כרגע הרכב יושב על 31 עם יחס סטנדרטי בסרן ו 4.7 בטרנספר33/12.5/15-בכביש הרכב לא יזוז?צריך ציריות מחוזקות מקדימה?למידה הזאת צריך להזיז את הסרן קדימה?מבחינת גובה אני מסודר לפי דעתי אבל השאלות האחרות זה מה שבאמת קובעאור
Printable View
כרגע הרכב יושב על 31 עם יחס סטנדרטי בסרן ו 4.7 בטרנספר33/12.5/15-בכביש הרכב לא יזוז?צריך ציריות מחוזקות מקדימה?למידה הזאת צריך להזיז את הסרן קדימה?מבחינת גובה אני מסודר לפי דעתי אבל השאלות האחרות זה מה שבאמת קובעאור
הגובה הנוכחי שלך הוא לא מה שייקבע אם הצמיג ייגע בכנף אלא הבמפסופ עצמו - אם לא תנמיך אותו (ותאבד מהלך לסגירה) ה "33 ייגעו גם ייגעו !
לגבי הזזה קדימה של הסרן ישנם יתרונות כמו הכנסת צמיג גדול ושיפור זווית הגישה של הרכב אך מצריך עבודת קפיצים מרובה ואת קיצור זרוע הדחיף + מומנט + ושינוי המייצב אם קיים
אם אתה מודאג מהנגיעה בכנף ואין לך כח להתעסק עם כל מה שציינתי למעלה - בודי ליפט של 1" יעזור לא מעט ויעשה את החיים הרבה יותר פשוטים (מנסיון)
בקשר לסחיבה , אתה תהיה מחוייב ל 4.88 בסרנים אחרת בכל שיפוע קליל של עלייה תצטרך להוריד הילוך אחד לפחות
4.88 עם מנוע טורבו ו 33" נוסע לא רע בכלל
ה4.7 עם 4.56 בסרנים יתמודד ב LOW מספיק טוב עם ה 33" אך כמו שאמרתי הבעה תהיה בנסיעות המנהלתיות בכביש
על איזו מדת צמיג + ג'אנט חשבת ?
איתי
בגדול חשבתי על 33-12.5-15 על הגאנט אפסט 8 שלי.יש דיבור על הגעה של 33-10.5-15 בקרוב וזה נראה לי יהיה מושלם.אבל רגע לא הבנתי ל33 צריך להזיז את הסרן קדימה או לא?
אכן 33X10.5 היא מידה מתאימה מאוד לרכב הזה
כמו שכתבתי אתה יכול להזיז ואתה יכול גם לא ע"י הנמכת הבמפסטופ ובודי ליפט
עוד דבר שניתן לעשות זה לחתוך את הפח בנקודה בה הצמיג ייגע בה - הרבה עושים זאת בכל העולם גם עם רכבים חדשים בהרבה - זה מחיר (לא נורא בכלל ובקושי מורגש)
הנה המידה המדוברת על רכב עם 2" בודי ליפט (וצמיג רוחב 7" )
אני הייתי מתחיל עם חיזוק הצריות או לפחות הפעמונים..!!
עם ה4.56 וה4.7 אםשר לחיות..בשטח ה4.7 בטוח יספיק לך.
שלב שני הייתי מתקין4.88
כמה דברים...
1 תנסה לעבור לגאנט 16 ואז יש לך צמיגי 255/85/16 זמינים, זה כמו 33/10.5+-
2 מהכרותי איתך חזק את הסרן או תחשוב לעבור לסרן טויוטה גדול יותר.
3 בLOW עם ההפחתה בטרנספר אתה באמת תסתדר, בכביש הרכב בקושי יזוז ללא שינוי יחס העברה בסרנים.
ארז מאז שיש לי 4.7 הרגל נהייתה פחות כבדה ב2 קילו לפחות
לקנות סמוראי . ;-)
אמר הבלור שעובד כל כך קשה בשביל לעשות את הסוזוקי קצת יותר היילקסי.....
שלום...
העברת הילקס ל33 באופן מקצועי ידרשו שינוים רבים ......
1. חיזוק של כל השילדה מהטמבון עד מיתחת לבודי בחלקו הקידמי.
