-
ויטרה 95-98 Vs. גראנד ויטרה 98-01
חברים יקרים שלום,
לאחרונה אני מחפש לחזור שוב לעולם הג'יפאים לאחר עבר רב שנים עם באגי וסמוראי ישן ומלהיב שהיה ברשותי כשנתיים.
אני מעוניין לחזור לעולם של סוזוקי (אלא אם יש לכם הצעות אחרות) כיוון שנהניתי מאוד מהסמוראי שלי.
עיקר נסיעות השטח שלי הן דיונות, שבילים ומעלות (לא קשים מדי, משהו בסדר גודל של מעלה יאיר זה המקסימום שאני מבקש)
הוא לא יהיה רכב שני אלא הרכב היחיד שלי, אני נוסע בסביבות 15-20K קילומטר בשנה
כרגע ההתלבטות שלי היא בין שני הדגמים הנ"ל (ב-GV גם 1.6 וגם 2.0) ידניות בלבד וסגורות בלבד.
כמו שראיתי ביד 2 המחירים של שניהם פחות או יותר באותו סדר גודל ולכן הייתי שמח לדעת:
על איזה מבינהם אתם ממליצים לי?
מה החסרונות והיתרונות של כל אחד מהם?
אם מישהו מכיר אחד שעונה לדרישות?
כיוון שההיצע בשוק נמוך (וגורם למחירים גבוהים) מישהו יכול להמליץ לי אולי על ג'יפ אחר בעל נתונים דומים?
המון תודה,
אסף.
-
תגובה: ויטרה 95-98 Vs. גראנד ויטרה 98-01
אם אין הבדל במחירים - אז מומלץ ללכת על כמה שיותר חדש ובמצב יותר טוב!!
אני לא מבין גדול ברכבים האלו(אני עם סמוראי) אבל לפי מה שקראתי פה, ה2 ליטר עדיף על ה1.6.
חכה לתשובה של דיוויד MOTORICA.NET וחבריו שהם המבינים האמיתיים ברכבים האלה.
-
תגובה: ויטרה 95-98 Vs. גראנד ויטרה 98-01
החזקתי ויטרה קצרה 3 שנים והיום מחזיק גרנד ויטרה ארוכה.
- מבחינת שיפורים יש לשני הרכבים את אותם השיפורים.
- נק' רגישות זהות בשני הרכבים הפרונט אקס, הטיפול זהה החלפה לסרן ברזל.
- תצרוחת דלק ממוצעת כמעט זהה הבדל של ק"מ לליטר לטובת הויטרה.
בגדול שני הרכבים די זהים, לדעתי חפש לך רכב שהיה שמור ומטופל (יש הרבה ויטרות שחוטות) עדיפות לדגם שאתה יותר מתחבר אליו.
אם ויטרה ארוכה בא בחשבון ממליץ לך
http://www.jeepolog.com/forums/showthread.php?t=66225
-
תגובה: ויטרה 95-98 Vs. גראנד ויטרה 98-01
עכשיו עם מחירי הדלק, אני מפנטז על,
2003 גראנד ויטארה ארוכה אוטומטית
הגבהה של קלמיני 2.5" אך עם בולמים של אולדמן
נעילה אוטומטית מאחור
פרונטאקס ברזל עם נעילת ARB
מיגון גחון וסף
צמיגים מקסיס 8060 שטח מלא במידה 235/75/15
בעצם אין לי כוח להתחיל שוב בכול פרוייקט השיפורים !
ויטארה (משופרת "קלות") בעבר, טרופר בנזין (מדוגם) בהווה ימשיך להיות הבייבי שלי ...
רענן
-
תגובה: ויטרה 95-98 Vs. גראנד ויטרה 98-01
רענן, בגרנד עדיף צמיגים 235/70/16.
-
תגובה: ויטרה 95-98 Vs. גראנד ויטרה 98-01
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
אלדר
רענן, בגרנד עדיף צמיגים 235/70/16.
