-
דרוש חילוץ דחוף במכתש רמון.
קיבלתי ואני מעביר לפורום, אם מישהו באיזור ויכול לעזור:
זוג עם חמישה ילדים, חלקם קטנים, בטויוטה פראדו, תקועים ברגע זה ממש (21:00) על שביל המצוק של מכתש רמון לכיוון מצפה רמון. בשטח, לא ליד הכביש. טוענים שלא ניתן לגרור...
הדיאגנוזה: "מתלה שבור", מכיוון שמדובר בפראדו, אני מניח שנשבר לו בולג'וינט קדמי אבל צריך לשאול אותו בדיוק למה הוא מתכוון.
אבי שזר - 0523301161
-
-
תגובה: דרוש חילוץ דחוף במכתש רמון.
חולצו בשלום.
תודה לכל המתקשרים מציעי העזרה.
-
תגובה: דרוש חילוץ דחוף במכתש רמון.
-
תגובה: דרוש חילוץ דחוף במכתש רמון.
אם מדובר בפראדו שהיה תקוע במעלה רמון אז הוא נתקע בירידה בסביבות השעה 15:00 כשאנחנו עלינו .... הצענו עזרה באותו רגע ואמרו שהם מסתדרים !!!!!!
העיקר חולצו בשלום ....
ראיד
-
תגובה: דרוש חילוץ דחוף במכתש רמון.
לא, זה היה על הציר שהולך ממעלה נוח לכיוון מצפה לאורך המצוק. דווקא על קטע השביל הנוח. גרר חילץ אותם לתחנת הדלק במצפה ומשם הכל כבר קל יותר כשיש מנוי גרירה.
גם זה שהיה התקוע במעלה רמון שבר בולג'וינט?....
עושה רושם של בעיה כרונית ואפילו מסוכנת באוטו שנחשב למי יודע מה, עם ביקוש ומחירים בשמיים?....
התובנה הזהירה שלי? זהירות מחלקים תחליפיים מייד אין צ'יינה. בטח כשמדובר בחלקי היגוי וכו'. רק מקורי.
-
תגובה: דרוש חילוץ דחוף במכתש רמון.
ראינו אותו במצפה רמון.
אכן המתלה הקידמי התפרק (פחד אלוהים הדבר הזה...)
במצב כזה לא ניתן לצאת באמצעים סטנדרטיים \ גרירה מהשטח.
-
תגובה: דרוש חילוץ דחוף במכתש רמון.
עוד טויוטה של החבר'ה שלי פירקה בולג'וינט
אצלנו כבר נוסעים עם ציריה ובול ג'וינט ספייר
העניין הוא שמדובר כמעט אך ורק בחלפים תחליפיים אבל זה קורה רק בטויוטה (בגלל מבנה המתלה ) עם תחליפיים
הבאסה כשזה קורה זה גם גורם לנזקי פח ו/או ציריה וזה כבר אין תחליפי....
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דרור ברלי
לא, זה היה על הציר שהולך ממעלה נוח לכיוון מצפה לאורך המצוק. דווקא על קטע השביל הנוח. גרר חילץ אותם לתחנת הדלק במצפה ומשם הכל כבר קל יותר כשיש מנוי גרירה.
גם זה שהיה התקוע במעלה רמון שבר בולג'וינט?....
עושה רושם של בעיה כרונית ואפילו מסוכנת באוטו שנחשב למי יודע מה, עם ביקוש ומחירים בשמיים?....
התובנה הזהירה שלי? זהירות מחלקים תחליפיים מייד אין צ'יינה. בטח כשמדובר בחלקי היגוי וכו'. רק מקורי.
-
תגובה: דרוש חילוץ דחוף במכתש רמון.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דרור ברלי
לא, זה היה על הציר שהולך ממעלה נוח לכיוון מצפה לאורך המצוק. דווקא על קטע השביל הנוח. גרר חילץ אותם לתחנת הדלק במצפה ומשם הכל כבר קל יותר כשיש מנוי גרירה.
גם זה שהיה התקוע במעלה רמון שבר בולג'וינט?....
עושה רושם של בעיה כרונית ואפילו מסוכנת באוטו שנחשב למי יודע מה, עם ביקוש ומחירים בשמיים?....
התובנה הזהירה שלי? זהירות מחלקים תחליפיים מייד אין צ'יינה. בטח כשמדובר בחלקי היגוי וכו'. רק מקורי.
