-
תוצאות בדיקת דיפנדר
שלום לכולם..
אחרי מס' שנים עם הגימיני הקטן והטוב החלטתי לעלות מדרגה ולהתקדם לדיפנדר
כבר ראיתי מס' רכבים שתאמת היו נראים רע וכבר חשבתי לוותר ולהישאר עם הסוזוקי הקטן והאמין..
.כבר הרמתי ידיים כי הבנתי שמצב רוב הרכבים בשוק לא משהו
לשמחתי אחרי שכבר וויתרי על החיפושים, חבר מצא לי דיפנדר 90 שנת 97במצב מצויין, ואחרי בדיקה קצרה ע"י אדם שמתעסק עם הרכבים האלה נאמר לי שהרכב במצב מצויין, אך למרות זאת שאני יודע שזה לא אידיאלי הכנסתי את הרכב למכון בדיקה, אני יודע שזה דיפנדר ושזה רכב לא מושלם, שכולם נוזלים אבל בכול זאת רציתי לבדוק כמה שיותר לפני שאני משלם סכום יחסית גבוה,
לא היה לי ספק שהבודק לא מכיר את האוטו, אפילו את המצבר הוא לא הצליח למצוא.. בכול אופן זה מה שהוא רשם:
דרוש ניקוי מזרקים, ניקוי מערכת קירור,קורוזיה וסימני נזזילה חיבורים, לתקן זווית היגוי,סטיות הגה
מזילה מטיבת הגה, תושבת מנוע פגומה
נזילת שמן גיר,מצמד מפריד גבוה(בלאי), מצמד קשה, סימני נזילה מהטרנספר גיר,סימני נזילה מהסרנים ררעש מערכת תיזמון שסתומים.
המנוע מבצב טוב יחסית לגילו, השלדה נקייה מתאונות.
אז ככה בגלל שאני חדש בעולם הדיפנדר אני אשמח אם תעזרו לי להבין האם תוצאות הבדיקה היא לגיטימית לרכב בן14?
הרכב מאוד מושקע חיצונית ופנימים, ללא מעיכות בשלדה וללא קורוזיה,לא מטפטף שמן כמו הרבה דיפנדרים שיצא לי לראות.
תודה
-
תגובה: תוצאות בדיקת דיפנדר
לא היה לי דיפנדר משלי, לכן על רוב השאלות אני בטוח שיהיה מישהו שידע לתת לך מידע טוב יותר ממני,
לגבי הקלאצ' שמפריד קשה, בכל הדיפנדרים שיצא לי לנהוג בהם (לא קצת) יש בהם קלאצ' קשה ודיי קצר, כנראה הבוחן לא נסע אף פעם על הרכב הזה, מזל שהוא לא כתב שההגה לא ממוקם מול הדוושות ועוד יותר גרוע, מישהו התעסק עם החשמל והעביר את הסוויצ' לצד שמאל!
-
תגובה: תוצאות בדיקת דיפנדר
לגבי הקלאצ אני מכיר את הבעיה ואני יודע שיש קיט שאמור לשפר את זה.. תאמת שזה פחות מדאיג אותי כרגע. תודה
-
תגובה: תוצאות בדיקת דיפנדר
נשמע כמו כסת"ח של המכון, אתה בעצמך אומר שהרכב מושקע חיצונית ופנימית.
סימני נזילה יש גם ברכב באולם תצוגה של לנדרובר
-
תגובה: תוצאות בדיקת דיפנדר
אני לא יודע עם כסת״ח, אם הבודק רואה נזילה אני מאמין שהוא יסמן שיש נזילה, ולא משנה אם הוא מכיר את הרכב או לא. השאלה העם הרג׳קטים שהמוסכמה כתב צריכים להדליק נורה אדומה או שאפשר לחיות עם זה.. הרכב מושקע מאוד חיצונית ופנימית, לגבי המנוע וכול המסיביב אני לא יודע ולכן העלתי את השאלה
-
תגובה: תוצאות בדיקת דיפנדר
דיפנדרים כמו כל לנדרובר- נוזלים. גם אם פתרת את כל בעיות ההזעה והנזילות, זה זמני. תוך שנה יתחיל שוב.
רעש ממערכת תזמון- תוודא שזה לא משהו אחר שמתחבא שם.
השאלות החשובות הן מה מצב המנוע, גיר (סינכרונים חורקים?) והטרנספר. כל השאר זה בלאי סביר+ בעלויות התיקון.
