-
פיז' 406 - עזרה באיתור בעיה ואיך בודקים שהדלק תקין?
שלום,
הסיפור הוא כזה:
ביום חמישי חברה שלי התניע את הפיז'ו 406 שנת 2001 והרכב רעד מאוד. הוא כיבתה התניע שוב ואיכשהו הסתדר והצליחה לנסוע. דלקה מנורת צ'ק אנג'ין.
בערב כשבאה לחזור הבייתה הרכב שוב רעד מאוד והיא העדיפה להשאיר אותו בעבודה.
באתי ביום שישי בבוקר, הרכב באמת רעד מאוד, דולקת צ'ק אנג'ין והודעה תקלה משהו על זיהום אוויר. בחיפושים ברשת מצאתי שזוהי הודעה כללית לגמרי שלא מודיעה על שום דבר מסויים.
אני לא ממש מכיר את הרכב. בדקתי שהפילטר אוויר לא סתום וששום דבר לא משוחרר. מכיוון שהדבר האחרון שהיא עשתה ביום רביעי היה תדלוק של מיכל מלא (מעל 50 ליטר) אז גם שאבתי ממש קצת מהמיכל דלק לוודא שאין בו סולר בטעות.
הריח היה חזק של בנזין זה בטוח. הנוזל היה שקוף.
ניתקתי גם את המצבר בשביל לנסות לאפס את התקלה. המחשב אופס, התקלה לא.
בסופו של דבר הגיע בחור של שגריר ואמר שהרכב עובד רק על שלוש בוכנות - אולי אינג'קטור חסום.
הצלחנו להניע בלי שהרכב ירעד כל כך ולקחנו אותו למוסך מרכזי של פיג'ו בבני ברק. בהתחלה הרכב היה חסר כח לחלוטין ובמהלך הנסיעה כאילו השתחרר משהו ופתאום הרכב נסע כמו שצריך.
היום בבוקר - המוסך אומר שהוא לא מוצא שום תקלה. ואולי התקלה התאפסה מעצמה בסוף שבוע. כרגע הם עדיין בודקים.
כמה שאלות:
1. הגיוני שהמוסך אפילו לא יכול להוציא את המספר תקלה שהמחשב דיווח?
2. מה הצבע שצריך להיות לבנזין? אני עדיין חושד קצת בדלק.
3. איך אני יכול לוודא את מה שקיים עכשיו במיכל דלק?
תודה
יגאל
-
תגובה: פיז' 406 - עזרה באיתור בעיה ואיך בודקים שהדלק תקין?
יש לי חשד בפלאג שהיה חולה קצת ... עכשיו הוא הבריא.
תפנק את הרכב , תקנה פלאגים חדשים , זה לא נשמע שהדלק זה הבעיה.
סמי
-
תגובה: פיז' 406 - עזרה באיתור בעיה ואיך בודקים שהדלק תקין?
באיזו תחנת דלק תדלקה החברה?
אי אפשר לתדלק סולר במקום בנזין! הפיה צרה מדי.
-
תגובה: פיז' 406 - עזרה באיתור בעיה ואיך בודקים שהדלק תקין?
נתחיל בהתחלה...
איזה מנוע? איזה נפח ו8 או 16 שסתומים?
במנועי TU יש בעיה ידועה של סלילי הצתה. הבעיה הזו כמעט לא קיימת במנוע EW החדיש יותר.
"במקרה", עם אותה בעיה בדיוק (של מנוע עודד על 3 צילינדרים) טיפלתי לפני שבוע, אבל במנוע EW. איתור תקלות מדוייק חשוב, מאוד אפילו.
אז תתחיל, עם כל הנתונים, ונעזור.
ה antipollution fault הוא תקלה מאוד כללית, שיכולה לנבוע מהרבה דברים. למוסכים אין מושג ממה. בטח ובטח לא למוסכים המורשים של הרשת - ואני יכול לספר לך על מוסך מורשה ומוכר מאוד שאפילו לא קרא את ההנחיות הספציפיות של פז'ו לגבי התקלה הזו במנוע הספציפי שיש אצלי. בכל מקרה, אורן שירותי רכב בחולון או מוסך גבע בת"א מומלצים על ידי רבים ( אני לא מכיר אף אחד מהם, רק קורא המלצות).
