-
5 קבצים מצורפים
בעיה בהתקנת "קלמיני 3' " לויטרה ארוכה
היום החלטתי סוף סוף להתקין את ה"קיט" הכול הלך חלק עד שהתעוררה בעיה
בתושבת האחורית של הפרונט אקס.
התושבת לא נכנסת כמו שצריך הפרונט אקס נוגע בגשר שיש מתחתיו.
שייפתי את האקס אבל זה לא עוזר:( ההרגשה היא כאילו הסרן מונח אחורה מדיי..
מישהו נתקל בתופעה דומה??
-
תגובה: בעיה בהתקנת "קלמיני 3' " לויטרה ארוכה
אני לא מכיר את הקיט, אבל לפי התמונות אני תוהה האם התושבת גומי השחורה לא אמורה לשבת מתחת לכל התושבת מתכת?
כלומר בינה לבין הגשר.
הגיוני?
-
תגובה: בעיה בהתקנת "קלמיני 3' " לויטרה ארוכה
אז זהו.. שההוראות התקנה ממש לוקות בחסר!!
לפי אתרים בחו"ל ככה זה אמור לשבת זה גם הגיוני כי הרי אמורים להנמיך את הפרונט אקס.
זה הקישור לאתר:http://www2.izook.com/?page_id=159
-
3 קבצים מצורפים
תגובה: בעיה בהתקנת "קלמיני 3' " לויטרה ארוכה
אני מוסיף תמונות (לרענן, תודה!)
-
תגובה: בעיה בהתקנת "קלמיני 3' " לויטרה ארוכה
לאחר נבירה אין סופית בגוגל נתקלתי בשרשור הבא מ-2008
http://www.jeepolog.com/forums/showt...t=27329&page=1
משום מה נראה לי שיש בעיה מובנית ב"קיט" הזה. ככול שאני מחפש יותר, אני מגלה שזאת בעיה מאוד נפוצה.
אני מנסה לחשוב איך לפתור את הבעיה והאם להשחיז עוד מהסרן:confused: אני חושש שהשחזה נוספת תגרום להחלשה ניכרת!
-
תגובה: בעיה בהתקנת "קלמיני 3' " לויטרה ארוכה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ישי.פ
לאחר נבירה אין סופית בגוגל נתקלתי בשרשור הבא מ-2008
http://www.jeepolog.com/forums/showt...t=27329&page=1
משום מה נראה לי שיש בעיה מובנית ב"קיט" הזה. ככול שאני מחפש יותר, אני מגלה שזאת בעיה מאוד נפוצה.
אני מנסה לחשוב איך לפתור את הבעיה והאם להשחיז עוד מהסרן:confused: אני חושש שהשחזה נוספת תגרום להחלשה ניכרת!
לא. אל תשחיז יותר.
תוודא הרכבה נכונה של תושבת ימין. אח"כ תוסיף ספייסר מתחת לתושבת התחתונה (כך זה היה אצלי ומאמין שנשאר כך בויטארה של נדב).
יש בקישור המלצה שלי למריחת הברגים בלוקטייט (לאחר ניקוי הברגים ובתי התבריג), כדאי שתיישם אותה.
רענן
-
תגובה: בעיה בהתקנת "קלמיני 3' " לויטרה ארוכה
לדעתי יש לך שם טעות בהרכבה, ממה שאני קורא:
"cut the center sleeve to the width of the supplied Calmini bushing and re-assemble the bracket using the new Calmini bushing and bracket."
ממה שנראה בתמונה, השרוול הפנימי גדול יותר מהבושינג הכחול ולא נותן למחבר לשבת עליו כמו שצריך, חתכת אותו למידה של הבושינג ?
ואז החלקים מלמטה למעלה:
Factory base that mounts to the cross member
new Calmini bushing w/ cut sleeve inside
new Calmini center link bracket that mounts to the differential
factory top bushing and cap
ואצלך רואים קודם כל את הבושינג החדש (תמונה 420)
ולגבי ההשחזה תראה את זה:
http://www2.izook.com/images/Fig%201...ound%20Off.jpg
-
תגובה: בעיה בהתקנת "קלמיני 3' " לויטרה ארוכה
כן ראיתי את כל המידע שציטטת מהאתרים האחרים
הענין הוא שבהוראות התקנה המקוריות מ-"CALMINI" לא מוזכר שום דבר על השחזת הדיפרנציאל או על חיתוך התותב.
אני רק השחזתי,לא חתחתי את התותב.
רענן; וידאתי שנית את מיקום התושבת הימינית, ועושה רושם שהיא מותקנת נכון (גם לפי התמונות מהאתרים הזרים)
מוזר לי שהקיט כביכול מגיע עם "בושינג" לא במידה ושצריך להוסיף ספייסר. (אם צריך אין לי בעיה לחרוט ספייסר השאלה האם זאת הדרך?)
