-
נעילת דפרנציאל נשלטת SOONG - מישהו מכיר?
http://www.chinasoong.com/Air-Locker.htm
ההצעה שקיבלתי באימייל מהם היא 446 דולר כולל קומפרסור וכל הצינורות. נשמע זול. זול מאוד. זול מדי..
מצ"ב ההצעה לכל הספקנים:
Hello Sir,
Thanks for your inquiry about our Air Lockers and wish you had a good weekend!
Could you tell me what model of air locker you want? Or you may also tell me your car model's information.
And all the models of air locker we supply are all US$446.00/set, including air compressor, switch, wiring and all the other accessories.
Regards and looking forward to your reply!
Caley Gu
2011-10-25
Caley Gu / Sales Service
Soong 4x4 Parts Professional Manufacturer Ltd.
Add: Room 803~804, No.18 Pan-Asian Center
Duan Tang East Road 636, Ningbo City, China.(315010)
Tel: 0086-574-87480165
Fax: 0086-574-87480371
E-mail: [email protected]
Web: www.china4x4offroad.com / www.chinasoong.com
השאלה הנשאלת, ברור שזה לא ARB.. אבל לרכב שמטייל פעם בחודש, ופעם בחודש מפעיל את הנעילה במקרה הטוב. לא שווה לקנות?
כמה גרוע זה יכול להיות?
ועוד שאלה: אם לא מפעילים אותה, האם יכול להיגרם איזשהו נזק למכלולי הרכב בנסיעה יומיומית?
תודה,
אסף
-
תגובה: נעילת דפרנציאל נשלטת SOONG - מישהו מכיר?
הנעילה הנ"ל הינה זהה לחלוטין לנעילת BOLSTER שמשווקת כאן זמן מה
המוכר אמין מאוד אך יש לקחת בחשבון עלויות גבוהות יחסית למשלוח אוויר
-
תגובה: נעילת דפרנציאל נשלטת SOONG - מישהו מכיר?
אני לא יודע בכמה מתומחרות הנעילות של BOLSTER.. אבל שווה להביא איזה קונטיינר במחיר הזה..
-
תגובה: נעילת דפרנציאל נשלטת SOONG - מישהו מכיר?
נעילת בולסטר באר. סביבות ה9 אלף ש"ח חדש כולל התקנה והרכבה
-
תגובה: נעילת דפרנציאל נשלטת SOONG - מישהו מכיר?
בוא אני אספר לך משהו על נעילות נשלטות, דעה אישית בלבד כמובן ועל הגעגועים האישיים שלי לנעילה הקדמית האוטומטית הישנה והטובה.
יש כאלה שנוסעים על מפלצות משופרות, מחפשים אך ורק עבירות אקסטרים, הם מפעילים נעילות כל סוף שבוע. אצלם, אם יש תקלה, עולים עליה מיד. לא אליהם אני מכוון את דברי.
וכל היתר? אתה תגלה שאתה מפעיל נעילה אולי פעם בחודש וגם זה במקרה הטוב. אם מדובר בנעילה קדמית - אפילו פעם בחודשיים שלושה. ברוב הג'יפים ה"שפויים" שמשמשים לטיולים שפויים, נעילה נשלטת אחורית נדרשת לעבוד לעתים די רחוקות, נעילה קדמית לעתים ממש רחוקות. זו לא נעילה אוטומטית שתמיד עובדת, בכביש ובשטח, לטוב ולרע, ואתה תמיד מרגיש אותה - לטוב ולרע, ותמיד יודע כשמשהו לא בסדר (וזה קורה, אם בכלל, לעתים רחוקות ביותר).
בדרך כלל אתה בקושי תיגע בנעילה, וכשכבר תנסה להפעיל, תגלה שהיא לא עובדת בגלל שלל סיבות (רובן בד"כ באשמתך ולא באשמת הנעילה. לדוגמא - החלפת מצבר וכשחיברת את כל החוטים בחזרה, חוט אחד קטן נשאר יתום. זה קורה גם לטובים ביותר, וחוק מרפי אומר שהחו טהיתום תמיד יהיה דווקא הפלוס של הנעילה.
דוגמא 2 -טיפלת/מוסך טיפל בנזילה בסרן וכשהרכבת/הרכיבו לך הכל מחדש, קרעת/קרעו לך את גומיית האטימה.
או דוגמא מס' 3 - סתם נשרף פיוז... או כל תקלה קלה אחרת... וכן הלאה וכן הלאה)
ולכן ממש חשוב - ואני ממש לא צוחק, וממש לא חשוב איזו נעילה נשלטת אוויר הרכבת - ARB, או בולסטר, או סונג, או צ'ונג, או פיזדגונג - לעולם אל תאמין לה! תמיד תוודא שהיא פועלת! ומומלץ לעשות את זה לפחות פעם בשבוע - סתם ככה להפעיל, לשמוע שהקומפרסור עובד, לנסוע כמה מטרים באיזה מגרש ריק ולפנות קצת לצדדים כדי להרגיש קצת שפשוף צמיגים (מאחור) או התנגדות בהגה (במקרה של נעיהל קדמית) - משמע שהדיפרנציאל אכן נעול. ואחר כך לכבות את הנעילה, כדי לשמוע שהאוויר יוצא ואז לנסות שוב פנייה, כדי לוודא שאכן השתחרר.
