אני בדרך להחלפת מיסב גלגל אחורי בג׳ימני. ניסיתי למצוא חולץ ייעודי ולא מצאתי. מישהו ניסה פעם לחתוך אותו עם דיסק??יש למישהו רעיון איך לעשות את זה??
Printable View
אני בדרך להחלפת מיסב גלגל אחורי בג׳ימני. ניסיתי למצוא חולץ ייעודי ולא מצאתי. מישהו ניסה פעם לחתוך אותו עם דיסק??יש למישהו רעיון איך לעשות את זה??
לא יודע איך נראה מייסב של ג'ימיני, בעקרון מייסבים חולצים ומכניסים בד"כ באמצעות לחץ (מכבש) ולא במכות פטיש!
בניתי בזמנו מתקן (אין לי תמונה) בעיקרון שתי פלטות עבות מחוברות בינהן בשני פרופילים, על פלטה אחת שמתי ג'ק הידראולי ואיתו לחצתי אל מול הפלטה השנייה את המייסב (אפשר לשים בוקסה בינהם וכד') הכנסתי ככה צלבים של סופה עבד מעולה.
תחשוב על משהו בסגנון.
נ.ב למייסב גלגל תצתרך ג'ק רציני (לא 2 טון)
הנה סקיצה מצ'וקמקת
קובץ מצורף 46644
מייסבים אחוריים לפעמים כן יוצאים במכות פטיש ונכנסים בחזרה באותה צורה בלי נזק, אם לא,
לדעתי יהיה לך יותר פשוט לקפוץ לאזור התעשייה, יבצעו לך את זה בשנייה וחצי, פחות כאב ראש מלבנות מתקנים ובעלות מינימאלית.
אני מבין ממך, שהכי טוב ללכת לאזור התעשיה... אני מנסה למצוא דרך לעשות את זה לבד בלי להרוס שום דבר... אפשר לחתוך אותו עם דיסק? ולהכניס עם הידיים? פטיש לא יעקם את המיסב?מישהו עשה את זה ויכול לשתף?
אני משער שזה זהה לסמוראי.לחתוך עם דיסק בזהירות לא לפגוע בציריה.הכנסה רק בעזרת פרס.
מה זה פרס ???
בסמוראי אפשר גם על ידי חימום הטבעת אבטחה עם ברנר
נכון, אבל זה לא חכם לאור העובדה שצריה עשויה מחומר שעובר טיפול טרמי.
התכוונתי רק לטבעת האבטחה ורק כשרוצים להלביש אותה את החליצה עושים עם דיסק בעדינות
ואני לא בטוח כמה צריך לחמם אותה
זה הרבה יותר קל עם פרס ( מכבש הידראולי/ פנאומטי לשימושים שונים )
ממש לאחרונה החלפתי שני מיסבים (אחוריים) בג'ימני שלי.
המוסך הראשון (מורשה) שלח את הצירייה לחרט שהוציא והכניס בעזרת פרס (PRESS), לאחר שהוצא המיסב גילינו חתך בצירייה שכנראה נעשה בעזרת דיסק בעבר, המוסך המורשה המליץ על החלפת צירייה מפני שלדעתו היה פגם בטיחותי בשריטונת ולי נראה קצת מיותר אז החלטתי להמשיך עם הצירייה. אחרי חודש - נזילה משמעותית. בהתייעצות עם נכבדי הפורום ולאחר שהיו תמונות של השריטה הוחלט שבאמת אין טעם בהחלפת צירייה, אז ניגשתי למוסך מורשה אחר שזרם איתי אחרי שראה את התמונות אבל כשהוא בא להרכיב מיסב חדש גילינו שהמיסב חופשי (לא באיזור השריטה אלא מתחתיה), דבר שהצריך החלפת ציריה בלי שום קשר לשריטה שנעשתה. אותו מוסך אגב הוציא את המיסב ע"י חיתוך בדיסק, די בזהירות יש לומר וזה לא נראה עסק מסובך מידי. הרכבת המיסב החדש בוצעה באמצעות פרס.
מסקנות שלי:
אפשר לחלוץ לבד, עבודה ממש לא מסובכת (אם יש דיסק), לאחר חליצה לקחת למוסך קרוב או לבית מלאכה לעיבוד שבבי/חרט ולהרכיב את המיסב בעזרת פרס. ראיתי באיזה אתר שעשו את זה עם צינור 2" אבל נראה לי שחבל על העבודה והמיסב החדש נראה סובל תחת המהמורות כך ששווה את ההשקעה של ה-150 שקל גג...
אגב אני מניח שאתה כבר יודע אבל למען הסר ספק מומלץ ביותר להחליף גם מחזיר שמן על הדרך...
ואם אתה שואל על מחיר במוסך שאני ביצעתי את העבודה בו אז - 280 לחלקים (מיסב, טבעת ומחזיר שמן) 250 עבודה.
ההחלפה עם דיסק לא כזאת קשה. היא רק מצריכה תשומת לב וזהירות אם בטעות פגעת בצריה זה יכול לעלות הרבה.
