שלום
אשמח לעצה מבעל ניסיון לגבי רכישת קפיצים לפג'רו קינג.
הדררישות העיקריות הם נוחות נסיעה בשטח ובכיפלי קרקע קטנים,שבילים מרובי אבנים.
מעוניין בהגבהה המינימאלית ביותר אם בכלל.
אשמח להמלצה על קפיץ אשר ידוע ביכולת הפוגרסיבית שלו אם יש כזה.
תודה
Printable View
שלום
אשמח לעצה מבעל ניסיון לגבי רכישת קפיצים לפג'רו קינג.
הדררישות העיקריות הם נוחות נסיעה בשטח ובכיפלי קרקע קטנים,שבילים מרובי אבנים.
מעוניין בהגבהה המינימאלית ביותר אם בכלל.
אשמח להמלצה על קפיץ אשר ידוע ביכולת הפוגרסיבית שלו אם יש כזה.
תודה
אם אתה לא מתכנן הגבהה, תשאיר את המקוריים אך תשקיע בבולמים איכותיים.
רענן
רענן, הבולמים אצלי כרגע חדשים, אני מעוניין להחליף רק את הקפיצים מכיוון שהם מעט עייפים, כאשר יש שקיעה מסויימת.
בהודעה היו דרישות די מסויימות...
טעות בידך, לא נכון לחלק את יכולות הגיהוץ של מתלה ל2,(בולמים וקפיצים) לקפיצים יש תפקיד משמעותי מאוד ביכולות גיהוץ שבילים .
בין 2 סטים שונים של קפיצים עם אותם בולמים תוכל לקבל סטאפ שונה לגמרי והתנהגות שונה...
רענן תודה רבה, אך המלצתך אינה רלוונטית ואינה נכונה.
אשמח לקבל המלצות על סוגי קפיצים או מאנשים שניסו מספר שונה של סטים.
רענן לא כזה טועה
יש מערכת יחסים מאד ספציפית בין הקפיץ לבולם, סתם לדוגמה אנחנו רוצים לשדך בולם קשיח לקפיץ רך וההפך.
אז בלי לדעת מה האופי של הבולמים.....כול עצה תהיה יריה בחשכה.
הבולמים הם בילשטיין B6, שהם בולמים המכוונים על הצד הקשיח יותר לאומת "טאפ דוג", האופציות הם קפיצי קינג,TJM ו טאפ - דוג.
הכיוון שלי הוא קפיץ מסדרות מדיום מבחינת קבוע קפיץ.
וההגבה לא צריכה להיות גדולה אם בכלל.
המטרה הסופית היא להעלות את יכולת ספיגת המכשולים במהירות 50- 100, ובנוסף לגרום למתלה להצליח לגהץ טוב יותר שבילים מחורצי אבנים ו"שבילי קורדורוי ".
השאלה היא כזאת, האם על ידי אחת מהאופציות ניתן להגיע לתוצאה כזאת?
שלושת סוגי הקפיצים הם פוגרסיביים השאלה איזה קפיץ מצטיין במיוחד ביכולת פוגרסיבית שתתאים לדרישות שלי.
פשוט תאיץ :)
זו הפירמה האידאלית לסגה.
או, על זה לא חשבתי, תודה רבה, איזה פורום נהדר.
קבלתי המלצה על קפיצי פדרס, יש למשהו מידע עליהם? כמו למשל מהיכן ניתן לרכוש כאלה חוץ מאספיר
הבעיה היא שבילשטיין לא מייצרים בולמים לנסיעה בשטח, אלא לנסיעה ספורטיבית בכביש. תציץ באתר שלהם.
גילוי נאות: אני עובד ב"גתוס", שמן הסתם לא משווקת מוצרים שמיובאים ע"י אספיר.
קינג אכן מוצלחים ויותר קשיחים מ"אולד-מן" לדוגמא, אבל אני מסכים עם קודמיי שציינו שיותר חשוב אופי הבולם והשידוך שלו לקפיץ הנכון.