יש בכלל שטח מלא במידה הזאת ?
רענן
-
תגובה: ויטרה 95-98 Vs. גראנד ויטרה 98-01
אסף, למה לא ג'ימני?
לא ציינת בדרישות אבל אם אתה עדיין בלי משפחה, אז ג'ימני לדעתי בעדיפות ברורה. יש יותר ממנו בשוק, בוודאי שיותר ידניים, מה שיאפשר לך לקנות באותו סכום רכב חדש וטוב יותר. הוא גם חסכוני יותר בדלק ובשורה התחתונה, עבור רווק עד זוג צעיר, כלי רכב יומיומי מההגיוניים שיש כשיכולת השטח המצויינת מגיעה כבונוס.
-
תגובה: ויטרה 95-98 Vs. גראנד ויטרה 98-01
[QUOTE=נמרוד;453802הוא גם חסכוני יותר בדלק[/QUOTE]
לעומת ויטרה 16V מוזרקת אני בכלל לא בטוח שאתה צודק
-
תגובה: ויטרה 95-98 Vs. גראנד ויטרה 98-01
בגרנד ויטרה 2 ליטר לא ניתן להתקין חישוקי "15 אם לא מקטינים את מערכת הבלימה הקידמית.
הדיסקים הקידמיים במידות מפלצתיות של 310 מ"מ.. בשביל המדד במוו E36 M3 עם דיסקים קידמיים בקוטר 315 מ"מ.
יש צמיגי שטח במידה 235.70.16 , יש ל BF צמיגים מעולים והמחיר בהתאם.
יתרונות של GV לעומת ויטרה וזאת מהיכרות טובה של שתיהן
* שנתון מתקדם יותר
* מנוע 2 ליטר חזק משמעותית גם מגירסאות 16V
* סרן אחורי 5 לינק (4 מוטות רדיוס + פנאהרד) הטוב ביותר שיצא לסוזוקי - מהלכי מתלה פנטסטיים.
* פינוקים קטנים כמו תאורת מפות נוסע/נהג, תאורה לנוסעים מאחור, תאורת תא מטען, שקע מצית בתא מטען.
* תא נוסעים נעים יותר, מזגן מעולה וצריכת דלק לא פחות טובה מ ויטרה 1.6 אוט'
* קיט יחסי העברה לטרנספר מעולה 4.24, שמבחינת יחסי העברה יושב מצוין על GV 2 ליטר אוטומטית
* קיט קלמיני שיושב בול על הרכב ללא צורך בשום התאמות (מה שכן יש מקום לשפר אותו בכמה תחומים אם תרצו אפרט).
* מידות צמיגים במקור נדיבות, כך שעליה למידה גדולה לא מצריכה שינויים ביחסי העברה.
* מוטות אורך בגג במקור, לא קיים ברוב הוויטרות
-
תגובה: ויטרה 95-98 Vs. גראנד ויטרה 98-01
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
motorica.net
בגרנד ויטרה 2 ליטר לא ניתן להתקין חישוקי "15 אם לא מקטינים את מערכת הבלימה הקידמית.
הדיסקים הקידמיים במידות מפלצתיות של 310 מ"מ.. בשביל המדד במוו E36 M3 עם דיסקים קידמיים בקוטר 315 מ"מ.
מצוין ! למדתי משהו חדש היום.
מעניין שבטרופר בנזין (215 כ"ס 2 טון ריק) אין בעיה להתקין ג'אנט 15 .
כנראה שזה גם מסביר למה אני שומר מרווחים ומרחקי בלימה כשל נהג משאית ...
רענן
-
1 קבצים מצורפים
תגובה: ויטרה 95-98 Vs. גראנד ויטרה 98-01
אגב רענן, ההערה שלך לגבי בולמים אחרים לקיט קלמיני כ"כ נכונה..