ועכשיו לעוד טיפ קטן אבל חשוב - אני ידוע שזה פותח ויכוחים, אבל זו עובדה: נעילה נשלטת אוויר היא מכלול מורכב ומועד לתקלות במידה ותהליך ההתקנה היה רשלני או מחופף... נקודת התורפה העיקרית של נעילות פניאומטיות טמונה באיכות ההתקנה. חשוב שמי שמרכיב את הנעילה יהיה מקצוען שיודע מה הוא עושה ומקפיד על הוראות ההתקנה. לכן לדעתי המאוד אישית - מומלץ לרכוש נעילה שיש לה אבא - כלומר יבואן מקומי. כזה שנותן אחריות ושירות, שמחזיק מלאי חלקי חילוף או כזה שיכול להזמין עבורך חלקים, כדי שגם אם רכשת בחו"ל וייבאת בעצמך, לא תיתקע עם נעילה שלא מתפקדת מסיבה כלשהי ולא יהיה לך עם מי לדבר או ממי לרכוש חלקים.
ARB כמובן ותיקה ומוכחת. יש לה מוניטין מוצק והיא יקרה רצח. אבל יש לה גם יבואן ותיק ויציב ומבוסס. אין מה להוסיף.
בולסטר עדיין מוצר חדש יחסית, אבל מנסיון אישי יש לי בינתיים רק מילים טובות על היבואן - כאשר התגלתה תקלה, יש אחריות ויש שירות. והשירות ברמה גבוהה.
-
תגובה: נעילת דפרנציאל נשלטת SOONG - מישהו מכיר?
כך בחשבון שאתה צריך להוסיף משלוח שלא יהיה זול בכלל בגלל הגודל והמשקל, ובהנחה שבמכס לא יעשו לך בעיות עם אישורים ממשרד הרישוי וכו,.. אתה צריך להוסיף מכס גבוה באזור ה 40%-50% על כל הסכום כולל המשלוח כמובן.
-
תגובה: נעילת דפרנציאל נשלטת SOONG - מישהו מכיר?
בתחילת דרכנו רכשנו מספר נעילות מיצרן זה לבחינה. לאחר בדיקות, מדידות והרבה שעות מעבדה והנדסה, הנעילות הנ"ל מיוצרות ממתכות באיכות ירודה, ללא חיסום וטיפול, חוסר דיוק, מחברים אויר שלא עומדים במבחן המציאות ושאר ירקות. תוסיפו על כך שתמיכה טכנית ו/או אחריות לא קיימים וכך מגיעים למחיר נמוך כמצוין. לא ממש אידיאלי למכלול כמו דיפרנציאל.
לכלי רכב מקורים שיוצאים לטיול פעם ב.. סביר להניח שזה יספיק, אך ברגע שמתחילים להגדיל צמיגים, הספק וכו', זה כבר לא ממש מספיק.
מצורפת תמונה ששוה אלף מילים.
שי,
בולסטר
-
תגובה: נעילת דפרנציאל נשלטת SOONG - מישהו מכיר?
-
תגובה: נעילת דפרנציאל נשלטת SOONG - מישהו מכיר?
לאחרונה אבא שלי התקין (יותר נכון התקינו לו) נעילה אחורית של בולסטר.
אבי מאוד מרוצה מתהליך ההתקנה שבו לקחו חלק מספר אנשים, כולל היבואן עצמו אם אני זוכר נכון.
מי שרוצה לחסוך את העלות הכרוכה בנעילה נשלטת, מוטב לו להתקין אוטומטית.
אצלי יש אוטומטית לפחות 5 שנים, עדיין לא שברתי ציריה והצמיגים הקודמים שלי הוחלפו ב 60K~ ק"מ.
נניח שהמוצר עצמו איכותי, עדיין תאלץ לשלם על ההתקנה ותתבאס המון אם יהיו תקלות.
Cheap is expensive
-
תגובה: נעילת דפרנציאל נשלטת SOONG - מישהו מכיר?
מקפיץ את השרשור מהאוב..
עברו 3 שנים, בולסטר (למיטב הבנתי) כבר לא מוכרים נעילות נשלטות - מישהו יודע למה ?
עליבבא ודומיו נכנסו לחיינו, הדולר ירד, האיכות של הסינים משתפרת (מי אמר צ'רי?) - יש סיני ויש סיני.
מישהו פה התנסה בנעילות הנ"ל? נעילה אוטומטית לא בחשבון כרגע עבורי (רכב ידני ולא רק לסופש"ים) - המחיר כרגע לנעילה כזו + קומפרסור ומשלוח לארץ הוא סביב 800 דולר לפני מיסים. נניח 1200 כולל הכ-ל. עדיין חצי מ-ARB בארץ.
-
תגובה: נעילת דפרנציאל נשלטת SOONG - מישהו מכיר?
המוצר של בולסטר נמצא בתוך הסרן הקדמי שלי כבר ארבע וחצי שנים וממשיך להוכיח את עצמו כמצויין.
באמת שאין לי הסבר למה זה לא הצליח בישראל. אולי השוק קטן מדי, לא יודע.
באשר לנעילה עבורך - עידן השאלות וחוסר הודאות בנושא הנעילות חלף כבר לפני 14 שנה...
נעילה אוטומטית כמו לוקרייט היא מוצר מוצלח, מוכח, אמין וללא שום תחרות במדד של עלות-תועלת.