קפיץ פרוגרסיבי הוא אמנם חלק מהפתרון, אבל בהחלט לא ייתן לך מענה מלא.
למה ההתעקשות להישאר עם הבולמים הנוכחיים?
ובאותו נושא - מה התקציב שאתה מקצה לעניין?
הבלשטיין שאצלי כרגע הם חדשים, לכן עניין ההחלפה לא על הפרק, בלשטיין אכן מייצרים בולמים המיועדים לנסיעת שטח, מרמות נמוכות ביותר כמו אצלי (B6) ועד בולמים בסכומיי עתק של 10000 דולר ויותר לטס של 4.
הפיתרון שאותו אני מחפש הוא בהחלפת הקפיצים או בהתאמת קפיץ נכון לאותם בלומים, התקציב הוא בסדרי הגודל של כל אותם חברות שאותם ציינתי בהודעה הנ"ל.
העניין הוא בהתמקדות בשאלה שלי ולא בהצגת החשיבות של בולם אל מול קפיץ, זה לא מעניין כרגע.
כתבת שקינג טובים מאולד מן?, במה בגלל שהם קשיחים יותר?, אבל זה בדיוק לא מה שאני מחפש, עודף קשיחות לכן לא ברורה לי ההמלצה
דורון, כשאתה מדבר על שילוב של אולדמן עם הבילשטיין , האם מדובר בקפיצי אולד מן?
תוכל לתת קצת מידע לגבי סוג הקפיץ, מאיזה סדרה ועל איזה רכב?
ממש לא הרכב הנדון, אבל העקרון דומה.
קפיצי עלים של אולדמן, ובולמי 7100 של בילשטיין, שאף אחד לא טוען שהם מהרכים שיש או שהם רחמנא לצלן מיועדים לשימוש ספורטיבי בכביש..
שני מוצרים ותיקים ומוכרים בשוק שמיועדים לשטח.
הבילשטיין הרבה יותר ״קשיחים״ בשיכוך שלהם מהאולדמן, אבל השילוב של קפיץ רך יחסית,עם בולם ״קשה״ עובד נהדר בשטח.
כשהרכב ריק, הקשיחות מורגשת, אבל כשהוא מועמס לטיול או עם נוסעים, זה שילוב מעולה.
נסעתי כמה שנים עם סט מלא של אולדמן, היה טוב מאד, והיום עם קומבינציה של אולדמן ובילשטיין, ומבחינתי זה שידוך מעולה יותר מבולמי האולדמן המותאמים לקפיצים.
בסוף, מה שקובע זה התחת שלך, מה נוח לך.
אני לא מתכוון להתערב בשרשור ברמה של מה טוב ומה לא מכוון שאני לא אוביקטיבי.
מנסיון, התחושה בישבן היא מאוד סובייקטיבית לכן תמוהה בעיני הפניה שלך לפורום בנוסח המקורי שלה.
לדעתי, תתחיל בלהשיג מידע אמין ואוביקטיבי על הקפיצים שנחשבים בעינך כאופציה כדי שיהיה לך נק' התחלה להשוות.
מכוון שביקשת, הנה הנתונים, Old Man Emu, כן?:
פג'רו קינג ארוך דיזל
קפיץ קדמי:
מק"ט 2915, קוטר תייל: 18ממ, אורך חופשי: 345ממ, מס' כריכות: 8.1, קבוע: 114ניוטון/ממ
מק"ט 2924, קוטר תייל: 19ממ, אורך חופשי: 340ממ, מס' כריכות: 8.1, קבוע: 138ניוטון/ממ
קפיץ אחורי:
מק"ט 2917, קוטר תייל: 21ממ, אורך חופשי: 345/335ממ, מס' כריכות: 7.3, קבוע: 112/158ניוטון/ממ (מה שנקרא פרוגרסיבי)
מק"ט 2918, קוטר תייל: 22ממ, אורך חופשי: 328/328ממ, מס' כריכות: 7.3, קבוע: 151/175ניוטון/ממ (כנ"ל)
דרור,
אני מאוד מעריך את הדעה שלך. כאן בשרשור הזה ובכלל בפורום אבל אמירות כמו "הבילשטיין הרבה יותר ״קשיחים״ בשיכוך שלהם מהאולדמן" גורפות מידי, לגמרי לא מדויקות ומטעות. (לטעמי). אולד מן יצאו בליין בולמים חדש (יחסית) שנקרא ספורט. יש לבולמים האלה הרבה שידרוגים על פני הניטרוצ'רג'רים הרגילים בין היתר מערכת שיסתום שונה ובהכללה הם יותר "קשיחים" ממה שאתה מכיר.
