קובץ מצורף 4605912345
Printable View
קובץ מצורף 4605912345
אם המרובעים הללו הם שסטומים
בלחץ 20 באר המערכת תפרץ ליציאה משלוש ענפים שונים (לא דרך שסטומי 30 באר)
איפה הקטצ' ?
123456
אבל אחרי העשרים יש שלושים ...
למה ?
למיכל שמן ביציאה יש התנגדות?
50 במשאבה. אני מזהה מסלול אחד - המרכזי - של 20 --> 10 --> 20 עליון לפני היציאה.
אצלי בדיפנדר הוא יוצא כבר בדרךךךךךך
בהנחה ואלו שסתומי לחץ (נפרצים בלחץ מינ') -
20
20 באר במשאבהקובץ מצורף 46070
שבעל החידה יכנס ויסביר
גם לדעתי התשובה היא 20
לפי דעתי השמן יזרום דרך המסלול התחתון מכיוון שהלחץ ההתחלתי הגבוה יוכל להתגבר על שאר השסתומים בדרך עד ליציאה ואני גם חושב שהלחץ ביציאה יהיה 20 באר.
קבל :
חבר'ה
את הלחץ בכל הענפים קובע השסתום עם לחץ הפריצה הגבוה ביותר אשר נימצא לפני היציאה למיכל.
היציאה היא קילוח חופשי.
בכל הענפים עד לפני היציאה מהשסתום האחרון יהיה 20 באר,חוץ מהענפים אשר יושבים עליהם שסתומים של 30 באר -שם לא תהיה זרימה מפני שהקילוח החוצה החל ב 20באר.(משאבה כן?)
כל זאת בתאורייה,במציאות הלחץ יהיה קצת יותר גדול בגלל הפסדים על השסתומים....
טל
נמרוד היחיד שלא פיספס מאפיין קריטי בשסתומים הנ"ל:
הם מפילים עליהם את הלחץ ברמה הנקובה. הלחץ לפני שסתום של 20 באר הוא גבוה ב20 באר ביחס ללחץ אחריו. אם עברתם שסתום של 20 באר כשהלחץ הראשוני שלכם הוא 20 באר אתם נשארים עם לחץ 0 שלא יכול לעבור את השס' הבאים.
זה לא אומר שהתשובה של נמרוד היא הנכונה (לדעתי היא נכונה). המדריך שלי בקורס הידראוליקה חושב אחרת. אנחנו מחכים לתשובה החלטית מג'יפולוג על מנת שנדע מי חייב למי ארוחה.
חנן,אין לזה אח ורע במציאות.
יש הפסדים על שסתומים וצמצמים ,לא עד כדי כך.
זו המציאות המדויקת. נבדק על ידי אתמול והיום במעבדה מעשית. לצערנו לא היו לנו מספיק שסתומים ושעוני לחץ בשביל לבנות את המעגל המדובר אחרת היינו סוגרים את הויכוח בבדיקה מעשית.
במחשבה שניה (או חמישית..) אני עבדתי עם צמצמים בעבר.
כניראה שבמיקרה של שסתומים אתה צודק .
אפשר להבין את זה עם אנאלוגיה לחשמל -דיודות זנר למשל.
כל קפיץ של שסתום "גונב" את לחץ פריצתו.
סליחה ובתאבון...
טל
Sequence Valve
When the inlet pressure overcomes the opposing force of the spring, the valve opens permitting flow from the outlet port
לפי הסמל האוניברסלי אלה SEQUENCE VALVES
ולכן, כמו שחנן הסביר, הלחץ הסופי זה אפס.(בלי קשר ללחץ היציאה אגב, השסתום רק מרשה זרימה, הוא לא מבקר לחץ)
(לדעתי, תרגיל (לא החידה) דבילי , כשמדובר על מבחן בבית ספר.)
זה מזכיר לי משהו ממבחן בכיתה י"א...
האמת שאז זה היה יותר ברור לי.