אני מחכה לתשובה יותר מקצועית מנתי.
-
תגובה: בעיה בהתקנת "קלמיני 3' " לויטרה ארוכה
-
תגובה: בעיה בהתקנת "קלמיני 3' " לויטרה ארוכה
כן.. נתי "מזוקיפרו" בהתכתבות עם "CALMIN"
כנראה (זה עדיין לא סגור ב-100% ) המצב של נגיעת הדיפרנציאל בגשר, היא תקינה וזה המצב הקיים בהתקנת "הקיט" הנ"ל.
אותי זה קצת מפתיע, אבל אם "CALMINI" שהם אלו שייצרו את הקיט מאשרים, אז זה המצב.
גם איתי(CRUVE) שהתקין את אותו ה"קיט" היה אצלי ומסתבר שגם אצלו יש את אותה הנגיעה בגשר.
אני בכול אופן מתכוון להכניס גומי דק בין הגשר לדיפרנציאל, בכדי למנוע את הוויברציות בניהם.
-
תגובה: בעיה בהתקנת "קלמיני 3' " לויטרה ארוכה
אז אתה מתקדם בהתקנה ??
איתי
-
תגובה: בעיה בהתקנת "קלמיני 3' " לויטרה ארוכה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ישי.פ
כנראה (זה עדיין לא סגור ב-100% ) המצב של נגיעת הדיפרנציאל בגשר, היא תקינה וזה המצב הקיים בהתקנת "הקיט" הנ"ל.
לא, זה לא תקין !
מציע שתציצו לויטארה של נדב. שם אין שיוף ואין נגיעה.
התושבת התחתונה עם שייבות הגבהה.
בעצם אני כבר לא ערב לכלום. הוא כבר הוריד את הסרן לפחות פעמיים.
קצת הזוי אבל, או שקלמיני לא מייצרים עפ"י תבנית, או שהיה שינוי קל בויטארות לאורך השנים.
רענן
-
4 קבצים מצורפים
תגובה: בעיה בהתקנת "קלמיני 3' " לויטרה ארוכה
רענן: אני מודע לספייסר שאתה הרכבת, אבל מה הטעם בבושינג המקוצר שקלמיני מספקים, אם מאריכים אותו חזרה ע"י ספייסר.
למרות זאת, בגלל שגם בעניי נגיעת הסרן אינה משהו רצוי. הכנתי שתי חלופות שאני אנסה אותן מחר.
האחת היא ספייסר בעובי-4 מ"מ
השניה "סליב" מקוצר שהגיוני שהוא יהיה מתאים יותר, מכיוון שהבושינג שמסופק ע"י קלמיני קצר יותר.
קובץ מצורף 55411קובץ מצורף 55412קובץ מצורף 55413קובץ מצורף 55410
-
תגובה: בעיה בהתקנת "קלמיני 3' " לויטרה ארוכה
למיטב זכרוני לא צריך את הסליב. אין שום תנועה לכן אין צורך בו. תפקיד הפואלריטן והגומיה לשכך ויברציות.
תנסה לחבר כך,
הבורג עובר (מלמטה) דרך הפואלריטן, גומיה מקורית והתושבת, אום עם דיסקה שנסגרת מלמעלה ישירות על התושבת.
רענן
-
4 קבצים מצורפים
תגובה: בעיה בהתקנת "קלמיני 3' " לויטרה ארוכה
היום המשכתי בהתקנה; חיברתי את תושבת הסרן הקדמי עם ה"סליב" המקוצר, הוספתי גומי בין הסרן לגשר לייתר ביטחון,זה נראה בסדר.
התושבת האחורית לא יושבת בדיוק במרכז הבורג אלא קצת אחורה(תמונה מצורפת)
אני מניח שככה זה, למרות שוויזואלית זה לא נראה הכי הגיוני.
בנוסף "על הדרך" שלחתי את הצריה השמאלית לשיפוץ במדביק העלות היא 720 ש"ח
המשכתי עם חיבור ההארכות העליונות של הבולמים, הטריף אותי, שהברגים המסופקים הם אינציים, הרי כל הרכב הוא מילימטרי!
אתגר נוסף שהיה הוא בחיבור ההארכות לגוף הרכב, אין כמעט אפשרות לקונטרה לבורג מהצד התחתון לשם הידוק.
אילתרתי עם מפתח פתוח 13 בזווית (לא הכי מומלץ)
אני מחכה למחר להמשיך ובתקווה לסיים עם ההתקנה.
אני נהנה מכל רגע של עבודה על הרכב:D זה אחד הדברים עם הכי הרבה סיפוק מבחינתי.