לגבי הכנסת המיסב, אני לא מבין על איזה פרס אתם מדברים, שיכול ללחוץ לכל אורך הצריה. תשתמש בצינור בקוטר הנכון וזה יעשה עבודה מעולה.
יש לשים לב שהצינור יושב על החלק הפנימי של המייסב ולא החיצוני ואז אין בעיה לתת מכות. כמובן ברגש.
בהצלחה.
איפה אפשר לקנות כזה?? הייתי בל.כ ולא מצאתי
ולגבי הצינור, מישהו יודע מה הקוטר? כדי שאבוא מוכן...
תקרא פה - תרד ישירות לקטע של החלפת המיסב, כי הכתבה מדברת גם על החלפת סרן, מה שלא קשור למקרה שלך.
http://www.jeepolog.com/forums/conte...epolog-archive
אמנם סמוראי, אבל בול אותו הדבר.
בעיקרון וכמו שאמרו פה -
דיסק לחיתוך בעדינות, צינור 2 צול ארוך (או פרופיל באותו קונספט), בול עץ שעליו משעינים את הציריה כדי שבטעות לא יחלצו גם הגוזונים כשאתה דופק עם הפטיש, פטיש וחבר. (לא בהכרח בסדר הזה :) ).
כמובן לא לשכוח להכניס את צלחת הברקס לפני המיסב וטבעת האבטחה, אחרת עושים הכל מחדש...
ספר רכב או העמודים הרלוונטים ממנו שיהיו ללוות אותך לאורך התהליך, תמיד טוב.
בהצלחה
מהיכן אתה בארץ?
(אתה יכול לענות בה"פ)
את הטבעת אבטחה ממולץ לחתוך באלכסון (ככה אפשר להגיע יותר לקצוות)
לא חייבים להגיע עד הציריה , את ה2 מ'מ האחרונים אפשר לתת מכה עם פטיש ואיזמל בחיתוך והיא כבר תיפתח
את המיסב גם אותו דבר, כמה מכות על החלק החיצוני ,הוא מתפוצץ ואז את החלק (ה'כאפה') הפנימית אפשר גם לחתוך
בקשר להכנסה (נראה לי) שצינור 2'' מוגזם לא לשכוח צריך לדפוק על החלק הפנימי של המיסב
צריך צינור שהקוטר הפנימי שלו קרוב ככל היותר לקוטר של הציריה 2''= 50 מ'מ זה גדול
אפילו בסופה דנה 60 זה יהיה גדול
כמו שכבר שאלו, תגיד מאיזה אזור אתה ואולי מישהו קרוב ישמח לעזור לך
תודה לכולם!! החלקים נקנו, והם; מחזשים, נוזל בלם, סיליקון אטימה, מיסבים, שמן 80 90. טבעת לחץ. גריז. נעלים לברקסים על הדרך.עכשיו רק צריך למצוא את הזמן המתאים. פרטים בהמשך.לגבי האזור, בפרטי. :)
קנית נעליים לברקסים אבל אז תצטרך גם לחרוט את התופים או לקנות חדשים. חריטה זה בערך 200 שקל. תופים, אם יש במלאי זה באיזור ה400+מע"מ לצד.
כל החלפת נעליים צריך לחרוט את התופים??
כן, כדי שלא תיווצר מדרגה ושהמערכת תהיה מאוזנת.
כמובן שיש גם גבול עד כמה אפשר לחרוט את התופים, ממליץ לך לבדוק את זה לפני שאתה מבזבז זמן וכסף על חריטה, יכול להיות שהם כבר בסוף חייהם.
הותקנה נעילה, הוחלפו מיסבי הגלגלים מאחור, מחזירי שמן.את המיסבים חלצתי עם פרס ודיסק. בלי פרס ודיסק זה בעיה. עם הפרס והדיסק זה לקח זמן רב.עכשיו צריך להתרגל לבומים של הנעילה.נ.ב מישהו יודע כמה זמן מחזיקה נעילה לוקרייט כזאת? מה רמת הנזק שהיא עושה לטווח הארוך?זה נשמע שיש שחיקה חזקה בין הגלגלי שיניים... כל הנקישות האלו..
אני לא מבין איך אתם מגיעים למסכנות שחייב פרס, אני תמיד מוציא מייסב ואבטחה אם דיסק, סם את המייסב החדש והאבטחה שלו (כמובן אחרי שאני מנקה את הצלחת ואת הכל כמו שצריך) לוכח צינור כבד ודופק על האבטחה, עיקרון אלמניה, עובד בלי בעיות! שתיהם ניכנסים בוות אחת, 30 שניות והכל בפנים.
בומים ? איזה בומים ? לא אמורים להיות בומים אלא אם אתה משתולל בפרסות וזורק גז... או אם ההתקנה לא בוצעה כראוי.
מרכיב חשוב הוא אופן ההרכבה. לא כל אחד יכול להרכיב נעילה סתם כך. יש מרווחים וחופשים וכד'.
איזה דגם נעילה התקנת ?