אסף.
-
תגובה: פיז' 406 - עזרה באיתור בעיה ואיך בודקים שהדלק תקין?
תודה על התשובות.
לגבי הדלק - לא התכוונתי שתדלקה בטעות סולר - גם בדקתי את הקבלה וזה היה 95. חשבתי לכיוון של דלק מהול או כמו שהיה לפני כמה חודשים שהתחנה מלאה דלק לא מתאים. התחנה היא תחנת פז על דרך נמיר. בגלל זה שאלתי איך אני באמת יכול לדעת שהדלק תקין. אני משער שצריך בדיקת מעבדה כלשהי בשביל זה.
המנוע הוא 1600. לא הייתי מודע שיש כמה סוגים לדגם הזה. אני אצטרך לבדוק ברשיון איזה דגם זה בדיוק.
בסופו של דבר המוסך החליף סליל הצתה והם בעצמם לא בטוחים שפתרו את הבעיה.
אני בינתיים אחכה לראות מה יקרה בימים הקרובים ואם הבעיה תחזור.
סתם קוריוז לסיום - הרכב הזה נכנס לפני שנה למוסך מרכזי אחר בשביל טיפול במזגן. המוסך החליף מדחס והמזגן חזר לעבוד. רק שהרכב נכנס עם 120 אלף קילומטרים על השעון ויצא עם 800 (שמונה מאות) אלף קילומטרים. המוסך לא ידע להסביר איך הם עשו את זה ולא ידעו לתקן את זה.
זה היה כשהרכב עוד היה אצל ההורים של החברה ולפני שהכרנו, ולא נעשה עם זה כלום. מאז הוא גם עבר טסט וה800,000 מונצח ברשיון.
-
תגובה: פיז' 406 - עזרה באיתור בעיה ואיך בודקים שהדלק תקין?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
יגאל81
שלום,
ניתקתי גם את המצבר בשביל לנסות לאפס את התקלה. המחשב אופס, התקלה לא.
כמה שאלות:
1. הגיוני שהמוסך אפילו לא יכול להוציא את המספר תקלה שהמחשב דיווח?
2. מה הצבע שצריך להיות לבנזין? אני עדיין חושד קצת בדלק.
3. איך אני יכול לוודא את מה שקיים עכשיו במיכל דלק?
תודה
יגאל
יגאל ידידי היקר
תשובות לשאלותיך:
1. כן, הסיבה נעוצה בשורה הראשונה בציטוט, כל עוד נורת צ'ק איינג'ין דלקה ניתן היה לשלוף את קוד התקלה בעזרת סורק תקלות, ברגע שניתקת מצבר מחקת את התקלה מזיכרון המחשב.
2. הנוזל שקוף בגוון צהבהב ירקרק.
3. לקחת דגימה ולשלוח למעבדה.
בידידות, אורן
-
תגובה: פיז' 406 - עזרה באיתור בעיה ואיך בודקים שהדלק תקין?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
יגאל81
סתם קוריוז לסיום - הרכב הזה נכנס לפני שנה למוסך מרכזי אחר בשביל טיפול במזגן. המוסך החליף מדחס והמזגן חזר לעבוד. רק שהרכב נכנס עם 120 אלף קילומטרים על השעון ויצא עם 800 (שמונה מאות) אלף קילומטרים. המוסך לא ידע להסביר איך הם עשו את זה ולא ידעו לתקן את זה.
זה היה כשהרכב עוד היה אצל ההורים של החברה ולפני שהכרנו, ולא נעשה עם זה כלום. מאז הוא גם עבר טסט וה800,000 מונצח ברשיון.
יגאל ידידי היקר
1. מה שאתה מתאר כאן זה ניצול של לקוח תמים שאינו מבין דבר.
2. למוסך יש מנהל \ בעלים שהוא ייתן את ההסברים לכך, כי כשתרצה למכור את הרכב הוא לא יהיה שווה 20% מערכו בשוק.
3. לידיעתך, זו עברה פלילית לכל דבר ועניין.