במעלה רמון נתקע פרדו קצר על אבן , הוא לא שבר כלום וחולץ בלי נזק. אמנם אין לי פראדו , אבל אני אכן מקפיד לא להשתמש בזבל סיני ...
ד"א במה שונה מבנה המתלה הקדמי בפראדו לעומת הפאג'רו המקביל ? (מלבד הקפיץ)
-
2 קבצים מצורפים
תגובה: דרוש חילוץ דחוף במכתש רמון.
זה הפציינט מיום שישי. למי שלא מכיר את בעיית הבולג'וינט המתפרק בפראדו, ככה זה נראה.... גם הציריה נתלשה והנזק הכספי גדול מאוד.
קובץ מצורף 57774קובץ מצורף 57775
וגם אני מעולם לא ראיתי אף רכב עם מתלה דומה שזה קורה לו, למעט טויוטה פראדו.
בכל מקרה, כמעט כל המקרים (ויש המונים כאלה) הם בעקבות התקנת בולג'וינט תחליפי תוצרת סין.
לא רוצה לחשוב מה קורה אם זה מתרחש על כביש 6 במהירות 120-130.
מה יש לומר? נשמרתם לנפשותיכם.
-
תגובה: דרוש חילוץ דחוף במכתש רמון.
דרור , מה יש לך עם מעלה נוח שכל כך נוח להתקע בו .... ועוד בערב החג ...
סתפ נכר ומוכיר שחולצתי ממעלה נוח ע"י דרור ורפאל לפני שנתיים...
לירן
-
תגובה: דרוש חילוץ דחוף במכתש רמון.
אכן נראה לא נעים...אני עם טויוטה פראדו 5 שנים, לא מכיר את הבעיה הזו..
סוזי המשתוללת אני מתמרת. איפה הפראדו שלך מטופל?
דרור, לנסוע 120 עם פראדו....מה זה אלפא?
-
תגובה: דרוש חילוץ דחוף במכתש רמון.
ניר
הפראדו בשנים האלה הגיע עם קפיצי סליל והפאגרו עד שנת 2000 היה עם מוטות פיתול.
-
תגובה: דרוש חילוץ דחוף במכתש רמון.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ori abr
ניר
הפראדו בשנים האלה הגיע עם קפיצי סליל והפאגרו עד שנת 2000 היה עם מוטות פיתול.
מה זה קשור?
המתלה עצמו די דומה.
ו-120 בפראדו באים מאוד בקלות.
-
תגובה: דרוש חילוץ דחוף במכתש רמון.
בעית הבול גוניט המתפרק היא בעיה ישנה .
היא בפרוש לא בעיה של פראדו .
היא בעיה של כל מיתלה שהבול גוינט מותקן במבנה שהלחץ מושך את התפוח ( ולא לוחץ את התפוח )
לכן בטסט מרימים גלגל קידמי לבדוק חופשים ( רק שבדיקה כזאת בחלק מכלי הרכב מבטלת את החופשים ) .
חשוב מאד מאד לבדוק חופשים אבל רק כאשר המיתלה לא לחוץ ( צריך להרים את הרכב בנקודה שעומס מתבטל ) ורק אז לבדוק עם לום חופש בתפוח
זאת בדיקה שמחייבת נסיון .
הבול גוינט הסיני או החליפי הוא ממש לא הבעיה ( קל לחשוב שהוא הגורם )
אשר לציריה בדרך כלל ניתן להציל אותה ( חשוב לאסוף את החלקים ) ו
כולם קופצים לבול גוינט התחתון אבל העליון לא פחות מסוכן .
איציק
-
תגובה: דרוש חילוץ דחוף במכתש רמון.
נתקלתי בסיפור זה של הטויוטות. פעם חבר שקרה לו באמצע הרחוב ופעם טויוטה על כביש 44 שבמזל נגמר רק בנזק. לדעתי החלפות יזומות של התפוחים כל משהו אלפי קמ יתנו שקט נפשי. תחזוקה מונעת.
-
תגובה: דרוש חילוץ דחוף במכתש רמון.
.
