-
במיצובישי גרנדיס-כמה מקומות ישיבה יש?
כמו כולם שמעתי בחדשות וראיתי בטלויזיה את הטרגדיה הקשה כתוצאה מתאונת הדרכים בירידות פוריה בה ניספו 8 בני משפחה אחת
ערוצי התקשורת עסקו כולם בתאומנ הזו
הובאו לשידור כל המומחים ונאמרו כל הדברים
למעט דבר אחד
כמה מקומות ישיבה יש ברכב כזה-
לפי הכתבות והפירסומים אכב כזה מורשה לנהג+שישה נוסעים
דהיינו 7 נפשות
ברכב היו 9 נפשות
האם אני שוגה בהוונת הניקרא?
האם חסר לי נתון כל שהוא?
יוסי
-
אתה לא שוגה. 7 מקומות. 8 הרוגים וילדה אחת, שכנראה העובדה שלא היתה חגורה דווקא הצילה אותה.
Sent from my GT-I9100T using Tapatalk 2
-
האם נכונים פירסומים שונים שקראתי שלגרנדיס יש בעיית בלמים ?
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
תגובה: במיצובישי גרנדיס-כמה מקומות ישיבה יש?
הייתי קצת ציני כשכתבתי האם אני שוגה
הבוקר בידיעות שורה אחת התייחסה לראשונה לעובדה שיש ברכב זה 7 מקומות ישיבה ולא 9
אין כל רע ברכב שכזה ועזבו את השמועות
אם להאמין לפירסומים שרפידות הבלמים היו כה שחוקות אזי אין ספק שהרכב התקשה בבלימה-
אך לעצרי הרב הקטל בכבישים הינו תמיד באשמת הנהג
קראתי שמאשימים את הכיש את התשתית את הירידה,
הם לא אוחזים ברכב
הם לא דואגים לתקינותו
הם לא עוברים על החוק ומסיעים יותר נוסעים ממה שמותר
אנו הנהגים במו ידינו אחראים לתוצאות הנגרמות על הכביש
אני בשנות השמונים ירדתי מאיזור מיירון עם לנדרובר קצר עמוס לעייפה ללא בלמים ובנהיגה איטית וזוחלת
הגעתי למוסך הקרוב(אחרי כל הירידות)אבל זה אני הטיפש הקטן שמקפיד על קוצו של יוד כשמדובר בבטיחות
בקיצור אני פשוט רותח איך שבהינף יד נגדעו חיי 8 נפשות בגלל....................... -(ופה אני משאיר ריק)
יוסי
-
בגרנדיס 1+8
סידור המושבים 4+3+2
אל תאמין לכל מה שעיתונאים פולטים בלי לבדוק...
-
תגובה: במיצובישי גרנדיס-כמה מקומות ישיבה יש?
בועז בוקר טוב
לפי נתוני יצרן בארץ והרישוי הניתן על הכביש
נהג+6
לכן העליתי את הפוסט הזה ודי בתמיהה
אני לא מאמין לכל מה שנכתב-אך זו השאלה הראשונה שעלתה לי בראש ששמעתי לראשונה על התאונה ועל סוג הרכב
והאמת?
דווקא בגלל הסיבה הביטוחית של הנושא ולא שום דבר אחר
יוסי
-
תגובה: במיצובישי גרנדיס-כמה מקומות ישיבה יש?
סוף סוף, מישהו שם לב! גם אני ישר חשבתי על זה.
בועז, לפי דעתי אתה טועה, הגרנדיס למיטב ידיעתי היא 7 מקומות, כלומר נהג + 6, וגם אם לא המקסימום מקומות ישיבה לפי ההגיון, שאני יכול לחשוב עליו, ברכב כזה זה 8 מקומות בסידור של 2+3+3, אין היום שום רכב שיש לו ספסל של 4 לרוחב.
-
תגובה: במיצובישי גרנדיס-כמה מקומות ישיבה יש?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
boaz avrahami
בגרנדיס 1+8
סידור המושבים 4+3+2
אל תאמין לכל מה שעיתונאים פולטים בלי לבדוק...
זה תלוי בגודל הנוסעים.
אני ראיתי גימיני עם שבעה אנשים בפנים בנחל השופט שנה שעברה (והם לא היו קטנים )
אמיתי לגמרי
-
תגובה: במיצובישי גרנדיס-כמה מקומות ישיבה יש?
גם כשל טכני הוא בגלל הנהג או בעל הרכב שלא דואג לתחזוקת הרכב כמו שצריך, אני כל חודשים בודק ברקסים ברכב שלי בגלל שאני גר במקום הררי ויש ירידות די חזקות ויש צורך בשימוש רב בבלמים, אני לא רק עובר על הברקסים אלה אל כל מכלולי הרכב.
לדעתי כפי שפורסם בתקשורות היה קושי בבלימה אבל נהג מיומן (מה שאין במיגזר הנ"ל ומיגזרים אחרים לא להעלב ולכעוס חברה) היה מצליח לבלום את הרכב בעזרת הגיר או הבלם יד או יחד !
