-
מוסך קרייזלר המרכזי - הזהרו!!!
ברשותי רכב מסוג ג'יפ קרייזלר גרנד שירוקי המטופל (עד כה טיפולים סטנדרטים) במוסך קרייזלר המרכזי בפתח תקווה , הרכב הוכנס על ידי לטיפול רגיל במוסך זה (שמנים+מסננים) ובעת שהרכב הוכנס למוסך התרעתי בפני הבוחן כי נדלקה בבקר נורת "chek engine" הוא מסר כי יבדוק ויטפל, כעבור מס' שעות הודיעו לי מהמוסך שהרכב מוכן , הגעתי למוסך שילמתי עבור הטיפול נכנסתי לרכב והבחנתי שהנורה עדיין דולקת , קראתי לבוחן - הוא התנצל וביקש שאמתין , הרכב נלקח לחשמליה וכעבור שעתיים נמסר כי הרכב יאלץ להשאר במוסך כי התקלה אינה מאותרת , עבר יום ועברו יומיים וכך במשך 4 ימים הרכב "שכב" במוסך וכל יום התקשרתי וסיפרו לי סיפורים שונים וטירטרו אותי ממח' שירות למוסך ולהיפך , כעבור 4 ימים הגעתי למוסך (היות ולמחרת הייתי אמורה לנסוע עם הרכב לאילת) ולאחר שדרשתי בתוקף לדעת מה מצב הרכב סיפרו לי שככל הנראה הנורית נדלקת היות והמאוורר "חלש" וצריך להזמין מאוורר חדש מחו"ל שעלותו 7500 ש"ח והוא יגיע תוך 10 ימי עבודה!!!
כמו כן הם ביקשו שאקח את הרכב מהמוסך ואחליט מה לעשות (ברב חוצפתם לא רק שלא גילו ותיקנו את התקלה עוד העיזו לנסות ולדרוש חיוב נוסף מעבר למה שכבר שולם להם ביום הראשון אולם עד מהרה ויתרו על נסיון נואש זה) , נכנסתי לרכב הנורה משום מה כבר לא דלקה (כנראה אופסה התקלה) התחלתי בנסיעה וכעבור 2 ק"מ הבחנתי כי הרכב מתחיל להתחמם הפסקתי את הנסיעה והעמדתי את הרכב בצד הדרך (מיותר לציין כי לפני שהם טיפלו ברכב פירקו את המאוורר ועשו נסיונות שונים מעולם לא התחמם הרכב...), שוחחתי טלפונית עם רמי מנהל המוסך אשר התנהג בזלזול והתנשאות וטען כי "עכשיו אחרי 5 והמוסך סגור ואינו יכול לעזור לי " רמי מנהל המוסך טען כי אינו מטפל בי כיוון שלא הזמנתי מיד את המאוורר בעלות של 7500 ש"ח...,הרכב נגרר לביתי ובהמשך למוסך "הייטק מוטורס" בא.ת. ברעננה , סיפרתי את הסיפור למנהל המוסך יניב ואף שאלתי אותו אם להזמין מאוורר כפי שטענו שצריך לעשות במוסך המרכזי , יניב הרגיע אותי וביקש לבדוק את הרכב ביסודיות , כעבור מס' שעות חובר הרכב למחשב ואותרו התקלות שאותרו במוסך המרכזי , יניב בדק את הרכב שלב שלב וכעבור יום עבודה אחד תיקן את התקלה , הנורית כבתה והרכב חדל מלהתחמם , אגב התקלה אובחנה לבסוף בצמת חוטי חשמל מאוורר המחוברת למאוורר ולאחר ניקוי הצמה מקורזיה וסידור הצמה - נפתרה התקלה...
אילו הייתי נכנעת ללחצי החברה הייתי משלמת רק עבור החלקים 7500 ש"ח שלא לדבר על עבודה והפסד עבור הימים בהם הרכב שהה ואמור היה לשהות במוסך המרכזי , כמו כן תמוהה בעיני שבמשך 4 ימים מלאים נבחן הרכב ע"י עובדי המוסך המרכזי והתקלה לא אותרה ולא נפתרה??? כמובן שמנהל המוסך ועובדיו בחרו בדרך הקלה על חשבון הלקוח וזה להזמין חלק בעלות מטורפת כאשר פתרון הבעיה היה פשוט מאוד מאוד.
המקרה הועלה על ידי לאתר על מנת שאחרים לא ייפלו אף הם בתעתועי המוסכים ובכך גם יחסכו כסף זמן ועוגמת נפש שלא לתאר ,בעקבות המקרה נגרמו לי נזקים ועוגמת נפש שלא תתואר ועל כן החלטתי לשתף את חברי הפורום במפח הנפש שעברתי ולנסות על ידי כך לחסוך מלקוחות תמימים ליפול ולהיות הקורבנות הבאים , כמו כן למדתי "שלא כל מה שנוצץ - זהב" ועדיף מוסך קטן ומשקיען ממוסך בוטיק מתעתע שעשה הכל אבל הכל חוץ מלתקן את רכבי.
-
תגובה: מוסך קרייזלר המרכזי - הזהרו!!!
אהלן, כדי לתת חוו"ד כזאת צריך יותר מ0 הודעות ברזומה על מנת שהיא תהיה אמינה או נייטרלית מבחינת אינטרסים.
בכל אופן במקרה ויש אמת בדברים זה לא חדש, מי שמטפל במוסך מורשה יבואן משלם ביוקר.
-
תגובה: מוסך קרייזלר המרכזי - הזהרו!!!
היי ענת.
ראשית, אל תכעסי, אך מי שאין לו הודעות כלשהן ברזומה שלו- ונכנס רק כדי "להזהיר" אנשים לא יילקח ברצינות - גם אם הסיפור שלו נכון. כי מדובר כאן בסגירת חשבונות שנובעת מתוך כעס. אולי מוצדק - אך עדיין סגירת חשבונות.
לא הסברת מאיזה שנתון הרכב וכמה קילומטרים. והאם הוא באחריות. מכיוון שהלכת למוסך חיצוני סימן שהרכב כבר מחוץ לאחריות- כלומר כבר טיפלת בו בעבר במוסך המרכזי מעבר לזה -כלומר למעשה את לקוחה די מרוצה של המרכזי, עד התקלה הזאת.
