-
תלונה/אזהרה על בעל מקצוע מוכר בפורום (גם הוצאת קיטור)
מדובר ב״צביקה קרבורטורים״ שפעיל מאוד בפורום, הוגשה תלונה לאיגוד המוסכים. להלן התלונה ובה תיאור המקרה:
אני נוהג ברכב מסוג סוזוקי סמוראי שנת 1988 שמצויד בהזנת דלק ע״י קרבורטור (מאייד).
בתאריך ה-16.11.2011 ניגשתי לבעל מקצוע בשם ״צביקה קרבורטורים״ המציג את עצמו כמומחה לטיפול בקרבורטורים. ציינתי כי הבעיה היא עליה בתצרוכת הדלק של הרכב, צביקה הניע את הרכב ביצע בדיקה של מס׳ דקות והצהיר כי יש בעיה בקרבורטור ושיפוץ דלו בעלות של -500 ש״ח תשפר את צריכת הדלק פלאים (הצריכה עומדת היום על ליטר לכל 7.5 ק״מ בצריכה משולבת שלטענת צביקה הרכב אמור לצרוך ליטר לכל 9 עד 10 ק״מ). הרכב נשאר אצל צביקה ואני התבקשתי ללכת ולא להמתין ליד הרכב ולחזור לאחר כ-4 שעות.
חזרתי לאחר כארבע שעות, הוסבר לי שבוצע השיפוץ ונשלחתי לדרכי, לא לפני ששילמתי 500 ש״ח במזומן (לטענת צביקה הוא מקבל מזומן בלבד) ולא קיבלתי חשבונית.
למחרת בבוקר הופיע בעיה חדשה, הרכב נכבה בבוקר ולא מצליח להשאר מונע אלא בעזרת לחיצה על דוושת הגז, בנוסף המנוע לא עובד חלק.
ניגשתי לצביקה מס׳ ימים לאחר מכן עם הטענות הנ״ל, בנוסף בבדיקת צריכת דלק שביצעתי בימים האלו צריכת הדלק נהייתה גרועה יותר ועלה לליטר לכל 6 ק״מ.
צביקה מס׳ כיוונים ושיחרר אותי לביתי.
למחרת תופעת כיבוי המנוע חוזרת, אני שוב מתקשר לצביקה שדורש ממני להגיע שוב (להזכירכם כל נסיעה אליו לנתניה עולה לי בשעות/ימי עבודה), אני מסביר לו כי אני כרגע הכנות לספירת מלאי במקום עבודתי ואל להגיע אליו רק לאחר הספירה. אתמול, ה-16.1.12, אחרי שתיאמתי איתו אני מגיע לצביקה בפעם השלישית, מסביר לו שוב על בעיית כיבוי המנוע ותצרוכת הדלק שחזרה למצב שאיתו הגעתי אליו, ליטר אחד לכל 7.5 ק״מ. צביקה בודק מס׳ דברים, ומכוון תוך חיבור למכשירי אינדיקציה ומודיע לי כי אנחנו ניגשים למוסך שכן לבצע בדיקת 4 גזים. בבדיקה הערכים נמצאים תקינים פרט לרמת ה-co שמכוונת על ידו באותו רגע. אנחנו חוזרים לבית המלאכה של צביקה בו הוא מבצע כיוונים נוספים בצ׳וק האוטומטי ובשעה 11:30 לערך משחרר אותי. כמובן שהבדיקה האמיתית היא למחרת בבוקר בהתנעה ראשונה שהמנוע קר ושוב התופעה חוזרת חלילה והמנוע נכבה. אני מתקשר לצביקה ודורש את כספי חזרה לאחר שבעיית צריכת הדלק לא נפתרה ונוספה בעייה חדשה של כיבוי המנוע בבוקר. צביקה מסרב להחזיר לי את כספי ודורש ממני להגיע בפעם הרביעית. למרות שאני מסביר לו שאינני מעוניין יותר שהוא יטפל לי ברכב ושהוא גרם לי נזק לרכב ונזק בהפסד זמן עבודה הוא מסרב להחזיר לי את כספי.
אשמח אם תטפלו בפנייה בהקדם. מדובר ב״צביקה קרבורטורים״ ברח׳ ישראל זנגביל 16 בנתניה, מס׳ הטלפון הוא 0544861318
חלקכם מכיר אותי באופן אישי ואני פעיל בפורום לא מהיום. אין לי ספק שלצביקה יש ידע נרחב בקרב׳ ובמכונאות בכלל. אין לי גם ספק כי מדובר בבעל מקצוע שעובד בשיטת המצליח שבעזרת שיווק נכון דרך הפורומים כמו שלנו מצליח ליישם שיטה זו בצורה לא רעה.
ראו הוזהרתם!!!
-
תגובה: תלונה/אזהרה על בעל מקצוע מוכר בפורום (גם הוצאת קיטור)
צחי
אזהרה. בסדר.
הוצאת קיטור. סבבה.
מבחינתך עשית בסדר, התלוננת באיגוד המוסכים ומקווה שהעניין בטיפול.
מה אתה מצפה מפורום ג'יפולוג שיעזור כאן ?
רק סבלנות תעזור פה.
