-
בלייזר שנת 1983 K5 נפח 5.7 בנזין - שאלות ופרטים על שיפוץ
שלום לחברי הפורום .
שמי נרי'ה .
לאחרונה הצטרפתי לאתר לאחר שקניתי ביום חמישי ה 15.3.2012 בלייזר של חבר שעמד שנה ללא טסט .
באותו ביום התחלתי את השיפוץ ( כרגע מכניקה במוסך ) .
ובהמשך יעבור בדיקת מעבדה + טסט (מקווה שלא יהיו בעיות מיותרות עים בירוקרטיה )
לאחר מכאן אתחיל עם הקוסמטיקה .
אשמח לקבל עצות היכן לרכוש חלקים + פחחים טובים מיכיוון שאנני יודע לעבוד עם פח :confused:( בעץ אני כן ).
תמונות יעלו בהמשך .
-
תגובה: בליר שנת 1983 K5 נפח 5.7 בנזין
מיותר. שפץ אותו השנה ובשנה הבאה תעלה אותו לכביש כרכב אספנות.
-
תגובה: בליר שנת 1983 K5 נפח 5.7 בנזין
ניר שלום .
תודה על העצה כבר בדקתי את הנושא .
הבעיה היא שהוא אולך להיות רכב א , ורכב אספנות לא יכול לעלות על הכביש בין 7 ל 9 בבוקר ואלו השעות שאני נוסע לעבודה .
תודה על התגובה המהירה .
-
תגובה: בליר שנת 1983 K5 נפח 5.7 בנזין
איזו עבודת פחחות אתה צריך ואילו חלקים חסרים לך ? זה בלייזר 4X4 ?
מה התקציב שלך ?
-
תגובה: בליר שנת 1983 K5 נפח 5.7 בנזין
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
neriya
ניר שלום .
תודה על העצה כבר בדקתי את הנושא .
הבעיה היא שהוא אולך להיות רכב א , ורכב אספנות לא יכול לעלות על הכביש בין 7 ל 9 בבוקר ואלו השעות שאני נוסע לעבודה .
תודה על התגובה המהירה .
בתור אחד שנסע על רכב אספנות 5 שנים אני יכול לומר לך שלא ממש אוכפים את העיניין הזה
לפחות לא בצפון אף פעם לא עצרו אותי על זה
בברכה דדי
-
תגובה: בליר שנת 1983 K5 נפח 5.7 בנזין
זה בסדר, דעתך תשתנה כשתראה את עלויות הטסט החצי שנתי על מעכריו, וכמובן מחירי הדלק העולים.
בכל מקרה, ברכות על הרכישה, כפי שתקרא פה, יש כמה שמשפצים כלים דומים ברמה גבוהה ביותר. נסה לדבר עם שחר-סופה, שהרים כזה פרויקט ועדיין עובד עליו ועשה עבודת פחחות עם פחח חיצוני. תקרא את השרשור, זה יקח לך כמה ימים :)
-
תגובה: בליר שנת 1983 K5 נפח 5.7 בנזין
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
dadi
בתור אחד שנסע על רכב אספנות 5 שנים אני יכול לומר לך שלא ממש אוכפים את העיניין הזה
לפחות לא בצפון אף פעם לא עצרו אותי על זה
בברכה דדי
הכל אחלה כשלא קורה כלום.
חס וחלילה במקרה תאונה, פירוש הדבר שאתה לא מכוסה מבחינת הביטוח על כל המשתמע מכך.
-
תגובה: בליר שנת 1983 K5 נפח 5.7 בנזין
אתה אומר שהרכב אמור להיות רכב א'....למה?????
-
תגובה: בליר שנת 1983 K5 נפח 5.7 בנזין
בלייזר רכב א' ?
אתה בטוח?
-
תגובה: בליר שנת 1983 K5 נפח 5.7 בנזין
תודות לכל העונים .
ניר התקציב שלי כרגע עומד על 12,000 ש"ח כמובן אחרי המכניקה .
עבודות הפחחות הם ריקבונות חלודה בדלת ובסף דלת נהג וליד נהג יש עוד ריקבון בדלת האחורית .
בנוסף יש לי ריקבון בשימשה הקידמית בגג .
למעט הדברים הללו לא ראיתי עוד דברים חריגים ( אבל עדיין לא התחלתי לשייף אפילו מילימטר ) .
זה בסדר, דעתך תשתנה כשתראה את עלויות הטסט החצי שנתי על מעכריו, וכמובן מחירי הדלק העולים.