2.החלפת מערכת הגה להגה רוחבי.
3.חיזוק סרן קידמי בגשר מהביצה ועד לחיבור הקפיץ .
4.החלפת קפיצים קידמים לגבוהים לפחות ב3 אינץ ,הזזת הסרן קדימה ב2 אינץ קדימה.
5.החלפת ציריות קדמיות לכרומולי.
6.החלפת יחס העברה בסרנים 488.
7.הארכת צינוריות ברקס.
8.חיזוק של מערכת הבלמים .
9.החלפת בולם הגה לגדול יותר.
10.חיתוך של הקרטר.
11.הנמכה של הבמפ סטופ.
12.בניית דריישפט קידמי לונג ספליין [כדי שלא יתנתק בזמן פתיחת מהלך קידמי].
13.שינוי מידת צמיגים ברשיון .
רצוי לא חייב .......
הרכבת ספייסרים בגלגלים.
החלפת סרן אחורי לפראדו [דיסק ברקס] בגלל כושר הבלימה.
כנפונים פלסטיק להוסיף בכנפיים .
בניית בית בולם קידמי [כדי להכניס בולם של 12 אינץ מהלך].
שקלים קידמי ואחורי 5-6 אינץ.
חיזוק של בית חיבור הקפיץ הקידמי לשלדה [נוטה להסדק].
החלפת u בולטים קידמים .
מיגון סרנים ונעילות ..
רצוי מנוע טורבו .
33.10.5.15 מידה לא פופלארית בארץ ולחן תהיה לך בעיה לרכוש צמיגים כאלה בשוטף......
תעבור לגנט 16x8 תוכל להרכיב 285x75x16 גבוהה במעט מ33 רוחב 11.5 .
כל מה שכתבתי לך הוא מינסיון בהצלחה...........
אור נראה לי שעדיף לך YAD2.CO.IL
עם אתה רוצה לעשות את זה מקצועי
ועם תשאל אותי ....... אז את התשובה אתה כבר יודע
וואו אלי נפלה לי הלסת שם לרגע מרשימת המטלות שלך שדרך אגב נראית לי הדרך הכי רצינית לטווח ארוך.אבל וואו איזה רשימה.כזאת רשימת מטלות יצדיקו מינימום 35 אז תודה על המידע כי גם ככה אני נשוי בקושי.
אה כן סתיו בזמן שכתבת את התגובה שמעתי איזה רעש נראה לי ששברת ביצה או ציריה לפחות.כדאי שתתקשר לאיזה מהרישי יוגי שיעשה סיאנס לאוטו ויברר מה לשם כל הרוחות והשדים הבריטים היה הרעש הזה..........
[QUOTE=
33.10.5.15 מידה לא פופלארית בארץ ולחן תהיה לך בעיה לרכוש צמיגים כאלה בשוטף......
תעבור לגנט 16x8 תוכל להרכיב 285x75x16 גבוהה במעט מ33 רוחב 11.5 .
אל תשכח שצמיגים קונים פעם בשנתיים.
אני בספק אם צמיגי 33 מחייבים חיזוק ציריות. סרני טויוטה 8" ע"פי פורומים בחו"ל מחזיקים יפה גם 35" ללא שינויים.
בכל מקרה, ג'ו יוכל לחוות דעה מוצקה יותר על הנושא.
לגבי יחסי ההעברה, 4.88 עם 33 יביאו אותך למצב דומה ל31 עם 4.56.
מנוע טורבו? כדאי. אני לא עשיתי, כי הוא מסרב למות.
לגבי הזזת הסרן אני הייתי משתדל להימנע מבסוגיה הזו ומנסה קודם ערגול קל של הקפיצים והנמכת הבמפ-סטופ, ואם זה לא מספיק, בודי ליפט מזערי.
זרוע דחיף מונמכת ווידוא שזרוע המגל שלך מחוזקת - הכרחי.
לגבי שאר הרשימה שכתב אלי למעלה, אני לא בטוח שהיא הכרחית. יותר מכך, אני הייתי משתדל להימנע כמה שיותר מנגיעה במערכות המקוריות של הרכב כל עוד הן מספקות את הסחורה: בלמים, היגוי וכיו"ב.
בברכה,
יוני5
רק הלסת נפלה ,רגע עוד לא סיימתי את הרשימה.
את מה שאתה רוצה לעשות בהילקס אני התנסתי בו מכל כיוון אפשרי ועברתי את המהדורות .
חשוב שתבין ההילקס רכש את השם שלו כרכב עמיד וחזק ,לא בגלל שהוא מאוד חזק אלה שזו קונספציה של מנוע חלש גלגלים קטנים ,ובגלל זה
הוא עמיד ,ברגע שאתה שובר את המשואה הזאת מגדיל גלגל ,יחס העברה בטרנספר ,או מנוע חזק יותר הוא מתחיל להשבר...
מערכת ההגה לא מחזיקה ,ציריות נגזרות ,שלדה נשברת .
אם אתה לא מתכוון ללכת עד הסוף ,כל הזמן יצוצו צרות מיכונים שונים .
עדיף לך להשאר עם 31 ולהנות ממה שיש .
חלק מהעצות שאתה מקבל בפורום ,אין להם אחיזה במציאות והם ניתנות לך על ידי חברים שאין שום נסיון אישי עם הרכב לאורך זמן בשינויים
שאנחנו דנים בהם .
דרך אגב בשביל 35 אינץ תתחיל לחשוב על החלפת סרנים גדולים יותר .
זה הפלאפון שלי 0524782986 אשמח לנדב לך כל מידע שתרצה בכיף.
בברכה אלי.
סתיו,
רוב הרשימה של אלי מהווה בסיס למה שצריך באמת כדי לשים 33, המיעוט שלא רלוונטי הוא דוקא החבילות הגדולות.
רשימת השיפורים אינסופית ונגזרת ממה שאתה מתכוון לעשות עם הרכב, אופי השימוש והייעוד.
וזו שאלת הבסיס שממנה תגזור מה אתה צריך להחליף כדי שהעסק יעבוד.
אין דין רכב טיולים שנוסע עם 33 בשביל עוד קצת נוחות ועבירות כדין מי שעולה במידה בשביל עבירות קשה.
וכאן אתה צריך לענות למה אתה מייעד את הרכב ולהמ אתה חושב שצריך 33 על הרכב, ואז תוכל לקבל תשובה רצינית שמתאימה לך.
וכן, ברור לי שאלי שוב יגיד שרק לו יש נסיון בלבלבלבלהה,
ולכן, כדאי להוציא את הראש מהביצה הקטנטנה שלנו ולראות שבעולם החשוך והנבער בנושאי רכב בכלל והיילקס בפרט,
היכן שיש מעט מאד היילקסים ונסיון אפסי ביחס לזה של אלי, משום מה לא עלו על התובנות העמוקות האלו, וחיים בשלום עם שינויים מינוריים נדרשים.
שלום למר מהנדס אלוף חישוב הנסחאות ........
ההבדל בנינו שאתה אלוף בנסחאות וחישובים ,שנכונים כנראה רק בתורה התאורטית שלך .
וסביר להניח שאת טיוליי העבירות שלך אתה עושה בפארק הלאומי ברמת גן ,יש מעלות ועליות קשות מאוד .........
רק בארצנו המפגרת בכל מה שקשור לתרבות מוטורית הנסחאות שלך נכונות , במדינות אחרות היו צוחקים על מה שאתה כותב למעט אפגניסטן.
וכן כל מה שאני כותב הוא מנסיון ולא כמו במקרה שלך תאוריות וחישובים..
הרכבתה על הילקס 33?????????????????
התנסתה עם 33 בשטח ????????????????
שברתה מכלולים עם 33 ??????????????..
הרבה חברי פורום שאתה מבלבל להם את המוח בחישובים ונוסחאות
מתקשרים אליי לשאול מה באמת הם צריכים לעשות
בלהבלללללללללללללללללללה.
חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
מבדר מה שקורה פה
אני מכיר אישית בחור שנוסע על הילקס עם 33 שירדו מהסופה הישנה שלי
הוא נוסע ללא כול שינוי הוא מטייל אגרסיבי מאוד ( אני לא מכיר אותך אלי טמבור ) אבל מבטיח לך שלא הרבה מטיילים אגרסיבי כמונו
נכון שבטיול האחרון הוא שבר את הדריישפט האחורי או יותר נכון עקר אותו ממקומו ודעתי שהבעיה הייתה בדריישפט
הוא בטח יגיד שתומר כיוון אותו :)
ובכללי הרכב נוסע מצויין אפילו דיי מהר 110 120 " ללא מנוע טורבו " וללא כול שינוי במרכב או בפח
וולאק אלי אתה בחור מצחיק.זה נכון שצריך להתנסות על באמת. בגדול אני רוצה לעלות את מעלה אללה יוסתור כזה או אחר מבלי לדעת שיש לרכב עקב אכילס אחושרמוטה שאומר לעצמי אמרתי לך ברגע שאשמע את הבום מהסרן/מגל/לוקר או מה שישבר בדרך.אבל אלי. באמת הרשימה הארוכה היא הדרך האמיתית לתיקון ההגדלה? כי באמת כמו שכתבתי שינוי כזה מזמין 35 לפחות.סתיו נשמה יש לך מידע עדכני....תשתף אותי במידע במקום השטויות שאתה בדרך כלל משתף אותיאור
קצת מעליב אור אבל שטויות
המידע העדכני הוא שברכב המדובר יש יחסי העברה מוקריים ואני לא מבין מה אתה עושה עניין תדחוף תגלגל ותסע
מה כבר יכול להישבר ??? כלום ושמן זיית מה שיכול להישבר עם 33 יכול להישבר גם עם 31
המלצה ממני תעבור למידה שארז אמר על גנט 16 255 \ 85
צמיג גבוהה וצר וזמין בכול סוגי הצמיגים
נ"ב ההילקס עם ה33 נמצא בתלאביב שכן שלך עם תתעקש אני אתן לך את הטלפון שלו לך תעשה סיבוב על הרכב ותחליט לבד
אתם הבריטים נעלבים בקלות....לא התכוונתי.בקשר לטלפון אני מתחיל להתעקש.אני אתקשר אליך מחר. ואקח את המספר.
סתיו יא שר....
הדריישפט נשבר בגלל פאק ביצור והיצרן הכיר בדפקט ויתקן לו את הדריישפט..
אז לינסוע באוטו המדובר הוא עדין לא יכול כי אין דריישפט.
בלי קשר האוטו הזה יש מנוע לא ברור!!ללא טורבו,מנוע מקורי אבל האוטו טס!!!גם עם ה33!
את העליות מים המלח לירושלים הוא עלה על80-90 צמוד לתחת של סתיו.!!
אבל בlow הוא לא מתפקד עם ה33 בסלעים!!
כמובן שמה שאלי אומר זה הכי טוב שיש!!אבל גם אלי לא עשה את הכל בפעם אחת(נראה לי)
לכן אם אתה באמת רוצה וצריך צמיג יותר גדול תיקח תרשימה של אלי,תראה מה הכי דחוף ותתחיל..
לדעתי-
4.7-יש לך
צריות/מינימום פעמונים
יחסי העברה4.88
הגה רוחבי(בעית רישוי)
הגבהה/חיתוך כנפ לפי הצורך
חיזוק שלדה!!
וכו לפי הרשימה...
ואני גם מציע לך ללכת על צמיג יותר צר וגבוה.
תומר
אלי היקר,
אפשר להסכים או לא להסכים, גם האמת לא שוכנת בכתובת אחת.
אבל אנא נסה שהתגובות שלך יהיו בשפה מכובדת יותר.
מנסיוני, פונטים גדולים וצבועים בצבעי קרב נועדו להדגיש מילה או משפט, לא פוסט שלם.
לגבי הגדלת צמיגים בהיילקס אז נכון שלא רבים עשו זאת בארץ. אבל בארה"ב אנחנו מדברים על אלפים, אם לא יותר. הדעה הרווחת שם היא שסרני ה 8" של טויוטה מחזיקים צמיגים גדולים יפה. למען האמת מהדיונים שאני קראתי גבול הדיון הסתובב ב37".