הבולמים הקידמיים (מונרו) שמגיעים בקיט ל GV הם לא פחות מזבל עופות ! ברוב המקרים שורדים לא יותר מחודש.
ניסיתי מספר סטים של מונרו אדוונצ'ר וכולם בלי יוצא מהכלל התפרקו אחרי מספר נסיעות שטח, בולם אחד אפילו נתפס..
את הקידמיים אני כנראה אחליף ל OME או בילשטיין מונוטיוב.
אחוריים במבנה סטנדרטי ולכן יש מבחר גדול, אם כי המקוריים בינתיים שורדים לא רע.
הברזלים בקלמיני, קרי המשלושים, קפיצים, מוטות רדיוס,ספייסרים וכדומה באיכות טובה, הבולמים זבל.
נדרשות מספר התאמות נוספות, כמו ספייסרים לסטרט ברייס המקורי שמגיע מעל המנוע, הקיט אמריקאי ולשוק האמריקאי ושם נמכרים מנועי V6
המנוע נמוך יותר ולכן הסטראט גם לאחר התקנת הספייסרים של הבולמים לא נוגע במנוע, במנועי 4 צילנדרים הוא משפשף תחת עומס..
ואין גם שום התיחסות לבאמפסטופים לא מקדימה ולא מאחור.
חבל שהיבואן לא הביא לארץ גירסאות V6 של המרכב הארוך (לא XL-7)
רכב מאד מאובזר וצריך להיות כיפי עם המנוע החזק שנחשב למעולה.
הגירסה שהביאו לארץ עירומה מאיבזור, ספרתי אצלי 9 מכסים ! במקומות שהיו אמורים להיות מפסקים למערכות שונות.
זה מקום מעולה למפסקים של ARB :)
קובץ מצורף 59904
-
תגובה: ויטרה 95-98 Vs. גראנד ויטרה 98-01
אהלן אסף.
כבעלים של גרנד ויטרה קצרה 2003 ידנית אני מאוד ממליץ .
מדובר ברכב טוב בכביש לא מכונת כביסה כמו גימיני (מנסיון).
ניתן לשפר בעלות לא גבוהה הכולל נעילה אחורית והגבהה.
ואז אתה מקבל רכב מצויין עם יכולת שטח טובה נוחות נסיעה ועלויות של רכב פרטי
.אני ממליץ..
אם תרצה עוד פרטים ואפילו להרגיש את הרכב אתה מוזמן.
052-8474572 אלעד
-
תגובה: ויטרה 95-98 Vs. גראנד ויטרה 98-01
סה"כ התכנון של הגבהות קלמיני הם מהטובים שיש בשוק .
מעבר להגבהה ולהנמכת הפרונטאקס, המשולשים ומוטות הרדיוס (ושאר הברזלים) בנויים אובר קיל רציני.
אכן הבולמים זה זבל עופות (אצלי הם היו מתוצרת גבריאל שלא מתו בכול התעללות. נראה שיכלו להתאים מצויין לסופה) שפירק לי את הגב והסתימות בשיניים ... (עכשיו אני כבר לא יכול להרשות לעצמי, אין יותר תה"ש בחינם)
מכיוון שאתה אוהב (בצדק) את הגראנד ויטארה שלך,
אני הייתי ממליץ לך להחליף את הבולמים לאולדמן (הספורט היקרים יותר) כך שתישאר לך האופציה בעתיד להשלמת הסט עם הקפיצים של אולדמן.
אופציה שניה, החלפת הבולמים לשל קוני מונוטיוב. הם גם מצויינים ומאפשרים נסיעה מהירה בשטח גלי ללא התחממות הבולם (זה גם מה שהתקנתי בטרופר עכשיו)
תהנה מהגראנד
רענן
-
תגובה: ויטרה 95-98 Vs. גראנד ויטרה 98-01
אפשר שאלה אחרת?