היא בעיה של כל מיתלה שהבול גוינט מותקן במבנה שהלחץ מושך את התפוח ( ולא לוחץ את התפוח )
איציק[/QUOTE]
מהההה? זאת באמת בעיה רצינית אני ממש לא מבין איך טיוטה ייצרו משהו כזה
אי אפשר לעשות אולי איזו אבטחה יזומה? איזו 'ר' או משהו שתחובר למשולש התחתון ויעלה מעל הבוטג'יינט
ושתיהיה לה קצת חופש אבל במקרה כזה התפוח לא יתנתק מהמקום אלה ירד טיפה ''יתריע'' ולפחות אפשר לצאת מהשטח
-
תגובה: דרוש חילוץ דחוף במכתש רמון.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
סופת המדבר
.
זאת באמת בעיה רצינית אני ממש לא מבין איך טיוטה ייצרו משהו כזה
למה אתה מתפלא?
מי אמר שטויוטה לא מתקלקלת?
זה שעשו מטויוטה מותג-אליל, זה אומר שאין תקלות ברכב בן 9-10 שנים?
בעיה דומה במותג אחר היתה יוצרת לו תדמית של "מתפרק" ו/או "מסוכן" ומרסקת את מחיר השוק שלו לקרשים....אבל רק בטויוטה כמו בטויוטה - מותג האליל הוא כמו טפלון. גם כשיש בעיה כרונית ומסוכנת כמו זו (שאם אני מבין נכון את מה שאיציק כותב, כנראה זה כשל תכנוני) היא לעולם לא תשאיר עליו כתם.
-
תגובה: דרוש חילוץ דחוף במכתש רמון.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דרור ברלי
למה אתה מתפלא?
מי אמר שטויוטה לא מתקלקלת?
זה שעשו מטויוטה מותג-אליל, זה אומר שאין תקלות ברכב בן 9-10 שנים?
בעיה דומה במותג אחר היתה יוצרת לו תדמית של "מתפרק" ו/או "מסוכן" ומרסקת את מחיר השוק שלו לקרשים....אבל רק בטויוטה כמו בטויוטה - מותג האליל הוא כמו טפלון. גם כשיש בעיה כרונית ומסוכנת כמו זו (שאם אני מבין נכון את מה שאיציק כותב, כנראה זה כשל תכנוני) היא לעולם לא תשאיר עליו כתם.
כל פעם מחדש אתה רוצה להגיד שטויוטה היא לא "אגדה" כמו שנוטים לחשוב.
מן הסתם האמת היא אי שם באמצע.
אני לא יודע למה בדיוק אתה מתכוון כאשר אתה אומר "אגדה". טויוטה הוא רכב אמין מאוד. הוא לא חף מקלקולים ומשברים, אך הוא אמין מאוד ואף אמין יותר ממותגים אחרים.
ברור שעם כל אמירה כוללנית יהיו יוצאים מן הכלל אבל בכך שהמותג קנה לה עצמו שם של אמינות, יש בכך לפחות קצת מן האמת. זה לא איזשהו פוליטיקאי שעושה תעמולה מבלי אפשרות לדעת מי הוא באמת. זהו מותג שניסיון החיים מלמד שיש בו סוג של אמינות שלא קיימת במותגים אחרים.
כמו שאלפא רומיאו לא נתפסת כאמינה, כמו שלנד רובר ומותגים נוספים לא נתפסים כאמינים.
כמו ש JEEP נחשב לרכב שטח האולטימטיבי.
אבל כנראה שתמיד יהיו פרטים שיוצאים מן הכלל.
חשוב לציין גם שאני מתייחס לדגמים ישנים. אין לי שום מושג לגבי הדגמים הנוכחים הממוחשבים. משיטוט קליל בעיתונות אפשר ללמוד על ריקול כזה או אחר (דבר שהפך לתופעה חוצת מותגים).
גילוי נאות: יש לי פראדו. חוות הדעת על האמינות היא תוצאה של ניסיון אישי.
-
יקירי,
כל אוטו מתקלקל.
היתרון של "אוטו אמין" בעיני זה שהוא מתריע ל פ נ י שהמכלול כושל.
את זה הפראדו עושה מצויין, רק צריך לדעת להקשיב לאוטו....
שימוש בבולג'וינטים מקוריים / איכותיים ובדיקה תקופתית ימנעו ארועים כאלה לחלוטין.
חופש בבולג'וינט הוא משהו שמתפתח. אם בבדיקה התקופתית יש חופש - ולו הקל שבקלים - החלף מייד. במקורי.
וכמו שאיציק כתב, צריך לדעת איך לבדוק, וממש לא צריך לחכות לטסט השנתי.