באמת שאין שום בעיה עם זה, בודאי בסרן אחורי. לך על אוטומטית ללא שום חשש.
-
תגובה: נעילת דפרנציאל נשלטת SOONG - מישהו מכיר?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דרור ברלי
המוצר של בולסטר נמצא בתוך הסרן הקדמי שלי כבר ארבע וחצי שנים וממשיך להוכיח את עצמו כמצויין.
באמת שאין לי הסבר למה זה לא הצליח בישראל. אולי השוק קטן מדי, לא יודע.
באשר לנעילה עבורך - עידן השאלות וחוסר הודאות בנושא הנעילות חלף כבר לפני 14 שנה...
נעילה אוטומטית כמו לוקרייט היא מוצר מוצלח, מוכח, אמין וללא שום תחרות במדד של עלות-תועלת.
באמת שאין שום בעיה עם זה, בודאי בסרן אחורי. לך על אוטומטית ללא שום חשש.
עשיתי סיבוב על גרנד ויטרה ידנית נעולה - לא רכב שהייתי נותן לחברה שלי לנהוג עליו בחורף. זו הסיבה.
Sent from my Ass
-
תגובה: נעילת דפרנציאל נשלטת SOONG - מישהו מכיר?
גם אני מאוד חששתי מהנהיגה בגשם ובכבישים רטובים עם הנעילה האחורית, ואני יכול להגיד לך שלא מרגישים שום הבדל. כל עוד לא תיתן מכת גז חריפה בסיבוב, לא יקרה כלום. ביליתי חצי שעה במגרש ריק בגשם הראשון, כדי ללמוד את ההתנהגות, וגיליתי שאין שום בעיה במהירויות סבירות ובהתנהגות נורמלית. אם לא תנהג בפראות, הרכב יתפקד כרגיל.
-
תגובה: נעילת דפרנציאל נשלטת SOONG - מישהו מכיר?
תרשה לי לסטות מהנושא ולעסוק במשהו יותר עקרוני.
ראשית, גילוי נאות: בין יתר עיסוקיי, אני גם מדריך נהיגה. כביש ושטח.
עוד גילוי נאות: בהדרכות הנהיגה, לפחות מנסיוני הדל, את התוצאות הכי טובות והכי יפות משיגות נשים.
וזה כי הן באות בלי אגו וכי הן מקשיבות. הן באו ללמוד, לא לנסות ללמד את המדריך (כמו שקורה הרבה יותר מדי עם מודרכים גברים) והתוצאות מדברות בעד עצמן.
אני לא יודע איך החברה שלך נוהגת, אבל אני רואה נהגים ונהגות ישראלים שמצליחים/ות לאבד שליטה, להתהפך, להיתקע בקירות ובעצים, ליפול ממפלסים של חניונים... והכל עם מכוניות משפחתיות מודרניות, אוטומטיות, מצויידות במיטב מערכות הבטיחות האלקטרוניות. שום דבר לא עוזר כנגד היכולת הסוחפת של נהג/ת ישראלי/ת שעסוקים באיפור, בטמבלפון, בהרגעת תינוק צורח, בלגימת קפה שחור, בהדלקת סיגריה - הכל תוך כדי נהיגה כמובן.
אם באוטו לא עצבני ולא נושך ולא נורא עוצמתי כמו גראנד ויטארה 1600, רק הנעילה האחורית זה מה שהופך את זוגתך לנהגת מסוכנת, אז יש כאן בעיה שמצריכה התייחסות. היא צריכה הכשרת נהיגה מתקדמת.
אין תחליף להכשרת נהיגה מתקדמת, אפילו ברמה הכי בסיסית. כי נהיגה נכונה ובטוחה היא לא משהו גנטי אלא מיומנות נרכשת, ולמרבה הצער, בישראל לא לומדים באמת לנהוג, אלא רק לעבור טסט. זה לא שהמורים גרועים חלילה, נהפוכו. יש לא מעט מורי נהיגה מעולים.
אלא שהם מלמדים לפי תוכנית מוכתבת של משרד התחבורע, וגם התלמידים עצמם רוצים לסיים אם הניג'וס הזה כמה שיותר מהר ואפילו ל אשיער אחד נוסף על 28 השיעורים שמתחייבים על פי החוק (כי זה גם עולה לא מעט) ולקבל כבר תאריך לטסט.
אחרי שהם מקבלים את הרשיון הנכסף ומתחילים לנהוג - הם בעצם לומדים הכל לבד. ברוב המקרים - הם מסגלים לעצמם הרגלים לא נכונים ולעתים אפילו מסוכנים. ושלא יספרו לנו על ה"ליווי" של ההורים על פי חוק, כי בהרבה מקרים ההורה המלווה הוא בעצמו נהג לא טוב (באנדרסטייטמנט פראי), עם הרגלי נהיגה שגויים.
כדי להיות אלוף עולם בפורמולה 1 צריך כישרון וגם כמה יתרונות פיזיים מולדים, אני מודה.