הציור מתייחס לסימון הסטנדרטי של שסתומי הקלה, pressure relief valve, אלו שסתומים עם טובלן שנדרש לחץ פיילוט כדי להחזיק אותם פתוחים. הסימון הוא של שסתומים שלא נדרש הפרש לחצים כדי להחזיק אותם פתוחים - מה שפותח את השסתום הוא הלחץ בכניסה, שמחובר לקו הפיילוט ולכן הוא לחץ הפיילוט הפועל מול הקפיץ ומזיז את הטובלן שבתוך השסתום. ברגע שהלחץ בכניסה לשסתום דרך הפיילוט מתגבר על הקפיץ - השסתום נפתח ונשאר פתוח כל עוד הלחץ בפיילוט מספיק גבוה. כשהשסתום סגור לחץ הפיילוט לא תלוי בלחץ שבצד היציאה של השסתום - כלומר השסתום ייפתח לא כתלות בהפרש הלחצים אלא בלחץ הכניסה. זה בניגוד לcheck valve (שסתום של גולה וקפיץ) שבו באמת הפתיחה תלויה בהפרש הלחצים. כשהשסתום פתוח לרווחה לחץ הפיילוט משתווה כמובן ללחץ היציאה אם הלחץ ביציאה נמוך יותר, ואז יש משמעות ללחץ בצד היציאה - כלומר הוא משפיע על הסגירה של השסתום אבל לא על הפתיחה שלו.
זה מהזכרונות שלי מכיתה י"א, ועכשיו אני מפנה זמן ביומן כדי לפתור את התרגיל...
אסף.
אסף, ראה פה: http://www.patchn.com/index.php?opti...d=30&Itemid=31
הסימן לPRV הוא שונה
ידעת שהתעסקתי באינסטלציה תעשייתית(הידראולית ופנומטית) כ10 שנים?
הסכימה הזו באמת הצליחה לבלבל אותי.
בכל המערכות שאני נתקלתי בהן, השסתום הזה קיים רק כשסתום פריקה/שסתום ביטחון.
ז"א שהתפקיד שלו לשחרר את הלחץ העודף במקרה של תקלה במערכת .
הלחץ ביציאה שלו תמיד מבחינתי היה בגדר none issue או בניסוח האינטרנטי WTFC .
אבל יפה,תן עוד משהו...
טל.
השאלה היתה קלה אם היה ברור איך בדיוק פועל כל שסתום, כלומר האם הוא נפתח בערך הנקוב ולא מפיל את הלחץ או שהוא מפיל את הלחץ בערך הנקוב ויזרים כל עוד הלחץ במוצא גדול מאפס (מה שמשתמע מהתשובות).
ניר הבהרתי את זה בתגובה הקודמת. השס' יעביר את השמן בתנאי שהפרש הלחצים בין הכניסה למוצא יהיה גדול מהערך הנקוב עליו וכן הוא יפיל את הלחץ בערך שנקוב עליו.
אני מוצא לנכון להביא כאן את גירסת המדריך שטוען שהשמן יזרום מהענף העליון מכיוון שהשסתום הראשון בו הוא בעל הערך הנמוך מבין השסתומים הראשונים בשאר הענפים. השמן יעדיף לזרום בשסתום שקל לו יותר לעבור וזה למרות שבסה"כ זה יגרום ללחץ ביציאה מהמשאבה להיות גבוה יותר מאשר אם הוא היה זורם כפי שנמרוד הציע, כשהוא מתחיל בענף האמצעי ומסיים בענף העליון.
חנן,
החידה שלך היתה, באיזו דרך יזרום השמן ומה יהיה הלחץ ביציאה מהמשאבה?