בידידות, אורן
-
תגובה: פיז' 406 - עזרה באיתור בעיה ואיך בודקים שהדלק תקין?
איך קרה עניין הספידומטר-פשוט מאוד, המוסך החליף את הספידומטר ברכב שלכם עם אחד מרכב שהם מנסים למכור, או כג'סטה לסוחר המקורב אליהם, וסיפרו לכם סיפורים על זה שקפץ לבד, ולא יודעים איך ולמה. בניצול התמימות של הלקוח המוסך גרם לכם נזק של עשרות אלפי שקלים, כי רכב עם 800K בשעון, אפילו אם תסביר עד מחר שזה לא באמת, והיתה תקלה במוסך, ובכלל אין לך אחות, אף בנאדם בר דעת לא יקנה ממך אפילו בחצי מחיר (בטח אם מדובר בצרפתיה...)
קובי
-
תגובה: פיז' 406 - עזרה באיתור בעיה ואיך בודקים שהדלק תקין?
-
תגובה: פיז' 406 - עזרה באיתור בעיה ואיך בודקים שהדלק תקין?
היי
כן היה מנוע 1600 ב 406. אם אני לא טועה הוא היה עם 16 שסתומים. במקרה של הק"מ אני מסכים עם קובי. משהו כאן מאוד מסריח.
-
תגובה: פיז' 406 - עזרה באיתור בעיה ואיך בודקים שהדלק תקין?
מקרה דומה מאד שקרה לי אבל במאזדה לנטיס 1.8
לחבר שעובד איתי היתה מאזדה 1.8 (עכשיו היא אצלי) אישתו נוסעה איתה לעבודה כל כמה ימים\שבועות היתה מתקשרת אליו
שהיא הניע את האוטו והוא מגמגם לה ורועד וכו' בגלל שאנחנו בעבודה אז היה אומר לה לכבות ולהדליק וזה היה מסתדר
ככה קרה במשך איזה שנה
ליפני שנה וחצי בערך אני קניתי את האוטו ממנו וגם פעם ב.. זה קרה גם לאישתי
יצא גם שזה קרה כשאני נהגתי ישר פתחתי מכסה מנוע ניתקתי (אקראי) כבל של הפלאג ולא הגיב, שהחזרתי אותו היסתדרה הבעיה
בפעם השניה שזה קרה הוצאתי את הפלאג השני שעל אותו הכהל (כל 2 פלאגים על אותו כהל) וגם לא הגיב
ישר חשדתי בכהל הזה
קניתי זוג כהלים מפירוק (השתמשתי באחד) ועד היום בערך שנה הבעיה לא חזרה
-
תגובה: פיז' 406 - עזרה באיתור בעיה ואיך בודקים שהדלק תקין?
מנוע ה 1600 ידוע בבעיית הסלילים - היה על זה ריקול לפני כמה שנים.
בקיצור - תקווה שהבעיה מאחוריך.
וקבל המלצה - מוסכי הרשת של פיז'ו הם לא מוסכים טובים. וזה בעדינות.
אסף.
-
תגובה: פיז' 406 - עזרה באיתור בעיה ואיך בודקים שהדלק תקין?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
יגאל81
סתם קוריוז לסיום - הרכב הזה נכנס לפני שנה למוסך מרכזי אחר בשביל טיפול במזגן. המוסך החליף מדחס והמזגן חזר לעבוד. רק שהרכב נכנס עם 120 אלף קילומטרים על השעון ויצא עם 800 (שמונה מאות) אלף קילומטרים. המוסך לא ידע להסביר איך הם עשו את זה ולא ידעו לתקן את זה.
זה היה כשהרכב עוד היה אצל ההורים של החברה ולפני שהכרנו, ולא נעשה עם זה כלום. מאז הוא גם עבר טסט וה800,000 מונצח ברשיון.
יכול להיות גם, אם מדובר בספידומטר דיגיטלי, שאחסון הקילומטראז' נמצא במחשב, והחליפו לכם מחשב.
או, כמו שאמר קובי - החלפת ספידומטר.
406 הוא גם רכב שמשמש מוניות, לא?