אבל כדי להיות נהג טוב ובטוח ביומיום - ממש לא. כל אחד יכול. לומדים את זה. לא אצל מורה לנהיגה אלא בקורסים לנהיגה מתקדמת. וכדי שמה שהיא תלמד גם ישמש אותה בהמשך, היא צריכה לבוא בראש פתוח, למחוק מהדיסק שלה את כל השטויות שמורה הנהיגה הכניס לה כדי שתעבור טסט, ואת כל ההרגלים השגויים שסיגלה לעצמה בשנים בהן היא נוהגת - ופשוט להקשיב וליישם. זה לא תורה מסיני ולא מדע טילים. זה ממש לא קשה אבל זה כן חשוב. בהנחה שהיא תקשיב ותיישם, היא תצא מיום הדרכה עם הרבה יותר בטחון, היא תשב נכון מול ההגה, תחזיק בו נכון, תסתכל אחרת על הכביש. היא תבלום נכון, תאיץ נכון, כל הנהיגה שלה תהפוך למתוכננת - ועל כן גם חלקה יותר ופחות מטלטלת. רגועה יותר, חסכונית יותר (!) ובו זמנית גם מהירה בהרבה... נשמע כמו דברים שסותרים זה את זה? ממש לא. באחריות. אני רואה תוצאות לעיתים כבר אחרי כמה טיפים מהירים ותרגול של כמה דקות.
וזה נכון שמבחינת רוב הנשים (לא כולן, רק רובן) כל החפירות בעניין הנהיגה הזה הוא זה קטע ילדותי של גברים ובאופן כללי זה נורא משעמם, אבל מה לעשות - זה חלק מחיי היומיום והיא צריכה לדעת לעשות את זה, ולעשות את זה טוב.
כי כשלא עושים את זה טוב, אפשר למות מזה. גם בלי נעילה אוטומטית מאחור. כמה פשוט.
-
תגובה: נעילת דפרנציאל נשלטת SOONG - מישהו מכיר?
אני חושב שרוב אנשי הפורום מכיר את החיבה שלך דרור לנעילות אוטומטיות. אבל אם תנסה רגע להיות אובייקטיבי, נדמה לי שנעילה אוטומטית יותר בטוחה לחברה של השואל. בעיקר בימי חורף. בעיקר כשיש הפתעות, כמו למשל צורך להאיץ בסיבוב על מנת, נאמר להתחמק ממישהו או משהו על הכביש.
-
תגובה: נעילת דפרנציאל נשלטת SOONG - מישהו מכיר?
נו, נטחן - אבל מנסיון עם שתי נעילות אוטומטיות, כולל בג'ימני פצפון עליו נסעה גם אשתי בקיץ, בחורף, בסתיו ובאביב -
כולל נסיעות ארוכות לירושלים בשיא החורף.
מעולם לא היתה בעיה עם קיום הנעילה ונוכחותה היתה בקושי מורגשת.
מבחינתי על סרן אחורי - חבל לבזבז זמן, כסף וכו' - רק אוטומטי.
-
תגובה: נעילת דפרנציאל נשלטת SOONG - מישהו מכיר?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
יוש
נו, נטחן - אבל מנסיון עם שתי נעילות אוטומטיות, כולל בג'ימני פצפון עליו נסעה גם אשתי בקיץ, בחורף, בסתיו ובאביב -
כולל נסיעות ארוכות לירושלים בשיא החורף.
מעולם לא היתה בעיה עם קיום הנעילה ונוכחותה היתה בקושי מורגשת.
מבחינתי על סרן אחורי - חבל לבזבז זמן, כסף וכו' - רק אוטומטי.
אוטומט או ידני?
Sent from my Ass
-
תגובה: נעילת דפרנציאל נשלטת SOONG - מישהו מכיר?
או צורך פתאומי לעזוב גז בסיבוב, והופס.. הרכב עף לך הצידה..
נעילה אוטומטית זה לא לכל אחד, בטח לא לנהג ברמת שליטה בסיסית.
-
תגובה: נעילת דפרנציאל נשלטת SOONG - מישהו מכיר?
היתה לי סופה ידנית פתוחה עם דטרויט אוטומטית מאחור.
לא הייתי נותן רכב כזה לשימוש יומיומי בכביש רטוב למישהו שלא מתעניין בנהיגה ויילך לקורסים או יתעמק בנושא, ולצורך העניין גם אני הייתי נוסע בה בהרבה חשש.
יכול להיות שכל ההבדל תלוי בידני או אוטומט אבל היו הרבה מצבים שפשוט לא היו נעימים.
-
תגובה: נעילת דפרנציאל נשלטת SOONG - מישהו מכיר?
הג'ימני גיר אוטומט, הדיפנדר ידני.
בשניהם מבחינתי הנעילה לא היתה ממש מורגשת.
אולי עם רכב קטן ידני זה יכול היה להיות יותר מוחשי.
-
תגובה: נעילת דפרנציאל נשלטת SOONG - מישהו מכיר?
הנסיון המצומצם בסופה ידנית עם דטרויט היה חוויה לא נעימה בכביש.
בצורה טבעית, עזבתי גז להאט לפני כניסה לסיבוב, והרכב, שלא היה ישר לגמרי פשוט נזרק.
-
תגובה: נעילת דפרנציאל נשלטת SOONG - מישהו מכיר?
כל מי שבוחר בנעילה אוטומטית עושה זאת מסיבה כלכלית - יחס עלות/תועלת. היא תמיד זולה בהרבה ותמיד אמינה משמעותית.
אבל הויכוח הוא לא על נעילה אוטומטית או נשלטת אלא על נהיגה.
רכבי שטח לעולם יתנהגו על הכביש פחות טוב ופחות סלחני מפרייבטים מסיבות שכולנו יודעים ואין צורך לחזור עליהן.
