יש לי חופש בגלגל קידמי שמאלי החופש לא נובע מהמסבים אלא כל הדראם הקידמי זז
Printable View
יש לי חופש בגלגל קידמי שמאלי החופש לא נובע מהמסבים אלא כל הדראם הקידמי זז
זה חופש במיסבים של הקינג פינים הוא קינג פין שבור
אוהד
אם אתה בטוח שזה לא מהמיסבים .אז תפרק גלגל תוריד את הדיסק ותחזק את ארבעת הברגים.
http://www.geocities.com/aquagil/shxe.jpg
מקווה שזה עוזר להבין.
קינג פין: לפני הכל, בדוק את האפשרות הזו, משום שהיא הכי פשוטה ומהירה לבדיקה. פרק את שניהם (אחד אחד) ובדוק שאף אחד מהם איננו שבור. ניתן לזהות קינגפין שבור גם ע"י נענוע הגלגל ומבט בקינגפין (רואים שהחלק העליון נע בלי קשר למיקום הצפוי של החור), אבל זה דורש מעט תרגול - קל לבלבל בין חופש במיסבים לחופש בקינגפין. מאחר ופסלת לנו מראש את אפשרות המיסבים, זה שווה בדיקה. להוציא ולראות זה גם פשוט למדי.
ארבעת הברגים: מפתח מומנט. אל תחזק סתם (גם לא לכך התכוון גיל, אני בטוח) אלא וודא שהם סגורים במומנט הנכון, כראוי.
אפשר לשאול על סמך מה ביטלת את האפשרות שמקור הבעיה במיסבים?
נכון צודק.ציטוט:
נכתב במקור על ידי נקסוס
כשפירקתי את הגלגל החלפתי את 2 המסבים + המחזיר שמן
ישנם 4 איזה 2 אתה החלפת? אל תיתקמצן במילים קשה לעזור ככה.
המצב קצת שונה ממה שתארת בהתחלה.
ובאיזה שעות החופשים? 6 ו12 או 3 ו9? שניהם?
החלפתי את המיסב הגדול האחורי שהמחזיר שמן מתישב עליו ואת המיסב הקידמי שסוגרים עליו את האום לכיוון חופש בגלגל
הבנתי שיש עוד שני מסבים קטנים איפה הם יושבים
אלו מיסבי הקינגפין. הם נמצאים מתחת לקינגפין.
לא ענית לי - באיזה שעות החופשים? 6 ו12 או 3 ו9? שניהם?
אתה עובד עם ספר רכב?
אני לא עובד עם ספר רכב החופשים הם 12 ו 6
לאור החופשים, יש יסוד סביר להשערה שזה הקינגפין.
אבל שאלה אחרת לי אליך: אם אתה לא עובד עם ספר, אתה גם לא עובד עם מפתח מומנט. אם אתה לא עובד עם מפתח מומנט, איך אתה יודע שלא סגרת את אומי הטבור חזק מדי? (אם זה היה חלש מדי היה לך חופש גם ב3 ו9)
אני סוגר עם בוקסה עד הסוף ופותח קצת קניתי את 2 המסבים הקטנים אני יחליף אותם נראה שהקינג פין בסדר העיגול לא שחוק
זו הייתה שאלה רטורית, רונן. אין לך שום מדד אמין לסגירה שלך מלבד מפתח מומנט. "קצת" זו לא מידה.
קינגפין שבור לא תמיד נשחק. הגליל מתנתק מהמשטח. זה נראה ככה:
http://imgsrv.pic4u.co.il/146cea4554...f50020000.aspx
הקינגפינים אלו שני הפלטות הריבועיות בחלק הימני של התמונה. שים לב שאחד מהם נראה תקין (הגליל מחובר) ואילו בשני ניתן להוציא את הגליל ונשארת הפלטה. זה נראה נומרלי ותקין, זה לא.
"המיסבים הקטנים" = מיסבי הקינגפין, אני מניח.
אצלי זה תקין מפני שהפלטה יוצאת עם הגליל בשניהם מה שנשאר זה רק מסבים
מיסבי קינגפין זו אופציה.
אני הייתי דואג לסגור את האומים עם מפתח מומנט לפני שהייתי רץ להחליף מיסבי קינגפין.
למרות שאני בד"כ ממליץ על שימוש בידית מומנט, דווקא במקרה הזה, לדעתי, הצורך הוא לא היסטרי. במקרה הספציפי הזה המומנט לא קובע מתיחה מדויקת של בורג, אלא רק מוודא שכל החופשים במיסב מבוטלים לפני שמחזירים אחורה את האום וקובעים את החופש. אם תשימו לב אז בזמן ההגעה אל המומנט הנכון, הידית זזה מעט מאוד בין מצב של מומנט חלש והמומנט החזק הרצוי, וממילא מחזירים אחורה שישית סיבוב או כמה שצריך אצלכם, אז עוד כמה מ"מ לכאן או לכאן לא משפיעים הרבה.
בסגירה סוגרים ל10-15 NM.ציטוט:
After removing wheel bearing lock nut and lock washer, tighten bearing nut (1) to the tourqe of 80 NM while spinning hub by hand. Next, loosen the nut untill the tourqe becomes 0 NM and then tighten it again to tightening tourqe specified below. In this way, an appropriate preload is obtained.