מתי זה קרה, והאם יש תעוד לעניין הקילומטראז' לפני ואחרי, כולל של הפנייה למוסך?
כמו שאמר קובי, הנזק הכספי בעקבות ההחלפה הוא גדול מאד.
אם קיים תיעוד כזה, יש סיכוי לראות את הכסף.
-
תגובה: פיז' 406 - עזרה באיתור בעיה ואיך בודקים שהדלק תקין?
תודה לכל העונים.
אז דבר ראשון תיקון - זה באמת מנוע 2000 ולא 1600. טעות שלי. בדקתי ברשיון מופיע כדגם RFN
בינתיים אחרת החלפת הסליל הרכב נסע כמה פעמים ומתנהג בסדר, אני מקווה שהבעיה לא תחזור.
עדיין מוזר לי שהמוסך לא ידע להגיד לי איזה תקלה דיווח החיישן. נכון שאיפסתי את המחשב, אבל המנורה נדלקה מיד שוב.
לגבי עניין הקילומטרים, אני מסכים עם כולכם. העניין מתועד ברמה של טסט לפני וטסט אחרי. רכב לא עשה 700000 קילומטרים בשנה. אבל זה רכב של ההורים של החברה, והם ממשיכים לטפל באותו מוסך מורשה בהרצליה במשך שנים (הרכב יד ראשונה אצלם משנת 2001). עד כמה שאני יודע חזרו למוסך על זה פעמיים-שלוש, נפנפו אותם ובזה זה נגמר.
כל הסיפור היה עוד לפני שהכרתי אותה בכלל, אז אני משתדל לא להתערב בנושא.
-
תגובה: פיז' 406 - עזרה באיתור בעיה ואיך בודקים שהדלק תקין?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
יגאל81
תודה לכל העונים.
אז דבר ראשון תיקון - זה באמת מנוע 2000 ולא 1600. טעות שלי. בדקתי ברשיון מופיע כדגם RFN
בינתיים אחרת החלפת הסליל הרכב נסע כמה פעמים ומתנהג בסדר, אני מקווה שהבעיה לא תחזור.
עדיין מוזר לי שהמוסך לא ידע להגיד לי איזה תקלה דיווח החיישן. נכון שאיפסתי את המחשב, אבל המנורה נדלקה מיד שוב.
לגבי עניין הקילומטרים, אני מסכים עם כולכם. העניין מתועד ברמה של טסט לפני וטסט אחרי. רכב לא עשה 700000 קילומטרים בשנה. אבל זה רכב של ההורים של החברה, והם ממשיכים לטפל באותו מוסך מורשה בהרצליה במשך שנים (הרכב יד ראשונה אצלם משנת 2001). עד כמה שאני יודע חזרו למוסך על זה פעמיים-שלוש, נפנפו אותם ובזה זה נגמר.
כל הסיפור היה עוד לפני שהכרתי אותה בכלל, אז אני משתדל לא להתערב בנושא.
מנוע RFN זה סיפור אחר.
נדיר מאוד שיש תקלת סלילים.
אצלי אבחנתי תקלה באחד המזרקים, החלפתי אותו ומאז אין בעיות.
הנושא של antipollution fault הוא מסתורי מאוד. התקלה יכולה להיות תקלת רפאים שאפשר לחיות איתה שנים, ויום אחד המנוע מתחיל לגמגם.
הכיוונים במקרה כזה הם או חיישן למדה או מזרק(ים).
אבל שים לב - ותיכף תבין למה אני טוען שהמוסכים המורשים לא מקצועיים - יש הוראה טכנית של פז'ו מלפני כמה וכמה שנים שבמנוע RFN עם תקלת antipollution , המוסך צריך להחליף את המרימים ההידראוליים לשל מנוע 1800. למה? כי יש עניין של טולרנסים שלא נותנים למרימים לעלות מספיק מהר, או משהו בסגנון.
האוטו שאני מטפל בו היה פעמיים לפחות מאז ההוראה הזו במוסך מורשה בטיפול טיימינג. זו הזדמנות מצויינת להחליף את הtappets , כי כמעט הכל כבר פתוח. אבל הם ידעו על התקלה ולא הציעו את זה אפילו. לדעתי אף אחד במוסך לא קרא את ההוראה של פז'ו.