מכוניות מודרניות הן סלחניות יותר לטעויות נהיגה, אבל זה לא הופך מכוניות ישנות יותר ל"מסוכנות".
שום כלי עבודה/רכב/נשק אינו מסוכן, בתנאי שהוא תקין והמשתמש שלו מיומן בשימוש בו ועושה זאת ללא חריגה ממעטפת היכולות של הכלי.
אפילו סופה, שהיא דוגמה קיצונית (רכב במבנה די פרימיטיבי/מיושן, מאוד לא מעודן, עם הרבה כוח מתפרץ ותגובות אגרסיביות של הרכב לכל פעולה שהנהג עושה) בתצורתה המקורית מהיצרן היא רכב שננהג בצורה צפויה לחלוטין - ללא חופשים, בולם ישר, לחלוטין לא "מפתיע". אבל אחרי שאנחנו מגדילים גלגלים ומגביהים קפיצים ומרככים אותם, וגיאומטריית היגוי משתנה, וחלק גם מוותרים על רכיבים בטיחותיים קריטיים כגון מוט מייצב ומוט פנהרד ומסירים אותם (כי הם מקטינים מהלך מתלה), כל מרכז הכובד משתנה כי אנחנו מוסיפים משקל בצורת כלובים וציוד וכננות וג'ריקנים מלאי מים, כל התנהגות האוטו משתנה ולא לטובה. מאוד לא לטובה. וזה עוד לפני שבחרנו איזה נעילה/ות להתקין....
גם הסופה שלי היום נמצאת במצב דומה (למעט מוט פנהרד שמחובר קבוע על תושבת שהותאמה למיד תההגבהה של הג'יפ ומייצב שאני מנתק בשטח ומחבר בחזרה בכביש. יש גבול לסיכונים שאני מוכן לקחת) . נהיגה בה דורשת עירנות וריכוז גבוהים יותר מאשר המשפחתומטית שבה אני משתמש ביומיום. את מספר האנשים שאני סומך לחלוטין על מיומנותם בנהיגה בג'יפ משופר על מנת לתת להם את המפתחות של הג'יפ בלב שלם וללא דאגות אני יכול לספור על אצבעות שתי ידיים ולהשאר עם הרבה עודף. כי מה לעשות - בסופה מוגבהת ונעולה נדרשת נהיגה שונה מאשר בגרנד צ'רוקי חדש מהחנות או מפורד פוקוס.
מאפייני התנהגות בסיסיים של רכב קשה לשנות. גם כשנדמה לנו שאנחנו "משפרים" משהו, זה תמיד יבוא על חשבון משהו אחר ואנחנו נצטרך להתרגל - כי המכוניות לא מסתגלות לנהגים, גם אם נבקש מהן מאוד יפה ונרביץ בהן ציונות נוקבת במשך כמה שעות.
אבל בהנחה שבת זוגו של בעל הרכב צריכה לנהוג בו מדי פעם ורכב השטח הנ"ל הוא נתון ובעליו לא מעוניין להחליף אותו, אז זו הגברת שתצטרך אחר כבוד להסתגל לנתוני הרכב ולהתאים את צורת הנהיגה שלה.
הוא רוצה להרכיב נעילה. זה נתון.
אז ברור שנעילה נשלטת תקל על העניינים ותשמור על מאפייני התנהגות המוכרים. גם זה נתון.
מצד שני קיים השיקול כספי. נעילה אוטומטית תעלה 250-350$ + שלוש שעות עבודה עצמית. נעילה נשלטת זה כבר סיפור של 10,000 שקל. פער המחירים גדול משמעותית לטובת נעילה אוטומטית והוא יילך ויגדל לאורך זמן (כאשר הנעילה נשלטת לחץ-אוויר תסבול מתקלות מזדמנות פה ושם ותדרוש תחזוקה/טיפול/תיקון שעולים כסף). גם זה נתון.
ועכשיו - מה הלאה?
כל העניין הוא מודעות לרכב ונהיגה מתוכננת. בנהיגה מתוכננת שמודעת לנתוני הרכב ולתנאי הדרך אין הפתעות.
זו לא נהיגה ספורטיבית, אנחנו לא על המגבלות ואפילו לא קרוב אליהן, אלא מסתכלים אחרת על הדרך ועל יחסי הגומלין בין כמה מרכיבים: נהג-מכונית-כביש-משתמשי דרך אחרים (הולכי רגל, רוכבי אופניים, אופנועים, מכוניות אחרות, כביש יבש/רטוב/חלקלק, תנאי מזג אויר וכו'). ה"קומפיוטר" שבראש שלנו משוכלל מספיק על מנת להתמודד מאוד בקלות עם כל שטף המידע הזה. אנחנו רק צריכים לתרגל אותו בזה.
בנהיגה מתוכננת אנחנו מסתכלים רחוק קדימה, צופים תרחישים מראש, מתכוננים אליהם ומתכננים אותם מראש ויודעים איך להגיב אליהם.
בנהיגה מתוכננת את/ה נוהג/ת בטוח יותר, קל ומעודן יותר, חלק וזורם יותר - לרוב מהיר יותר מנקודה לנקודה - ובאופן מפתיע אם לא כמעט אבסורדי, בו זמנית גם חסכוני יותר. הן בדלק והן בבלאי לרכב. לא משנה באיזה רכב, לא משנה איזו נעילה מותקנת בסרן האחורי.
