ניתן לצפות בעמוד זה ב-http://www.jeepolog.com/forums/conte...93%D7%9B%D7%9F
Printable View
ניתן לצפות בעמוד זה ב-http://www.jeepolog.com/forums/conte...93%D7%9B%D7%9F
יופי של כתבה, ממצה ומכילה את רוב השאלות הנשאלות.
לי אישית יש את מכשיר הניווט האישי עם מסך 7" , זה ממש לא רע וממקם מצוין כולל שוליים סבירים לחלוטין לניווט, אבל לניווט אמיתי צריך להשתמש במפה לדעתי (אפילו בנוסף).
בהתחלה די הייתי אנטי, אבל שחיתי עם הזרם ומתרגלים לדברים טובים כנראה... :)
כתבה על הכיפאק, לדעתי שווה להוסיף IPAD 3G דור ראשון, אפשר להשיג משומש באלפיה ואפילו פחות, מריץ את כל התוכנות כלל גוגל ארט בתלת מימד תחת TWONAV. בקיצור אופציה מאוד מעניינת וזולה ביחס לאלטרנטיבות
כתבה מ-ע-ו-ל-ה !!!
רענן, יישר כוח על ההשקעה והסיקור המעמיק והמקצועי.
תענוג לקרוא!
צודק !
אכן רצוי היה להתייחס לכול דור הטבלטים הדקים החדשים (I-PAD וכול "החבורה" עם מערכות ההפעלה של אנדרואיד) ,
העניין הוא שזה כבר צריך להיות סקירה ומבחן ספיציפיים לכול טבלט (אין לי גישה לטבלטים לבחינה).
העקרונות כיצד לוודא שהטבלט יתאים לנו, מצויים בכתבה (יכולת מסך, יכולת עיבוד, שרידות פיזית).
אני מניח שמערכות הניווט הבאות שלי (לאחר שטבלטים המוקשחים שלי יתפגרו ...) יהיו על בסיס הטבלטים הדקים החדשים. הבעיה,
נראה לי שאני אתפגר לפני המוקשחים הללו ...
רענן
צודק !
אכן רצוי היה להתייחס לכול דור הטבלטים הדקים החדשים (I-PAD וכול "החבורה" עם מערכות ההפעלה של אנדרואיד) ,
העניין הוא שזה כבר צריך להיות סקירה ומבחן ספיציפיים לכול טבלט (אין לי גישה לטבלטים לבחינה).
העקרונות כיצד לוודא שהטבלט יתאים לנו, מצויים בכתבה (יכולת מסך, יכולת עיבוד, שרידות פיזית).
אני מניח שמערכות הניווט הבאות שלי (לאחר שטבלטים המוקשחים שלי יתפגרו ...) יהיו על בסיס הטבלטים הדקים החדשים. הבעיה,
נראה לי שאני אתפגר לפני המוקשחים הללו ...
רענן
תודה על כתבה מצויינת.
שאלה:
האם תוכנת TwoNav קיימת לסביבת ווינדוס CE5.0 ?
Sent from my iPhone using Tapatalk
כמעט בטוח שכן. אבל,
ליתר בטחון עדיף שתבדוק מול הנציגות בארץ :
http://www.twonav.co.il/shop/contact-us.asp
רענן
רק שתדעו ב IPAD אין GPS....
מערכת האיתור שלו מבוססת על אינטרנט אלחוטי
יכול להיות שבגירסה עם הSIM שיש אינטרנט בכל מקום אז אולי זה יעבוד
אל חשש רענן.
מיקרוסופט ידאגו שתוך כמה שנים תוכנות הניווט שתוכל להריץ ידרשו מערכת הפעלה שלא תרוץ על המחשב שלך (מכיר חוק מור?)
בנוסף בטח יהיה לך פתאום חשק בלתי מוסבר לפנק את עצמך במשהו חדש טכנולוגית שישר נדלק ללא זמן BOOT מייגע.