טל
-
תגובה: במיצובישי גרנדיס-כמה מקומות ישיבה יש?
מיצובישי גרנדיס רכב מודרני יחסית, ונחשב למצוין. לא ידוע על בעיית בלמים סדרתית או על כל בעיה כרונית אחרת שלו.
בגרנדיס יש 7 מושבים ו-7 חגורות בטיחות, או 1 + 6 כפי שכתוב ברשיון. לא רבע מושב אחד יותר.
בתאונה הנ"ל, שני ילדים הוסעו ברכב לא חגורים ובניגוד לחוק. לצערנו זו תופעה מוכרת במגזרים ברוכי הילדים - חרדים/דתיים וערבים. הזילזול הזה בחוק והעובדה שמכונית חדישה יחסית איבדה בלמים, מביאים לחשד שגם בתחזוקת האוטו הזה לא השקיעו יותר מדי...
באוטו הזה התגלו רפידות בלמים שחוקות לגמרי. ברזל. פלא שהוא לא עצר?
מצד שני הוא עבר טסט לפני שלושה חודשים ו"טיפול 50,000 במוסך מורשה" קצת אחר כך.
על הטסט אין צורך להרחיב. כולנו יודעים מה הטסטים האלה שווים בדיוק ומה מטרתם האמיתית - בוודאי לא ביקורת אמיתית על מצבו הבטיחותי של הרכב אלא אך ורק טירטור האזרח ומציצת כספו.
לגבי ה"טיפול" שהרכב הזה עבר - מי יודע איך הוא נראה ומה כלל. המוסך שבו הוא עבר טיפול תואר כ"מורשה", ולך תדע איזה רפידות היו מותקנות באוטו הזה. האם מקוריות או תחליפיות או תחליפיות-סיניות, ואיך בדיוק הן עברו את הטיפול ללא צורך בהחלפה, ואם הן היו תקינות בטיפול, איך בדיוק הנהג הצליח להשמיד אותן בזמן כל כך קצר ובאופן כל כך יסודי (אני רק מנחש איך. כמו שהרוב המוחלט של נהגי האוטומטיות משמידים בלמים תוך זמן קצר יחסית, כי רובם פשוט לא יודעים לנהוג והרבה יותר גרוע מזה - גם לא רוצים לדעת. ויש עוד הרבה תובנות וחוכמות שלאחר מעשה). אני מניח שכל זה משהו שעכשיו ייחקר לעומק על ידי המשטרה.
-
תגובה: במיצובישי גרנדיס-כמה מקומות ישיבה יש?
מוריס
לא הבנתי את החתימה שלך
אני הולך קבוע עם שני מציתי זיפו מוצמדים בנרתיקים לחגורה-אז צריך עוד מצית ספייר?:p
טל חסיד-לעצם העיניין בכוונה לא ניכנסתי לנושא המיגזרים כדי לא למשוך אש
ודרך אגב הלוואי וכולם כמוך עירניים לנושא הבטיחות בהתייחס לתנאי הדרך למקום מגורים-יישר כח
שמוליקו?שבעה נוסעים בסמוראי?מה הנהג שונא אותם?או שזה סוג חדש של חברות?
יוסי
-
תגובה: במיצובישי גרנדיס-כמה מקומות ישיבה יש?
טל, 99% מהציבור "לא מיומן" בנהיגה, עד כדי כך שאפשר לומר שפשוט לא יודע לנהוג.
אבל מה שהכי גרוע - זה שהם לא רוצים לדעת. גם כשהנושא הזה עולה, אנשים ממש כועסים כשאתה מנסה להאיר את עיניהם לגבי מערכות שקיימות ברכב ושיכולות להציל את החיים שלהם.
קרובת משפחה כמעט צעקה עלי פעם - "לא קניתי רכב אוטומטי בשביל להוריד מהלכים בעצמי". זו הגישה, אלה בדיוק התוצאות.
-
תגובה: במיצובישי גרנדיס-כמה מקומות ישיבה יש?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
yes1952
מוריס
שמוליקו?שבעה נוסעים בסמוראי?מה הנהג שונא אותם?או שזה סוג חדש של חברות?
יוסי
לא ניכנס למיגזר.....
לא האמנתי עד שהתקרבתי מספיק קרוב.
נהג, לידו אישה גדולה (מאוד גדולה) על ברכיה "זעטוט" נראה לפחות בן 10.... מאחור ארבעה ילדים שהקטן בינהם נראה יותר גדול מה"זעטוט" שעל ברכי היושבת ליד הנהג.
ולא, זה לא סמוראי, זה גימיני, הוא סגור....
אגב ,הנהג עלה שם עליות שאני שילבתי בהם LOW והייתי צריך מאוד להזהר בהן, זה אומר שגם השטח שבו הם נסעו לא היה בדיוק כביש מישורי וחסר סכנות.