מציע לך לנסות בהזדמנות.
יואב
קיבלתי את ההערה, ושלחתי לך ה"פ בנושא.
chase, למען הסר ספק - אני לא סוכן של אף סדנה, אין לי אינטרס מכירה ואני לא טוען שיש לי את המקצועיות הדרושה להתאים לך את הקפיצים/בולמים המתאימים.
את מה שכתבתי, כתבתי מניסיוני הדל - וכאדם פרטי. ואת הגילוי הנאות כתבתי כדי שתבין שלניסיוני יש נטייה מסוימת (מן הסתם יצא לי לפרק בולמי בילשטיין מרכבים יותר מאשר להרכיב אותם.. הלקוחות המרוצים שלהם לא מגיעים אלינו, ולהפך..)
ולאחר בדיקה, נוכחתי לדעת שאכן טעיתי כשכתבתי שבילשטיין לא מייצרים בולמים לשטח. אכן יש להם כמה דגמים שמשווקים כ"offroad".
תודה על המידע לכולם ושוב ..., תודה, אפרסם תוצאות בהמשך
יש חברה אוסטרלית בשם K-MAC שמייצרת קפיצים בטכנולוגיה טובה יותר (חימום חשמלי) מפדרס והאחרים,
ושכלול של הקויל אובר הרגיל.
http://www.youtube.com/watch?v=P4vTxhzyjOY
אמנם באיחור - אבל זו דעתי...
קודם כל - יצרני הקפיצים, רובם, לא מייצרים את הקפיצים אלא מייצרים אותם אצל קבלני משנה, וכאן עקב אכילס שלהם - למשל בעיית איכות שהיתה (ואני לא יודע אם עדיין קיימת) באולדמן - כתוצאה מהעברת הייצור ליצרן במדינת עולם שלישית (בלי להיכנס לפרטים) - וכתוצאה מזה לקוחות רבים מאוכזבים שטופלו על ידי היבואן. המשמעות היא שלא מספיק לדעת מי היצרן אלא גם שעבור הרכב הספציפי הזה, הקפיצים טובים.
זה נכון לגבי כל היצרנים, פרט לבודדים שמייצרים קפיצים בעצמם - למשל אייבך או מאד.
כל השאר - אולדמן, פדרס, טאף-דוג, לוולס - כולם אותו דבר מבחינת האיכות, ומה שצריך לבדוק אלו נתוני הקפיץ.
הגבהת את הרכב במעט כדי לקבל מהלך סגירה גדול יותר ועל ידי כך שיכטך טוב יותר? יופי. עכשיו אתה צריך קבוע קפיץ גבוה יותר רק במעט, כי המקורי של הרכב הוא טוב במקרה של הקינג, אבל כשמגביהים מרכז הכובד עולה ולכן קבוע קפית גדול במעט עוזר לשמור על הרכב יציב. קבוע קפיץ גדול בהרבה זה למי שנוסע ממש מהר, וצריך לשכך סגירות מתלה במהירות גבוהה, או לחילופין מי שנוסע תמיד עמוס והרכב כבד ממה שהיצרן תכנן בתור הממוצע שאליו מכוון הקפיץ.