ולזה אין תשובה בלי לדעת איזה לחץ המשאבה מיצרת, נגיד שהמשאבה מייצרת 15 PSI, סליחה, BAR
אז רק השסתום העליון הראשון יעביר נוזל הלאה (ולשום מקום)
אם זה מעל ל20, כול ה3 הראשונים יעבירו נוזל הלאה, בלחץ ונפח(ווליום) לא מוגדר, כמובן, שבגלל שכול השסתומים מביאים למבוא סתום, לחץ המשאבה יהיה בדיוק,,,,,הלחץ שהיא בנויה לספק
אגב, שים לב לתאור הפעולה של הרכיב, הוא אינו תלוי בלחץ בצד השני זה סוג של SAFETY VALVE, או PRV ההבדל העיקרי, הוא בנוי להעביר נוזל או גז הלאה דרך צנרת במקום לשחרר ישירות ל WASTE, כיור רצפה לדוגמה. (ההבדל הוא בצורת הבניה של ה"רכיב", בPRV תמיד תמצא 'WIP HOLE, חור איורור למקרה שהיציאה סתומה, ושלנוזל או גז יהיה דרך להשתחרר, בSQV אין חור, הנוזל או גז חייב לצאת דרך הצנרת בלבד)
לדעתי המדריך שלך טועה.
המשאבה, לצורך העניין, בנויה לספק לחץ אינסופי. כמובן שזה לא יהיה הלחץ ביציאה ממנה אלא הוא יהיה תלוי בהתנגדות הענפים.
המוצא הוא לא סגור כפי שרשמת אלא זה סמל ליציאה חופשית למיכל ההידראולי.
ע"פ מה שהוסבר לנו וגם ע"פ המעבדות המעשיות שעשינו השסתומים עובדים ע"פ הפרש הלחצים בין הכניסה למוצא. אם לחץ המוצא יהיה גבוה ולא יווצר הפרש הלחצים המספק בין הכניסה למוצא השסתום לא יפתח, ולא, בשסתומים שיש לנו במעבדה אין חור אוורור. אני מבין שאתה מכיר שסתומים אחרים אבל אם אתה רוצה לעזור בעניין החידה אז תצטרך לקחת את הדברים שלי AS IS.
צתער...
הסבירו לך לא נכון.
ואם תרצה תחמושת, אשמח לספק לך., לא חסר חומר טכני על השסתום בדיאגרמה, והוא לא עובד על הפרש לחצים,
באחריות ומנסיון אישי-מקצועי.
אני אולי אהבל ולא מפותח, אבל בתחום המסויים הזה......יש מבין..
וברוח מהפכנית: Challenge authority!
אני מחפש ארוחה על חשבון המדריך, לא תחמושת, ובינתיים התגובה של נמרוד מקדמת אותי מהר יותר לשם :rolleyes:
באיזה מתח יקוצר המצבר לאדמה ?
יש כאן שני דיונים...
אם אני מבין נכון חנן, אין ויכוח בינך לבין המדריך על סוג השסתום, או במילים אחרים על הכללים של החידה - אלא על הפתרון. האם הוא מסכים ומבין את פעולת השסתומים ככזאת: " אם הפרש הלחצים בין היציאה לכניסה של הסתום קטן מהערך הנקוב, השסתום סגור. אם הפרש הלחצים גדול, השסתום פתוח, ומפל הלחץ דרך השסתום הוא הערך הנקוב". אזי אני חושב שהתשובה שכתבתי בהתחלה היא מדויקת. כדי להבין למה שסתום פורק לחץ עובד ככה, צריך להסתכל על המבנה שלו. למה מפל הלחץ? כי השסתום הוא לא משהו בינארי - כשהוא סגור הוא סגור, אבל כשהוא פתוח, הוא לא נעלם - מה שנפתח זה מעבר צר מאד, חריץ, זרזיף, שגודלו תלוי ישירות בהפרש הלחצים בין שני הצדדים של הכדור/בוכנה.
קובץ מצורף 46244
עם ג'ו יש כאן דיון אחר - מהו בדיוק השסתום שמסומן בשאלה של חנן. בזה אני לא מומחה, אבל מתוך חיפוש בגוגל אימג' - נראה לי שהסמל בחידה של חנן זה relief valve בסיסי, כמו בציור לעיל, או בואריציה מוכרת לכולנו - פקק של רדיאטור.
קובץ מצורף 46245
נמרוד, ראה פה
http://www.patchn.com/index.php?opti...d=30&Itemid=31
אין כול ספק מהו הרכיב
הנה קצת חומר קריאה לשרותים:
http://www.hydraulicspneumatics.com/...se/82586/Issue