-
תגובה: במיצובישי גרנדיס-כמה מקומות ישיבה יש?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
טל חסיד
לדעתי כפי שפורסם בתקשורות היה קושי בבלימה אבל נהג מיומן היה מצליח לבלום את הרכב בעזרת הגיר או הבלם יד או יחד !
כולנו חכמים כפרשנים לאחר המעשה ...
מס' נקודות למחשבה,
בגירים האוטומטיים החדשים ישנו מנגנון הגנה שמונע שילוב להילוך נמוך כשהמהירות גבוהה מעל המוגדר להילוך זה.
מי יודע אולי הרכב כבר צבר מהירות שלא איפשרה לבולמו עם הגיר ?
כאשר הרפידות נשרפות (חום יתר משימוש ממושך), גם משיכה בבלם היד לא עוזרת כי מדובר באותם רפידות ורק לסרן האחורי.
אין ספק שרכב מתוחזק נכון, נהיגה מודעת (למשקל ההעמסה, תנאי הדרך) ע"י נהג מיומן, בסבירות גבוהה לא יגיע למצב זה.
ועל זה נאמר (ע"י חז"ל), "רק שלא יביאנו לכדי ניסיון ..."
סעו בזהירות
רענן
נ.ב - אמש התקשר אליי חבר שמכיר את הנהג ז"ל משירות מילואים עד לאחרונה ביחידה קרבית. הוא ציין שהיה בחור משכמו ומעלה.
-
תגובה: במיצובישי גרנדיס-כמה מקומות ישיבה יש?
משהו מוזר לחלוטין בכל הארוע.
כמי שגר שנים רבות באיזור, אני מכיר את הכביש המדובר, היטב. אפילו [ לא שזה כבוד גדול ] חוויתי תאונת דרכים דומה באותו מקום בדיוק כשהייתי בן 18.. [ שלא נבעה מאבדן בלמים אלא, מירידה לשוליים ועליה לא נכונה. התוצאה הייתה - ריחוף למרחקים קצרים ונחיתה בשדה. כמעט ללא פגע.
רק שאז הכביש היה הרבה יותר צר, רק נתיב אחד לכל כיוון ולא הייתה גדר הפרדה, מה שצמצם את הנזק.
אז, אחרי ההקדמה, מה שמוזר לי הוא שהבחור, התקשר ודיווח שהוא עבר את גבעת אבני והוא ללא ברקסים.
למי שמכיר אני ספרתי לפחות 4 אפשרויות לרדת מהכביש לכיוון אחר [ שאינו בירידה] ולגרום לרכב לבלום. הרבה לפני הנקודה הבעייתית בה צבר מהירות והתהפך.
כמוכן חלק גדול מהדרך נמצא במישור, שרק אם היה מרים את הרגל מהגז, הרכב היה מאט, עד כדי עצירה מוחלטת.
וא"א לטעון שהנהג אינו מכיר את האיזור, או את הכביש. הוא תושב האיזור. הכביש הזה מוכר לרבים עקב תלילותו והזווית החדה שלו.
לי, מעבר לכשל בעניין הטכני \ מוסך \ טסט וכו' משהו מאד לא ברור בתאונה הזאת.
מקווה שמישהו ישפוך אור על העניין ולא רק נסבול במכוני הטסטים שגעונות נוספים - ושאינם פותרים את הבעיה האמיתית....
-
תגובה: במיצובישי גרנדיס-כמה מקומות ישיבה יש?
תארו לעצמכם מצב שבו ברכב תקין לחלוטין , נשכח בלם החנייה במצב דרוך או דרוך חלקית ונורת הביקורת איננה מתריעה או שאינה תקינה . קרה כאן למישהו בעבר ? לי כן .
במקרה השכיח מרגישים כעבור זמן שמשהו קצת שונה בהתנהגות הרכב , או שמתחילים להריח ריח אפייני של רפידה שרופה . מה אם בטיפול האחרון הידקו קצת יותר מדי את רפידות בלם החנייה ? בכל מקרה אחרי נסיעה לא ממושכת מדי הבלמים האחוריים ירתחו ואתם נוזל הבלמים, דוושת הבלם לא תגיב ובטח לא בלם החנייה .
גם את העובדה שהבוחן המשטרתי הגאון גילה לנו - שהרפידות והדיסקים היו גמורים , אפשר להסביר בנעילה כלשהי של הבלמים תו"כ נסיעה ספציפית אחת , מה קרה ? פתאום בוחני תנועה כן מבינים מהחיים שלהם ?! ואם יוסף נעים הצמיגאי הבכיר היה מאבחן פגם בצמיגי הרכב שגרם לתקלה זה גם היה קדוש ?
אמרו גם שנהגים שנסעו מאחור ראו אש שעולה מהגלגלים האחוריים , זה גם יכול להעיד על תקלה מסוג זה או על נסיון להשתמש בבלם החנייה .
