-
כיצד אפשר לבדוק לחץ שמן באופן מדוייק בצורה ייזומה? (סופה)
בכמה טיולים אחרונה, מד לחץ השמן בסופה שלי ירד כמעט לתחום האדום.
זה קרה לאחר טיול בשטח ובנסיעה מאוד איטית בסלד נמוך.
לחיצה קצרה על הגז, הוא קופץ לאזור ה 20 (אם אני זוכר נכון את הערכים).
בנסיעה נורמאלית או בנסיעת כביש הלחץ עובר את ה 20.
יתכן מאוד שזו תוצאה של החלפה משמן מנוע 15W40 לשמן 10W40.
אבל לפני שאני רץ להחליף שמן, או לקנות משאבה HD ולפרק קרטר, או להחליף שעון\יחידה או השד יודע...
כיצד אפשר לבדוק לחץ שמן בצורה מדוייקת באופן ייזום?
אני פשוט רוצה לוודא שאני לא מקצר למנוע את החיים.
תודה.
(מתנצל אם אני חופר על נושא מוכר, פשוט לא הצלחתי להריץ חיפוש) תודה!
-
תגובה: כיצד אפשר לבדוק לחץ שמן באופן מדוייק בצורה ייזומה? (סופה)
להפטר מהשעון החשמלי, ולשים במקומו שעון מכאני.
-
תגובה: כיצד אפשר לבדוק לחץ שמן באופן מדוייק בצורה ייזומה? (סופה)
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
shmil
להפטר מהשעון החשמלי, ולשים במקומו שעון מכאני.
סליחה על הבורות-
בשעון מכאני מה מקשר בין היחידה שעל המנוע לבין השעון עצמו? צינור שמן?!
אצלי יש איזה סוג של כבל עבה, אני לא סגור על היותו כבל חשמל רגיל.
תודה!
-
תגובה: כיצד אפשר לבדוק לחץ שמן באופן מדוייק בצורה ייזומה? (סופה)
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
shmil
להפטר מהשעון החשמלי, ולשים במקומו שעון מכאני.
סליחה על הבורות-
בשעון מכאני מה מקשר בין היחידה שעל המנוע לבין השעון עצמו? צינור שמן?!
אצלי יש איזה סוג של כבל עבה, אני לא סגור על היותו כבל חשמל רגיל.
תודה!
-
תגובה: כיצד אפשר לבדוק לחץ שמן באופן מדוייק בצורה ייזומה? (סופה)
חיובי. צינור שמן.
אתה, ככל הזכור לי, עם סופה. בסופה השעון חשמלי. יכול להיות שיש עליו עוד שכבת בידוד.
אגב, שעון לחץ השמן לא עובר דרך המחשב ולא מקושר אליו, כך שאין כל בעייה. יכול להיות שצריך יהיה לחתוך בזהירות מהלוח שמאחורי השעונים, או פשוט לשים שעון מכאני במקום אחר.
-
תגובה: כיצד אפשר לבדוק לחץ שמן באופן מדוייק בצורה ייזומה? (סופה)
נזמין מכאני, נחבר לבדיקה ולאחר מכן נראה אם ואיך לחבר אותו בקבינה.
החכמתי.
תודה-רבה!
-
תגובה: כיצד אפשר לבדוק לחץ שמן באופן מדוייק בצורה ייזומה? (סופה)
חבר אותו מראש כמו שצריך בקבינה ותחסוך לכלוך, אין יותר טוב משעון לחץ שמן מכני.
-
תגובה: כיצד אפשר לבדוק לחץ שמן באופן מדוייק בצורה ייזומה? (סופה)
גם אני בעד מכני.
אבל יש גם שעונים חשמליים ויוניטים איכותיים שיתנו לך קריאה מדוייקת.
-
תגובה: כיצד אפשר לבדוק לחץ שמן באופן מדוייק בצורה ייזומה? (סופה)
-
תגובה: כיצד אפשר לבדוק לחץ שמן באופן מדוייק בצורה ייזומה? (סופה)
הוזמן מד דומה (שחור) של אותה החברה מהקישור למעלה.
אם יהיה כוח נפרק הדשבורד והוא יכנס במקום החשמלי. אם העצלנות תגבר הוא יתלבש בתושבת זמנית ליד לוח השעונים.
תודה על העזרה.
מקווה שנגלה קריאה חיובית בלחץ השמן.
-
תגובה: כיצד אפשר לבדוק לחץ שמן באופן מדוייק בצורה ייזומה? (סופה)
הוזמן מד דומה (שחור) של אותה החברה מהקישור למעלה.
