-
הסופה לא מתניעה.....קוד 11
שבת בבוקר הג'יפ לא מניע, אחרי נסיעה ביום שישי עד 12 בלילה..... .
במחשב מופיע קוד 11 ו-25 - החלפתי חיישן קראנק ומאחר ואין לי מקורי, חשפתי את 3 החוטים מהנקבה במנוע, חתכתי את המחבר הלא מתאים בחיישן החדש וחיברתי לפי סדר לקטעים החשופים -(מנוע צעדים לא עובד כבר זמן מה).......... עדיין כלום.
ניקיתי וחיזקתי מינוסים (3 - בבלוק, בבודי מעל המצבר, ולמטה - מינוס של הסטרטר).
לא מגיע חשמל לקוייל וכמובן אין ניצוץ.
בטוח חיישן גל זיזים?
תודה
רותם
-
תגובה: הסופה לא מתניעה.....קוד 11
החיישן שחיברת חדש?
איך אתה יודע שחיברת אותו נכון?
-
תגובה: הסופה לא מתניעה.....קוד 11
לא ברור מה רצית מחיישן הקראנק.
11 - תקלה בחיישן קאמשאפט, שזה בעצם הדיסטריביוטור, או בחיוט שלו.
25 - מנוע צעדים.
פלא שהיא לא מניעה?
לא ברור גם מה ואיך חיברת בחיישן הקראנק.
מה זאת אומרת מנוע צעדים לא עובד? הרכב נסע כשהוא מנותק?
-
תגובה: הסופה לא מתניעה.....קוד 11
פה פעם מישהו כתב ש-11 זה חיישן קראנק, לפי אתרים אמריקאים זה או זה או חיישן קאמשאפט.
לחיישן הקראנק החדש חיבור לא תואם, אז חתכתי את 3 החוטים וחיברתי אותם לחשיפות קטנות שעשיתי לפני הקונקטור המקורי (למקרה שאצטרך להחזיר את הקודם)
מנוע צעדים לא עובד - הרכב נוסע גם אם הוא מנותק - כוונתי אותו לטורים פחות או יותר לא נמוך - לא גבוהה (הברגה של הפין) עד היום עבד ככה......סליחה אתמול...
תודה
רותם
-
תגובה: הסופה לא מתניעה.....קוד 11
אז תחזיר את חיישן הקראנק הישן, תבדוק את החיווט של הדיסטריביוטור, ואם הוא תקין - תחליף את החיישן בדיסטריביוטור עצמו.
-
תגובה: הסופה לא מתניעה.....קוד 11
רותם, לא מבטלים מנוע צעדים ע"י כיוון בורג המצערת, אם זה היה כ"כ פשוט לא היו מרכיבים אחד מלכתחילה... גם אם נראה לך שאתה מסתדר בלי אחד, קנה אחד חדש ותקין, ותרכיב בחזרה, וכוון שוב את בורג המצערת עם מנוע צעדים תקין. כל שינוי בכיוון הבורג משפיע על כל ניהול המנוע דרך חיישן מצב המצערת (TPS) ובאופן כללי אין לגעת בכיוון המקורי. מעבר לזה, עצה חברית, אל תנסה לאלתר תיקונים "לפי הרגש", סתם מה שנראה לך הגיוני. יש דרך לעשות כל דבר, והדרך הזו מפורטת היטב בספר המכונאי שנמצא פה בספריית ההורדות באתר, יחד עם רשימת קודי התקלות המפורטת שנמצאת גם כשרשור דביק בראש פורום סופה.
בהצלחה-קובי
-
תגובה: הסופה לא מתניעה.....קוד 11
היה לחבר פעם את אותה בעיה ובאמת זה היה החיישן שבדיסטרבוטור
-
תגובה: הסופה לא מתניעה.....קוד 11
לגבי המנוע צעדים - פשוט עזבתי את זה כי הרכבתי מנוע חדש וגם הוא לא עבד, והטורים טיפסו לעננים ולא ירדו - אז החזרתי את הישן וככה נסעתי , התכוונתי לחזור לזה בהזדמנות.