ראשית- אל תיתני למקרה פרטני להשפיע באופן כזה על חוות דעתך. את לא הראשונה ולא האחרונה שיש לה תקלה ברכב- שהמוסך המרכזי אינו מסוגל לאתר. על אחת כמה וכמה המוסך המרכזי של מכשירי תנועה- שמה לעשות-מתנהלת כמו ההסתדרות בשנות ה70. שנית - מי לעזאזל הולך למוסך מרכזי?
-
תגובה: מוסך קרייזלר המרכזי - הזהרו!!!
לא כ"כ הבנתי מה הקשר בין מס' התגובות שלי לבין מקרה שהוא מאוד מצער ומקומם, הכוונה אינה לסגור חשבונית את זה אעשה בערכאות המקובלות (כל מהלך אי התיקון שחרור הרכב וטענות המוסך מתועדות על ידי) , כוונה היתה למחות על יחס לא הוגן ומזלזל כלפי לקוחות שפונים למוסך על מנת לתקן ולקבל חווד אמינה ותו לא.
בד"כ אני איני כזו ועל כן אין לי איזכורים ו/או תיעוד על פניות קודמות שלי - למרות שאני קוראת בד"כ את הפורום לומדת ממקרים של אחרים ומקווה שאחרים ילמדו אף הם מהמקרה שלי.
ואכן למה לעזאזל הלכתי למוסך מרכזי? צריכה לשאול/להאשים את בעלי...
-
תגובה: מוסך קרייזלר המרכזי - הזהרו!!!
הערת אגב , הפורום אינו מייצג רק מי שיש לו 1000 הודעות ברזומה ומעלה.... מס' ההודעות ברזומה אינו מעיד על הבנה / חדות הבחנה או התמקצעות של המשתתף , גם אדם שחווה חוויה מקוממת כזו וברזומה שלו אין הודעות יכול ורצוי שיביע את דעתו ויספר את סיפורו למען יראו ויראו , האמן לי שחווד שלי אינה מסתמכת על נסיוני בפורום אלא נתמכת בחווד כתובות של בעלי מקצוע שבדקו את הרכב ולאחר מכן וכן בעלי מקצוע שבדקו את הארוע כולו שהינו מחדל של המוסך שהיה יכול להסתיים גרוע יותר באם לא הייתי ערנית למצב , לכן תבחנו את המקרה לגופו ולא על סמך מס' ההודעות שכתבתי או לא כתבתי בעבר ....
-
תגובה: מוסך קרייזלר המרכזי - הזהרו!!!
היי ענת,
אל תכעסי,
אל תביני או תחשבי חלילה שלא מאמינים לך, או שכן,
כל מי שהגיב לפני הגיב לאור לא מעט מקרים שקרו בפורום של אנשים שנרשמו כדי לכלכך או נרשמו בשם אחר כדי לסגור חשבונות.
בגלל זה קצת קשה לשפוט את המקרה לגופו.
ותאשימי את בעלך ששלח אותך למוסך.... ולא משנה לאיזה.
-
תגובה: מוסך קרייזלר המרכזי - הזהרו!!!
בהנחה שהשרשור אינו "שרשור נקמה" וכל הפרטים נכונים ומדוייקים, מה שאותי מטריד זה שגם אם היתה משלמת 7500 ש"ח על "תיקון" התקלה זה לא היה פותר את הבעיה. היא היתה חוזרת שוב למוסך והיתה משלמת בנוסף גם על ניקוי וסידור צמת חשמל. קשה לי להאמין שהמוסך היה מודה בטעות ומחזיר לה 7500 ש"ח ואת המאורר הישן. (ואם יש פה מישהו עם 1000+ הודעות שחושב אחרת, שיגיד).
-
תגובה: מוסך קרייזלר המרכזי - הזהרו!!!
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
six 4 life
אהלן, כדי לתת חוו"ד כזאת צריך יותר מ0 הודעות ברזומה על מנת שהיא תהיה אמינה או נייטרלית מבחינת אינטרסים.
בכל אופן במקרה ויש אמת בדברים זה לא חדש, מי שמטפל במוסך מורשה יבואן משלם ביוקר.
מה הקשר בין מחט לתחת ?
וחמורה שבעתיים ההערה "מכיוון שהלכת למוסך חיצוני סימן שהרכב כבר מחוץ לאחריות- כלומר כבר טיפלת בו בעבר במוסך המרכזי מעבר לזה -כלומר למעשה את לקוחה די מרוצה של המרכזי, עד התקלה הזאת."
- ז"א שהיית לקוחה מרוצה [ יש שיגידו פרייארית ?! ] והמוסך ניצל את האמון הרב שניתן לו במשך שנים וניסה להשחיל ?! הרי זה הרבה יותר גרוע !!
צריך לבחון את המקרה לגופו ולא משנה מהו ה"רזומה" של הכותבת ... לאן הגענו ?! עוד מעט יצטרכו לעבור וועדת קבלה או תחקיר ביטחוני כדי לראות שמי שכתב רק 3-4 הודעות אינו סנטה קלאוס בכבודו ובעצמו ...
אם, ושוב, זו הנקודה החשובה, אם אכן הפרטים נכונים, יש כאן חיזוק לכך שרבים לא מתקרבים למוסכים כאלה ... וכל הכבוד ליניב שטיפל ואבחן את התקלה. אין ספק שנפלת היטב. [ היישר לאדם המתאים ביותר ] בנסיון לאבחון של תקלה מסוג זה . ובמקומך הייתי מאמץ את יניב [ ומוסך הייטקמוטורס ] להיות מוסך הבית שלי ...
גילוי נאות - אני כבר אימצתי, את הייטק מוטורס כמוסך הבית שלי. ואני מטפל, ונהנה מזה שנים משרות מקצועי אמין וללא דופי, בכל רכביי האישיים במוסך הייטק מוטורס.
אני מציע לך לכתוב עוד מספר הודעות מדי פעם ולספר על השתלשלות הדברים הלאה, כך נשאר מעודכנים, ואת תתחילי לצבור "רזומה" לפעם הבאה ....
-
תגובה: מוסך קרייזלר המרכזי - הזהרו!!!