פעם בחודש חודשיים יותר עדיף.
בעניין המבנה, על נוחות - משלמים.
ברור שסרן חי יותר חסון ופחות מועד לפורענות מעצם מבנהו.
אבל הוא גם פחות נוח, במיוחד לזקנים נרגנים הסובלים מבעיות גב....
זה משחק סכום "0"
מיי טו לירה
-
תגובה: דרוש חילוץ דחוף במכתש רמון.
מה שאני אומר זה שאין "אגדות מוטוריות", ואין דבר כזה "רכב אולטימטיבי", וכל הסופרלטיבים והמליצות על "ספינות מדבר" וסיפורי אגדות על "מומנט עוקר הרים" ו"עמידות אינסופית" וכיו"ב בולשיט, זה המצאות של כתבי רכב משועממים. היותר כשרוניים מביניהם יודעים לבנות סביב זה סיפורי הרפתקאות מסמרי שיער שנקראים בנשימה עצורה, וזה נפלא. הבעיה היא שיש אנשים שקוראים בצמא את בליל השטויות ואפילו רחמנא ליצלןמחליטים לפי זה איזה רכב לרכוש בהמון כסף. ואחרי שהשקיעו סכומי עתק, הם יתחילו להגן בעצמם על תדמיתו של הפציינט המוצלח שלהם, פן ערכו יתרסק... ככה בנו כאן במשך שנים תדמית מיתולוגית לכמה וכמה מותגים ודגמים של רכבי שטח, שאחר כך מתגלים כזוועה מוטורית ולא כאגדה מוטורית...
בעיני, עברו וחלפו הימים של ייחוס אמינות למוצא עדתי - פעם הגרמניות היו הכי טובות, השבדיות הכי בטוחות, הצרפתיות הכי נוחות, האיטלקיות רק החלידו, והיפניות היו דרעק של מכוניות אבל לא התקלקלו בכלל. היום כבר אין דברים כאלה. פשוט אין. תכניסו לעצמכם את זה טוב טוב לראש. אין בעולם אוטו שהוא אמין לחלוטין, וכל ניסיון לקשור תדמית של "אמינות" ו"אין קלקולים" לשמות משפחה של יצרני רכב שונים, הוא אידיוטי ומגוחך. אצל אחד יש מנוע מוצלח, ואצל השני סרנים חסונים ואצל השלישי עבירות מדהימה, והרביעי בכלל מתפרק ונוזל כבר באולם התצוגה אבל כשהוא תקין (וזה לא קורה הרבה) - הנסיעה שלו מה זה נוחה ונעימה.... כל דגם של רכב ותקלותיו, כל דגם של רכב ויתרונותיו, ויכולים להיות כמה דגמים של אותו יצרן - שאחד יהיה מוצלח להפליא (לדוגמה - פורד פוקוס דור ראשון) והאחר חרא מזוקק (לדוגמה - פורד מונדאו דור ראשון).
שמחת זקנתי שרכב מסוים "נחשב לאמין", אבל אם המתלה שלו עלול לקרוס פתאום בגלל פאקינג-כשל תכנוני וזה יכול לקרות כשהוא זוחל על סלעים במהירות 0 (ואז זה אולי מאד לא נעים, אבל לא מסוכן ולכן גם לא כל כך נורא) או כשהוא טס על כביש מהיר 110-120 קמ"ש (ואז זה כן נורא וכן מסוכן, ואולי אפילו קטלני) אז מה שווה כל האמינות שלו? ולא - הוא ממש לא מתריע על זה מראש (עובדה שכל כך הרבה נשברים...) ואני לא מכיר אף בעל רכב שנכנס למוסך לבדוק חופש בבול-ג'וינטים כל 1000-3000 ק"מ. פשוט כי אין דברים כאלה. חופשים שמתפתחים במערכת היגוי זה משהו שאנחנו אמורים להרגיש, במיוחד במכוניות כאלה עם מתלה קדמי נפרד והיגוי/התנהגות מהודקים וטובים יחסית (יחסית לרכב שטח, לא לפרייבט). כשיש שם חופשים/דפיקות וכו' אתה בהחלט אמור להרגיש את זה בהגה, ואז אתה נוסע ישר למוסך ולא לטיול במכתש רמון.