היום חמיס מנצרת בדק שעתיים את הג'יפ והחליט שהמפלג הלך.
החלפתי מפלג לחדש כולל החיווט והחיישן - לא מניע. :mad:
עד עכשיו הוחלפו חיישן קראנק, חיישן מהירות, מפלג קומפלט.
יש עוד רעיון למישהו?
תודה
רותם
-
תגובה: הסופה לא מתניעה.....קוד 11
-
תגובה: הסופה לא מתניעה.....קוד 11
תגיד, חמוד, אתה מקשיב למה שאומרים לך, או נותן לנו לבזבז פה את הזמן.
אמרתי לך להחזיר את חיישן הקראנק הישן. החזרת?
אמרתי לך לבדוק רציפות חיווט של הדיסטריביוטור עד למחשב. בדקת לפני שהחלפת?
בשביל מה החלפת מפלג קומפלט, שכל מה שהיית צריך להחליף זה חיישן של כמה עשרות שקלים?
האם המפלג ששמת חדש?
מי כיוון את סדר ההצתה?
ברור לך שעכשיו רק הגדלת את פוטנציאל אי הנעה?
-
תגובה: הסופה לא מתניעה.....קוד 11
חזרת לחיישן הקודם? סיכוי סביר שהחיווט ששינית לא תואם את המקורי, כי בחיישנים עם קונקטור שונה בד"כ סידור החוטים שונה. חוצמזה, לא היתה באמת סיבה להחליף מפלג קומפלט אלא רק את החיישן, אבל עכשיו יש לך מפלג ספייר...
נסה לאפס את התקלות (ע"י ניתוק מצבר לכ-10 דקות) ולבדוק שוב. התקלה שאתה מתאר כנראה מגיעה מהמעגל האחראי לנסכרון, שכולל את חיישני הקראנק, הקאמשאפט והמהירות, ומנגד מתזמן את המרססים וסליל ההצתה. כל תקלה במעגל הזה מובילה לניתוק ממסר ההשבתה האוטומטי, שמנתק הצתה ומש' דלק.
עריכה: עכשיו אני רואה שכתבתי ביחד עם שמיל בערך את אותם הדברים, אז קבל חיזוק...
קובי
-
תגובה: הסופה לא מתניעה.....קוד 11
אני מקשיב אבל אולי לא מסביר טוב:
החזרתי את חיישן הקראנק הישן (גם המכונאי אמר שהוא תקין) לא היה דרוש חיווט מחדש אלא קונקטור מקורי.
אחרי שהחלפתי רק את החיישן במפלג ועדיין לא התניע, החלפתי מפלג לחדש חדש מראוף ( גם בהנחיית חמיס ששם הבעיה).
את הרציפות אני לא בדקתי - המכונאי בדק.
לגבי סדר הצתה בהחלפת המפלג השתמשתי בספר הטיפולים - וחיברתי כמו שהיה : עם כוון השעון- 153624.
אל תבזבזו זמן, אני מוכן לשלם למישהו שיפתור לי את הבעיה!
-
תגובה: הסופה לא מתניעה.....קוד 11
כשהחלפת מפלג, פשוט הוצאת את הישן והכנסת את החדש בלי להתיחס למיקום הרוטור?
צא אל הג'יפ רגע, בדוק אם יש ניצוץ ותעדכן.
-
תגובה: הסופה לא מתניעה.....קוד 11
אם המפלג הוכנס לפי הפרוצדורה של כיוון נמ"ע, ועדיין לא מניע, נסה להחלוף את חוטי ההצתה ב-180 מעלות ולהניע.
מעבר לזה - תראה, אתה קצת רחוק, ולקפוץ לעזור לך זה לא בדיוק קל.
כדאי שהדיווחים שלך על הבדיקות יהיו בדוקים על ידך, כדי שנוכל להיות בטוחים שאניחנו בכוון הנכון.
