-
בעיה בטורק???גיר????או מצב סטנדרטי?
שלום לחברי הפורום
קיימת בעייה מזה תקופה 4-5 חודשים (פרק הזמן שהרכב ברשותי)
שהרכב במאמץ (LOWׂ) מיתקשה לסחוב ויורד בסל"ד ל 2000
יש לציין שהרכב נעול נעילה קידמית
כאשר הלוק'רים הקידמיים לא משולבים הסלד עולה יפה מאוד
כאשר אני נועל לוקר אחד הסל"דג יורד ל 3500
כאשר אני נועל לוקר שני הסל"ד יורד ל 2000
היום הרכב נילקח להבחנה ע"י סקנר והכל נימצא בו תקין
בעל המוסך טוען שלא ניתן לעשות כלום "ככה זה הרכב "
בעל מיקצוע אחר טוען שהבעיה היא או בגיר או בטורק של הגיר אוטומט
האם למישהו ניסיון או ידע בפיתרון הבעיה ????
ליפניי שנעבור לשלב החלפת גיר???
יש לציין שב 4X2 הרכב מחליף הילוכים בצורה טובה ולא ניכר שום בעיה
-
תגובה: בעיה בטורק???גיר????או מצב סטנדרטי?
אולי תספר את "הסיפור" עם פרטים מזהים ? כגון,
איזה רכב מדובר, איזה גיר, מצב מכני כללי, איך הוא "סוחב"/מאיץ בכביש בפרט בעלייה.
רענן
-
תגובה: בעיה בטורק???גיר????או מצב סטנדרטי?
קיה ספורטאז
גיר אוטומט
סוחב בעליות בצורה מצויינת רק במאמץ (דיונות טיפוס סלעלים) בקיצור כל תוואי שטח קשה LOW
-
תגובה: בעיה בטורק???גיר????או מצב סטנדרטי?
לא "מתחברים" הדברים ....
בעקרון אם יש בעיה בגיר או במנוע, תרגיש אותה בעיקר ב HIGH ולא ב LOW (בגלל יחס ההפחתה).
לא מצליח להבין את הקשר של נעילת לוקרים לירידת סל"ד. אלא אם כן יש בעיה בסרן (אי התאמה ביחס ההעברה לסרן האחורי, בעייה בנעילה, מייסבים תפוסים וכו ...)
בכול מקרה, לא נכון לסגור רק לוקר אחד.
ממליץ שתחזור על הבדיקה שוב בצורה מבוקרת.
תבחר מעלה ארוך (ללא דרדרת) ורצוי ישר, נעל את התיבה בהילוך ראשון, טפס עם לוקרים פתוחים,
חזור על אותו ניסוי רק עם לוקרים סגורים. תבדוק האם באמת יש שינוי משמעותי בסל"ד/מהירות.
במידה ויש,
סע כמה מטרים על כביש יבש וישר ב 4X4 עם לוקרים נעולים (הגה ישר). האם הרכב נע בקלות ? או שיש קפיצות "וצרחות" מהצמיגים ?
במידה ואין,
דווקא הייתי מהמר על מנוע שמוציא תפוקה נמוכה (וכרגע לא משנה מאיזה סיבה).
פשוט כי בעייה של טורק וגיר, בד"כ מתבטאת "בהחלקה" ודווקא עליית סל"ד במאמץ.
רענן
-
תגובה: בעיה בטורק???גיר????או מצב סטנדרטי?
הרכב נעול זיקה מיקדימה
היום הרכב ניבדק במוסך מורשה ולא נימצאו במנועבעיות מיוחדות
ונאמר לי שאין מה לעשות ככה זה הרכב הנ"ל
אחרי שדיברתי עם עוד בעל ספורטאז נעול כפול שטען שלא ניתקל בבעיה דומה
היגעתי למצב של חוסר אונים
התאור של המצב שקיים מבחינתי הוא כמו שאתה עם ריכבך (שאני לא יודע מה סוגו)
תעלה מעלה דרדרתי ומשופע במצב HIGH ותגיע למצב שבאמצע המעלה לא נותר לך כוכ להמשיך לטפס
מקוה שהבנת
כאשר אני לא נועל לוקרים קידמיים (נעילת זיקה)
הרכב מטפס יפה מאוד בסל"ד גם אם פיזית אני לא מצליח להיתקדם
לסיכום המצב של הLOW שלי הוא כמו ה HIGH בריכבך
מקוה שהובנתי
-
תגובה: בעיה בטורק???גיר????או מצב סטנדרטי?