בברכה,טושי
-
תגובה: תלונה/אזהרה על בעל מקצוע מוכר בפורום (גם הוצאת קיטור)
צחי
זו אכן הדרך בלי עליהום ובלי התלהמות
בכל אופן
דבר איתי
יוסי
-
תגובה: תלונה/אזהרה על בעל מקצוע מוכר בפורום (גם הוצאת קיטור)
אני במצבך הייתי מנסה להגיע דבר ראשון לפתרון הבעיה.
אתה מיואש מבעל מקצוע X - זכותך. פנה לבעל מקצוע אחר ובלבד שתפתור את הבעיה.
יכול להיות שהבעיה לא נובעת בכלל מקרבורטור לא תקין , אלא מע' הצתה, תזמון, פיח ומראש הלכת לכוון לא נכון. יכול להיות שישנה בעיה שפיצו עליה בהעשרת התערובת וכעת כשהקרבורטור מכוון - הבעיה האמיתית צצה ועולה.
אני לא מכיר את צביקה וכבר שנים שאין לי רכב עם קרבורטור, לדעתי תוודא שהוא אכן האשם במצב לפני שאתה תולה אותו בכיכר העיר ...
-
הבעיה לא הייתה קיימת לפני. הרכב הפגין צריכת דלק טובה יותר שירדה בהדרגתיות, הצתה כוונה ע״י צביקה כחלק מהעבודה, הרכב נבדק על ידו במס׳ פרמטרים ונמצא תקין. אני אגש לבעל מקצוע אחר אבל אני גם אדאג שצביקה יקח אחריות על מעלליו.
-
תגובה: תלונה/אזהרה על בעל מקצוע מוכר בפורום (גם הוצאת קיטור)
האמת שאני מרגיש צורך להוסיף על הנאמר:
אני לא מכיר את צביקה באופן אישי, אני נהנה לראות את רצונו לעזור לחברי הפורום בכל עת ותשובותיו המפורטות בפורום אכן מראות על איש בעל ידע וניסיון. יחד עם זאת:
- מפריעה לי העובדה (גם מסיפורי גולשים כולל הסיפור הנ"ל של צחי וכולל ניסיון של חבר ושלי), שכל בעיה שקשורה לצריכת דלק או הצתה, האבחנה המידית היא צורך בשיפוץ קרבורטור.מבעל עסק מקצועי הייתי מצפה לתהליך מסודר של איבחון שכולל בראש ובראשונה בדיקת 4 גזים. לראיה מקרה שקרה לי, חוויתי עליה בצריכת הדלק (סמוראי 90), בשיחה טלפונית עם צביקה (שוב, איש מאוד נחמד) הומלץ על שיפוץ קרבורטור. בסוף הלכתי למכון אחר הקרוב למקום מגורי, שם הבדיקה הראשונה שביצע הייתה 4 גזים שגילתה ערכי CO גבוהים, צינור המים של הצו'ק האוטומטי היה סתום והצוק נשאר פעיל לאורך הנסיעה. ניקוי הצנרת והכל חזר לקדמותו במחיר מצחיק. בנוסף בעל העסק הזמין אותי לבדיקה חוזרת בחינם כשבוע אח"כ כביקורת.
מקרה נוסף של חבר שחווה עליה בצריכת הדלק, פנה לצביקה, זה המליץ על שיפוץ קרבורטור שלא שינה מאומה לבעיה.אותו חבר נשאר מתוסכל על הכסף המבוזבז.
- עוד מפריע לי שצביקה אינו מוכן שבעל הרכב יהיה נוכח בזמן הטיפול\שיפוץ. כך אני מבין מהסיפור של צחי וכך גם היה עם אותו חבר. מוסך שלא נותן לי לצפות בהליך העבודה על הרכב (לצפות, לא להתערב, לא לשאול שאלות, לצפות!) הוא מוסך בעייתי.
ההרגשה האישית שלי שמדובר בבעל עסק מאוד נחמד אשר כאמור עובד בשיטת מצליח.
אני ממליץ לכל אחד שבא למכון רכב כלשהו לשפוט את מקצועיות המכון על פי סדר וניקיון המכון, אמצעי הבדיקה בהם הוא משתמש, שקיפות הטיפול ואחרויות על הטיפול.
-
תגובה: תלונה/אזהרה על בעל מקצוע מוכר בפורום (גם הוצאת קיטור)
בצעירותי נכנסתי למכון קרבורטורים מפורסם בראשל"צ בשם שירי, ביקשתי שיפוץ קרבורטור , אמרו לי מחיר ונשארתי ליד הרכב לחכות.... (לא הייתה בעיה ספציפית אגב - סתם הגדלת ראש שלי) . בזמן שחיכיתי , ראיתי שהם מפרקים את הקרבורטורים, טובלים בחומר ניקוי לזמן מה, מוציאים, מרססים עם ספריי קרבורטורים, מייבשים עם לחץ אוויר ומתקינים בחזרה.
סברתי לתומי שהיות ושילמתי עבור שיפוץ , לא עבור ניקוי - אצלי ינהגו אחרת ואכן ישפצו (החלפת קיט שיפוץ ) . בפרק הזמן שבו יצאתי לשתות קפה, הרכב כבר היה מוכן ... חשדתי שגם אצלי רק ניקו ושאלתי לפשר העניין. אמרו לי שזאת הפרוצדורה אצלם - מנקים, מרכיבים לרכב ורק אם לא תקין מבצעים החלפת חלקים , בקיצור ישרא-בלוף ...