בסופו של דבר, הרכב בן 14, תקין לגמרי הוא לא יהיה אף פעם (ויש שיאמרו שאף פעם גם לא היה) :)
-
תגובה: תוצאות בדיקת דיפנדר
לדעתי רק מי שיודע מה מיוחד בדיפנדר כמו בכול רכב אחר ידע מה לחפש
אני ממליץ לך לגשת למוסך שמטפל ברכב זה
המלצה שלי על מוחמד
אורן
-
תגובה: תוצאות בדיקת דיפנדר
מוחמד אומר שהרכב נדיר.. אבל המליץ לי בכול זאת לבדוק במכון
-
תגובה: תוצאות בדיקת דיפנדר
אני הייתי מטריח את עצמי לבדיקה (אפילו בתשלום) אצל ינקלה (דרך השטח) או אלי שחר.
חוות הדעת שלהם עולה בעשרות מונים על כל מכון מכסטח כזה או אחר.
אגב למה דווקא 90? (אתה עלול למצוא את עצמך באותו מצב של חוסר מקום כמו בגימיני).
-
תגובה: תוצאות בדיקת דיפנדר
הבנתי שינקלה כבר לא עובד שם.. תאמת שרציתי נורא 110 אבל לא הצלחתי למצוא אחד שנראה לי, עניין המקום כרגע פחות בעייתי מבחינתי, יותר חשוב לי שהרכב יהיה יותר ספרטני ועם כמה שפחות פלסטיקים,
-
תגובה: תוצאות בדיקת דיפנדר
על פניו נשמע שמצאת דיפנדר במצב מצויין נזילות שמן תמיד יהיו לך בדיפנדר מניסיון כל נזילה שתסדר תבוא אחרת במקומה, לגבי כל שאר הר'גקטים באמת נשמע כמו כיסוי תחת של מכון הבדיקה. תיבת הגה תמיד תנזל בדיפנדר אני אישית לא ראיתי לנד רובר שלא נוזל משם (וראיתי הרבה כאלה). ניקוי מערכת מים והחלפת צנרת מים ההיתי ממליץ לך לעשות בלי קשר לכל רכב שתקנה (לא כולל רכב חדש כמובן). קלאץ,, תמיד הקלאץ' קצת גבוה וגם הקיט לא עושה אותו רך כמו פריבט אצלי קלאץ' חדש עם הקיט ועדיין אני מרגיש את הלחיצה. שלדה נקיה מנוע במצב טוב גיר טוב שמור ויפה פנים חוץ נראה שמצאת דיפנדר לעצמך תהנה מהגמל.
-
תגובה: תוצאות בדיקת דיפנדר
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
Richard
הבנתי שינקלה כבר לא עובד שם.. תאמת שרציתי נורא 110 אבל לא הצלחתי למצוא אחד שנראה לי, עניין המקום כרגע פחות בעייתי מבחינתי, יותר חשוב לי שהרכב יהיה יותר ספרטני ועם כמה שפחות פלסטיקים,
ואם נמצא לך 110, זו תהיה אופציה רלוונטית ? נסה לפרט קצת תקציב ויעדים, לך תדע מה מסתתר בנבכי הפורום הזה :)
-
תגובה: תוצאות בדיקת דיפנדר
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
Richard
הבנתי שינקלה כבר לא עובד שם.. תאמת שרציתי נורא 110 אבל לא הצלחתי למצוא אחד שנראה לי, עניין המקום כרגע פחות בעייתי מבחינתי, יותר חשוב לי שהרכב יהיה יותר ספרטני ועם כמה שפחות פלסטיקים,
אם אתה מחפש, יענקלה עובד במוסכים מאוחדים ברח' קיבוץ גלויות פינת הרצל בת"א.
אמיר
-
תגובה: תוצאות בדיקת דיפנדר
דרוש ניקוי מזרקים - כמעט לכל הדיפנדרים בגיל הזה , ניקוי מזרקים יכול לעזור.
ניקוי מערכת קירור,קורוזיה וסימני נזזילה חיבורים- מומלץ בכל רכב בגיל כזה לאחר קנייה לעבור על מערכת המים ולתקן/להחליף מה שנידרש.
לתקן זווית היגוי,סטיות הגה - צריך לתקן (לא עלות גבוהה)
מזילה מטיבת הגה- יש הרבה רכבים עם תיבה נוזלת , משלב מסויים לא יעבור טסט - צריך לתקן.
תושבת מנוע פגומה - עדיף לתקן , לא דחוף
נזילת שמן גיר - אם קטנה , לא קריטי.
מצמד מפריד גבוה(בלאי), מצמד קשה - יש שני סוגי מצמדים בדיפנדר בגיל הזה , מקורי = אבן = כאבי ברכיים,ותחליפי = סביר .
סימני נזילה מהטרנספר גיר,סימני נזילה מהסרנים - קיים כמעט בכל רכב , כל עוד שזה הזעה או טיפטוף , לא להבהל.