אם יהיה כוח נפרק הדשבורד והוא יכנס במקום החשמלי. אם העצלנות תגבר הוא יתלבש בתושבת זמנית ליד לוח השעונים.
תודה על העזרה.
מקווה שנגלה קריאה חיובית בלחץ השמן.
-
תגובה: כיצד אפשר לבדוק לחץ שמן באופן מדוייק בצורה ייזומה? (סופה)
קודם כל תרכיב שעון מכני (אם עדיין אין לך כי לפי התיאור שלך ''כבל עבה'' נשמע כמו צינור שמן)
אם בכל זאת הלחץ נמוך
תחזור לשמן 15W40 זה לא יעשה פלאים אבל יכול לעזור קצת
אם עדיין יהיה נמוך תחליף משאבת שמן לא סיפור מסובך
אם עדיין נמוך..... זאת בעיה
אני גם ההיתי מציעה לך אם יש לך את הידע\ אפשרות
בזמן שאתה מחליף משאבה תפתח תלתל אחד תראה מה מצב הקסוות
אצלי (במנוע הישן) הם היו שחוקות מאד
אז החלפתי אותם וגם משאבה חדשה והלחץ עלה בהרבה
אם בזמן שהאוטו חם הלחץ בסרק היה באזור ה-0- אחרי ההחלפה הוא עלה באותו מצב לבערך 25PSI
נ.ב
מתי החלפת פילטר שמן לאחרונה?
-
תגובה: כיצד אפשר לבדוק לחץ שמן באופן מדוייק בצורה ייזומה? (סופה)
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
סופת המדבר
אני גם ההיתי מציעה לך אם יש לך את הידע\ אפשרות
בזמן שאתה מחליף משאבה תפתח תלתל אחד תראה מה מצב הקסוות
אצלי (במנוע הישן) הם היו שחוקות מאד
אז החלפתי אותם וגם משאבה חדשה והלחץ עלה בהרבה
אם בזמן שהאוטו חם הלחץ בסרק היה באזור ה-0- אחרי ההחלפה הוא עלה באותו מצב לבערך 25PSI
נ.ב
מתי החלפת פילטר שמן לאחרונה?
ומה קרה בהמשך? קיבלת קריאת לחץ ץקינה ויפה ובכל זאת המנוע התפגר והיית צריך להחליף אותו, כי לא רק הקסוות ומשאבת השמן היו עייפים, אלא עוד חלקים במנוע...
גם אצלי ירדה פתאום קריאת לחץ השמן בשעון, למרות שהמנוע התנהג בתכלס למופת.
החלפתי משאבת שמן, החלפה שבעקבותיה קיבלתי ערכים יפים על השעון. בדיעבד - סתם ניחשתי שזו רק המשאבה שהתעייפה והניחוש שלי כנראה היה לא רחוק מהמציאות אבל זה בהחלט היה פוקס. הימור... באותה מידה היה יכול להתגלות לי שהמנוע בכללי עייף ושההחלפה הזו לא היתה משנה לו הרבה.
מה שאני אומר הוא שקריאת לחץ שמן "תקינה" אינה מטרה אלא רק אחת מהאינדיקציות למצב המנוע. המטרה הראשונית שלך היא שעון שיתן לך קריאה אמינה של הלחץ בפועל.
איך המנוע מרגיש? עובד "קל", חלק ועגול או "קשה" ומחוספס? איך הסחיבה? יש אכילת שמן? עישון? התחממות במאמץ?
זה יהיה באמת טוב להתחיל משעון שהקריאה שלו אמינה מעבר לכל ספק. אם הוא מראה שהלחץ תקין, סבבה. לא קרה כלום.
אם לא - צריך להחליט מה עושים הלאה.
-
תגובה: כיצד אפשר לבדוק לחץ שמן באופן מדוייק בצורה ייזומה? (סופה)
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
סופת המדבר
אני גם ההיתי מציעה לך אם יש לך את הידע\ אפשרות
בזמן שאתה מחליף משאבה תפתח תלתל אחד תראה מה מצב הקסוות
אצלי (במנוע הישן) הם היו שחוקות מאד
אז החלפתי אותם וגם משאבה חדשה והלחץ עלה בהרבה
אם בזמן שהאוטו חם הלחץ בסרק היה באזור ה-0- אחרי ההחלפה הוא עלה באותו מצב לבערך 25PSI
נ.ב
מתי החלפת פילטר שמן לאחרונה?