לפחות מהרושם שצביקה עושה כאן - הוא יותר רציני מזה, אז שוב אני מציע לך,
פתור את הבעיה ואח"כ ספר לנו איפה הייתה הטעות . יכול להיות בסופו של דבר שצריכת הדלק הגבוהה נובעת מבלאי שאינו בר תיקון או שאינו בתחום ההתמחות של קרבורטוריסט. את עניין כיבוי המנוע בבוקר ניתן לעקוף ע"י העשרה או העלאת טורים גם בלי לפתור את הבעיה לכן זה לא יעיד על שום דבר בהכרח. מאחל לך הצלחה באיתור הפגם, אח"כ תבוא בחשבון עם כל מי שצריך.
לבעל המקצוע הייתי ממליץ לתאם ציפיות בצורה ברורה ולא לצאת בהצהרות מחייבות. לא תמיד הקרבורטור אשם...
-
ניר פגעת בול. מה שמעצבן הוא ההכרזה כי הקרב׳ אשם וכי שיפוץ יפתור. אם אכן זה היה נכון לא היה פה הדיון הנ״ל אבל מכיוון שאנחנו מקיימים את הדיון אתה יכול להבין שישנן שתי אופציות:
1. שהשיפוץ היה מיותר והבעיה לא הייתה כלל הקרב׳ (שיטת המצליח)
2. שהשיפוץ לא תקין
בכל מקרה, אחרי 3 פעמים אותו בעל מקצוע אם אותן תלונות אני חושב שזה לגיטימי לבקש את הכסף בחזרה ו״לתלות״ אותו בכיכר העיר.
כמו שכתב דה-פוקס אני לא הראשון שנופל שם, משום מה אני הראשון שמתלונן.
-
תגובה: תלונה/אזהרה על בעל מקצוע מוכר בפורום (גם הוצאת קיטור)
נקודה למחשבה לכל מי שמקטר על בעלי המקצוע שלא נותנים להיות נוכחים-נכון, זה מתסכל, כולנו רוצים לדעת מה עושים לנו ברכב באמת, ועל הדרך גם ללמוד את הפרוצדורה כדי לבצע בפעם הבאה לבד, אבל היום אלה הוראות הביטוח והאיגוד המקצועי למוסכים. ללקוח אסור להיות נוכח, לא רק ליד הרכב אלא בחלל העבודה במוסך, כדי להימנע מתאונות\תקלות\פציעות שמביאות בהמשך לתביעות. לקוח שרוצה להמתין אמור להמתין בחדר ההמתנה, בד"כ אקווריום סגור וממוזג עם פינת קפה ועיתון-שניים. באופן כללי, אם תחשבו על זה, לקוח שלומיאלי שמסתובב למוסכניק בין הרגליים זו הזמנה לצרות, אז אין מה להאשים אותם בזה ש"מגרשים" אותנו, המכונאי בד"כ לא מכיר כל לקוח, מי זהיר ומתמצא ומי ביש-גדא עם מזל נאחס שהליפט\גיר\מנוע או כל דבר אחר ייפול דווקא עליו...
קובי
-
תגובה: תלונה/אזהרה על בעל מקצוע מוכר בפורום (גם הוצאת קיטור)
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
kobiarava
נקודה למחשבה לכל מי שמקטר על בעלי המקצוע שלא נותנים להיות נוכחים-נכון, זה מתסכל, כולנו רוצים לדעת מה עושים לנו ברכב באמת, ועל הדרך גם ללמוד את הפרוצדורה כדי לבצע בפעם הבאה לבד, אבל היום אלה הוראות הביטוח והאיגוד המקצועי למוסכים. ללקוח אסור להיות נוכח, לא רק ליד הרכב אלא בחלל העבודה במוסך, כדי להימנע מתאונות\תקלות\פציעות שמביאות בהמשך לתביעות. לקוח שרוצה להמתין אמור להמתין בחדר ההמתנה, בד"כ אקווריום סגור וממוזג עם פינת קפה ועיתון-שניים. באופן כללי, אם תחשבו על זה, לקוח שלומיאלי שמסתובב למוסכניק בין הרגליים זו הזמנה לצרות, אז אין מה להאשים אותם בזה ש"מגרשים" אותנו, המכונאי בד"כ לא מכיר כל לקוח, מי זהיר ומתמצא ומי ביש-גדא עם מזל נאחס שהליפט\גיר\מנוע או כל דבר אחר ייפול דווקא עליו...
קובי
קובי זה נכון גם ל-לא מוסכים?
צביקה הוא לא מוסך, אלא מכון קרבורטורים. אין שם ליפט, אפילו חניה אין לו ;) הוא מפרק את הקרבורטור מהרכב, ומפרק ומרכיב אותו אצלו בסוג של חנות...
-
תגובה: תלונה/אזהרה על בעל מקצוע מוכר בפורום (גם הוצאת קיטור)
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
kobiarava
נקודה למחשבה לכל מי שמקטר על בעלי המקצוע שלא נותנים להיות נוכחים-נכון, זה מתסכל, כולנו רוצים לדעת מה עושים לנו ברכב באמת, ועל הדרך גם ללמוד את הפרוצדורה כדי לבצע בפעם הבאה לבד, אבל היום אלה הוראות הביטוח והאיגוד המקצועי למוסכים. ללקוח אסור להיות נוכח, לא רק ליד הרכב אלא בחלל העבודה במוסך, כדי להימנע מתאונות\תקלות\פציעות שמביאות בהמשך לתביעות. לקוח שרוצה להמתין אמור להמתין בחדר ההמתנה, בד"כ אקווריום סגור וממוזג עם פינת קפה ועיתון-שניים. באופן כללי, אם תחשבו על זה, לקוח שלומיאלי שמסתובב למוסכניק בין הרגליים זו הזמנה לצרות, אז אין מה להאשים אותם בזה ש"מגרשים" אותנו, המכונאי בד"כ לא מכיר כל לקוח, מי זהיר ומתמצא ומי ביש-גדא עם מזל נאחס שהליפט\גיר\מנוע או כל דבר אחר ייפול דווקא עליו...