פעם סוזי המשתוללת הסביר את זה.
משהו שבגלל שהרכב נעול הגיר לא מצליח להתמודד עם בריחת הכוח
והפיתרון לפחות בסוזוקים הוא יחסי העברה.
ננסה לקרוא לו שיגיב כאן...
-
תגובה: בעיה בטורק???גיר????או מצב סטנדרטי?
אני מקווה שיחס ההעברה של הקורונה-פיניון זהים בסרן הקידמי והאחורי.
-
תגובה: בעיה בטורק???גיר????או מצב סטנדרטי?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
sapog
אני מקווה שיחס ההעברה של הקורונה-פיניון זהים בסרן הקידמי והאחורי.
בשביל זה ביקשתי את הבדיקה הפשוטה
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
raanan
סע כמה מטרים על כביש יבש וישר ב 4X4 עם לוקרים נעולים (הגה ישר). האם הרכב נע בקלות ? או שיש קפיצות "וצרחות" מהצמיגים ?
רענן
-
תגובה: בעיה בטורק???גיר????או מצב סטנדרטי?
צודק, רענן.
פיספסתי את השורה שלך.
-
תגובה: בעיה בטורק???גיר????או מצב סטנדרטי?
מכיוון שאני מכיר את הבחור אני יסביר קצת יותר את הבעיה ללעומק קודם כל כשאתה מגיע לעליה ומתחיל לטפס ב high ואז מגלה שלא מצליח.. עצה שלי אל תשלב באמצע העליה לlow ואז תנסה להמשיך. הספורטאז׳ים שלנו הם גיר אוטו׳ יקח לו זמן לבנות מומנט ותנוע מספקת. דרדר למטה שלב low ממרחק קטן ותן בגז! תן לרכב לצבור קצת תנופה. עכשיו לעניינך הספציפי הרכב נעול״ (מרותך קדימה) כשאתה משלב ל low עם לוקרים קדמים במצב free יש תנוע סבירה,
אבל כשאתה מעביר את הלוקרים למצב lock אז מתחילה הבעיה! אני חושב שאכן הבעיה פה היא ביחסי העברה אין סיבה שיחסי ההעברה ישתנו כי לא החלפת כלום פשוט ריתכת את בית הסטיליטים לסטיליטים עצמם יכול להיות שפגעת באיזה שהוא רכיב או שאולי ישנה בעיה בסרן הקדמי היתי שולל בעיית גיר/ מנוע כמו שאמר לך הפרופסור עודד ;) הבעיה מתחילה מהריתוך נתחיל משם ונראה לאן זה מתקדם
-
תגובה: בעיה בטורק???גיר????או מצב סטנדרטי?
קודם כל יחסי העברה זהים בסרן האחורי והקידמי
דבר שני לא אמור להיות הבדל בנעילה עצמה בין נעילת ARB או LOCK RIGHT או זיקה
ברור שזיקה זה ברירת מחדל ותמיד עדיף נעילה נישלטת אך מכורח הנסיבות נאלצתי לבצע זיקה
דיברתי עם הרבה בעליי ספורטאזים חלקם נעולים אחורה חלקם נעולים כפוול
לאף אחד אין את הבעיה הזאת רק לי תמיד יש להם כח זמין בLOW
כרגע לא קיים קיט יחסי העברה לטרנספר ואם היה כניראה שהייתי קונה אך לא ניראה לי שכך אמור הרכב להיתנהג בצורה טיבעית
ריתוך הביצה נעשה עי בעל מיקצוע אשר עשה עבודה מעולה!!!! לא קיים שום רעש בקורונה פיניון
ומהביצה הקידמית
לאחר בירור עם איש גירים נאמר לי שיש מצב שהגיר או הטורק הלכו ולא בהכרך שהאוטו יעלה על סלד גבוה (יחליק) עקב כך
כלאחר פירוק הקולר של הגיר גיליתי שהשמן גיר ממש שחור!!!סימן לבעיה
כנירה שלא יהיה מנוס מילפרק גיר וליראות
-
תגובה: בעיה בטורק???גיר????או מצב סטנדרטי?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
lirom10
לאחר בירור עם איש גירים נאמר לי שיש מצב שהגיר או הטורק הלכו ולא בהכרך שהאוטו יעלה על סלד גבוה (יחליק) עקב כך
כלאחר פירוק הקולר של הגיר גיליתי שהשמן גיר ממש שחור!!!סימן לבעיה
כנירה שלא יהיה מנוס מילפרק גיר וליראות
מצטער, אבל אני חושב שאתה לא בכיוון ...
