.מה ההשלכות של טיפול עצמאי ברכב? לגבי ביטוח וחוקיות...שמעתי ממוסך, שזה לא חוקי, ובמקרה של תאונה, אני יכול להסתבך עם זה מאוד.אשמח לשמוע כל מי שיודע משהו בעניין.
Printable View
.מה ההשלכות של טיפול עצמאי ברכב? לגבי ביטוח וחוקיות...שמעתי ממוסך, שזה לא חוקי, ובמקרה של תאונה, אני יכול להסתבך עם זה מאוד.אשמח לשמוע כל מי שיודע משהו בעניין.
לא נכון. אתה יכול לטפל ברכב שלך. הדרישה "הטכנית" של החוק ושל הביטוח היא שהרכב שלך יהיה עם בדיקת רישוי בתוקף, כלומר נבדק ונמצא תקין במהלך השנה האחרונה לכל היותר (חצי שנה + אישור בלמים ממוסך מורשה לרכב מיושן), על ידי מכון שהוסמך לבדיקה זו על ידי משרד הרישוי. זה הכל.
מה שנכון הוא, שכדי לקחת כסף מאנשים אחרים תמורת תיקון האוטו שלהם, אתה צריך להיות מוסך עם האישורים וההסמכות הקשורות בכך.
איפה אפשר למצוא מידע פורמלי בנושא??
נמרוד, צר לי להודיע לך על טעותך.
לא זו בלבד, אחד מחברי הפורום, שלא אנקוב בשמו, הוזמן לחקירה לפני כחודש בשל תיקונים שעשה ליד ביתו, ולא ארחיב.
אז לשואל - חבל שאלת, אבל אם שאלת, אז על קצה המזלג, וללא דקדוקים משפטיים ועמידה על קוצו של יוד, אלא רק בקצרה:
בתקנות התעבורה שתי התייחסויות עיקריות, 154 ו-309:
ציטוט:
154. (א) לא יתקן אדם רכב בדרך או במקום חניה ציבורי.
(ב) נתקלקל רכב בדרך, תוך כדי נסיעתו, קלקול קל המעכב את התחלת הנסיעה או המשכתה, מותר לתקנו במקום שאירע הקלקול, ובלבד שלא ייגרמו על ידי כך מטרד או אי-נוחות לעוברי דרך או במקום החניה הציבורי ושהרכב יישאר באותו מקום אך לזמן הדרוש לתיקונו ולא למעלה מעשרים וארבע שעות, ובלבד שמקום התיקון איננו קטע דרך הגובל עם מוסך או בית מלאכה לתיקון רכב.
309. (א) בעליו של רכב, קצין בטיחות או מי שהשליטה על הרכב בידו, לא ישתמש ברכב ולא ירשה לאחר להשתמש בו, אם נגרם בו נזק למערכת ההיגוי ולבלמים, לשלדת המרכב מעבר לקו הגלגלים פגיעה בין הסרנים, בעמודי המרכב כשהשלדה היא חלק אינטגרלי של המרכב, או כשהשלדה היא חלק מהרכב, אלא לאחר שהרכב תוקן וניתנה עליו תעודת בדיקה בידי מנהל מקצועי במוסך מורשה, הרשאי לתת תעודות בדיקה על פי צו הפיקוח על מצרכים ושירותים (מוסכים ומפעלים לכלי רכב), התש"ל-1970 (להלן - מוסך מורשה).
אבל, השוס הגדול הוא בצו הפיקוח על מצרכים ושירותים (מוסכים ומפעלים לכלי רכב), תש"ל-1970
ציטוט חלקי משם, ההדגשות באדום - שלי
בנוסף, פעם חשבו שכל פגיעה מרכב מכוסה על ידי ביטוח החובה, לפי חוק שנקרא חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים.ציטוט:
1. בצו זה –
"הרשות" – מנהל האגף לרכב ושירותי תחזוקה במשרד התחבורה, לרבות אדם שמנהל האגף לרכב ושירותי תחזוקה העביר אליו את סמכויותיו לפי צו זה, כולן או מקצתן;
"מפעל" – מקום שבו נעשית מלאכה ברכב או ברכב מנועי כמשמעותם בפקודת התעבורה, או ניתן להם שירות, לרבות מוסך נייד;
"מוסך שירות" – מפעל שבו ניתנים שירותי אחזקה ותיקונים לרכב או לרכב מנועי מתוצר או מדגם מסויים;
"בעל מפעל" – לרבות מנהל המפעל ואדם האחראי לניהולו;
"גרור" – רכב שאינו רכב מנועי המיועד לפי מבנהו להיגרר על ידי רכב מנועי מאחוריו, בין שהוא משמש ובין שאינו משמש להובלה, למעט רכב צדי;
"תעודה" – כמשמעותה בתקנות למניעת מפגעים (זיהום אויר מכלי רכב) (תקן של מבחן הרטרידג'), תשכ"ד-1963;
"קורס" – קורס מקצועי שנותן גוף שאישרה אותו הרשות לפי תכנית שאישרה;
"רשיון" – לרבות כתב הסמכה, אישור ניהול לפי צו זה ולרבות בקשה לחידוש רשיון;
"שירות" – בין לצורך עצמי ובין לזולת, למעט תיקוני רכב קלים ללא תמורה לצורך היחלצות מהדרך כדי להגיע למפעל;
2. לא יפתח אדם ולא ינהל מפעל, לא יעשה בו עבודה או מלאכה ולא יתן בו שירות אלא לפי רשיון מאת הרשות ובהתאם לתנאי הרשיון, ובלבד שלא יעשה אדם בדיקת פליטת עשן מרכב לצורך הוצאת תעודה אלא לפי הרשאה בכתב מאת הרשות ובהתאם לתנאים שקבעה.
ובכן, לפני זמן לא רב הכריעו גם המחוקק וגם בית המשפט העליון, מבלי להכנס לדקויות, שמה שנקרא בפיהם "טיפול בית", איננו מכוסה על ידי ביטוח החובה.אתם מבינים נכון את פירוש המילים "טיפול בית" - זה בדיוק מה שעושים חלק מחברי הפורום.
ולייתר פירוט הדוגמא - עבדת בבית על הרכב, ירדה לך האצבע ממניפת המאוורר - לא תוכל לתבוע את ביטוח הרכב.
איוב קראתם לי?
שמיל, מה הקשר?
בנאדם מטפל ברכב בחניה הפרטית שלו. למשל - ממלא נוזל קירור. הוא לא עובר לא על הצו (כי לא מדובר במפעל שבו הוא עושה עבודה בלי רישיון מהרשות), ולא על התקנה כי הוא לא בחניה ציבורית או בדרך.
אין שום מקום שהראית שאומר שאסור לי להחליף לבד את האנטנה של הרדיו. או כל טיפול אחר שהוא לא במערכת בטיחותית ולא פוגע בסביבה.
אסף.
שים לב למילים בצו:
אם מילאת נוזל קירור בחנייה - עשית מלאכה ברכב. לכן החנייה שלך באותו הרגע היא מפעל לכל דבר ועניין הקשור ברכב.
כנ"ל אם החלפת אנטנה.
שים לב והדגשתי, ששירות, מה שאנחנו קוראים טיפול או תיקון, אסור גם לצורך עצמי, אלא אם הוא קל ולמטרת הגעה למוסך.
זה החוק.
זה שהחוק לא יתעסק איתך כמעט בוודאות לגבי מי קירור ואנטנה זה דבר אחד. זה שפותח השרשור שאל לגבי הסטטוס החוקי - זה דבר אחר, ועליו הוא קיבל תשובה.
תשובה שאני מאד לא אוהב לתת, אבל זו התשובה.
כמה הועמדו לדין במדינת ישראל על טיפול עצמי? אינני יודע אם יש אפילו אחד.
אני כן יודע שיש לפחות פסק דין אחד, נדמה לי שעל גרימת מוות ברשלנות, שם הוחמר גזר הדין בשל העובדה שהברקסים במשאית טופלו על ידי הנהג או אחד מאחיו, ולא על יד מוסך מורשה.
צר לי, לא איש בשורות אנוכי.
על פי הנ״ל,במידה והחלפתי חלק כגון ציריה/ברקס/קפיצים... וכו.. (זאת אומרת, חלקים ״רציניים״, לא שמן..)ובזמן נסיעה בכביש עף לי גלגל, או שהרכב לא עצר, וכתוצאה מכך נהרג הולך רגל,מה תהיה התוצאה? הביטוח לא יכסה דבר? יואשם בהריגה?אם כן, אלו דברים חמורים מאוד.
דוגמה קיצונית, ולא בדיוק רלוונטית לבעל הרכב המצוי שעושה איזה טיפול מדי פעם על רכבו הפרטי על אדמתו הפרטית.
באמת היו במקרה הזה נסיבות שגרמו ל"חקירה" ויותר לא ארחיב.
אבל נגיד ככה,
אם אדם עובד על רכב בארץ ישראל במקום שהוא לא מוסך, הוא לוקח על עצמו סיכון.
מספיק שמישהו יתלונן ויודיע לרשויות (כגון עיריה, משרד התחבורה וכולו) על "מוסך לא חוקי" והסיפור יכול להגמר בתיק פלילי. (למרות שהסיכויים קלושים)
אז ....שמרו על חברות עם השכנים, ותזכרו שאפשר להשתין בבריכה, רק לא מהמקפצה.
עד כמה שאני יודע
אנחנו נמצאים בדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון
אנחנו רק נמצאים כאן ( החיים קשים לפעמים קשים מאד )
על פי הדמוקרטיה הישראלית המאד מיוחדת
רק למוסך מוסמך מותר לגעת בכלי רכב
איציק
אני יסביר לך N K מזוית את קצת שונה ותבין, עבריין ניתפש גונב 100ש"ח בתרמית, ועבריין שני ניתפש גונב 300.000 ש"ח בתרמית (עקיצה) יקבלו את אותו העונש בבית המישפט ? ממש לא ידוע, תלוי מי העו"ד, ותלוי כמה כסף יש לנאשם לשלם להגנתו המישפטית , תלוי מה העבר של מבצע העברה, ותלוי מי הקורבן, ותלוי מי השופט שדן בעניין ועוד.
כך גם יהיה במיקרה של עברה בנושא של תיקון עצמי של רכב או כל מה שקשור לכך.
טל
הכל מותר עד שקורה משהו...
אני מכיר סיפור על בחור נחמד שמתקן לבד את הרכב שלו מאז ומתמיד, יום אחד ידידנו החליט לשפץ את הקרב' , הכל טוב ויפה והאוטו מניע בנגיעה, שמח וטוב לב נכנס ידידנו הבייתה כשלפתע המולה ברחוב וסירנות...ידידנו שכח לסגור בנד ודלק טיפטף על המנוע וסעפת הפליטה ופרצה שריפה, אחד השכנים פונה באמבולנס כתוצאה משאיפת עשן שנכנס לדירתו בקומת הקרקע..
מכאן ההמשך הוא תביעה ע"י השכן וע"י הרשויות לכיסוי כל ההוצאות הכרוכות בשריפה ותביעה מהמדינה על רשלנות פושעת או משהו כזה, לא זוכר את הנוסח המדוייק...
כמה אנשים בטוחים שהם מבינים בחשמל?...
כשהבית נשרף כתוצאה מחיבור לא תקין לא רק שלא יקבלו פיצויים אלא גם יקבלו תביעה...ושכל אחד יעשה את השיקולים שלו, הרי כולנו בטוחים שאנחנו יודעים יותר טוב מכל מוסך לטפל בג'יפים שלנו...
חודש טוב
ליאור
באותה המידה הוא היה חוטף תביעה אם הוא לא היה מתקן לבד.
קרה למשהו שעובד איתי.
הוא החנה את מכוניתו בחניה הפרטית שלו מתחת לבית (בית משותף)
כמה ילדים החליטו שיהיה מאוד נחמד לשרוף את המכונית.
העירו אותו באמצע הלילה הסירנות של מכבי האש.
הוא היה צריך לשלם למכבי האש, ופיצויים לבית המשותף, וגם לרכב שליד.
ובנוסף כמובן המכונית הלכה לגרוטאות...
הוא גם נחקר במשטרה כיצד התחילה השריפה.
כמובן שלא מצאו את האשמים.
תביעות ונזקים יש תמיד, לא צריך להלך אימים.
כל אחד צריך להיות מודע למה שהוא עושה ומה הסיכון שהוא מקבל על עצמו.
וזה בלי קשר לחוק, אלא לפני מה שהחוק היבש אומר.
אדם שלא מבין בברקסים ואף פעם לא נגע ברכב.
כדאי שיחשוב פעמים לפני שהוא נוגע בברקס בכדי לתקן אותו לפי היינס...
כי אם אותו ברקס יכשל ותתרחש תאונה עם נזקי גוף.
לפני הכול אותו אדם צריך לתת חשבון לעצמו ולמצפון שלו.
אותו הדבר לגבי תיקון במוסך שהוא יודע שהוא חובבני ועד ועוד
מוני, שים לב למשפט המודגש שאתה רשמת...
לא מצאו את האשמים !!.
במקרה שאני מדבר עליו מצאו גם מצאו, אותו שכן ראה אותו מטפל ברכב והוא תובע אותו בתביעה אישית וכנ"ל תביעה ממדינת ישראל..
אם הרכב שלך נשרף כי מישהו הצית אותו אני לא מאמין שמישהו יתבע אותך אישית..אולי את הביטוח שלך...
ליאור
אני לא מבין מה אתה רוצה בדיוק ומה השאלה -
אתה רוצה לתקן לבד את הרכב ולהיות פטור מאחריות ? זה נשמע לך הגיוני ? אתה תעשה טעויות והביטוח ישלם ?
מי שמטפל ברכב עושה זאת על אחריותו, ככה זה גם בארה"ב כמדומני , זה שהחוק מאפשר זה לא אומר שהוא פותר מאחריות אישית, דווקא כאן נראה לי שאנחנו נהנים מההפקר בעניין הזה - המבחן השנתי הוא סוג של כסת"ח וקשה יהיה להוכיח רשלנות של בעל הרכב.
ליאור אתה רואה את הטפל ולא את העיקר.
לא משנה בגלל מה הוא נתבע, אם זה בגלל שמשהו הצית או בגלל טיפול עצמי ברכב.
הוא נתבע בכל מקרה.
להפך דווקא המקרה שאתה תארת הבחור יכול היה לצאת ממנו.
אני לא יודע אם הוא הלך למשפט או לא, אבל אם כן עו"ד טוב היה מאוד עוזר כאן.
מהיכן לשכן לדעת מה עשה הבחור?! האם הוא מכונאי מומחה או בעל ידע???
לא נראה לי שעדותו היתה מתקבלת במשפט, לפחות לא בנוגע לרשלנות.
לעומת זאת כמקרה שהצגתי לא נמצאו אשמים, ומשהו היה צריך לשלם את התשלום..
אבל זה בכלל לא הנקודה!
הנקודה היא אחריות אישית.
אל תצפה שהביטוח יציל אותך בכל מקרה, ושאם עשית טעות אתה לא תשלם.
אנחנו מאוד אוהבים את מה שנעשה באמריקה, אבל חשבתם פעם על המשמעויות??
שם אפשר להרכיב גלגלי 44 לפורד פיסטה.
אבל אם הגלגל יתפרק ומשהו יפגע, אתה תשלם ובגדול!!
לא הביטוח ולא החוק יצילו אותך שם.
ולזה אני קורא אחריות אישיות
מוני אתה מדבר על אחריות אישית במדינה שבה כל אחד שרק למד לרתך קונה רתכת בגרושים ובונה לעצמו מערכת מתלים חדשה , מצלם ומעלה לכל פורום אפשרי , וכשאומרים לו זה לא יחזיק..התשובה היא "בדקתי את זה בהצלבה בת זונה בשכונה שלי ודוד שלי הסתכל מתחת ואמר שזה חזק"...
גם פה הביטוח לא יציל אותך אם יוכיחו רשלנות פושעת..
ובמקרה שתארתי חוקר שריפות הוכיח שהשריפה קרתה בגלל בנד פתוח של צינור הדלק שמתחבר לקרב'..
אין לבעלים הוכחות שהוא טיפל במוסך, השכנים ראו אותו מתעסק עם הרכב חצי יום..חלק מהם גם יודעים לזהות קרב' על המדרכה..לא חייבים להיות מכונאים..
עוד אין סוף לסיפור זה עדיין בבית משפט.
באופן כללי, ג'יפולוג דוחף מאוד לבניה וטיפול עצמאי.
ועד עכשיו (לא שאני כל כך וותיק פה) לא ראיתי אפילו פעם אחת , שמישהו מזהיר או מציין לפחות, את ההשלכות של טיפול עצמאי.
לפי דעתי, כמות הפרסום והדחיפה לטיפול ברכב באופן עצמאי בפורום צריכה לבוא עם הבהרה מדויקת של ההשלכות בעניין, באופן שזה יהיה ברור לגמריי.
זה בכלל לא ברור.
בטח למישהו שחדש פה. ואני חושב שרבים יכולים להכשל בזה.. ולהכניס את עצמם למצב טראגי, בלי שהם חשבו או התכוונו להגיע לשם.
בצורה תמימה לחלוטין.
בתקווה שהנושא יעלה למנהלי הפורום לפעולה בנושא.
בתודה
n_k
את זה, מהעמוד הראשי, אתה מכיר?
קובץ מצורף 47358
לא סתם זה שם.
נושא החוקיות נדוש ונטחן בפורום מאז ימי הקמתו עשרות ומאות, אם לא אלפי פעמים.
הוא כבר ברור, ידוע ומוכר.
ואגב - ג'יפולוג לא דוחף לכלום. ג'יפולוג משרת בנושאים הטכניים גולשים שרוצים עזרה וגולשים שרוצים לעזור. גיפולוג משרת גם גולשים שרוצים לשתף את הקהילה במה שהם עושים.
אני אישית, יותר מפעם אחת, הזהרתי גולשים מפני עשיית דברים שלא נראו מתאימים לרמת הידע והנסיון שלהם ו/או מסוכנים מדי, וכמוני גם לא מעט אחרים, גם מנהלים וגם גולשים רגילים.
מאידך, קח אתר כמו קארזפורום, וראה את כמות השטויות הנכתבות שם כתגובות מקצועיות וממליצות. כאן, אנחנו משתדלים שהטעיות והמלצות שאינן חכמות לא יהיו.
כן, אני מכיר את זה... הכוונה שלי הייתה שבהקשר של הדרכה להתקנה כלשהי , שמפורסמת באתר, כדאי לציין ספציפית את הסכנה.
כמו שאתה אומר, שאתה מזהיר.
ג'יפולוג : ג'יפ בונים, לא קונים... ובאופן כללי, זאת ההרגשה שקיבלתי מהתשדורת של ג'יפולוג.
אני רוצה לציין שאני מאוד נהנה לגלוש בפורום וקורא הרבה מאוד, בכיף.
רק רציתי להבהיר משהו שהעיר את צומת ליבי "תוך כדי תנועה" ... :)
ובעניין קארזפורום, מסכים.
מציינים גם מציינים. תעבור על כתבות ומדריכים בפורום ותראה שברובן יש אזהרה בנושא המדובר. אם התפספס משהו, תמיד אפשר להסב את תשומת לב המנהלים ואנחנו עורכים את הכתבה, אפילו שבסופו של יום כל כתבה שעולה עוברת סריקה מקפת לפני שהיא מפורסמת (כולנו בני אדם).
טיפולים במערכות בילום , הגה וכד' , תמיד יש אזהרה בתחילתן / סופן / מרכזן / הכל ביחד.
ואת השלט הצהוב ששמיל העלה, יש למעשה בכל עמוד ולא רק בראשי, אם תגלול עד לתחתית.
NK
גם אני נוטה לחשוב שאתה חופר,
אם אני יודע את החוק, אין כול סיבה שאזרח ישראלי מהשורה לא ידע את החוק
בניגוד להרבה פורומים ישראלים אחרים, פה יש אנשים עם אחריות שלא יפחדו להעיר לך על טעותך אפילו אם הם יותר חדשים-ידועים ממך.
נסה לתקן איזה שטות בקארספורום סתם לדוגמה, יסכלו אותך באבנים ורק בגלל שמספר התגובות שלך נחות ממספר התגובות של גאון הדור דה ז'ור
בנוגע ל "גיפ לא קונים-בונים, אין כן סתירה
אם אין באמצעותך כלים וידע, יש סדנאות שכן יש להם את זה.
הגבול לשיפורים נקבע ע'י הכוח הכספי שלך בלבד.
אסור לאדם לגעת או לטפל באף רכב גם אם הוא פרטי שלו (אפילו לא להחליף רצועת מנוע), במידה ואין לו תעודת הסמכה מתאימה.
הפועלים כך חשופים לפתיחת תיק פלילי וקנס של 10,000 ש"ח.
כל אחד ושיקוליו.
אסור לך לגעת בעצמך בשום דבר באוטו שלך, פרט להתנעה ונהיגה בו + החלפת גלגל במקרה של פנצ'ר.
מעבר לזה שום-כלום. זה החוק המטומטם בישראל.
מצד שני גם אסור לך להרעיש בין שתיים לארבע
וגם אסור לך לזרוק הערה מחמיאה למישהי בעבודה
וגם אסור לך לעבור על המהירות המותרת.
וגם אסור לך להבריח לארץ יותר משני פאקטים של סיגריות וליטר אחד של משקה אלכוהולי.
אז מה? אתה לא עושה את זה לפעמים?...
יש בישראל המון חוקים. הרבה יותר מדי חוקים. רובם הזויים ומיותרים, הם נולדו על מנת לתת לרשויות גושפנקא חוקית להתעלל ולהתעמר בך, האזרח, ולהטיל עליך סנקציות וקנסות. החוקים האלה נחקקו על ידי אנשים קטנים, רעים ומתועבים, תאבי שררה ומנוולים. אבל הם עדיין חוקים.
ולמרות שמתוקף היותם חוקים יש לכבד אותם, חלק גדול מהם אני ואתה וכולם כאן לא סופרים ממילימטר ועוברים עליהם כמו גדולים ובמצח נחושה, ואם ניתפס אנחנו פשוט לוקחים אחריות אישית ונענשים על מעשינו. זה הכל.
לא ג'יפולוג ולא אף אחד אחר כאן קורא למישהו לעבור על איזה שהוא חוק - בשביל זה אתם אנשים מבוגרים עם ריכוז מספק של חומר אפור בין האוזניים.
השאלה נשאלה, קיבלתם תשובה - עכשיו תעשו מה שאתם חושבים לנכון, אבל קחו אחריות!
והמשך החפירה בזה הוא האם-אמא של כל שאלות הקיטבג.
בקיצור, עם קיטבג!
אוקי, אבל...
נניח שאני רוצה לבצע תיקוני חשמל בביתי ובאופן עצמאי. באופן תאורטי, אני יכול לקחת קורס בחשמל ולקבל רישיון לעסוק בחשמל. ואז יותר לי לבצע עבודות חשמל בביתי ולפי כל דין, נכון ?!
מה החלופה כאן לפי החוק ?
אני מעוניין לעסוק בתיקוני רכב באופן עצמאי. אני מוכן לעמוד בתנאים עבור קבלת הרישיון לשם כך, האם המדינה לא יכולה להיות מחויבת לאפשר זאת ???
נקודה למחשבה לאנשי המשפט שבינינו...
טל.
אז כן, טל, אפשר, אפש רלעשות רשיון מטעם המדינה לכל דבר.ציטוט:
אלא לפי רשיון מאת הרשות ובהתאם לתנאי הרשיון
אני מניח שתדרש להקצות לכך כמה עשרות שנים, כי ההסמכות הם לא קורס של שבוע.
אה, כן, ויש גם הסמכה שונה לכל בעל מקצוע, ויש גם שלבים מקצועיים בכל מקצוע, ומכונאי שלב מסויים אסור מה שמותר למכונאי בשלב גבוה יתר.
ואתה חושב שקורס בסיס בחשמל, שגם הוא לא לוקח שבוע, וגם המבחנים אליו לא לוקחים שבועיים, יתן לך אפשרות לעשות בבית מה שאתה רוצה? בכל בית? בכל זרם ומתח?
מה בדיוק אתה רוצה שהמדינה תהיה מחוייבת לעשות?
אולי קורס חינם של משרד העבודה לכל מי שבא לו לשחק עם הרכב שלו?
היא לא מחויבת, אבל היא מאפשרת. יש בתי ספר שעובדים בתיאום או מטעם משרד התעסוקה ומכשירים אנשים למקצועות שונים כמו חשמאלים בנאים ועוד ואכן כמו שציינת ברמות שונות - חלק מהרעיון הוא לעזור לאנשים חסרי עבודה או הכשרה למצוא עבודה בעזרת הכשרה כזו, אני מניח שאני לא צריך לפרט על כך, זה די מוכר.
חלקם על חשבון המדינה באופן מלא וחלקם בשיתוף מימון או מימון עצמי מלא. זה מאפשר להם לפתוח עסק ולעבוד, אז למה לא לעבוד בבית ?
אגב, זוכרים שפעם הייתה תכנית "על גלגלים" ? שם הסבירו לכל העם שצפה איך לבדוק שמן/מים, איך לחזק את הכבלים בקטבים או להחליף את המצבר כולו ועוד ועוד. יש חלקים מהתכניות ביוטיוב עד היום. אז אם החוק הוא לפני שידורי התכנית, ולא נעשו בו תיקונים, יש פה מן ההתנגשות... הרי התכנית שודרה מטעם רשות השידור, ששייכת למדינה ולא גוף פרטי.
יש גם שאלות המשך לקיטבג ששאלו כאן, אגב...
אני אישית יכול להגיד לך ב ד י ו ק מה המדינה צריכה- מחוייבת לעשות, אבל......
1 אף אחד לא מעוניין לשמוע
2. אני עייף מלטחון מיים
3.זה לעולם לא יקרה
4.הסוס מת מזמן ועדיין ממשיכים לצלוף בו.
5. אין לי כוח להלחם בתחנות רוח
אבל אם כבר,
אז הנה הLAST HURRA
כול החוקים (האלה)נימכרים לאזרחי ישראל תחת נושא ה "בטיחות"
וזה טוב ויפה, כול עוד לא היה מקום בצד השני של האגם בלי כול החוקים הנ'ל, ופלא פלאים, אין בו כול בעיות בטיחות, למעשה, מבחינה סטטיסטית טהורה,
אחוזי התאונות או ו והרוגים בכבישים, לק'מ נוסע......הרבה יותר נמוכים.
אחכה בסבלנות עד שנציג המדינה יסביר לי-לנו איך הפוליסה שלהם(שלכם) מציליה חיי אדם ואפשר להמשיך משם.
ג'ו , כשאתה חי בפחד מדברים חזקים ממך - אתה משותק. בזאת זה מסתכם. ואני חושב שאתה יודע את זה.
אם אתה חרד מתגובת הרשויות, מהקנסות, מהתביעות, מבית המשפט, מלקיחת החופש שלך - אתה לא תעשה שום פעולה שתסכן עצמך / הסובבים אותך, גם אם אתה יודע איך לעשות את הפעולה באופן נכון וראוי וBY-THE-BOOK כך שלא באמת תהיה סכנה או ספק.
רק אלה שחושבים / או יודעים שהם חזקים יותר - פועלים. חלקם מנצחים ומוכיחים את טעות המדינה וחלקם מפסידים וטובעים. ולרוב שומעים על אלה שהפסידו (חלק מאלמנט ההרתעה).