עוד כיוון לתקלה הזו הוא מערכת דחיפת האוויר ל EGR, שאם המשאבת אוויר נותנת זרם גבוה מדי למחשב - הוא מזהה חסימה במערכת ומצביע על התקלה. במקרה כזה ניקוי יסודי של מעברי האוויר בצינורות הפלסטיק והראש פותרים את התקלה. במקרים נדירים צריך להחליף את המשאבה.
גם ניקוי מצערת וסעפת יניקה פותר את התקלה בחלק מהמקרים.
רשמתי למעלה שני שמות של מי שמומלצים כמאבחנים למנועים האלו. כדאי להתייעץ.
בהצלחה...
אסף.
-
תגובה: פיז' 406 - עזרה באיתור בעיה ואיך בודקים שהדלק תקין?
הקטע עם הספידומטר קרה גם לחמי.
היתה בבעלותו 406 שנת 2001 חדשה שהוא רכש בחברה, יום בהיר אחד הספידומטר קפץ לו מ 12000 ל 700000 ללא כל סיבה.
כיוון שהרכב היה חדש באחריות החליפו לו את כל לוח השעונים לחדש.
-
תגובה: פיז' 406 - עזרה באיתור בעיה ואיך בודקים שהדלק תקין?
אני מניח שמקבלים עבור רכב כזה 10k ביום טוב , אז עניין הק״מ המזייף לא יכול לגרום לנזק מהותי מדי...
-
תגובה: פיז' 406 - עזרה באיתור בעיה ואיך בודקים שהדלק תקין?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ניר ל
אני מניח שמקבלים עבור רכב כזה 10k ביום טוב , אז עניין הק״מ המזייף לא יכול לגרום לנזק מהותי מדי...
יש לי בדיוק אותה בעיה, אודה לך מאוד אם תציין איך נפתרה הבעיה אצלך ? תודה, אבי
הבעיה שלי לעניין הגימגום של המנוע ולא עניין הספידומטר.
-
תגובה: פיז' 406 - עזרה באיתור בעיה ואיך בודקים שהדלק תקין?
הבעיה הספציפית הזו לא חזרה אחרי החלפת הסליל במוסך. כן היו מספיק בעיות אחרות. הרכב התחמם בנסיעה די קצרה - הוחלף תרמוסטט ונוקה רדיאטור.
ואחרי זה הרכב נתקע שוב, אני כבר לא זוכר מה זה היה בכלל.
בנוסף אזעקה סופר משוכללת שאני חושד שחצי מהתקיעות היו באשמתה בכלל.
בקיצור, החברה (בקרוב האישה) לא הרגישה בטוחה להמשיך לנסוע איתו ולפני שנה בערך הוא נמכר באם אני זוכר נכון 5000 ש"ח בערך.
-
תגובה: פיז' 406 - עזרה באיתור בעיה ואיך בודקים שהדלק תקין?
תודה על תגובתך, זה יעזור לי כאשר אפנה למוסך בהמשך, כאמור בינתיים הבעייה לא מופיעה בכל נסיעה. ושוב תודה !
יש עניין נוסף שאולי אקבל עליו חוות דעת ממך ו/או מאחרים:
בסה"כ האוטו מאד מפנק, מזגן מצויין ובכלל. אבל, לאחרונה נדלקה גם מנורת הטעינה (אלטרנטור) ובדיקות הראו שהטעינה והמצבר תקינים. סוכם עם המוסך (לא מורשה של לובינסקי), הכנסתי את המכונית לטיפול 10,000 בלי קשר, שיחליף אלטרנטור, ואם זה לא בעיה של האלטרנטור לא יהיה חיוב (1000 ש"ח החלפת אלטרנטור) קבלתי את האוטו בחזרה כאשר מנורת האזהרה אומנם נכבית אך באופן שונה מאשר היה לפני כן - מיד עם סיבוב הסוויטש - לפני שהמנוע נדלק, ולא עם המנורות האחרות. מה דעתכם יודעי דבר על העיניין ?
-
תגובה: פיז' 406 - עזרה באיתור בעיה ואיך בודקים שהדלק תקין?