בכל מקרה, ברכות על הרכישה, כפי שתקרא פה, יש כמה שמשפצים כלים דומים ברמה גבוהה ביותר. נסה לדבר עם שחר-סופה, שהרים כזה פרויקט ועדיין עובד עליו ועשה עבודת פחחות עם פחח חיצוני. תקרא את השרשור, זה יקח לך כמה ימים http://jplg.jeepologltd.netdna-cdn.c...lies/smile.png
פניתי בשירשור חדש לאחר שקראתי את בל השירשור של שחר ואכן לקח לי יומיים .
אני מנשה לתמצת את הדברים מבחינת מיקום ולא כל פעם לזכור באיזה עמוד נושא נימצא :)
בכל מיקרא אני יודע שהנושא יקח לי קצת ואני באמת לא יודע האים להתחיל לפרק כבר עכשיו את הרכב לגורמים ראשוניים או לעשות כל דבר בשלב אחד .
בנוסף חשבתי להסב למערכת זג אבל כל דבר בעיטו .
-
תגובה: בליר שנת 1983 K5 נפח 5.7 בנזין
12 אלף זה תקציב הפחחות בלבד ? כי אם כן אז זה כנראה יספיק, אבל אם לא אז צפה הוצאה גבוהה פי 3 על הרכב הזה בשנה הקרובה , שלא לדבר על צריכת דלק של ליטר לכל 3 או 4 ק״מ . יש לך צורך אמיתי ברכב הזה ליומיום ?
-
תגובה: בליר שנת 1983 K5 נפח 5.7 בנזין
רכב שעמד שנה ללא טסט לא מצריך בדיקת מעבדה, פשוט משלמים את האגרה של שנה שעברה ושל השנה וניגשים לטסט רגיל. אחרי שנתיים מלאות (או יותר) ללא טסט, נדרשת בדיקת מעבדה בנוסף לתשלום כל האגרות שלא שולמו. אם הניירות הוקפאו לא יהיה צורך בתשלום רטרואקטיבי אלא רק לרישיון החדש.
מעבר לנ"ל, נותר לי רק להצטרף לקודמיי בהמלצה להמתין לשנה הבאה, בינתיים לשפץ בנחת, ולהעלות על הכביש כרכב אספנות. היתרונות ברכב אספנות עולים על החסרונות, וחוץ מזה-בלייזר בן 30 לא מתאים לשימוש כרכב א', למעט לאנשים מאוד מיוחדים, בעלי אורך נשימה, הרבה זמן פנוי, יכולת אחזקה עצמית גבוהה ומיידית, וגישה חופשית למשאבת הבנזין...
בהצלחה-קובי
-
תגובה: בליר שנת 1983 K5 נפח 5.7 בנזין
אאל"ט רכב מיושן לא יכול לעמוד יותר משנה בלי טסט וחייב בבדיקת מעבדה.
-
תגובה: בליר שנת 1983 K5 נפח 5.7 בנזין
יש באופן כללי שתי גישות לשיפוץ.
אחת - שיפוץ מתגלגל. כל פעם משפצים דבר אחד, ובין לבין הרכב נוסע. זה אומר שלא מפרקים את הרכב כמו שערן ROB עשה, ושבכל שלב אפשר להרכיב חזרה את מה שמפורק. באופן כזה בכל שלב משקיעים לא הרבה (יחסית) מהכסף, אבל התוצאה הסופית היא שיפוץ זמני ולא מקיף. זה מה שבדרך כלל עושים וזה מה שאני ממליץ למי שלא מאוד מנוסה ובמיוחד אם אין לך מקום סגור ומוגן. כך תוכל כרגע לתקן מקומית את החלודות שגורמות להכי הרבה צרות, ולהמשיך לנסוע.
השניה- לפרק את הרכב לחתיכות, ולהתחיל לשפץ אותו מהשלדה ומעלה, חלק חלק, מכלל מכלל, ולבנות בעצם את הרכב מחדש. זה מצריך השקעה של יותר כסף בפחות זמן, ובעיקר בהרבה מקרים כאשר מדובר במישהו שלא במאה אחוז סגור על העלויות, גורם לזה שאתה תקוע עם חצי פרוייקט או פחות, רכב מפורק בלי יכולת להרכיב אותו בחזרה.
אסף.
-
תגובה: בליר שנת 1983 K5 נפח 5.7 בנזין
ניר .
התקציב הוא לפחחות פחות בדיקת מעבדה וטסט .
הרישיונות של הרכב הוקפאו ולכן לא צריך לשלפ רטרו .
לגבי השאלה השנייה רוב הנסיעות שלי ביום יום הם בערך 15 קילומטר וכרגע אין לי רכב אחר . לכן אני זקוק לו כרכב א' .
