הבאתי גרנד צ'רוקי ביבוא אישי ולהפתעתי הגיע ללא בורר מצבים (הכפתור שמשנה ל LOW, בוץ, וכו' )
האם יכול להיות שזה 4X4 ללא הילוך כח ??!!
יש למישהו עיצה ?
Printable View
הבאתי גרנד צ'רוקי ביבוא אישי ולהפתעתי הגיע ללא בורר מצבים (הכפתור שמשנה ל LOW, בוץ, וכו' )
האם יכול להיות שזה 4X4 ללא הילוך כח ??!!
יש למישהו עיצה ?
אכן זה ללא הילוך כח.
אחלה רכב לטיולים בצפון(תל אביב).
תתחדש
ועל זה נאמר:
"הפתעההה!!!"
מאוד לא נעים, לא חושב שאיזה שהיא עצה תעזור לך. כבר מהדגם הקודם היו רמות גימור ללא הילוך low , זה מסוג הדברים שצריך לבדוק לפני, כולי תקווה רק שזה לא ממש חשוב לך ושהרכב נועד לשייט בכבישים ולא לשטח.
תוודא שהרכב הוא בגרסת 4x4 , גם זה לא מובן מאליו.
ההערה של ניר הפתיעה אותי אז בדקתי אותה בקצרה ואני מקווה שאני לא טועה.
אז לטובת הפרוטוקול ולמען הקטנת הסיכוי שמישהו יחזור על טעות דומה בעתיד.
הרכב יכול להגיע
2X4
4X4 ללא הילוך כוח - ( 3010 MP
4X4 כולל הילוך כוח ( MP3022 )
(המספר בסוגריים הוא דגם הטרנספר)
כל האפשרויות יכולות להופיע בצירוף לשני סוגי מנועים ושלוש רמות גימור..... ( 18 קומבינציות שונות לפני שהתיחסנו לגיר)
אגב, יש גם שני סוגי גירים אוטומטיים (5 או 7 הילוכים)
איפה אפשר לראות את המידע הזה ?
חרשתי את הניירות של הרכב ולא כתוב בשום מקום
באתר של JEEP האמריקאי יש הסבר על 2 מערכות האחת עם בורר מצבים והשנייה בלי בורר מצבים שאמורה לנהל את יחסי ההעברה בין הסרנים באופן אוטומטי
הדגם שרכשת זה לרדו 2x4 , לא כתוב בשום מקום בהזמנה שלך?
אין לרכב שום בורר מצבים.
המערכות שאתה מתייחס אליהן זה מערכות ההנעה ב 4x4, לא אצלך.
הרכב הוא 4X4 כך כתוב ברשיונות הרכב המקוריים. באתר של JEEP מתוארת המערכת המצ"ב
http://www.jeep.com/en/4x4/#QuadraTrac1,
וכן יש את המערכת המשופרת (2) שהיא כן כוללת את המצבים השונים
ותודה על העזרה...
ב - VIN של הרכב מסתתר סוג ההנעה. 2X4 או 4X4 ככה זה ב-JEEP.
ולגבי ההצעה למכור, אם הוא הביא את הרכב עכשיו, יש לו שנתיים לחכות עד שיוכל להסיר מגבלת מכס ולמכור.
אכן טעות שלי. הרכב 4x4 מערכת qt1 זו מערכת עם דיפרנציאליים פתוחים, נשלטת אלק׳ ללא התערבות נהג.
המערכת שולחת את הכוח לסרן עם האחיזה ע״י שימוש בבלם.
הגבהה צמיגים ומיגון לרכב אפשריים והוא יעשה את רוב המסלולים בארץ עדיף בכיוון ירידה.
מספר ה VIN נמצא מולי -
1J4RR4GG2BC
יש לך את מפענח הצופן?
http://www.wk2jeeps.com/wk2_vin.htm
אכן 4X4 לרדו
ובכלל, כדאי לך לחרוש את: http://www.wk2jeeps.com/wk2menu.htm
כל האינפו שצריך.
איל
אני אעשה זאת - תודה !
רק כדי להבין את דעתך / כם ?
האם המערכת שנמצאת ברכב ( ציטוט מלמעלה : qt1 זו מערכת עם דיפרנציאליים פתוחים, נשלטת אלק׳ ללא התערבות נהג.
המערכת שולחת את הכוח לסרן עם האחיזה ע״י שימוש בבלם.)
היא הילוך כח כמו שצריך פשוט שעובד אוטומטית , ללא התערבות הנהג ?
האם היא נופלת באיכותה מהילוך כח שאתם מכירים על ידי בורר מצבים ?
אין לך הילוך כוח, יש לך מערכת 4*4. תבדוק שיש לך לפחות נעילה בין הסרנים למצב של 50/50, ואם כן אז כמו שאמרו לפני, אתה יכול לעשות את רוב המסלולים בארץ בעדיפות לכיוון ירידה.
