל הרכב. מסרק הגה זו הוצאה של אלפי שקלים.
סובארו סטיישן הכי רגיל שיש, אבל עם 4X4 יעשה את העבודה מצויין.
אני יכול להעיד שגם דיההטסו סיריון ויונדאי גטס הן מכונית שבילים נהדרות (למרות שמדובר במכוניות פח זבל מכל בחינה אחרת).
זה שהן לא שלי לא היווה אף פעם גורם שהגביר את העבירות שלהן, אני לא מכסח מכוניות שלי או לא.
חבל לזרוק כסף על הגבהות ומיגונים, עדיף להשקיע את הכסף בתחזוקה טובה והחלפת הרכב בתדירות גבוהה.
אסף.
-
תגובה: הסבת משפחתית לרכב שבילים\כביש משובש
או, אתם קולעים בול, כנראה אני לא יודע להסביר את עצמי טוב. תודה
לסוברו 4x4 יש מנועים יותר גדולים בשנתונים 97-98 ?
מדוע הספייסרים לא מומלצים,מה הם גורמים לרכב?חוסר יציבות? שחיקה מוגברת?
קויילאובר,מצריך שינוי ברישיון? גורם לשחיקה מוגברת?
קיבלתי מידע מעולה, תודה.