קובץ מצורף 40794קובץ מצורף 40793התחדשתי בנעילה קדמית מתוצרת BOLSקובץ מצורף 40792TER נשלטת עם קומפרסור
תודה ענקית לגבי שובל שהתקין את הנעילה - ידיים מקצועיות אחלה.
רצ"ב מס' תמונות על מהלך ההתקנה
ועכשיו - ניסוי כלים בשטח,,,
קובץ מצורף 40791
Printable View
קובץ מצורף 40794קובץ מצורף 40793התחדשתי בנעילה קדמית מתוצרת BOLSקובץ מצורף 40792TER נשלטת עם קומפרסור
תודה ענקית לגבי שובל שהתקין את הנעילה - ידיים מקצועיות אחלה.
רצ"ב מס' תמונות על מהלך ההתקנה
ועכשיו - ניסוי כלים בשטח,,,
קובץ מצורף 40791
קודם כל תתחדש ותהנה .
עשיתה את הדבר הנכון , נעילה קידמית נשלטת + מוגבל החלקה מאחור = פצצות .
האם הוחלפו הציריות לצריות 30MM צלבים ? אם לא אז כדאי מאוד !!! צריית פעמון לא תשרוד את העומס .
יורם בישביל זה יש חברים כדי לעזור אחד לשני בסה"כ עזרתי ונהנתי מאוד.
כמו שאמרתי לך ציריות חובה להחליף כמו שאמר אבנר הפעמונים לא יעמדו בעומס.
ויכול להיות שכבר ביום א הקרוב נארגן לך ציריות .
העיקר סע לאט ובטוח תילמד להישתמש בנעילה כי יש לך עכשו רכב מפלצת כמעט כמו שלי אתה בדרך הנכונה.
כיוונים עשיתם? או שלא צריך...
בלי לבלבל אותך יותר מדי אני מתאר לעצמי שקיבלת חוברת הוראות. בחוברת מצויין הכל (שים לב זה מופיע בהתחלה ובסוף) ולמרות שקל להתעלם מזה המדידות שם מאוד חשובות, והרכבה של נעילה כזאת היא לא שים וסע כמו נעילה אוטומטית.
בארץ ככה מתיחסים להתקנה הזאת (תוציא קייס שים נעילה ושלום על ישראל) כולל הרבה מהמוסכים והסדנאות עם השמות הגדולים בתחום, וחבל.
אני מתכוון לבדיקה של החופש בין הקורונה לפניון, שנקרא בלועזית Backlash.
כשמתקינים נעילה שמחליפה את כל הקייס כמו בולסטר, ARB, דטרוייט ועוד, לפני הפירוק מודדים את החופש הזה. במידה והוא נמצא בערכים המקובלים לסרן הזה, אתה אחרי התקנת הנעילה צריך להגיע לאותם ערכים (מידת Backlash) ע"י הזזת שימסים מצד לצד. אם הערכים גדולים מדי מראש, הם לא רלוונטים ואת הנעילה אתה מכוון בהתאם לערכים של הסרן הספציפי (דנה 30 רברס קאט, לא משנה מאיזה דגם רכב). את המדידות אתה עושה עם שעון שנקרא דיאל-אינדיקטור.
כל התהליך מתואר בחוברת ההתקנה כולל צילומים והסברים לכן הפנתי אותך לשם, במידה ואין לך תוכל למצוא הוראות התקנה באתר של ARB לנעילה המקורית לסרן הזה, העיקרון זהה כי ההעתקה היא 1 ל1.
עוד דבר שלא מצויין בחוברת אבל סתם אם בא לך לדעת במידה ותחליט לפתוח את העסק שוב - הנעילה (או בכלל כל קייס שהוא) אמורה להכנס לסרן בלחץ ולא בחופשיות, לחץ כזה שלא יאפשר לך לשלוף אותה מהסרן עם הידיים אלא רק עם עזרה של לום או כל דבר דומה וגם זה במלחמה לא קלה.
הלחץ הזה שומר על מיסבי הקייס. אין לחץ- מיסבים יהרסו הרבה יותר מהר.
בכללי אלו נשמעים כמו דברים שוליים "וגם בלי הכאבי ראש האלה זה עובד" כמו שהרוב עובדים (עד ששוברים דיפרנציאל והתירוץ הקלאסי הוא "טוב זה דנה 30 אין מה לעשות הוא חלש" -חרטה-).