רעש מערכת תיזמון שסתומים - על זה הייתי מקבל עוד חוות דעת.
-
תגובה: תוצאות בדיקת דיפנדר
על פניו, ביחס לגיל הרכב כמובן, נשמע כמו עסקה טובה מאוד.
אין לי דפנדר ולא היה לי (היה לי דיסקברי), אבל רשימת הרג'קטים שציינת היא רשימה קטנה יחסית למה שהייתי מצפה ממכון בדיקה שיצליח להוציא מרכב בגיל כזה.
אם זה מכון בדיקה רציני (יש לי ספק לגביו - לא יידע איפה המצבר) הייתי בודק אצל מכונאי אמין את הרעשים מהמנוע, למרות שגם מנועים חדשים רושמים עליהם רעש ממערכת התיזמון.
קיצר - יישור קו קטן (לא משהו שלא תעשה בכל רכב שתרכוש למען השקט הנפשי) ויש לך אחלה רכב.
זו רק דעתי
-
Re: תגובה: תוצאות בדיקת דיפנדר
לגבי ה110.. חפרתי פה בפורום ועברתי בלוחות רכב ולא ראיתי אחד שנראה לי, הלוחות באניטרנט לא מתעדכנים כבר הרבה זמן
היום עשיתי שוב סיבוב עם המוכר, בחור יחסית מבוגר שעלה לארץ לפני 4 שנים מארה"ב ומאז מחזיק את הרכב אצלו.. לו ולשטח אין שום קשר
הרכב סטנדרטי לחלוטין חוץ מצמיגי המקסיס כביש במידה 265/75/16.. הרכב באמת לא ירד לשטח ורואים אות זה.. הרכב ממש במצב תצוגה
תודה לכולם על העזרה
-
תגובה: Re: תגובה: תוצאות בדיקת דיפנדר
לדעתי אפשר לברך.
מזל טוב!
-
תגובה: Re: תגובה: תוצאות בדיקת דיפנדר
לגבי הנזילות - עדיף להתרגל מאשר להתרגש מזה יותר מדי.
נזילות באיזור הגיר והטרנספר מאוד נפוצות ובאמת אין כל כך טעם להתעסק עם זה, כל עוד בודקים שמן (אגב זה נכון לגבי חלק גדול מהנזילות. בחלק גדול מהמקרים, כל עוד מקפידים שיהיה מספיק שמן, אפשר לחיות איתה).
נזילה מהתיבת הגה הייתי ממליץ לסדר. הרבה מאוד פעמים זה נמצא באיזור האטמים החיצוניים שלה וזה לא סיפור כל כך גדול.
סרנים, אפשר לחיות עם זה. זה לרוב נוצר מחופשים. להחליף מחזר שמן בסרנים זה באמת לא סיפור גדול אבל לא בטוח שזה לא יחזור כל עוד לא בודקים שאין חופשים גדולים מדי באיזור הביצות.
בקשר לרעש מהשסתומים - התקלתי לא פעם שציר השסתומים (חליל/פסנתר, כל אחד והשמות שלו), נשבר. למרבה ההפתעה אפשר לסוע עם זה והאוטו לא מתרגש מזה יותר מדי ובכל אופן, התיקון של זה די פשוט.
על פניו נשמע שמצאת דיפנדר בעל סימפטומים ממוצאים לחלוטין לגילו. אני לא הייתי מתרגש מאף אחד מהממצאים, כל עוד הרכב נראה יפה ולא שחוט, מבפנים ומבחוץ. את שאר הדברים, אשפר לסדר/לצמצם במשך הזמן.
עצה אחרונה שלי אליך - תחליף את הצמיגים ל 235/85/16.
בהצלחה,
נועם.
-
תגובה: תוצאות בדיקת דיפנדר
למה רצוי להחליף? זה יכול לגרום לבלאי מוגבר? הצמיגים חדשים לגמרה. היום כשהסתכלתי בראשיון רכב שמתי לב שרשום בניירות שצבע הרכב הוא ירוק זית(ממשלתי לשעבר) אך למעשה הצבע של הרכב לבן כבר הרבה שנים.. מהשהו פה בטוח לא תקין, מה עושים במצב הזה?
-
תגובה: תוצאות בדיקת דיפנדר
קטלב, לא עושים כלום. פשוט שאתה מעביר אותו טסט פעם הבאה תבקש שישנו לך את זה ללבן.
רן
-
Re: תגובה: תוצאות בדיקת דיפנדר
-
תגובה: תוצאות בדיקת דיפנדר
הויכוח הארוך בנוגע למידות הצמיגים לא יסתיים לעולם. רובנו עושים מזה אידיאולוגיה, לפי מה שמותקן ברכב.
