-
אולי באמת השתגעתי?
*גלוי נאות: ב- 6 שורות הראשונות מוקדשות לשפיכת הנשמה*
לפחות זה מה שאומרים לי כל האנשים הקרובים:(.
בני משפחה כבר לא מגיבים, רק מסובבים את האצבע ליד הצדע.
החברים מייעצים פסיכולוגים מוכרים ותרופות.
ולמה כל זה?
כי אני בסה''כ רוצה סוף-סוף להגשים חלום – לקנות את הג'יפ הראשון משלי, אפילו משומש ומבוגר
"תפשוט רגל על תיקונים”, הם אומרים. “תקרוס בגלל הוצאות דלק” הם מזהירים. “תבלה יותר זמן במוסך מאשר על הכביש” הם טוענים.
אבל אני כבר עברתי את השלב של התלבטויות ולא מוכן לוותר לטוב או לרע. חיים רק פעם אחת.
ובכן תודה לכל מי שקרא את זעקת נשמה הזו:D, נעבור לגופו של עניין.
ההחלטה לקנות ג'יפ כבר נפלה, התקציב הוגדר והדרישות נוסחו. אני צריך את עזרתכם כדי לקבל את ההחלטה הנכונה ביותר.
ניסיון בהחזקת ג'יפ: אין, היו רק פרייבטים מליסינג.
תקציב: 55-60 אלף כולל יישור קו.
ייעוד: רכב יומיומי עיקרי שלי + טיולים בסופ''שים
קילומטרז': כביש – כ-100 ק''מ ביום * 4 בשבוע.
מנוע: רק דיזל(סיבות: קילומטרז', סידור לסולר מעבודה).
גיר: אוטומטי או ידני
עבירות ושיפורים: רמה בינונית+אופציה לשדרג במחיר שפוי(עם אוכל בא הטאבון)
גודל: יכולת להסיע 4 אנשים + ציוד(רגיל לטיול ארוך+מיוחד: קיאק(גג) וציוד דייג)
דרישות מיוחדות: אמינות, צריכת דלק, זמינות חלפים חלופיים.
מה ראיתי עד כה:
טראנו ארוך(98-2.7): צפוף(צר), לא מצאתי תנוחת נהיגה נוחה, מנוע מרגיש חלש, לפי מה הבנתי פרונט חלש ומצריך טיפול אחרי טיול מאתגר.
טרופר ארוך(01-3.0): מספק את הסחורה אבל מפחיד בגלל 4JX1(מנוע) ובעיותיו הידועים.
מה עוד יש בשוק שיכול לענות על הדרישות שלי בתקציב שמוגדר? או שאין חייה כזו?(לא מאמין).
אני בכל זאת בן אדם שפוי ומבין שהדרישות שכתבתי הם בהרבה מקומות מנוגדות: כמו המחיר( קרי שנתון) והאמינות, היכולות שטח והנוחות ביומיום.
ולכן אני צריך את עזרתכם בכיוון בו יש להתרכז בחיפושים.
בתודה לכל מי קרא עד הסוף,
אילן.
-
תגובה: אולי באמת השתגעתי?
הטראנו 3 ליטר 2000 או 2001 בכלל לא חלש עם 170 כ"ס ולא מעט קג"מים הוא אפילו חזק מידי לכביש,
-
תגובה: אולי באמת השתגעתי?
יפה, הכנת שיעורי בית ...
המלצתי לך,
א. טרופר דיזל 3.1 (עד שנת 98 ) ידני .
מרווח, אמינות, עבירות, חוזק מכני, שורד יפה את השנים (חיצונית ופנימית)
ב. פאג'רו דיזל 2.8 .
דיי אמין, קשוח, עבירות טובה (בזכות נעילה אחורית), מרווח
הכי חשוב, לבדוק טוב ולמצוא את "האחד" (שמור ומטופל ורצוי כבר משופר).
בהצלחה
רענן
-
תגובה: אולי באמת השתגעתי?