ואני מצטער בשביל בעלי האגדות המוטוריות שחוששים מירידת ערך... בסופו של דבר - זה אוטו טוב בסה"כ, אבל כמו כל אוטו אחר. לא טוב יותר, לא רע יותר. יש לו בעיות משלו, אחת מהן מסתבר - קריטית ואף מסוכנת. וכשאני רואה את המחירים שבהם נסחרת ה"אגדה המוטורית" - אני מתחלחל. אני לא רואה שום סיבה לקנות אגדה מוטורית בסכום שיכול לקנות רכב מקביל פלוס-מינוס בגודלו וביכולותיו, לא הרבה פחות אמין אם בכלל, אבל חדש בשנתיים-שלוש-ארבע, ושלא יפתיע אותי עם מתלה שנשבר במהירות גבוהה כשאני נוסע עם הילדים שלי באוטו.
מיי טו - זלוטס.
-
תגובה: דרוש חילוץ דחוף במכתש רמון.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
מערכת ג'יפולוג
מה שאני אומר זה שאין "אגדות מוטוריות", ואין דבר כזה "רכב אולטימטיבי".............ואני מצטער בשביל בעלי האגדות המוטוריות שחוששים מירידת ערך... בסופו של דבר - זה אוטו טוב בסה"כ, אבל כמו כל אוטו אחר. לא טוב יותר, לא רע יותר. יש לו בעיות משלו, אחת מהן מסתבר - קריטית ואף מסוכנת. וכשאני רואה את המחירים שבהם נסחרת ה"אגדה המוטורית" - אני מתחלחל. אני לא רואה שום סיבה לקנות אגדה מוטורית בסכום שיכול לקנות רכב מקביל פלוס-מינוס בגודלו וביכולותיו, לא הרבה פחות אמין אם בכלל, אבל חדש בשנתיים-שלוש-ארבע, ושלא יפתיע אותי עם מתלה שנשבר במהירות גבוהה כשאני נוסע עם הילדים שלי באוטו.
מיי טו - זלוטס.
מתחיל יפה ונכון ומקנח בדברים שהם לדעתי לא לעניין.
מה קשור הפחד מירידת ערך? האם זה מה שמביא בן אדם להגיד שהרכב שלו הוא אמין? אם כן, כדאי שאותו בן אדם יממש עכשיו את הרכב שלו לבל ירד הערך והשקעתו תרד למצולות.
כדאי לחקור לעומק מה קרה באותם מקרים של בול-גוינט (אני זוכר שניים). אני ממש לא חושב שזוהי תופעה המאפיינת את הדגם.
ולגבי רכבים חדשים יותר, אני סולד מהרכבים החדשים על שלל האלקטרוניקה. די בכך שברכב מסוף שנות התשעים יש מעל ומעבר לאלקטרוניקה הנחוצה ברכב שטח, לא צריך יותר חדש.
-
תגובה: דרוש חילוץ דחוף במכתש רמון.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
itamar1980
מתחיל יפה ונכון ומקנח בדברים שהם לדעתי לא לעניין.
מה קשור הפחד מירידת ערך? האם זה מה שמביא בן אדם להגיד שהרכב שלו הוא אמין? אם כן, כדאי שאותו בן אדם יממש עכשיו את הרכב שלו לבל ירד הערך והשקעתו תרד למצולות.
תתפלא עד כמה זה נכון בשוק הישראלי.
כך זה לגבי הפטרול עם המנוע הבעייתי שרוב בעלי הפטרול חיים בהכחשה .
כנ"ל בעלי האיסוזו טרופר דיזל 3.0 שהגדילו לעשות ומנסים לתחום את המידע
בעל איסוזו טרופר בנזין שרק אצלו (לעומת כול העולם) הגיר מצויין ועמיד כמו התיבות של אליסון.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
itamar1980
כדאי לחקור לעומק מה קרה באותם מקרים של בול-גוינט (אני זוכר שניים). אני ממש לא חושב שזוהי תופעה המאפיינת את הדגם.
אני יודע דבר פשוט, לא ראיתי תופעה כזאת בטרופר או פג'רו שסה"כ תכנון המתלים דומה וגם בעלי פחות או יותר אותם ביצועים בשטח. כלומר,
זאת בעיה ייחודית לפראדו.