האם יש חסרונות מיוחדים בגראנד ויטארה הקצרה עם המנוע 1.6?
האם המנוע חסכוני יחסית בדלק ביחס ל2.0?
למה ה1.6 פחות מומלץ מה2.0, בהנחה שמספר הדלתות לא משפיע.
-
תגובה: ויטרה 95-98 Vs. גראנד ויטרה 98-01
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
שגיא S
אפשר שאלה אחרת?
האם יש חסרונות מיוחדים בגראנד ויטארה הקצרה עם המנוע 1.6?
האם המנוע חסכוני יחסית בדלק ביחס ל2.0?
למה ה1.6 פחות מומלץ מה2.0, בהנחה שמספר הדלתות לא משפיע.
ע-ג-ל-ה בלי סוס ...
-
בסיס גלגלים קצרצר ובעייתי
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
-
תגובה: ויטרה 95-98 Vs. גראנד ויטרה 98-01
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
motorica.net
בסיס גלגלים קצרצר ובעייתי
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
אה...כבר חשבתי משהו רציני.
אתה יודע מה האורך?
בטוח זה יותר גדול מג'ימני וויטארה קצרה, ככה שכמה גרוע זה כבר יכול להיות.
ועם הקיט קלמיני של ה2.5" זה יכול לקבל אחלה של זויות...
גם הרכבים עצמם יותר נפוצים וזולים לרכישה.
השאלה היא אם יש עוד חסרונות מבחינת אמינות, מנוע, גיר וכו'.
-
תגובה: ויטרה 95-98 Vs. גראנד ויטרה 98-01
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
raanan
ע-ג-ל-ה בלי סוס ...
בעבר היו לי מחשבות להשתדרג מהויטארה לגראנד. נהגתי בקצרה ובארוכה.
המסקנות שלי אז, הקצרה אנמית משמעותית ביחס לארוכה.
מעבר לשימושיות ופרופרציה, לטעמי הארוכה יותר יפה .
רענן
-
תגובה: ויטרה 95-98 Vs. גראנד ויטרה 98-01
SWB 2200 מ"מ
LWB 2479 מ"מ
הקצרה תזדקר הרבה יותר ובקלות , לזחילות עדיף את הארוכה.
אני מוצא את הקצרה קצת מיותרת לאור העובדה שאפשר פשוט לקנות ג'ימיני..
-
תגובה: ויטרה 95-98 Vs. גראנד ויטרה 98-01
חברים יקרים,
תודה רבה על התשובות המפורטות.
בגדול אני יותר מתחבר למראה של הויטרה אבל כמובן שואף לרכב מאובזר יותר
העניין הוא שכולנו יודעים (וראיתי את זה מעולה כשבחרתי לי סמוראי) שרכב שנת 96 מתוחזק ומשופר יהיה מוצלח וחסכוני עשרות מונים על רכז חדש יותר משנות 01-02
כמו שקילומטראז' של רכב לא מעיד על כמה קשה עבד המנוע הגיר ושאר המערכות.
מספר שאלות נוספות:
האם ה-GV מנוע 2 ל' מגיע רק בגרסא הארוכה?
עוד לא שמעתי על מישהו שממליץ דווקא על הויטרה? יש כאלו?
תגובות לעונים:
אלדר - הייתי שמח להציץ בויטרה שלך אם הייתה ידנית, בנוסף כיוון שהיא ארוכה יש חלקים שיהיו קשים להשגה והיא כמובן שוקלת יותר. כמו שציינתי יש לי פחות עניין במעלות אז אין לי צורך בארוכה (למרות שזה לא ככ מפריע לי)
נמרוד - הג'ימיני מתאפיין במספר חסרונות שהפריעו לי מאוד בסמוראי: אין לו כוח לא לנסיעה בכביש מהיר ולא לנסיעת דיונות (שמהווה את רוב "טיולי השטח" שלי כשבא לי סתם לטייל ליד הבית) בנוסף הוא קופצני ולא נוח.