קודם כל, סיגנון כתיבתך יפה , אפשר להבחין בו -שאתה ניחן בחוש הומור בריא. אני האחרון שיכול לייעץ לך מה לקנות. אני איש של JEEP ולא מסתכל ימינה או שמאלה. לא בגלל שהוא הכי טוב [לפעמים הוא לא כזה בכלל]. יש יפים ממנו אבל אין יפים כמוהו. אלא בשל העובדה שהוא היה "החברה הראשונה שלי בחיים" ואני שומר לה אמונים עד עצם היום הזה ואני כבר חטיאר.
אני רק מתייחס ל6 השורות הראשונות של דבריך.
כולם רוצים את טובתך, יש הרבה אמת בדבריהם. אל תעצור את החלום, פרוש כנפיים וצא לשמיים הפתוחים. אלה החיים הפרטיים שלך, לא הכל יילך בקלות, אבל - תגשים חביבי,תגשים.
-
תגובה: אולי באמת השתגעתי?
ציטוט:
הטראנו 3 ליטר 2000 או 2001 בכלל לא חלש עם 170 כ"ס ולא מעט קג"מים הוא אפילו חזק מידי לכביש,
BackDoorMan,
הבעיה היא לא רק חולשת המנוע +מנוע 3.0 מורכב יותר (common rail) משהו שהוא בהחלט שיקול לרכב משומש.
ציטוט:
המלצתי לך,
א. טרופר דיזל 3.1 (עד שנת 98 ) ידני .
מרווח, אמינות, עבירות, חוזק מכני, שורד יפה את השנים (חיצונית ופנימית)
רענן,
חשבתי עליו גם, עשיתי חיפוש ביד2 רובם כבר הרבה מעבר ל- 400K קילומטר. כמה עוד נשאר למנוע ולשאר הרכיבים מרכזיים עד המוות מזיקנה? שמעתי על בעיות בקלאץ' ותיבת הילוכים(ידני)
-
תגובה: אולי באמת השתגעתי?
בתקציב כזה ניתן לשקול טראקן או פגרו.
-
תגובה: אולי באמת השתגעתי?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
illian
רענן,
חשבתי עליו גם, עשיתי חיפוש ביד2 רובם כבר הרבה מעבר ל- 400K קילומטר. כמה עוד נשאר למנוע ולשאר הרכיבים מרכזיים עד המוות מזיקנה? שמעתי על בעיות בקלאץ' ותיבת הילוכים(ידני)
יש כאלו שהגיעו ל- 700 אלף ...
ג'יפ מחפשים "ברגוע" . אין מה להחפז (לי לקח שנה וחצי למצוא את "האחד")
רענן
-
תגובה: אולי באמת השתגעתי?
אין לי הכרות משמעותית עם הטראנו, שלא לדבר על הדור הקודם.
יכול להיות שזה ענין של טעם אבל לא היתה לי בעיה עם תנוחת נהיגה ובמסלול עבירות קל-בינוני נהניתי לנהוג בו.
הבוס שלי דאז שקנה אותו ב2001 מחזיק בו עד היום, וכסף זה הדבר האחרון שחסר לו.
-
תגובה: אולי באמת השתגעתי?
ציטוט:
כולם רוצים את טובתך, יש הרבה אמת בדבריהם. אל תעצור את החלום, פרוש כנפיים וצא לשמיים הפתוחים. אלה החיים הפרטיים שלך, לא הכל יילך בקלות, אבל - תגשים חביבי,תגשים.
zviki,
תודה על החיזוק. יש לי כל כוונה לעשות את זה סוף-סוף.
-
תגובה: אולי באמת השתגעתי?
ציטוט:
ג'יפ מחפשים "ברגוע" . אין מה להחפז (לי לקח שנה וחצי למצוא את "האחד")
raanan,
מסכים ב- 100%. אבל לא פשוט להתאפק אחרי שההחלטה התקבלה בייסורים רבים+צריך את הרכב ליוםיום.
מקווה שיקח לי פחות משנה וחצי.
ידוע לך על רסורס של מנועי 3.1 של איסוזו? מה הבלאי הטיפוסי? כמה עולה להחליף מנוע?
-
תגובה: אולי באמת השתגעתי?