אגב, לאחרונה הוצאתי יותר $300 על הזמנת רביעיית בולג'וינטים הכי טובים שיש עבור טרופר (יעיד על כך ג'ו), רק מהפחד שנכנס לי בעקבות תמונות כאלו של הפראדו
(הבולג'וינטים המקוריים שלי במצב מצויין ובכול זאת החלפתי).
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
itamar1980
ולגבי רכבים חדשים יותר, אני סולד מהרכבים החדשים על שלל האלקטרוניקה. די בכך שברכב מסוף שנות התשעים יש מעל ומעבר לאלקטרוניקה הנחוצה ברכב שטח, לא צריך יותר חדש.
מסכים 100% איתך !
רענן
-
תגובה: דרוש חילוץ דחוף במכתש רמון.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
raanan
אגב, לאחרונה הוצאתי יותר $300 על הזמנת רביעיית בולג'וינטים הכי טובים שיש עבור טרופר (יעיד על כך ג'ו), רק מהפחד שנכנס לי בעקבות תמונות כאלו של הפראדו
(הבולג'וינטים המקוריים שלי במצב מצויין ובכול זאת החלפתי).
רענן
בדקת במקרה כמה עולה בולג'וינט אחד לפראדו, (ולא משופר, סתם אחד מקורי).........
בשביל להחליף רביעייה ,אתה צריך משכנתא.
ואתה יודע מה, אני ממש לא בטוח שהם יותר טובים ממה שאתה רכשת.
אני פשוט לא מבין את פשר מחירי החלפים.
-
תגובה: דרוש חילוץ דחוף במכתש רמון.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דרור ברלי
מה שאני אומר זה שאין "אגדות מוטוריות", ואין דבר כזה "רכב אולטימטיבי", וכל הסופרלטיבים והמליצות על "ספינות מדבר" וסיפורי אגדות על "מומנט עוקר הרים" ו"עמידות אינסופית" וכיו"ב בולשיט, זה המצאות של כתבי רכב משועממים. היותר כשרוניים מביניהם יודעים לבנות סביב זה סיפורי הרפתקאות מסמרי שיער שנקראים בנשימה עצורה, וזה נפלא. הבעיה היא שיש אנשים שקוראים בצמא את בליל השטויות ואפילו רחמנא ליצלןמחליטים לפי זה איזה רכב לרכוש בהמון כסף. ואחרי שהשקיעו סכומי עתק, הם יתחילו להגן בעצמם על תדמיתו של הפציינט המוצלח שלהם, פן ערכו יתרסק... ככה בנו כאן במשך שנים תדמית מיתולוגית לכמה וכמה מותגים ודגמים של רכבי שטח, שאחר כך מתגלים כזוועה מוטורית ולא כאגדה מוטורית...
בעיני, עברו וחלפו הימים של ייחוס אמינות למוצא עדתי - פעם הגרמניות היו הכי טובות, השבדיות הכי בטוחות, הצרפתיות הכי נוחות, האיטלקיות רק החלידו, והיפניות היו דרעק של מכוניות אבל לא התקלקלו בכלל. היום כבר אין דברים כאלה. פשוט אין. תכניסו לעצמכם את זה טוב טוב לראש. אין בעולם אוטו שהוא אמין לחלוטין, וכל ניסיון לקשור תדמית של "אמינות" ו"אין קלקולים" לשמות משפחה של יצרני רכב שונים, הוא אידיוטי ומגוחך. אצל אחד יש מנוע מוצלח, ואצל השני סרנים חסונים ואצל השלישי עבירות מדהימה, והרביעי בכלל מתפרק ונוזל כבר באולם התצוגה אבל כשהוא תקין (וזה לא קורה הרבה) - הנסיעה שלו מה זה נוחה ונעימה.... כל דגם של רכב ותקלותיו, כל דגם של רכב ויתרונותיו, ויכולים להיות כמה דגמים של אותו יצרן - שאחד יהיה מוצלח להפליא (לדוגמה - פורד פוקוס דור ראשון) והאחר חרא מזוקק (לדוגמה - פורד מונדאו דור ראשון).