נכון שבאייפד אין GPS, באייפד ללא SIM אין GPS, בדגמים עם SIM יש GPS והוא עובד נהדר בשטח (גם שאין בכלל קליטה סלולרית)
רענן
יישר כח וגם כתוב נפלא
אני פריק של תוכנות ניווט הרבה שנים
ואחרי שקראתי את הכתבה
הרגשתי כמו ילד בגן עם המון צעצועים-(ניתקעתי בימי הביניים של הניווט)וכן הגיע הזמן לעשות סדר
תודה
יוסי
לא נכון קטגורית (בעצם, סמי-קטגורית)
לאייפד, על כל דורותיו בניו נכדיו וגרסאותיו יש שתי תצורות עם/בלי כרטיס סים (לאמור 3G)
הגרסה המצוידת ביכולות DATA 3G מגיעה עם מקלט ג'י פי אס מובנה ומצויין. בגרסה ללא, המכשיר מבצע טריאנגולציה עם אנטנות WIFI באותם מקומות שיש כאלה ומקבל מיקום משוער. מכיוון שאין לסמוך על WIFI שיהיה או לא בסביבה (וממילא, כמו שנאמר, הטריאנגולציה כמעט אף-פעם לא נותנת אינדיקציה מדוייקת) אין אפשרות לנווט עם הפיצ'ר הזה, בוודאי שלא במדבר.
סקירה יפה וממצה רענן.
כפי שכבר העירו קודם - כיום האופציה של שימוש באייפד או טבלט מבוסס אנדרואיד הינה אטרקטיבית וכנראה נפוצה הרבה יותר ממה שאתה מדמיין. אייפד (מדגמי ה- 3G הכוללים GPS מובנה, או אחרים עם GPS חיצוני) מריצים גם את תוכנת עמוד ענן וגם את twonav (ולמיטב ידיעתי גם toponav), מבוססי האנדרואיד יהנו מ- OruxMaps, TwoNav או OziExplorer בגרסת הביתא (וכנראה בחודש הבא בגרסה רשמית). יואב רופא, ה"אבא" של עמוד ענן, עמל על התאמת התוכנה לאנדרואיד ובתקווה נראה גרסה כזו בקרוב.
אישית אני משתמש כיום בטבלטים של יבמ/לנובו (X41 ולאחרונה X61 החדש והחזק יותר) שנותנים תמורה מצויינת מבחינות רבות - אבלטים קשיחים יחסית, בעלי מקלדת (למעשה מחשב נייד בעל מסך מסתובב ב- 180 מעלות כך שניתן לחברו למקלדת בצורה הפוכה מסגירת מחשב נייד סטנדרטי ובכך להפוך אותו לטבלט) לנוחיות העבודה בתנאי ביית / משרד, מערכת חכמה להגנה על הדיסק הקשיח ועוד.
ולשאלה שנשאלה קודם - twonav בעלת גרסה גם ל- wince.
אפשרות מעניינת נוספת שלא צריך לפסול היום בעידן האינטרנט הסלולרי הבלתי מוגבל ובמחירים סבירים - ניווט מקוון בעזרת גוגל-ארץ (על כל הפלטפורמות שהזכרתי לעיל), במגבלות אזורי הכיסוי של הדור השלישי (במיוחד למטיילים קרוב יחסית לאזורי התיישבות כמו למשל בצפון הארץ ומרכזה).
והערה קטנה - כאשר משווים חלופות שונות של תוכנות ניווט, כפי שכבר הוזכר בשרשורים לא מעטים בעבר - יש חשיבות גם לנושאים כמו פורמט הקבצים (נקודות עניין, מסלולים, הקלטה), ואפשרויות היבילות שלהם (פורטאביליות, האפשרות להעברה בין משתתפים שונים של טיול משותף), התאמה לטיולים בחו"ל (תוכנות המתאימות גם לאזורים מחוץ למדינת ישראל), קלות שימוש למשתמש הפחות מתוחכם מחד ואפשרויות מתקדמות למשתמש המתוחכם יותר ועוד.
ארז גור
כמו שכבר ציינתי בתגובות, כנראה שזה הכיוון של מערכות הניווט המודרניות למשתמש "האזרחי"
בכלל, רוב רובם של הג'יפים החדשים כבר לא מתוכננים ממש לשטח. לכן גם הדרישות לשרידות ממע' הניווט כבר לא אמורות להיות קשוחות.