ציטוט:
בתקציב כזה ניתן לשקול טראקן
מעניין..לא חשבתי בכיוון הזה בכלל. לא אסתיר שיש לי דעות קדומות בנוגע לקוראנים. איפה אפשר לקרוא על הכלי? או אולי אתה מחזיק באחד?
-
תגובה: אולי באמת השתגעתי?
אני לא מחזיק טראקן, אבל אני מכיר מספר אנשים שיש להם כזה והם מרוצים. סך הכל כלי טוב, דומה בתכונות שלו לפגרו, מערכת הנעה כפולה מאט פשוטה יותר והיא כמו לרוב רכבי שטח מתקופתו.
-
טארקן וסראנטו הם בהחלט אופציות ראויות למאכל. צריך כמובן לבחון מהם השנתונים הנכנסים לתקציב.
-
תגובה: אולי באמת השתגעתי?
הרגע בדקתי מחירי טראקן, שנת 2003 אפשר להכניס בתקציב.
שאלות הנובעות מארץ מוצאו: איך הוא שורד את השנים/טיולים? איך האמינות הבסיסית? חלפים מקוריים.תחליפיים? יכולות שיפור?
המחיר מפתיע לשנתון, המתחרים היפניים יקרים בעשרות %. שאלה ממה זה נובע?
-
תגובה: אולי באמת השתגעתי?
אני הכרתי טרופר 3.1 שעבר למעלה ממיליון ק"מ. על אותו מנוע. אמיתי.
אבל אוטו זה לא רק מנוע. זה מכלול של דברים.
מנועים אפשר לשפץ או להחליף, אבל אוטו שלם שמתרפט ומתעייף?...
אתה מחפש את הק"מ הכי נמוך, את המצב המכני הכי טוב. גם אם תצטרך לבדוק בשביל זה 40 כלים ואפילו יותר.
בתקציב שלך הייתי מחפש פג'רו Q ארוך (עד שנת 2000 כולל) עם מנוע 2800 שהוא דגם אמין ומוצלח ומוכח ואפילו היה נשאר לך קצת עודף בארנק.
ידני או אוטומטי - לשיקולך. נכון להיום, כל עוד אני בריא וכשיר, אני מעדיף תמיד גיר ידני וזה באופן עקרוני (נכון- אני לא ארכוש דגמי רכב מסוימים אך רק בגלל שהם הגיעו לישראל עם גירים אוטומטיים בלבד. גיר אוטומטי הוא בדרך כלל קללה, צרעת, וכמעט אין יום שבו אני לא מקבל הוכחה עד כמה אני צודק), אבל במקרה של הדגם הזה גם האוטומטי יהיה בסדר. כמובן שכל זה בתנאי שהרכב שמור ומטופל באופן מסודר + תיעוד, והק"מ נמוך ואמיתי (קל מאדו לבדוק א תזה) וללא טראומות. זהירות - רוב הכלים האלה עבדו קשה ונשחטו, וככל שהם מתיישנים ומחירם יורד, כך הם מגיעים לידים צעירות ותפרניות שמצד אחד מתעללות בכלי, ומצד שני מזניחות אותו ומתקמצנות על הטיפולים ואיכות החלפים. זהירות ושוב זהירות!
-
תגובה: אולי באמת השתגעתי?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דרור ברלי
אני הכרתי טרופר 3.1 שעבר למעלה ממיליון ק"מ. על אותו מנוע. אמיתי.
אבל אוטו זה לא רק מנוע. זה מכלול של דברים.
מנועים אפשר לשפץ או להחליף, אבל אוטו שלם שמתרפט ומתעייף?...
נכון ! אבל,
הטרופר 3.1 הוא שורד מצויין (אולי הכי טוב מכול ה SUV ) כולל מרבית המכלולים שלו.
אפילו הפלסטיקה בתא הנוסעים מחזיקה עמידה יותר משאר המתחרים.
רענן
-
תגובה: אולי באמת השתגעתי?
פג'רו הוא בהחלט אופציה ראוייה+נעילה מהמפעל מוסיפה לו ניקודות.
הבעיה היא באמת למצוא אחד שמור, עברתי כמה וכמה מודעות ולא הגעתי אפילו לאחד שהיה שווה לבוא לראות....