קובי
אני למדתי על בשרי 3 פעמים ומאז לא עוזב רכב אפילו לשנייה !
א. מוסך בנתניה בשנות ה-80 (לא זוכר את שמו) גנב לי את המסרק הגה הייחודי באלפא GTV משופרת אצל היצרן.
במקום התקין מסרק הגה סטנדרטי.
ב. לנטיס 97 חדשה מהסוכנות, לאחר 500 קמ' נקראתי להחלפת שמן ומסנן על חשבון החברה . מוסך דורון מוטורס בנתניה .
זה היה ביום שישי חזרתי 3 קמ' הביתה ובשבת השכן מתריע שנוזל לי משהו מתחת הרכב הדנדש.
מתכופף ומציץ, רואה שבורג הקלטר שמן נשאר על הכריכה האחרונה שלו.
ג. מכניס הויטארה לשיפוץ מוח אצל הרמאי מוטי מגיר און . סיפור המעשה :
http://www.jeepolog.com/forums/showt...F8%EE%E0%E5%FA
שורה סופית,
לא הולך לאף מוסך שיפתה אותי עם חדר אירוח שכולל מגזינים וכיבוד
רענן
נ.ב - בעניין הקרבורטור, פעם היה מומחה אמיתי בחדרה (הלך לעולמו) שהיה לו צוות שמפרק מנקה ומציג לו את סלסלת החלקים.
אבי בזמנו ניסה להיות מומחה בתחום .... פירק וניקה את הקרבורטור של פיאט 127 .
החזיר הכול לקדמותו אפילו המנוע הניע. רק בעיה קטנה, לחיצה מהירה על הדוושה כיבתה המנוע.
שני "מומחים" לקרבורטורים מנתניה לא מצאו הבעיה.
הבחור מחדרה שהציגו לו את הסלסלה, מיד צעק , "חסר קפיץ תאוצה פנימית" ....
-
תגובה: תלונה/אזהרה על בעל מקצוע מוכר בפורום (גם הוצאת קיטור)
שגיא, נדמה לי שמכון קרבורטורים הוא גם מוסך מבחינה חוקים (עם ספציפיקציה לקרבורטורים, כמו מכון עם ספציפיקציה למזגנים, או בלמים, או חשמלאי רכב לצורך העניין), מה גם שגם במכון קרבורטורים לא חסרי נת"בים למי שיש לו כשרון להיתקל בהם, מה עם תקבל שפריץ של דלק או ספריי קרבו' לעין? ואם "סתם" תפיל מבלי לשים לב איזה אום לסעפת יניקה? אם היית שואל אותי, אני הייתי מרחיק 5 מטר לפחות כל אדם בלתי מקצועי מסביבת העבודה שלי
קובי
-
תגובה: תלונה/אזהרה על בעל מקצוע מוכר בפורום (גם הוצאת קיטור)
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
kobiarava
שגיא, נדמה לי שמכון קרבורטורים הוא גם מוסך מבחינה חוקים (עם ספציפיקציה לקרבורטורים, כמו מכון עם ספציפיקציה למזגנים, או בלמים, או חשמלאי רכב לצורך העניין), מה גם שגם במכון קרבורטורים לא חסרי נת"בים למי שיש לו כשרון להיתקל בהם, מה עם תקבל שפריץ של דלק או ספריי קרבו' לעין? ואם "סתם" תפיל מבלי לשים לב איזה אום לסעפת יניקה? אם היית שואל אותי, אני הייתי מרחיק 5 מטר לפחות כל אדם בלתי מקצועי מסביבת העבודה שלי
קובי
תודה קובי, הייתי בטוח שמוסך מחויב בליפטים או משהו כזה.
אין ספק שלכל מקום יש את הסכנות שלו...
אגב, כשאני הייתי אצל צביקה, ישבתי מחוץ לחנות שלו 5 שעות..מה לעשות לא היה לי לאן ללכת...
וגם אצלי עשיתי שיפוץ קרבורטור אצל איזה מישהו לא מוכר, לקח לי 300 שקל.
אחרי שאיזה מישהו ניסה לשחק לי עם ההצתה, הרכב הפסיק לסחוב ולא הסכים לעבור את ה80 בנסיעה בינעירונית. בגלל שהייתי לפני החוצה ישראל
ולא היה לי זמן להתעסק הלכתי לצביקה לשיפוץ קרבורטור שוב פעם.
הוא הסתכל על האוטו, בחן את הקרבורטור ואמר שצריך לשפץ והקודם לא עשה כלום בעצם סתם ניקה וכו' וכו'.
בסוף כשיצאתי מצביקה האוטו אמנם עבד יותר עגול, אבל בעיית הסחיבה עדיין הייתה קיימת. בסוף מה שסידר את הבעיה היה
החלפת חוטי הצתה(שעל מהלך זה אכן המליץ לי צביקה)....