ומה קרה בהמשך? קיבלת קריאת לחץ תקינה ויפה ובכל זאת המנוע התפגר והיית צריך להחליף אותו, כי לא רק הקסוות ומשאבת השמן היו עייפים, אלא עוד חלקים במנוע...
גם אצלי ירדה פתאום קריאת לחץ השמן בשעון, למרות שהמנוע התנהג בתכלס למופת.
החלפתי משאבת שמן, החלפה שבעקבותיה קיבלתי ערכים יפים על השעון. בדיעבד - סתם ניחשתי שזו רק המשאבה שהתעייפה והניחוש שלי כנראה היה לא רחוק מהמציאות אבל זה בהחלט היה פוקס. הימור... באותה מידה היה יכול להתגלות לי שהמנוע בכללי עייף ושההחלפה הזו לא היתה משנה לו הרבה.
מה שאני אומר הוא שקריאת לחץ שמן "תקינה" אינה מטרה אלא רק אחת מהאינדיקציות למצב המנוע. המטרה הראשונית שלך היא שעון שיתן לך קריאה אמינה של הלחץ בפועל.
איך המנוע מרגיש? עובד "קל", חלק ועגול או "קשה" ומחוספס? איך הסחיבה? יש אכילת שמן? עישון? התחממות במאמץ?
זה יהיה באמת טוב להתחיל משעון שהקריאה שלו אמינה מעבר לכל ספק. אם הוא מראה שהלחץ תקין, סבבה. לא קרה כלום.
אם לא - צריך להחליט מה עושים הלאה.
-
תגובה: כיצד אפשר לבדוק לחץ שמן באופן מדוייק בצורה ייזומה? (סופה)
מה קרה בהמשך?!
אחרי חודשיים נשבר תלתל מס'6
לא יודע אם יש קשר הרבה אמרו לי שהם שמעו על זה שתלתל מס' 6 נשבר
והרכבתי קסוות באותה מידה שהיתה ואחרי כל הרכבה של תלתל אחד סיבבתי את המנוע לראות שלא תפוס
לדעתי החשיבות של לחץ שמן היא גם מטרה שהיה לחץ בכל הקו והשמן יגיע לכל מקום ולא י'יברח'' באיזה נקודה ראשונית
ולא יגע לכל המע'
-
תגובה: כיצד אפשר לבדוק לחץ שמן באופן מדוייק בצורה ייזומה? (סופה)
לפעמים כשמחליפים מיסבי טלטל בלי חריטה יש חוסר בהתאמה מדוייקת. כשמסובבים ביד את המנוע הקר אין בעיה, אבל אחרי עבודה והתחממות יש מצב להיתפסות\התנגדות. עם הכוחות שעובדים שם, המרחק לשבירה הוא קצר, ועם קצת מזל טלטל נשבר, פורץ דרך הבלוק, ושישו ושמחו... חצי עבודה לפעמים לא נותנת גם חצי פתרון.
קובי
-
תגובה: כיצד אפשר לבדוק לחץ שמן באופן מדוייק בצורה ייזומה? (סופה)
מקפיץ.
התקנת שעון מכאני במקביל לחשמלי המקורי.
ויש בעיה: לאחר התנעה, השעון המקורי מראה כ 40PSI
בעוד השעון החדש מראה בערך 60 PSI
ההפרש גדול, מה שמעלה חשש- למי משניהם להאמין? האם המכאני החדש עלול לזייף מיומו הראשון??
-
תגובה: כיצד אפשר לבדוק לחץ שמן באופן מדוייק בצורה ייזומה? (סופה)
הייתי עונה לך ומציע לך. אבל, נשבר לראות שפה לא תקינה בשרשור ועוד "מההנהלה" !
(שעון זה מכשיר שמראה את השעה בלבד)
רענן
טוב, בכול זאת אני אענה לך (כי אתה חמוד ולשפה הקלוקלת אשמה הגננת ...),
וודא שמדי הלחץ מחוברים לאותה נקודה במנוע.
-
תגובה: כיצד אפשר לבדוק לחץ שמן באופן מדוייק בצורה ייזומה? (סופה)
ככה או ככה 40 או 60 הם לחצים טובים למנוע קר
מה שמשנה זה מה קורה אחרי שהמנוע מתחמם ובפרט אחרי נסיעה של רבע שעה ומעלה בכביש מהיר.
אישית, רק מכני.