בכלל, אם אין בעייה של התאמת יחסיי העברה בין הסרנים ו/או בעייה בסרן הקידמי, כול עניין "צניחת" הסל"ד בסגירת לוקרים לא הגיוני ...
99% מבעלי המקצוע לתיקון/שיפוץ פריט ספציפי, תמיד ימליצו לשפץ הפריט (משאבת הזרקה, מזרקים, גיר אוטומט וכו ...). ראה דוגמה בשרשור :
http://www.jeepolog.com/forums/showt...368#post448368
בקיצור, אני עדיין חושד שיש לך בעיית "סחיבה" מהמנוע. למרות שאתה לא מתלונן שיש בעיה כזאת ב HIGH על הכביש. אבל,
לך תדע. גם עניין הלוקרים לא לוגי בסיפור הזה כלל.
רענן
-
תגובה: בעיה בטורק???גיר????או מצב סטנדרטי?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
lirom10
הרכב נעול זיקה מיקדימה
ויש בעיות ????????אחרי שריתכת את הדיפרנציאל-ועוד מקדימה?????. מי היה מאמין......
חביבי, כפי שהסבירו לך-הגיר לא יכול להתמודד עם המצב שיצרת, של שני גלגלים קדמיים שמסתובבים יחד במהירות קבועה. אל תשווה לרכבים עם נעילה אמיתית. שם הנעילה פועלת רק שבריר מהזמן.
-
תגובה: בעיה בטורק???גיר????או מצב סטנדרטי?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
hadtomer
והנה הבעיה.
אני גם טוען שזו הבעיה.
-
תגובה: בעיה בטורק???גיר????או מצב סטנדרטי?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
hadtomer
ויש בעיות ????????אחרי שריתכת את הדיפרנציאל-ועוד מקדימה?????. מי היה מאמין......
חביבי, כפי שהסבירו לך-הגיר לא יכול להתמודד עם המצב שיצרת, של שני גלגלים קדמיים שמסתובבים יחד במהירות קבועה. אל תשווה לרכבים עם נעילה אמיתית. שם הנעילה פועלת רק שבריר מהזמן.
סליחה אולי אתה תסביר לי מה ההבדל בין הנעילה שלי לנעילה של נגיד ARB כשהיא נעולה או נעילה אוטומטית שהיא כל הזמן נעילה ומישתחררת
רק בסיבובים כאשר יש עומס על הגלגל החיצוני
מה שוקל יותר קילו בטון ?? או קילו נוצות?????
תסביר מבחינה הגיונית מדעית מה הבעיה שנעילת זיקה גורמת
1: ב 2x4 כאשר הפרונט לא משולב ולוקרים משוחררים (מצב סרן מת!!!)
2:ב 4X4 LOW נעול קדימה בטיפוס דרדרתי !!!!!
-
תגובה: בעיה בטורק???גיר????או מצב סטנדרטי?
ועוד דבר
פירקתי את הדריישאפט האחורי ונסעתי רק עם הקידמי כאשר 2 הלוקרים נעולים ולא קרתה לי התופעה
הרכב זינק בטורים בצורה טובה אז כניראה שהריתוך אינו מהווה בעיה
-
תגובה: בעיה בטורק???גיר????או מצב סטנדרטי?