-
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
tooshey
צחי
אזהרה. בסדר.
הוצאת קיטור. סבבה.
מבחינתך עשית בסדר, התלוננת באיגוד המוסכים ומקווה שהעניין בטיפול.
מה אתה מצפה מפורום ג'יפולוג שיעזור כאן ?
רק סבלנות תעזור פה.
בברכה,טושי
טושי ויוסי תודה.
מטרת השרשור היא באמת אזהרה ושחרור קיטור לא יוצר מכך.
הוגשו תלונות לגופים הרלוונטים, מקווה שאני אראה תוצאות ואולי את כספי בחזרה.
-
תגובה: תלונה/אזהרה על בעל מקצוע מוכר בפורום (גם הוצאת קיטור)
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
שגיא S
אגב, כשאני הייתי אצל צביקה, ישבתי מחוץ לחנות שלו 5 שעות..מה לעשות לא היה לי לאן ללכת...
אני רוצה להבין, אין לו חדר המתנה, הוא לא מרשה לך להישאר, ואתה אמור להסתובב 5 שעות בחוץ?
זה לבד היה ממש מרגיז אותי
-
תגובה: תלונה/אזהרה על בעל מקצוע מוכר בפורום (גם הוצאת קיטור)
נכון להיום אין הרבה (בכלל) מכוני קרבורטורים שבאמת מחליפים אטמים גומיות וחלקים כאלו ואחרים בקרבורטור, כולל הנ"ל
מצד שני, הקיטים שאפשר להשיג בארץ הם לרוב חלקיים בלבד וכוללים רק אטמים ואולי שסתום דלק שגם ככה לא מתקלקל, כך שגם אם מחליפים קיט התוצאה תהיה זהה לטוב או לרע. לכן לרוב בעל המקצוע ינסה לחסוך את ה50-70 ש"ח שעולה לו הקיט אם יוכל לתת תוצאה זהה ואתה כמובן לא באיזור לראות...
כך או כך זה לא תקין ולגבות כסף על שיפוץ קרבורטור ולא להחליף בו לכל הפחות אטמים זאת רמאות, אבל היום הרוב הגדול של המכונים עובד כך, ויסלחו לי אלו שכן מקפידים.
-
תגובה: תלונה/אזהרה על בעל מקצוע מוכר בפורום (גם הוצאת קיטור)
נראה שהעליהום הולך וגואה - צצים להם כל מיני כאלה שעד היום קולם נדם....מעניין...
למי שביקר אצל צביקה ומכיר את גודל העסק שלו, לשים שם שני אנשים זה כבר יותר מידי גם אם היה מסכים לכך, אז אני יכול להבין למה הוא לא רוצה שמישהו יסתובב לו בין הרגליים, גם אם הוא יהיה אילם וגידם או תלוי מהתקרה. המקום צפוף עם לא מעט חלקים ואביזרים תלויים ומונחים על מדפים ושולחנות וכסאות - אין מקום לטעויות שם, במיוחד עם כל החומרים הלא נעימים שמותזים ומונחים בין לבין. וכל זה בשביל שהוא יוכל לעבוד כראוי על כל קרבורטור.
זה שבמקרה הספציפי המיקום הוא גם ליד "בית משוגעים" ואיזה שוק ירקות לא כל כך אטרקטיבי, וואלה כל הבאסה אבל אין מה להאשים אותו בזה. הוא מתריע לכל לקוח מראש שהוא לא יכול להשאר ליד הרכב. אני לא מבין למה לבוא אליו בטענות על כך ? לא מקובל עליכם אז אל תגשו אליו אלא למוסך אחר. וכן, אני יכול להבין את החשש שלו מפני כל מיני אוטודידקטיים כאלה ואחרים שרואים מה הוא עושה ואח"כ עושים לבד והנה הלכה לה פרנסה נוספת.
לגבי אם חסך עליכם בחלקים או לא, קטונתי מלומר בכל מקרה ומקרה כי לא הייתי ואני לא מכיר ואין זה ראוי אבל מהכירותי ונסיוני עימו ברכב שלי, כשיש חלק לא תקין הוא מודיע ומשאיר את שיקול הדעת לבעל הרכב - אתה רוצה חלק חדש/מפירוק או להשאיר את המצב כמו שהוא ולקחת את הסיכונים כשהוא חושף את כל התוצרים של ההחלטה.
לפעמים הקרב' הוא רק אחד הגורמים, לפעמים זה הצ'וק (שבמקרה של סובארו יכול לעשות בדיוק את התקלה שאתה מתאר צחי, ואני מכיר את זה מעוד כמה בעלי אותו קרב'), לפעמים זה כבלי הצתה לקויים כמו שציינו כאן ועוד ועוד. לפעמים מכון קרבורטורים קודם עשה קומבינה לתיקון הקרב' כדי לסגור את העסק ואז מכון אחר לא יודע על הקומבינה אלא עובד לפי נסיון והוראות היצרן והנה מתגלה תקלה שלא הייתה קודם.
על פניו נראה שצביקה ניסה לפתור לא מעט גורמים לתקלה אצלך אבל לא צלח, אבל לומר שהוא עובד בשיטת "מצליח" נראה לי קצת לא ראוי. אני מציע שנמתין לתגובתו של צביקה למקרה, כמו שאני מכיר אותו, היא תהיה תשובה עניינית בלי ירידה לפסים אישיים או התלהמות והיא בוודאי תחשוף את מה שאנחנו לא יודעים שקרה בקרבורטור שלך.