אורך חיי הנעילה תלוי ביכולת הנהג להתאים את אופי הנהיגה אליה. יש נעילות שמחזיקות שנים על גבי שנים. כמובן שההנחה הראשונית היא שההתקנה בוצעה כראוי.
צריך להתרגל לנעילה האוטומטית ולנהוג נכון איתה.
אם אתה מרגיש דפיקות חזקות ממנה, בהנחה שהותקנה כראוי, אז תשנה את סגנון הנהיגה שלך.
האם אתה שומע את זה רק בסיבובים ושינוי כיוון בכביש?
הנעילה לא אוהבת משחקי גז בסיבובים, ואם תעשה ככה היא תיתן מכה.
הרגשתי את זה בימים הראשונים שהייתה לי את הנעילה.
צריך לנהוג איתה זורם ככל האפשר, גז קבוע בסיבובים, או ללא גז בכלל אבל מהירות נמוכה ממש.
מצב לא נכון איתה זה פתיחה בתחילת הסיבוב ואז באמצע הרגשה שהיא נתפסת עם הגלגלים נעולים כאילו אתה נוסע עם הנדברקס תפוס ואז לאחר מכן משתחררת בחבטה.
כשנוהגים איתה נכון, מרגישים ממנה רק תיקתוקים בלי מכות.
מה שאני רוצה להגיד זה שהיא יכולה לתת את המכות האלה גם כשמותקנת כראוי, בהנחה שאתה נוהג איתה לא נכון.
ליאור ומורי, בתור מתקיני נעילות כאלו, תקנו אותי אם אני טועה.
הנעילה עצמה, בתוך הבית סטליטים, הותקנה אצל בעל מקצוע. הוא עשה את כל הכיוונים ודאג שלא יהיו חופשים על ידי הוצאה והכנסה של שימסים.בנהיגה ישר, טין בעיה. רק בסיבובים במהירות נמוכה, תוך כדי לחיצה ועזיבה של הגז, מורגשת מאוד התנהגות הנעילה, החלקת גלגלי השינים אחד על השני, ומידי פעם. נקישה חזקה של שחרור חזק בין הגלגשים.כמובן שהתנועה בסיבוב לא רציפה..בכל אופן, הבנתי שיש גם לוקרייט 4 חלקים.. שהיא יותר נעימה לנסיעה... ולא כמו ה1510שהיא 2 חלקים ומצב החלקתהגלגשים זה פשוט ברזל מול ברזל בלי שם תזמון...אפשר היה להוציא את השימסים הכי דקים, ואז היה נגרם חופש מינימלי מה שהיה אולי מונע את ההתנהגות הזו של הרכב, אבל אז בהצלבה אמיתית לא בטוח שהיא הייתה נמצאת שם בשביל לנעול את הדיפרנציאל... נ.ב התקנת הנעילה דורשת כיוון של קורונה מול הפניון, כנל לגבי הבית סטליטים עצמו..זה מה שלמדתי מכל הסיפור.
הפוך גוטה.
ה1510 היא הנעימה יותר והרגועה יותר.
ה1530היא אגרסיבית ומיועדת למי שעיקר הנסיעה שלו הוא שטח ופחות כביש.
בנהיגה ישר לא אמורה להיות בעיה, אחרת יש בעיה אחרת.
הקפצות גז כמו שאתה מתאר הן המתכון הבטוח לפגוע בנעילה, היא לא אוהבת משחקי כוחות כי על כך היא מבוססת.
לגבי כיוון קורונה פיניון - אם למדת את זה, זה נובע מכך שלא עשו זאת כראוי ? כי גם כאן יכולה להיות טמונה הבעיה...
לא יודע מי בעל המקצוע שהתקין, אבל אם הוא מקצוען, הוא אמור לדעת לעשות את כל הTROUBLESHOOTING ולוודא שהנעילה הותקנה כראוי ושהרכב נוסע תקין.
פשוט היה ברור לי שלא מכניסים את הנעילה וסוגרים את הבית דיפרנציאל סתם ככה. לכן מראש הלכתי למישהו מקצועי.בנסיעה ישר לא הייתה בעיה. רק בסיבובים. וגם אז, רק בסיבוב במהירות נמוכה, כששיניתי מהירות.
כפי שכתבתי, גם אצלי היא מתנהגת ככה.
אני לא חושב שאפשר לכוון אותה כך שהיא תדע לספוג שינוי גז וכיוון במהירויות נמוכות בלי לתת דפיקה.
הנעילה הזאת מעולה בשטח, אבל בכביש משלמים איתה מחיר של אי נעימות.
מבלי להעליב,אם זה ההסבר שניתן לך אז למתקין אין ממש מושג מה הוא עשה שם...:confused:
לירן,בג'ימני אוטומטי הנעילה היא על גבול הלא מורגשת,ובידני יש לשמור על מספר כללי נהיגה וגם אז אין שום בעיה.
הייתי שמח לעשות סיבוב על הרכבים של נדב ולירן רק כדי לראות איך הנעילות מתנהגות.
מורי.