שים לב משהו,
כאשר הסרן הקידמי מחובר לבד (פירקת דריישפט) הכל תקין
כאשר הסרן האחורי מחובר לבד (לוקרים פתוחים) הכל תקין
בשני המצבים אותו גיר אותו טרנספר אותו מנוע נותנים עבודה
2 אפשרויות לדעתי - כאשר אתה עם משולב העומס על המנוע גדול מידי כי יש יותר מידי אחיזה והמעלה קשה מידי (זה לא קשור לסוג הנעילה זיקה אוטו' או ARB זה קשור לזה שהיא נמצאת שם בכלל)
אפשרות שניה נוצר איזה מצב של חוסר תיאום כלשהו בין הסרן הקידמי לסרן האחורי
ביצעת את הבדיקה של נסיעה על אספלט ישר שהכל נעול ? לראות שכל הגלגלים מסתובבים חלק באותה מהירות...
-
תגובה: בעיה בטורק???גיר????או מצב סטנדרטי?
הבדיקה נעישתה גם על אספלט גם על כורכר וגם במאמץ
2הסרנים גם קידמי וגם אחורי בעליי יחס זהה כמו שחייב להיות
המנוע ניבדק ולא נימצא תקלה בסורק
ניסיתי לבטל כמעט כל מצב שישנה אפלו אפשרות קטנה להיווצרות הבעיה:
ניקוי אינג'קטורים
הוספת קולר+ונטה לגיר
החלפת מסנן אויר+דלק
החלפת פאן קלאצ
גירוז כל המיכלולים הנעים
בדיקת נסיעה ותאום מול קיה באותו שנתון אחרת
נותרו לטעמי 2 דברים :
1 גיר
2 טרנספר
מאחר והטרנספר הוא מכני לחלוטין מה שנישאר זה הגיר
אני גם לא חושב שבעל קיה מסויים ניתקל בבעיה מוזרה שכזאת
בדקתי פעם אפילו עם מיכסה מנוע מפורק
-
תגובה: בעיה בטורק???גיר????או מצב סטנדרטי?
אבל לא כל העומס אמור ליפול על המנוע בשביל זה יש את הטרנספר שאמור לשנותצ יחס העברה
ומה קורה בטויוטה היילקס עם המנוע העייף שלהם ועם צמיגים שבמינימום "31" (אתמול הייתי עם אחת שמורכב עליה "33"
הטרנספר מכפיל כח ובכך המנוע אינו "מיתאמץ"
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
עתיד
שים לב משהו,
כאשר הסרן הקידמי מחובר לבד (פירקת דריישפט) הכל תקין
כאשר הסרן האחורי מחובר לבד (לוקרים פתוחים) הכל תקין
בשני המצבים אותו גיר אותו טרנספר אותו מנוע נותנים עבודה
2 אפשרויות לדעתי - כאשר אתה עם משולב העומס על המנוע גדול מידי כי יש יותר מידי אחיזה והמעלה קשה מידי (זה לא קשור לסוג הנעילה זיקה אוטו' או ARB זה קשור לזה שהיא נמצאת שם בכלל)
אפשרות שניה נוצר איזה מצב של חוסר תיאום כלשהו בין הסרן הקידמי לסרן האחורי
ביצעת את הבדיקה של נסיעה על אספלט ישר שהכל נעול ? לראות שכל הגלגלים מסתובבים חלק באותה מהירות...
-
תגובה: בעיה בטורק???גיר????או מצב סטנדרטי?
אני דווקא חושב שהוא צודק לגבי המאמץ על המנוע אני חייב לציין שדורון מקיה יפו נעל קדימה אחורה ועם יחסים העברה שונים והאוטו משך מצוין בשטח אפילו עם המידה הענקית של הצמיגים
-
תגובה: בעיה בטורק???גיר????או מצב סטנדרטי?
אל תטעה יקירי, המנוע העייף של ההיילקס הוא מנוע דיזל מה שאומר שיש לו מומנט בריא ויכולת התמודדות גבוה עם עומס
שוב אני לא אומר שהמנוע של הספורטז' חלש מידי או כל דבר אחר, שורה תחתונה עובדתית אתה לא משנה שום דבר ברכב אלא רק מוסיף לו אחיזה והוא נחנק
כאשר אתה עולה את העליה בלי להוסיף אחיזה אתה מפרפר ולא מתקדם
אגב בשביל ישר אם אתה מאיץ בחוזקה כאשר הכל נעול הוא מתפס בסל"ד תקין ?
