-
רדיאטור נחושת היילקס 95
מישהו מהחברים פה נוסע עם רדיאטור מקורי? או לפחות במידות של המקורי?
אני צריך טובה קטנה, מדידה של הגובה של הרדיאטור, מהבסיס שלו לחלק העליון.
הסיפור הוא שלאחר החלפה של הרדיאטור שלי, לרדיאטור של בשן[מאלומניום], הרכב נסע מצויין ללא התחממויות [שעון החום מעולם לא עבר את החצי גם לא שהטמפרטות בחוץ יחסית גבוהות - אפילו לא בעליות של ירושלים וים המלח], אך הרדיאטור נפתח בחיבורים התחתונים שלו,לאחר החלפה הסיפור חזר.. שוב החלפה הפעם לרדיאטור נחושת. היצרן[בשן] טען כי המידה צריכה להיות 47 ס"מ גובה לרכב הנל, אך המתקין טען שאין מקום לכזה וכנראה יש וטעות והרכיב רדיאטור בגובה של 43 ס"מ, עכשיו עליתי לירושלים ממודעין והמחוג לא רק שעבר את החצי אפילו התחיל לשאוף הלאה והיה נימה וחצי מהאדום...
טרמוסטט עדין מקורי לדעתי...
בכל מקרה, רציתי לדעת אם יש מישהו יכול להגיד לי אם ברכב שלו הרדיאטור המקורי הוא בגובה של 47?
תודה!
-
תגובה: רדיאטור נחושת היילקס 95
מתן
כנראה הרכיבו לך רדיאטור של 2X4
רדיאטור מקורי ל 4X4 צריך לבלוט כ 5 סמ מתחת לקו השלדה
האם כונס האוויר התאים למקומו או דרש התאמות בתחתית?
כמו כן שים לב לעובי הרדיאטור, דק שתי שורות, עבה שלוש שורות או עבה מאד שתי שורות ארוכות במיוחד.
בברכה,טושי
-
תגובה: רדיאטור נחושת היילקס 95
לא נראה שנעשתה איזה התאמה לכונס, אני אבדוק מחר האם הוא בולט מתחת לקו השלדה
תודה טושיי
נדבר!
-
תגובה: רדיאטור נחושת היילקס 95
ד"ר טושי..
אם אני מבין נכון גם הרדיאטור שלי לא משהו..
שלי מגיע עד קו קורת הרוחב בדיוק..
מחר אני אבדוק בספר (היינס) ואראה ב TOYODIY.COM ניראה מה הם אומרים...
הכונס יושב פיקס במקום.. המותחן של מש' הגה טיפה ( 3 ס"מ) גלוי...
על שוקת העילית שלי כתוב 4*1 ? מה זה אומר ?
מאז שהחלפתי את המנוע הוא לא עובר את ה3\1 בשעון המקורי ובחיצוני הוא על 80-90 בערך..
יש לי טרמוסטט 72 ...
דבר איתי ...
ראם
-
תגובה: רדיאטור נחושת היילקס 95
בשן צודקים, עם הדודים הגובה הכללי קרוב ל-60 ס"מ.
-
תגובה: רדיאטור נחושת היילקס 95
לא בספר של היינס ולא בTOYODIY מופיעים מידות רדיאטור...
ומה"מעט " היילקסים שראיתי עד כמה שזכור לי לכולם יש את אותו רדיאטור+/- ..
מלבד אשר שהתקין רדיאטור של ריאו....
מי יודע מידות ?
-
תגובה: רדיאטור נחושת היילקס 95
תודה רבה חברים! רדיאטור גדול יותר הוזמן ויישלח אלי לירושלים, יוחלף באופן עצמאי והרדיאטור "הישן"[ בן שבוע כן...] יוחזר למתקין...
ד"א בהקשר של רדיאטורים..רציתי לשתף שניתן לקנות מים אדומים ממוסכי טויוטה, הם ממלאים מחבית גדולה ומוכרים לפי ליטרים, 10 ש"ח לליטר אם אני זוכר נכון..
-
תגובה: רדיאטור נחושת היילקס 95
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
mtntz
היצרן[בשן] טען כי
האם אתה בטוח שבשן מיצרים משהו?? להבנתי הם מייצרים בעיקר תשתית יבוא של חומר למילוי פחי זבל.... (לפחות לפי לא מעט הודעות בפורום).
יתקנו אותי המלומדים אם אני טועה.
