שלום,
לאחרונה רכשתי את הקומפרסור האדום מל.כ (בדיוק כמו TMAX הצהוב)
המוכר אמר שאין אחריות אם יותקן בתא המנוע.
למרות זאת, האם יש למישהו נסיון עם בקומפרסור הנ"ל בתא המנוע?
Printable View
שלום,
לאחרונה רכשתי את הקומפרסור האדום מל.כ (בדיוק כמו TMAX הצהוב)
המוכר אמר שאין אחריות אם יותקן בתא המנוע.
למרות זאת, האם יש למישהו נסיון עם בקומפרסור הנ"ל בתא המנוע?
ראיתי כמה שהתקינו את הקומפרסור ה"פושט" של ל.כ בתא המנוע, וגם מפעילים איתו את הנעילה וכו'- והוא שורד.
מכאן שהנ"ל שאמור להיות קצת יותר איכותי כנראה ישרוד.
עם זאת, לדעתי, עדיף להתקין בתא המטען או משהו ולא בחלל המנוע. כי גם אם ישרוד- זה יקצר את חייו.
סומך עליך שתדע לעשות את זה כמו שצריך.
מה זאת אומרת?! ככה אתה מכיר אותי?
הוא כבר מותקן בתא המטען, אבל הרעש... יכול להעיר מתים!
כמו מסוק בכסא האחורי.. בתא המנוע הרעש מורגש הרבה פחות...
אין לי נסיון עם המדחס המדובר בהתקנה בתא המנוע, גדול פיזי מדי לרוב סוגי הרכבים.יש לי נסיון רב עם המדחס הנ"ל ושיפורו [הוספת מיכל צובר אוויר דחוס,פרסוסטט ועוד מס אלמנטים משפרים] אבל גם במקרה הזה הספק מתנער מהאחריות. בכל אופן- מעולם לא התקלקל לי המדחס בשנה הראשונה לאחריות [בשימוש שפוי, רק לשטח]
1. אף קומפרסור לא אוהב סביבה חמה, אלא בדיוק להיפך
2. הלחץ במיכל עולה בגלל החום בתא המנוע, מה שגורם לגומיות להיפרץ וכן הלאה
3. הרעש שהוא עושה לך ברכב לא רלוונטי אלא אם כן אתה יושב בתוך הרכב בזמן שאתה מנפח צמיגים...
לסיכום אם אתה רוצה שהקומפרסור שלך יאריך חיים לא מומלץ לשים אותו בתא המנוע, וזה תקף לכל קומפרסור עם מיכל (גם של ARB אבל מעטים האנשים שטורחים להתקין אותו בתוך הרכב).
בהצלחה.
איפה ראית שיש לו מיכל?
הוא משמש גם לנעילה וגם לניפוח צמיגים כשאני ברכב, לכן מאוד רלוונטי
אם תחפש תמצא מיכל.
אין מיכל, ישנו צינור באורך של כ20 ס"מ (לכל חלל אפשר לקרא מיכל)
אצלי המיכל יושב על השלדה בצד ימין אחורי, עכשיו צריך למצא דרך להעביר את כל הצנרת...
לירון,אפשר לבנות למדחס שקנית מיכל צובר אוויר- לחץ רציף חזק מאד וכמות רבה של אוויר דחוס בעלות נמוכה. גורם למדחס להיות מסוגל אפילו -לפתוח גוזונים בתוף הגלגל ושלא נדבר על מהירות ניפוח צמיג מכל גודל שהוא. צינור אוויר גם אם הוא ארוך מאד- אינו תחליף למיכל.
אני יכול לשלוח אותך לפורום באתר ע"מ לראות ולהתרשם מתמונות של מדחסים עם מיכל אשר בניתי [אם אתה מעוניין]
נראה לי שלא הבנתם אותי...
יש לי מיכל, לא צינור. לא הגיע עם המדחס, אני בניתי ממטף, 15 ליטר.
יש פרסוסטט, פורק לחץ, וסט והקודות לחיבור מהיר מסביב לרכב
יש לי נקודות לחיבור צינורות ניפוח ויכולת לנפח בו זמנית את ארבעת הגלגלים,
כך שתודה, אבל זה המיקצוע שלי (מהדס מכונות בתעשיית הדפוס)
השאלה היתה בסך הכל האם ישנה מניעה למתקן אותו בחלל המנוע מלבד לאחריות...
כמו שכתבת, הצינור הוא מיכל.
אותו צינור/ מיכל/ מה שבא לך לקרוא לו, אטום עם גומיות (או-רינגים). בנוסף, צילינדר המדחס מתחמם מאוד בזמן עבודה וצריך סביבה כמה שיותר קרה מסיבות ברורות, מעבר ללחץ שעולה במיכל עצמו ועלול לפגוע באטימה שלו.
בעיניי אלו אחלה מניעות, אולי בעיניי אחר לא.
בהצלחה.
אתה מדבר על מדחס אחר, אצלי אין שום ORING, הכל מוברג ואטום עם סרט טפלון.