זו הנקודה, שאין אצלנו שישית. אצלנו סוגרים למומנט, פותחים לגמרי וסוגרים שוב חלש (ר"מ). בוא נניח שהוא סגר על 50 NM ולא על 15, כי הוא פתח "קצת" או שישית. מה יקרה למיסב?ציטוט:
וממילא מחזירים אחורה שישית סיבוב או כמה שצריך אצלכם
אם הסגירה הסופית אצלכם היא עם מומנט, אז טעיתי.
דווקא יכול מאוד להיות שיש משהו במה שאתה אומר. הרי הפרילוד דוחף את המיסב בדיוק למקומו. אז חלש מדי לא נסגור, כי נבחין בחופשים, אבל מה יקרה אם נסגור חזק מדי? הרי אנחנו לא נזיז עוד את המיסב או משהו. זה ישחוק אותו?
אני מניח שהלחץ על הגלילים יהיה חזק מדי, והם יישרפו מהתחממות יתר.
שאני החלפתי מייסבים לקינג פין עקב חופש די גדול יחסית ב6 12
סגרתי ברגש עם ידית רגילה ווידאתי שהמפרק זז בקלות ואין חופש (לא היו אצלי פחיות מרווח)
והכל תקין ועובד יופי (טפו טפו) עד עצם היום הזה
כללי אצבע להידוק מיסבי גלגלים-
-מהדקים הידוק ראשוני חזק מאוד
-פותחים (אפילו חצי סיבוב)
-מהדקים ככה שיש מעט חופש (כמה מעט? לא יודע להסביר בהתכתבות)
אבל.. דווקא מיסבי קינגפין (בדרך כלל, אני מניח שסמוראי לא יוצא מהכלל) כן צריכים להיות עם עומס ראשוני, ולא עם חופש, כמו מיסבי גלגל, אז חייב להיות מומנט הידוק נכון. הסיבה היא שהמיסבים האלה לא מסתובבים אף פעם במהירות ולכן לא מתחממים, אבל אסור שיהיה בהם חופש- אפילו לא קצת.
(או שלא הבנתי את הדיון עד כאן)
אסף.
אסף, אם זכרוני אינו מטעני, אז הקינגפינים בסמוראי בנויים ממיסבים כדוריים, ונדמה לי שבמיסבים כאלה אין עניין של פרהלווד בכלל, וספציפית בסמוראי לא זכור לי שיש שם כיוון פרלווד למיסבים האלה.
אני, בכל מקרה, דיברתי כמובן על הפרהלווד של מיסבי הגלגל.
מיסב קוני,גלילים
אני דיברתי על מיסבי גלגל גם כן.
קינגפינים נסגרים עם 20-30NM (הברגים שלהם). אין PRELOAD שידוע לי עליו. לעומת זאת, בהחלפת מיסבים יש תהליך פשוט אבל איטי וארוך בתיאום שלהם עם השימסים (פחיות מרווח). את התהליך ניתן להמיר ברגש, אפילו הספר אומר, ואני מצטט:
העובדה שכפיר, בחור שאף אחד לא יתווכח על זה ש"יש לו ידיים", התקין מיסבי קינגפין חדשים ובכ"ז מצא עצמו ללא שימסים באף אחד מהם רק מוכיחה למה "רגש", במיוחד אצלנו (מכונאי מדרכה שלא פותחים 6 קינגפינים בשבוע ולא רגילים לזה) שווה לתחת. בשום מצב תקין עם מיסבים חדשים הוא לא אמור להיות עם פחות משימס עבה אחד בכל צד (כן, יש להם גם עוביים).ציטוט:
"The above-mentioned method of making a shim adjustment demands a high degree of skill on the part of the servicemen"
כפיר: אין לך שום רגש לקינגפינים, גם לי אין. לאף אחד כאן חוץ ממי שעוסק בזה ע"ב קבוע אין. ברור שאין לך חופשים, אתה דחפת את הקינגפין עמוק מדי לתוך המיסב והוא לחוץ חזק מדי. תוחלת החיים שלו תהיה בהתאם. אם אתה רוצה להמשיך את הדיון על חשיבות מפתח מומנט, תעשה חיפוש - יש כבר דיון כזה באתר. לדעתי, דשנו בזה מספיק.
המומנט (או רגש) + שימסים מבטיחים עומס מוקדם מדוייק. לא גדול מדי, לא קטן מדי, אבל בשונה ממיסב גלגל- בלי חופש בכלל.
אסף.
נקסוסון אני מכונאי ב UMI במוסך המרכזי ואני כל היום מתעסק עם מייסבים מכל הסוגים
ויש לי ידית מומנט דיגיטלית צמודה אז ...
והקינג פין שלי יישבר עוד לפני שהמייסב ייגמר אז מזה אני לא דואג
ולא היה לי לחץ במפרק בדקתי את זה אם היה לחץ אז הייתי מוסיף שימסים בלי לחשוב פעמיים
המפרק זז לי חלק ללא חופש וזה הספיק לי
וספר רכב אין מצב שאני יקנה בשביל סמוראי פיצפון שבנוי הכי פשוט שיש