-
תגובה: רדיאטור נחושת היילקס 95
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
יונתןמצפה
האם אתה בטוח שבשן מיצרים משהו?? להבנתי הם מייצרים בעיקר תשתית יבוא של חומר למילוי פחי זבל.... (לפחות לפי לא מעט הודעות בפורום).
יתקנו אותי המלומדים אם אני טועה.
אני לא בטוח...אולי הם מייבאים..
-
תגובה: רדיאטור נחושת היילקס 95
תתמקד בחלק השני של המפשט...
ממליץ לך להתייעץ עם מישהו שמבין (טושי?) האם יהיה נכון מבחינתך להתקין רדיאטור מיבוא של בשן. שוב, הכל מדברים ששמעתי או קראתי בפורום. ומצד שני ייתכן ואני טועה ומדובר על מוצרים איכותיים.
-
תגובה: רדיאטור נחושת היילקס 95
נניח שלא, יש המלצה אחרת??
-
תגובה: רדיאטור נחושת היילקס 95
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
mtntz
נניח שלא, יש המלצה אחרת??
קטונתי...
(רק רציתי להסב את תשומת לבך שתבדוק את איכותו של הרדיאטור שאתה עומד לרכוש בעקבות שרשורים שהיו כאן פעם)
-
תגובה: רדיאטור נחושת היילקס 95
שאלה נוספת בעניין....הוחלף רדיאטור שוב,מסתבר שהקודם היה של 2x4, אך גם כעת הרכב מתחיל לפזול מעבר ל3/4 בעליות לירושלים...הוחלפה גם משאבת מים וגם טרמוסטט[מקורי 88 מעלות].
במצב נסיעה רגיל, עירוני ובין עירוני ללא עליות קיצוניות, הרכב לא עובר את החצי בשום מצב כולל מזגן. השאלה שלי האם המצב הזה תקין ויש לחיות איתו בשלום??
אם המצב לא תקין, חשבתי על פתרונות נוספים ורציתי לשמוע את דעתכם..
1. החלפת פולי של המשאבת מים
2. החלפה לרדיאטור מאלומיניום[במקום נחושת 3 שורות - עמיד וחזק]
תודה,
מתן.
-
תגובה: רדיאטור נחושת היילקס 95
עוד לא אמרת איזה מנוע יש לך.
אצלי עם מנוע אטמוספרי, רדיאטור נחושת 3 שורות, וביום הזוועתי בקיץ הקודם, כשנמדדו 50 מעלות בכינרת, בנסיעה בעליות מהכינרת לפוריה, עם 3 נוסעים+מזגן, מד-החום לא עבר את החצי.
-
תגובה: רדיאטור נחושת היילקס 95
מנוע אטמוספרי..
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ד ו ר ו ן
עוד לא אמרת איזה מנוע יש לך.
אצלי עם מנוע אטמוספרי, רדיאטור נחושת 3 שורות, וביום הזוועתי בקיץ הקודם, כשנמדדו 50 מעלות בכינרת, בנסיעה בעליות מהכינרת לפוריה, עם 3 נוסעים+מזגן, מד-החום לא עבר את החצי.
-
תגובה: רדיאטור נחושת היילקס 95
למישהו יש ניסיון עם פולי משאבת מים מוקטן?
-
תגובה: רדיאטור נחושת היילקס 95
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
mtntz
הסיפור הוא שלאחר החלפה של הרדיאטור שלי, לרדיאטור של בשן[מאלומניום], הרכב נסע מצויין ללא התחממויות [שעון החום מעולם לא עבר את החצי גם לא שהטמפרטות בחוץ יחסית גבוהות - אפילו לא בעליות של ירושלים וים המלח], אך הרדיאטור נפתח בחיבורים התחתונים שלו,לאחר החלפה הסיפור חזר..
יש מצב שהמנוע עבר טראומה כשהרדיאטור נפתח?
התחמם לרמה של נזק שבגללו המנוע מתחמם עכשיו גם עם רדיאטור מתאים וחדש?
המנוע האטמוספרי הזה ידוע כאחת המנועים היותר אמינים שיש.
-
תגובה: רדיאטור נחושת היילקס 95
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
mtntz
הסיפור הוא שלאחר החלפה של הרדיאטור שלי, לרדיאטור של בשן[מאלומניום], הרכב נסע מצויין ללא התחממויות [שעון החום מעולם לא עבר את החצי גם לא שהטמפרטות בחוץ יחסית גבוהות - אפילו לא בעליות של ירושלים וים המלח], אך הרדיאטור נפתח בחיבורים התחתונים שלו,לאחר החלפה הסיפור חזר..