-
תגובה: כיצד אפשר לבדוק לחץ שמן באופן מדוייק בצורה ייזומה? (סופה)
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
six 4 life
אישית, רק מכני.
שאלת תם, למה ?
רענן
-
תגובה: כיצד אפשר לבדוק לחץ שמן באופן מדוייק בצורה ייזומה? (סופה)
פחות אופציות לזיופים בדרך (יוניט לא תקינה, חיווט לא תקין, מגעים לא תקינים, רגלי מד לחץ לא תקינות, מד לא תקין וכו')
מכני עובד ע"י שמן שעובר אל מד הלחץ (אני לא כותב שעון כי אתה רגיש), דרך צינור ישיר ממעברי השמן במנוע.
משמעות- המד מקבל את קריאת הלחץ ישירות מהמקור ולא דרך מתווכים.
-
תגובה: כיצד אפשר לבדוק לחץ שמן באופן מדוייק בצורה ייזומה? (סופה)
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
six 4 life
פחות אופציות לזיופים בדרך (יוניט לא תקינה, חיווט לא תקין, מגעים לא תקינים, רגלי מד לחץ לא תקינות, מד לא תקין וכו')
מכני עובד ע"י שמן שעובר אל מד הלחץ (אני לא כותב שעון כי אתה רגיש), דרך צינור ישיר ממעברי השמן במנוע.
משמעות- המד מקבל את קריאת הלחץ ישירות מהמקור ולא דרך מתווכים.
אם כך, מדוע שלא נחזור למד חום מנוע עם כספית ?
אני חושב שאם ל F16 מתקינים יחידות עם פיקוד חשמלי/ממוחשב, גם אנו יכולים להסתפק בחשמליים.
כמובן שכמו במכנים, יש טובים, בינוניים וגרועים.
רענן
נ.ב - אני זכיתי באלפא רומיאו לשפריץ שמן בתא הנוסעים מהמחוון (בחשמלי זה לא ייתכן).
-
תגובה: כיצד אפשר לבדוק לחץ שמן באופן מדוייק בצורה ייזומה? (סופה)
לצורך העניין גם מד חום מכני עדיף על חשמלי אם כבר העלית את זה כדוגמה (או כנסיון עלוב להצחיק), אבל להשוות F16 לסופה? הייתי צוחק אם לא היה עצוב.
נ.ב. לנ.ב.
אם זכית לשפריץ שמן כנראה שהצינור שלך היה גמור ורמת התחזוקה שלך לא היתה בעננים.
-
תגובה: כיצד אפשר לבדוק לחץ שמן באופן מדוייק בצורה ייזומה? (סופה)
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
six 4 life
לצורך העניין גם מד חום מכני עדיף על חשמלי אם כבר העלית את זה כדוגמה (או כנסיון עלוב להצחיק), אבל להשוות F16 לסופה? הייתי צוחק אם לא היה עצוב.
נ.ב. לנ.ב.
אם זכית לשפריץ שמן כנראה שהצינור שלך היה גמור ורמת התחזוקה שלך לא היתה בעננים.
לא להצחיק וגם לא להעציב אותך . רק שתבין שאין קשר לאיכות דיוק וכו ...
זה נחמד "להיתקע" בעידן הישן. אבל, הרבה מוצרים חדשים הם איכותיים, אמינים, מדוייקים יותר מהנוסטלגיה .
לידיעתך, הכשל היה במחוון (לא גרמני) ולא מהצינור.
לגבי התחזוקה שלי, חבל שאתה קופץ למסקנות מכלום מידע. אבל, מבטיח לך שהיא קפדנית ויקרה יותר משלך !
רענן
-
תגובה: כיצד אפשר לבדוק לחץ שמן באופן מדוייק בצורה ייזומה? (סופה)
לעניינינו,
המחונים (יותר טוב ? :) ) בסופה ממה שאומרים ורואים כאן בהיסטוריית האתר -הם לא באיכות מי יודע מה....
מד הדלק מזייף, שעון החום לא מדוייק, לחץ השמן לא קשור לכלום.
בטוח שיש סטים של מחוונים חשמלים באיכות טובה- אבל המחיר בהתאם (לפחות מהבדיקה הקצרה שלי לגבי מד לחץ שמן).
יחד עם ההמלצה הגורפת כאן באתר- רכשתי מחון מכאני.
הצרה שלי כרגע, שהמכאני מראה לחץ גבוה, לעיתים משמעותית, מהחשמלי- ואני לא יודע למי להאמין.
בהתנעה, החשמלי 40 והמכאני 60.