את הלטוט שלי רכשתי לפני 4 שנים, דיפנדר 90 מודל 1996, פרטי ואני הבעלים השלישי שלו. לו במועד החיפוש הייתי יודע את מה שאני יודע היום הייתי מחפש רק ארוך. אין סוף יתרונות לארוך מול הקצר.
הרכבים הללו כבר לא צעירים ויש לתחזק אותם, אלה שרואים הרבה שטח ושטח קשה דורשים הרבה ערנות, רגישות, תחזוקה שוטפת והבנה שבגיל הזה מכלולים משמעותיים ויקרים מחזירים את נשמתם ליצרן. התחזוקה לא זולה כלל, בטח למי שאין את הידע והזמן לעשות זאת לבד.
עלות שלי לק"מ כולל הכל 3 ש"ח. שזה הכל, דלק, ביטוחים ותחזוקה. שווה כל אגורה ויותר זול מפסיכולוג.
מהנזילות תתעלם, כל עוד אין שיטפון.
והדיפנדר בשבילי הוא אכן סוג של קסם.
את הלהטוט הקצר יחליף בבוא היום אחד ארוך.
-
תגובה: תוצאות בדיקת דיפנדר
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
Richard
למה רצוי להחליף? זה יכול לגרום לבלאי מוגבר? הצמיגים חדשים לגמרה. היום כשהסתכלתי בראשיון רכב שמתי לב שרשום בניירות שצבע הרכב הוא ירוק זית(ממשלתי לשעבר) אך למעשה הצבע של הרכב לבן כבר הרבה שנים.. מהשהו פה בטוח לא תקין, מה עושים במצב הזה?
לטובתי וטובת כולם, אני לא אפתח שוב את הדיון לגבי צמיגים רחבים על דיפנדר. אתה מוזמן לעשות חיפוש בפורום, יש על זה המון מידע, המון דיעות והמון חילוקי דעות.
אני נסעתי כמה שנים עם 7.5 על דיפנדר ולאחרונה החלפתי ל235. מכיר מקרוב גם רכבים שנסעו על 265. ההמלתה שלי היתה אישית מנסיון וידע. שוב, תחפש על זה מידע
ותעשה מה שאתה מוצא לנכון.
נכון.
-
Re: תגובה: תוצאות בדיקת דיפנדר
לא ידעתי שיש פה מחלוקות בנוגע למידות צמיגים.. נעשה חיפוש ונלמד את הנושא ונחליט מה לעשות.. העיניין הזה קצת דחוף כי הרכב נוסע עם 265 יחסית חדשים אבל בראשיון הוא צריך לנעול 235, הבעלים של הרכב קצת התעצל לשנות את המידה בראשיון אבל לי זה קצת מפריע ואני רוצה שזה יהיה מסודר כמו שצריך
-
תגובה: Re: תגובה: תוצאות בדיקת דיפנדר
הרכב גם יכול לנסוע עם הצמיגים הללו ניתן לשנות במכון הרישוי ( אתה משלם אגרה) ומקבל טופס זמני עד לקבלת הרשיון החדש לרכב .
הגודל הזה מופיע בתקינה של הרכב כך שאין בעיה לרשום אותו .
-
תגובה: Re: תגובה: תוצאות בדיקת דיפנדר
אני בזמנו שיניתי מ 7.5 ל235 במכון רישוי סטנדרטי במקום. היה לי מסמך של המזרח שמאשר את 3 המידות לרכב. ענין של כמה דקות.
כרגע לא מוצא את הנייר. בעבר מישהו צירף אותו באחד השרשורים. אני מניח שעדיין אפשר לשלוף את זה.
-
1 קבצים מצורפים
תגובה: Re: תגובה: תוצאות בדיקת דיפנדר
זה מה שאני מצאתי בזמנו.
נועם.
-
תגובה: תוצאות בדיקת דיפנדר
וואו תודה.. זה בטח יעזור כי אני לא בטוח כמה המכונים מבינים מה היצרן מתיר ומה לא.. תודה!
-
תגובה: תוצאות בדיקת דיפנדר
אני החלפתי את המידה ממש לא מזמן והופתעתי מאוד לגלות כמה זה פשוט. את מגיע עם הצמיגם מורכבים למכון טסטים, הוא בודק במחשב מה רשום לו ומוציא לך אישור.
נועם.
-
4 קבצים מצורפים
Re: תגובה: תוצאות בדיקת דיפנדר
קצת תמונות מהרכישה החדשה.. עוד לא היה לי מספיק זמן בשביל לרדת איתו לשטח כמו שצריך.. הספקתי להתרשם מהזחילה האיטית של ההילוך כוח של הרכב.. אני חייב לציין שזה ממש מרשים..:cool: