-
מבקש המלצה לנוזל קירור
שלום,
אני מחפש המלצה לנוזל קירור "Heavy Duty" ליונדאי גאלופר.
לא מדובר ברכב שלי, אבל זהה לשלי - עלינו היום את העליה מצומת נבות לצומת יזרעאל עם 4 נוסעים ועגלה עמוסה בציוד והרכב מאד לא אהב את זה (ללא מזגן).
הרכב מתוחזק טוב ויש לו מנוע מאגנום "חדש" וגיר אוטומטי.
קראתי איפשהו שיש נוזלי קירור של כלים כבדים שמומלץ לשים (?)
גם אם לא נגיע לתוצאה מושלמת, אנחנו מחפשים לשפר את המצב.
אשמח לשמוע.
תודה.
-
תגובה: מבקש המלצה לנוזל קירור
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
500 מעפ"ש
שלום,
אני מחפש המלצה לנוזל קירור "Heavy Duty" ליונדאי גאלופר.
לא מדובר ברכב שלי, אבל זהה לשלי - עלינו היום את העליה מצומת נבות לצומת יזרעאל עם 4 נוסעים ועגלה עמוסה בציוד והרכב מאד לא אהב את זה (ללא מזגן).
הרכב מתוחזק טוב ויש לו מנוע מאגנום "חדש" וגיר אוטומטי.
קראתי איפשהו שיש נוזלי קירור של כלים כבדים שמומלץ לשים (?)
גם אם לא נגיע לתוצאה מושלמת, אנחנו מחפשים לשפר את המצב.
אשמח לשמוע.
תודה.
צר לי לאכזב אותך ! אבל,
אף נוזל קירור לא יפתור לך בעיית התחממות מובנת.
תתחיל מזה שתוסיף קולר לגיר האוטומטי. ממליץ שתקרא את זה :
http://www.isuzu.org.il/isuzu/index.php?showtopic=9457
במידה וכבר מותקן קולר מתאים,
החל בבדיקות לאיתור בעיית התחממות :
ניקוי חיצוני לרדיאטור
ניקוי רדיאטור
בדיקת הפן קלאץ
בעצם, לאיזה ערך חום מנוע הגעת ?
אם הגעת במאמץ קיצוני ל 3/4 ואפילו כמעט לקו האדום, אך בעצירה תוך כמה דקות הטמפ' חזרה למצב הרגיל, אז אין בעיה ! זה מצב טבעי.
אם ממש אתה מתעקש לשפר את מע' הקירור, תחליף לרדיאטור HD שניים או שלוש שורות (אם קיים).
לגבי השאלה המקורית שלך (נוזל הקירור), המלצה שלי על ולווליין באותו צבע שיש לך עכשיו.
אין לך צורך בנוזל הייברדי יקר מאוד . אם אתה מעוניין תקרא את ההתפלספות הזאת בנושא נוזל קירור :
http://www.isuzu.org.il/isuzu/index.php?showtopic=9603
בהצלחה
רענן
-
תגובה: מבקש המלצה לנוזל קירור
תודה, רענן.
בדגם הזה מותקן קולר גיר מקורי.
הטמפרטורה היתה מעל ל 4\3, וטיפסה כמעט לקו האדום, אז הגיעה סוף העליה והטמפרטורה ירדה מהר מאד עם צבירת המהירות (הנהג בחר שלא לעצור, כי היה בסוף העליה).
העומס היה די כבד (עגלה מלאה ציוד קמפינג ומזון של 9 נפשות) , 4 נוסעים ובגאז' מלא.
אותו הרכב עשה איתנו מסלול בנגב עם 4 נוסעים וציוד ולא התחמם, בשיא הקיץ.
הרכב שלי, מאותו מודל ואותו מנוע עשה טיולי קיץ בנגב עם 6 נפשות וציוד ולא הניד עפעף.
הרכב מקורר בנוזל "סופרמרקט" וחשבתי שאם יעבור לנוזל איכותי יותר, יעילות מערכת הקירור תשתפר במשהו.
שוב תודה.
-
תגובה: מבקש המלצה לנוזל קירור
אני משתמש בפרסטון הירוק שמגיע במיכל צהוב בן **** של נוזל קירור.
יש מצב שהוא יישפר במעט את העניין היות ונק' הרתיחה שלו גבוהה משל מים / נוזל זבל אחר,
יזיק זה בטוח לא, בשביל 50 ש"ח אני הייתי שם בלי להסס, בהצלחה!
-
תגובה: מבקש המלצה לנוזל קירור
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
BeAsT
אני משתמש בפרסטון הירוק שמגיע במיכל צהוב בן **** של נוזל קירור.
יש מצב שהוא יישפר במעט את העניין היות ונק' הרתיחה שלו גבוהה משל מים / נוזל זבל אחר,
יזיק זה בטוח לא, בשביל 50 ש"ח אני הייתי שם בלי להסס, בהצלחה!
צר לי, אבל אתה מדבר שטויות.
א. נוזל הקירור של פרסטון הוא נוזל קירור פשוט. ואינו בעל תכונות ייחודיות כלשהן בהשוואה לנוזלי קירור איכותיים.
ב. נוזל הקירור לא יכול "לשפר" את הקירור ברכב, ואינו יכול לגרום לרכב להתחמם פחות.
-
תגובה: מבקש המלצה לנוזל קירור
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
500 מעפ"ש
תודה, רענן.
בדגם הזה מותקן קולר גיר מקורי.
.
אתה מתכוון "לחליל" שבתוך (תחתית) רדיאטור המנוע ? אם כן,
זה לא מספיק לארצנו "החמימה" ....
בכול מקרה, ההבדלים בין נוזלי הקירור הוא בתרכובת הכימית למניעת קורוזיה בחלקי המנוע וכן במרכיבים המשמנים וממיסים לכלוך.
בקיצור, החלפת נוזל קירור (אפילו לאיכותי ביותר) בלבד, היא רק קוסמטיקה ולא תשפר את המצב.
רענן
-
תגובה: מבקש המלצה לנוזל קירור
שרשור מעולה שקראתי בזמנו כאן באתר,
מסביר את כל העניין ולא על רגל אחת
http://www.jeepolog.com/forums/printthread.php?t=3722
-
תגובה: מבקש המלצה לנוזל קירור
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
omri_t
צר לי, אבל אתה מדבר שטויות.
א. נוזל הקירור של פרסטון הוא נוזל קירור פשוט. ואינו בעל תכונות ייחודיות כלשהן בהשוואה לנוזלי קירור איכותיים.
ב. נוזל הקירור לא יכול "לשפר" את הקירור ברכב, ואינו יכול לגרום לרכב להתחמם פחות.
א. אתה יכול להמליץ על נוזל קירור אחר איכותי יותר?
ב. הכוונה לשיפור היא בעובדה שבמידה והרכב יגיע למצב שהמים חמים מאוד (במאמץ), מי ברז יהפכו לאדים מהר יותר ממים שיש בהם תוספים שמתאדים בטמפרטורה גבוהה ואז עדיין יש נוזל שזורם במערכת וממשיך לקרר את המנוע, במקום שכל המים יעברו למיכל עיבוי עד שהוא יעלה על גדותיו וישפוך החוצה את כל העודפים ואז צריך לעצור ולחכות שיתקרר ולהוסיף מים.
ברור שאם יש בעיה מכנית ברכב (טרמוסטט / פקק דפוק / רדיאטור סתום וכו' וכו') הנוזל לא "יעלים" את הבעיה.
אצלי ברכב שקניתי אותו, נסעתי על מי ברז במשך שבוע עד היישור קו, נקרע לי הצינור שיוצא מהתרמוסטט ויצאו ממנו אדים בלחץ, ממש קיטור,
קרה לי אותו דבר לאחר שנה עם צינור אחר אלא שהפעם הייתי עם הנוזל הירוק של פרסטון, הפעם לא יצא קיטור אלא הנוזל פשוט השפריץ החוצה.
-
תגובה: מבקש המלצה לנוזל קירור
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
BeAsT
א. אתה יכול להמליץ על נוזל קירור אחר איכותי יותר?
המלצה שלי על ולווליין באותו צבע שיש לך עכשיו.
אין לך צורך בנוזל הייברדי יקר מאוד.
כול נוזל קירור שהוא בעל תוספת גליקול, טמפ' הרתיחה שלא גבוהה יותר ממים.
כמובן שטמפרטורת הקיפאון שלו נמוכה יותר ממים.
רענן
-
תגובה: מבקש המלצה לנוזל קירור
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
raanan
אתה מתכוון "לחליל" שבתוך (תחתית) רדיאטור המנוע ? אם כן,
זה לא מספיק לארצנו "החמימה" ....
בכול מקרה, ההבדלים בין נוזלי הקירור הוא בתרכובת הכימית למניעת קורוזיה בחלקי המנוע וכן במרכיבים המשמנים וממיסים לכלוך.
בקיצור, החלפת נוזל קירור (אפילו לאיכותי ביותר) בלבד, היא רק קוסמטיקה ולא תשפר את המצב.
רענן
תודה רבה.
הקולר הוא דמוי רדיאטור שמותקן לצד הרדיאטור של הרכב.
-
תגובה: מבקש המלצה לנוזל קירור
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
500 מעפ"ש
תודה רבה.
הקולר הוא דמוי רדיאטור שמותקן לצד הרדיאטור של הרכב.
אתה בטוח ?
ממליץ שתבדוק שוב, נדמה לי שבפאג'רו הוא שייך לקרור שמן המנוע.
רענן
-
תגובה: מבקש המלצה לנוזל קירור
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
raanan
אתה בטוח ?
ממליץ שתבדוק שוב, נדמה לי שבפאג'רו הוא שייך לקרור שמן המנוע.
רענן
אתה כנראה צודק.
מחפש ספר רכב לגאלופר...
-
תגובה: מבקש המלצה לנוזל קירור
הסיבה האולי חשובה ביותר להכנסת נוזל קירור איכותי למערכת היא שמירה עליה, ראשי אלומיניום מקבלים קורוזיה מהר מאוד ומשם הדרך לשיפוץ ראש קצרה ביותר, אין שום סיבה להתקמצן להוציא גם 130 שקל על נוזל איכותי (אצלי נכנס רק G12 של WV בפרייבטים) העלות של הנוזל מול הנזק המצטבר בלעדיו היא כעין וכאפס. ממליץ שוב לקרוא את השרשור המעולה שצרפתי מקודם, כל שאר הדיון אחריו יהפך למיותר.
-
תגובה: מבקש המלצה לנוזל קירור
-
תגובה: מבקש המלצה לנוזל קירור
במערכת מים סגורה עולה טמפ' הרתיחה של המים בגלל הלחץ במערכת ולא ביגלל תוסף כזה או אחר( בואקום מים מיתאדים גם ב10 מעלות)
עם פותחים פקק או ניקרע צינור מקבלים מיד קיטור כי הלחץ יורד ללחץ אטמ' לכן לא פותחים מיכסה רדיאטור כשהמנוע רותח
עם פתחתה יש לך שתיי בעיות אחת "מאורר לא עובד ",והשנייה כל המים בחוץ
התוספים מיועדים לעבודה בטמפ' שונות ועומסים שונים לכן תוספים איכותיים בדרך כלל מוליכי חום טובים יותר ומיכלים חומרים לשמירה על המערכת נקייה
רענן צודק במה שכתב בתגובתו הרישונה
במידה ואתה מחליף נוזל קרור באחד אחר תרוקן קודם את המערכת לחלוטין בכדאי לימנוע תגובות כימיות בין נוזלי הקרור(על תיסמוך על הצבע)
-
תגובה: מבקש המלצה לנוזל קירור
-
תגובה: מבקש המלצה לנוזל קירור
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
רגב1971
במערכת מים סגורה עולה טמפ' הרתיחה של המים בגלל הלחץ במערכת ולא ביגלל תוסף כזה או אחר( בואקום מים מיתאדים גם ב10 מעלות)
לא מדויק,
האתילן גליקול שבנוזל קירור מעלה את טמפ' הרתיחה (וגם מוריד את טמפ' הקיפאון).
ביחס של 50\50 תעלה טמפ' הרתיחה בשש מעלות בקירוב, וביחס של 70\30 תעלה טמפ' הרתיחה ב-13 מעלות בקירוב.
בזכות הלחץ של המערכת (בסביבות 1 בר) טמפ' הרתיחה עולה ב-25 מעלות.
טל.
-
תגובה: מבקש המלצה לנוזל קירור
1 אני מקבל את התיקון
2 לצורכינו זה לא משנה טמפ' העבודה של הרכבים נעה בין 90 ל 110 מעלות (+-)תלוי בסוג רכב לכן גם עם נוזל הקרור ירתך ב150מעלות עדיין
זה לא פותר את בעיית ההיתחממות מכיוון שנוזל קרור מתאים אמור להיתמודד בלי בעייה עם תנאים אלו
-
תגובה: מבקש המלצה לנוזל קירור
ולשאלתך המקורית, Valvoline Zerex G-05 נחשב לאחד מנוזלי הקירור הטובים ביותר בשוק.
ניתן להשיג אצל משווקי Valvoline השונים, וממליץ לך לבדוק מראש כי לא כל אחד מחזיק אותו במלאי.
-
תגובה: מבקש המלצה לנוזל קירור
יש לי שאלת תם- בסופו של דבר- האם הפרסטון- שדי נפוץ בהרבה רכבים הוא בכלל נוזל טוב? האם יש לנו בכלל פרמטרים לבדיקה אם מדובר בנוזל טוב??? עזבו רגע הסברים על תכולת אתיל גליקול, ברור שהם חשובים, אבל השאלה היא האם מישהו הוריד ראש אחרי שנים של שימוש בפרסטון וגילה נזק?.
אני שואל בגלל שבסופו של דבר, מדובר פשוט במוצר מאוד מאוד נפוץ שמשווק בכל חנויות האביזרים בתור "הכי טוב שיש לנו!! ! זה אמריקאי!!!!!לא צריך לערבב את זה עם כלום, סע לשלום". זה גם מה שלי יש ברכב- ואני תוהה האם עשיתי טעות ששמתי אותו. אני מדגיש- הדרישות שלי, כמו של רוב מי שאני מכיר -הן מאוד פשוטות- שהמנוע לא ישבר, שהאוטו לא יתחמם...וזהו.
-
תגובה: מבקש המלצה לנוזל קירור
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ofiredri
ולשאלתך המקורית, Valvoline Zerex G-05 נחשב לאחד מנוזלי הקירור הטובים ביותר בשוק.
נוזל איכותי ומצויין ! אבל,
אין לו צורך בגאלופר (חבל על הכסף. זה כמו להחליף לשמן מנוע מובייל 1) .
במידה ועד עכשיו היה לו נוזל בצבע ירוק, ולוולין זרקס 50/50 בנוסחה הוותיקה (נוזל בצבע ירוק) יהיה בחירה איכותית ומצויינת.
רענן
-
תגובה: מבקש המלצה לנוזל קירור
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
hadtomer
יש לי שאלת תם- בסופו של דבר- האם הפרסטון- שדי נפוץ בהרבה רכבים הוא בכלל נוזל טוב? האם יש לנו בכלל פרמטרים לבדיקה אם מדובר בנוזל טוב??? עזבו רגע הסברים על תכולת אתיל גליקול, ברור שהם חשובים, אבל השאלה היא האם מישהו הוריד ראש אחרי שנים של שימוש בפרסטון וגילה נזק?.
אני שואל בגלל שבסופו של דבר, מדובר פשוט במוצר מאוד מאוד נפוץ שמשווק בכל חנויות האביזרים בתור "הכי טוב שיש לנו!! ! זה אמריקאי!!!!!לא צריך לערבב את זה עם כלום, סע לשלום". זה גם מה שלי יש ברכב- ואני תוהה האם עשיתי טעות ששמתי אותו. אני מדגיש- הדרישות שלי, כמו של רוב מי שאני מכיר -הן מאוד פשוטות- שהמנוע לא ישבר, שהאוטו לא יתחמם...וזהו.
לפני שבועיים ביצעתי טיימינג כולל החלפת משאבת מים לטרופר בנזין.
המשאבה יצאה כחדשה ללא סימני "אכילה" על המדחף.
בנוסף, לא ראיתי כול סימני קורוזיה בפלאנג'ים שמחברים את צינורות הגומי.
מרבית הקמ' (100 אלף) הרכב נסע על נוזלים עלומי שם ופירטסון בצבע הירוק.
מקווה שזה עונה על שאלתך.
רענן
נ.ב - עכשיו החלטתי "לפנק" את הטרופר עם נוזל קירור איכותי,
התחבטתי ואפילו התייעצתי עם היבואן (באימייל) ועל הדרך גיליתי שהם גם לא מבינים הרבה (תקרא השרשור וסופו) :
http://www.isuzu.org.il/isuzu/index.php?showtopic=9603
לבסוף החלטתי למלא מהנוסחה הוותיקה והמנצחת , ולווליין זרקס 50/50 :
http://www.valvoline.co.il/ZEREXOriginalGreen5050
-
תגובה: מבקש המלצה לנוזל קירור
הדרישות שלי קצת מעבר למה שציינת ...
חשוב שהמנוע לא יתחמם וכו'.
מי שבתוכנית שלו להחזיק את הרכב ולשמור על אמינות לאורך זמן, צריך לחשוב על נוזלים שישמרו על חלקי המנוע והמערכת מסביב, ובמקרה שלנו - רדיאטור, משאבת מים,
צנרת, טרמוסטט ועוד. אני מאמין שפרסטון נוזל טוב ושלא עשית טעות, אבל ישנם נוזלים טובים יותר, שמעבר ללשמור על טמפרטורת מנוע נכונה, גם שומרת על שאר חלקי המערכת מפני בלאי בצורה מקסימלית. הנוזלים הטובים נמדדים גם באורך חייהם ובתכיפות ההחלפה.
תקביל את מה שכתבתי לשמן מנוע ולאיכותו. שמן סינטטי מלא, תפקידו לשמור על המנוע ולשמור על בלאי מינימלי ואורך חיים גבוה. לדוגמא - רכבי פנאי שעושים קילומטראג' שנתי נמוך יכולים בקלות להשתמש בסינטטי מלא ולהחליף שמן כל שנה להבדיל משמנים רגילים שלא מאפשרים שימוש מסוג זה.
-
תגובה: מבקש המלצה לנוזל קירור
צר לי ידידי אבל חולק עליך.
שמן סינטטי מלא ואיכותי כגון מובייל 1 , חובה למנועים עתירי הספק ומוגדשים.
לגאלופר ושאר רכבים בסגנון, תורם רק לרווחי היצרן והיבואן.
בזמנו הייתי פריק של "הכי טוב", פלאגים ניצוץ משולש אירודיום וכבלים מיוחדים פינקתי את הויטארה,
אבל בפועל לא הוספתי להספק כוח של לטאה נוספת ...
בקיצור, אין טעם להשקיע כסף בשמנים/נוזלים איכותיים שמעבר (ובאופן קיצוני) למפרט שהיצרן הגדיר .
אגב, לעיתים מעבר לשמן סינטטי מלא, "פותח תיבת פנודרה" ומתחילה נזילת שמן ממחזרי שמן.
רענן
-
תגובה: מבקש המלצה לנוזל קירור
לא דיברתי על פלאגים, משמע לא רלוונטי. ומי דיבר כאן על העלאת הספק ? לא פותח השרשור ולא אני אז בבקשה ממך אל תערבב.
שמנים סינטטיים תמיד עדיפים על רגילים, גם לרכבים סנדטרטיים. ומי דיבר על מובייל 1 ?
מדובר נטו על נוזלים איכותיים שתפקידם למנוע בלאי. ואם אתה חושב שזה לא שווה את ההשקעה, אל תשקיע, זכותך.
-
תגובה: מבקש המלצה לנוזל קירור
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ofiredri
ומי דיבר כאן על העלאת הספק ?