-
תגובה: תלונה/אזהרה על בעל מקצוע מוכר בפורום (גם הוצאת קיטור)
כשהייתי בן 19-20 עבדתי ב "מכון" לקרבורטורים...זה היה לפני שנים רבות כשעוד היו קרבורטורים..
בעל המקום(והעובד היחיד) היה יהודי מבוגר שמקורו בניו יורק...בעל מלאכה שעסק בתחום עוד בילדותו(לפי הסיפורים) ופדאנט לא קטן.
למה אני חופר..
"שיפוץ קרבורטור זה הרבה יותר מפרוק וטבילה בחומר
לכול קרב יש מעברים פנימיים, וחובה לבדוק אותם אחד אחד לפעולה נכונה, בחלקם יש שסתום אל חוזר וצריך לוודא שהוא פעיל, סתם להשפריץ אויר דחוס במעברים בלי לבדוק איך ואיפה האויר יוצא זה כוסות רוח למת.
הטבילה, אמורה להיות תהליך רב שלבי, אחרי טבילה ארוכה בחומר הניקוי כשהוא בטמפ' רתיחה, החלקים מועברים לטבילה במים רותחים נקיים, לקרבורטורים שאינם עשויים מאלומניום היה עוד שלב ביניים של טבילה בחומצה.
אחרי שכול העסק נקי וכבר התקרר, עוברים ליבוש ובדיקת מעברים, היו דיאגרמות מדוייקות שהראו כול מעבר, לאן הוא הולך ומאיפה הזרימה תצא.
שלב הגמר כלל הרכבה עם קיט, כול חלק רך הוחלף בחדש.
שימו לב ש
1.ספרי קרבורטורים לא מעורב בתהליך
2.לא ממחזרים אטמים.
בכלל קשה לי להבין איך אפשר להחזיר את האטמים הישנים, בכול קרב "מודרני" האטמים מצופים בחומר שנמס בחום ומדביק את עצמו למתכת, בפרוק האטם יקרע באחריות
חוץ מזה אני חייב להגיד,
90%1. מהקרבורטורים ש"דורשים שיפוץ" לא דורשים שיפוץ, והמבין יבין.
2. לבדיקת פעולה נכונה של קרב'(או למציאת הבעיה) נדרש סמרטוט בלבד, אה כן, גם הידע מה לעשות עם הסמרטוט, בלי זה....לא יעבוד.
-
תגובה: תלונה/אזהרה על בעל מקצוע מוכר בפורום (גם הוצאת קיטור)
צחי,
לגבי הישיבה ליד הרכב -
מאז שהתחלתי את תפקידי כמנהל עבודה בגתוס, אני נלחם נגד תופעת "הלקוח המשגיח".
כולנו אוהבים לראות, לגעת, להעיר - אבל יש עם זה מספר בעיות:
קודם כל, זה מסוכן. אצלנו לפני כמה שנים לקחו רוורס על לקוח שהחליט להיכנס לסביבת העבודה.
ולא צריך ללכת כל כך רחוק - לפני כשבועיים לקוח שהערתי לו מספר פעמים קיבל שפריץ שמן (מג'ק גירים שמולא יותר מדיי, למי שתהה), שפספס אותו בס"מ ספורים. היה חבל מאוד אם הייתי צריך להתנצל על החליפה היפה שלו שנהרסה, בגלל שהוא לא הקשיב.
חוץ מזה, זה כמובן לא חוקי ולא תקני.
בנוסף, זה לא מקצועי! במהלך עבודה על רכבים, ובמיוחד הישנים שבהם, לפעמים צריך קצת להשתמש בפטיש, קצת לאלתר, קצת להיות יצירתיים. זה בד"כ לא מצטלם טוב.
מה עוד שהלקוח, שעומד לידך, ממש בטוח שהוא היה עושה את זה יותר טוב...
ולבסוף, לפעמים המקצועיות שלך נמדדת ביכולת שלך לאבחן מהר ולטפל בפשטות. לקוחות רבים רואים ש"עבדת רק חצי שעה", או ש"זה בסך הכל היה כבל אחד קרוע", ואז מתחילים להתווכח על כל שקל. ועם כל הכבוד, למקום מקצועי מגיע להרוויח יותר (ולו רק כי הוא מבזבז לך פחות זמן על אותה תקלה)
ולגבי הקרבורטור שלך -
אני יכול להמליץ לך על בסיס הכרות אישית בלבד על שכנים שלנו - מאיר קרבורטורים (רח' האחים מסלאויטא משהו).
ייתן לך הזדמנות לבוא לבקר :)
-
תגובה: תלונה/אזהרה על בעל מקצוע מוכר בפורום (גם הוצאת קיטור)
רון, כמה בעלי מקצוע בתחום אתה יכול לסמוך עליהם ובאמת היית משאיר להם את הרכב שלך בלי השגחה?
שנינו יודעים את התשובה לזה.
אז עם כל הכבוד לצד השני של המתרס, יש כאן בעיתיות. גדולה.
-
תגובה: תלונה/אזהרה על בעל מקצוע מוכר בפורום (גם הוצאת קיטור)
אם אתם כ"כ לא סומכים על בעלי מקצוע עם הרכב שלכם.. תתקנו לבד או סעו באופניים..אף בעל מקצוע לא אוהב שמשגיחים עליו ויושבים לו על הצוואר לראות מה הוא עושה.