זה שיעור לחיים. משהו שכל אחד יכול ללמוד, לתרגל ולהפוך לטבע שני. כמעט אוטומטי. אל תקלו ראש.
-
תגובה: נעילת דפרנציאל נשלטת SOONG - מישהו מכיר?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דרור ברלי
כל מי בוחר בנעילה אוטומטית עושה זאת מסיבה כלכלית - היא זולה בהרבה ואמינה משמעותית.
אבל הויכוח הוא לא על נעילה אוטומטית או נשלטת אלא על נהיגה.
רכבי שטח לעולם יתנהגו על הכביש פחות טוב ופחות סלחני מפרייבטים מסיבות שכולנו יודעים ואין צורך לחזור עליהן. מכוניות מודרניות הן סלחניות יותר לטעויות נהיגה, אבל זה לא הופך מכוניות ישנות יותר ל"מסוכנות". שום כלי עבודה/רכב/נשק אינו מסוכן, בתנאי שהוא תקין והמשתמש שלו מיומן בשימוש בו ועושה זאת ללא חריגה ממעטפת היכולות של הכלי.
אפילו סופה, שהיא דוגמה קיצונית (רכב במבנה די פרימיטיבי/מיושן, מאוד לא מעודן, עם הרבה כוח מתפרץ ותגובות אגרסיביות של הרכב לכל פעולה שהנהג עושה) בתצורתה המקורית מהיצרן היא רכב שננהג בצורה צפויה לחלוטין - ללא חופשים, בולם ישר, לחלוטין לא "מפתיע". אבל אחרי שאנחנו מגדילים גלגלים ומגביהים קפיצים ומרככים אותם, וגיאומטריית היגוי משתנה, וחלק גם מוותרים על רכיבים בטיחותיים קריטיים כגון מוט מייצב ומוט פנהרד ומסירים אותם (כי הם מקטינים מהלך מתלה), כל מרכז הכובד משתנה כי אנחנו מוסיפים משקל בצורת כלובים וציוד וכננות וג'ריקנים מלאי מים, כל התנהגות האוטו משתנה ולא לטובה. מאוד לא לטובה. וזה עוד לפני שבחרנו איזה נעילה/ות להתקין....
גם הסופה שלי היום נמצאת במצב דומה (למעט מוט פנהרד שמחובר קבוע על תושבת שהותאמה למיד תההגבהה של הג'יפ ומייצב שאני מנתק בשטח ומחבר בחזרה בכביש. יש גבול לסיכונים שאני מוכן לקחת) . נהיגה בה דורשת עירנות וריכוז גבוהים יותר מאשר המשפחתומטית שבה אני משתמש ביומיום. את מספר האנשים שאני סומך לחלוטין על מיומנותם בנהיגה בג'יפ משופר על מנת לתת להם את המפתחות של הג'יפ בלב שלם וללא דאגות אני יכול לספור על אצבעות שתי ידיים ולהשאר עם הרבה עודף. כי מה לעשות - בסופה מוגבהת ונעולה נדרשת נהיגה שונה מאשר בגרנד צ'רוקי חדש מהחנות או מפורד פוקוס בת 12..
מאפייני התנהגות בסיסיים של רכב קשה לשנות. גם כשנדמה לנו שאנחנו "משפרים" משהו, זה תמיד יבוא על חשבון משהו אחר ואנחנו נצטרך להתרגל - כי המכוניות לא מסתגלות לנהגים, גם אם נבקש מהן מאוד יפה ונרביץ בהן ציונות נוקבת במשך כמה שעות.
אבל בהנחה שבת זוגו של בעל הרכב צריכה לנהוג בו מדי פעם ורכב השטח הנ"ל הוא נתון ובעליו לא מעוניין להחליף אותו, אז זו הגברת שתצטרך אחר כבוד להסתגל לנתוני הרכב ולהתאים את צורת הנהיגה שלה.
הוא רוצה להרכיב נעילה. זה נתון.
אז ברור שנעילה נשלטת תקל על העניינים ותשמור על מאפייני התנהגות המוכרים. גם זה נתון.
מצד שני קיים השיקול כספי. נעילה אוטומטית תעלה 250-350$ + שלוש שעות עבודה עצמית. נעילה נשלטת זה כבר סיפור של 10,000 שקל. פער המחירים גדול משמעותית לטובת נעילה אוטומטית. גם זה נתון.
ועכשיו - מה הלאה?
כל העניין הוא מודעות לרכב ונהיגה מתוכננת. בנהיגה מתוכננת שמודעת לנתוני הרכב ולתנאי הדרך אין הפתעות. אני מדגיש - זו לא נהיגה ספורטיבית, אנחנו לא על המגבלות ואפילו לא קרוב אליהן, אלא מסתכלים אחרת על הדרך ועל יחסי הגומלין בין כמה מרכיבים: נהג-מכונית-כביש-משתמשי דרך אחרים (הולכי רגל, רוכבי אופניים, אופנועים, מכוניות אחרות, כביש יבש/רטוב/חלקלק, תנאי מזג אויר וכו'). ה"קומפיוטר" שבראש שלנו משוכלל מספיק על מנת להתמודד מאוד בקלות עם כל שטף המידע הזה. אנחנו רק צריכים לתרגל אותו בזה.
בנהיגה מתוכננת אנחנו מסתכלים רחוק קדימה, צופים תרחישים מראש, מתכוננים אליהם ומתכננים אותם מראש ויודעים איך להגיב אליהם.