יש מצב שהמנוע עבר טראומה כשהרדיאטור נפתח?
התחמם לרמה של נזק שבגללו המנוע מתחמם עכשיו גם עם רדיאטור מתאים וחדש?
המנוע האטמוספרי הזה ידוע כאחת המנועים היותר אמינים שיש.
-
תגובה: רדיאטור נחושת היילקס 95
לא לפי שעון החום, הוא מעולם לא עבר את החצי עם הרדיאטורים שנפתחו,גם הנזילה שהייתה מהם הייתה מאד מינורית אבל קיימת ולכן הוחלפו הרדיאטורים...
ייתכן בלאי או באמת סוג של טראומה מלפני שהרכב אצלי, הוא אצלי רק שנה[מטופל היטב,שמן ופילטרים- מקורי בזמן,נסיעות לא מאומצות]..כך שההיסטוריה שלו לא ממש ידועה לי.
דורון מה דעתך על לנסות אולי להחליף את היוניט חום, או גם לבדוק את הכיול של השעון ברכב או להתקין אחד נוסף על מנת לדעת האם החיווי נכון?
חוץ מזה, איזה בדיקה יש לעשות למנוע על מנת לגלות נזקים שכאלו??
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ד ו ר ו ן
יש מצב שהמנוע עבר טראומה כשהרדיאטור נפתח?
התחמם לרמה של נזק שבגללו המנוע מתחמם עכשיו גם עם רדיאטור מתאים וחדש?
המנוע האטמוספרי הזה ידוע כאחת המנועים היותר אמינים שיש.
-
תגובה: רדיאטור נחושת היילקס 95
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
mtntz
למישהו יש ניסיון עם פולי משאבת מים מוקטן?
מקצר חיי משאבה
תבדוק איפה הבעיה ותפתור אותה
-
תגובה: רדיאטור נחושת היילקס 95
לפניי יומיים קניתי רדיאטור נחושת עם חצי שנה אחריות ב1020 לפני מע"מ, אצל אביפרטס בפתח תקווה. הרדיאטור בדיוק במידה של מה שהיה לי קודם, שגם הוא לא היה מקורי מסתבר אבל עשה יופי של עבודה. ההתקנה היתה מאוד פשוטה כיוון שהוא באמת עשוי למידות של הרכב הזה (היילקס 97) אולם לגבי עמידות לאורך זמן, רק אלוהים יודע להגיד. בכל מקרה אשמח לעדכן אם יהיו התפתחויות.
-
תגובה: רדיאטור נחושת היילקס 95
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
tooshey
מתן
כנראה הרכיבו לך רדיאטור של 2X4
רדיאטור מקורי ל 4X4 צריך לבלוט כ 5 סמ מתחת לקו השלדה
האם כונס האוויר התאים למקומו או דרש התאמות בתחתית?
כמו כן שים לב לעובי הרדיאטור, דק שתי שורות, עבה שלוש שורות או עבה מאד שתי שורות ארוכות במיוחד.
בברכה,טושי
שלום לד"ר טושי.
אצלי יש מצנן שלוש שורות של בשן. מגיע עד מגן הגחון.
איך המצנן המקורי ביחס אליו? כמה שורות יש בו? הוא עדיף על מה שיש לי?
הפאן-קלאץ' תפוס במצב קבוע.
ביום שרבי המחוג מגיע ל2\3 בעמידה ובטיפוסים איטיים, עם מזגן דולק. לפני שנתיים כיביתי מנוע מיד לאחר עלייה איטית מאוד וממושכת בראשון LOW ביום לוהט עם מזגן דלוק, ולאחר כשתי דקות נשפך נוזל קירור ממיכל העודפים. מאז אני מקפיד במצבים דומים לתת למחוג לרדת לשליש לפני כיבוי, ע"י הרמת סל"ד ללא מזגן. חוץ מהמקרה ההוא אין איבוד נוזל.
אין התדרדרות במצב. הוא סטטי מאז קנית הרכב, לפני כשמונה שנים, אז גם הרכבתי את המצנן של בשן.
אני עם הפנים לקניית מצנן מקורי, לאחר שכבר בדקתי עלויות. אני ארוויח מזה יכולת קירור?
תודה.