שמחת זקנתי שרכב מסוים "נחשב לאמין", אבל אם המתלה שלו עלול לקרוס פתאום בגלל פאקינג-כשל תכנוני וזה יכול לקרות כשהוא זוחל על סלעים במהירות 0 (ואז זה אולי מאד לא נעים, אבל לא מסוכן ולכן גם לא כל כך נורא) או כשהוא טס על כביש מהיר 110-120 קמ"ש (ואז זה כן נורא וכן מסוכן, ואולי אפילו קטלני) אז מה שווה כל האמינות שלו? ולא - הוא ממש לא מתריע על זה מראש (עובדה שכל כך הרבה נשברים...) ואני לא מכיר אף בעל רכב שנכנס למוסך לבדוק חופש בבול-ג'וינטים כל 1000-3000 ק"מ. פשוט כי אין דברים כאלה. חופשים שמתפתחים במערכת היגוי זה משהו שאנחנו אמורים להרגיש, במיוחד במכוניות כאלה עם מתלה קדמי נפרד והיגוי/התנהגות מהודקים וטובים יחסית (יחסית לרכב שטח, לא לפרייבט). כשיש שם חופשים/דפיקות וכו' אתה בהחלט אמור להרגיש את זה בהגה, ואז אתה נוסע ישר למוסך ולא לטיול במכתש רמון.
ואני מצטער בשביל בעלי האגדות המוטוריות שחוששים מירידת ערך... בסופו של דבר - זה אוטו טוב בסה"כ, אבל כמו כל אוטו אחר. לא טוב יותר, לא רע יותר. יש לו בעיות משלו, אחת מהן מסתבר - קריטית ואף מסוכנת. וכשאני רואה את המחירים שבהם נסחרת ה"אגדה המוטורית" - אני מתחלחל. אני לא רואה שום סיבה לקנות אגדה מוטורית בסכום שיכול לקנות רכב מקביל פלוס-מינוס בגודלו וביכולותיו, לא הרבה פחות אמין אם בכלל, אבל חדש בשנתיים-שלוש-ארבע, ושלא יפתיע אותי עם מתלה שנשבר במהירות גבוהה כשאני נוסע עם הילדים שלי באוטו.
מיי טו - זלוטס.
דרור תסלח לי אבל כל מה שכתבת שטויות
טויוטה אף פעם לא אמרה שהרכב שלה לא מתקלקל היא פשוט אמרה שהוא הכי אמין כלומר הכי פחות מתקלקל
כל המבחנים שנעשים בחו"ל (ארה"ב ואירופה) אתה בטח תגיד שטויוטה או כל חברה יפנית אחרת משלמים להם בשביל התוצאות
אין לי טויוטה אני נהנה מהסמוראי שלי אבל כן בעבר היה לנו טויוטה
לדעתי לא צריך לנסות להרוס שם של מותג שלם עם שלל דגמים בגלל רכב בן 10 שלך תדע מה עבר
דברו פה על הפטרול והטרופר שההבדל בניהם לבין הפראדו הוא שלפראדו זה התחיל לאחר מס' שנים רב ולא אחרי 3 וחצי ק"מ
דרור תשאל א.תחבורה של כל צי רכב גדול כמו חברת חשמל ומשטרה מה דעתם על טויוטה ואז תבין את גודלה האמינות
שאתה (דרור) כותב על כתבי רכב שהם משבחים סתם כי הם משועממים זה גם לא יפה כי מה שאתה מנסה לעשות גם על ידי כתיבה
שלך כאן והוספת ה"בטיחות בדרכים" היא גם לא לעיניין
אם סופות או כל רכב לא יפני אחר היה כל כך אמין או יותר אמין מהם אז למה בכל מקום בעולם במיוחד הנידחים תמיד רואים כיתוב של טויוטה או ניסאן
מאחור
אני כותב שורות אלה כי זאת פעם שניה שאני קורא תגובה שלך על עיניין זה וזה קצת הפריעה לי
ואם תשאל אותי מה הרכב האולטמטיבי אז זה סמוראי ארוך נקודה
-
תגובה: דרוש חילוץ דחוף במכתש רמון.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
tomer wrx
דרור תסלח לי אבל כל מה שכתבת שטויות
טויוטה אף פעם לא אמרה שהרכב שלה לא מתקלקל היא פשוט אמרה שהוא הכי אמין כלומר הכי פחות מתקלקל
כל המבחנים שנעשים בחו"ל (ארה"ב ואירופה) אתה בטח תגיד שטויוטה או כל חברה יפנית אחרת משלמים להם בשביל התוצאות
אין לי טויוטה אני נהנה מהסמוראי שלי אבל כן בעבר היה לנו טויוטה
לדעתי לא צריך לנסות להרוס שם של מותג שלם עם שלל דגמים בגלל רכב בן 10 שלך תדע מה עבר
דברו פה על הפטרול והטרופר שההבדל בניהם לבין הפראדו הוא שלפראדו זה התחיל לאחר מס' שנים רב ולא אחרי 3 וחצי ק"מ
דרור תשאל א.תחבורה של כל צי רכב גדול כמו חברת חשמל ומשטרה מה דעתם על טויוטה ואז תבין את גודלה האמינות
שאתה (דרור) כותב על כתבי רכב שהם משבחים סתם כי הם משועממים זה גם לא יפה כי מה שאתה מנסה לעשות גם על ידי כתיבה
שלך כאן והוספת ה"בטיחות בדרכים" היא גם לא לעיניין
אם סופות או כל רכב לא יפני אחר היה כל כך אמין או יותר אמין מהם אז למה בכל מקום בעולם במיוחד הנידחים תמיד רואים כיתוב של טויוטה או ניסאן
מאחור
אני כותב שורות אלה כי זאת פעם שניה שאני קורא תגובה שלך על עיניין זה וזה קצת הפריעה לי
ואם תשאל אותי מה הרכב האולטמטיבי אז זה סמוראי ארוך נקודה
אשכרה להתייחס ברצינות למה שאתה כותב? שורה-שורה?...