אל תקפצו למסקנות ...
מזל גם שלא הייתה חגורת בטיחות נוספת ברכב, אז היו 9 הרוגים ולא 8 ... שלא נדע מצרות .
-
יוסי, אני מעריך מאוד את דעתך.
יחד עם זאת מס׳ הנוסעים ברכב אינו רלוונטי לתאונה הספציפית הזו.
אם תאמר שזה גרם למשקל יתר ועומס על הבלמים אענה לך שהרכב אמור לשאת 7 מבוגרים עם שתי מזוודות בבגאז׳ וגגון עם אופניים...
אני מסכים עם האמירה שיש מגזרים ובתוכם המגזר (החרדי) אליו אני משתייך המזלזלים בכללי הבטיחות הפשוטים.
כמובן שאיני מסכים עם האמירה שיש מגזרים שיודעים לנהוג טוב מאחרים (דתיים לא יודעים לבלום, אתיופים גרועים בחניה בניצב, וערבים לא מפעילים מגבים...), זוהי שטות מוחלטת.
אא״כ הכותב פשוט התנסח לא נכון.
לגבי הרפידות, כבר שמעתי 6 גירסאות כך שאיני יודע מה היה מצבן האמיתי...
לגבי הטסט, אני מאמין שרכב מהשנתון של הגראנדיס לא צריך הרבה ׳קומבינות׳ בשביל לעבור טסט.
טיפול במוסך ? פעם ראשונה שאני שומע - שווה בדיקה.
והערה אחרונה, בחזרה ליוסי, לדעתי עשו נכון הכתבים שלא הדגישו ביום האסון את המחדל שהיה תלוי במשפחה עצמה (עודף נוסעים ברכב), הרי זה יעלה במילא בימים הקרובים והטוקבקיסטים הגאונים של ynet כבר יסבירו לך שזה בגלל שהם לא עושים צבא ושזו עוד ׳הוכחה׳ שאין א-לוקים...
איני יודע אם הכתבים פשוט לא שמו לב לפרט הזה, או שלשם שינוי גילו קצת רגישות...
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
תגובה: במיצובישי גרנדיס-כמה מקומות ישיבה יש?
את האינפורמציה על התאונה הזו עדיין מטפטפים לנו טיפין טיפין. כאילו היה מדובר באיזה סוד מדינה.
עכשיו כבר טוענים שהאוטו הזה כבר עבר פעם תאונה קשה, נמכר ל"סוחרים" ושוקם. מי יודע מה עוד יתגלה בהמשך?...
ועל היותו של הנהג "משכמו ומעלה" או לא, מה זה קשור, על זה כבר לא מתווכחים. מה זה כבר משנה. הוא מת, כל משפחתו מתה. ילדים קטנים. זכר כולם לברכה. זה נורא.
כל החוכמות שלנו לאחר מעשה הן כמו כוסות רוח - כבר לא יעזרו לאף אחד. וכבר מראיינים בערוצי הרדיו את יו"ר איגוד המוסכים, אחד שיש לו אינטרס ברור. איפה הגבול?
וגם כבר שמעתי שמדברים על הצעה חדשה - אישור ממוסך מורשה על תקינות בלמים לכל רכב שניגש לטסט, לא רק במכוניות ישנות בנות 15 ומעלה כמו היום... ממה שאנחנו כבר יודעים מנסיוננו, התוצאה היחידה של כל ההיסטריה סביב התאונה הזו תהיה רק קושי הולך וגובר להעביר את המכונית טסט.
-
מקרה שארע בשבוע שעבר:
חבר טוב, שלא חוסך שקל על תחזוקת הרכבים שלו, הוציא את הרכב שלו ממוסך מאוד ידוע ומוערך אחרי החלפת רפידות ודיסקים.
באותו ערב הוא גילה תו"כ נסיעה בכביש מהיר שאין לו בלמים. הבחור, שלא איבד עשתונות, הצליח בסופו של דבר לבלום. הוא גילה שהקאליפר האחורי פשוט התפרק.
Sent from my GT-I9100T using Tapatalk 2
-
תגובה: במיצובישי גרנדיס-כמה מקומות ישיבה יש?
תייר יקר שלי
אני מודה על הבאת האמון זה הדדי
לא לא התכוונתי שעוד שני נוסעים מעל המותר הם הגורם לתאונה גם לא חשבתי כך(תוספת משקל כמובן והיסברת זאת יפה)
מה שכיוונתי והתכוונתי היה הזילות הנוראה בחוק עד כדי סיכון חיי אדם שכך גם קרה הפעם
הקלות הבלתי ניסבלת הזו הפעם גבתה קורבנות יקרים לריק-אינני מדבר על מיקרים שלא תלויים בנו כנהגים ויש מיקרים שכאילו
יכול להיות כשל מיכני יכולה להיות כל סיבה
אין סיבה להסיע יותר נוסעים מעל המותר זה הכל --עם כל הצער על הניספים היה יכול עוד בן אנוש להשאר בחיים
"האם אני שוגה בהוונת הניקרא?"(היה צריך להיות "האם אני שוגה בהבנת הנקרא")
הנושא כה מציק לי שהדיסלקציה גברה על תירגול רב השנים לעצור בעדה
יוסי
-
תגובה: במיצובישי גרנדיס-כמה מקומות ישיבה יש?