בנהיגה מתוכננת את/ה נוהג/ת בטוח יותר, קל ומעודן יותר, חלק וזורם יותר - לרוב מהיר יותר מנקודה לנקודה - ובאופן מפתיע אם לא כמעט אבסורדי, בו זמנית גם חסכוני יותר. הן בדלק והן בבלאי לרכב. לא משנה איזו נעילה מותקנת בסרן האחורי.
זה שיעור לחיים. משהו שכל אחד יכול ללמוד, לתרגל ולהפוך לטבע שני. כמעט אוטומטי. אל תקלו ראש.
עם כל הכבוד לסופה, ויש כבוד.
אין רצון לשים נעילה אוטומטית, הייתה לי אחת חדשה בקופסא, עשיתי סיבוב על רכב נעול - לא אהבתי. ויותר לא אהבתי שכל פעם שאני משאיל את הרכב אני צריך לתת הנחיות נהיגה, מבלי לדבר על פוטנציאל לתאונות ואף התנערות של הביטוח - לא רלוונטי לדיון.
יש ARB שמחירה בארץ הוא כשליש ממה שהרכב שווה ביום טוב, לא מתאים.
ויש נעילה סינית שעולה שליש מARB, וכנראה מבוססת על הדגם הישן. בפורומים בחו״ל התגובות די אוהדות. ARB די לחוצים ובצדק.
וזו כל השאלה - אם למישהו יש נסיון או לא.
לא הדרכות נהיגה, לא אמינות של נשלטת אל מול אוטומטית, לא הומאז׳ לסופה.
הכל בידידות - כן?
שאלה פשוטה עם תשובה פשוטה.
מהפן
כשאני שם נשלטת אני יודע שהאוטו ימשיך להיות איטי, לקרקש ולהתפרק. אבל בפרסה או בסיבוב בחורף יתנהג אותו הדבר (כל עוד לא לחצו על הכפתור..).
היא מספיק סובלת עם הקלאץ׳ הגמור שלי שקשה כמו אבן , לא רוצה לסכן או לחשוב פעמיים כל פעם שהפוקוס שלה מאושפזת. וזה לא קורה כמעט.
Sent from my Ass
-
תגובה: נעילת דפרנציאל נשלטת SOONG - מישהו מכיר?
אבל זה לא הופך מכוניות ישנות יותר ל"מסוכנות".
שום כלי עבודה/רכב/נשק אינו מסוכן, בתנאי שהוא תקין והמשתמש שלו מיומן בשימוש בו ועושה זאת ללא חריגה ממעטפת היכולות של הכלי.
פה אני חושב שאתה עושה הנחה לרכבי השטח על שילדת הסולם הפרימיטיבית.
אני חושב שהמשפט שלך לא מדויק גם לגבי נהיגה צפויה ללא הפתעות. הוא הרבה פחות נכון, לדעתי, כשההפתעות תגענה. והן תמיד תגענה.
הצורך, נאמר, לסטיה מהירה ממסלול הנסיעה, ברכב מודרני, עם כל האלקטרוניקה abs esp וכו, עם כל ההסתייגות של הפורום מאלקטרוניקה, יעבור ברוב המקרים בשלום. ברכבים הישנים שלנו, עם שילדת הסולם והנעילות האוטומטיות, סיכוי לא רע שזה יגמר על הצד. זה נכון שבעתיים כשהכביש רטוב.
-
תגובה: נעילת דפרנציאל נשלטת SOONG - מישהו מכיר?
לביא, אני לא חולק על זה שהכלים שלנו לא סלחנים.
מה שאני אומר זה שבנהיגה מודעת הסיכוי שתגיע למצבים האלה נמוך משמעותית.
זה כמו ההבדל בין חכם ופיקח. החכם מלכתחילה לא נכנס למצבים שהפיקח יוצא מהם בשלום.
אבל היום למי אכפת. כולם סומכים על ה-ABS ועל ה-ESP. משחרר להם את תשומת הלב לשחק במולטימדיה ומאפשר להם להיות מופתעים. והם כל הזמן מופתעים. מאיצים בכוח, בולמים בשניה אהחרונה, שוברים את ההגה.
ובכל זאת תראה כמה תאונות הם עושים. כל המוכשרים האלה במכוניות חדשות סלחניות ובטוחות עם כל מערכות הבטיחות המתקדמות שבכל זאת לא עוזרים?.... יש בעיה.
אפשר להאשים את התשתיות, את מזג האויר, את המכוניות הלא מספיק חדישות ובטוחות, אבל בשורה התחתונה, לא נעים לומר שמשרד התחבורע צודק במובן מסוים - הכל תלוי רק בנהג.
מי שנוהג רע, יסבסב עם הג'יפ בפניה רטובה גם בלי נעילה בכלל. יודע מה? החרטום יברח ל ובתת-היגוי פטאלי גם במשפחתומטית חדשה עם ESP. כי יש גבול גם ליכולת התיקון של המערכת. היא יודעת לתקן את רוב הטעויות אבל כנגד טימטום אנושי עדיין אין לה מענה מוחלט.
אבל לך תשכנע אנשים שהם לא יודעים בעצם כלום (או שיודעים, אבל לא מספיק) ושאחרי יום הדרכה שעולה רק כמה מאות שקלים, הנהיגה שלהם תשתפר ואולי הם ירוויחו את החיים שלהם.