למען הסר ספק , החלטתי להביא לידיעת הפורום את המקרה היתה לאחר שכל פרטי המקרה הובאו קודם כל לידיעת החברה ומנהליה ומח' פניות הציבור וואיפשרתי להם להגיב לתקן עוולות לבדוק התנהגות נציגיהם ועל כן כל נושא המרמור הנטען ו/או שרשור נקמה אינו רלוונטי כלל וכלל , למוסך ניתנה האפשרות לטפל ולהגיב ומכתב תלונה על טיפול לקוי הועבר בראש ובראשונה אליהם ולנציגתם ועל כן המניע שחלק ממשתתפי הפורום סברו שקיים כלל אינו רלוונטי במקרה זה וכל רצוני הוא לשתף "בחוויה" שעברתי - הרי זו מטרת הפורום לא???
ואם להבא אחד ממשתתפי הפורום יוכל לשלם עבור תיקון צמת חשמל ולא עבור מאוורר והרכב שלו יושבת ליום ולא ל-10 ימים אזי מישהו הרוויח מכל הסיפור העצוב הזה...
-
תגובה: מוסך קרייזלר המרכזי - הזהרו!!!
ענת שלום,
בואי נסתכל על "חצי הכוס המלאה" ...
א. זה לא עלינו בעיית אבחון רפואית
ב. בזכותם זכית להכיר את המוסך המקצועי.
לי בעבר מוסך מאוד מקצועי ומוערך "שלח אותי לכיוון" החלפת מחשב ניהול מנוע.
לבסוף איתרתי את התקלה בכוחות עצמי (לא מחשב).
למחת טעות האבחנה, עדיין מחזיק מאותו בעל מוסך מקצוען אמיתי !
מסקנה, זה מעצבן מאוד שטועים לך. אבל זה חלק מהטבע האנושי.
רענן
נ.ב - יש לך הזדמנות לדרוש מבעלך פיצוי (מינימום מסעדה, מכסימום שבוע נופש בחו"ל) על עוגמת הנפש בשלחיתך למוסך המרכזי ...
-
תגובה: מוסך קרייזלר המרכזי - הזהרו!!!
שורה תחתונה- למדנו מן המקרה. רוב החבר'ה כאן מעולם לא נכנסו למוסך המרכזי של מכשירי תנועה, כך שבכל מקרה אנו חסינים מפגיעתם
-
תגובה: מוסך קרייזלר המרכזי - הזהרו!!!
זה עוד חיזוק לכלל המאוד ברור - עם רכב שכבר לא באחריות אין מה לחפש במוסך מרכזי.
-
תגובה: מוסך קרייזלר המרכזי - הזהרו!!!
ענת,
ההארה שלך לגבי מוסכי שירות מרכזיים של היבואנים, כפי ששמת לב, לא מפילה אותנו מהרגליים.
אוסיף ואומר, שההודעה שלך בפורום הזה תהיה הכי פחות אפקטיבית מהרבה פורומים חברתיים אחרים.
ולמה? ככה!
פה יש רוב לא קטן של אנשים שמבינים דבר אחד או שניים בתחום וכמו-כן את רוב המקצוענים האיכותיים בתחום.
ז"א, לרוב האנשים פה בפורום את לא מגלה שום דבר חדש !
זה מצויין שבחרת ליידע גם אותנו לגבי המקרה שלך ותודה לך על כך,
אבל אני ממליץ ליידע גם בפורומים אחרים ששם יש הרבה יותר אנשים "תמימים" לגבי איכות המוסכים המרכזיים,
ושם זה יגרום אולי לשינוי בקונספציה המוטעית הקיימת בציבור הרחב.
לתשומת ליבך,
טל.
-
תגובה: מוסך קרייזלר המרכזי - הזהרו!!!
ענת .מעניין אותי איזה שנה הרכב..ולמה אין חלקים במלאי..
-
תגובה: מוסך קרייזלר המרכזי - הזהרו!!!
חברי היקרים,
תקראו טוב את ההודעה של ענת, ואת כל ההתגובות שלכם, ותענו לעצמכם אם התגובות שלכם במקום, אכן הכנסת אורחים.
בא בן -אדם וחולק איתכם חוויה כואבת, ומזהיר אותכם ממוסך מסויים.
ואתם מתנפלים ועוד לסיום מסבירים שזה לא המקום הנכון - אם זה לא המקום הנכון לדווח על בעיות בשרות של ג'יפים אז איפה כן???
לגבי החשש שלכם - מדובר בסיפור עם הרבה פרטים, ואם זו לא אמת, מה מונע מהמוסך להגיב?
ענת - אני ארגיע אותך, לי, בלובינסקי עם סיטרואן, היה בדיוק אותו סיפור לגבי מנוע של המגבים, לקח לי בדיוק 5 דקות למצוא לבד את המחבר שלובינסקי ניתקו בטיפול
10000.
-
תגובה: מוסך קרייזלר המרכזי - הזהרו!!!
תודה על השיתוף. הסיפור מעלה הרבה תהיות לגבי התנהלות המוסך חוסר מקצועיות וזלזול בלקוח.
בהחלט שיקול למי ששוקל רכב חדש ממכשירי תנועה (ויש להם מקום מיוחד כאן).
נציג המוסך מוזמן כמובן להציג את הצד שלו.
-
תגובה: מוסך קרייזלר המרכזי - הזהרו!!!
הסיפור הזה לא מציג שום תהיות בעיניי. על המקום הזה נאמר לא פעם ולא פעמיים - יד ימין ויד שמאל לא מחוברות לאותו אדם ועל הדרך הראש גם חושב עקום.
ראה סיפורי הרעידות בג'ימני ועוד כאלה וכאלה מקרים על מקצועיות מוטלת בספק ושירותיות שאפילו לא אופיינית לסיני ממוצע.
מסופקני אם מישהו ממחלקת יח"צ ואו שירות הלקוחות של מכשירי תנועה היה מתייחס אליה אם היא הייתה פונה לשם בתלונתה או אם תפנה לשם כעת. בסופו של דבר הם הראש מעל מנהל המוסך.
-
תגובה: מוסך קרייזלר המרכזי - הזהרו!!!
קראתי את התגובות וחלקן מאוד מענינות ואכן למדתי , קיבלתי מכתב תגובה מנציגת תלונות הציבור של החברה וכמובן שלא הופתעתי והמדובר בכסת"ח אחד גדול , אין בתגובתה ולו התייחסות מינימילית ללקוח ותיסכולו אלא - רק לחברה!!!