בהצלחה.
אצלי התחיל היום רעשים מציריה שמאל. מה צריך להיות העלות של ציריה או שכדי להחליף כבר שניים?
הרכב הוא wj שנת 2000
הציריות מקוריות.
הרעש בסיבוב שמאלה וגם כשהרכב במאמץ כמו בחולות.
יורם,תתחדש על הנעילה..
אני, לעומת הנ"ל, לא כל כך בטוח ...
אין בעיה מיוחדת עם ציריות הפעמון המקוריות והן אינן נטחנות בקצב מהיר, גם אם פעילים הרבה בשטח (להבדיל, למשל, מהדרייבשאפט הקידמי המקורי).
הציריות ניתנות לשיפוץ (המדביק, דסקל וכד') ולמיטב זיכרוני לא בעלות גבוהה.
לכן, לפני שאתה "משכיב" אלפי ש"ח, אני הייתי בודק החלפת הצירייה המתקתקת (בלבד, אין צורך להחליף גם האחרת אם היא תקינה, ואין כל חיסכון בעבודה המתבצעת בשני צדדים שונים...).
להערכתי המדובר במאות בודדות של ש"ח בלבד.
אייל
למה ? ההגיון אומר ההיפך ...
רכב נעול [בנשלטת ] קדימה, בא לאט יותר,עדין יותר לכל מכשול, למה שישבור ? מי שמשתמש במוגבל החלקה מקדימה או בנעילה אוטומטית, חשוף יותר לנזקים ..
מצד שני, יש חסרון עצום במעבר לצלבים במקום פעמונים, עקב זוית ההיגוי הקטנה יותר. בעצמך אמרת שיש לפתוח את הבורג המגביל ...ז"א שאתה מקבל זוית היגוי קטנה יותר.
אם כבר להחליף, הייתי שוקל לעבור לציריות עם 30SPLINE במקום 27, פה כבר ההשקעה משתלמת...
אבל, זה רק אני ... בלי נעילה קדמית בכלל [ עדיין ] ...
נעילה בכלל, אוטו או מלאה ברגע מסויים מעבירה עומס מלא של 100% כח לגלגל בודד . ברוב המקרים בהם זוחלים והכל מחושב כמו בתיאוריה אז יש סיכוי שיהיה בסדר.
אבל החיים בשונה מהתיאוריה מלמדים שלעיתים אנו ניתן קצת יותר גז ולא תמיד מייד נעצור ונבחן מחדש ,ברגעים אלו העומס האדיר הנובע ממומנט גדול ומשקל על מכלול שלא בנוי ולא תוכנן לכח כזה.
במצב רגיל או שהגלגל עומד במקום (קייס פתוח) או שמידי פעם מקבל חלקיות כח והוא יכול לעמוד בו (מוגבלי החלקה למיניהם).
לעבור ל 30 S אכן מייקר את הפתרון מאוד ובהנחה שהנוהג ברכב בדרך כלל שקול ו"זוחל" ה 27 S יפצה על החריגות ובגדול .
לכן בעלות תועלת לנהג הסביר אין צורך לעבור ל 30S
אז לא הבנתי ...
אחרי שנועלים קדימה העומס על המכלולים גדל או קטן ?
ואם זה המצב, ונחליף מפעמון לצלב, אז החוליה החלשה תהיה ? הציריה ?
אז כשמימלא צריך להחליף, [ כדי לשדרג לצלב, לטענתך..] לא שווה להחליף פעם אחת ולגמור עם זה ? או להחליף רק לצלב, לחכות שהצריה 27SP תגזר ורק אז להחליף ?
ולמיטב הבנתי ה ARB RD104 שהיא המקבילה של RD100 רק עם 30 SPLINE, עולה אותו דבר, רק שהיא מתאימה לקשת גדולה יותר של יחסי העברה בניגוד ל RD100 ...
אז איך ההשקעה גדולה יותר כשמתכננים נכון ?
ממש לא ברור העניין ...
אם יש את התקציב להחלפה מלאה אז אתה צודק ורצוי לשדרג הכל.
אם עובדים בחלקים אז זה המינימום.