לעניין הנעילה. אסי, ככה זה עם מותגים לא מוכרים.
אתה יכול לדלות מידע מפורומים בחו"ל. עד כמה המידע הזה שווה משהו?... עד כמה המשיבים שם יודעים על מה הם מדברים?... עד כמה המידע שאתה מוצאי מכאן הוא נכון ואמיתי?... לעולם לא תדע.
מישהו אמין ומוכר הציע לי כננת חדשה עם אחריות במחיר שבוא ונאמר, קשה לסרב לו.
המותג אמריקאי. בתכל'ס היא מיוצרת בסין. האם היא טובה מספיק? אין לדעת. אולי כן, אולי לא.
פניתי לפורומים אמריקאיים ויצאתי מהם מבולבל עוד יותר. הויכוח על הכננת הנ"ל בין הגולשים שם גלש מהר מאוד להשמצת מי שרוכש מוצרים מיובאים ולא מעדיף את תוצרת אמריקה ולו רק מסיבות פטריוטיות (למרות שהיא יקרה יותר. וגם איכותית יותר כנראה. השאלה אם פער האיכות עד כדי כך גדול כמו פער המחיר)....
בשימוש שלי, שאינו תכוף ואינו אקסטרימי, סביר להניח שהכננת הסינית הזו תשרוד לא רע. ואם לא - יש אחריות. יישאר רק לקוות שאחרי שתסתיים האחריות, יהיה גם מלאי חלפים....
אם אחליט לנסות, אקבל מוצר שעל פניו נראה טוב, במחיר זול. אבל גם חוסר ודאות. ככה זה. זה מגולם במחיר.
אותו דבר עם הנעילת צ'ונג הזו. אם אתה לא מסובב צמיגים ענקיים ועושה עבירות קשה כל שבוע, אולי הנעילה הסינית תחזיק מעמד. ואולי לא. אין ארוחות חינם.
ככה זה. עבור ה"שקט נפשי" שנותן לך מותג מוכר כמו ARB (במקרה של נעילה) או WARN (במקרה של כננת) אתה משלם.
זה כמובן לא מבטיח לך 0 תקלות... ובכל זאת תמיד תסמוך יותר על המוצר הממותג והיקר, נכון?... וכאן אנחנו גולשים כבר לתחומי הפסיכולוגיה...
-
תגובה: נעילת דפרנציאל נשלטת SOONG - מישהו מכיר?
דרור,
תיקון אחד,
הסופה תוכננה לעבור את מבחני הכשירות והבטיחות עם 800 קג ציוד.
-
נעילת דפרנציאל נשלטת SOONG - מישהו מכיר?
דורון, נזרקת כי עזבת גז בסיבוב , לא בגלל הנעילה. גם עם רכב הנעה קדמית זה יכול לקרות. אדרבה ואדרבה ברכב שחלוקת המשקל שלו ממש לא קרובה ל50-50.
המשקל עבר קדימה, הצמיגים האחוריים איבדו אחיזה וזהו.. אין שום קשר לנעילה.
-
נעילת דפרנציאל נשלטת SOONG - מישהו מכיר?
תן לי קרדיט שאני יודע למה הרכב נזרק, ושאני מכיר תגובות של סופה לא נעולה, אחרי אי-אלו שנים ולא מעט קמ עם הרכב.
זאת היתה הנסיעה הראשונה עם סופה נעולה דטרויט בכביש.
כביש יבש, 60 קמ״ש, עיקול ששום רכב לא היה מתרגש ממנו, עם גז, בלי גז.
ולפעמים, משהו יפתיע אותך באמצע סיבוב, ותהיה חייב לעזוב גז ולבלום.
ואז מה?
-
נעילת דפרנציאל נשלטת SOONG - מישהו מכיר?
מה הקשר בין לעזוב גז לנעילה?
אני בטוח שניסיון לא חסר לך, וחס וחלילה לא מזלזל.
אבל בוא ואראה לך איך ב60 קמ״ש אני זורק כל רכב בכל סיבוב.
הפניית ההגה תוך כדי העברת משקל קדימה מובילה לזריקת זנב.
יש רכבים סלחניים יותר שבהם לא תרגיש את זה והרכב לא יאבד אחיזה.
ברכב גבוה עם משקל גדול קדימה , צמיגי שטח מלא (אני מניח) ומנוע שמייצר בלימה חזקה בעזיבת הדוושה , אין סיכוי שהוא לא יזרק.
נעול, או לא נעול.
לגבי הפתעות בסיבובים, יש קורסים שמלמדים איתך בדיוק איך לצאת מהם. אישית, לימדו אותי המון.
למשל שבבלימה בהפתעה או עזיבת גז פתאומית בתוך סיבוב, יש ליישר טיפה את ההגה כדי למנוע היגוי יתר.
-
נעילת דפרנציאל נשלטת SOONG - מישהו מכיר?
יש לך נסיון עם רכב נעול אוטומטי מאחור?
בנסיעת כביש?
ותקרא שוב, עיקול, לא סיבוב.
נסיעה רגועה, בלי העברות משקל פתאומיות ובלי הסטות הגה.
סתם עיקול.
אני מהדור שעבר מגרשי החלקה עם פמפומים, טרום עידן ה-ABS, ואני בטוח שזה תרם לי הרבה יותר מאשר ללמוד על רכב שעושה הכל ומקבל החלטות בשבילך.