לשימושים צבאיים או "לטוחני הסלעים" שנותרו, לדעתי הפיתרון ישאר בדמות טבלט מוקשח (אולי עם דגש למשקל קל יותר).
אכן סידרה מהמוצלחות שהיו מבחינת עמידות (לעומת לפטופים וטבלטים במפרט זהה כגון טושיבה ו LG ). תמורה מצויינת למחיר.
חיסרון עיקרי, יכולת הצגה לא מיטבית ( לעומת המוקשחים) בתאורת אור יום בחוץ.
מצטער, לא חושב שאפשר להסתמך על ניווט שטח באמצעות הסלולאר (גם בדרכים עירוניות יש לא פעם תקלות).
המאמר לא התעתד לתת סקירה מלאה והשוואה בין התוכנות. אלא,
על קצה המזלג מהן האפשרויות החוקיות לרכישת תוכנת ניווט שכוללות מפות .
הכול מתוך הנחה שהמשתמש המתחיל (או זה שרוצה מע' ניווט לשטח אבל לא יודע מהיכן להתחיל ...) לא מעוניין להתעסק בסריקת מפות, קליברציה ועיגונן.
למשתמש מתקדם (שמסוגל בעצמו לייצר המפות), כמובן שמאמר זה לא מחדש לו דבר.
סיכום,
מטרת המאמר להציג את האפשרויות (למתחילים) לבניית מע' ניווט לשטח עם דגש ליתרונות וחסרונות לכול מערכת.
לבסוף הכוונה לאופציה שבעיניי מועדפת (טבלט או לפטופ עם מסך מתקפל של 10" לערך).
וכמובן על קצה המזלג אפשרויות התוכנות שניתן להתקין מתוך הנחה שהמתחיל מעוניין בתוכנה+מפות כחבילה אחת.
תודה על ההארות
רענן
אצלי יש את ה LANDGUIDE ... ועובדת אצלי לא רע בכלל יושבת חצי חצי עם IGO ...
אחלה כתבה ...
twonav על IPAD 1 3G עובדת פשוט מעולה וחלק
כלל 3D כלל גוגל ארט כולל מה שבא לך
המאמר טוב אבל לא עכשווי.
אני עושה הכל על האייפון, זהו מכשיר אחד. waze בכביש topomap בשטח. לא צריך יותר.
לגיבוי זורק גם טבלט מאחורה, אבל עד היום לא היה צורך.
את המסלול מתכנן בבית, שולח באימייל למכשיר וזהו.
מתקשה להאמין שאתה מנווט בשטח עם תצוגה של "4
מכסימום אתה רואה שאתה על הציר ברמת רזולוציה נמוכה.
מאמין שאם תוביל טיול ותתקע בחסימות או שינוי בתוואי, היכולת שלך להתאושש ולבנות נתיב חלופי, לא פשוטה כלל.
אבל, אם אתה מסתדר, מי אני שאנסה לשכנע אותך בצורך של מערכת אחרת.
רענן
רענן..בלי קשר לענייני הניווט.
מגיע לך שאפו גדול על ההשקעה, לכתוב, להשוות, להשקיע ולשתף בידע הענק שצברת בתחום הזה.
אני מקווה שאת אלו שחולקים על דעתך אתה לא לוקח אישית, ומבין שעל טעם ועל ריח אין להתווכח.
הרי התחביב שלנו זה לשחק עם צעצועים רק בקנה מידה גדול יותר, אצלך זה כולל טאבלטים ;)
כל הכבוד על היוזמה...שמשרתת את האתר גם בטווח הארוך.
כשניפגש מתישהו(כנראה שתגדיר לי את הGPS לארמור) תקבל גם הצדעה או משהו בסגנון..אולי בירה..עדיף בירה...
ערב טוב
ברשותי גם טאבלט של סמסונג וגם גאלאקסי וגם לפטופ איך הופכים אותם למכשירי ניווט או איזו תוכנה משתמשים
תודה
סמסונג-טאב וגם סמסונג גלקסי מריצים אנדרואיד. כיום התוכנות הטובות ביותר שתוכל להתקין עבור אנדרואיד הינן:
א. oruxmaps - חינמית אבל מגיעה ללא מפות. בצורה חוקית תוכל "לייצר" מפות ממקורות כמו גוגל-ארץ, מפות עם סמ"ש חלקי מ- OSM ועוד.
ב. TowNav עם מפות איכותיות של ישראל (בתשלום).
ג. בקרוב מאד גם OziExplorer (תגיע ללא מפות מוכנות) וכנראה גם עמוד-ענן, לפי הבטחות יואב רופא. אוםציות אלו עדיין אינן זמינות כיום.
לפטופ עם מערכת הפעלה חלונות - תוכל להפעיל את תוכנות בתשלום כמו:
א. נאוויגייד, TwoNav (וגם CompeGPS LAND) המגיעות עם מפות ישראל ברמה טובה (במיוחד מפות טופוגרפיות "לבנות" ב- twonav (ו-CompeGPS Land )
ב. OziExplorer - זולה יחסית אבל מגיעה ללא מפות. תפעול מורכב יותר. (ותוכנות דומות אבל פחות נפוצות בארץ כמו fugaway).
ג. שימוש בגוגל-ארץ לניווט תלת מימד - בחינם אבל דורש הכנה מראש של מטמון התצ"ל (תצלומי לווין) באזור הטיול ועוד.
אתה צריך להגדיר לעצמך עד כמה אתה מעוניין "לשחק" עם אופציות מתקדמות ועד כמה אתה מסוגל לעשות זאת. האם אתה מחפש פתרון פשוט עובד מהקופסא או שמעוניין בגמישות גדולה ואפשרויות רבות ואולי מורכבות יותר, האם לניווט בארץ בלבד או שהתוכנה תוכל לעבוד גם במקומות אחרים בעולם וכו'.
ארז גור
קודם כל שאפו על הכתבה, זה בטוח יהיה שימושי לכמה וכמה מחברי האתר.
לא שנים אבל גם אני מנווט ככה מאז שיש אייפון (שנה וחצי בערך), כולל כמה טיולים בעייתיים במבחינת תוואי (אחד היה ברמת הגולן בשלג האחרון ושם התוואי משתנה על בסיס יומי). לא שהמחשבים פחות טובים, הם אפילו יותר טובים אבל לטעמי הם מיותרים ואת הכסף הייתי מוציא על דברים אחרים.
אייפון עם טופו-מאפ עושה את העבודה, נכון בזמן נהיגת שבילים מהירה אני לא יכול לבנות נתיב בזמן אמת (אפילו לא בזמן סתם נהיגה) אבל למען האמת המקרים שבהם הייתי צריך לשנות מסלולים היו מועטים ובשביל זה יש גם מפה באוטו.
בהמשך לנכתב-
לדעתי מרבית המשתמשים ימצאו את עצמם מסתדרים לא רע גם עם מסך 4-7"
פשוט כי בד"כ נוסעים ורק "נישארים על הקו" שהוכן מראש או נוסעים על סמ"ש ברור.
חלק קטן ייחסית, אלו שנוסעים ללא הכנה של ציר מוגדר מראש במכשיר, או אלו שמנווטים תוך כדי הטיול באמת ידרשו למכשיר בעל מסך גדול ייחסית.
לחלופין תמיד ניתן להשתמש באמצעי ניווט בעל מסך קטן ובמפה קשיחה להשלמת התמונה.
(חייב לומר שכבר לא רואים הרבה מפות קשיחות אצל מטיילים בתקופה האחרונה...)
גם בנושא תוכנות-
רוב המשתמשים יגלו די מהר שתוכנה בסיסית ו"פשוטה" תיתן להם הרבה מעבר לנידרש מבחינת היכולות.
ופיצ'רים רבים שישנם בתוכנה הם גימיק נחמד שמשתמשים בו ייחסית מעט.
בשורה התחתונה-
כל אחד צריך למצוא את המכשיר והתוכנה המתאימה לצרכיו.
לדעתי לרוב המכריע של הג'יפאים אין צורך במחשב ניווט ותוכנות יקרות.
במחיר נמוך ייחסית ניתן למצוא מכשיר 7" מבוסס WIN CE ועליו להריץ עמוד ענן.
בקונפיגורציה כזו נקבל יכולת ניווט טובה ומסך סביר במחיר נמוך ייחסית.
שוק הטאבלטים תפס תאוצה והוא נגיש הרבה יותר.
תוכנות מבוססות אנדרואיד ישנן ובקרוב גם עמוד ענן.
כך שגם מי שרוצה מעבר לבסיסי יוכל ייחסית בקלות להעמיד לעצמו מערכת ניווט לא רעה.
מהניסיון האישי שלי:
בעבר השתמשתי בPPC ומסך 5" שעליו הרצתי עמוד ענן.
התוכנה מאפשרת הכל ופועלת לא רע.
בשילוב עם מפת נייר אפשר לנווט לא רע. למרות שנוח זה לא ממש.
(אני לא מתכנן מסלול ודוקר מראש אלא מנווט במהלך הנסיעה, כשיש מסלול דקור זה כבר נוח מאוד)
כיום אני משתמש ב ARMOR שהנו טאבלט מוקשח חזק ייחסית למחכשירים אחרים.
שאינו רגיש לתנאי הסביבה(או תאורה!!) לחלוטין ועמיד בתנאים הלא נעימים לעיתים של ג'יפ סופה.
המחשב מסוגל להריץ כל דבר שתיתנו לו, מסרטים למוזיקה וכמה תוכנות ניווט מתקדמות וכו' וכו'.
על המכשיר אני מריץ את ה LAND שבעיקרון היא תוכנה בעלת יכולות מתקדמות מאוד (שלרובנו אינן נידרשות).
הממשק הויזואלי הוא "אופיסי" ולא כמו שרובנו רגילים לראות כמו ב"GPS" סטנדרטי (לא מתאים למגע אצבע אלא דורש עט, כמו שמחוייב בארמור)
אני חייב לציין שאני מאוכזב מהתוכנה שסובלת מהרבה מאוד בעיות שלא נפתרו גם דרך התמיכה עד היום.
דווקא בגלל שזו אחת התוכנות היקרות בשוק, הייתי מצפה שהיא תעבוד טוב ולא כמו שקורה בפועל.
וכבר קרה כמה פעמים שלא יכולתי לנווט עם התוכנה בטיול (תמיד יש ברכב סט סמ"ש)**
**באופן כללי בנוגע לניווט אלקטרוני-
את עולם הניווט אני מכיר כמו רובנו מצהל, אחרי לא מעט ק"מ ברכב\ברגל ביום\בלילה בלי\עם מפה או אמצעי ניווט יעודי.
מי שלוקח על עצמו את האחריות לנווט (לבד או עם קבוצה) צריך להיות ערוך גם לתקלות. בעיקר שמדובר במסלולים ארוכים ומרוחקים.
יש לדאוג לחומרה אמינה כולל טעינה ועיגון וכמו כן לתוכנה אמינה שלא תחדל לתפקד לפתע.
אני חושב שזה לא אחראי להתבסס רק על אמצעי אלקטרוני שעלול לקרוס ללא יכולת גיבוי (תוכנה וחומרה).
טיול נעים!
אכן כן.
בטיול האחרון היה לי ברכב גם טבלט עם מפות מלאות. אבל יש פעמים שגם את זה אני לא לוקח, בקבוצה יש תמיד יותר ממכשיר ניווט אחד.
על האייפון יש לי את כל ישראל במפות 50000 לבנות, לניווט לפי ציר לא צריך יותר.
אכן גיבוי חשוב אם אתה עם מכשיר בודד והוא נפל לבאר / נדרס / אבד וכו׳. טפו טפו עד היום לא קרה ששבק לי מכשיר בשטח.
היה לי גם טיול שנשארתי בנקרות לתוך הלילה לצורך חילוץ, יצאתי לכביש רכב בודד תוך כדי ניווט על מסך קטן מ 4״.
לדעתי, התפתח כיוון מעניין בתגובות !
הייתי מגדיר שאלה כגון ,
למי נדרש או רצוי טבלט/לפטופ עם מסך 10" (לערך) ? ו/או, לאיזה תנאים או סוגי ניווט אפשר להסתפק בעזרים עם תצוגה 5" (לערך) ?
מאוד מעניינת אותי דעתכם.
(מסקרן אותי, האם בסופו של דבר היא תהיה חופפת לתובנות שלי שבזכותן/בגללן התעמקתי בנושא ? )
רענן