-
תגובה: תלונה/אזהרה על בעל מקצוע מוכר בפורום (גם הוצאת קיטור)
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
אביעד פארן
רון, כמה בעלי מקצוע בתחום אתה יכול לסמוך עליהם ובאמת היית משאיר להם את הרכב שלך בלי השגחה?
שנינו יודעים את התשובה לזה.
אז עם כל הכבוד לצד השני של המתרס, יש כאן בעיתיות. גדולה.
קודם כל, אני לא צריך הרבה.
אני צריך בדיוק אחד (בכל תחום :) )
ואולי זה קורה בעיקר בגלל שאני "בצדו השני של המתרס" כמה כמה שנים טובות- אבל אין לי שום בעיה להשאיר את הרכב וללכת.
אם בעל המקצוע לא נראה לי מקצועי או ישר, אני לא מעוניין שהוא יטפל לי ברכב -
גם אם אני עומד לידו.
-
תגובה: תלונה/אזהרה על בעל מקצוע מוכר בפורום (גם הוצאת קיטור)
אני פה עם רון, קובי וליאור. לא נעים שלקוח עומד לך על הראש ומציק, זה לא נעים במכונאות ולי זה לא נעים שאני מתקן גיטרה ללקוח (וזה גם לא קורה אף פעם), אם לבעל המקצוע אין בעיה עם זה שיעמדו לידו, מה טוב, אבל אם יש לו בעיה זה מובן בהחלט. מצד שני, אם יש לך בעיה אם זה שיעמדו לך על הראש, תדאג שללקוח יהיה איפה להמתין (זה כבר באמת נושא אחר לגמרי)
בכל מקרה, הרכב נלקח היום בבוקר לבעל מקצוע אחר (שביקש, בגלל שהאו מכיר את הסיפור, לא להזכיר את שמו בפומבי כדי לא להתעמת עם קולגה למקצוע). נבדק במכשיר 4 גזים, שם נמצא בין השאר CO גבוה בסל"ד גבוה (בסרק נמצא תקין). בוצע פירוק של הקרב', החלפת אטמים (שהתפרקו בדיוק כמו שג'ו כתב למעלה), החלפת שתי דיזות ראשיות (שתיהן היו גדולות מדי ואחת מהן הייתה כבר מזמן לא במידה המקורית), טיפול בונטורי, כיוון מצוף, ניקוי וכיוון צ'וק, בהרכבה בוצע כיוון הצתה וכיוון של הקרב'. המחיר הוגן וצנוע בהתחשב בזמן שעבדו על האוטו, ניתנה אחריות מלאה מגובה בחשבונית.
תוצאות אני עוד לא יודע, צריך זמן והתנעה ראשונה בבוקר כדי לבחון במאה אחוז. מבטיח לעדכן עוד כמה ימים.
-
תגובה: תלונה/אזהרה על בעל מקצוע מוכר בפורום (גם הוצאת קיטור)
אם יש לך רק אחד, מה עשית אצל צביקה?
אני לא מדבר אצל המכונאי הרגיל שלכם, שאתם מכירים וסומכים עליו.
זה ברור מאליו שאין בעיה להשאיר את הרכב.
אבל מה קורה שצריך לתקן את המזגן\קרבורטור\ וכדומה?
צריך ללכת לבעל מקצוע חדש, שאתם לא מכירים.
וכדי שבעל מקצוע יזכה באמון שלי, אני רוצה לראות מה הוא עושה. ואם לא נוח לו שאני עומד לו על הראש בפעם הראשונה, אני אמצא בעל מקצוע אחר.
אני ממזמן הפסקתי להיות נאיבי ולסמוך על אנשים בעיניים עצומות. בכל המקרים שעשיתי את זה, התאכזבתי. הספיק לי.
תודה.
-
תגובה: תלונה/אזהרה על בעל מקצוע מוכר בפורום (גם הוצאת קיטור)
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
אביעד פארן
וכדי שבעל מקצוע יזכה באמון שלי, אני רוצה לראות מה הוא עושה. ואם לא נוח לו שאני עומד לו על הראש בפעם הראשונה, אני אמצא בעל מקצוע אחר.
אני ממזמן הפסקתי להיות נאיבי ולסמוך על אנשים בעיניים עצומות. בכל המקרים שעשיתי את זה, התאכזבתי. הספיק לי.
תודה.
+++++1
-
תגובה: תלונה/אזהרה על בעל מקצוע מוכר בפורום (גם הוצאת קיטור)
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
רון נחמן
ולבסוף, לפעמים המקצועיות שלך נמדדת ביכולת שלך לאבחן מהר ולטפל בפשטות. לקוחות רבים רואים ש"עבדת רק חצי שעה", או ש"זה בסך הכל היה כבל אחד קרוע", ואז מתחילים להתווכח על כל שקל. ועם כל הכבוד, למקום מקצועי מגיע להרוויח יותר (ולו רק כי הוא מבזבז לך פחות זמן על אותה תקלה)
אני רוצה לחזק את רון בנושא הזה.
לפעמים מתוך אלפי שקלים על:
- ספרות מקצועית (בתחום שלי, אני הוצאתי השנה אלפי, כן א-ל-פ-י שקלים על זה)
- הכשרות.