+שמעתי שהכלי יקר יחסית באחזקה שוטפת ותיקונים ושהראשים של 2.8 נוטים להסדק.
בקיצור חומר למחשבה.
תודה על התגובה.
-
תגובה: אולי באמת השתגעתי?
מה עם טנדר ?
לא בא בחשבון ?
דניאל
-
תגובה: אולי באמת השתגעתי?
ציטוט:
מה עם טנדר ?
לא בא בחשבון ?
דניאל
דניאל מאירי ,
לא, טנדר לא מתאים לי כרכב ליומיום.
-
תגובה: אולי באמת השתגעתי?
שלום חברים,
תודות לכל העונים מאתמול והיום.
יש לי בקשה הבאה אליכם: אולי יש מישהו שמחזיק טרופר עד 98 או פאג'רו עד 2000 שיוכל להראות לי על רכב שלו ממה יש להזהר ולמה לשים לב בבדיקת הרכב מעבר לדברים שנכתבו במדריך ג'יפולוג? מה המוסך המומלץ במרכז או בשפלה לבדיקת רכבים מהסוגים הנ''ל?
גיאוגרפית אני מוכן להגיע לכל מקום מרעננה עד אשקלון.
שוב תודה לכל העוזרים.
-
תגובה: אולי באמת השתגעתי?
אני מראשון לציון, פאג'רו 2800 98,
אתה מוזמן להתרשם
-
תגובה: אולי באמת השתגעתי?
יש טרופר ארוך ב 35K ביד2 עם 130K ק"מ.
-
תגובה: אולי באמת השתגעתי?
אני מציע לך פאגרו Q ארוך 2.5 ידני .למה?
בעיקר כי יש היצע גדול יחסית עם רכבים שמורים בתקציב נמוך יותר ממה שאתה מחפש.
נכון הוא מעט חלש מ 2.8 אבל לדעתי יהיה לך הרבה יותר זול לאחזקה וכשתתרגל
לא תרגיש יותר שהוא מעט עגלה.
-
תגובה: אולי באמת השתגעתי?
אולי במקרה הפרטי הזה לאור מה שציינת שווה לך לרכוש מנוע דיזל.
אבל לרוב הציבור אני בדעה שמנועי בנזין הם בחירה טובה יותר.
ולו רק כדי ולהמנע מהתעסקויות יקרות מאד של משאבות סולר, מזרקים, טורבו, אינטרקולר, צינורות אוויר ,שמן ומים ..
מנוע בנזין פשוט יותר לתחזוקה והרכיבים היקרים ברכב מצטמצמים למנוע+תיבה וזהו בעיקרון.
צריכת הדלק הגבוהה יותר ברוב המקרים היא שולית לעומת הוצאות האחזקה היקרות אם לא שוחטות.
-
תגובה: אולי באמת השתגעתי?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
BackDoorMan
יש טרופר ארוך ב 35K ביד2 עם 130K ק"מ.
שנת ייצור? אם עד 98 עכשיו רץ להעביר בעלות, לא ראיתי דבר כזה בלוח. יכול לתת קישור?
תודה
-
תגובה: אולי באמת השתגעתי?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
שמוליקו
אני מראשון לציון, פאג'רו 2800 98,
אתה
וזמן להתרשם
תודה רבה! בכיף. נתאם בה. פרטית.
-
תגובה: אולי באמת השתגעתי?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
moshik999
אני מציע לך פאגרו Q ארוך 2.5 ידני .למה?
בעיקר כי יש היצע גדול יחסית עם רכבים שמורים בתקציב נמוך יותר ממה שאתה מחפש.
נכון הוא מעט חלש מ 2.8 אבל לדעתי יהיה לך הרבה יותר זול לאחזקה וכשתתרגל
לא תרגיש יותר שהוא מעט עגלה.
שמעתי שהמנוע הזה מכנית וטכנולוגת נחות לעומת 4M40 שנחשב למנוע מוצלח. שוב זה לא מבוסס על ניסיון אישי אלה יותר על חרישה על פורומים שונים.