השילוב של הקפיץ-בולם, אכן קריטי - אבל בחרת בבולמים "ספורטיביים" - ה B60 הם בולמי מונוטיוב בקוטר גדול (יחסית), וככאלה יחזיקו מעמד גם בנסיעה רצופה במהירות גבוהה בשטח. (אגב - למי שתהה - בילשטיין גרמניה עושים בולמים למכוניות כביש, ובילשטיין ארה"ב עושים בולמי שטח). זה עדיין לא אומר דבר לגבי הכיול שלהם - ודווקא בגלל שזה בילשטיין תוכל לפרק את הבולמים מהרכב ותמורת כמה מאות שקלים לכייל אותם מחדש במפעל בהתאם למה שתרגיש אחרי שתנסה את קומבינציית הקפיצים-בולמים שתבחר.
אסף.
תודה רבה אסף, כנראה שהכיוון בנתיים הוא אייבך, נראה מה יוליד השבוע, שוב תודה
אני מניח שהתכוונת אלי.
כתבתי "יותר קשיחים" כי אולדמן לא מספקים את הנתונים לגבי הכיול, להבדיל מבילשטיין, שם אני יכול להגיד בדיוק מה הכיול הבסיסי מהמפעל (360/80 לכיול שיכוך/החזר במקרה שלי), ושהיום זה קצת יותר קשיח כי ביקשתי מאספיר לכייל מעט קשיח יותר.
אז ההשוואה היא דרך התחת, וכן, גם הבילשטיין הפשוטים יותר קשיחים מהאולדמן בדיגום הקשיח יותר באותם שבילים ומול אותם באמפים מוכרים וקבועים שאני נוסע בהם.
הנסיון שלי היה עם הבולמים הקשיחים יותר של אולדמן, אלו שמיועדים לשידוך לקפיצי HD/MD של רכב כבד/עמוס, אז אני מכיר דוקא את הצד שאתה ממליץ עליו, לאורך כמה שנים, והרבה ק"מ שטח וכביש.
לרגע לא אמרתי שהם פחות טובים מבילשטיין, הם נוחים מאד, והיקף המכירות שלהם מעיד שעוד אנשים חושבים כך.
בנסיעה מהירה/לאורך זמן, הם משככים פחות טוב בצורה מאד מוחשית באותן הדרכים מאשר הבילשטיין שכוילו יותר קשיח מהם, ולחילופין, פחות נוחים ביחס לאולדמן במצב ריק של הרכב ללא משקל.
נקודתית, כמו שגם אסף כתב, בילשטיין מאפשרים כיול אישי אם אתה מוכן לשלם עוד קצת על הכיול, ואת זה אתה לא יכול לעשות עם אולדמן.
לטעמי יש ערך מוסף גדול באפשרות לקחת קפיץ סליל איכותי של יצרן גדול כמו אולדמן, ולחבר אליו בולם איכותי שאפשר לכייל אותו לתחת האישי שלך, עם אחריות יצרן כאן בארץ.
ומי שיכול לתת לך את האפשרות הזו (בולמים) במחיר שעדיין נורמלי זה או פוקס או בילשטיין ותקנו אותי אם פספסתי עוד מישהו שיש בשוק הישראלי היום.
אין לך כוח למשחקים?
תקנה סט תפור מהיצרן.
ההחלטה הסופית שהתקבלה בהתיעצות עם מספר מומחים בתחום היא ללכת על קפיצים קדמיים של טאפ דוג המיועדים להגבהה של 2 אינץ, הקפיצים הקדמיים במקור מיועדים לפג'רו קינג בנזין עם מנוע קל יותר וכאשר יורכב על הרכב המיועד (קינג דיזל שבו מנוע כבד יותר) תתקבל הגבהה של קצת פחות מ2 אינץ, 30 מ"מ
הקפיצים האחוריים היו מחברת קינג ספרינג אשר מותאמים מראש להגבהה של 30 מ"מ
שני הסטים( קדמי ואחורי) הם קפיצים מסדרות רכות( מדיום)
זה הפתרון אותו מציעה שוק מוצרי המדף לדרישותי ,לפני יצור קפיצים לפי ספציפיקציה מותאמת.
בהמשך יבוא עדכון לגבי התוצאה המתקבלת.