motorica.net - הייתי שמח לשמוע על יתרונות הויטרה על הגראנד אם אתה מכיר כאלה
eladgaby - אשמח לעוד נתונים כמו צריכת דלק בפועל, התנהגות כביש (כולל בלימה) וכמובן עבירות בשטח
שוב תודה, מחכה לעוד תגובות והמשך דיון בנושא
-
תגובה: ויטרה 95-98 Vs. גראנד ויטרה 98-01
GV 2 ליטר זה רק בגירסה הארוכה.
את הפיתרון של הכח בג'ימני אפשר לפתור בגירסת גיר ידני משנתון 2006. גם אין שום בעיית נוחות אקוטית כזאת או אחרת.
חיסרון של ה GV בהשוואה לויטרות - יקרה יותר לרכישה.
רגישה יותר בסרן הקידמי המקורי מאלומיניום בגלל מנוע חזק יותר.
לויטרה חישוקי "15 שמאפשרים לנעול מידות צמיגים ינפוצות יותר.
-
תגובה: ויטרה 95-98 Vs. גראנד ויטרה 98-01
נזכרתי בעוד נקודה בעייתית בקצרה.
בקצרה זווית העבודה של הדרייבשפט אחרי הגבהה רצינית קלמיני למשל, הופכת להיות בעייתית.
זה מחייב התיחסות כמו מוטות רדיוס אחוריים מתכווננים וספייסר לדרייבשפט.
בארוכה אין צורך בשום שינוי.
-
תגובה: ויטרה 95-98 Vs. גראנד ויטרה 98-01
אסף היום אני עם גרנד ויטרה ארוכה, את מוזמן לסיבוב.
כמו שדיוד כתב הגבהה של יותר מ2" בויטרה קצרה חייבת התיחסות לדרישפט.
ממה שמרגיש לי היתרון של הויטרה על הגרנד הוא העדר פלסטיקיה מיותר שכמובן יורדת/מורדת כאשר מטיילים.
-
תגובה: ויטרה 95-98 Vs. גראנד ויטרה 98-01
בקשר לצמיגים, עם מחליפים את הסרן הקדמי לברזל ורוצים לעלות מידה בצמיגים אז 245/75/16 או 245/70/16יכולה להיות אופציה מעניינת.
-
תגובה: ויטרה 95-98 Vs. גראנד ויטרה 98-01
אלדר מצטער על אי ההבנה, כוונתי הייתה לויטרה הארוכה הספציפית שהמלצת לי עליה ולא לרכב שלך
-
תגובה: ויטרה 95-98 Vs. גראנד ויטרה 98-01
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
אלדר
בקשר לצמיגים, עם מחליפים את הסרן הקדמי לברזל ורוצים לעלות מידה בצמיגים אז 245/75/16 או 245/70/16יכולה להיות אופציה מעניינת.
המידה הנכונה מבין ה-2 היא 245.75.16 שקולה לכמעט "31
זאת מידת בסיס ברנגלר JK ולכן יש מבחר גדול של צמיגים לבחירה, גם שטח מלא וגם AT.
אבל !
מידה כזאת היא כבר שינוי של 12.4% ביחס למידה המקורית וזה מחייב כבר התיחסות ליחסי העברה בסרנים בשביל ה HIGH.
כמו כן, קיצור יחסי העברה ב LOW שזה בכלל מומלץ ב GV/ויטרה שמגיעות עם 1.8 במקור.
זה יהיה מאד גבולי ללא בודי ליפט וזה כמובן בתנאי שהרכב עבר הגבהה רצינית ודואגים לאופסט מתאים בגלגלים אם זה ע"י ספייסרים או חישוקים שונים.
בעיה נוספת היא העומס על הציריות, לא רק בסרן הקידמי גם באחורי.