-
תגובה: בעיה בהתקנת "קלמיני 3' " לויטרה ארוכה
נתקלתי באותה בעיה בדיוק.
אני הקרבתי לצורך המטרה מפתח פתוח, חתכתי אותו ל 1/3 ו- 2/3 וריתכתי את 2 חלקיו בזווית של 90 מעלות.
-
תגובה: בעיה בהתקנת "קלמיני 3' " לויטרה ארוכה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ישי.פ
היום המשכתי בהתקנה; חיברתי את תושבת הסרן הקדמי עם ה"סליב" המקוצר, הוספתי גומי בין הסרן לגשר לייתר ביטחון,זה נראה בסדר.
התושבת האחורית לא יושבת בדיוק במרכז הבורג אלא קצת אחורה(תמונה מצורפת)
אני מניח שככה זה, למרות שוויזואלית זה לא נראה הכי הגיוני.
ישי,
אני חושש שאתה טועה.
הגומיה השחורה לא צריכה להיות מעל התושבת של קלמיני . או מתחת או בכלל לא.
בשיטה הזאת אתה מאפשר חופש מעלה/מטה לסרן ולא רק שיכוך ויברציות.
חוץ מזה, אל תשכח לשייף את הבליטה (כמו "שן") שבתחתית הביצה .
בהצלחה
רענן
-
1 קבצים מצורפים
תגובה: בעיה בהתקנת "קלמיני 3' " לויטרה ארוכה
רענן, אני לא מבין למה אתה חושב שלא צריך את הגומייה השחורה?!
אני מצרף את התמונה מתוך הוראות ההתקנה של קלמיני ושם רואים את סדר ההתקנה די בבירור
(כן, שייפתי את ה"שן")
-
תגובה: בעיה בהתקנת "קלמיני 3' " לויטרה ארוכה
כי היא נותנת לך חופש גדול מידיי (ולא צריך שם חופשים) ובנוסף האום תשתחרר לך .
תנסה לשים את הגומיה מתחת לתושבת ולהדק .
אגב, במקור, היכן הייתה ממוקמת הגומיה (מתחת או מעל התושבת) ?
רענן
-
תגובה: בעיה בהתקנת "קלמיני 3' " לויטרה ארוכה
למה צריך לשייף את ה"שן" ??
-
תגובה: בעיה בהתקנת "קלמיני 3' " לויטרה ארוכה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
kruvi
למה צריך לשייף את ה"שן" ??
כי המיגון יגע בה כשתרכיב אותו .
גם כשתשייף אותה, המרחק בין המיגון לביצה יהיה מכסימום 1 סמ'. כול מכה במיגון תמעך אותו (בהנחה שהמיגון אלומניום 6 ממ") ותפגע בביצה.
בעקבות כך, אני בניתי מיגון זהה אך מפלדה מגלוונת בעובי 4 ממ' (עדיין "עומדת בכבוד" במשימות בויטארה של נדב).
רענן
-
1 קבצים מצורפים
תגובה: בעיה בהתקנת "קלמיני 3' " לויטרה ארוכה
ובכן.. אחרי הרבה עבודה קשה סיימתי להתקין הכול.
אבל כרגע ישנה בעיה בחלק הקדמי הזוויות של הגלגלים לא טובות!
ונראה שהחלק הקדמי יותר גבוהה מהאחורי. אני לא בטוח שמדובר בכיוון פרונט בלבד.
-
תגובה: בעיה בהתקנת "קלמיני 3' " לויטרה ארוכה
הקיט מתוכנן לפגוש ברזל + כננת , צמיגים 31" וכמובן על ג'אנטים עם אופסט.
איך שהוא כנראה שאין לך אף אחד מהפרמטרים ....
כנראה שלא תהיה ברירה ותצטרך לחתוך חצי כריכה מהחלק העליון של הקפיצים הקידמיים (כך זה היה אצלי)
לפני כן, ממליץ שתעשה כמה סיבובים בשטח שליד הבית (תן לסט "לתפוס" את מקומו).
בהצלחה
רענן
-
תגובה: בעיה בהתקנת "קלמיני 3' " לויטרה ארוכה
עדכון:
לאחר התיעצות עם נתי מ"זוקי-פרו" הוא הפנה אותי לאחד המתקינים שלו שיבחן את הרכב. לאחר בדיקה שלו הוא אמר שהכול תקין וצריך לעשות כיוון פרונט.
ניגשתי לכיוון פרונט שלקח שלוש שעות! ועם מאמצים להביא את הזווית קאמבר לזווית תקינה(היא הייתה 2.5 מעלות.) ע"י ברגים אקצנטריים.
