שלום לכל החברים
אני רוצה לקנות ג'יפ,
שתהיה בו חווית נסיעה על כביש
וכמוכן יכולות שטח לטיולים בסופ"ש
איזה מבין הג'יפונים הללו מסוגל לתת לי את מה שאני מחפש
Printable View
שלום לכל החברים
אני רוצה לקנות ג'יפ,
שתהיה בו חווית נסיעה על כביש
וכמוכן יכולות שטח לטיולים בסופ"ש
איזה מבין הג'יפונים הללו מסוגל לתת לי את מה שאני מחפש
גראנד ויטארה. היחיד בשלישיה עם הילוך כוח ויכולת שטח.
שלוש שאלות נוספות בנושא:
1. מהם יכולות השטח של גרנד ויטארה (מבחינת מסלולים בארץ, יכולת עבירות...)
2. האם בקטגוריה של הג'יפונים יש עוד מתחרה שכדאי לבדוק עליו?
3. מהי צריכת הדלק האמיתית של הגרנד ויטארה (יודע מה היצרן אומר)
תודה מראש
כל הג'יפונים יכולים למסלולים קלים, עם נהג נכון אפילו יותר אבל הפוטנציאל לנזק גדול. סובארו פורסטר יכול להכנס לך כאופציה. מפתיע בשטח (אחרי שראיתי אותו עולה את המצוק חזרה מהמרסבא הייתי מופתע ממש)
לפורסטר יש הילוך כח?
למיטב ידיעתי לא
לגראנד ויטארה יש הילוך כוח, למתחרים שהזכרת כמו לפורסטר, אין. והילוך כוח הוא הא.ב. של יכולת שטח, הוא מה שמבדיל בין "ג'יפון" ל"ג'יפ". אם יכולת השטח חשובה לך, אז הגראנד ויטארה אינו באותה קטגוריה כמו ראב4, CRV, פורסטר, טוסון... לרבים מהרוכשים יכולת השטח כלל אינה חשובה, ואז הכלים כן ברי השוואה.
יש לכם ניסיון עם הויטארה?
למי זה "לכם"?
מבחני דרכים של הגראנד ויטארה, קצר וארוך, מופיעים אצלנו תחת סיווג מבחני דרכים כביש-שטח, רכב 4X4 נטולי הילוך כוח מופיעים תחת מבחני דרכים שטח-רך.
ronyot שלום, ברשותי G.V 07 2.0 ארוך כשנה. עד כה בטיולי שטח שהגדרתם בינונית תפקד כראוי (עם הרבה דפיקות לב...), עכשיו משקיבל סט מיגון מלא+הגבהה נוח יותר
לנסיעה בכביש ובשטח, והראש הרבה יותר שקט.עוד לא אותגר באופן מלא...עדיין על צמיגי 100% כביש חדשים.לגבי צריכת דלק: 1 ל-9 עירוני+בינעירוני בממוצע.
אתה יכול לפרט על הסט הגבהה+מיגון?
האם אתה מכיר מישהו שעשה הסבה לגז בגרנד ויטארה?
לגבי המיגון - סט של רסטה: מגן גחון, גיר+ת.העברה, 2 מיכלי דלק, מיגוני סף (לא מדרגות!) הורכב בסדנא החדשה והחמימה בא.ת יבנה- רוק סוליד.
לגבי ההגבהה - סט 4 בולמים של KONI מסדרת Heavy Track, סט 4 קפיצים של פדרס.
אאופפסס...
לגראנד ויטארה 2006 והלאה יש מלפנים Struts (בולם וקפיץ משולבים), אתה בטוח לגבי הקומבינציה של הבולמים קפיצים שאתה מתאר?
לי יש GV 2006 עם מיגון (מצויין!) של אספיר, הגבהה של Rocky Road ובולמים (מאחור) MX6 (מתכוונים), צמיגי 50% של יוקוהמה וכריות אויר בקפיצים מאחור.
