האם נכון הדבר שמקור השם ריו הוא בכלל R-10? שמעתי את העניין הזה לא מזמן בכלל....
--------------------------------------------
"אין חכם כבעל ניסיון".
השכרת רכב בישראל
Printable View
האם נכון הדבר שמקור השם ריו הוא בכלל R-10? שמעתי את העניין הזה לא מזמן בכלל....
--------------------------------------------
"אין חכם כבעל ניסיון".
השכרת רכב בישראל
אגדה אורבנית לא ברורה
כלים כמו M34,M35,M108 אכן נבנו ע'י ראו דימונד(לא ריו, ראו)
למרות זאת היה גם יוקליד R10
אז תלוי לאיזה כלי נתנו את הכינוי (ולי אין מושג) מסיבות ברורות.
לחברה היצרנית של הכלים קראו REO שזה ראשי תיבות של שם המייסד RENSOM ELI OLDS,בעברית זה פשוט נשמע כ-ריו.
ד"א,השם האחרון בשם הוא מקור השם אולדסמוביל המוכר יותר של חברת GM אשר רכשה את REO בעבר.
החברה REO כבר לא קיימת יותר.
טל.
נדב אל תדאג הכל בסדר אצלך , גם אני לא רואה את התמונה.
גם אני לא רואה, פיירפוקס, אקספלורר 8 גם על XP וגם על 7.
זה בסדר חברים, יש בעיה עם התמונות. ידוע. חזרה לנושא השרשור.
ואני חשבתי לתומי ש-REO SPEEDWAGON זו להקת רוק ארכיאולוגית נשכחת מהאייטיז...
במבצע אמוד ענן זכיתי בריו 2.5 קצר למשך 8 ימים. מה שהיה משונה זה הרעש ה"ספורטיבי" שהשמיעה האזוז וגם ההתנהגות המפתיעה של העגלה (תיפסתי את העליה של יוקנעם בהילוך חמישי). על מכסה השסתומים היה רשום DETROIT DIESEL, והאגזוז היה בין הגלגלים האחוריים ולא מעל הקבינה. האם מדובר באיזה קומבינה צהלית (מנוע זחלד?) או שהרכב מקורי?
כנראה שזכית לנהוג בריו עם מנוע דיזל שתי פעימות עם סופר צארג'ר וארבעה צילינדר .
יש מעט מאוד רכבים כאלה , מרגיש כמו מנוע מירוצים .
כל מילואים שהייתי אמור לנהוג על ריאו תמיד חיפשתי את הדגם הזה . כל החברה לא הבינו מדוע אני פותח באטרף את מיכסי המנועים .
זה דגם נדיר למדי , התנהגות המנוע הזה פשוט בלתי נתפשת - כמו מנוע בנזין עצבני .
אילן
אני שואל ברצינות, ואם אין לך מה להגיד בעינין, אז בבקשה תחסוך את ההומור.
אני חושב שקיבלת תשובה עניינית לגמרי, גם אם היא נראית לך מוזרה.
אם לא הבנתי נכון, אז אני מתנצל. אבל סופר צרג'ר?! נראה לי הגזמה.
מה שכן, הרכב מרגיש כאילו חסר לו הילוך שישי, ויש אי התאמה בין המנוע לשאר טרנסמיסיה. ממש חיה רעה, אם לא לקחת בחשבון שנתקעתי 6 פעמים בגלל סתימות סולר.
אבל מפתח שוודי פטר את הבעיה )))
https://www.dropbox.com/s/hwhdkkkb77k35yb/IMG_1540.JPG
אם תכיר את מבנה המנוע הזה תבין שהוא לא יכול לעבוד ללא מגדש-על.
חברים , אני רציני ביותר !!!
גם אני נדהמתי ממה שגיליתי לראשונה מתחת למיכסה המנוע , אבל זה אמיתי לגמרי - מנוע דיזל דו פעימתי עם סופר צארג'ר .
עד היום אני מתגעגע לרכב הזה - זה לא ריאו רגיל .