המצב כרגע שהרכב נוסע הרבה יותר טוב. סוף סוף יש לי חיוך ואני מתחיל להנות מכל העניין:D
עדיין הזווית קאמבר אינה תקינה ב-100% אבל אפשר לסוע בג'יפ.
אני חייב לציין שנתי לכל אורך הדרך נותן תמיכה מצויינת!! ויש הרגשה שיש גב מאחוריך.
זה אחד הדברים הכי חשובים שעושים דברים לא סטנדרטיים לרכב.
-
תגובה: בעיה בהתקנת "קלמיני 3' " לויטרה ארוכה
אתה צריך להרחיב את החור העליון בבולם לחור אובאלי.
זווית קמבר (+) קיצונית כמו בתמונה שהעלית בלתי אפשר לתקן רק עם ברגי קמבר (גם אם משתמשים ב-2).
-
תגובה: בעיה בהתקנת "קלמיני 3' " לויטרה ארוכה
ניסינו במכון כיוון פרונט אבל הקצה העליון של הנאבה נוגע בחלק שמתחבר לבולם.
הפתרון היה שני ברגים אקצנטריים בבולם אחד. חיבור שני ברגי קמבר הוא דבר שאינו מקובל ועלול להיות בעיתי לפי המכוון פרונט.(בעיית חוזק)
המכוון הציע ברגי כיוון בחיבור של "המשולשים" לשילדה.
-
תגובה: בעיה בהתקנת "קלמיני 3' " לויטרה ארוכה
מה הזוית CAMBER שצריכה להיות לויטרה?
-
תגובה: בעיה בהתקנת "קלמיני 3' " לויטרה ארוכה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ישי.פ
לאחר בדיקה שלו הוא אמר שהכול תקין וצריך לעשות כיוון פרונט.
ניגשתי לכיוון פרונט שלקח שלוש שעות! ועם מאמצים להביא את הזווית קאמבר לזווית תקינה(היא הייתה 2.5 מעלות.) ע"י ברגים אקצנטריים.
לא יודע מי המומחה. אבל, בסט קלמיני לא צריך ברגים אקצנטריים.
התושבת בבולם שמתחברת לנאבה היא כוללת כבר את תיקון הזוית.
שתי אפשריות :
א. הבולמים שהתקנת הם קומבינציה שלא מהסט.
ב. כמו שכתבתי לך כבר, אתה צריך לקצר את הקפיצים כי הסט מתוכנן לטמבון ברזל+כננת וג'אנטים אופסט עם צמיגים 31".
הצעה שלי (למרות שכנראה אתה לא מקשיב), תפנה ישירות לקלמיני (בלי תיווך ...) עם הבעיה ותמונות של הרכב לקבלת הנחיות.
רענן
-
2 קבצים מצורפים
תגובה: בעיה בהתקנת "קלמיני 3' " לויטרה ארוכה
צירפתי את נתוני בדיקת הפרונט. (הלפני בבדיקה זה אחרי חלק מהנסיונות להגיע לזוויות טובות יותר)
ואת הוראות התקנת הקיט מ"קלמיני".
לאחר חפירות אין סופיות ברשת גם את זה מצאתי
http://www.protrack.gr/proionta/suzu...er-adjust.html
זה אמור להיות הפתרון האידיאלי! אני לא מבין למה קלמיני לא מתייחסים לבעיות שנוצרות כתוצאה מהשינויים ברכב.
רענן, גם בעבר כאשר דיברת על קיצור הקפיצים, היו אנשים שאמרו לך שזאת טעות.
הרי בקיצור הקפיצים כביכול הרכב יהיה יותר קשיח ובעל פחות מהלך.
אני יודע שאם הקפיץ בפתיחה מקסימלית אז עדיף לקצר ועדיין אני לא ממש מבין את ההיגיון שעומד מאחורי זה?!
לא הייתה שום אפשרות לבצע כיוון פרונט ללא הברגים האקצנטריים! ואפילו איתם זה ממש רחוק מלהיות מושלם, אבל זה לא רע..
-
תגובה: בעיה בהתקנת "קלמיני 3' " לויטרה ארוכה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ישי.פ
רענן, גם בעבר כאשר דיברת על קיצור הקפיצים, היו אנשים שאמרו לך שזאת טעות.
אתה יודע מה ההבדל ביני לבינך ואלה שאמרו ?
מה שאני מתחיל לשכוח (אני רציני הסניליות משתלטת עליי ) אתם למדים עכשיו ...
תמשיך להתעקש (להתכתב ולהתייעץ) במקום לעשות דבר פשוט ביותר, לשלוח אימייל לקלמיני.
אשמח עם תעדכן בתשובתם (שנדע האם אני צודק או המומחים )
בהצלחה
רענן