ולמי שכתב על הדריישפט, סביר יותר להניח שהבעיה היתה או בצלבים, או שהדריישפט חטף מכה נקודתית וזו היתה נקודת הכשל.
בברכה,
יוני5
בוקר טוב ........
התגובה הצבעונית שלי הגיע בתגובה לתגובה המזלזלת של דורון וזו לא הפעם הראשונה [במידה וסמתה לב לבלללללללה ואני מניח שראית].
.
לגבי הגדלת צמיג .......
דריפנציאל 8 אינץ לא יכול להחזיק צמיג מעל מידה של 33 אינץ בתנאי עבודה קשים ,גם 33 שובר אותו .........
רוב הטויוטת גם בארהב עוברות בשלב די מוקדם לסרנים כבדים יותר ,כגון דנה 60 קידמי וgm 14 קטן או גדול באחורי[כמובן אחרי שהם מרסקים את
הדרפנציאלים 10 פעמים רק היתרון שלהם ששם זה זמין ועולה פרוטות ביחס אלינו].
כל עוד השימוש בהילקס הוא לטיולים במקסימום מעלה קשה [גם על הגדרה של קשה יש דעות שונות]מידי פעם ,הרכב יעשה את העבודה טוב.
עם צמיג 31 ..
שבעל רכב מבקש להגדיל מידה במדינתינו המפגרת נשאלת השאלה למה??????????
פוזה ויופי ????????
שיפור יכולת הרכב בשטח טכני?????????
אם הכוונה לפוזה אז איזה פוזה יש לטנדר הזה[פוזה של גנן אינסטלטור קבלן שיפוצים או סתם אחד שמחפש טנדר זול אמיןאו עגלה שמפרקת את העצמות ] וזו דעתי האישית .
הזיי שוות כל המלחמות שהוא יעבור בכבישים עם בוחני המשטרה ,מלחמה בהעברת טסט שנתי,לדעתי לא.......
אם הכוונה לשיפור ביכולת הרכב בשטח טכני [כמובן שבחולות זה יגרע מיכולתו של הרכב יכולת שכמעט לא קיימת],לא תהיה ברירה במוקדם או
במאוחר הוא יצתרך לעבור בכל התחנות שמניתי ,השאלה עם יעשה זאת לפני כל החלקים שישברו או אחרי ,הדרך הזולה והבטוחה היא לפני,אבל כל אחד והראש שלו
יום טוב.
הי אלי,
אני חלוק עליך בסוגיית מידות הצמיג שמחזיק סרן ה 8". אפשר לשבור כל דבר, אבל רוב האמריקאים, למיטב ידיעתי ויוסיף לדיון ג'ו, לא מחליפים את הסרנים הללו עבור 33" וגם לא עבור 35".
אני מאוד מסכים איתך שכך או כך, ההסתבכות הפוטנציאלית עם החוק לא שווה את זה.
לגבי הפוזה - אצלך ואצלי טנדרים מתקשרים לאינסטלטורים. לאנשים אחרים במקומות אחרים זה מתקשר עם מרחבים ופוזה גברית ומסוקסת, לך תדע. על טעם ועל ריח...
בברכה,
יוני5
לי אין ניסיון אם צמיגים 33 אבל יש לי ניסיון עם 35 ו31. לדעתי הרשימה של אלי היא הדרך הכי זולה וטכנית הכי טובה לעלות מעל מידה 31 אם שנויים קטנים, כל דרך אחרת היא קיצור דרך שיעלה ביוקר אחרי שיתחילו לישבר ולהתעקם כל מיני חלקים ועדיף לא להתחיל בכלל, אבל החלק הכי יקר שצריך להחליף בסיפור הזה הוא המנוע כי בלעדיו בכביש ההילקס לא יזוז אפילו בעליה הכי קטנה בכביש למרות שינוי יחסי העברה ל4.88.
אני באופן אישי לא הייתי עולה בארץ מעל 31 מסיבות ברוקרטיה מטופשות בלבד, טכנית אפשרי הבעיה היא בעומק הכיס ומי שאין לא שלא יעשה קיצורים כי זה יעלה המון ולא בטיחותי.
טל