בנוסף אם המנוע הזה מרגיש כמו טראנו 2.7 אני פשוט מעדיף לא לקנות כדי להתרגל אליו אחר כך.
בכל זאת תודה על העצה.
-
תגובה: אולי באמת השתגעתי?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
motorica.net
אולי במקרה הפרטי הזה לאור מה שציינת שווה לך לרכוש מנוע דיזל.
אבל לרוב הציבור אני בדעה שמנועי בנזין הם בחירה טובה יותר.
ולו רק כדי ולהמנע מהתעסקויות יקרות מאד של משאבות סולר, מזרקים, טורבו, אינטרקולר, צינורות אוויר ,שמן ומים ..
מנוע בנזין פשוט יותר לתחזוקה והרכיבים היקרים ברכב מצטמצמים למנוע+תיבה וזהו בעיקרון.
צריכת הדלק הגבוהה יותר ברוב המקרים היא שולית לעומת הוצאות האחזקה היקרות אם לא שוחטות.
נוטה להסכים איתך + שכחת לציין שבזין יותר מהנה ואין את ריח הסולר התמידי באוטו:rolleyes:
אבל דיזל זה מה שעומד כרגע על הפרק בישבילי.
תודה,
אילן
-
תגובה: אולי באמת השתגעתי?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
motorica.net
אולי במקרה הפרטי הזה לאור מה שציינת שווה לך לרכוש מנוע דיזל.
אבל לרוב הציבור אני בדעה שמנועי בנזין הם בחירה טובה יותר.
ולו רק כדי ולהמנע מהתעסקויות יקרות מאד של משאבות סולר, מזרקים, טורבו, אינטרקולר, צינורות אוויר ,שמן ומים ..
מנוע בנזין פשוט יותר לתחזוקה והרכיבים היקרים ברכב מצטמצמים למנוע+תיבה וזהו בעיקרון.
צריכת הדלק הגבוהה יותר ברוב המקרים היא שולית לעומת הוצאות האחזקה היקרות אם לא שוחטות.
אני באותה דעה !
ממליץ לך לחשוב על עוד אופציה,
ג'יפ בנזין "בריא" לטיולים , לצידו פרייבט זול ליום יום.
אני מיישם זאת.
מהחישובים שלי זה יוצא לי יותר זול מאשר להחזיק את הטרופר (בנזין) כרכב פנאי + יום יום.
בנוסף יש את היתירות שבזכותה אתה לא לחוץ על תיקון מיידי ובכך אתה חוסך כסף (בודק, מתייעץ, מחפש חלק חילוף במקום זול יותר או בפירוקיות)
רענן
-
תגובה: אולי באמת השתגעתי?
מצטרף בגדול לרענן
גם אני מחזיק בנזין עם עלות שנתית מצחיקה 4300 ש'ח ביטוח מקיף +חובה כולל מיגונים והכול !!! רכב 2002 שמשמש לטיולים ואם חייב כרכב שני
אמין ביותר ,נוח ,מפנק, וישמש להרבה שנים קדימה ,אין כמעט הוצאות (אם לא עושים נזקים בשטח ) צמיגים כל 3 שנים ,טיפול פעם עד פעמיים בשנה בעלות מצחיקה
במקביל פרייבט וקטנוע שמבוטחים רק בחובה , העלות המיצטברת שנתית נמוכה יותר מאחזקת רכב דיזל לכל הצרכים (מניסיון אישי לא גחמה )
שלא נדבר על הנוחות שאם צריך טיפול או לשחק ברכב זה באיזי לבד בלי הפרעה ולחץ ,יש רכב אלטרנטיבי לשעת הצורך וכו'
ואם אתה רוצה באמת לחסוך ולהנות חפש טרופר 3100 ידני , רכב אמין ביותר חלפים בגרושים ( לא שיש המ שיתרלקל ,אין כמעט תקלות ) לא מקרקש הרכב לדעתי עם איכות בנייה הכי טובה מהשנתונים הישנים ,נוח מפנק ובעל ביצועים מעל ומעבר , ו....חסכוני בסולר בצורה מדהימה , שיפורים בשפע ובזול
2 האג' שלי לרשימה ... בהצלחה