קבל סרטון שמסביר את המערכת:
http://www.jeep.com/en/4x4/how_syste...k/quadra_trac/
כמו שכתבתי המערכת מעבירה כוח בין הסרנים בהתאם לצורך, בנוסף יש מערכת בקרת אחיזה מופעלת בלמים שמיועדת יותר לכביש.
אין במערכת מצב נעילה 50/50 ואין הילוך נמוך, לזה צריך QT2 או QD.
מצטער לאכזב אותך, אבל זה לא ג'יפ ! (למרות המותג בחזית)
זה קרוסאובר כמו כול החבורה הערונית (נטולת הילוך כוח).
ייעוד ה 4X4 ברכב כזה, אחיזת כביש בדרך חלקה (בוץ, גשם, שלג,עלי שלכת בארה"ב) , ובמקומות מסויימים פוזה נטו.
חולק על החברים בנושא בחירת מסלולים עם ירידת המעלות.
חוסר הילוך הכוח יגרום להאטה רק בעזרת הבלמים דבר שעלול לגרום להתחממותם ואיבוד כושר הבלימה.
בעליות ההתקדמות מוגבלת בזמינות הכוח ותפקוד מע' בקרת המשיכה . עליות קצרות ולא תכופות המע' תתמודד איתן.
עלויות ארוכות עם הצלבות, הבלמים יתחממו וסביר להניח שגם המנוע ירתח בנוסף לגיר האוטומטי שבכלל "יצעק".
בקיצור, אם הרכב מיועד לשבילים, אז אין בעיה. אם לטיולי שטח אמיתיים כולל מעלות, אז למכור זה לא הרכב המתאים.
רענן
למי מהמגיבים יש ג'יפ כזה?
מי נהג על אחד ?
ידידי תחדש יש לך ג'יפ אחלה ג'יפ (כנראה לראדו) שמצוייד במערכת מצויינת של ארבע על ארבע קבוע
שיודעת לאתר ע"י חישני הABS סבסוב גלגלים ויודעת לכוון את כוחות המנוע לשם ונקראת "קוודרה דרייב 2" רצ"ב קישור http://www.jeep.com/en/4x4/how_syste...uadra_drive_2/
בכול מקרה לי יש!
עובר בכול מעבר עולה כול מעלה כולל ציר מצלעות כולל נחל פרצים כולל הר כיפה וכו' וזה רק מהאחרונים.
הדאגה האמתית שלך היא איך לשמור ממכות ושריטות.
אני בטוח שתהנה
ניר
מדובר במערכת הנעה 4X4 לא פחות ממדהימה, תוך שבריר שניה מאתרת גלגל ללא אחיזה, בולמת אותו ומעבירה כח לגלגלים האחרים האוחזים.
ניתן להעביר אפילו 100% מהכח לגלגל בודד באמצעות מערכת כזו.
חשוב לציין שכל עוד היא תקינה (ואין סיבה שלא תהיה) היא טובה יותר מנעילות מכניות באספקט של המשך ההתקדמות.
ירון
אני אמנם חדש בג'יפולוג אבל לא חדש בשטח...
כבודם במקומם מונח ואפשר למנות את היתרונות של זו ושל זו (למשל אמינות טובה יותר של המכניות)
רק ציינתי שבהיבט ההתקדמות בשטח החיישנים טובים יותר מהמכניקה הטיפשה.
ייתרון בקרת המשיכה המבוססת על בלימת גלגל מסתחרר, באי דרישת התערבות של הנהג בהפעלתה.
לנהג מתחיל המערכת קוסמת ונותנת לו ביטחון ביכולת הרכב (לעיתים מוגזם ואפילו מסוכן). אבל,
בסיכומו של דבר מבחינת עבירות, מע' בקרת משיכה נחותה יותר מבחינת עבירות לעומת נעילות מכניות 100% .
הערה - גם נעילות מכניות אוטומטיות לא דורשות התערבות הנהג בשטח. אבל,
בכביש יש להן השפעה וכמובן שאי אפשר לנהוג בכביש עם נעילה קידמית אוטומטית שמחוברת .
בקיצור, בקרת משיכה פותחה במקור עבור הכביש. לשטח היא עובדת עם מגבלות. בכול מקרה נחותה מנעילות מכניות 100%
רענן
ניר וירון , אתם טועים ומטעים .
המערכת ברכב המדובר היא לא קוודרה דרייב 2 , מדובר בדגם 2011 ובמערכת קוודרה -טרק 1 כמו בסרטון שאילן צירף בתגובה האחרונה שלו.
מעבר לכל השמות המפוצצים של המערכות האלו, הן נחותות מכמה סיבות - האחת והבולטת היא היעדר יחס העברה נמוך (הילוך כוח) , לא יעזור כלום - ככל שהמנוע חזק , הוא מתקשה מאד במאמץ ומערכות חלוקת הכוח קדימה ואחורה שהן לא מכאניות , מתחממות ועלולות להיפגע.