כל תגובתה עסקה בדבר אחד בלבד לבדוק היכן המוסך היה בסדר (או שהיא חשבה שהוא בסדר ) וניסתה לתרץ במכתב מסוגנן יפה את התנהלותו המבישה של המוסך ,כמובן שמכתבה אינו מספק אותי נהפוך הוא הוא מחזק את דעתי העכשוית לגבי המוסך ומוסכים אחרים בסגנון זה והתנהלותם.
בינתיים הרכב תקין ואכן הפתרון (המאוד "מסובך" שהשבית את הרכב לימים רבים...) היה בצמת החשמל למאוורר קיבלתי פיתרון יעיל זול ומהיר , המאוורר (לטענת החברה שהוא"תקול" וגרם להתחממות...) ממשיך לעבוד באופן תקין כבעבר והכל חזר לקדמותו (כמו שאומרים הכל בגלל צמה קטנה...).
לשאלת חלק מחבריי הפורום אז מדובר ברכב שנת 2005 דגם לימטד מנוע 5.7 ׁ(האמי)ׂשמור ביותר 70,000 ק"מ בקושי נוסע ומשמש אותי כרכב שני בבית , מטופל כמו שעון וללא תקלות (אגב את המאוורר עבורו נדרשתי לשלם לשווא 7500 ש"ח מצא עבורי אחי שהוא פריק גדול של ג'יפים וחבר בפורום זה שנים רבות במחיר של 180 $ ביבוא מארה"ב...) כלומר גם אם באמת והייתי צריכה להחליף מאוורר עלותו הבסיסית בארה"ב כולל משלוח הינו בסביבות 700 ש"ח....
הבנתי מהתגובות של חלק מחברי הפורום "שהם לא נפלו מהרגלים" ואכן הכוונה לא היתה להפיל אף אחד חלילה מהרגליים - אלא לשתף!!! פעלתי באפיקים נוספים היות ולדעתי ולדעת נוספים נגרם לי עוול גדול (ועד לאותו המקרה נחשבתי ללקוחה V.I.P ושילמתי במיטב כספי לטיפולי הרכב במוסך זה במשך שנים) נגרמו לי הוצאות שהן קטנות באלפי מונים לעומת עוגמת נפש והיחס שקיבלתי ועל כן השיתוף בפורום הגיע בעצת חבר שחשב שצריך לחלוק ולשתף ואולי הבאים בתור יהיו חכמים ומנוסים יותר וותחסך מהם הוצאה מיותרת ועוגמת נפש!!!
למקצוענים שהגיבו בפורום - מצטערת שגזלתי מזמנכם ולא השכלתם ממקרה זה ולשאר המגיבים , קראתי בעיון אולם קצת מאוחר מדי אבל בהחלט למדתי ובפעם הבאה תחסך מעצמי סאגה כזו.
-
תגובה: מוסך קרייזלר המרכזי - הזהרו!!!
קחי בחשבון עוד משהו - נציגת תלונות הציבור לא בהכרח מקבלת את התמונה האמיתית ממנהל המוסך / מי מטעמו ומכאן שגם תגובתה אלייך תהיה בהתאם.
אם היה קורה מצב שהיית צריכה להתעמת מולו לידה, יכול והיא הייתה מצודדת בך יותר (אני אומר את זה מבלי לדעת מה כתוב בתשובתה אלא פשוט מההכרה של הנפשות הפועלות).
בכל מקרה שיהיה לך בהצלחה בהמשך הדרך.
-
תגובה: מוסך קרייזלר המרכזי - הזהרו!!!
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ענת
דגם לימטד מנוע 5.7 ׁ(האמי).
את הפרט הכי חשוב שכחת לציין - לא מדובר בכלל ברכב שנרכש ממכשירי תנועה, ולא ברכב שהחברה בכלל מחויבת להחזיק עבורו חלקים בישראל או לספק לו אחריות מעבר לאחריות היצרן, שחלה בארה"ב בשנה הראשונה.
ברכבים כאלה ליבואן אין שום אינטרס לגעת, אלא אם מדובר בטיפול "שגרתי", כלומר שמן פילטרים וכו. כל עוד מדובר בכזה טיפול, ברור שתהיי לקוח VIP או אנא עארף. ברגע שמדובר בתקלה שדורשת דיאגנוזה, כמו במקרה של מאוורר כזה, ברור שהיבואן לא ישים בן אדם שיבדוק את צמת החוטים-אלא יסביר לך בנימוס שקנית רכב מדגם שמעולם לא שווק כאן על ידי היבואן ואם את רוצה ישמחו להזמין לך מארה"ב. תכל'ס...הוא לא חייב לך כלום. ההתנהלות הזו אומנם אינה תקינה ואינה ראויה, אך בתכל'ס אינך לקוחה שרכשה את הרכב ממכשירי תנועה. אגב-ייתכן בהחלט שהמאוורר זהה לחלוטין בין הדגם שנמכר בישראל ובין הHEMI, אך ליבאון אין שום סיבה להיכנס לכאב הראש הזה.
עם רכב כזה מלכתחילה לא היתי מתקרב בכלל למוסך יבואן- גם מכיוון שברור שברגע שיגיעו צרות כלשהן היבואן יעדיף להחליף חלק מאשר לתקן, וגם מכיוון שבאופן כללי, לקוחות שמייבאים רכב ביבוא אישי יודעים היטב לא להתקרב למוסך מרכזי של היבואן, בו הם זוכים ליחס של לקוח דרג ב -ומעדיפים לגשת אל מוסכים פרטיים שבהם היחס יותר נאות.
-
תגובה: מוסך קרייזלר המרכזי - הזהרו!!!
נתה.. לא צריך להתעצבן.. החברה בפורום לא נופלים מהרגליים כי זה מה שאני אומר לך כבר שנים - אין מה לחפש במוסך יבואן.
ולשאר המגיבים, אני ייעצתי לענת לפרסם את מה שקרה בפורום כי אני הייתי עד לכל השתלשלות האירועים וליחס המזלזל, שלא לומר מחפיר, שניתן ע"י מנהל המוסך בנוגע למקרה הזה ואני חושב שצריך להוריד אנשים כאלה מהאולימפוס שלהם כדי שיחזרו להעריך את הלקוח ולא רק את עצמם. (אם אתם זוכרים את המקרה של הפטרול שהלך לו המנוע ורק לאחר שרשור בפורום היבואן התחיל להתייחס ללקוח)
עוד כמה דברים:
- אין לי ספק שכאשר הרכב היה שם לטיפול תמים מישהו עשה טעות כלשהי וגרם לנזק במאוורר ולא היה לי ספק, ולו הקטן ביותר שהמוסך לא יקח אחריות לטעויות שעשה. עד היום מעולם לא פגשתי במוסכניק שלקח אחריות על טעות שעשה (שעולה גם כסף).