אסף
אני לא יודע מה הגישה היותר נכונה והיכן אני אוציא יותר כסף ויותר אנרגיה ( מריטת שערות ) ולכן אני שואל מה יותר נכון לעשות וכמובן באיזו עלות זה מסתכם בערך .
-
תגובה: בליר שנת 1983 K5 נפח 5.7 בנזין
אהלן נרי'ה,
אני חולק איתך את אותם דילמות - ברשותי בלייזר 90. משמש אותי כרכב ראשון מדי יום ביומו..
סיימתי את כככללל נושא המכניקה - הרכב מתוקתק מבחינה זאת מאלף' ועד ת (טפו טפו טפו!!).
הרכב "עומד דום" ומחכה לקוסמטיקה, לצערי ישנן כמה נקודות כאב שדורשות טיפול מיידי, אמנם קטנות אבל עדיין..
החלום הוא כמובן שיעמוד לרשותי המון זמן כסף ומקום שיאפשר לי לפרק את האוטו לחלוטין ולשפצו כמו שבאמת הייתי רוצה.. אני יכול רק לשער שאנו חולקים חלק מן המגבלות הללו.
אינני יודע למה אתה מייעד את הרכב, במקרה שלי הוא הרכב הראשון שלי אך גם רכב טיולים שעליו אני "לא מרחם" כאשר אני סוף סוף מוצא זמן לטייל, לכן מבחינתי כל נושא ה"קוסמטיקה" הוא למטרת שימור בלבד. היום יש שיפשוף או כיפוף בפח, מחר נתקן ומחרתיים יתכופף שוב בשטח.
כולנו רוצים רכב נוצץ ומלוקק אך צריך להתחשב בנזקים בלתי נמנעים במידה ואתה מטייל איתו..
מה שאני מנסה בעצם להגיד זה שבמקרה שלי אני "מגלגל" את כל נושא הקוסמטיקה.. זה לא האידיאל, זו לא התוצאה שאני באמת רוצה אך כך אני שומר על האוטו מפני רקבונות אגרסיביים ושלל המחלות.
מקווה שקצת עזרתי.. :)
-
תגובה: בליר שנת 1983 K5 נפח 5.7 בנזין
בכסף שעולה דלק לבלייזר כרכב א', אפשר לקנות אוטו קטן ועוד ישאר כסף לבזבוזים. אבל..שכל אחד ישרוף את הכסף שלו בדרך העדיפה עליו.
-
תגובה: בליר שנת 1983 K5 נפח 5.7 בנזין
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
polar bear
בכסף שעולה דלק לבלייזר כרכב א', אפשר לקנות אוטו קטן ועוד ישאר כסף לבזבוזים. אבל..שכל אחד ישרוף את הכסף שלו בדרך העדיפה עליו.
נהנה מכל רגע, שווה כל גרוש :D
-
תגובה: בליר שנת 1983 K5 נפח 5.7 בנזין
ראשית ברכות
אמנם לי יש גירסה צנועה יותר עם נפח של רק 4.3 ליטר(ג'מוס)
הרכב משמש אותי כרכב א ב ג ד ה ו ז
כן לפעמים האות האחרונה קצת גדולה יותר אך בעיקרון זה אחד הרכבים המפנקים ביותר שהיו לי
לו הייתי צריך למטרותי בלייזר גדול לא הייתי מהסס אבל זה אני
וביננו?כשאני רואה לידי בלייזר או יוקון אני מרגיש גמד אבל אל תגלה לאף אחד
תהנה תבזבז קצת על דלק
לתכריכים אין כיסים זכור זאת(וואוו אני מזדקן)
יוסי
-
תגובה: בליר שנת 1983 K5 נפח 5.7 בנזין
חחח...את ירין לא מעניין מחירי הדלק...
הוא תמיד מתדלק ב- 500 שקל וזהו....
חמי - אבא של ירין....
-
תגובה: בליר שנת 1983 K5 נפח 5.7 בנזין
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
hem
חחח...את ירין לא מעניין מחירי הדלק...
הוא תמיד מתדלק ב- 500 שקל וזהו....
חמי - אבא של ירין....
חחח +1
-
תגובה: בליר שנת 1983 K5 נפח 5.7 בנזין
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
polar bear
אתה אומר שהרכב אמור להיות רכב א'....למה?????
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
שי קרנצלר
בלייזר רכב א' ?
אתה בטוח?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
polar bear
בכסף שעולה דלק לבלייזר כרכב א', אפשר לקנות אוטו קטן ועוד ישאר כסף לבזבוזים.
אבל..שכל אחד ישרוף את הכסף שלו בדרך העדיפה עליו.
