האם אפשר להתקין בגרנד ויטרה (שנת 98)לוקרים ידניים?
היום מותקנים לוקרים שעובדים על אויר, האם יש שינוים נוספים שצריך לעשות?
עד כמה ההחלפה מסובכת בתניים ביתיים?
Printable View
האם אפשר להתקין בגרנד ויטרה (שנת 98)לוקרים ידניים?
היום מותקנים לוקרים שעובדים על אויר, האם יש שינוים נוספים שצריך לעשות?
עד כמה ההחלפה מסובכת בתניים ביתיים?
אפשר ורצוי.
ההתקנה פשוטה, הלוקרים הטובים ביותר הם המקוריים של סוזוקי מתוצרת Aisin.
במצב המקורי הציריות כל הזמן מסתובבות גם כשהרכב אינו משולב במצב 4X4 , זה בלאי מיותר.
עם זאת השידרוג המלא יהיה להחליף את המנגנון בסרן הקידמי לזה שבוויטרה בנוסף להתקנת הלוקרים.
חפש על זה מידע בפורום , הסברתי את הענין מספר פעמים.
דיוויד
השידרוג המלא יהיה להחליף את הסרן הקידמי באחד מברזל - לא ? :)
אין קשר בין השניים.
סרן ברזל הוא הקייס ואין לו משמעות מלבד העמידות. שים לב שיש 2 גירסאות (גם באלומיניום)
ויטרה - ללא ניפל
גרנד ויטרה - עם ניפל
אפשר וניתן להסב סרן GV לנעילה קבועה כמו בויטרה.
אבל אני אתן לך טיפ שיכול לחסוך לך כסף , אתה יכול לנעול את הטבעת של מנגנון השיחרור בדיפרניאל באופן קבוע.
המוד הזה בשילוב לוקרים ידניים יתן לך את מה שאתה צריך.
רק לא לשכוח לאטום את הניפל של המנגנון שיחרור ולנתק את הקומפרסור כי אין בו צורך יותר.
דייויד
מה זאת אומרת לנעול באופן קבוע, ואז הדיפרנציאל הקידמי יהיה נעול תמיד ?
לא, אתה מבלבל.
הנעילה שאני מדבר עליה היא של המנגנון חיבור/ניתוק של הדיפרנציאל מהציריות ולא נעילה רוחבית של הסרן.
מה המשמעות של החלפה ללוקרים ידניים בלי לבטל את מנגון החיבור שבדיפרנציאל?
אין עם זה בעיה.
זה ינתק את הגלגלים מהציריות, יחסוך בלאי ויש אומרים גם קצת דלק.
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
עדיף לשמוע לעצת דיויד !
תתקין לוקרים ידניים של אייסין, תנעל קבוע את מנגון השילוב .
כך תקבל את התצורה הכי אמינה וחזקה לשילוב הסרן הקידמי .
בונוס, פחות בלאי לציריות/גומיות ומיסבים כשאתה נוסע עם לוקרים פתוחים ביום יום על הכביש.
חשוב להדגיש, לא קורה כלום אם אתה נוהג גם על הכביש עם לוקרים נעולים אבל במצב 4X2 .
אני מציין זאת מהסיבה, יותר מדיי ראיתי חברה עם סוזוקי שבמהלך טיול בכול חציית כביש יורדים ומשחררים הלוקרים .
כול שנדרש זה להוציא השילוב מ 4X4 בעזרת ידית הטרנספר.
רענן
שלום מספר שאלות לגבי הלוקרים לגרנד ויטרה
1.האם ניתן להשיג לוקרים של AISIN חדשים בארץ/בחול או רק משומשים מפרוקיות?
2.האם לוקרים משומשים מפירוקיות שמתאימים לויטרה /סמוראי יתאימו גם לגרנד ויטרה?
תודה רבה!
אחלה תודה רבה מישהו יודע בודאות לגבי התאמה של לוקר ידני AISIN של וייטרה לגרנד ויטרה דור ראשון?
לוקר של ויטרה או סמוראי זה אותו לוקר
למיטב ידיעתי במעבר בין לוקרים אוטו׳ לידניים צריך גם שינוי בחשמל. לא יודע עד כמה העניין פשוט או מסובך אבל זה מה שנאמר לי שאני חשבתי על זה בעבר.
אולי אתה מתכוון לפירוק של הקומפרסור אבל לא נראה לי שזה קשור לחשמל בכל מקרה ללוקרים הידניים אין כל קשר לחשמל
אלדר דרך אגב לגבי השאלה הראשונית שלך:
http://suzuki-grandvitara.info/cms/content/view/62/63/
לא, אני לא מתכוון לפירוק הקומפרסור.
נכון שללוקרים אין חשמל אבל יש חיווי
אז כנראה שמדובר על החיווי.
זה מה שאמר לי בזמנו אמנון כשאני רציתי לעשות את השינוי
והשינוי היה בעקבות ביצה שנשברה ושקלתי להחליף לברזל אבל היה
צריך שינויים נוספים כמו לוקרים ידניים ושינוי בחשמל אז ירדתי מזה
בגלל תקציב.
הנורה נדלקת כאשר הקומפרסור נכנס לעבודה ויש מספיק לחץ בלי קשר לידית השילוב.
כאשר בורח אויר או שהקומפרסור לא מתפקד כראוי המנורה עלולה להבהב או לא להידלק כלל.
מניסיון.