מדובר נטו על נוזלים איכותיים שתפקידם למנוע בלאי
אם תחזור לתחילת השרשור ותקרא מה הבעיה, הפתרון שהבחור חשב לקבל עם נוזל איכותי,
תבין את האנלוגיה לשמן מנוע.
וליתר בטחון, אל תחשוב שתכניס את הנוזל הכי איכותי (ויקר כמובן) למע' הקרור תשמור מפני בלאי.
לעיתים ההפך הנכון !
מפרט נוזל הקרור חייב להיות מתאים לדרישות יצרן הרכב ! (אחרת היו מייצרים רק פראפלו G12 )
נוזל איכותי לרכב אחד לא בהכרח תואם לרכב אחר. אפילו עלול לגרום לנזקים.
רענן
-
תגובה: מבקש המלצה לנוזל קירור
במקרה של נוזל קירור אתה טועה ומטעה. ונוזלי קירור איכותיים לא יקרים ביחס לנזק שנוזלי קירור לא איכותיים עלולים לגרום.
-
תגובה: מבקש המלצה לנוזל קירור
נוזל הקירור המקרר ביותר עבור מערכת נתונה הוא מים מזוקקים, המים מקררים יותר מנוזל קירור מהול, אבל בהרכב של 100% המשאבת מים תפגע מחוסר הסיכה,
בהרכב עם רוב למים המשאבה תחיה יותר בגלל הצמיגות הנמוכה יותר והעומס הקליל יותר עקב כך.
אנטי פריז די מיותר בישראל, ואפשר להסתפק במהילה ביחס של 75% מזוקקים AF לשימון ותוסף, במקום תוסף יקר אפשר להשתמש בנוזל ניקוי למדיח כלים המכיל אותם חומרים פעילי שטח.
עד כאן להרכב נתון, הבעיה שג'יפ נע בשטח במהירויות נמוכות והמערכות האקטיביות אמורות לעבוד כדי לפצות על מהירות האויר הנמוכה בכניסה,
זה תלוי ברמת תכנון המערכת המקורי ואם הוא נועד לתת פתרון בתנאי קצה, אם לא אפשר להתעסק עם שיפורים יקרים של מערכת הקירור ,
לדוגמה אחת המכוניות הידועות לסבול מבעיות התחממות היתה הרנו 5GT טורבו ז"ל בארץ פתרו את הבעיה ע"י החלפת לרדיאטור של לנצ'יה תמא.
-
תגובה: מבקש המלצה לנוזל קירור
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ofiredri
נוזלי קירור איכותיים לא יקרים ביחס לנזק שנוזלי קירור לא איכותיים עלולים לגרום.
על המשפט הזה אנחנו תמימי דעים ! אבל,
חבל שעל התוספת שלי אין הסכמה .
"נוזל הקרור (האיכותי) חייב לעמוד במפרט והגדרות יצרן הרכב "
לך ה G05 מתאים ומצויין לרנג'לר שלך ! אבל,
הוא לא מתאים ולא שווה לפרארי אנזו שלי ...
לבחור עם הגאלופר דווקא הולווליין לרכבים אסתיים מתאים יותר (חבל רק שהיבואן לא מבין במפרטים).
ויכול להסתפק בבחירה מצויינת ומספקת בולווליין "האורגנלי" (הירוק) בנוסחת ה- 50/50
אשמח אם תעלה את הדיון לרמה טכנית כגון :
איזה סוגים יש ? (היברדיים מלא, היברדיים משולבים באורגני, אורגניים מלא)
מה מותר לשלב עם מה ?
אחוז סליקטים ודגרנטים ומה עדיף למיקס של בלוק ברזל וראש אלומניום ?
בקיצור, שנפסיק לדבר בסיסמאות של "איכותי" וההיפך שלו.
רענן
-
תגובה: מבקש המלצה לנוזל קירור
עוד הטעיה מיותרת ...
אמנם מכנים את הנוזל אנטי-פריז, אבל אחת מתכונותיו הבולטות היא טמפרטורת רתיחה גבוהה, שמאוד נדרשת בישראל הרותחת ...