לאור הנאמר, פשרה טובה תהיה 235.70.16
-
תגובה: ויטרה 95-98 Vs. גראנד ויטרה 98-01
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
motorica.net
נזכרתי בעוד נקודה בעייתית בקצרה.
בקצרה זווית העבודה של הדרייבשפט אחרי הגבהה רצינית קלמיני למשל, הופכת להיות בעייתית.
זה מחייב התיחסות כמו מוטות רדיוס אחוריים מתכווננים וספייסר לדרייבשפט.
בארוכה אין צורך בשום שינוי.
מה שמזכיר לי,
בהמלצות שלי להגבהה עם קלמיני לויטארה,
אני מדגיש שלקצרה עדיף הסט 2"
לא מומלץ להתקין את ה3" בגלל עומס ושחיקה בסליפיוק שביציאת הטרנספר.
הפיתרון הוא בניית תושבות חדשות לטרנספר להטיית כול "רכבת הכוח".
בארוכה כמובן אין בעיה להתקין כול אחד מהסטים.
רענן
-
תגובה: ויטרה 95-98 Vs. גראנד ויטרה 98-01
ממה שיצא לי לשמוע על התקנות של קלמיני "3 בקצרה זה שהקיט off לגמרי בזרועות ההנמכה של הדיפרנציאל.
לא ברמה של להשחיז מ"מ אחד או שניים, מדובר בהפרשים גדולים בהרבה.
הערכה שלי היא שהקיטים תוכננו לסיידקיק וכנראה שקיימים בכל זאת הבדלים קטנים ביניהם ולויטרה ששווקה אצלנו.
-
תגובה: ויטרה 95-98 Vs. גראנד ויטרה 98-01
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
שגיא S
בטוח זה יותר גדול מג'ימני וויטארה קצרה, ככה שכמה גרוע זה כבר יכול להיות.
ועם הקיט קלמיני של ה2.5" זה יכול לקבל אחלה של זויות...
גם הרכבים עצמם יותר נפוצים וזולים לרכישה.
השאלה היא אם יש עוד חסרונות מבחינת אמינות, מנוע, גיר וכו'.
אני אוהב את הצידוד בבסיס הגלגלים הקצר של הג'ימני שהוא אגב ארוך יותר משל כל ויטארה קצרה שיוצרה אי פעם וזהה לזה של דיפנדר קצר.
שים לב איפה הגלגלים יושבים ביחס לגוף.
ולעניין, אני לא חושב שיש תחום בודד בו הגרנד לא מתעלה ובגדול על קודמתה ובהפרש המחירים צריך להיות עיוור או ממש טיפש בשביל לעשות בחירה שגויה.
-
תגובה: ויטרה 95-98 Vs. גראנד ויטרה 98-01
ציטוט:
נכתב במקור על ידי
assaf234
הג'ימיני מתאפיין במספר חסרונות שהפריעו לי מאוד בסמוראי: אין לו כוח לא לנסיעה בכביש מהיר ולא לנסיעת דיונות (שמהווה את רוב "טיולי השטח" שלי כשבא לי סתם לטייל ליד הבית) בנוסף הוא קופצני ולא נוח.
לג'ימני ידני בתצורת VVT עם מידת צמיגים מקורית לא חסר כח. יש בינו לבין הגירסא האוטומטית יותר מ-3 שניות בנתוני המיאוץ ל-100.
לא שזה רלוונטי אבל בפועל זה מתבטא בהבדל עצום בין הגירסא הידנית לאוטומטית.
לאחר הגדלת מידת צמיגים ועם מעט יצירתיות אפשר להגיע ליחסים מצוינים הן בשטח והן בכביש, לשפר המון בשני התחומים ולהגיע לביצועים שלא נופלים מה-גרנד 2 ליטר בכביש.
השאלה הנשאלת היא כמה אתה רוצה ומוכן להשקיע.
העניין זהה גם לנושא הנוחות.