אולי זה השינוי שדיבר עליו אמנון ,שצריך לשנות משהו בחיווט כדי שהחיווי יהיה בלי קשר לקומפרסור כי כשעוברים ללוקרים ידניים אין קומפרסור..
זה לא נכון.
בוודאות יש מפסק שנמצא בטרנספר והוא סוגר מעגל שמפעיל את נורת 4X4 בלוח שעונים, את הטרנספר פירקתי לגורמים כשהתקנתי בו קיט יחסי העברה.
יתכן (לא בדקתי) שאותה נורה מחוברת גם למנגנון של הקומפרסור ואם יש בעיה היא תהבהב.
לגבי הקומפרסור , אני חוזר שנית והפעם ל א ט.
אין קשר בין הלוקרים הידניים לקומפרסור, אתה עדיין צריך אותו כי ככה הדיפרנציאל שלך במקור עובד מבחינת ניתוק/חיבור.
הלוקרים הידניים שתתקין הם בנוסף למערכת הקיימת, זה יחסוך לך סיבוב מיותר של הציריות.
זה הכל, שום חיווט ושום שינויים במערכת עד שתרצה לעשות שינוי פנימי בדיפרנציאל.
קאפיש ?
אתה עם גרנד ויטרה ? אתה מוזמן לנסות . שלב 4X4 ותדלק לך מנורת חיווי ירוקה בלוח השעונים... עכשיו רד לתחתית הרכב ובתחתית הביצה (הקדמית כמובן) יש צינור (שמגיע מהקומפרסור) נתק אותו מהביצה ותראה שלפתע הנורה בלוח השעונים כבתה... בלי כמובן להזיז את ידית הטרנספר.
תעדכן אותנו...
לגבי הקומפרסור והלוקרים הידניים מסכים שאין קשר..
נו ?
אמרתי כבר שכנראה הנורה מחווטת גם למנגנון בקרה של הקומפרסור (את זה לא בדקתי, לא הייתה לי סיבה. הקומפרסור אצלי מנותק)
אבל היא בוודאות מחובר גם למיקרו סוויץ' בטרנספר, אתה מוזמן לבדוק.
על ההודעה הראשונה שלי בעמוד הזה הגבת וכתבת : ״זה לא נכון״ ...
אז אני הסברתי לך מה לבדוק ולעשות כדי שתראה שמה שאמרתי זה נכון. בלי קשר לזה ש המנורה מחוברת ג ם לטרנספר ו ג ם לקומפרסור .
אני שוב אומר כדי שיהיה חיווי בלוח שעונים צריך שהקומפרסור יכנס לעבודה ויהיה במערכת מספיק לחץ ,אם אין מספיק לחץ או שהקומפרסור ״עייף מדי״ ולא מספק את הסחורה הנורה לא תידלק או שתהבהב.
ולכן אני אומר שוב.. אם משנים ללוקרים ידניים צריך לשנות משהו בחשמל/בחיווט שמגיע מהקומפרסור אם רוצים שיהיה חיווי בשילוב .
ועוד דבר קטן..
לא יודע מה איתך אני קורא וכותב כאן כדי ללמוד ואם ביכולתי להסביר משהו למישהו אז אני עושה בכייף - נדמה היה שאתה קצת כועס על התגובות שלי
קבל את הדברים בגישה סבבה..*
מעיר שירשור מהמתים. אצלי ב-GV מותקן בית סטליטים של ויטרה+לוקרים ידניים. כאשר משלבים 4X4 הנורה מהבהבת. איפה ממטקם הקומפ'? מעבר לניתוק שלו יש עוד משהו שצריך לעשות כדי שהמנורה תדלק קבוע? האם אפשר להשתמש בקומפרסור לצרכים אחרים (ניפוח גלגלים למשל)?
להשתמש בו ממש לא, הוא חלשלוש, ממוקם מאחורי הפגוש משמאל לכונס
אצלי מנותק ולא עשיתי עדיין שינוי כדי שהנורה תעבוד... מי צריך נורה ;)
Sent from my Nexus 4 using Tapatalk
צודק, גם לזה נגיע...
Sent from my Nexus 4 using Tapatalk
לזה התכוונתי שאמרתי שלדעתי צריך לשנות משהו בחשמל כדי שיהיה חיווי כמו שצריך בשילוב 4X4 ולא מנורה מהבהבת...כשמחליפים לוקרים..
לדעתי הניתוק שלו לא יגרום לנורה להידלק קבוע אבל אם תוודא שלא בורח אויר ממנו (יש צינור שהולך מהקומפרסור לביצה - הוא החשוב. השני הוא לשחרור הלחץ..) יש מצב שזה יפתור את הבעיה... אם לא כנראה שבאמת חייב לשנות משהו בחשמל שהנורה תידלק קבוע בשילוב.
בכל מקרה אתה בטוח שהקומפרסור לא בשימוש והוא אינו תורם לשילוב 4X4 ? תוודא את זה ע"י ניתוק הקומפרסור מהחשמל שלו (שקע תקע) ותראה אם אתה מצליח לשלב ל 4X4 בלי שום הבדל מקודם..
הקומפרסור חלש מדי לשימוש אחר... תוכל לבדוק בעצמך - הוא נמצא בטמבון הקדמי פנימי באיזור של מתחת לפנס השמאלי (אם אתה מול הרכב)..
תוכל לבקש ממישהו שיישב ברכב וישלב וינתק מ 4X4 תוכל גם לאתר אותו לפי הרעש שלו...הוא עובד כמה שניות ומפסיק..