האמת היו לבטים האם לענות שוב (בעיקר שאתה שואל ואח"כ עונה בתשובות ...)
אז כך,
לדרישות שלך (החזר ומהירות שיכוך) הפתרון הוא בהתאמה/כיול בולמים.
הגמישות בהתאמת/כיול קפיצים היא כמעט לא משמעותית ביחס לבולמים.
למרות שקיבלת עצות ממומחים, מתקשה להאמין שהדרישות שלך יתגשמו בשיטה זאת (להתאים קפיץ לבולם קיים עם דרשות התנהגות מחמירות)
השיטה המוכחת היא, התאמת קפיצים למשקל ואופי ההתנהגות, אח"כ התאמת הבולמים.
ואם ישנם דרישות ממש עקרוניות וספציפיות, בוחרים בולמים בעלי יכולת כיוונון (FOX לדוגמה) וגם
אז קשה למצוא סטאפ מושלם לכול סגנון נהיגה ושטח.
כאן בא הנסיון והמומחיות בכיול של "ניסוי ותעייה", רק שלמומחים ובעלי הנסיון תהליך כיול הבולמים קצר יותר.
בכול מקרה, בהצלחה !
רענן
שלום
לאחר קריאת השרשור, הנפלא הזה אני חייב לציין
אני עדיין בדילמה גם אני עומד ליפניי בחירת קפיצים לרכב לאחר הרכבת בולמיי מונורו אדוונצר עם הגבהה 2 אינצ'
לאחר קריאת השרשור אני עדיין לא יודע באילו קפיצים לבחור
אני יודע שאני קצת טופס טרמף על השרשור הקיים אבל אם מישהו יוכל לעזור אני ישמח
תודה מראש !
רענן תודה על הרצון הטוב אך הבעיה העיקרית בתשובות שלך היא שהם אולי תורמות לרבים בפורום אך לי הם ברורות כשמש ולכן הייתי ממליץ לך לקרוא שוב את הדרישה הראשונה והיא להתבסס ולהשיג את הפיתרון כמה שניתן דרך קפיצים או למעשה שילוב קפיץ נכון עם אותם בולמי, פיתרון נוסף אותו אני יכול להעלות על הדעת הוא העברה כספית לחשבון הבנק שלי כדי שאוכל להתחיל את תהליך הכיול מחדש דרך הבולמים
אסף, האמירה המצוטטת שלך ראויה לדעתי להתייחסות יותר מעמיקה.
ראשית, למה לא להיכנס לפרטים? הרי המותג הזה נחשב בעיני רבים למוצר דגל בתחום הקפיצים והבולמים. אם יש פרטים מגובים שעשויים להעמיד את זה בסימן שאלה ראוי שאנשים יידעו מזה! בזמנו בחיפוש שעשיתי מצאתי מאמר רשמי של היצרן שדיבר על מעבר לייצור במלזיה...
שנית, האם ידוע על מקרים רבים של כשלים במוצרים של אולדמן בשנים האחרונות? כי כשאני ניסיתי לברר את זה אצל נציגי היבואן קיבלתי תשובה שאלפי מוצרים שלהם נמכרים ומעט מאד חוזרים על כשלים. וגם כשיש כשל, ב- 99% מהמקרים מדובר בהתקנה לקויה.
אני באופן אישי לא "זכיתי" להיות מטפל ע"י היבואן. נהפוכהו... והכשל(ים) שריר וקיים!
אסף , אין אפשרות לפתוח בולם בלשטיין b6, פתיחה וכיול בארץ לא אפשרית וניתן לעשות אותה רק בדגמים היקרים יותר.
בנוסף תודה על התשובה
יונתן,
חשוב גם לציין שזה מתייחס לקפיצים עלים, ולא לקפיצי הסליל.
בפורומים בחו״ל יש התייחסות לעניין כאל ״חבלי לידה״ של העברת הייצור למפעל חדש, כולל התייחסות של משווקים לפתרונות נקודתיים.
אני לא מצאתי איזכורים לבעיות בסדרות החדשות יותר.