עבור טיולים! זה מכסה יותר מ 98-99% מהמסלולים - עבור תחרויות עבירות, זה לא הכלי.
לגבי השיקולים של ההגבהה:
http://www.jeepolog.com/forums/showt...-Road-Lift-kit
http://www.jeepolog.com/forums/showt...%9D-Rocky-Road
[QUOTE=zivo;385486]אאופפסס...
לגראנד ויטארה 2006 והלאה יש מלפנים Struts (בולם וקפיץ משולבים), אתה בטוח לגבי הקומבינציה של הבולמים קפיצים שאתה מתאר?
zivo שלום, הצדק איתך ל G.V 07 ישנם מלפנים MacPherson Strut ,הסט של KONI מציע אפשרות הכלאה.
[QUOTE=zivo;385602]בבקשה:
http://www.koni.com/index.php?id=254
אני עם גרנד ויטרה דיזל מודל 99, ממוגנת מיגון מלא של אספיר. לא מווגבהת ולא מוצא מקום להגביה- ארנון מאנדורו אומר שחבל על הכסף בשביל 5 ס"מ אם יודעים לקחת זוויות נכונות....
עובר בכל מקום, מעלה נוח, הר חורשן, מדרגות ומסלעות. אמנם לא כמו גיפים מוגבהים אבל התמורה שהוא נותן כמעט כמו גיפ גדול.
צריכת דלק בכביש במהירות של 90-100 1:12. בשטח קל 1:10, שטח קשה עם הילוך כוח
1:9
יש לי נסיון קודם עם CJ5, CJ6, סופה, אינטרנאש, וכמובן GV. הרכב שווה את המחיר שלו ויותר. אמין זול בהחזקה ועביר כמעט בכל חור.
איך ה GV שלך מהדור הקודם קשורה לדיון הזה ?
שטות גמורה.ציטוט:
ארנון מאנדורו אומר שחבל על הכסף בשביל 5 ס"מ אם יודעים לקחת זוויות נכונות....
הקפיצים המקוריים שלך עייפים והרכב מזמן כבר לא בגובה המקורי שלו.
הרכב רך מתנדנד ולא עובד טוב. לא בכביש ולא בשטח.
תנהג ברכב מוגבה כהלכה ואז תגיד לנו בכנות אם זה מיותר וזה רק ענין של זוויות גישה נכונות..
ואחרי שכל זה נאמר התמורה הכי טובה לעבירות של ה GV שלך תהיה נעילת דיפרנציאל אחורית.
למען הדיוק, הילוך ה"כוח" של הפורסטר הוא ביחס 1:1.145, שזה אומר: הפחתה של 31% מהמהירות.
יש סט של "סקורפיון סובארו" המפחית 37% מהמהירות.
בעצם, קיצור הדיפרנציאלים מ-4.11 ל-4.44, יחד עם הילוך הכוח המקוצר נותנים מהירות מופחתת ב-42% מהמקורית.
אפשר לפצות על הטורים הגבוהים יותר בשיוט בהארכת ההילוכים 3,4,5 (מאימפרזה טורבו) ואז מקבלים הילוכים 1 ו-2 קצרים, 3 כמו המקורי ו-4,5 ארוכים יותר. בשיוט ב-100 קמ"ש בחמישי הטורים יורדים לכ-2500 לעומת כ-2700-2800 במקור, ו-3000 אחרי קיצור הדיפרנציאלים.
אפשר באותה הזדמנות (פתיחת הדיפרנציאלים) להתקין LSD בשני הדיפרנציאלים הרוחביים.
הרבה כסף ולמשוגעים בלבד.
נכון, טעיתי ביחס (הנקודה לא היתה במקום), אבל לא בהפחתת המהירות.
היחס הנכון הוא 1:1.45 שמשמעותו הפחתה של 31% במהירות, כמו שציינתי קודם.
נכון, זה לא לנדרובר (וגם לא הרבה דברים אחרים), אבל זה לא 13% וזה עוזר במשהו.
ונכון שמי שמחפש עבירות ממשית עדיף שלא יקנה פורסטר, אבל מבין רכבי הפנאי העבירות שלו לא רעה.
באתר השטח (תחת מסעות בארץ חוצה נגב שבועות 2010) יש גלריה ובכללה סרטון בה ניתן לראות GV קצרה לא מוגבהת עולה ללא כל קושי את מעלה עשוש. אינני אומר שזה רכב למסלולי עבירות אך בהחלט בידיים הנכונות יכול לעשות ללא נזק את מרבית מסלולי הטיולים בארץ
רענן, נראה לי שאתה טועה.
החשבון פשוט: 1:1.45 (היחס בין ה-high ל-low) הם 69:100 (או, כמו שאתה כתבת, 1/1.45 הם 0.69) וזה אומר שהמהירות אחרי ההפחתה היא 69% מהמהירות ה"רגילה".
וזה כמו ש-1:2 משמעותם 50:100, שמשמעותם הפחתה של 50% במהירות.
חוץ מזה, נראה לי שאם לדעתך ההפחתה בפורסטר היא בסך הכל 13%, כנראה שלא נסעת על פורסטר ידני או שלא שילבת ל-LOW ברכב הזה. כי אם כן, היית מרגיש שזה כ-30% הפחתה.
ובשביל 13% בלבד אף יצרן לא היה מכניס מערכת בכזו לרכב.
ואגב, מצורף כאן דף של סקורפיון. אם תיכנס לנתונים של הפורסטר בנפח 2.0 (עם יחס 1.447, השלישי מלמעלה בדף הראשון שברשימה) תוכל לחשב את ההפחתה. רמז: 20:22x19:25.
http://scorpionsubaru.com/low.htm
ולחשב גלגלי שיניים אני יודע. זה (בין השאר) המקצוע שלי, וכבר תכננתי עשרות גלגלים.
יום טוב.
פיני.
מצטער, לא מבין את תשובתך !
בנוסף, לא מוצא את "הידיים והרגליים" באתר הזה. אבל, המשפט הזה (מקובץ הוורד שנפתח) ממצה הכול :
Our aim was not to produce a rock-crawling type low range as this is not what the vehicles are used for.
בכול מקרה, בטרנספר בג'יפים,
יחס HIGH הוא 1:1 (כלומר שנוסעים ב HIGH יחס ההפחתה הוא 0% )
יחס LOW הוא נע בד"כ 1:1.8 ועד ל 1:4 בג'יפים שמתכוננים טוב לשטח (רנג'לר רוביקון)
כמובן שג'יפים או רכבים יעודיים לזחילת סלעים ניתן להתקין יחסי הפחתה נמוכים יותר בהתאם להיצע השיפורים.
רענן
שלום רענן.
אין לי ויכוח איתך על העובדה שהפורסטר אינו רכב שטח, וברור שהוא מיועד לכבישים ולשבילים (וזה מה שציינו סקורפיון: הילוך ה"כוח" המקוצר שלהם לא יהפוך את הפורסטר ל"מטפס על סלעים").
אבל מכיוון שבהרבה שבילים, גם באלה שברמת עבירות "בינונית" ואף פחות, ישנם מעברים הקשים יותר למעבר, יכולת ה"עבירות" של רכב הפנאי מסייעת לנהג להתגבר על מעברים אלה, והילוך ה"כוח" של הפורסטר, ובודאי זה ה"מקוצר" של סקורפיון, יכולים לסיייע לנהגים המעדיפים רכב ידני ולא אוטומטי.
ולעניין החישוב:
1:1.8 שהזכרת הוא 0.556 (המהירות אחרי השילוב ל-LOW היא 0.556 מהמהירות לפני השילוב) שהוא הפחתה של 44.44% במהירות.
1:4 שהזכרת הוא 0.25 שהוא הפחתה של 75% במהירות.
אז מה כל כך מסובך?
בברכה.
פיני.