-
תגובה: רדיאטור נחושת היילקס 95
חנן,
אני מכיר מצב הפוך.
ללא מאמץ, או בנסיעה איטית, במיוחד ב-LOW,הרכב בקושי עולה מעבר לטמפ' בסרק, גם ביום חם מאד עם מזגן.
הטמפ' עולה לכיוון החצי במאמץ אמיתי, כמו לאחרונה בשבת השרביכשהרכב היה עמוס, ציוד ונוסעים, בעליות מסדום לערד, עם מזגן- מחוג החום עמד עלהחצי בקטעים התלולים וחזר לקצת מעל לשליש בפחות תלולים.
זה המצב המוכר לי ברכב מאז ומתמיד. נשמע שמשהו לאמתפקד טוב במע' קירור שלך.
הרכב שלי עם רדיאטור נחושת 3 שורות.
-
תגובה: רדיאטור נחושת היילקס 95
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ד ו ר ו ן
ם. נשמע שמשהו לאמתפקד טוב במע' הקירור שלך
זה באמת המצב וזו הסיבה שהעליתי שאלה. עבדתי הרבה על מודל כזה כשהוא היה חדש ולא היתה לו בעית התחממות.
החוכמה עכשיו היא להבין למה. טושי סיפר לי בעבר על מגוון שיפורים בתחום הזה, אבל עקב נסיון העבר שלי עם המודל הזה, אני יודע שפשוט צריך לתקן את מה שמקולקל כרגע. לא לעקוף את זה.
-
תגובה: רדיאטור נחושת היילקס 95
על מנת למצוא מק"טים ומחירים של מניפה ופאן-קלאץ' של מנוע 2LT, מנוע הטורבו של דגמי 98-99 אני צריך מספר רכב, או יותר טוב, מספר VIN של רכב כנ"ל. מישהו יכול לשלוח לי בהודעה פרטית VIN של רכב כנ"ל?
אם תוכלו לומר לי את קוד הדגם זה גם טוב. לדוגמא, קוד הדגם של ההיילקס שלי, שנת 95, הוא LN105L
כמו כן, אם יש למישהו פאן-קלאץ' מקולקל של דגם טורבו, אשמח לקבל אותו, לצרכי בדיקה.
ועוד שאלה: בין קורת הרוחב הקדמית העליונה, זו שלפני המצנן, ובין המצנן, יש אצלי מרווח של כס"מ אחד. על הקורה עצמה אני רואה חמישה חורים, ללא שימוש. האם יתכן שהיתה שם פעם גומיה כלשהי שכיסתה על המרווח הזה? אם לא, איך המרווח הזה אמור להיות מכוסה? עם ספוג? או שאולי הוא קיים רק אצלי כי המצנן לא מקורי?
תודה.
-
ברכב שלי המרווח קיים, אולי קצת פחות מס״מ, לא היתה סגירה שם.
בגלל שנראה לי שיש אפשרות שהמאוורר ישאב אויר מתא המנוע מהמרווח הזה, סגרתי אותו עם רצועה דקה של ספוג חסין אש.
חיפוי המניפה שלך שלם?
יש לו שני חלקים.
-
תגובה: רדיאטור נחושת היילקס 95
-
תגובה: רדיאטור נחושת היילקס 95
-
תגובה: רדיאטור נחושת היילקס 95
קיבלתי פאן-קלאץ' של היילקס טורבו. פתחתי את המצמד וראיתי שהוא ריק מנוזל סיליקוני. קיבעתי אותו בדרך לא הרסנית (גומי של פנימית בין הדיסקיות), כך שאוכל להחזיר אותו למצב המקורי אם אחליט בעתיד, ע"י מילוי סיליקון.
נשאר לי למצוא מניפה תואמת ולהרכיב על האוטו. נראה מה יקרה.
-
3 קבצים מצורפים
תגובה: רדיאטור נחושת היילקס 95
קניתי מניפה של היילקס טורבו, לפחות זה מה שנאמר לי. אני לא בטוח שזה נכון ושזה של מנוע 2LT.
זה לגמרי לא מסתדר לי ברכב. בין המניפה המקורית ובין המצנן יש כ2-3 ס"מ. המניפה של הטורבו גבוהה יותר, בשכיבה, בכ4 ס"מ כפי שניתן לראות בתמונות. אין מצב להכניס את זה בין משאבת המים ובין המצנן.
ברדיוס יש הפרש של כס"מ אחד. לא בעיה.
מה פספסתי?