זה קורה - לכל אלטרנטור נתונים קצת שונים , ויתכן שהרכיבו לך לא בדיוק את אותו דגם אלטרנטור שהיה קודם ,
בכל מקרה , זה תקין שהמנורה נכבית ישר עם סיבוב הסוויטש.
-
תגובה: פיז' 406 - עזרה באיתור בעיה ואיך בודקים שהדלק תקין?
1. מצאו במוסך שהיה מזרק אחד גמור, החליפו ונראה שהבעיה נפתרה, המנורה של זיהום אויר, שהיא מראה גם תקלה כללית במנוע, כבתה - נראה בהמשך אם הבעיה אומנם לא קיימת יותר. אני מבקש לציין את ASAFK (אסף) שציין בתשובות את התקלה בול.
2. אני מעוניין לדעת בכללי, אם לשם זיהוי תקלות חייבים ללכת למוסך מורשה, שיש לו ודאי את התוכנה של הרכב, או גם מוסך לא מורשה יכול לזהות תקלות, גם בלי תוכנת המחשב של היבואן, במקרה שלי מדובר בפג'ו. תודה מראש.
-
תגובה: פיז' 406 - עזרה באיתור בעיה ואיך בודקים שהדלק תקין?
אברם,
אני משתמש במתאם דיאגנוסטיקה שמתחבר לשקע הדיאגנוסטיקה ומשדר בבלוטות' לטלפון שעליו מותקנת תכנת TORQUE. אבל כל מגשיר דיאגנוסטיקה הכי פשוט ידע להציג תקלות חשובות.
אסף.
-
תגובה: פיז' 406 - עזרה באיתור בעיה ואיך בודקים שהדלק תקין?
אסף,
היכן נמצא שקע הדיאגנוסטיקה בפיזו? (307, מנוע 2000) האם זה שקע ODB2 ?
תודה,
סער
-
תגובה: פיז' 406 - עזרה באיתור בעיה ואיך בודקים שהדלק תקין?
כן, שקע סטנדרטי.
צמוד לקופסת פיוזים בין דלת הנהג לעמוד ההגה.
אסף.
-
תגובה: פיז' 406 - עזרה באיתור בעיה ואיך בודקים שהדלק תקין?
היכן נמצא שקע הדיאגנוסטיקה בפג'ו 406 ?
תודה !
-
תגובה: פיז' 406 - עזרה באיתור בעיה ואיך בודקים שהדלק תקין?
-
תגובה: פיז' 406 - עזרה באיתור בעיה ואיך בודקים שהדלק תקין?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
אברם
היכן נמצא שקע הדיאגנוסטיקה בפג'ו 406 ?
תודה !
אם אני זוכר נכון השקע מצד שמאל של ההגה, וצריך להוריד איזה מכסה פלסטיק קטן.
תראה פה אם זה דומה:
http://www.406oc.co.uk/viewtopic.php?f=3&t=18963
-
תגובה: פיז' 406 - עזרה באיתור בעיה ואיך בודקים שהדלק תקין?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
אברם
היכן נמצא שקע הדיאגנוסטיקה בפג'ו 406 ?
תודה !
כמו ברוב הפז'ואים.
מתחת למכסה שבין עמוד ההגה לדלת הנהג.
אסף.
-
תגובה: פיז' 406 - עזרה באיתור בעיה ואיך בודקים שהדלק תקין?
1 תודה אסף, תודה יגאל, נראה לי שהמקום משמאל להגה כפי שציינתם אך עדיין לא בדקתי. עכשיו אחרי שהייתי במוסך והשארתי שם אלפייה (החלפת אינג'קטור) האוטו בסדר. העניין בכך שעבור בדיקת מחשב החיוב במוסך היה 250 ש"ח. בחיפוש מצאתי ש: diagnostic tool מיוחד לפיג'ו וציטרואן עולה כ - 50 יורו. אם בכוונתי להחזיק את הפיג'ו לזמן ארוך אולי כדאי להשקיע במכשיר ? איזה ידע דרוש לפענח את הנתונים ? בהנחה שמחשב נייד יש לי ואנגלית אין בעיה.