זה שהטרנספר מכפיל כח הכל טוב ויפה אבל היחס העברה הסופי שלך עדיין גבוה יחסית, הרכב הזה לא נבנה לצמיג 29 אינץ' (כמעט - ככה יוצא נדמה לי 235.75)
מה שפוגע ביחס עוד יותר
רוצה לעשות ניסוי ? תעלה את אותה עליה עם גלגל קטן יותר זה ישפר לך את יחסי העברה ותראה אם פתאום לרכב מעט קל יותר\
לא הבנתי - אתה אומר בעצמך שדורון שיפר יחסי העברה אז איך זה עוזר לנו ללמוד משהו במקרה הזה ?
-
תגובה: בעיה בטורק???גיר????או מצב סטנדרטי?
דורון עם יחסי העברה בסרנים הוא לא שינה כלום בטרנספר
דורון החליף יחסיי העברה מישום שהוא עלה במידה בצמיגים היחסיי העברה בסרנים החזירו אותו למקור
היחסי העברה בסרנים לא נותנים ב LOW כמעט כלום
יש הרבה קיות שעלו למידה שלי 235 ולא שינו יחסיי העברה עדיין אין להם שום חוסר בכח
-
תגובה: בעיה בטורק???גיר????או מצב סטנדרטי?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
lirom10
יש הרבה קיות שעלו למידה שלי 235 ולא שינו יחסיי העברה עדיין אין להם שום חוסר בכח
מה הבעיה לאמת אם יש לך בעיה בטורק ? תבצע בדיקת STALL בעצמך !
רק תשיג את נתון הסל"ד לבדיקה.
רענן
-
תגובה: בעיה בטורק???גיר????או מצב סטנדרטי?
-
תגובה: בעיה בטורק???גיר????או מצב סטנדרטי?
דורון שינה יחסי העברה בסרנים לא בטרנספר
שינוי יחסיי העברה בסרנים לא עוזר בהילוך כח כימעט
מי שמשנה יחסי העברה בסרנים זה בדר כלל כי הוא עלה במידות הצמיג
ד"א אניעם נעילה אחת לא חסר קיות עם נעילה אחת אשר אין להם שום בעיה בהילוך כח (אני לא נעול כפול)
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
עתיד
אל תטעה יקירי, המנוע העייף של ההיילקס הוא מנוע דיזל מה שאומר שיש לו מומנט בריא ויכולת התמודדות גבוה עם עומס
שוב אני לא אומר שהמנוע של הספורטז' חלש מידי או כל דבר אחר, שורה תחתונה עובדתית אתה לא משנה שום דבר ברכב אלא רק מוסיף לו אחיזה והוא נחנק
כאשר אתה עולה את העליה בלי להוסיף אחיזה אתה מפרפר ולא מתקדם
אגב בשביל ישר אם אתה מאיץ בחוזקה כאשר הכל נעול הוא מתפס בסל"ד תקין ?
זה שהטרנספר מכפיל כח הכל טוב ויפה אבל היחס העברה הסופי שלך עדיין גבוה יחסית, הרכב הזה לא נבנה לצמיג 29 אינץ' (כמעט - ככה יוצא נדמה לי 235.75)
מה שפוגע ביחס עוד יותר
רוצה לעשות ניסוי ? תעלה את אותה עליה עם גלגל קטן יותר זה ישפר לך את יחסי העברה ותראה אם פתאום לרכב מעט קל יותר\
לא הבנתי - אתה אומר בעצמך שדורון שיפר יחסי העברה אז איך זה עוזר לנו ללמוד משהו במקרה הזה ?
-
תגובה: בעיה בטורק???גיר????או מצב סטנדרטי?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
lirom10
מה זה בדיקת STALLL ?????
רגל שמאל לוחצת על דוושת הבלמים,
רגל ימין לוחצת (עד הסוף) על דוושת הגז.
סל"ד המנוע אמור לתפס עד לנקודה מסויימת. (את הערך התקין צריך למצוא באינטרנט)
בדיקה זו מוודאת תקינות ממיר המומנט.