חאלס! אני עם GMC SIERRA 1987 (בלייזר עם ארגז) משתמש בו כרכב א' ורכב ב',
ויוצא אל המיועדת בחולון, אחת לשבוע, מה? אז נכון, הדלק פותח לי ת'שועה,
אבל על הנאות משלמים, עודד, תסכים איתי שלסוע על פיאסטה בכלל לא שקול ללסוע
על פולסייז - זה עולם אחר, בפולסייז אתה שט, בפיאסטה אתה מרגיש בקופסאת סרדינים,
-
תגובה: בליר שנת 1983 K5 נפח 5.7 בנזין
תשמע שי....אני אומר דבר כזה - אם אתה משתמש ברכב בזבזני כרכב לנסיעה יומיומית, צריכה להיות לכך סיבה. ז"א - אתה צריך את נפח ההטענה וכח המנוע, אתה עובר באופן קבוע בדרכי עפר+. או שאתה פשוט עשיר כל כך שגם אחרי שאתה מוציא כמעט 2 ש"ח על על ק"מ נשאר לך כסף לתחזק את הרכב בצורה סבירה וגם לחיות קצת.
וכן, אתה בהחלט צודק - לסוע בכלי תחבורה שלוקח 1 ל 13-17 זה עולם אחר. אתה לא חושב פעמיים לפני שאתה יוצא לאנשהו, ובמקום לפגוש את המיועדת פעם בשבוע אתה תיסע אליה כל יום, ובמקום לחפש חניה חצי שעה וגם לשלם על זה בחצי טנק אתה חונה באיזה מטר ושייבה שמישהו השאיר { זה, הכי ביעס אותי, אני חושב שאחרי פעם כזו גמלה בליבי ההחלטה להעמיד את הבליזר } .
כשאני השתמשתי בבליזר כרכב א' , גרתי אצל ההורים, לא היו לי דאגות יותר מדי, הדרך לעבודה ברכב רגיל ארכה כחצי שעה ובבליזר 10 דקות.והדלק עלה פחות{ מישהו זוכר כמה עלה דלק ב 2004? }. בדיעבד אני מצטער שלא עברתי לאופנוע מוקדם יותר. או אז היה לי כסף לשפר את הבליזר. במקום להוציא הון על דלק ותחזוקה שוטפת ומיותרת.
אבל , כמו שאמרתי קודם - שכל אחד ישרוף את הכסף שלו איך שבא לו.
הפתרון לדעתי נמצא במציאת מקום עבודה שמספק לך רכב כזה בתור רכב העבודה { גם אם הוא לא לנסיעות פרטיות וגם אם הוא לא 4X4}.
-
תגובה: בליר שנת 1983 K5 נפח 5.7 בנזין
טוב אז כך היום אחרי בדיקת מעבדה מוסמכת הכנסתי את הרכב שוב לטיפול בריג'קטים : * נזילת שמן הגה * תותבי קפיצים קידמיים ואחוריים * גומיות מוט מייצב קידמי * תותב בולם זעזועים אחורי * חופש בצלבים ... נקווה לטוב ( בכיס ) ..
שי עודד הרכב ינוע בכל יום מחדרה למיכמורת ( נסיעה של 15 דקות ) בעתיד אני אצתרך אותו למשא של כלי עבודה ( מסור פנדל , פטישונים , מברגות , וכו' אני פשוט עובד עם עץ )
לכן השיקול בין אם לנהוג הטנדר מסוג טויוטה / מיצובישי / מאזדה וכו' ובין הבלייזר לשימחתי הבלייזר ניצח .
בכל אופן לאחר בדיקת המעבדה הרכב ימשיך לטסט ומשם לפחחות ( בין אם עצמאית או בסדנה )
אמשיך לעדכן בהיתקדמות
נ.ב.
מישהוא יכל להסביר לי מה ינוביץ מת"א מוכר ???????
-
תגובה: בליר שנת 1983 K5 נפח 5.7 בנזין
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
neriya
נ.ב.
מישהוא יכל להסביר לי מה ינוביץ מת"א מוכר ???????
http://www.jeeplanet.com/
-
תגובה: בליר שנת 1983 K5 נפח 5.7 בנזין
-
תגובה: בליר שנת 1983 K5 נפח 5.7 בנזין
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
שי קרנצלר
נריה
מה עם תמונות???
++1
-
תגובה: בליר שנת 1983 K5 נפח 5.7 בנזין
-
תגובה: בליר שנת 1983 K5 נפח 5.7 בנזין
-
תגובה: בליר שנת 1983 K5 נפח 5.7 בנזין