דרור, זה בדיוק הדבר שאני הכי חושש ממנו, שבמקום להבין שהאחריות פה היא על הנהג (תחזוקת הרכב) ישר ינסו לפתור את זה בעוד בירוקרטיה וקשיים שיעפילו עלינו. הרי יכול להיות שבזמן הטסט לפני 3 חודשים עוד היה לו בשר ברפידות, אין לנו שום נתונים על הנסועה של הרכב מבחינת ק"מ ב- 3 חודשים האלו.
ואם כל הכבוד, כל יושבי הרכב היו בני המשפחה, מה שמביא אותי למסקנה, שזאת לא הפעם הראשונה שהם נוסעים ככה (אם לא קבוע אפילו), הרי הרכב הזה בא במקור עם חלונות שחורים אחורה ויש מצב שנצלו זאת. נסיעה ברכב עמוס קבוע ועם נהג של אוטומט לא מיומן יכול לצמצמם את תקופת הבלאי של הרפידות.
יוסי, לא הבנתי, אתה מסתובב עם זיפו בתור מצית ספייר? הרי היא תמיד לא תניע דווקא שצריך.
הספייר שלי היא מצית רגילה, למרות הבאסה שאין טעם של בנזין בהדלקה.;)
-
תגובה: במיצובישי גרנדיס-כמה מקומות ישיבה יש?
כל הילדות שלי ביליתי בנסיעות בארגז של טנדר 404 , שגם אם הייתי עף ממנו בדרך , היו שמים לב רק כשהגיעו ליעד . גם באופל רקורד סטיישן היה רק ספסל רוחבי אחד מלפנים . חגורות בטיחות ?! היו בקושי במושבים הקדמיים ואני עדיין זוכר את המרמור של המבוגרים כשנכנסה התקנה המחייבת חגורות מלפנים "מחוץ לעיר" .
לא גדלתי במשפחה מרובת ילדים והורי לא שמו את מבטחם באלוהיי ישראל / אחר , זו פשוט הייתה הנורמה. אפילו שר התחבורה טען אז שקונטרה עם ההגה זה מספיק... לפני גיוס טסנו ליוון לטיולי אופנועים והבאנו קסדות מהבית כי שם לא היה נהוג לחבוש קסדות , תוך יומיים זנחנו את הקסדות ויישרנו קו עם המקומיים, מסתבר שרכיבה בלי קסדה זה הרבה יותר כיף .... באמסטרדם אפילו אני עישנתי וטעמתי עוגה או שתיים .
אני לא חושב שעניין כמות הנוסעים ברכב הוא רלבנטי לעצם התאונה. טוב שלא מתעסקים בזה בתקשורת . חוקי או לא, אחראי או לא, נורמאלי או לא - זה עניין של זמן, מקום והשקפה. מצחיק שאנשים לא תרבותיים שנוהגים בכלי רכב המזיקים לסביבה ולבריאות, מסוכנים מבחינה בטיחותית מפאת מרכז כובד גבוה, משקל והתנהגות כביש ורחמנא לצלאן אפילו מעיזים לבצע שינויי מבנה לא חוקיים ולהעביר טסט עם מעאכר - לא מתבלבלים ורצים להטיף מוסר...
-
וניר מפתיע באגרוף לפנים !
ד״א- איך בודקים תקינות רפידות ברכב שנשרף....?
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
תגובה: במיצובישי גרנדיס-כמה מקומות ישיבה יש?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ניר ל
כל הילדות שלי ביליתי בנסיעות בארגז של טנדר 404 , שגם אם הייתי עף ממנו בדרך , היו שמים לב רק כשהגיעו ליעד . גם באופל רקורד סטיישן היה רק ספסל רוחבי אחד מלפנים . חגורות בטיחות ?! היו בקושי במושבים הקדמיים ואני עדיין זוכר את המרמור של המבוגרים כשנכנסה התקנה המחייבת חגורות מלפנים "מחוץ לעיר" .
לא גדלתי במשפחה מרובת ילדים והורי לא שמו את מבטחם באלוהיי ישראל / אחר , זו פשוט הייתה הנורמה. אפילו שר התחבורה טען אז שקונטרה עם ההגה זה מספיק... לפני גיוס טסנו ליוון לטיולי אופנועים והבאנו קסדות מהבית כי שם לא היה נהוג לחבוש קסדות , תוך יומיים זנחנו את הקסדות ויישרנו קו עם המקומיים, מסתבר שרכיבה בלי קסדה זה הרבה יותר כיף .... באמסטרדם אפילו אני עישנתי וטעמתי עוגה או שתיים .