בניסיעה המכאני מטפס יותר וההפרש הוא סביב 30 PSI ואף יותר.
המכאני רגיש הרבה יותר ללחיצה על הגז ועולה ישר לכיוון ה 80 PSI.
בנסיעה איטית, אחרי שהאוטו חם על טורים מאוד נמוכים, החשמלי עומד על 20 בעוד המכאני סביב ה 40.
באופן כללי התחושה היא שהחשמלי "אוהב" לעמוד סביב ה 20 בעוד המכאני נע על הסקאלה ולא יותר מתחת ל 30-40 בשום מצב.
אם הייתי מפרק את החשמלי הייתי שמח ומאושר מלחץ השמן הזה.
אבל... יש לי חששות...
מה דעתכם? אפשר להרגע?
תודה!
-
תגובה: כיצד אפשר לבדוק לחץ שמן באופן מדוייק בצורה ייזומה? (סופה)
רוצה להיות בטוח-בדוק עם שלישי... אבל ברצינות-עזוב, שני השעונים מראים לחץ תקין ומעולה, אין טעם להתחיל לחפור מי הצודק. במידה והלחץ יורד מתחת ל-10 תתחיל שוב לשבור את הראש.
בהצלחה-קובי
-
תגובה: כיצד אפשר לבדוק לחץ שמן באופן מדוייק בצורה ייזומה? (סופה)
אני הייתי מסתמך על המיכאני.
אם על כך חשוב לך הדיוק האבסולוטי - קח את המכאני למישהו שמתעסק בהידראוליקה ויגיד לך אם אין לו סטייה.
אני הייתי מסתפק בקריאת השעון המכאני כמו שהוא כרגע.
-
תגובה: כיצד אפשר לבדוק לחץ שמן באופן מדוייק בצורה ייזומה? (סופה)
לחץ השמן במנוע 4.0L לא יכול לעבור את ה70PSI, במשאבה קיים פורק לחץ.
משמע, המכני שלך מזייף.
-
תגובה: כיצד אפשר לבדוק לחץ שמן באופן מדוייק בצורה ייזומה? (סופה)
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
omri_t
לעניינינו,
המחונים (יותר טוב ? :) ) בסופה ממה שאומרים ורואים כאן בהיסטוריית האתר -הם לא באיכות מי יודע מה....
מד הדלק מזייף, שעון החום לא מדוייק, לחץ השמן לא קשור לכלום.
בטוח שיש סטים של מחוונים חשמלים באיכות טובה- אבל המחיר בהתאם (לפחות מהבדיקה הקצרה שלי לגבי מד לחץ שמן).
יחד עם ההמלצה הגורפת כאן באתר- רכשתי מחון מכאני.
הצרה שלי כרגע, שהמכאני מראה לחץ גבוה, לעיתים משמעותית, מהחשמלי- ואני לא יודע למי להאמין.
בהתנעה, החשמלי 40 והמכאני 60.
בניסיעה המכאני מטפס יותר וההפרש הוא סביב 30 PSI ואף יותר.
המכאני רגיש הרבה יותר ללחיצה על הגז ועולה ישר לכיוון ה 80 PSI.
בנסיעה איטית, אחרי שהאוטו חם על טורים מאוד נמוכים, החשמלי עומד על 20 בעוד המכאני סביב ה 40.
באופן כללי התחושה היא שהחשמלי "אוהב" לעמוד סביב ה 20 בעוד המכאני נע על הסקאלה ולא יותר מתחת ל 30-40 בשום מצב.
אם הייתי מפרק את החשמלי הייתי שמח ומאושר מלחץ השמן הזה.
אבל... יש לי חששות...
מה דעתכם? אפשר להרגע?
תודה!
פרק את השעון אאאא סליחה מחוון
תחבר אותו לקומפרסור ותראה אם הוא נותן קריאה כמו השעון של הקומפרסור
-
תגובה: כיצד אפשר לבדוק לחץ שמן באופן מדוייק בצורה ייזומה? (סופה)
באתו עיניין
אצלי מותקן שעון מכאני כשאני מסתכל על הצינור כאשר מכסה המנוע מורם והמנוע עובד אני רואה שבצינור יש גם שמן וגם אוויר , הרי כשמדוממים את המנוע השמן יורד לקרטר ובצינור יש אוויר , כשמניעים גם האוויר נדחף עם השמן לכיוון השעון , מה קורה למדידה , האם אוויר ושמן נותנים את אותה קריאת הלחץ ?