- סמינרים
(ובעולם הרכב, ציוד ייעודי)
ו"מי סופר כבר" כמה שעות של ניסיון מעשי...
ניתן לתקן/לסדר/לשפר/לייעל את העבודה כך שהיא תהיה הרבה פחות מסובכת ולפיכך יותר קצרה.
ופשוט אי אפשר לשכנע כמעט אף לקוח שהמידע הנ"ל נקנה בהרבה השקעה ולכן הוא צריך לשלם עליו את המחיר הדרוש.
גם אם זה לקח לי "רק" שעה.
אני לא עוזב את הרכב, אבל כן מוכן לשלם מחיר הוגן.
אם יש משהו שלא מצטלם טוב, המכונאי שאני מטפל אצלו מתריע מראש על העניין, וכשהטענה שלו מוצדקת - אין איתה שום בעיה.
אם המכונאי באמת מקצוען - אין עם זה שום בעיה.
-
תגובה: תלונה/אזהרה על בעל מקצוע מוכר בפורום (גם הוצאת קיטור)
אני גם כבר הפסקתי להיות נאיבי בעניין, רוב בעלי המקצוע בארץ לא עושים עבודה מקצועית!
זה חלק מתרבות "החפיף" ו"יהיה בסדר אל תדאג" בעיקר בתחום הרכב. שם הרבה פעמים נדרשת מקצועיות והבנה מעמיקה
במקום זה,המוסכניכים עושים על הגב שלנו ניסוי ותהייה. מקסימום מכניסים את עלות החלקים לחשבון בתאנה שהיה צורך להחליף אותם.
בעל מקצוע טוב וכזה שיודע מה הוא עושה לא יהיה לו מה להסתיר או להתבייש בו "מראה לא נעים" מה?!:D
התגובה היא ללא כל דעה ספציפית על "צביקה קרבורטור" כי אני לא מכיר אותו, חוץ מהודעותיו פה בפורום שנראות דיי מקצועיות.
בנוסף הוא עדיין לא הגיב כאן ונתן את גירסתו
-
תגובה: תלונה/אזהרה על בעל מקצוע מוכר בפורום (גם הוצאת קיטור)
וואוו, בתור שרשור הוצאת קיטור לדעתי זה מיצא את עצמו, אני לא מכיר את צביקה, אבל חושב שמגיעה לו זכות התגובה. וכן תתפלאו טעויות קורות גם לבעלי מקצוע. אם הוא לא יגיב כל אחד יבין את זה כרצונו. בנוגע לבעלי מקצוע והאפשרות לראות את העבודה. בגדול אחרי שהתחתנתי עם בת של מוסכניק (לפני עשור) אני מבין את הצורך בלהוציא את הלקוח מהכתף. אבל יש לזה פתרונות: גישה נכונה, פינת המתנה, הסבר בזמן, להראות תוצאות בדיקה... משרים אמון, מראים רצינות ונותנים ללקוח להבין שהוא בידיים טובות. אפשר לפרק לבדוק ואז להראות ללקוח איפה הבעיה להסביר את הפתרונות ולהבהיר את המשמעויות ולמצוא את דרך האמצע. כדוגמא: חשמלאי רכב לא צריך על הכתף את הלקוח בזמן שהוא מפרק אלטרנטור, אבל אם הוא מראה את התוצאות של מד הטעינה, מראה לאחר הפירוק את מצב האלטרנטור או שמראה שהרצונות סתם לא ישבו טוב, בדקה של יחס נכון אתה חוסך את המבט מעל הכתף, ומצד שני מערב את הלקוח בתיקון ובהחלטות.
-
תגובה: תלונה/אזהרה על בעל מקצוע מוכר בפורום (גם הוצאת קיטור)
ועדיין - זה לא שהגעתם למקום ו"הפתעה!" אין לכם איפה לשבת. אומרים לכם מההתחלה ולפני שאתם מגיעים - אין מקום ישיבה ולא מסתובבים בין הרגליים.
הדיון הזה עבר את נושא האירוע עם צביקה להוצאת קיטור כללית, אז אין בעיה להמשיך אותו, כל עוד השפה נשמרת יפה והיא אכן כך.
-
תגובה: תלונה/אזהרה על בעל מקצוע מוכר בפורום (גם הוצאת קיטור)
לא מכיר את צביקה ואין לי רכב עם קרבורטור.
אבל בעל ידע לא מבוטל בתחום המכני.
המלצות:לעבוד עם אנשים קבועים שמכירים לאורך זמן(נכון תמיד ובכל תחומי החיים)
אפשר לראות ולשאול שאלות זה לא הכור הגרעיני
מי שלא יודע להסביר בשפה פשוטה מה הוא עושה לא יודע את הצד התיאורטי של העבודה בדרך כלל.
לא צריך להחזיק למכונאי/חשמלאי את היד אבל אפשר להסתכל בלי להפריע.
אני שמכניס את איזה מהרכבים שלי למוסך (ויש חמישה רכבים) נמצא רק שאני רוצה.
בכל מוסך שאני עובד איתו אני יכול לגשת לרכב ולראות לפעמים "אורח לרגע רואה כל פגע"
אני מעדיף להסתכל בעצמי על החלקים.
הכל בנימוס ובהסכמה ולא באם לא תיתן לי לראות אני הולך...
תמיד כשמדובר על אנשים אפשר להסתדר.
יום טוב
צחי