-
תגובה: דרוש חילוץ דחוף במכתש רמון.
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
דרור ברלי
אשכרה להתייחס ברצינות למה שאתה כותב? שורה-שורה?...
החלטה שלך אבל לפני שאתה מגיב אם תחליט שכן
שתבדוק סקרים של אמינות ברכבי העולם לכל אורך השנים כולל אלו ממש ותראה איפה היפנים ואיפה כל השאר
סתם אם בא לך לקרוא http://cars.walla.co.il/?w=/4705/1845220
-
תגובה: דרוש חילוץ דחוף במכתש רמון.
דרור, שתה איזה ויסקי לפני שאתה עונה לתומר... זה יהיה מעניין :)
-
תגובה: דרוש חילוץ דחוף במכתש רמון.
תומר, מבלי לפגוע, סקר כזה או אחר הוא לא מדד אמיתי.
ושנים שטויוטה טיפח (ובצדק) את תדמית האמינות.
יש מטודולוגיות מדהימות בנושא אמינות ואיכות שמקורם בקונצרן טויוטה.
אבל מה לעשות, השנים חלפו ואיתן גם חלק גדול מהשטיות שאפיינו את טויוטה.
אין היום הבדלים גדולים בין הייצרנים השונים,
בטח לא כמו פעם שהסובארו DL היה מסרב למות בעוד הגולף היה מתאבד ספונטנית מדי פעם.
המכאניקות כבר דומות וההבדלים ניתן לומר כמעט זניחים לכאן ולכאן.
לגבי הפראדו ספציפי, לא זכור לי רכב שטח כלשהו שבמצב סטנדרטי סובל מכזו בעיה מסוכנת.
ברוב רכבי השטח ניתן לעלות ולמתוח את גבולות המכאניקה ולהעמיס את המכלולים הרבה מאוד עד שנתקלים בכשל...
ולגבי טויוטה בכלל- בישראל המחיר והמותג פשוט לא קשורים במציאות.
המחירונים גבוהים ואתה מקבל הרבה פחות בייחס לרכב.
אבל זה לא בגלל אמינות, זה בגלל שיווק נכון ועבודה מאוד יפה של הייבואן.
וזה לא שאני נגד טויוטה, יש לנו קורולה וראב4 בחצר.
אני יודע בדוק כמה עולה לנו לטפל (הרכבים מאוד יקרים לתחזוקה) וגם את רמת האמינות (שזהה לכל רכב אחר שהיה לנו בשנים האחרונות).
-
תגובה: דרוש חילוץ דחוף במכתש רמון.
3 רכבי טויוטה (קורולה 94 \ ראב4 97 \ לנד קרוזר 05)
השניים הראשונים גילו אמינות מטורפת, הלנד סבירה לחלוטין, קינג קצר שנת 01 היה אמין הרבה יותר מהלנד לדוגמא.
לדעתי דגל האמינות שמתנוסס מעל היצרן מסתמך בעיקר על מה שהיה בשנות ה-90.
היום היצרנים האחרים השתפרו וטויוטה קצת התדרדרה יחד זה דיי השווה את המצב