כנראה שנאלץ לנסות.
אולי אפשר מתחת לבודי ליצור כיסוי שלא התפוס בוץ ואבק עם צינור ליניקת האוויר?
אוקיי,עכשיו אחרי שהסברת את תצורת המדחס שלך על חלקיו:
המדחסים הניידים זקוקים למקסימום איוורור, קרור ,פליטת חום עצמי,כניסת אוויר נקי מהפילטר. גם בתנאים האלה הם נוטים להתחמם מאד בעיקר כבר בתחילת הצינור שמחובר למדחס. ביולי אוגוסט זו כבר בעיה כפולה גם מחוץ לרכב ובתנאים אידיאלים[ הכל מנסיון אישי רב] תא המנוע החם הוא סביבה רעה להתקנת מדחס נייד מהסיבות הנ"ל . משך פעולת המדחס לצורך נעילת דיפרנציאל הוא קצר,אבל לצורך ניפוח 4 צמיגים הוא ארוך ודורש מינימום הרמת מכסה מנוע , גם כך הוא יתחמם מאד מפליטת החום של המנוע. קבל את עצתו של SIX 4 ושלי, לא להתקין בתא המנוע.
אוקיי,
המערכת תישאר בתצורה הנוכחית של מדחס בתא המטען ומיכל צמוד לשלדה.
מה שנשאר זה לבנות קופסא שתשתיק את הרעש של המדחס, כנראה מעץ כפול עם ספוג בין השכבות.
להפעלה של הנעילות לא אמורה להיות בעיה של התחממות מישום שהמדחס עובד למספר שניות בלבד.
בניפוח, הוקופסא תישלף ממקומה לצורך איוורור. כך אוכל להשתמש במקום בחלל המנוע לצורך מצבר שני..
צביקה, האם למדחסים האלו יש פילטר בכניסה?
תודה לכולם!
אם אתה כבר בונה קופסא אז תבנה אותה משאריות של קירות פנל
יש לך לתרום?
בכנות- אני לא מבין למה הרעש מפריע לך כל כך, אכן מטרד, אבל כשאתה מנפח צמיגים אתה ממילא מחוץ לרכב, שיקול שלך -לבריאות. במדחס ה- T-MAX דגם - 8016601 הפילטר נמצא מתחת לדיסקה בצבע ניקל בראש המדחס בהמשך לידית האחיזה.
מאחר ואני "משקיען"- הייתה לי פעם סופה עם המדחס ה"נל בקידמת הג'יפ, בניתי כונס אוויר מהמזגן וצינור שרשורי 60 מ"מ לכיוון המדחס לא קבוע ,זרוק מאחור[גרושים] המדחס התקרר מאד משך כל זמן פעולתו, לא חשב בכלל להתחמם.
הייתי מוסיף למערכת שבנית שסתום אל חוזר בכניסה למיכל או מייד ביציאת האוויר מהמדחס.
מיכל של 15 ליטר למדחס נייד הוא עצום בגודלו.מצד אחד אתה מקבל כמות ולחץ להרבה זמן, מצד שני -משך פעולת המדחס הוא ארוך עד להפסקתו ע"י הפרסוסטט ,דבר שגם גורם להתחממות המדחס. מיכל בנפח 5 ליטר - די והותר
תודה, אבדוק מתחת לדיסקה.
הרעש מפריע כי כשהנעילות מופעלות והקומפרסור עובד, הרעש ברכב חזק.
אני נוהג לטייל עם כל המשפחה והילד מתעורר מהרעש..,
כשאני מנפח צמיגים אני בתוך הרכב. יש מערכת ניפוח ל4 גלגלים. מפונק.
חוץ מזה - איכות חיים היא לא מילה גסה :)
לגבי ה15 ליטר, סליחה, הכוונה הייתה 5 ליטר (סטייה קטנה של פי 3 :) ), המדחס עובד כ30 שניות אולי פחות ממצב ריק לחלוטין עד ל6.5 באר, לא ממש נורא...
יכול ליהיות שיש לי כמה חתיכות זרוקות של פנל תגיד איזה גודל אתה רוצה ואולי אני ימצא
4 חתיכות של 50X30 יספיקו.. תודה!!!!
אם אני מבין מדבריך נכון - בנית מערכת לניפוח אוויר עצמאית, כלומר שליטה פיקוד ובקרה מתא הנהג. פשוט בראבו, מזכיר לי את הזילים הישנים. הייתי מגדיל קצת את הלחץ דרך הפרסוסטט ל- 8 באר, כ-116 PSI -לחץ סטנדרטי במדחסים, עד קצת לפני הגיזרה האדומה שבשעון [תלוי גם באיכות הצינורות] . בקיצור הלכת רחוק ויפה. מההתחלה נראה לי ש 15 ליטר נפח זו טעות הקלדה.
