סמוראי הזרקה בעיות טורים והשתנקות [מכיל קודי תקלות להזרקה]
שלום לכולם יש לי כידוע סמוראי הזרקה וביום חמישי האחרון התחילו בעיות אני אנסה לתת כאן פירוט מלא של הבעיה כולל הכל כך שכל מי שיכול ורוצה יכול לענות בקלות.
יום חמישי: תידלוק סטנדרטי בחיפה (תחנת דלק טן) לאחר כ40 ק"מ (אזור זיכרון) בעיה. כאשר הרכב בסרק ולוחצים לחיצה מלאה על הגז הוא משתנק ולאט לאט מעלה טורים.
עד כאן נשמע כמו סתימת דלק מדלק מהול.
יום שישי: בדיקה מקיפה וואקום תקין בכל המערכת, בכל מקרה החלפתי חוטי הצתה (לא קשור, אבל אולי) פילטר דלק ושמתי 44K נתתי לרכב לעבוד שעה רצוף שישרף דלק לא טוב, ובאתי למפגש הכל היה טוב. כשיצאתי מהעבודה ב6 בבוקר התופעה חזרה.
יום שבת: אני יוצא מהמרכז לחיפה ושוב באזור זיכרון בעיה ההשתנקויות ממשיכות ובנוסף הטורים עלו בסרק מ900 טובים ל1100 ומאז מסרב לרדת.
נתונים טכניים:
סמוראי 94 הזרקה חד נקודתית של מיצובישי (זאת המקורית שמגיעה עם הרכב)
נתונים שהיו כתובים על המדבקה של המחשב שלה:
33920-80c70
E2740971
3Y22B F1
EC-V-MT
מקרא:
אפס אדום- מוקף בריבוע
שורה כחולה- מודפסת.
עוד אופציות לבעיה יש לי לפעמים תיקתוקים ממכסה המפלג אני אפתח מחר ואראה
אם כן אני לא מבין איך זה קשור לעליית הטורים??
בתקווה שתוכלו לעזור לי
חגי
חוזר: סמוראי הזרקה בעיות טורים והשתנקות [מכיל קודי תקלות להזרקה]
המחשב רוצה לספר לך משהו ומדליק לך נורה, למה שלא תקשיב לו?
יואב הסביר איך להקשיב למחשב בשרשור הנוכחי.
חוזר: סמוראי הזרקה בעיות טורים והשתנקות [מכיל קודי תקלות להזרקה]
אולי יש לך איזה ניתוק (אולי אימובילייזר) בדרך למשאבה, לפי מה שאני יודע אין פיוז בדרך למשאבת דלק, אני לא מצאתי אותו, הייתה לי בעיה כזאת, ואז גיליתי שיש לי 4 ניתוקים בדרך למשאבה מאימובילייזרים ישנים
חוזר: סמוראי הזרקה בעיות טורים והשתנקות [מכיל קודי תקלות להזרקה]
את המשאבה העבדתי - יש ריליי מעל המחשב שמפעיל אותה והוא קצת לא היה במקום - את הניתוקים סידרתי - ניתקתי את האזעקה ואימובילייזר תקין - כרגע אני מוציא קוד תקלה ואדווח בהמשך...
השאלה החשובה היא האם יש קשר כלשהו לפיק של הריתוך( בגלל ששכחתי לנתק מצבר)?
חוזר: סמוראי הזרקה בעיות טורים והשתנקות [מכיל קודי תקלות להזרקה]
או קיי - קיבלתי קוד תקלה - בספר היינס האדום לסמוראים עד שנת 96 הקודים נמצאים בעמ' 164-165
אני אצרף את העמודים בהמשך, הדרך לגשר היא:
קודם כל מוודאים שהסוויץ' בOFF
יש שישה חורים בקונקטור - אם מסתכלים עליו שהצ'ופצ'יק אבטחה נמצא מלמעלה :
מגשרים את החור הימני התחתון עם החור האמצעי העליון.
מסובבים סוויץ' לON בלי להניע ונורית CHECK ENGINE תהבהב בקוד מסוים שאותו מפענחים לפי הטבלה.
לי יצא קוד 45 בעיה בחישן TPS חייישן המווסת את פעולת המצערת - אני מקווה שזוהי התקלה - מחר אני אנסה לכוון אותו לפי הספר ואם לא אנסה להשיג חיישן חדש - מישהו יכול להמליץ על מקום לקנות במחיר טוב?
אני אעדכן בהמשך
חוזר: סמוראי הזרקה בעיות טורים והשתנקות [מכיל קודי תקלות להזרקה]
אני לא מכיר את החיישן אצלך, אבל אל תחליף אותו סתם ככה, בלי לבדוק, רק כי המחשב אמר לך. אולי האדמה שלו נשרפה/התנתקה? אולי בעייה בחיווט? אולי בעייה במחשב? בדוק שהוא מקבל אדמה ומתח רפרנס (בד"כ זה חמישה וולט. אני לא מכיר מה צריך להיות אצלך, אבל אפשר למצוא את הנתונים האלה, אולי מספר הטיפולים) . בדוק שמתח הסיגנל משתנה כשאתה משחק עם המצערת. איכות הדיאגנוזה העצמית של מחשבי הרכב היא עדיין לא כזו שניתן לסמוך עליהם בעיניים עצומות.
אם יש לך איך להתחבר לסורק, זה הכי טוב, כי אז אתה ממש רואה אם המחשב מקבל אצלו את נתוני החיישן, ואיך הם משתנים בתגובה למשחק עם המצערת.
חוזר: סמוראי הזרקה בעיות טורים והשתנקות [מכיל קודי תקלות להזרקה]
עוד משהו: למיטב ידיעתי, בעיה בחיישן מצב מצערת לא אמורה למנוע מהרכב להניע. בטח לא לגרום לזה שהמחשב לא יפעיל את המשאבה. אני לא אוהב להפחיד, אבל קח בחשבון שיכול להיות שהמחשב לא אהב את מה שעשית עם הריתוך. חבל שתקנה חיישן מצערת ובסוף תגלה שאתה צריך לקנות בנוסף גם מחשב.
חוזר: סמוראי הזרקה בעיות טורים והשתנקות [מכיל קודי תקלות להזרקה]
טוב אני מתייאש!
בדקתי את החיישן - חיווטים תקינים - הכל מגיע מקונקטור אחד, ובדקתי עם מד התנגדות (אוהם מטר) לפי הפרמטרים שהספר מנחה לבדיקה - ונראה שהחיישן תקין ומתפקד כראוי - ההתנגדויות נמצאות בדיוק בתחומים הנכונים.
לי נגמרו הרעיונות - עכשיו נשאר למצוא מוסך שיודע באמת לטפל בתקלות מסוג אלו ויכול לתת מענה - אני לא רוצה לגרור את הרכב לחינם
אז אם מישהו מכיר - מאד יוכל לעזור לי כי אני רוצה לעשות את זה מחר - אפשר גם בהודעה פרטית או בטלפון
יואב אם תוכל לתת את הפרטים של המוסך שעזר לך בזמנו
תודה על העזרה
רן