*כמובן שבדיקה זו אמורה להתבצע תחת כל כללי הבטיחות והזהירות!!!
-
תגובה: בעיה בטורק???גיר????או מצב סטנדרטי?
וכמה אני אמור להגיע בסל"ד ??
מישהו יודע????
לאחר הבדיקה הגעתי ל 1850 סל"ד יציב
האם זה תקין???.
-
תגובה: בעיה בטורק???גיר????או מצב סטנדרטי?
אני אתפרץ לשרשור הזה.. ואשאל שאלה
השינוי יחסי העברה בסרנים שדורון ביצע בספורטי שלו המודל החדיש יותר יתאים גם לשלי?? השנתון הראשון 1996
בעצם אין סיבה שלא היחסים בכל הספורטאז׳ים היו זהים 4. משהו...
לאיזה יחס משתנה אחרי ההתקנה?
-
תגובה: בעיה בטורק???גיר????או מצב סטנדרטי?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
lirom10
וכמה אני אמור להגיע בסל"ד ??
מישהו יודע????
לאחר הבדיקה הגעתי ל 1850 סל"ד יציב
האם זה תקין???.
לא מכיר את נתוני הספורטאז' . אבל זה נתון סביר (בהרבה רכבים זה 150-/+2000 סל"ד)
חשוב לעשות את הלחיצה בבת אחת ולא להחזיק את הדוושה יותר מכמה שניות .
לא לבצע בדיקה חוזרת מייד (אם נדרש). אלא לאחר כמה דקות טובות בסרק ובניוטרל.
בכלל עדיף לא להרבות בבדיקה זו.
בקיצור חבר, אני כמעט משוכנע שיש לך בעיית "סחיבה" של המנוע .
עדיין לא מצליח להבין את הקשר ללוקרים.
רענן
-
תגובה: בעיה בטורק???גיר????או מצב סטנדרטי?
הלוקרים בעצם משלבים את הנעילה
ברגע שאני ב 4X2 עם לוקרים פתוחים הטרנספר אינו מסובב את הדריישאפט הקידמי ובכך כל הביצה הקידמית אינה מסתובבת כלל
כאשר אני משלב ל 4X4 הטרנספר משלב את הדריישאפט הקידמי ובכך מסובב את שני האקסים הקידמים ביחד(זיקה)
אך רק ברגע שאני נועל לוקרים אני בעצם משלב את הגלגלים הקידמיים
בו אני ינסה לשות סיכום ביניים קצר
1:לרכב אין כל בעיית סחיבה גם בעליות של ירושלים
2:ב 4X4 כאשר הפרונט משולב (לוקרים פתוחים גלגלים אינם מיסתובבים) הרכב עולה על טורים ככל הנידרש גם אם אינו מתקדם פיזית (מיתחפר)
3:ב 4X4 כאשר הפרונט משולב ולוקרים נעולים אך הבקאקס מנוטרל (פורק הדריישאפט האחורי) עדיין אין כל בעיית סחיבה ועלייה בטורים
3:ב4X4 כאשר הבקאקס משולב (דרייאפט אחורי הורכב) ונעילת לוקר אחד הרכב איו מצליח לטפס מעל 3.5 סל"ד
4:ב 4X4 כאשר כל הרכב משולב (כולל 2 לוקרים קידמיים) הרכב לא מצליח בעומס לעלות מעל 2000 סל"ד
הבעיה היא לא בקיה כי יש בארץ קיות נעולות כפול בלי שינוי יחסי העברה בטרנספר שאינם חוןוים את הבעיה שלי
מנוע ניבדק בסקנר ונימצא תקין
נימצא שמן גיר שחור לאחר פירוק הקולר לגמריי אשר גרם לי ליתהות האם הקולר בכלל הוא של הגיר
בדיקת STALL נתנה תוצאה של 1850 סל"ד
יש לי עוד חשד שהרכב אולי מיתחמם והיוניט חום דפוק מבירור עם דורון כאשר הרכב מיתחמם הLOW ברכב יורד ב 50%
ואני חושד בפןקלאץ (שהוחלף אגב ליפני חודש)
בבדיקה שביצעתי היום בכיבוי המנוע הפן קלאץ ממשיך להיסתובב כמה סיבובים טובים