אם שסתום הביטחון שלך מתכוונן [יש שפורקים קבוע ב-8 באר ולא מתכווננים,יש שאפשר לכוון עם קונטרה מוטרה לכל לחץ רצוי] הייתי מכוון אותו ל-120 PSI . שוב- תלוי באיכות הצינורות, אצלי הם משוריינים, גומי קשיח שחור, דאבל באנד.
לגבי הרעש- אין לי מה להציע לך, קח בחשבון שאם אתה כולא אותו בסגירה אקוסטית עדיין הוא צריך לפעול על ארבעת בולמי הזעזועים שלו , מגומי.
אגב - איך פועלת אצלך מערכת ניקוז המיים ממיכל מהמדחס?
החיבור בין הצינורות לגלגלים קבוע או שאתה כל פעם מחבר 4 צינורות לגלגלים?
הקומפרסור הזה לא ממש צריך מיכל. יש לו קצב ניפוח מדהים.
צביקה,
הפורק מכוון על 10 באר. המיכל מחזיק גם 12 (היה ממש מפחיד לבדוק) :)
הבקר דיגיטאלי ומספר לחץ מירבי עד ל3 PSI מהיעד. כשהגיע ל3PSI, הוא מעביר את המילוי דרך שסתום אחר קטן הרבה יותר עם מעבר צר מאוד,
שתפקידו להוריד את הספיקה משמעותית, כך מתקבל ניפוח מהיר, ואיטי לפי הקרבה ללחץ המבוקש.
השליטה אכן מכיסא הנהג. החיבור גלגל מתבצע בכל פעם שרוצים לנפח, למרות שיש לי נאבה ללחץ אויר כמו במשאיות של תחבורה, אבל לא נראה לי שזה ישים בשטח..
בקיצור, ניתן לקבוע לחץ ניפוח לכל גלגל בנפרד או לכולם יחד.
את הבקר בניתי בעצמי, כנ"ל את התכנה, כשהפרוייקט יסתיים אשמח לפרסם פרטים מלאים.
landY, היתרון במיכל הוא יכולת אספקת אויר חזקה מאוד בפרק זמן מאוד קצר.
כמו כן, אם גדול מספיק, אין צורך להמתין לאחר הפעלת הנעילה שהקומפרסור יחזיר את הלחץ לנדרש, הנפח של המיכל מונע מהלחץ לרדת כמו עם מיכל קטנטן.
כמובן שבניפוח התועלת יורדת מעט, אלא אם מנפחים גלגל בודד, שם רואים ניפוח מהיר מאוד עד שהלחץ במיכל יורד, מה גם שהקומפרסור עובד פחות...
נכון ,יש לו קצב ניפוח מדהים,נחשב כיום למדחס הטוב ביותר כמוצר מדף ולא יקר יחסית. אבל עם תוספת מיכל צובר אתה מקבל לחץ חזק יותר בהרבה לשימושים נוספים.ייבוש מגעים, מפלג,שטיפת פילטר אוויר,צביעה, ניפוח סירות גדולות, ניקוי אבק כללי, קירור כננת ועוד הרבה יישומים. עם מיכל של רק 5 ליטר נפח ,115 PSI - לפי קריאת השעון שמחובר למיכל הצלחתי לפתוח 3 גוזונים של סופה [בעזרת פטיש אוויר כמובן] במכה אחת, מדהים
בגדול שניכם צודקים, הקומפרסור מגיע לאותו הלחץ של המיכל, אבל אם תחבר אותו לפטיש אויר לעולם לא יגיע ללחץ הנדרש.
הפונקציה היא לחץ כנגד זמן, המיכל מאפשר "צבירת" לחץ.
עידו אני לא מבלבל, ספיקה -L.M [ליטר פר מיניט] ה- T-MAX מחולל 160 L.M , נתוני יצרן.
לחץ- PSI או BAR , מה שתרצה. אם לא הובנתי אז עם המיכל יש לך הרבה אוויר דחוס למכת אוויר חזקה ומהירה ולא זרזיף איטי ישירות ממדחס ללא מיכל.אם למשל תפעיל את המדחס המדובר במערכת סגורה, כמו לקפל את צינור היציאה[דבר שאסור לעשות, הוא יתחמם וישבית את עצמו ,חייב לפלוט אוויר קבוע] גם תקבל 150 PSI [נתוני יצרן] אבל דרדלה, איטי, מתאים לניפוח צמיגים ,אבל לא ליותר מזה.
לירון , אין מושג כזה " לחץ כנגד זמן " יש לחץ ויש ספיקה .
מיכל צבירה למדחס מעלה את הספיקה , לא את הלחץ .
עם ניקח דוגמה מדחס שמספק 150 PSI ו- 160 ליטר/ דקה לא יכול להפעיל פטיש אוויר , וזה לא בגלל הלחץ אלה בגלל הספיקה ולכן חיבור מיכל צבירה יכול לפתור את הבעיה , כי מיכל צבירה מעלה את הספיקה , עדין בכול נקודת זמן במערכת אוויר היה הלחץ 150 PSI .
עידו