אילן
אני לא מומחה במנוע הזה אלא רק שמעתי עליו על קצה המזלג. למיטב ידיעתי הוא לא עובד כמו מנוע שתי פעימות רגיל שאנחנו מכירים מקטנועים. אין כאן את הבוכנה ששואבת ודוחסת בחלקה התחתון תערובת לבית הקרנק וממנו התערובת עוברת בלחץ לתא השריפה, אלא יש שם אגן שמן רגיל עם שימון כמו במנוע 4 פעימות. במקום הבוכנה שמשמשת כמשאבה יש מגדש-על שדוחס את התערובת לתא השריפה.
מה היתרון ביחס ל4 פעימות סטנדרטי? אני יכול לשער שעלות מופחתת, פחות חלקים נעים והספק גבוה יותר ביחס לנפח כפי שתיארו כאן הנהגים מנסיונם.
ביחס ל2 פעימות סטנדרטי אני מניח שהוא הרבה יותר אמין, בגלל נושא השימון.
אני דווקא כן (הייתי) מומחה בסדרת המנועים האלו...
בחלקו העליון של המנוע יש את המפוח (ולא מגדש, למרות שככה קוראים לו בצה"לית... באנגלית הוא נקרא blower ולא charger), שדוחף (ולא דוחס) אוויר לתוך "תא אוויר" שנמצא סביב הצילינדרים.
בכל צילינדר יש חלונות סביב סביב, וכאשר הבוכנה יורדת מתחת לגובה החלונות, האוויר שבתא האוויר ממלא את חלל הצילינדר (מעל הבוכנה).
כאשר הבוכנה עולה למעלה, היא סוגרת את החלונות, ואז מתחילה הדחיסה.
אם לא היה המפוח, המנוע לא היה יונק אוויר כמו במנוע שתי פעימות רגיל (כאשר תנועת הבוכנה למטה דוחפת אוויר) ולכן לא היה יכול לעבוד.
זו גם הסיבה שלא נכון לקרוא למפוח מגדש.
אסף.
תודה. החכמנו.
אז אני מניח שהיתרון במנוע כזה הוא תגובה פחות "עצלה" של מנוע הדיזל. ומה לגבי המומנט בסל"ד נמוך? הוא כמו בדיזל ארבע פעימות רגיל?
וההזרקה היכן?
המנוע אוהב לעלות בסל"ד, תגובה מאוד זריזה.
יחידת ההזרקה נמצאת בין ארבעת שסתומי הפליטה. הזרקה ישירה לחלל תא השריפה.
אסף.
ועוד, בהערת אגב, קצת רקע על הריאו 2.5 ה"ספורטיבי" - אלו ריאו 2.5 טון עתיקים מסדרה M35 שעברו בצה"ל הסבה לדיזל. ההסבה בוצעה על ידי "דיזל הנדסה". המטרה היתה להיפטר ממנועי הבנזין והמנועים הרב דלקיים הלא אמינים והחלשים, והבחירה ב DDC היתה מוצלחת לדעתי. יש היום כלים כאלו בעיקר בחיל האוויר (עם שלדה אחורית מחוזקת לגרירה של מה שהם גוררים), יש גם ב"ירוקים" אבל מספרם אכן כבר לא גדול (בלי להיכנס למספרים), ואמור לקטון ל 0 בשנים הקרובות.
אסף.
למה פחות חלקים נעים?
אני מניח שאם זה היה כזה שוס אז היו עוד כאלה, לא?
הדבר היחיד שאני יודע על המנוע הזה -זה שהוא היה כ"כ חזק שהוא היה שובר דרך קבע מכלולים בזחל"ד.
חבר סיפר שכל פעם שלא היה להם כח להתאמן -הנהג היה מוצא פינה מוצלת ונותן מכת גז. זה כבר היה תוקע אותם לשארית היום עד שהיתה מגיעה חוליה טכנית לגרור אותם.
היו דיונים על מנועי דיזל 2 פעימות... ממש לא איזוטריים, גרסאות גדולות יותר הן המנועים שמניעים את רוב אוניות המשא שסוחבות את רוב המכולות שמכילות את רוב מה שאנחנו צורכים מסין:
http://www.dieselduck.ca/machine/01%..._engine.01.htm
http://www.dieselduck.ca/machine/01%...wo_strokes.JPG