- המוסך גבה 256 ש"ח על חיבור לסקנר (כאילו שהיו יכולים למצוא תקלה מבלי להתחבר) ולאחר מכן לא היו מוכנים להעביר לי את קודי התקלות (רק לאחר שכנועים רבים ושיחות עם המנהל נתנו לי בסוף).
- חלק גדול מהיחס המזלזל נובע מכך שהמוסכים "מענישים" את הרכבים שהגיעו מיבוא אישי ולא מתביישים להצהיר זאת בגלוי.
לפי מה שאני יודע, רכב יכול להגיע לארץ רק אחרי שהיבואן מתחייב לכך שהוא מכיר את הרכב ויכול לספק שירות וחלקים. אז איך זה עולה בקנה אחד עם היחס המזלזל שלהם? אין לי מושג.
-
תגובה: מוסך קרייזלר המרכזי - הזהרו!!!
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
Jacob80
- חלק גדול מהיחס המזלזל נובע מכך שהמוסכים "מענישים" את הרכבים שהגיעו מיבוא אישי ולא מתביישים להצהיר זאת בגלוי.
לפי מה שאני יודע, רכב יכול להגיע לארץ רק אחרי שהיבואן מתחייב לכך שהוא מכיר את הרכב ויכול לספק שירות וחלקים. אז איך זה עולה בקנה אחד עם היחס המזלזל שלהם? אין לי מושג.
מאה אחוז נכון במקרה של היבואן הספציפי הזה. אפשר לשמוע את זה במסדרונות של כל הסניפים. מאידך, בין יכול לספק שירות לרוצה לספק שירות יש הבדל גדול.
-
תגובה: מוסך קרייזלר המרכזי - הזהרו!!!
הגיוני שאין ליבואן רצון לשרת רכב שלא נקנה אצלו .ודגם מיוחד שלא מוכר לו.
אבל אם כך לא היה צריך לטפל ברכב מהתחלה.
והקונים צריכים להבין שיש גם מגבלות ביבוא אישי.
-
תגובה: מוסך קרייזלר המרכזי - הזהרו!!!
הטענה שלקוח בעל רכב מיבוא אישי נחות מלקוח של היבואן הרשמי היא מופרכת.
מוסך זה גוף עסקי בראש ובראשונה ואמור לתת שירות ללקוחותיו ע"מ להרוויח כסף , זה לא עסק שמטרתו להעניש מישהו.
מה שהופגן במקרה הזה הוא פשוט שירות ויחס גרוע - את אותו יחס גרוע היה מקבל גם כל לקוח אחר , אז שלא תטעו או תשלו את עצמכם.
לעניין הדיאגנוזה - כאן אפשר רק לשבח את הייטק מוטורס על המקצוענות ומגיע לו פירגון, לא נראה לי טריוויאלי לאבחן כזו תקלה ע"י מוסך.
-
תגובה: מוסך קרייזלר המרכזי - הזהרו!!!
שהמוסך קיבל לראשונה את הרכב לטיפול לא ציין אף אחד מנציגי המוסך בפני שהיות והמדובר ברכב (שמקורו ביבוא) אני לקוחה סוג ב' ועל כן אני משלמת גם מחיר ותעריף לשעה לרכב "סוג ב'" אף אחד במוסך לא דואג לציין בפני הלקוחות כי בעתיד ו/או בעת גילוי תקלה כלשהיא יהפוך המוסך את עורו ולפתע יחלק את הלקוחות לשתי קבוצות , האם שילמתי לשעת עבודה פחות מכל לקוח אחר? לא ולא שילמתי שעת עבודה הקבועה במוסך לכלל הלקוחות , מדוע עד לאותו הרגע בו נתגלתה "בעיה" קצת יותר מסובכת המצריכה מהמוסך לעבוד ולהתאמץ ולגלות את התקלה פתאום מחליט המוסך שהוא "שובר את הכלים" ולא מתקן את הבעיה ולא חופר על מנת לגלותה ומחליט להזמין מכלול שלם ב - 7500 ש"ח ואפילו לכעוס ולהביע זלזול בלקוח - שנעמד על רגליו האחוריות ומסרב "להצעה" קוסמת כזו...
המוסך התייחס אלי כלקוח שווה - עד לרגע בו היה אמור לגלות תקלה אמיתית ולא רק לפתוח מכסה ולשפוך שמן למנוע...
לאחר המקרה הבנתי שלמרות ששילמתי שכר עבודה למוסך כמו כל הרכבים במשך כל השנים המוסך תמיד השאיר לעצמו "דרך מילוט" ובכל נושא ועניין שלא הסתדר לו או שלא הצליח "להכניס" ללקוח "מוצרים" שכלל לא היה צריך פנה המוסך לדרך המילוט וטען "הרכב מיבוא זה לא באחריותי..." , מה הקשר בכלל למקוריות הרכב והיכן הוא נולד ולאחריות, אתה כמוסך בחרת לקבל אותי שווה בין שווים כשאר הלקוחות אז תן לי יחס שווה !!!
לדוגמא , הרכב במקרה זה "שכב" במוסך 5 ימים , פנה אלי די בתמימות ביום השני ל"אישפוז" הבוחן שטיפל ברכב ואמר שעלי לקבל רכב חלופי כי הרכב תקוע והתקלה לא מאותרת , פנינו יחד למנהל המוסך שטען כי הרכב מיבוא ולכן איני זכאית לרכב חלופי??? מה הקשר רק אלוהים יודע , גם פה חילק מנהל המוסך את הלקוחות לשתי קבוצות ובחר בדרך הנוחה לו לפתרון המהיר והקל , ולכן על הלקוחות לדעת ולהפנים כי קיים פער גדול בין קבלת הפנים הזוהרת והמרשימה ביום הראשון ללקוחות ובין מה שהם מקבלים/יקבלו בעתיד בעת שתתגלה בעיה קצת יותר רצינית ברכבם.
ולכן גם אני חשבתי שהטענה כי שרכב מיבוא מופלה לרעה מופרכת אולם נוכחתי לדעת ולהבין כי אני משלמת כמו כל הלקוחות ועדיין לא זוכה ליחס שווה.
אגב לבסוף נאלצתי לשכור רכב עד לגמר התיקון ואיתור התקלה ברכב...
-
תגובה: מוסך קרייזלר המרכזי - הזהרו!!!
ענת- רק כעת את חושפת את מלוא הפרשה.גרמת לנו להאמין שאת עוד לקוחה של המוסך המרכזי שנגרם לה עוול. רק כעת את מציינת שמדובר בעצם ברכב ביבוא אישי. ורק כעת את מציינת שלמעשה גם ציינו בפניך שאינך זכאית לרכב חלופי כי הבאת את מכוניתך ביבוא אישי. יש בכך סוג של חוסר כנות כלפי אנשים שמנסים לעזור לך, או לפחות לשמוע את צרותיך. יכולת באותה מידה להיכנס לפורום מסעדות ולטעון שמסעדת "משה ובניו" סירבה לשרת אותך, רק ששכחת לציין שנכנסת כשבידך כריך מהבית...
חשוב לי לציין שאני לא נוקט כאן עמדה ואני לא נכנס לדיון הזה כמתבונן תמים מהצד- אני מה שאת מכנה "מקצוענים מהענף" (תתעלמי תהתמונה, אני לא מגולח) -
http://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3519142,00.html
ועובדתית פעלתי לא מעט בנושא היבוא האישי. אני לא שייך לצד של היבואנים. גם לא לצד של הלקוחות. עד כה טיפלתי בלא מעט מקרים של "אזרח נגד מוסך" - ולא ברור בעצם למה ציפית, לאיזה יחס? ומדוע מפתיע אותך שכל עוד הטיפולים במכוניתך היו פשוטים- ודרשו חלקים שיש במלאי היבואן אז לא עשו לך בעיות-ואז, לפתע, כאשר מכוניתך נדרשה לחלק שאינו במלאי היבואן-מכיוון שהוא ייחודי למכוניתך- אז התחיל הבלגאן. היכן בעצם ההפתעה הגדולה??
כשהבאת ארצה מכונית ביבוא אישי מן הסתם היית מודעת לחלוטין לכל הסיכונים וגם לכל היתרונות אשר כרוכים ביבוא של מכונית כזו. גרנד צ'רוקי עם מנוע המי אינו משווק בישראל- זו עובדה. היבואן אינו מחויב להחזיק חלקי חילוף עבורו, גם זו עובדה. יתרה מזאת, היבואן אינו חייב ליידע אותך בדבר וחצי דבר על הסטטוס שלך כלקוחה במוסך ובטח שלא לגבות ממך פחות כסף כי הבאת רכב ביבוא אישי. לטעון שעד הבעיה הראשונה התייחסו אליך כמו מלכה ולאחר מכן התנערו ממך-ובכן, זוהי נאיביות לשמה. את הבאת רכב ביבוא אישי - למה בדיוק ציפית? למצב בו היבואן יתקל במצב בו הוא צריך לספק לך חלק שככל הנראה ייחודי למכוניתך וימהר לספק לך את החלק- ועוד בזיל הזול? את באה בטענות ליבואן רכב שכלל לא מכר לך את המכונית ואינו חייב לך דבר וחצי דבר. העובדה שבחרת לבצע את הטיפולים במוסך המרכזי אינה אומרת דבר וחצי דבר- זו היתה בחירה שלך, אך לא ברור מדוע את מתעקשת שמגיע לך בזול חלק שייחודי לרכב שלך וכלל אינו נמצא במלאי היבואן. קשה להבין גם את הטיעון של "מה אכפת להם ממקוריות הרכב ואיפה הוא נולד" - מה זאת אומרת "מה אכפת להם"? את בכלל לא לקוחה שלהם. למעשה, את לקוחה שדורשת מהם לייבא במיוחד בשבילה חלק שכלל אינו קיים במאגר שלהם. מה בעצם את רוצה מהם? מדוע את מופתעת מזה שבטיפולים פשוטים הם לקחו את כספך בשמחה? יש גבול לנאיביות, לא?
העיניין כאן אינו האם יש יחס דרג ב- העיניין כאן הוא שאינך יכולה לדרוש חלקים ושרות לרכב שכלל לא יובא ארצה. לפני שנתיים, ברגע של טמטום, הבאתי ארצה מצלמה שרכשתי בגרמניה. הטכנולוגיה דאז היתה הרבה יותר טובה ממה שניתן לרכוש בישראל. לפני חצי שנה המצלמה התקלקלה. פניתי אל יבואנית "קנון" ושם הסבירו לי שכדי לטפל במצלמה יצטרכו לשלוח אותה למעבדה בחו"ל והעלות תהיה גבוהה. לא עשיתי מזה סיפור- במקום זה פניתי למעבדה בגבעתיים שביצעה את התיקון. לא באתי בטענות לקנון ישראל שב"חוצפתם" דרשו לשלוח את המצלמה לגרמניה- כי ידעתי שאני זה שבחר לרכוש מצלמה בלי אבא ובלי אמא. אז הלכתי למעבדה עצמאית. הסיפור שלך אינו שונה מהותית.
עם זאת, מכיוון שבעזרא עסקינן-אנא שלחי לי את פרטייך בהודעה פרטית. אני אפנה אל לשכת מנכ"ל מכשירי תנועה ואיידע אותו בפרטי המקרה. חשוב לציין שאיני מבטיח כל פתרון קסם לבעיה, זאת במיוחד לאור העובדה שבתכל'ס, כפי שכתבתי, נראה שכאן הצדק נמצא בצידו של היבואן.
-
תגובה: מוסך קרייזלר המרכזי - הזהרו!!!
המוסך לא איתר תקלה פשוטה מאוד ,גרם לי לחשוב שצריך להחליף חלק יקר מאוד (לא טען שאין ביכולתו לספק לי את החלק לדגם הזה) המוסך שיחרר את הרכב לאחר שפרק והרכיב מאוורר שלא לצורך כתוצאה מכך התחמם הרכב , לנושא יחסו של המוסך אלי אין עוררין המדובר ביחס משפיל ומזלזל , הן בהתנהגות המוסך והן בהתנהגות נציגיו נפגעתי ונגרמו לי נזקים.
תודה על הצעת העזרה (למרות שלא נראה לי שהבנת את המקרה לחלוטין) פניתי לגורמים המתאימים בהנהלה וגם אני איני מצפה לשום קסם בהקשר.
בטוחה שאם היית במקומי והיחס והנזקים שהיו נגרמים לך כתוצאה ממחדלים שאינם קשורים בך - לא היית דבק בעמדתך שהמוסך צודק!!!
על מס' דברים אין ויכוח :
1. התקלה אותרה בזמן קצר ע"י מוסך אחר התקלה תוקנה בעלות מינמלית ללא צורך בהחלפת חלקים ו/או פרוק מאוורר.
2. הרכב נכנס למוסך רק עם נורית אזהרה ולא התחמם , לאחר פרוק המאוורר ושחררו התחמם הרכב.
3. נדרשתי לשלם סכום עתק על מאוורר - לשווא.
4. הרכב"שכב" במוסך והתקלה לא אותרה ואני נאלצתי לשכור רכב.
5. התייחסות מנהל המוסך כלפי לאחר שלא הצליחו לתקן את התקלה והרכב שוחרר - מתחת לכל ביקורת ובוודאי לא שירותית.
כמו שציינתי קודם , למדתי מהמקרה .
-
תגובה: מוסך קרייזלר המרכזי - הזהרו!!!
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
hadtomer
ענת- רק כעת את חושפת את מלוא הפרשה.גרמת לנו להאמין שאת עוד לקוחה של המוסך המרכזי שנגרם לה עוול. רק כעת את מציינת שמדובר בעצם ברכב ביבוא אישי. ורק כעת את מציינת שלמעשה גם ציינו בפניך שאינך זכאית לרכב חלופי כי הבאת את מכוניתך ביבוא אישי. יש בכך סוג של חוסר כנות כלפי אנשים שמנסים לעזור לך, או לפחות לשמוע את צרותיך. יכולת באותה מידה להיכנס לפורום מסעדות ולטעון שמסעדת "משה ובניו" סירבה לשרת אותך, רק ששכחת לציין שנכנסת כשבידך כריך מהבית...
חשוב לי לציין שאני לא נוקט כאן עמדה ואני לא נכנס לדיון הזה כמתבונן תמים מהצד- אני מה שאת מכנה "מקצוענים מהענף" (תתעלמי תהתמונה, אני לא מגולח) -
http://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3519142,00.html
ועובדתית פעלתי לא מעט בנושא היבוא האישי. אני לא שייך לצד של היבואנים. גם לא לצד של הלקוחות. עד כה טיפלתי בלא מעט מקרים של "אזרח נגד מוסך" - ולא ברור בעצם למה ציפית, לאיזה יחס? ומדוע מפתיע אותך שכל עוד הטיפולים במכוניתך היו פשוטים- ודרשו חלקים שיש במלאי היבואן אז לא עשו לך בעיות-ואז, לפתע, כאשר מכוניתך נדרשה לחלק שאינו במלאי היבואן-מכיוון שהוא ייחודי למכוניתך- אז התחיל הבלגאן. היכן בעצם ההפתעה הגדולה??
כשהבאת ארצה מכונית ביבוא אישי מן הסתם היית מודעת לחלוטין לכל הסיכונים וגם לכל היתרונות אשר כרוכים ביבוא של מכונית כזו. גרנד צ'רוקי עם מנוע המי אינו משווק בישראל- זו עובדה. היבואן אינו מחויב להחזיק חלקי חילוף עבורו, גם זו עובדה. יתרה מזאת, היבואן אינו חייב ליידע אותך בדבר וחצי דבר על הסטטוס שלך כלקוחה במוסך ובטח שלא לגבות ממך פחות כסף כי הבאת רכב ביבוא אישי. לטעון שעד הבעיה הראשונה התייחסו אליך כמו מלכה ולאחר מכן התנערו ממך-ובכן, זוהי נאיביות לשמה. את הבאת רכב ביבוא אישי - למה בדיוק ציפית? למצב בו היבואן יתקל במצב בו הוא צריך לספק לך חלק שככל הנראה ייחודי למכוניתך וימהר לספק לך את החלק- ועוד בזיל הזול? את באה בטענות ליבואן רכב שכלל לא מכר לך את המכונית ואינו חייב לך דבר וחצי דבר. העובדה שבחרת לבצע את הטיפולים במוסך המרכזי אינה אומרת דבר וחצי דבר- זו היתה בחירה שלך, אך לא ברור מדוע את מתעקשת שמגיע לך בזול חלק שייחודי לרכב שלך וכלל אינו נמצא במלאי היבואן. קשה להבין גם את הטיעון של "מה אכפת להם ממקוריות הרכב ואיפה הוא נולד" - מה זאת אומרת "מה אכפת להם"? את בכלל לא לקוחה שלהם. למעשה, את לקוחה שדורשת מהם לייבא במיוחד בשבילה חלק שכלל אינו קיים במאגר שלהם. מה בעצם את רוצה מהם? מדוע את מופתעת מזה שבטיפולים פשוטים הם לקחו את כספך בשמחה? יש גבול לנאיביות, לא?
העיניין כאן אינו האם יש יחס דרג ב- העיניין כאן הוא שאינך יכולה לדרוש חלקים ושרות לרכב שכלל לא יובא ארצה. לפני שנתיים, ברגע של טמטום, הבאתי ארצה מצלמה שרכשתי בגרמניה. הטכנולוגיה דאז היתה הרבה יותר טובה ממה שניתן לרכוש בישראל. לפני חצי שנה המצלמה התקלקלה. פניתי אל יבואנית "קנון" ושם הסבירו לי שכדי לטפל במצלמה יצטרכו לשלוח אותה למעבדה בחו"ל והעלות תהיה גבוהה. לא עשיתי מזה סיפור- במקום זה פניתי למעבדה בגבעתיים שביצעה את התיקון. לא באתי בטענות לקנון ישראל שב"חוצפתם" דרשו לשלוח את המצלמה לגרמניה- כי ידעתי שאני זה שבחר לרכוש מצלמה בלי אבא ובלי אמא. אז הלכתי למעבדה עצמאית. הסיפור שלך אינו שונה מהותית.
עם זאת, מכיוון שבעזרא עסקינן-אנא שלחי לי את פרטייך בהודעה פרטית. אני אפנה אל לשכת מנכ"ל מכשירי תנועה ואיידע אותו בפרטי המקרה. חשוב לציין שאיני מבטיח כל פתרון קסם לבעיה, זאת במיוחד לאור העובדה שבתכל'ס, כפי שכתבתי, נראה שכאן הצדק נמצא בצידו של היבואן.
תומר,
אתה דווקא כן הצלחת להפיל אותי מהרגליים !
אבל זה רק בגלל עיוות הדין הנוראי שאתה מציג כאן.
זה כל כך מעוות הדעה שאתה מביע ,עד כדי כך, שזה נראה כמו ניסיון טיוח ממומן ע"י היבואן על דרך הנוכלות שבה נהג ועל חוסר המקצועיות המשווע שהפגין.
פיספסת פה שתי נקודות בסיסיות. (כל השאר מילים יפות).
א. מה לא הבנת בזה שהתקלה בעצם היתה נתק/קצר בצמה, ולא היה כלל צורך בהחלפת חלק ברכב???
אם היית מבין את הנקודה הזאת, אז היית מבין שכל עניין האחריות בהחזקת מלאי לרכב יבוא או לא , לא רלוונטי כאן כלל.
כמו כן כל נושא עלות החלק. וכן, גם אם הרכב ביבוא אישי אין סיבה לגבות תעריף מיוחד על כך.
ב. מרגע שהם הסכימו לטפל ברכב, במקרה הזה כמו במקרים עד כה, אתה נחשב לקוח לכל דבר ועניין, נקודה!
מה זה קשור בכלל לאחריות? זה עניין צרכני בסיסי, הם נותנים שירות תמורת תשלום, לקבל כסף הם יודעים ולתת שירות לא ?!
מעבר לכך, ענת לא ביקשה מהם אחריות ולא פריבילגיות מיוחדות. סה"כ היא ציפתה לקבל שירות נאות תמורת תשלום מלא, ובמקרה שלהם הרבה יותר ממלא.
ומה שהיא טוענת פה , הוא מוצדק לחלוטין , אין פה שום ויכוח. השירות שהיא קיבלה הוא מתחת לכל ביקורת , נקודה.
מדובר פה על מוסך של חדלי אישים, מוצצי דם, ונחות מאוד ברמה המקצועית וברמת ההתנהלות.
איך אתה יכול להצדיק אותם לאור מקרים שכאלה ?
אה.. ולגבי מה שהצעת בסוף, זה נשמע לי כמו חיבוק דב לאור הדעה שאתה מביע והייתי מציע לענת לחסוך מעצמה את הטרחה.
מה גם שהיא כנראה הרוויחה פעמיים וללא עזרתך,
פעם אחת בזה שהיא תפסיק להיות פראיירית של הדבילים האלו במוסך המרכזי.
ופעם שנייה, שהרוויחה מוסך מקצועי וראוי, שיטפל ברכבה כלקוחה סוג א' וברמה מקצועית גבוהה לאין שיעור ממה שחוותה עד כה.
נ.ב.
הכתבות שלך ממש לא הפילו אותי מהרגליים...
טל.
-
תגובה: מוסך קרייזלר המרכזי - הזהרו!!!
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
tallevi
תומר,
אתה דווקא כן הצלחת להפיל אותי מהרגליים !
אבל זה רק בגלל עיוות הדין הנוראי שאתה מציג כאן.
זה כל כך מעוות הדעה שאתה מביע ,עד כדי כך, שזה נראה כמו ניסיון טיוח ממומן ע"י היבואן על דרך הנוכלות שבה נהג ועל חוסר המקצועיות המשווע שהפגין.
פיספסת פה שתי נקודות בסיסיות. (כל השאר מילים יפות).
א. מה לא הבנת בזה שהתקלה בעצם היתה נתק/קצר בצמה, ולא היה כלל צורך בהחלפת חלק ברכב???
אם היית מבין את הנקודה הזאת, אז היית מבין שכל עניין האחריות בהחזקת מלאי לרכב יבוא או לא , לא רלוונטי כאן כלל.
כמו כן כל נושא עלות החלק. וכן, גם אם הרכב ביבוא אישי אין סיבה לגבות תעריף מיוחד על כך.
ב. מרגע שהם הסכימו לטפל ברכב, במקרה הזה כמו במקרים עד כה, אתה נחשב לקוח לכל דבר ועניין, נקודה!
מה זה קשור בכלל לאחריות? זה עניין צרכני בסיסי, הם נותנים שירות תמורת תשלום, לקבל כסף הם יודעים ולתת שירות לא ?!
מעבר לכך, ענת לא ביקשה מהם אחריות ולא פריבילגיות מיוחדות. סה"כ היא ציפתה לקבל שירות נאות תמורת תשלום מלא, ובמקרה שלהם הרבה יותר ממלא.
ומה שהיא טוענת פה , הוא מוצדק לחלוטין , אין פה שום ויכוח. השירות שהיא קיבלה הוא מתחת לכל ביקורת , נקודה.
מדובר פה על מוסך של חדלי אישים, מוצצי דם, ונחות מאוד ברמה המקצועית וברמת ההתנהלות.
איך אתה יכול להצדיק אותם לאור מקרים שכאלה ?
אה.. ולגבי מה שהצעת בסוף, זה נשמע לי כמו חיבוק דב לאור הדעה שאתה מביע והייתי מציע לענת לחסוך מעצמה את הטרחה.
מה גם שהיא כנראה הרוויחה פעמיים וללא עזרתך,
פעם אחת בזה שהיא תפסיק להיות פראיירית של הדבילים האלו במוסך המרכזי.
ופעם שנייה, שהרוויחה מוסך מקצועי וראוי, שיטפל ברכבה כלקוחה סוג א' וברמה מקצועית גבוהה לאין שיעור ממה שחוותה עד כה.
נ.ב.
הכתבות שלך ממש לא הפילו אותי מהרגליים...
טל.
מילים כדרבנות.
אין מה להוסיף, רק להסכים לכל שורה כתובה ...
-
תגובה: מוסך קרייזלר המרכזי - הזהרו!!!
טל , מסכימה איתך בכל מילה , תגובתו מאוד דומה ומזכירה את תגובת נציגת תלונות הציבור של החברה... ממש לא קידמה אותי או התענינה בחוויה שעבר הלקוח אלא חיפשה רק להתנצח ולהראות שהחברה פועלת ופעלה באופן תקין , מעוות ומטייח שזה מדהים , אבל אני הפסקתי לצפות לצדק או להתנצלות מצדם , כל נציג שפונה או מדבר איתנו חושב "שהשמש זורחת לו מהתחת... "
י