מדמה נעילת דיפ' המבוסס על נעילת בלם הוא נחות מנעילה מכאנית , בלימת גלגל בודד והעברת מומנט לגלגל שני דרך הדיפ' גורמת לנפילה של 50% במומנט - ככה עובד דיפ' .
בקיצור , בשטחים טובעניים תוריד הרבה אוויר , סע מהר ותשתדל לעצור רק בירידות . משטח טכני אתה כנראה תתרחק ממילא כיוון שהרכב נמוך .
אמנם אין לי ג'יפ כזה , אבל בזבזתי די הרבה זמן בחילוץ של אחד משלולית חול שאפילו לא שקע בה - הוא פשוט לא היה מסוגל לסובב שום גלגל .
אתה פותח כאן ויכוח, שבכלל לא בטוח ש"תנצח" בו.
זה כמו ויכוח, שהתנהל/מתנהל פשירשור אחר, מה עדיף/טוב יותר, מנוע פרימיטיבי ש"אוכל הכל" או חדש ומתוחכם/חסכוני/חזק/קל/נקי יותר...
מספיק לקרוא את מבחן הדרכים של דרור (שלו יש/היו שתי נעילות מכניות) לדיסקברי 3/4 ודומיהם, בכדי להתחיל לגבש דיעה בנושא ולאו דווקא "לטובתך"...
מבחינה אובייקטיבית גרידא, לא נראה לי שאתה צודק.
מבחינה אמוציונלית, לך תתווכח...:)
בכל מקרה, לא הייתי ממליץ לרכב בלי "LOW", לעבור את המסלולים המוזכרים ובטח לא הייתי ממליץ לקנות רכב כזה, שעבר אותם...
ברנרד ,
מומנט המנוע מוכפל ביחסי ההעברה בגיר בטרנספר ובדיפ' . ברכב ללא יחס הפחתה בטרנספר (LOW) כבר חתכת את המומנט ב 50 עד 66 אחוז .
נעבור לדיפ' - המומנט שנכנס דרך גל ההינע מוכפל ביחס העברה בדיפ' ועובר לגלגלים. גלגלי השיניים הפנימיים בדיפ' אינם עובדים , המומנט הזה יורד במלואו לאדמה. אם תעצור עכשיו באמצעות הבלם גלגל אחד בלבד - הגגשים הפנימיים יתחילו להסתובב הם יכפילו את מהירות הסיבוב של הגלגל הנגדי ולחילופין יקטינו את המומנט המגיע לאדמה ב 50% (כי הגלגל התפוס ע"י הבלם לא מעביר מומנט לקרקע) .
נעילה מכאנית של הדיפ' מבטלת את פעולת הגגשי"ם הפנימיים בדיפ' , המומנט עובר במלואו לקרקע בין אם ע"י 2 גלגלים או בין אם ע"י גלגל אחד בלבד (כאשר השני באוויר).
אנסה לתאר את זה מזווית שונה - כאשר הרכב בהנעה אחורית , הסרן האחורי באוויר , מנוע בסרק - שני הגלגלים האחוריים יסתובבו באותה מהירות X . תעצור גלגל אחד - הנגדי יסתובב במהירות X2 . הגלגל הזה מסוגל להעביר כרגע לקרקע 50% מומנט (יותר מהירות =פחות כוח) . אם תבטל את פעולת הדיפ' (נעילה מכאנית) אין קשר בין גלגל לגלגל נגדי - אתה יכול לפרק גלגל אחד לחלוטין והשני ימשיך להסתובב כרגיל . כמובן שבמצב כזה אי אפשר לעצור רק גלגל אחד , אבל אם הוא עולה לאוויר (הצלבה) אין הפסד מומנט בגלגל השני - מהירות הסיבוב של השני לא תשתנה וכך גם המומנט שיעביר. מקווה שהצלחתי להבהיר.
לגבי הדבר השני שציינת - לא הייתה שום בעיה במערכת בקרת המשיכה - היא זיהתה אחיזה בכל ארבעת הגלגלים אבל לא הצליחה להעביר אליהם מספיק מומנט ע"מ לסובב מי מהם.
נראה מוזר כשמדובר במנוע V6 3.7 ליטר ? אולי כן . אני מניח שהיה הפסד אנרגיה בדיפ' הוויסקוזי או משהו כזה , בוא נאמר שהריח הנלווה לא היה מבשר טובות... מדובר כמובן ברכב חדש . בנוסף לכך גם לא היו נקודות חילוץ למעט וו מסכן שמתברג דרך הטמבון ונראה כי משיכה באלכסון קל תשבור אותו בקלות. אלו לא כלים שנועדו לשטח קשה. אין קשר למערכות בקרת אחיזה בלנדרובר - שם יש LO , אבל הפסד המומנט בדיפ' קיים גם שם. זאת מכאניקה בסיסית ואין מה לתווכח על זה.