אני לא חושב שעניין כמות הנוסעים ברכב הוא רלבנטי לעצם התאונה. טוב שלא מתעסקים בזה בתקשורת . חוקי או לא, אחראי או לא, נורמאלי או לא - זה עניין של זמן, מקום והשקפה. מצחיק שאנשים לא תרבותיים שנוהגים בכלי רכב המזיקים לסביבה ולבריאות, מסוכנים מבחינה בטיחותית מפאת מרכז כובד גבוה, משקל והתנהגות כביש ורחמנא לצלאן אפילו מעיזים לבצע שינויי מבנה לא חוקיים ולהעביר טסט עם מעאכר - לא מתבלבלים ורצים להטיף מוסר...
אין יותר אמיתי מזה.
-
תגובה: במיצובישי גרנדיס-כמה מקומות ישיבה יש?
ואני חושב שמסקנה אחת אפשר כבר אפשר ליישם בשטח, עוד לפני התוצאות של חוקרי התאונות:
אם הייתי תושב האזור (או כל אזור הררי אחר) הייתי שולח את הרכב שלי לבדיקת בלמים בהקדם. אם לא יועיל, בטח לא יזיק!
כבר הסבירו כאן יותר מפעם אחת את השפעת מקום המגורים והגיר האוטומטי על אורך חיי הבלמים! אולי טיפול כל 10,000 ק"מ לא בהרכח מספיק בכל מקום.
(ואם בטיפול ראו שהרפידות כבר די שחוקות אבל אפשר להמשיך לנסוע...? מתי צריך לחזור למוסך לבדוק אם הן כבר שחוקות מדי?)
אני הולך היום/מחר לבדוק את הבלמים ברכב של חברה שלי. הנה, לקח אחד כבר יש...
-
תגובה: במיצובישי גרנדיס-כמה מקומות ישיבה יש?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ניר ל
כל הילדות שלי ביליתי בנסיעות בארגז של טנדר 404 , שגם אם הייתי עף ממנו בדרך , היו שמים לב רק כשהגיעו ליעד . גם באופל רקורד סטיישן היה רק ספסל רוחבי אחד מלפנים . חגורות בטיחות ?! היו בקושי במושבים הקדמיים ואני עדיין זוכר את המרמור של המבוגרים כשנכנסה התקנה המחייבת חגורות מלפנים "מחוץ לעיר" .
לא גדלתי במשפחה מרובת ילדים והורי לא שמו את מבטחם באלוהיי ישראל / אחר , זו פשוט הייתה הנורמה. אפילו שר התחבורה טען אז שקונטרה עם ההגה זה מספיק... לפני גיוס טסנו ליוון לטיולי אופנועים והבאנו קסדות מהבית כי שם לא היה נהוג לחבוש קסדות , תוך יומיים זנחנו את הקסדות ויישרנו קו עם המקומיים, מסתבר שרכיבה בלי קסדה זה הרבה יותר כיף .... באמסטרדם אפילו אני עישנתי וטעמתי עוגה או שתיים .
אני לא חושב שעניין כמות הנוסעים ברכב הוא רלבנטי לעצם התאונה. טוב שלא מתעסקים בזה בתקשורת . חוקי או לא, אחראי או לא, נורמאלי או לא - זה עניין של זמן, מקום והשקפה. מצחיק שאנשים לא תרבותיים שנוהגים בכלי רכב המזיקים לסביבה ולבריאות, מסוכנים מבחינה בטיחותית מפאת מרכז כובד גבוה, משקל והתנהגות כביש ורחמנא לצלאן אפילו מעיזים לבצע שינויי מבנה לא חוקיים ולהעביר טסט עם מעאכר - לא מתבלבלים ורצים להטיף מוסר...
זה שככה היה נהוג בשנות השבעים עדיין לא אומר שזה תקין, ושמספר הנוסעים לא משפיע על הרכב, על התנהגותו וכו'.
אתם שוכחים שהזמנים השתנו, כמות הרכבים על הכביש שלשה את עצמה (אם לא אף יותר) אז זה שלפי הסטטיסטיקה כל אדם שני זוכר שבילדות הוא נסע בארגז מאחורה ולא קרה כלום, לא אומר שזה תקין.
-
תגובה: במיצובישי גרנדיס-כמה מקומות ישיבה יש?
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
ניר ל
כל הילדות שלי ביליתי בנסיעות בארגז של טנדר 404 , שגם אם הייתי עף ממנו בדרך , היו שמים לב רק כשהגיעו ליעד . גם באופל רקורד סטיישן היה רק ספסל רוחבי אחד מלפנים . חגורות בטיחות ?! היו בקושי במושבים הקדמיים ואני עדיין זוכר את המרמור של המבוגרים כשנכנסה התקנה המחייבת חגורות מלפנים "מחוץ לעיר" .