אם יש לך לפחות יד ימנית אחת, ותבצע מסודר את מה שנגיד לך, הרכב יניע.
לא הבנץתי איך חמיס הגיע לכפר יהושע כדי להניע לך את הרכב?
עבור בבקשה על השאלות לאורך השרשור, וענה עליהן אחת לאחת כדי שנוכל להתקדם, אם אתה רוצה עזרה, כמובן.
-
תגובה: הסופה לא מתניעה.....קוד 11
rotev.,.
תיבדוק את החיבורים של הקונקטור בכוהל,..אם החיבורים בסדר...??
תחליף אותו { את הכוהל },,ולו רק בשביל בדיקה....
ובבקשה תעדכן..........
בהצלחה
-
תגובה: הסופה לא מתניעה.....קוד 11
בניגוד לקודמי, אני סבור שאין צורך להחליף סתם כך חלקים, ודאי לא אם אין לך אותם תחת היד.
סופה היא רכב פשוט למדי, ועבודה מסודרת פותרת בדרך כלל את הבעיות בלי החלפות מיותרות.
הפעם היחידה שנורת תקלות הראתה לי תקלה, והחלפת החיישן הרלבנטי לא פתרה את התקלה, הבעייה היתה במחשב דפוק.
-
תגובה: הסופה לא מתניעה.....קוד 11
או קיי:
יצאתי פתחתי מפלג הבאתי בוכנה מספר 1 לנמ"ע - הרוטור היה על 3 (אני אידיוט באמת - הוצאתי, הכנסתי כמו שהיה) הוצאתי, סובבתי אותו ל-1...ניסיתי להתניע - לא מתניע.
חייב לציין שבניגוד לכל הסטרטים שנתתי מאז שיש בעיה - מאז שהחלפתי מפלג הסטרט נשמע שונה, לא עגול, מין קצב של 123....123....123.
חזרתי על הפעולה, הבאתי בוכנה מספר 1 לנמ"ע, וידאתי שהרוטור על 6 - הוצאתי סובבתי ל -1 סגרתי וניסיתי שוב להתניע - לא מניע.
אין פשוט אין ניצוץ, לא משנה מה.
- הבאתי בבוקר חיישן מראוף, לא עזר, החזרתי לו, הבאתי את חמיס לכפר יהושע, החזרתי אותו, קניתי מפלג, לא עזר.
- החיבורים בקוייל נקיים - הלשונית נעילה אמנם לא קיימת אבל החיבור יושב יציב.
- אני אנסה להשיג קוייל לבדיקה ואעדכן.
עוד דבר, איפסתי את המחשב ואחרי הסטרט הראשון לא הופיע קוד 11, רק אחרי הנסיון כוון הצתה השני - אחרי לפחות 3 סטרטים.
1000 תודות על העזרה
רותם
-
תגובה: הסופה לא מתניעה.....קוד 11
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
rotev
או קיי:
יצאתי פתחתי מפלג הבאתי בוכנה מספר 1 לנמ"ע - הרוטור היה על 3 (אני אידיוט באמת - הוצאתי, הכנסתי כמו שהיה) הוצאתי, סובבתי אותו ל-1...ניסיתי להתניע - לא מתניע.
חייב לציין שבניגוד לכל הסטרטים שנתתי מאז שיש בעיה - מאז שהחלפתי מפלג הסטרט נשמע שונה, לא עגול, מין קצב של 123....123....123. לפי התאור שלך, יש בעייה בכיוון ההצתה, או בעוצמת המצבר.
חזרתי על הפעולה, הבאתי בוכנה מספר 1 לנמ"ע, וידאתי שהרוטור על 6 - הוצאתי סובבתי ל -1 סגרתי וניסיתי שוב להתניע - לא מניע.
אין פשוט אין ניצוץ, לא משנה מה. אין ניצוץ - בדקת ע"י הוצאת חוט וקיצורו לגוף תוך כדי סטרטר?
- הבאתי בבוקר חיישן מראוף, לא עזר, החזרתי לו, הבאתי את חמיס לכפר יהושע, החזרתי אותו, קניתי מפלג, לא עזר.
- החיבורים בקוייל נקיים - הלשונית נעילה אמנם לא קיימת אבל החיבור יושב יציב.
- אני אנסה להשיג קוייל לבדיקה ואעדכן.
עוד דבר, איפסתי את המחשב ואחרי הסטרט הראשון לא הופיע קוד 11, רק אחרי הנסיון כוון הצתה השני - אחרי לפחות 3 סטרטים.
1000 תודות על העזרה
רותם
אגב, טען את המצבר בלילה.
משום מה, משהו לא נשמע בסדר בכיווני ההצתה שלך, ביסטריביוטור.
בדוק את עצמך שוב.
אופציה לא רעה, אגב, לבדוק שאתה בנמ"ע, היא דרך הסימון שעל פולי הקראנק.
-
תגובה: הסופה לא מתניעה.....קוד 11
ניסיתי לחבר גם עוד מצבר, שנתן המון כח נוסף....כלום, אין ניצוץ.
האם כוון הצתה לקוי יגרום לאובדן ניצוץ לגמרי?
מחר אני אבדוק כוון פעם נוספת.
הבעיה שזה רכב יום יום שלי, ואני חושש שאצטרך לשלוח אותו למוסך בקרוב לצערי :confused:.
תודה
רותם
-
תגובה: הסופה לא מתניעה.....קוד 11
תיבדוק עם כוייל אחר,....,אבל ליפני זה תחזיר את הכול חזרה כמו היה...
בהצלחה
-
תגובה: הסופה לא מתניעה.....קוד 11
אגב, בדקת ממסר ASD ופיוזים בתא המנוע לפני שהתחלת הכל?
-
תגובה: הסופה לא מתניעה.....קוד 11
יש ניצוץ? יש אספקת דלק? יש פיקוד מרססים?
-
תגובה: הסופה לא מתניעה.....קוד 11
אין ניצוץ, יש אספקת דלק, יש פיקוד מרססים.
את בית הפיוזים כולו בדק חמיס כשהיה.
תודה
רותם
-
תגובה: הסופה לא מתניעה.....קוד 11
ואין מתח לקוייל, או שרק אין ניצוץ? כשיש פיקוד מרססים, אמור להיות גם מתח לקוייל, ואם אין ניצוץ זה בד"כ אומר תקלת חיווט או קוייל דפוק. במידה ואין מתח הייתי בודק עם נורת ביקורת לד או מד מתח נוכחות מתח ברגל הקוייל במחשב.
קובי
-
תגובה: הסופה לא מתניעה.....קוד 11
האם אני יכול לבדוק מתח בכניסה לקוייל עם נורת ביקורת ? (חמיס בדק ככה לדעתי)
אם אני מבין - יש 2-3 שניות שבהן אני יכול לבדוק , כשנפתח סוויץ?
ואם יש להמשיך לרגל הקוייל במחשב?
מחר מגיע אליי חשמלאי שמתעסק בזה, אני ממש מקווה לטוב!
-
תגובה: הסופה לא מתניעה.....קוד 11
מתח לכויל אמור להיות כל הזמן.
רגל המתח לכויל במחשב היא גם רגל ה-+ למזרקים, מקבלת מתח מהאלטרנטור והיא מגיעה גם לרגל 57 במחשב.
רגל האדמה של הכויל היא רגל 19.
בכויל אפשר לבדוק עם מנורת ביקורת רגילה. ביתר רגלי המחשב לא מומלץ.
-
תגובה: הסופה לא מתניעה.....קוד 11
עדכון:
יש לי קודנית, בלי הקוד אי אפשר לתת סטרטר, ומשאבת דלק לא עובדת.
אחרי הקוד - הכל עובד, אבל אינני יודע לאן היא מחוברת ומה היא עוד מפעילה...אולי שם יש בעיה.
בדקתי לבד הפעם - אחרי פתיחת סוויץ אחרי קודנית, חיברתי נורת ביקורת במצבר במינוס - באף אחד מהקטבים בכניסה לקויל, לא נדלקה הנורה.
אותו הדבר עשיתי במצבר בפלוס - באחד הקטבים נדלקה נורה.
מה שאני מבין שיש מינוס בקויל, אבל אין מתח .
כמו שאמרתי מחר יגיע חשמלאי שמתעסק עם סופות, נקווה לטוב.
תודה
רותם
-
תגובה: הסופה לא מתניעה.....קוד 11
אם מגיע לך פיקוד למזרקים אז מה שנשאר לך לבדוק זה את הפלוס של הכוהל ובמינוס הוא צריך לקבל פולסים תוך כדי סטרטר
אם יש פולסים ולא מניע אז נשאר רק כוהל לא תקין. אתה יכול לבדוק את הכול בחוץ להוציא אותו מהגיפ אם מצבר
אתה מחבר לו פלוס קבוע ונותן לו פולסים של מינוס תוך כדי הפולסים את החוט של ההצתה אתה מקרב למינוס בערך חמש מ"מ כל פעם
שתתן פולס של מינוס צריך ליהיות ניצוץ בין המינוס לחוט הצתה בהצלחה תזהר לא להתחשמל זה לא נעים
-
תגובה: הסופה לא מתניעה.....קוד 11
בהצלחה.
דבר ראשון שתבקש מהחשמלאי זה להעיף את הקודנית. גנבים רציניים ממילא יודעים להתגבר עליה.
-
תגובה: הסופה לא מתניעה.....קוד 11
שלום רותם.
לאחר כל הבדיקות וההחלפות, אני מציע לך לבצע מספר בדיקות פשוטות.
בזמן שמישהוא נותן סטרטר, תבדוק באמצעות נורת ביקורת (כאשר הצד השני שלה מחובר למינוס) אם יש לך פלוס קבוע ברגל אחת של קונקטור המזרק.
אם יש מתח קבוע בזמן סטרטר, תעבור לבדיקה הבאה. תחבר את הצד השני של נורת הביקורת ל פלוס מצבר ובזמן שמישהוא נותן סטרטר
תבדוק ברגל השנייה של הקונקטור של המזרק אם יש פולסים כן לא וחוזר חלילה. (מומלץ לבצע עם נורת ביקורת לד)
אם יש לך זאת אומרת שיש הוראות מחשב למזרקים לרסס דלק.
תעבור לעשות את אותה בדיקה בקונקטור של הכויל (בצמת חשמל כמובן) אבל בדיוק את אותה בדיקה. אם יש לך גם פלוס קבוע וגם פולס, אז גם חיישן קרנק
תקין וגם חיישן קאמפשט (בתוך הדיסטראבוטור) תקין.
אם עד עכשיו הכל היה כן, חבר את הכויל ותבדוק ניצוץ מהיציאה של הכויל, אם יש עד כאן, זה אומר שגם הכויל תקין.
חבר את הכויל לדיסטרבוטור ותבדוק אם יש ניצוץ אחרי הדיסטראבוטור. באיזה שהוא מקום אתה חייב להיתקל בלא אחרת הג'יפ היה מניע.
במידה ואין לך פלוס לכויל או למזרקים, חפש ריליי SHUTDOWN בקומפסת ריליים, הרבה פעמים למרות שהוא תקין ונמצא במקום, אחת הרגליים שלו שוקעת בתוך הפלסטיק
ואז אין מגע .אם אין לך פולסים במזרקים או בכויל יכול להיות חיישן (קרנק או קאפשאפט) או מחשב.
או שיש לך ניתוק ע"י קודנית שמשבש לך את הכל.
אם תרצה הסבר מדויק או שיש לך עוד שאלות אתה מוזמן להרים טלפון (בשעות נורמליות)
יניב