לא גדלתי במשפחה מרובת ילדים והורי לא שמו את מבטחם באלוהיי ישראל / אחר , זו פשוט הייתה הנורמה. אפילו שר התחבורה טען אז שקונטרה עם ההגה זה מספיק... לפני גיוס טסנו ליוון לטיולי אופנועים והבאנו קסדות מהבית כי שם לא היה נהוג לחבוש קסדות , תוך יומיים זנחנו את הקסדות ויישרנו קו עם המקומיים, מסתבר שרכיבה בלי קסדה זה הרבה יותר כיף .... באמסטרדם אפילו אני עישנתי וטעמתי עוגה או שתיים .
אני לא חושב שעניין כמות הנוסעים ברכב הוא רלבנטי לעצם התאונה. טוב שלא מתעסקים בזה בתקשורת . חוקי או לא, אחראי או לא, נורמאלי או לא - זה עניין של זמן, מקום והשקפה. מצחיק שאנשים לא תרבותיים שנוהגים בכלי רכב המזיקים לסביבה ולבריאות, מסוכנים מבחינה בטיחותית מפאת מרכז כובד גבוה, משקל והתנהגות כביש ורחמנא לצלאן אפילו מעיזים לבצע שינויי מבנה לא חוקיים ולהעביר טסט עם מעאכר - לא מתבלבלים ורצים להטיף מוסר...
=1
אבל גם, כתושב הדרום הפרוע:
רכבתי על מוטוקרוס יחף, ללא חולצה וכמובן קסדה.
אחרי הטנדר 404 אבא קנה סובארו סטיישן (סוברו שודים) ובנה ספסל מדיקט מאחור. היינו נוסעים 4 מבוגרים, 4 ילדים, סירה מלאה בציוד על הגג (בהמשך עגלה מיצור עצמי עם וו גרירה מיצור עצמי) לסיני.
היום לא הייתי מעיז...
-
תגובה: במיצובישי גרנדיס-כמה מקומות ישיבה יש?
אז פעם הרבה דברים היו מותרים.
הסטנדרטים והחוקים השתנו. למה השתנו? בגלל שאנשים עפו מארגזים של טנדרים! ובגלל שאנשים נהרגו כי לא היו חגורים!
המכונית הכי סקסית ומטריפה שנהגתי בה, וזה היה רק לפני חודשיים - מרצדס SL300 GULLWING מודל 1955, לא מצויידת כלל בחגורות בטיחות ובמגבר בלם. וזו היתה בזמנה מכונית מירוץ אימתנית! אוטו עם מתלה אחורי בתצורת SWING-AXLE מסוכנת להחריד, שגם היום מגיע ל-260 קמ"ש ובקלות. אני העזתי "רק" להתקרב ל-200 בקו ישר, גם אחרי 57 שנים על הכביש, אין לה שום בעיה, תאמינו לי. אבל תנסה לעצור אותה קצר וישר ממהירות כזו!.... לזמנה היא היתה הכי מתקדמת שכסף יכל לקנות - היום היא נחשבת למכונית מסוכנת. נקודה. חד וחלק. אז הסטנדרטים השתנו, גם החוקים השתנו.
אף אחד לא אמר שבגלל 9 נוסעים במכונית של 7 מושבים, הלכו הברקסים. אבל זו עובדה ששני ילדים ישבו בגרנדיס הזה כשהם לא חגורים. הילדה שניצלה - לא כי לא היתה חגורה, אלא למרות שלא היתה חגורה - כי חוץ ממנה היה שם עוד ילד לא חגור והוא דווקא מת. עוד הוכחה ניצחת שבתאונות דרכים מרכיב המזל גדול הרבה יותר ממה שחושבים. השיפורים המתמידים באמצעי הבטיחות וההחמרה בחקיקה באים להקטין את חלקו של המזל.
אני רוצה להאמין שרוב משפרי הג'יפים בינינו לא מזניחים את הבלמים ובכלל את מצב התחזוקה של הג'יפ.
רובנו, ואת זה אני כבר אומר בבטחון, גם אם לא מתחזקים את הרכב בעצמם, יודעים איך הוא פועל והרבה יותר מודעים למצבו בכל רגע נתון מנהג הפרייבט הממוצע, שבדרך כלל לא יודע איך בכלל עובדים בלמים במכונית, אם בכלל יודע איזה גלגלים מניעים את האוטו ואיפה נמצא המנוע...
אני לדוגמה, כשקיבלתי את הפוקוס מאחותי אחרי שנרקבה אצלה כמעט 4 שנים, גיליתי שלמרות שלמכונית בת 10 עוד לא מלאו 90,000 ק"מ, היא במצב מזעזע. הטיפולים דווקא בוצעו בזמן והטסט היה בתוקף, אבל אלמנט קריטי כמו צמיגים למשל? ארבעה צמיגים שהיו חדשים בזמן שהאוטו עבר אליה, ונסעו בכמעט ארבע שנים אולי 20,000 ק"מ בקושי, היו גמורים. אכולים בצדדים. למה גמורים? כי במשך כמעט ארבע שנים מעולם לא נבדק בהם הדבר הכי טריוויאלי - לחץ האוויר. דבר ראשון, לפני שמילאתי אוויר מהקומפרסור של הג'יפ בדקתי וגיליתי בכל צמיג לחץ אחר, שנע בין 12 ל-19 PSI. וזה במכונית שהלחץ בצמיגים שלה צריך להיות 34 PSI. ככה היא הסיעה במשך כמעט ארבע שנים את הילדים, ככה היא גם עברה טסטים ובלי קומבינות.
כמובן שלא היתה ברירה אלא להחליף את הצמיגים. לשאלתי למה אף פעם לא בדקה לחץ אוויר בצמיגים קיבלתי את התשובה הניצחת - "כי זה מלכלך את האצבעות ולא העניין שלי. האוטו נכנס פעם בשנה למוסך אז שהם יבדקו". וזה מבחורה אינטיליגנטית ומשכילה מאוד שמפאת עינא בישא לא אזכיר מה תפקידה כיום (תפקיד מאוד בכיר בשירות החוץ של המדינה הזו) אבל ברור שהיא עסוקה מכדי לטפל ברכב שלה. היא לא היחידה, אלה בדיוק הנורמות של הרוב המוחץ של הנהגים והנהגות על כבישי הארץ הזו.
אני לא מכיר אף ג'יפאי שמזניח ככה את הצמיגים שלו!!! אבל את הג'יפ יעצרו כל שני וחמישי לבדוק לו את הגובה ואת מידות הצמיגים (כמובן שלא את מצבם ואת לחץ האוויר), ופרייבט מוזנח כזה יכול לנסוע במצב של פצצת זמן מתקתקת ואף אחד לא יחשוד בו בכלל. כי הוא פרייבט מהוגן ולא "ג'יפ מסוכן".
טפטוף הפרטים על התאונה בפוריה נמשך. כבר באמת אי אפשר לדעת בוודאות מה היה הגורם לכשל בבלמים. חלקו של הגורם האנושי (האפשרות שמדובר ברכב לאחר תאונה קשה ש"שוקם" והוחזר לכביש בקומבינה/הזנחה בתחזוקה/רמאות והונאה במוסך/חוסר מיומנות של הנהג) כנראה גדול מאוד כאן ועדיין מוקדם מלהצביע על הסיבה הראשית לכשל בבלמים או על כמה סיבות גם יחד.
-
תגובה: במיצובישי גרנדיס-כמה מקומות ישיבה יש?
דרור , מעניין מאד שדווקא בנושא הזה הצליחו להכניס אותך לתלם ולגרום לך להאמין בסיבות "המדעיות" שהביאו לחקיקה . אז אם ככה - למה בכלל צריך חקיקה בנושא ? הרי כל בר דעת מבין שזה חשוב וחיוני להצלת חיים - אנשים יקפידו לחגור גם אם לא יהיו חייבים.
לגלות לך סוד קטן -
עומד להתפרסם מחקר שנמשך כבר 25 שנים והוא מוכיח חד משמעית - במובהקות סטטיסטית מוחלטת , שמספר שנים אחרי החלת החובה לחגור , עלה מספר התקפי הלב באוכלוסיה (הגורם מס' 1 למוות) . מסתבר שהלחץ , הקטן אמנם אך ממושך, שיוצרת חגורת הבטיחות על בית החזה בדיס-פרופורציה , גורם להפרעות קצב ולשקיעת שומן בדפנות העורקים סביב הלב. מקרי המוות והנכות שנגרמו במשך השנים עלו עשרות מונים על התועלת בשעת תאונה. כמובן שהפרסום מתעכב עד למציאת פתרון הנדסי מתאים , או שיוחלט לבטל את האכיפה בנושא.
אגב אותו מחקר ממליץ על איסור אכילת שומן במקומות ציבוריים , איסור ייבוא מכירה ואחזקה של מזונות רוויי שומן - אין אחד כאן שלא יסכים שחקיקה שתאסור על אנשים להשמין תהווה פתרון מוחץ לבעייה מס' 1 של העולם המערבי .
-
תגובה: במיצובישי גרנדיס-כמה מקומות ישיבה יש?
למה אתה הולך רחוק? איסורים על עישון - אחד הגורמים הכי מובהקים לתחלואה ולתמותה - הולכים ומתרחבים. ופעם, באותם ימים שמרצדס SL300 ללא חגורות בטיחות נחשבה למכונית הכי טובה, חשבו שסיגריות זה בריא ועודדו ספורטאים לעשן...
זה לא עניין של "ללכת בתלם" או לא - יש משפט שאני מאוד מאמין בו: "אנחנו לעולם לא מפסיקים ללמוד".